Kehutaan Sievin kyliä!

KylienHelmi

Aloitan Jokikylästä...

Sievin kunnan Jokikylä (Sikalankylä) on maakunnallisesti arvokasta maisema-aluetta - Sievin Helmi! Erittäin kaunis luonto ja hyvin hoidetut rakennukset ja ympäristö. Kylän upeissa rauhallisissa joki- ja peltomaisemissa / ihanassa maalaisidyllissä - silmä lepää ja sielu nauttii täysin siemauksin.

8

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtiainesta

Ilman muuta pisteet Jokikylälle. Johan se on saanut myös tunnustusta eli on maakunnallisesti arvokas maisema-alue. Oikeastaan Jokikylä muodostaa Nivalan Pidisjärven maisemien kanssa hienon kokonaisuuden, koska heti kun mennään Jokikylältä Nivalaan, lasketaan huikea Nuolimäki, niin tullaan Nivalan ihanaan peltomaisemaan Kalajoen äärelle. Ja sehän on puolestaan valtakunnallisesti arvokas maisema-alue. Tästä kokonaisuudestahan saisi hienon maisematien. Ehdotan, että Jokikylälle laitetaan maantien poskeen kyltti, jossa kerrotaan, että kyseessä maakunnallisesti arvokas maisema-alue. Jokikylälle voisi myös perustaa kivan ainakin kesäaikaan toimivan kahvilan, jossa ohiajajat voisivat pysähtyä kupilliselle ja samalla ihailla kaunista rauhallista maalaismaisemaa.

• tähtiainesta

Jatkan Jokikylästä. Maisematieideasta: Hieno toteutus maisemareitiksi voisi olla myös sellainen, että Jokikylältä Annalantietä Annalaan ja siellä kaksi vaihtoehtoa, joko Kallion kautta Järvikylälle tai sitten kohti Pakkalanmäkeä, kääntyminen joen yli Järvikylälle. Siellä on vanha myllykin, onkohan Pakkalankoski vai mikä nimeltään tuo paikka. Siinä sillalla on ainakin aikaisemmin pidetty kesäisin siltatansseja.

Huikeita maisemia. Sielu lepää. Voisi kuvitella, että tähän kokonaisuuteen voisi kehitellä myös matkailua, esim. pyöräretkiä.

• Elämysraitti

Järvikyläntien ­ Kalliontien raitti kulkee Evijärven ja Vääräjokilaakson kulttuurimaisemassa. Järvikylän ja Kallion välinen pätkä Kalliontietä on idyllistä asutusta vanhoine maatilan päärakennuksineen ja pienine mökkiläisten pihapiireineen - paljon maakunnallisesti arvokasta rakennuskantaa. Raitilta avautuu paikoin hienoja näkymiä jokilaakson viljelysalueille,

Olen kävellyt Sievin kirkolta Järvikylän raittia Jokikylälle. Matka meni leikiten - hieno on raitti!

• tähtiainesta

Just noin. Jokikylä, Kallio, Järvikylä -kokonaisuus on hieno. Voisi melkein ajatella, että reitistä tulisi suojeltu maisemareitti. Pohjanmaalla ei aina hoksata suojella omia hienoja maisemia.

• Anonyymi

Jyrinki on hyvä paikka. Vahvat suositukset sille! Jyringiltä löytyy myös hyvämaineinen soramonttu, jossa kelpaa uida! Asemakyläkin on idyllistä seutua! Kumpa sinne saataisiin Juna-asema! Olisi sitten nimensä mukainen kylä!

• Anonyymi

Aivan.

Asemakylällä voisi aloittaa vanhan asemarakennuksen remontilla vai missä kunnossa mahtaa nyt olla. Aika rumalta näyttää Sievin wiki-sivulla! Onko vanha kuva?

• Anonyymi

Jokikylä/Joenkylä on kyllä todella kaunista seutua. Aina kun ohi ajaa, niissä maisemissa silmä todella lepää! Ehkä yksi kauneimmista kylistä näillä main!

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa! Jokikylällä on ihana idyllinen kyläkeskittymä, jonka lisäksi Vääräjoen rantoja myötäilevä sekä laajan peltoaukean laitamille sijoittuva asuminen. Kaunista on - niin kaunista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe