Hyväksi kaikkeen

poiuytrdfgh

Oikeudenmukaisuus on rakkautta ja sitä juurikin tarvitsee kaikki lapset ja vanhukset, kaunottaret ja rumilukset yhtälailla, vammaiset, aivovammaiset ja vammattomat, sekä älyköt ja typerykset !
Se on ainoa toimiva lääke narsismiin.

382

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      Minulle sanoi joku luurissa: "Minä olen tutkija ja minäkin olen joutunut alistumaan valeeseen " (sävyllä "et oikein nyt ymmärrä")
      Ei ei ei, ei noin, mihinkään valeisiin ei alistuta !

      • mietipäsitä

        Minkälaisia "valeita" tarkoitat? Asiathan voi ymmärtää monella lailla. Joillekin totuus asiasta onkin toisen mielestä valetta.


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Minkälaisia "valeita" tarkoitat? Asiathan voi ymmärtää monella lailla. Joillekin totuus asiasta onkin toisen mielestä valetta.

        Totuus on totta, kyllä sen sitten tuntee kun jokin on totta, silloin ikäänkuin valkenee ! Kaikki hämäryys katoaa


      • mietipäsitä

        No sehän olisi ihanne, mutta aina ei näin ole.


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Totuus on totta, kyllä sen sitten tuntee kun jokin on totta, silloin ikäänkuin valkenee ! Kaikki hämäryys katoaa

        Kyllä sen totuuden tulee jollain lailla tulla toteen näytetyksi, eikä vain tuntua siltä.


      • poiuytrdfgh

        Totuus on se kun saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen, pienimmätkin...


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Totuus on se kun saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen, pienimmätkin...

        Tuskin sitä totuutta noin yksinkertaisesti voi selittää. Kukin kokee omalla kohdallaan asiat erilailla.


      • VoiPyhä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Totuus on totta, kyllä sen sitten tuntee kun jokin on totta, silloin ikäänkuin valkenee ! Kaikki hämäryys katoaa

        "Totuus on totta, kyllä sen sitten tuntee kun jokin on totta, silloin ikäänkuin valkenee ! Kaikki hämäryys katoaa"
        🤗Voi pyhä. Ilmankos.... Sitä vaan olen aina ihmetellyt kuinka niin monet ihmiset hyväksyvät niin helposti totuuksiksi asioita jotka eivät ole totta. Mutta ne tuntevat siis ensin valoimiöitä ja siitä se lähtee. Tämä selittää paljon.


      • Puhut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Totuus on se kun saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen, pienimmätkin...

        Puhut nyt mieluisasta selitysksestä. Mieluinen selitys on mieluinen selitys.


      • poiuytrdfgh
        VoiPyhä kirjoitti:

        "Totuus on totta, kyllä sen sitten tuntee kun jokin on totta, silloin ikäänkuin valkenee ! Kaikki hämäryys katoaa"
        🤗Voi pyhä. Ilmankos.... Sitä vaan olen aina ihmetellyt kuinka niin monet ihmiset hyväksyvät niin helposti totuuksiksi asioita jotka eivät ole totta. Mutta ne tuntevat siis ensin valoimiöitä ja siitä se lähtee. Tämä selittää paljon.

        Päinvastoin, Se johtuu turtumisesta, kun tunne ei enää tunne, voi uskoa mitä vaan.
        Ja sitten yrittävät manipuloida muutkin turtumaan. Jotta totuuden voi tuntea, tunne pitää herkistää herkimmilleen....


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Päinvastoin, Se johtuu turtumisesta, kun tunne ei enää tunne, voi uskoa mitä vaan.
        Ja sitten yrittävät manipuloida muutkin turtumaan. Jotta totuuden voi tuntea, tunne pitää herkistää herkimmilleen....

        Ei mielestäni totuutta voi tunteella selittää oikeaksi. Sehän on silloin vain itselle mieluinen uskomus totuudesta.


      • mietipäsitä

        Ehkä se on niin sinulle. Saat pitää mielipiteesi, en sitä käy vääräksi väittämään.


      • poiuytrdfgh

        Mun käsitykseni mukaan jokaisella on oma vale, mutta totuus on yksi.
        Siis se ei ole se jonkun oma vale, se yksi totuus, niinkuin ihmiset yleensä käsittää, jos sanotaan että on vain yksi totuus., että sunko vai sunko....siis he puhuu siitä jokaisen omasta valeesta sillon,..
        totta on totuus, rakkaus, kauneus ja oikeudenmukaisuus


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun käsitykseni mukaan jokaisella on oma vale, mutta totuus on yksi.
        Siis se ei ole se jonkun oma vale, se yksi totuus, niinkuin ihmiset yleensä käsittää, jos sanotaan että on vain yksi totuus., että sunko vai sunko....siis he puhuu siitä jokaisen omasta valeesta sillon,..
        totta on totuus, rakkaus, kauneus ja oikeudenmukaisuus

        Eiköhän se ole jokaiselle omakohtainen se totuus.


      • poiuytrdfgh

        Mua on huijattu niissä luureissa pahan kerran kaiken maailman jokaisen omalla totuudella...toisin sanoen jokaisen omalla valeella...ilmankos aloin eksyä kokonaan....oikea eksytysluuri...


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mua on huijattu niissä luureissa pahan kerran kaiken maailman jokaisen omalla totuudella...toisin sanoen jokaisen omalla valeella...ilmankos aloin eksyä kokonaan....oikea eksytysluuri...

        Ei kai siellä "luureissa" sinulle keskusteluissa ole tarkoituksellisesti mitään valeita kerrottu, vaan yritetty ohjata mieltäsi eri suuntaan ajatuksinesi. Kun haluat väen väkisin pitää mielipiteesi asioista samoina jotka sinua vaivaavat, niin silloin sinun ei ymmärtääkseni kannata soitella näihin "luureihin" muiden mielipiteitä saadaksesi.


      • poiuytrdfgh

        Kuunnelkaamne vain ihania lauluja rakkaudesta, jotta tuntisimme jotain totta...


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Ei kai siellä "luureissa" sinulle keskusteluissa ole tarkoituksellisesti mitään valeita kerrottu, vaan yritetty ohjata mieltäsi eri suuntaan ajatuksinesi. Kun haluat väen väkisin pitää mielipiteesi asioista samoina jotka sinua vaivaavat, niin silloin sinun ei ymmärtääkseni kannata soitella näihin "luureihin" muiden mielipiteitä saadaksesi.

        En soittanut luuriin mielipiteitä saadakseni vaan tullakseni kuulluksi luurin omien eettisten periaatteiden mukaisesti....olen niitä täällä joskus kerrannut...


      • poiuytrdfgh

        Mutta joo sen sijaan sain aivoni täyteen mielipiteitä, joita jouduin sitten tulemaan tänne purkamaan , minä kuuntelin, minua ei kuunneltu...


      • poiuytrdfgh

        la.lala...laaa...lala..la laa....!!!!!!!! Ihana valssi....


      • poiuytrdfgh

        lapsena jo valssin tanssiminen sai olon niin liiteleväksi....se on rakkautta...


      • poiuytrdfgh

        kannattaisiko puhua ennemmin jokaisen omasta mielipiteestä vaiko rakkaudesta ?
        Kaikki vaan valssia tanssimaan !


      • ilonkauttaeloa

        Eikös noi vaivat ole jo sulla taakse jääneitä? Miksi niitä enää tarvitsee edes muistella?


      • poiuytrdfgh

        Mun on vielä toivuttava niiden kuulemieni erilaisten luuripuheiden vaikutuksesta neurologiaani. Ne vielä hokee häiritsevästi päässäni ja tunkee uniinkin ja aiheuttaa mulle kohtauksia kun muistan niitä.


      • vaikutuksia
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun on vielä toivuttava niiden kuulemieni erilaisten luuripuheiden vaikutuksesta neurologiaani. Ne vielä hokee häiritsevästi päässäni ja tunkee uniinkin ja aiheuttaa mulle kohtauksia kun muistan niitä.

        No jo olet ne "luuripuheet" kokenut melkoisina hyökkäyksinä, kun ne jopa tunkee uniin. Tuskin niillä on ollut tarkoitus häiritä neurologiaasi.


      • On_para
        vaikutuksia kirjoitti:

        No jo olet ne "luuripuheet" kokenut melkoisina hyökkäyksinä, kun ne jopa tunkee uniin. Tuskin niillä on ollut tarkoitus häiritä neurologiaasi.

        On paradoksaalista, mutta sairaan pitäisi suojella itseään vaikutuksilta jotka kokee huonoiksi.
        Ihmisten pitäisi joskus katsella ympärilleen ja ajatella, että onko se ympäröivä porukka se jonka haluaisi olevan siina jos itse sarastuisi vuosiksi ja joutuisi vuoteeseen tms.
        Tuolla ajatuksella moni tuttavapiiristäni on saanut lähteä.
        No, ihan kaikkia ei voi laittaa kävelemään.


      • vaivalloista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun käsitykseni mukaan jokaisella on oma vale, mutta totuus on yksi.
        Siis se ei ole se jonkun oma vale, se yksi totuus, niinkuin ihmiset yleensä käsittää, jos sanotaan että on vain yksi totuus., että sunko vai sunko....siis he puhuu siitä jokaisen omasta valeesta sillon,..
        totta on totuus, rakkaus, kauneus ja oikeudenmukaisuus

        Minustakin totuudessa on rakkaus, kauneus ja hyvyys. Totuutta on joskus todella vaikea selvittää.


      • poiuytrdfgh
        vaikutuksia kirjoitti:

        No jo olet ne "luuripuheet" kokenut melkoisina hyökkäyksinä, kun ne jopa tunkee uniin. Tuskin niillä on ollut tarkoitus häiritä neurologiaasi.

        Ei ehkä ole ollut tarkoitus, mutta niin valitettavasti on käynyt, Kuten alempana kirjoitan:
        Olen nimittäin tuossa asetelmassa ollut erittäin manipuloitavissa: alentuneessa tajunnantilassa neurologisesti, valtavat määrät valvoneena, kokonaan yksin ja luurissa joukko ihmisiä, jotka ovat oikeassa ja minä väärässä


      • poiuytrdfgh

        Voihkin tuskissani jo silloin luurissa kun tilanne ole käynnissä, että vointini vain pahenee sillä menolla, mutta eihän tunteestani mitään välitetty (vaikka tunteistani paradoksaalisesti halutiin keskustella), suututtiin vaan.
        Jokukin oli kai turhautunut, että kun heille oli kuulemma sanottu että näin voidaan auttaa ihmisiä, mutta sitten ei autakaan...ja sitten suuttuvat.


      • poiuytrdfgh
        On_para kirjoitti:

        On paradoksaalista, mutta sairaan pitäisi suojella itseään vaikutuksilta jotka kokee huonoiksi.
        Ihmisten pitäisi joskus katsella ympärilleen ja ajatella, että onko se ympäröivä porukka se jonka haluaisi olevan siina jos itse sarastuisi vuosiksi ja joutuisi vuoteeseen tms.
        Tuolla ajatuksella moni tuttavapiiristäni on saanut lähteä.
        No, ihan kaikkia ei voi laittaa kävelemään.

        Joo siis en ollut tuossa tilassa henkisesti vastustuskykyinen kuten jo aika hyvin tänäpäivänä taas olen. Kuitenkin minut luurissa vastuutettiin siitä vastustuskyvystä, mikä tuntui aika rankalle koska siksi juuri sinne soitin, että se oli mennyt sen hermostovaurion mukana...


      • poiuytrdfgh

        Tilanne oli hyvin pelottava,


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo siis en ollut tuossa tilassa henkisesti vastustuskykyinen kuten jo aika hyvin tänäpäivänä taas olen. Kuitenkin minut luurissa vastuutettiin siitä vastustuskyvystä, mikä tuntui aika rankalle koska siksi juuri sinne soitin, että se oli mennyt sen hermostovaurion mukana...

        Omakohtaisesti jos mulle soittaisi neurologisesti vaurioitunut, niin minä kyllä harkitsisin aika tarkkaan mitä puhun ja tiedustelisin sitä lähinnä häneltä mitä hänen päänsä kestää.


      • poiuytrdfgh

        En niinku semmosessa tilanteessa korostaisi sitä, että kyllä minä saan ilmaista mielipiteeni vapaasti ja toisen tehtävänä on se kestää, kuten nyt joiltain osin tällä palstalla teen.
        Jos täällä on henkilöitä, joilla on liian heikko neurologia kestääkseen juttujani, suosittelen hyppäämään ne yli lukematta.


      • poiuytrdfgh
        vaivalloista kirjoitti:

        Minustakin totuudessa on rakkaus, kauneus ja hyvyys. Totuutta on joskus todella vaikea selvittää.

        Joo...on todella vaikeaa selvittää...


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Ei mielestäni totuutta voi tunteella selittää oikeaksi. Sehän on silloin vain itselle mieluinen uskomus totuudesta.

        mutta filosofian mukaanhan tieto on hyvin perusteltu uskomus...huom hyvin perusteltu...


      • poiuytrdfgh

        en tarkoita "mutua"


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        mutta filosofian mukaanhan tieto on hyvin perusteltu uskomus...huom hyvin perusteltu...

        siis hyvin perusteltu tosi uskomus. Voisin kirjoittaa tästä enemmänkin, mutta nyt olen joistain tiedoistani vähän "kades" ja säästän ne toiseen yhteyteen.


      • poiuytrdfgh

        Tai tarkoitan mielestäni niin hyvistä perusteluistani , etten viiti jakaa niitä täällä anonyymisti...


    • Ootlässyttäjä

      "Nälkäisten vatsat eivät suudelmilla täyty"

      • jäiepäselväksi

        Mihin tuo nyt liittyy?


      • Kuuntelepa
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Mihin tuo nyt liittyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=TvrLV2Glvwo
        Kuuntelepa tuo...

        https://lyricstranslate.com/en/Agit-Prop-Kenen-joukoissa-seisot-lyrics.html

        "Kenen joukoissa seisot
        Ei ystäväni,
        ei synny rakkaus maailmaan
        odottaessasi taivaan armoa,
        vallanpitäjien sääliä

        Ei ystäväni,
        niin kauan kuin leivästä
        jää reikä leipojan käteen
        jääköön rakkaudesta puhuminen pastorien houreiksi

        Pitäkööt Leijonat makeiskorinsa,
        puolueettomat humanistit korulauseensa
        Tätä vääryyttä vastaan ei taistella kukkasin
        Tätä verta ei pysäytä pehmeä myötätunto
        Nälkäisten vatsat eivät suudelmista täyty

        Kenen joukoissa seisot,
        kenen lippua kannat
        Ei synny rakkautta ilman oikeutta
        ei synny oikeutta ilman taistelua
        ei taistelua ilman yhteistä rintamaa
        Kenen joukoissa seisot,
        kenen lippua kannat
        Ei synny rakkautta ilman oikeutta
        ei synny oikeutta ilman taistelua
        ei taistelua ilman yhteistä rintamaa"


      • Elämä_on_kovaa

        Elämä on kovaa ja ratsuväki raakaa 😁


      • poiuytrdfgh

        Joo oikeesti yhteiskunnallinen epäoikeudenmukaisuus voi johtaa siihen että jää ansaitut suudelmatkin saamatta. Se on raakaa se.


      • nousebarrigaadille
        Kuuntelepa kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=TvrLV2Glvwo
        Kuuntelepa tuo...

        https://lyricstranslate.com/en/Agit-Prop-Kenen-joukoissa-seisot-lyrics.html

        "Kenen joukoissa seisot
        Ei ystäväni,
        ei synny rakkaus maailmaan
        odottaessasi taivaan armoa,
        vallanpitäjien sääliä

        Ei ystäväni,
        niin kauan kuin leivästä
        jää reikä leipojan käteen
        jääköön rakkaudesta puhuminen pastorien houreiksi

        Pitäkööt Leijonat makeiskorinsa,
        puolueettomat humanistit korulauseensa
        Tätä vääryyttä vastaan ei taistella kukkasin
        Tätä verta ei pysäytä pehmeä myötätunto
        Nälkäisten vatsat eivät suudelmista täyty

        Kenen joukoissa seisot,
        kenen lippua kannat
        Ei synny rakkautta ilman oikeutta
        ei synny oikeutta ilman taistelua
        ei taistelua ilman yhteistä rintamaa
        Kenen joukoissa seisot,
        kenen lippua kannat
        Ei synny rakkautta ilman oikeutta
        ei synny oikeutta ilman taistelua
        ei taistelua ilman yhteistä rintamaa"

        Tuo värssy ei liity millään lailla tämän ketjun keskusteluihin.


      • poiuytrdfgh

        Esim. tommonen halvaus voi saada aikaan sen ettei ikinä edes tuntisi yhtä ainoaakaan suudelmaa, mutta suhtautuminen ilmiöön täysin välinpitämätöntä ja sitten sen sijaan kyselevät tunteitasi ?
        Hetkinen... mitä tunteita ?


      • Minusta
        nousebarrigaadille kirjoitti:

        Tuo värssy ei liity millään lailla tämän ketjun keskusteluihin.

        Minusta sisältää muutamankin varteenotettavan väitteen. Minusta väitteet on jopa hyväksytty melko yleisellä tasolla, että niin kauvan kuin ihmisen voimavarat kuluvat nälän ja muun ensisijaisen tärkeän tyydytykseen, ruoan hankintaan jne. ei voimavaroja riitä paljoa muuhun.

        "Ei ystäväni,
        niin kauan kuin leivästä
        jää reikä leipojan käteen
        jääköön rakkaudesta puhuminen pastorien houreiksi

        Pitäkööt Leijonat makeiskorinsa,
        puolueettomat humanistit korulauseensa
        Tätä vääryyttä vastaan ei taistella kukkasin
        Tätä verta ei pysäytä pehmeä myötätunto
        Nälkäisten vatsat eivät suudelmista täyty"

        Antaa ehkä hyvinkin kuvausta monien tunnoista aloituksen pyytelemiin asioihin.
        Minä en usko narsistia voitavan vastustaa oikeudenmukaisuudelle enkä usko oikeudenmukaisuudesta seuraavan suoraviivaisesti rakkautta..
        Oikeudenmukaisuutta ei mielestäni voi edes teoriassa riittää kaikille.
        Kuten narsisti ei pysty edes ottamaan vastaan mitään oikeudenmukaisuutta.
        Narsisti tarvitsee ainostaan lähdettä, ei oikeudenmukaisuutta.


      • Perustelepa
        nousebarrigaadille kirjoitti:

        Tuo värssy ei liity millään lailla tämän ketjun keskusteluihin.

        Perustelepa sinä väitettäsi edes hitusen verran. Taitaa olla niin että sinun kommenttisi ei liity tämän ketjun keskusteluihin millään lailla.


      • poiuytrdfgh

        Oikeudenmukaisuutta ei riitä kaikille ?
        Sitä kyllä riittää kaikille jos vaan halutaan.
        (minä olen kuitenkin poliittisesti sitoutumaton)


      • sentähden
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Esim. tommonen halvaus voi saada aikaan sen ettei ikinä edes tuntisi yhtä ainoaakaan suudelmaa, mutta suhtautuminen ilmiöön täysin välinpitämätöntä ja sitten sen sijaan kyselevät tunteitasi ?
        Hetkinen... mitä tunteita ?

        Mutta niinhän ei käynyt loppupeleissä. Paranit halvauksestasi niin hyvään kuntoon, että kykenet kaupassakin käymään. Vaikuttaa, että haluat vieläkin tämän halvauksen varjolla saada sääliä ja huomiota osaksesi.


      • perustelut
        Perustelepa kirjoitti:

        Perustelepa sinä väitettäsi edes hitusen verran. Taitaa olla niin että sinun kommenttisi ei liity tämän ketjun keskusteluihin millään lailla.

        poiun keskustelut eivät liity millään lailla sinun taistolaislauluihisi.


      • poiuytrdfgh

        mutta olisin mä varmaan tyhmempi ilman näitä kokemuksia. En esim. tietäisi miten kuultu puhe vaikuttaa hermostoon.


      • Kommenttisi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oikeudenmukaisuutta ei riitä kaikille ?
        Sitä kyllä riittää kaikille jos vaan halutaan.
        (minä olen kuitenkin poliittisesti sitoutumaton)

        Kommenttisi sisältää pelkän väitteen, joka minun mielestäni on epätosi.
        Minun mielestäni oikeudenmukaisuutta ei riitä kaikille. Siihen ei mikään maailman tahtotila voi riittää. Selitys mielipiteeseeni löytyy helposti jos kaivaa muistisokkeloistaan yhtäänkään ihmiskumman historiaa. Onko oikeudenmukaisuutta löytynyt edes silmänlumeeksi? Ei. Ja millä jaetaan oikeutta jo kuolleille. Pelkkiä muistolauseita elävien tyynnyttämiseksi. Naurettava ajatuskin että oikeudenmukaisuutta voisi löytää kaikille.
        Nyt elävä vanheneva väestö on myös kokenut raakaa epäoikeudenmukaisuutta pelkästään Suomessakin jo, eikä sitä ole julkisesti edes myönnetty missään. Menetettyä nuoruutta ei voi mitenkään saada takaisin eikä sitä edes voi korvata mitenkään.
        Suuri osa asioista ja vääryyksistä on täysin saavuttamattomissakin.


      • Sinun_
        perustelut kirjoitti:

        poiun keskustelut eivät liity millään lailla sinun taistolaislauluihisi.

        Sinun äärimmäisen värittynyt mielipiteesi. Ei sisällä todellisia perusteluja.

        Taistolaislaulut eivät ole minun.
        Ne ovat yhtä hyvin sinun. Ha-ha

        Minun niskavillani vain eivät nouse noista. Minusta kauniita ja sisältävät mielenkiintoisia ajatelmia. Monet niistä hyvin hyvin totta.
        Mutta toiset uskaltaa ajatelle, toiset ei, olen pahoillani kun kaikilla ei ole rohkeutta edes.


      • perustelut
        Sinun_ kirjoitti:

        Sinun äärimmäisen värittynyt mielipiteesi. Ei sisällä todellisia perusteluja.

        Taistolaislaulut eivät ole minun.
        Ne ovat yhtä hyvin sinun. Ha-ha

        Minun niskavillani vain eivät nouse noista. Minusta kauniita ja sisältävät mielenkiintoisia ajatelmia. Monet niistä hyvin hyvin totta.
        Mutta toiset uskaltaa ajatelle, toiset ei, olen pahoillani kun kaikilla ei ole rohkeutta edes.

        Olet noitten mielipiteittesi kanssa väärässä ketjussa. Täällä ei keskustella sinun niskavillojesi nousuista tai laskuista. Kerro ajatelmiasi muualla.


      • poiuytrdfgh

        Kävely on sellainen välttämättömyys kuten leipä, mutta sitten on niin että ilman valssia ei voi oikein kokea rakkauden hurmaa....
        Kävelyn lisäksi sydän tarvitsee tanssiaskelia....


      • sentähden
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        mutta olisin mä varmaan tyhmempi ilman näitä kokemuksia. En esim. tietäisi miten kuultu puhe vaikuttaa hermostoon.

        Varmaan ollut kova kokemus tuo halvaantuminen, mutta tapahtuneen kanssa pitäisi nyt vaan osata elää eteen päin, eikä muistella katkeroituneena tapahtunutta varsinkaan, kun on siitä suht koht hyvin parantunut.


      • Että_kelaapa
        perustelut kirjoitti:

        Olet noitten mielipiteittesi kanssa väärässä ketjussa. Täällä ei keskustella sinun niskavillojesi nousuista tai laskuista. Kerro ajatelmiasi muualla.

        "Ootlässyttäjä

        10.2.2019 12:37
        Uusi
        "Nälkäisten vatsat eivät suudelmilla täyty"
        Kommentoi
        19 VASTAUSTA:
        Uusi

        jäiepäselväksi

        10.2.2019 12:44
        Mihin tuo nyt liittyy?"

        Että kelaapa sinä nyt vain taaksepäin. MINÄ olen nimenomaan vastannut TÄMÄN kommenttirivistön aloitukseen ja kyselyyn.
        Aihepiiri on aloituksen piirissä.
        On sen verran luettu äikkää aikoinaan että on edelleen halussa.
        Joten skippaa jos ei kiinnosta tämä KESKUSTELU.


      • poiuytrdfgh

        Niin ei sitä käytännössä riitä koska ihmisillä on rajoittuneet aivot ja sydän emmekä voi sille juuri mitään. Mutta en näe mikä muu rajoittaisi oikeudenmukausuuden määrää..


      • poiuytrdfgh
        Että_kelaapa kirjoitti:

        "Ootlässyttäjä

        10.2.2019 12:37
        Uusi
        "Nälkäisten vatsat eivät suudelmilla täyty"
        Kommentoi
        19 VASTAUSTA:
        Uusi

        jäiepäselväksi

        10.2.2019 12:44
        Mihin tuo nyt liittyy?"

        Että kelaapa sinä nyt vain taaksepäin. MINÄ olen nimenomaan vastannut TÄMÄN kommenttirivistön aloitukseen ja kyselyyn.
        Aihepiiri on aloituksen piirissä.
        On sen verran luettu äikkää aikoinaan että on edelleen halussa.
        Joten skippaa jos ei kiinnosta tämä KESKUSTELU.

        Ketjun aloittajana kommentoin, että aihe puoliksi liittyy ja puoliksi ei. Aihe sinällään liittyy ketjun aiheeseen muttei kommumistipolitiikka.


      • Resurssit_Tark

        Resurssit. Tarkoitetaan niillä nyt sitten mitä ikinä hyvänsä.
        Saavutettavuus. Realistiset mahdollisuudet.
        Aika outoa huuhaata sinun kysmyksesi, jos ne tosissaan esität.
        Tuollainen juuri voi saada aikaan sen että jotkut voivat ajatella että lapsi siellä kirjoittelee, kun niin epärealistista.


      • Ja_tuo
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin ei sitä käytännössä riitä koska ihmisillä on rajoittuneet aivot ja sydän emmekä voi sille juuri mitään. Mutta en näe mikä muu rajoittaisi oikeudenmukausuuden määrää..

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Resurssi
        "Resurssit ovat taloustieteessä kansantalouden tai talousyksikön voimavarat. Siihen sisältyvät kyseisen yksikön aineelliset ja aineettomat välineet sekä keinot, joilla talousyksikkö voi päästä tavoitteisiinsa. Resursseja ovat luonnonvarat, työresurssit (työvoima), pääomaresurssit ja henkilöstöresurssit. Henkilöstöresursseina pidetään myös henkilökohtaisia ominaisuuksia kuten tieto-osaamista, taitoja ja aloitteellisuutta.[1] Oma osuutensa tavoitteisiin pääsemisessä on myös työnjohdon ja organisoinnin tehokkuudella."

        Ja tuo siis taloustieteessä.
        Resurssi voi olla myös muuta.

        https://www.suomisanakirja.fi/resurssi
        "resurssi
        vara, voimavara. "


      • liianvaikeaa
        Resurssit_Tark kirjoitti:

        Resurssit. Tarkoitetaan niillä nyt sitten mitä ikinä hyvänsä.
        Saavutettavuus. Realistiset mahdollisuudet.
        Aika outoa huuhaata sinun kysmyksesi, jos ne tosissaan esität.
        Tuollainen juuri voi saada aikaan sen että jotkut voivat ajatella että lapsi siellä kirjoittelee, kun niin epärealistista.

        Et ole näköjään ymmärtänyt mistä täällä keskustellaan.


      • perustelut
        Että_kelaapa kirjoitti:

        "Ootlässyttäjä

        10.2.2019 12:37
        Uusi
        "Nälkäisten vatsat eivät suudelmilla täyty"
        Kommentoi
        19 VASTAUSTA:
        Uusi

        jäiepäselväksi

        10.2.2019 12:44
        Mihin tuo nyt liittyy?"

        Että kelaapa sinä nyt vain taaksepäin. MINÄ olen nimenomaan vastannut TÄMÄN kommenttirivistön aloitukseen ja kyselyyn.
        Aihepiiri on aloituksen piirissä.
        On sen verran luettu äikkää aikoinaan että on edelleen halussa.
        Joten skippaa jos ei kiinnosta tämä KESKUSTELU.

        Joo-o on täällä harhaisempaakin nähty.


      • No_minä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ketjun aloittajana kommentoin, että aihe puoliksi liittyy ja puoliksi ei. Aihe sinällään liittyy ketjun aiheeseen muttei kommumistipolitiikka.

        "muttei kommumistipolitiikka. "

        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        No minä en löydä tuolta ainakaan että tekstit eivät saisi sisältää politiikkaa.
        Mitä tulee tuohon kommunistipolitiikkaan se on sikäli ongelmallista, että aatteisiinsa taisi sisältyä aikoinaan sellainen juttu että kaikki muu paitsi se kommunistipolitiikka on sitä toisenlaista propagandaa. Aikoinaan esim. NLssahan oli kielletty kaikenlaiset länsimaiset materiaalit...

        Mitä tulee nykyaikaan ja kommunistipolitiikaan, niin aate on osaksi sulautunut nykyistä kulttuuria myös Suomessa. Että ihan realistista ja sallittua materiaalia siinä kuin mikä tahansa muukin materiaali, mitä lainaillaan.

        Joku nyt vain sai sätkyn... Sille mitään voi... Hoitakoon omat hermonsa kuntoon hänkin tai pitäköön hyävänään. Totuus on totuus.

        Noin minusta.


      • Niin_että_putosit
        perustelut kirjoitti:

        Joo-o on täällä harhaisempaakin nähty.

        Niin että putosit kärryiltä mutta joku näköhavainto vielä että menevät jossain...


      • liianvaikeaa

        Toivottavasti vetäydyt.


      • liianvaikeaa
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Toivottavasti vetäydyt.

        Minä vihaan vihaan vihaan vihaan niin kauheasti, hyi olkoon.
        🤬🤬🤬🤬🤬


      • liianvaikeaa
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Minä vihaan vihaan vihaan vihaan niin kauheasti, hyi olkoon.
        🤬🤬🤬🤬🤬

        No voi voi, onko sulla noin vaikeaa?


      • koitarauhoittua
        liianvaikeaa kirjoitti:

        No voi voi, onko sulla noin vaikeaa?

        📱 Ihanat selfiet! Ota vielä lisää.


      • koitarauhoittua
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Toivottavasti vetäydyt.

        Onko sinulla valtavat lihakset?


      • poiuytrdfgh

        Kun ei tuo sanakaan väänny sitten ei millään oikein minulta :)


      • liianvaikeaa
        koitarauhoittua kirjoitti:

        Onko sinulla valtavat lihakset?

        On. Ne kompensoi mun älyä.


      • liianvaikeaa
        Niin_että_putosit kirjoitti:

        Niin että putosit kärryiltä mutta joku näköhavainto vielä että menevät jossain...

        Tuollaisiin viesteihin ei ole syytä muuta vastata. yritä kestää.


      • liianvaikeaa

        Ja vastineeksi sinulle tarjotaan poliittisia taistelulauluja.


      • Minuako
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Tuollaisiin viesteihin ei ole syytä muuta vastata. yritä kestää.

        Minuako nyt yrität neuvoa suojautumaan itseltäsi. Kiitos vain, varmaan hyvin aiheellista... Ketkä sinua hoitavat?


      • mamoralisoin
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Ja vastineeksi sinulle tarjotaan poliittisia taistelulauluja.

        KAUHEAA! MITEN HIRVEÄÄ! MITEN MAAILMASSA VOI, ei äiti, auta nyt. Ei voi olla.


      • poiuytrdfgh

        Sehän se kummallista onkin, että kun etsii rakkautta niin aina onkin vastassa poliitikkoja...


      • mamoralisoin
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Ja vastineeksi sinulle tarjotaan poliittisia taistelulauluja.

        Niin ja ajatteles vielä että noiden takana työläiset. Tehneet nyt työtä tämän yhteiskunnan eteen. Ei ikinä. Suurin veronmaksajaluokka ikinä. Miten kamalaa ja hirveää, Ei äitiii-ii.


      • liianvaikeaa
        mamoralisoin kirjoitti:

        KAUHEAA! MITEN HIRVEÄÄ! MITEN MAAILMASSA VOI, ei äiti, auta nyt. Ei voi olla.

        Et poistunutkaan. Mikäs nyt neuvoksi?


      • nälkäänäkevät
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sehän se kummallista onkin, että kun etsii rakkautta niin aina onkin vastassa poliitikkoja...

        Säästäisivät edes puoluevalinnalta tässä ketjussa.


      • politikoimuualla
        mamoralisoin kirjoitti:

        Niin ja ajatteles vielä että noiden takana työläiset. Tehneet nyt työtä tämän yhteiskunnan eteen. Ei ikinä. Suurin veronmaksajaluokka ikinä. Miten kamalaa ja hirveää, Ei äitiii-ii.

        Sanopa miten toi sun vuodatuksesi tähän ketjuun liittyy.


      • mamoralisoin
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Et poistunutkaan. Mikäs nyt neuvoksi?

        Eiii-ii. Äitii-ii-i.
        Mun kultalusikka on kadonnut. Ettekö nyt ymmärrä että kyseessä todellien hätä. Voii-ii tätä surun päivää. Missä se on. Hunajaa yllin kyllin mutta ei lusikkaa. Miten tästä mennään? Äiskää... Iskää! Tulkaa nyt apuun. Mua kiusataan.


      • mamoraloisoin
        politikoimuualla kirjoitti:

        Sanopa miten toi sun vuodatuksesi tähän ketjuun liittyy.

        Miten niin, ma olen Laupualta enkä ole koskaan poistunut minnekään. etkö näe mitä tuolla aiempana joku vilautti?


      • liianvaikeaa
        mamoralisoin kirjoitti:

        Eiii-ii. Äitii-ii-i.
        Mun kultalusikka on kadonnut. Ettekö nyt ymmärrä että kyseessä todellien hätä. Voii-ii tätä surun päivää. Missä se on. Hunajaa yllin kyllin mutta ei lusikkaa. Miten tästä mennään? Äiskää... Iskää! Tulkaa nyt apuun. Mua kiusataan.

        Ihan omasta tahdostasi olet tässä keskustelussa. Yritä nyt kestää.


      • mamoralisoin
        politikoimuualla kirjoitti:

        Sanopa miten toi sun vuodatuksesi tähän ketjuun liittyy.

        Joku hirveä mennyt koskemaan työhön. Kauhistus. Selkään sattuu pelkkä ajatuskin.


      • politikoimuualla
        mamoraloisoin kirjoitti:

        Miten niin, ma olen Laupualta enkä ole koskaan poistunut minnekään. etkö näe mitä tuolla aiempana joku vilautti?

        Kas kun et Kihniöstä. Sieltäkin löytyy kaltaisiasi.


      • mamoralisoin
        liianvaikeaa kirjoitti:

        Ihan omasta tahdostasi olet tässä keskustelussa. Yritä nyt kestää.

        Ootko niin vahva että voi suojella mua? Ynnnhh. Nyyh.
        Kkk-kkun joku laittoi tuonne noita laulun sanoja ja mä menin ihan lukkoon. En kestä. Yhyy-hyy.
        Ajatteles, meni laittamaan laulun sanoja? Eikö olekin hirveää. Miten se julkesi. Ei ikinä. Ei ikinä.


      • mamoralisoin
        politikoimuualla kirjoitti:

        Kas kun et Kihniöstä. Sieltäkin löytyy kaltaisiasi.

        Ääää-hä-häää! Ei saa pilkata. Ää-ää.


      • Ootlässyttäjä

        Onko tää parempi?
        "Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? "
        Matteus 8:18






        kun min


      • Ei_ne
        Ootlässyttäjä kirjoitti:

        Onko tää parempi?
        "Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? "
        Matteus 8:18






        kun min

        Ei, ne ei näe eikä kuule. Meni ihan sekaisin pakka kun tuli työväenlaulu. Mieti sitä.


      • oletkotietoinen
        mamoralisoin kirjoitti:

        Ootko niin vahva että voi suojella mua? Ynnnhh. Nyyh.
        Kkk-kkun joku laittoi tuonne noita laulun sanoja ja mä menin ihan lukkoon. En kestä. Yhyy-hyy.
        Ajatteles, meni laittamaan laulun sanoja? Eikö olekin hirveää. Miten se julkesi. Ei ikinä. Ei ikinä.

        Sulla näkyy olevan muitakin vaivoja.


      • mamoralisoin
        oletkotietoinen kirjoitti:

        Sulla näkyy olevan muitakin vaivoja.

        Huuu-uu. Mitä ne voisi olla. Melkeen tulee pissat housuun😲.


    • Johonosallistua

      Kenellä on vahvin rakkaus?

      • turhakoittaaXvoittaaaina

        Siitäkö nyt pitäisi kilpailla? Kuka on paras, vahvin ja kuka voittaa?


      • poiuytrdfgh

        Joo narsismi on valloittanut rakkaudenkin..."rakkautta" saa paras, vahvin , kaunein ja menestynein...
        vähän oudot kriteerit rakkaudellakin...


      • rakkaudesta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo narsismi on valloittanut rakkaudenkin..."rakkautta" saa paras, vahvin , kaunein ja menestynein...
        vähän oudot kriteerit rakkaudellakin...

        Ensin tulisikin määritellä millaisesta rakkaudesta on kyse kuin myös millaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja missä tilanteissa. Kauniit ja terveet yksilöt saavat varmasti sukupuolista huomiota ja kiinnostusta osakseen. Sitä tuskin voi pitää yhteiskunnallisena epäoikeudenmukaisuutena. Vastaavasti he saavat myös ehkä kateudesta tms. kumpuavia asiattomuuksia ja tylytyksiä sosiaalisessa elämässä. Jos kauneus tai rumuus taas vaikuttaa instituutioiden päätöksiin ja toimiin on kyse epäoikeudenmukaisuudesta...


        Itse olisin syönyt mieluummin vaikka niitä leivän reikiä tilanteessa missä olin avuton ja täysin yksin aikuiskiusaajieni armoilla. Luokkaperusteinen ja rakennetta ja sukupuolta suojeleva vanhempien suosiminen näissä tilanteissa ei ole oikeudenmukaista.


      • poiuytrdfgh

        Joo nytpä minä pohdiskelen tähän tämän ongelman ytimen siltä osin mitä tulee jo menneisiin ja siten ohitettuihin. luurikeskusteluihin, mutta hoksasin juuri ottaessani pienet torkut mikä niissä olennaisiten oli kummallista:
        Luurissa siis ei oltu juurikaan halukkaita keskustelemaan minulle fyysisesti tapahtuneesta, jonka johdosta sinne soitin, vaan haluttiin keskustella tunteistani. Siihen liittyen minun on otettava esiin, että minulla on vanhemmat, jotka ovat koko elämäni ajan jätteäneet tunnekokemukseni kokonaan huomiotta ikäänkuin sitä ei minulla olisikaan olemassa oli se sitten minkälainen tunne tahansa myönteinen tai kielteinen, he yksinkertaisesti esimerkiksi lätkäisevät luurin kiinni, jos pitäisi jakaa yhtään mitään minun tunteeseeni liittyvää. Täten minua kohdellaan ikäänkuin kimpaleena, jolla ei ole omia tunteita ollenkaan . Tästä syystä olen päätynyt itsediagnoosiin joka on heidän nimeäminen persoonallisuuksiksi ´, joilla on ongelma tunteiden käsittelyssä. Luuri ei hyväksy minun ilmaisevan tällaista asiaa, mutta he kuitenkin haluaisivat keskustella kanssani nimemomaan tunteistani ja ne heitä vaivasivat ja heitä huolestutti että olisin jonkinlainen vihainen ja katkera henkilö, koska minä kerron heille että olen hermostovammautunut (miksi en oikein tuntenut mitään fyysisesti ) ja sen lisaksi minulla on vanhemmat, jotka kieltävät tunne-elämäni kokonaan henkisesti. Osaa keskustelijoista tämä tilanteeni jollainlailla sarkastisesti huvitti ja kysyi esim ei niin kovin ystävällisesti: "Ai harmittaaks sua että kun sun mielipidettä ei oteta huomioon ollenkaan ?" Lopputulos oli se, että minusta tuntui, että suunnilleen luurillinen ihmisiä on tavallaan mennyt tämän taakse mitä vanhempani tekee, että minun (yhden yksilön) tunteitani ei huomioida ollenkaan tyyliin: "voi voi harmittaks" mutta paradoksaalisesti samanaikaisesti heitä pohditutti nimenomaan tunteeni, joista he olisivat halunneet kanssani keskustella. Kuinka tuo on ylipäätään mahdollista, jos jo lähtökohtaisesti minun tunteeni on kokonaan kielletty niin fyysisesti kuin henkisestikin ja luuri on mennyt samaisen asenteen taakse? Ja kieltäytyy keskustelemasta mistään muusta näkökulmasta käsin, josta minulle olisi mahdollista kuvata tunteitani ? Minä en sano vanhempiani narsistiksi ja psykopaatiksi vihaisuuden tai katkeruuden takia, vaan siksi että he ovat kokonaan tukkineet tunteeni. Mutta tuo on tabu, tuota ei saa sanoa. Niin kuinka he oikein odottavat että niistä tunteista keskustellaan ? He vain ja ainostaan projisoivat minuun omia tunteitaan, eivätkä antaneet minulle mitään mahdollisuutta ilmaista minun tunteitani, vaikka hullunkurisen paradoksaalisesti halusivat keskustella nimenomaan tunteistani, vaikka yritin ehdotella käytännöllisempää näkökulmaa. Keskustelut tosiaan kävivät jollainlailla mahdottomiksi ja tultiinkin johtopäätökseen ettei minua luurissa voida auttaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta on tästä minulle poikinut jotakin mielenkiintoista elämääni:
        Olen suuntautunut nyt oikein kunnolla taiteellisesti tutkimaan tunteita, ja tieteellisestikin siinä sivussa ihan näin harrastelijana, mikä on uusi elämäntehtäväni ja varsin mielenkiintoista.


      • poiuytrdfgh

        Ja tutkin tätä asiaa niinkin, että kuinka näitä tunteita voisi saada itsessäni jälleen toimimaan, koska koen ettei minulla ole tuohon riittävän korkeatasoista asiantuntijaa saatavilla.


      • poiuytrdfgh

        Arvostan kyllä muunlaista asiantuntijuutta suuresti. Olen ollut varsin tyytyväinen muunmuassa hammashygienistiin ja hammaslääkäriin, Talonmies on myös osannut hommansa minua paremmin jne.


      • poiuytfdfgh

        Ei siis ole kyse siitä, etten arvostaisi muiden ammatitaitoa, mutta tuossa tunneaiheessa ei ole tullut minua vastaan taitavaa asiantuntijaa. ..vaan koen että tunteitani oikein kunnolla poropeukaloidaan, manipuloidaan jne.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kyllä aihetta sivuten parhaiten ymmärtänee neurologian asiantuntija, jos voisin selittää asiani.


      • poiuytrdfgh
        rakkaudesta kirjoitti:

        Ensin tulisikin määritellä millaisesta rakkaudesta on kyse kuin myös millaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja missä tilanteissa. Kauniit ja terveet yksilöt saavat varmasti sukupuolista huomiota ja kiinnostusta osakseen. Sitä tuskin voi pitää yhteiskunnallisena epäoikeudenmukaisuutena. Vastaavasti he saavat myös ehkä kateudesta tms. kumpuavia asiattomuuksia ja tylytyksiä sosiaalisessa elämässä. Jos kauneus tai rumuus taas vaikuttaa instituutioiden päätöksiin ja toimiin on kyse epäoikeudenmukaisuudesta...


        Itse olisin syönyt mieluummin vaikka niitä leivän reikiä tilanteessa missä olin avuton ja täysin yksin aikuiskiusaajieni armoilla. Luokkaperusteinen ja rakennetta ja sukupuolta suojeleva vanhempien suosiminen näissä tilanteissa ei ole oikeudenmukaista.

        Mutta että tässä voisi olla kyse sellaisesta rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta, että joidenkin yksilöiden tunteita ei sivuutettaisi olemassaolemattomina ja täysin merkityksettöminä. ..myös yhteiskunnan systeemeissä.


      • poiuytrdfgh

        Se ei ole toisen tunteiden huomioimista, että joku "asiantuntija" tulee siihen projisoimaan omiaan. Kyllä ihmisen tunteita tulisi tutkia lähinnä tiedustelemalla niitä häneltä itseltään avoimin ennakkoluulottomin mielin ja sydämin.


      • intressanttia

        No sitten jaamme aika paljonkin samoja mielenkiinnon kohteita. Meillä on myös saman tyyppisiä kokemuksia. Tuntuu että olet edellä kun tunnet neurologiaakin aika paljon. Onneksi tunteitakin nykyään voi tutkia eikä sitä pidetä humpuukina ainakaan ihan kaikkialla.


        :)


      • poiuytrdfgh

        Tuossa asiassa on suuresti taiteesta apua, Ja oletan että moni taiteilija näkisi asian noin, että ihminen voi määritellä tunteensa parhaiten itse.


      • tyui
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tuossa asiassa on suuresti taiteesta apua, Ja oletan että moni taiteilija näkisi asian noin, että ihminen voi määritellä tunteensa parhaiten itse.

        Joo, itse olen (ollut) kaunokirjallisuuden suuri vastaanottaja ja eläytyjä. Joskus tosin jotkut tarvitsevat puolestapuhujan tai avustajan jos ei oma ilmaisukyky tai arvovalta riitä. Silloinkin avustajan tulisi toimia avustettavan kanssa yhteistyössä jotta voitaisiin puhua puolesta puhumisesta. Tai hyväksi puhumisesta.


      • poiuytrdfgh

        Voisin myös ajatella niin, että voisivathan vanhempammekin olla tuon vanhanaikaisen kulttuurin uhreja osaltaan.
        Sillähän moni luurissakin selittelee ja oikeuttaa emotionaalista väärinkäyttöä, että sitä tapahtuu monelle muullekin. Mutta en pitänyt luurissa siitä että epäeettisyyksiä oikeutetaan sillä, että niitä tapahtuu monille.
        Kertoo jotain järkkyä, niin selitetään sellasella näsäviisaalla äänellä, että "kuule, kyllä mä tiedän monta, jolle on käyny noin".


      • tyiu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Voisin myös ajatella niin, että voisivathan vanhempammekin olla tuon vanhanaikaisen kulttuurin uhreja osaltaan.
        Sillähän moni luurissakin selittelee ja oikeuttaa emotionaalista väärinkäyttöä, että sitä tapahtuu monelle muullekin. Mutta en pitänyt luurissa siitä että epäeettisyyksiä oikeutetaan sillä, että niitä tapahtuu monille.
        Kertoo jotain järkkyä, niin selitetään sellasella näsäviisaalla äänellä, että "kuule, kyllä mä tiedän monta, jolle on käyny noin".

        Varmasti ovatkin. Voi vain kuvitella sitä tukahduttavaa ilmapiiriä tunnealueilla heidän aikoihin. Tosin taisivat elää jotain murroskautta sitten nuorina aikuisina ja erilaisia tunnepiirejä oli varmaan heillekin jo tarjolla.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kyllä hänellä on omanlaistaan tunneherkkyyttä (ei hän mikään täyspsykopaatti ole), mutta varmaan huonolla jamalla. Asiat olisi varmaan paremmin jos hänenkin tunteitaan olisi huomioitu ennenkuin tuohon malliin on mennyt.


      • poiuytrdfgh
        tyiu kirjoitti:

        Varmasti ovatkin. Voi vain kuvitella sitä tukahduttavaa ilmapiiriä tunnealueilla heidän aikoihin. Tosin taisivat elää jotain murroskautta sitten nuorina aikuisina ja erilaisia tunnepiirejä oli varmaan heillekin jo tarjolla.

        Molemmat vanhempani itsekseen harrastelevat taidetta kuitenkin. Muusikin kuuntelu on molemmille tärkeää. Ja tolleen he kyllä ymmärtävät tunteellisuuden, he vain ei pysty siihen kommunikaatiossa.


      • poiuytrdfgh

        Mielenkiintoisesti isäni ei oikeastaan tunteista teoretisoitaessa ollut juurikaan kanssani mitenkään erimielinen, mutta käytännössä hänestä tulee aiheen tiimoilta hirmu. ..ja taas äkkiä luuria korvaan.


      • poiuytrdfgh

        Pahoitteluni mun on vähän pakko tuota luuria kritisoida, koska koen että joutuisin aivan pahoille teille jos omaksuisin ajatteluni pohjaksi kaiken mitä minulle on siellä sanottu.
        Tuo kokemus on sikäli ongelmallinen, että kun siellä on asenne, että soittaja on väärässä ja vastaaja oikeassa, ilman minkäänlaisia esim. eettisiä perusteluja. Tuo teki kokemuksesta todella tuskallisen emotionaalisesti.


      • poiuytrdfgh

        Ja mun on välttämätöntä käydä kritiikkiprosessi, koska muutoin mun aivot todella omaksuu sen mitä minulle on sanottu, eikä se olisi mikään hyvä juttu.


      • poiuytrdfgh

        Siis kritosoin yksinomaan edellämainitsemastani syystä, en ketään vastaan.
        Olen nimittäin tuossa asetelmassa ollut erittäin manipuloitavissa: alentuneessa tajunnantilassa neurologisesti, valtavat määrät valvoneena, kokonaan yksin ja luurissa joukko ihmisiä, jotka ovat oikeassa ja minä väärässä.


      • Siis_olen

        Sinun luurikohtaamisestasi:
        Siis olen nyt tätä mieltä.
        Sinä olet ollut sen verran sairas, että sinun paikkasi olisi ollut jossain rauhallisessa hodossa ihan kokonaan. Ja sitten jotain kokonaan kuntouttavaa toimintaa.
        Aikaisemmin olet kertonut että sinä olit kuoleman pelossa ja jos nyt muistan niin menikö niin että koit että jostain pinnistelyistä on ollut hyötyä? Tietenkin onkin mutta muuten ei ole todellakaan hyvä että olet päätynyt soittelemaan ihan "ulkopuolisille" joilla ei mitään käryä kuinka huonosti olet todellakin voinut. Asiaa tuntematon väittely ei varmasti sopinutkaan.
        Olet nyt ehkä jotenkin onnistunut kuvaamaan aiempaa tilaasi.
        Täällä palstalla sitten ja riittää mitä vain, että ihan omalla vastuullasi olet täälläkin.


      • Siis_min

        Siis minulle tuntui tulevan joku ahaa-elämys nyt tuosta sinun aiemmasta tilastasi. Että mitä se voi olla jos pää tuntuu tyhjältä?! jollain tavoin ja muut piirtelevät sinne omia jälkiään... Noinko?


      • poiuytrdfgh

        Joo kyllä...nyt hyvin ymmärretty....


      • poiuytrdfgh

        Joo minusta itsestänikin tuntuu nyt siltä, että olen parantunut sen verran että osaan paremmin kuvata. Traagistahan on että aivovaurio heikentää toki koko oman tilansa kuvaamisen kykyjä.


      • poiuytrdfgh

        Joo ja siihen on olemassa kaksi perusteltua syytä miksi sinnittelin varsin heikossa kunnossa ihan itsekseni. Moni luulee, ettei se ole totta että olisin ollut niin heikossa kunnossa, koska enhän sitten olisi sinnitellyt vaan itsekseni, mutta minulla on kaksi erittäin hyvin ja järkevästi perusteltua syytä miksi noin toimin.


      • poiuytrdfgh

        Sekin kyllä viittaa aika pahaan vammautumiseen aiemmin, että mulla on nyt jotenkin kummasti viikon sisällä aika paljon ulkonäkö muuttunut, ilmeisesti toipumista, mutta kummastelen vähän nyt ite että näänkö mä oikein, että miten näin yhtäkkiä kasvot voi muuttua näin paljon.


      • poiuytrdfgh

        Noh toivotaan että tälläkin elämän yllätyskäänteellä on joku tarkoituksensa että vähän niinkuin päädyin aivovaurioituneena yllätyspuhujaksi markkinoille. On mun elämä ollut vähän erikoista enneninkin, mutta tää nyt oli kaiken huippu...en olis ikinä arvannu...


      • poiuytrdfgh

        Kyllähän minä olen tässä vähän nolaillut itseäni matkan varrella mutta ei kuitenkaan kauheen pahasti olosuhteet huomioonottaen.


      • Kannattaisiko

        Kannattaisiko sinun koostaa itsestäsi joku informatiivinen sairaskertomus höystettynä sillä minkälainen ihminen olet ja miten toivoisit sinua kohdeltavan, niin jos sinulle vielä tulee tuollaista, siis jos se uusii niin et olisi aivan lähtöruuduissa. Ja miti myös jotain toimenpiteitä johon lähtisit varmuuden vuoksi. Kysymys siis siitä että olisit turvassa pahalta maailmalta jos vieä sairastuisit.


      • poiuytrdfgh

        No niimpä. Tosi paha maailma tässä tuli nähtyä. Niin paha ettei ois voinu kuvitellakaan ikinä.


      • poiuytrdfgh

        Mua paremmin tuntevat ihmiset pitää hyvin mahdollisena ettei ihmiset välttämättä usko heidän tosiasioisksi tietämiään minun elämäni asioita. Siksi joudun niistä aika-ajoin kokoamaan mappeja.


    • poiuytrdfgh

      Minusta ei kyllä pitänyt tulla mitään julkista selostajaa, mutta tässä nyt kävi näin kun mut kerran hyljättiin pää pökkyrässä aivovauriosta yksinään ja päädyin soittelemaan vieraille luureihin ympäri Suomea ja kuuntelemaan heidän mielipiteitään.
      Mutta tämmönen älyllinen opiskelu on todella kuntouttavaa.

      • poiuytrdfgh

        Mutta joo ei olis tarkoitus tännekään pysyvästi jäädä. Kyllä varmaan saan tästä vähitellen rakennettua muuta elämää kun toi aivovaurio haittaa vähempi. Sen kanssa oli niin hankalaa, että siksi tuli naputettua tietokonetta hullunlailla, ..
        mutta siinä tilanteessa ihan järkevää varmaan, koska tuli tosi vahvasti se tunne että vaurioituneita aivoja pitää käyttää niin paljo ku pystyy...vaikka sitte kirjottaa hullunlailla....vaikka ei olis kovin laadukastakaan...
        En mä mun mielestä ihan väärässäkään ollut...nyt tuntuu nää aivot jo vähän paremmin toimiville...


      • poiuytrdfgh

        Minä oon tiedostanu koko aika että mulla on jonkin sortin aivovaurio...mahdollisesti toipuva...siksi väliaikaisesti laskin kriteerejäni itsestäni tulevasta vaikutelmasta.


      • poiuytrdfgh

        Voin kertoa teille että ei ollut aluksi helppoa entiselle priimustytölle laskea näitä käytöskriteerejä...ja kritiikkiä on tullut, koska aivovauriota ei ole hyväksytty perusteluksi...
        Mä katsoisin, että se on hyvä ja huono....aika raakaa sinällään kun se aivovaurio ei ole todella omassa vallassa mutta toisaalta mielelläni sinnittelen kovasti gentle ladyn käytöksen palauttamiseksi, että siksi en ole varsinaisesti loukkaantunut kovasta kohtelustani.


      • keskitasolta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Voin kertoa teille että ei ollut aluksi helppoa entiselle priimustytölle laskea näitä käytöskriteerejä...ja kritiikkiä on tullut, koska aivovauriota ei ole hyväksytty perusteluksi...
        Mä katsoisin, että se on hyvä ja huono....aika raakaa sinällään kun se aivovaurio ei ole todella omassa vallassa mutta toisaalta mielelläni sinnittelen kovasti gentle ladyn käytöksen palauttamiseksi, että siksi en ole varsinaisesti loukkaantunut kovasta kohtelustani.

        Olen myös saanut kovaa kohtelua osakseni vaikeissa tilanteissa. En osaa muuta sanoa kuin että ne johtuvat jostain arvostelukyvyttömyydestä kun ei käytöksessäni ole kauheasti ainakaan olosuhteet huomioiden ollut moitteen varaa. Toisille taas sallitaan vaikka mitä tökeröä ja kauheata saatesanoin että se on ihan ymmärrettävää, tai että vika on taas minussa että noin kohdellaan. Minusta tämä on ollut ja tuntunut yhä sietämättömältä.


      • poiuytrdfgh

        Joo esim. toiset saa kiroilla koko ajan. Mä kerran sanoin yhteen luuriin, että vittu ja heti sain nuhtelut että minun kanssani ei keskustella.


      • poiuytrdfgh

        Siis olen sanonut tuon sanan ehkä kolme kertaa 50 vuoden aikana tai jotain sinnepäin.


      • Ogeefghlötdffffff
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Voin kertoa teille että ei ollut aluksi helppoa entiselle priimustytölle laskea näitä käytöskriteerejä...ja kritiikkiä on tullut, koska aivovauriota ei ole hyväksytty perusteluksi...
        Mä katsoisin, että se on hyvä ja huono....aika raakaa sinällään kun se aivovaurio ei ole todella omassa vallassa mutta toisaalta mielelläni sinnittelen kovasti gentle ladyn käytöksen palauttamiseksi, että siksi en ole varsinaisesti loukkaantunut kovasta kohtelustani.

        Ei se tekstin määrä oikeassa paikassa varmaan olisi haitannut. Aika järkevästihän nyt pystyt tilannetyas kuvaamaan.
        Ihmisten raivon syynä on varmaankin ollut se että täysin empatiakyvyttömästi olet tukkinut keskusteluja ja samalla retostellut miten tunteellinen ja välittävä olet. Aika iso älyllinen ristiriita, sanoisin.


      • eristykset
        Ogeefghlötdffffff kirjoitti:

        Ei se tekstin määrä oikeassa paikassa varmaan olisi haitannut. Aika järkevästihän nyt pystyt tilannetyas kuvaamaan.
        Ihmisten raivon syynä on varmaankin ollut se että täysin empatiakyvyttömästi olet tukkinut keskusteluja ja samalla retostellut miten tunteellinen ja välittävä olet. Aika iso älyllinen ristiriita, sanoisin.

        Minusta aika ymmärrettävää että sitä tekstiä alkaa jossain vaiheessa tulemaan enemmänkin jos on joutunut 50 vuotta tukahduttamaan itseään. Täällä ei ole tilarajoituksia eikä minua ainakaan ole haitannut poiun jutut. Paljon huonompiin on silmäni osuneet vain hypätäkseen useimmiten aika helposti ohi. Vaikeampaa se ohittaminen on puhutussa vuorovaikutustilanteessa.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis olen sanonut tuon sanan ehkä kolme kertaa 50 vuoden aikana tai jotain sinnepäin.

        Ja tuonkin kerran sanoin, kun minun väitettiin haluavan mitä minä nimenomaan en halua. Ja vielä tuon kirosanani jälkeenkin jatkettiin inttämistä ikäänkuin minä haluaisin jotain mitä en halua.
        Minä en käsitä just tuota että joku muu väittää minun haluavan jotain mitä en ole sanonut haluavani. ..ja jääräpäisesti.


      • poiuytrdfgh
        Ogeefghlötdffffff kirjoitti:

        Ei se tekstin määrä oikeassa paikassa varmaan olisi haitannut. Aika järkevästihän nyt pystyt tilannetyas kuvaamaan.
        Ihmisten raivon syynä on varmaankin ollut se että täysin empatiakyvyttömästi olet tukkinut keskusteluja ja samalla retostellut miten tunteellinen ja välittävä olet. Aika iso älyllinen ristiriita, sanoisin.

        No kun viimeksi se johtui siitä että moderointi esti minua kirjoittamasta omaan ketjuuni tai yhteen ketjuun enemmän kuin yhden viestin. Miksi ei voi kuulla tätä ?
        Ja alkuaikojen tilanteella ei ole mitään tekemistä tunteideni kanssa...aivovauriossa ei välttis hahmota kunnolla koko tietokonetta, kehoaan, mitään...


      • poiuytrdfgh

        Valitettavasti moni ihminen joista ihan pidin, luulee että aivovauriosta johtuva käytös liittyy tunteiseeni eikä usko millään selityksellä. En voi asialle mitään. Se on heidän valintansa.
        He ei kertakaikkiaan tiedä mitä aivovaurio voi olla. Aluksi minusta tuntui sille fyysisesti, että lennän ulos tuuletushormista ja kauhea työ pysyä paikoillaan...


      • Ogeefghlötdffffff
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No kun viimeksi se johtui siitä että moderointi esti minua kirjoittamasta omaan ketjuuni tai yhteen ketjuun enemmän kuin yhden viestin. Miksi ei voi kuulla tätä ?
        Ja alkuaikojen tilanteella ei ole mitään tekemistä tunteideni kanssa...aivovauriossa ei välttis hahmota kunnolla koko tietokonetta, kehoaan, mitään...

        Mutta se empatianpuute?
        Vai oletko niin syvällä omissa ongelmissasi, että muiden ongelmat tuntuvan turhille?


      • poiuytrdfgh

        Mutta toisaalta ajattelen, että ne ihmiset jotka itsepintaisesti kuvittelee tunteistani väärin vaikka olen kertonut oikeat tunteeni, on sitten tarkoitus jäädä pois minun elämästäni.


      • poiuytrdfgh
        Ogeefghlötdffffff kirjoitti:

        Mutta se empatianpuute?
        Vai oletko niin syvällä omissa ongelmissasi, että muiden ongelmat tuntuvan turhille?

        Jos sulla on kova työ pysyä tuolillasi tai ainakin tuntuu sille, et välttämättä pysty hoitamaan toisten asioita vaikka olisit maailman empaattisin.

        Ja sinulla on aivovauriossa 50 ihmisen jutut pääsi kuormana, et välttis pysty käsittelemään vielä 50 muun jutut netissä. Asia ei liity mitään tunne-empatiaan. ei yhtään mitään. Onko se oma empatiakyky niin täydellinen siellä ? Minä sentään en ole vaatinut teiltä mitään itselleni.


      • poiuytrdfgh

        Ja sinulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea muuta olen samanaikaisesti joutunut hoitamaan aivovauriossa. Ihmisen kapasiteetti on rajallinen täysin empatiakyvystä riippumatta ja aika harva varmaan priorisoi suomi24 keskustelijoista huolehtimiseen jos ovat kovin kuormittuneita muista asioista. .


      • poiuytrdfgh

        Itse en odota teidän mitenkään erityisesti huolehtivan minusta, Tulin vaan tänne kertomaan mitä on tapahtunut, koska minua ei suostuttu kuulemaan kunnolla vaikka soitin kaikilla rahoillani. ..ja se tuntui jotenkin huolestuttavalle ilmiölle.


      • poiuytrdfgh

        Olen kuitenkin jo harjoittelemassa hienoksi naiseksi. Löysin kaapista tuommoisen 20 vuotta vanhan niinkuin housupuvun takin, jota ei ole käytetty paljoa...ja sit harjottelen seisomaan fiksusti ja tyylikkäästi se päällä...askel kerrallaan...


      • poiuytrdfgh

        siis kun tollasessa aivovauriossa tulee vaikka mitä esim. tunne että keho liikkuu vaikkei liiku ja kaikkea...niin siinä on kauhea työ koko aika pitä aivonsa ja kehonsa kasassa,..


      • poiuytrdfgh

        mut onneks mä olen suhteellisen älykäs ja toi hermostovaurio säästi nää tietyt aivotoimin not jotka mahdollisti tilanteen analysoinnin,. Tyhmempi ei olis pystynyt.


      • poiuytrdfgh

        Mua on koko aika varmasti luullut puheen perusteella ja kirjoituksen, parempikuntoiseksi, kosksa noi oli niitä säästyneitä toimintoja. Siksi kuulosti mulle hullunkuriselle, kun ensimmäistä tuttua myöten sain luurista kommentteja: "Mut sä kuulostat ihan hyvälle "
        joo sitten kun ääneni oli palautunut,,,
        Pitkän aikaa olinkin vain analyyttiset aivot ja ääni-


      • poiuytrdfgh

        Koska siis voin kertoa teille että hermostovaurio on kenties oudoimpia mahdollisia kokemuksia.
        Alkaa tapahtua kaikkea tosi kummaa.
        Aluksi mm...mulla oli iholla aivan käsittämättömiä tuntememuksia...ikäänkuin valuisi kylmää vettä, mönkisi ötököitä jne. Hetken aikaa kesti hahmottaa missä mennään. ..siis että hermostovaurio tekee ton. ..että omat hermot lähettää mitä oudompia tuntemuksia. Se on kammottavaa.
        Sitten mulla verenkiertohäiriöistä tuli jäätymän näköisiä länttejä naamaan. Ensin pelkäsin unissakävelleeni pakkasessa, kunnes hahmotin, että ne on verenkiertohäiriöitä...
        No onneks noi ilmiöt on nyt ohi.


      • poiuytrdfgh

        Tai siis ei noi tuntemukset olleet alussa vaan kun tuntoa alkoi palautua...silloin aika alkupuolella kokemusta kokonaisuudessaan.


      • poiuytrdfgh

        Ku tollasesta hermostovauriosta ei oikein ihmisten tietämättömyyden takia voi kunnolla kertoa kuin vasta jälkikäteen.
        Siis esim. jos sen ollessa päällä selittäisit ihmisille vaikka että: "Mun on nyt vähän vaikee keskittyä kun iholla tuntuu kävelevän ötököitä", niin vähemmästäkin se toinen sitten alkaisi käyttäytyä oudosti ja tekee sen hermostovaurion kestämisen vielä vaikeammaksi. ..ja toipumisen toivottomammaksi.
        Niin kunnolla voi kertoa vasta kun on siististi housupuvun takki näin päällä ja katse kutakuinkin suorassa. Kärsivällisyyttä se otti 7 vuotta. Onneks mä olin nuorena hengen harjoituksilla treenattu kärsivälliseksi.


      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

        tämmöset kestää sillä, että keskittyy tutkimaan aina kulloinkin meneillään olevia ilmiöitä....samalla tarkastelemalla kehoaan ja lukemalla tieteellisiä tutkimuksia aiheesta, johon ilmiöt tuntuis liittyvän.


      • poiuytrdfgh

        Se on vähän hankalaa kun kaikkia perusteluja ei voi aina kertoa kaikissa tilanteissa heti, koska siinä on riskinä että ihmiset alkaa söhläämään. Joten parempi kertoa ne perustelut vasta kun on asia hoidettu jo kuntoon. Osa kerkeää suuttumaan siinä välissä valitettavasti.


      • tilattomat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se on vähän hankalaa kun kaikkia perusteluja ei voi aina kertoa kaikissa tilanteissa heti, koska siinä on riskinä että ihmiset alkaa söhläämään. Joten parempi kertoa ne perustelut vasta kun on asia hoidettu jo kuntoon. Osa kerkeää suuttumaan siinä välissä valitettavasti.

        Se välitila, tai tila siinä kaiken välissä, onkin hankala ja yksinäisen pelottava kun ei ole missään välttämättä edes tilaa tai kykyä vastaanottaa perusteluja. Siinähän sitten itsekseen perustelee hyljättynä ja halveksittunakin ehkä...


      • poiuytrdfgh

        joo...
        auttaa ehkä ajatella että Luoja tietää ne perustelut...


      • uskolliset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        joo...
        auttaa ehkä ajatella että Luoja tietää ne perustelut...

        Joillakin on sellainen lohtu uskossaan.


      • poiuytrdfgh

        Joo...
        koen nuoruudessani saamaani toiskulttuurisen uskonnollisen opin arvokkaaksi.
        Kuuntelen mielläni erilaisten kärsivällisyyden huippuunsa treenanneiden partamiesten oppeja vaikka Youtube videoilta. Pidän niitä luurioppeja parempina itseasiassa. Ainakin kärsivällisyys on aivan eri luokkaa,


      • poiuytrdfgh

        Esim joogeilla on aika erilainen suhtautuminen vihaisuuteen.
        Minä en ymmärrä niiden luurien tapaa miettiä koko ajan vihaisuutta. .


      • poiuytrdfgh

        Siksikin aika loukkaavaakin noin elämänkatsomuksellisesti että ihmiset luulis mun soittavan johonkin luuriin vihaisauuden takia. Koen sellaisen täysin ala-arvoiseksi.


      • poiuytrdfgh

        Kärsivällisyys auttaa moneen vaivaan.


      • poiuytrdfgh

        Myös yksinäisyyden pelkääminen voi mielestäni olla siinä mielessä kehityksen este, että siirtymävaiheet edelliseltä kehityksen tasolta seuraavaan tavallaan edellyttää yksinäisyyttä. Niin jos noita siirtymävaiheita kauhistellaan , se voi vaan olla kehityksen este.


      • poiuytrdfgh

        Yksinäisille neuvoksi, että jos kaikki jättää sinut yksin, älä välttämättä tulkitse sitä merkkinä siitä, että olisit huono ihminen. ..se voi olla esim. kehitykselle välttämätön siirtymävaihe...


      • poiuytrdfgh

        Ne ihmiset ei vain pääse esim. tämmöisen hermostovaurioitumiskokemuksen aaltopituudelle,


      • poiuytrdfgh

        Tuli tuossa vastaan otsikoita hoitoalan kriisistä.
        Siinäpä se, itsekin laskalmoin että minulla on suurempi todennäköisyys toipua yksin kotona hyvinkin sairaana kuin esim. vihaisten hoitajien hoidettavana tunneherkkänä ihmisenä. Ja minut olisi velvoitettu ymmärtämään sitä vihaisuutta työkiirellä, muulla paineella jne. perustellen mutta se olis ollut vaurioituneelle hermostolleni hirveä urakka.
        Lisäksi esim. tiesin sydänoireideni väliaikaisen aiheuttajan, mutta lääkäri ei tiennyt, joten siinä olisi ollut riski, että hän ei olisi osannutr arvioida että ne paranevat itsestään, vaan olisi lääkinnyt niitä, jolloin tilanne olisi mahdollisesti pahentunut.


      • poiuytrdfgh

        Oli mun psykopaattikin sen verran sentään toipumiseni kannalla ilmeisesti että sanoi minulle silloin sairaimmillani että jos hän olisi minä hän ei menisi lääkäriin, eikä hän ainakaan minua sinne kuljeta. Mutta sitten elintärkeään hammaslääkäriin kuljetti.


      • poiuytrdfgh

        Mutta oli mulla hyvä lääkärikin, kun kysyin että pitäiskö minulle tehdä tiettyjä tutkimuksia oireideni perusteella niin vastasi vaan ettei osaa sanoa.
        Ja toipumiseni kannalta tuo oli varmasti viisainta.


      • poiuytrdfgh

        Kuitenkin anonyymillä luurilla oli mulle oletettua diagnoosia joka lähtöön. '
        Tulipa tässä nyt mieleen että miksi he saisivat tehdä anonyymejä luuridiagnooseja, mutta minä en edes hyvin tuntemistani läheisistäni ?


      • poiuytrdfgh

        Sitten mulle sanottiin vihaisena että jos kerran tiedän ongelmani aiheuttajan miksi sitten heille soitan. Tuota en niinkuin ymmärtänyt että miksi soittaja ei saa tietää mitään omasta asiastaan.
        Mutta psykopaattini valaisi tätä asiaa minulle hyvin ottaen esimerkiksi että eihän vanhustenkaan hoidossa asiat käytännössä mene niinkuin kuuluisi mennä.


      • siltävaikuttaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kuitenkin anonyymillä luurilla oli mulle oletettua diagnoosia joka lähtöön. '
        Tulipa tässä nyt mieleen että miksi he saisivat tehdä anonyymejä luuridiagnooseja, mutta minä en edes hyvin tuntemistani läheisistäni ?

        Luullakseni niissä luureissakin vastailevat henkilöt ovat saaneet koulutusta tähän tehtäväänsä ja osaavat arvioida soittajaa paremmin ainakin henkilön mielialaa kuunneltuaan soittajaa.


      • poiuytrdfgh

        Siis kauheaa altistaa itseään moiselle.
        Niinku mun vanhemmat sanoo, kuka vaan voi mennä semmoseen luuriin vastaamaan ja mun psykopaattini pääsisi sinne varmuudella vastaamaan. Saattaisin minäkin päästä, jos minua ei tunnistettaisi entiseksi soittajaksi, osaan esiintyä sen verran hyvin.


      • poiuytrdfgh

        Joku vastaajakin sanoi minulle että minä olen niin taitava puhuja että minut vois laittaa puhujan aitioon, että olispa hänelläkin puheenlahjat kuten minulla.
        Sitä paitsi jos minut laitettaisiin vastaamaan , osaan olla todella lempeä ja empaattinen jos olisin tehtävään orientoitunut. Ainakin olin nuori olin suosittu kuuntelija erilaisiin vaikeuksiin. ..niin suosittu että jouduin uupumuksen vuoksi vaihtaan numeroa pari kertaa.


      • poiuytrdfgh

        Mut ei sen puoleen psykopaatit vois olla ihan hyviä vastaajia. Monessa tekstissä sanotaan että psykopaatin kanssa puhumisen jälkeen jää positiiviselle mielelle ja kokemus on miellyttävä. On aivan hyvin mahdollista että olen itse kehunut jotain vähän vieraampia psykopaatteja esim. miellyttävästä keskustelusta.


      • poiuytrdfgh

        Mutta minulla on itselläni olen melkoinen päivä aiheen tiimoilta.
        Olis kiva päästä tekeen enemmän omia asioitani.
        Hankalaa kun läheisellä on manipulointipakko, ei asiassa oikeastaan muuta ongelmaa.
        Mä en todellakaan vihaan psykopaattiani ja olen tosi surullinen että joudun aiheuttaan hänelle ikävän olon, mutta hänen manipuolointipakkonsa on erittäin hankala ominaisuus jolla on hankalia vaikutuksia aivotoimintaani, eikä asialle ole mitään tehtävissä, koska olen herkkä hänen manipuloinnilleen, eikä hän voi lopettaa sitä. Vain tästä syystä on etäännyttävä, ei tässä muuta. Ulkopuoliset vain turhaan monimuktkaistavat asiaa. siinä mielessä olis ollut parempi kun ei olis joutunut heille puhumaan, kun useimmiten ei heillä ole edes halua auttaa tässä ainoassa oikeassa manipoulointi/manipuloiduksi tulo ongelmassa....joka ei oikein ole vallassamme ilmeisesti syntymäluonteestamme johtuen. Näin voi käydä, että on äiti ja tytär ihan eri maata, eikä siinä auta mikään vihamielisyys ilmiötä kohtaan. Mä kyllä tiedän mikä tämä ongelma oikeesti on. Turhaa veivata semmosten kanssa jotka ei tiedä. yksinkertaisesti tulee vain turhaan loukatuksi. Ja vaikka kuinka olis rakkaudellisella mielellä , aina nämä palstakeskustelut ennemmin tai myöhemmin synkistyy, joten olis aikani jättää nääkin.


      • poiuytrdfgh

        Nuorena olisin päässyt työhaastatteluista läpi töihin, joita en olis ollenkaan osannut tehdä.
        Kerran pääsin tarjoilijaksi, mutta mun oli pakko perua se, kun eihän mulla edes lautaset pysy käsissä.


      • poiuytrdfgh

        Siirryn kokonaan omiin oloihini, en minö kestä tätä sosiaalisuutta enempää


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa pidän sitä huonona asiana jos joutuu puhumaan perheen asiasta perheen ulkopuolelle,


      • poiuytrdfgh
        siltävaikuttaa kirjoitti:

        Luullakseni niissä luureissakin vastailevat henkilöt ovat saaneet koulutusta tähän tehtäväänsä ja osaavat arvioida soittajaa paremmin ainakin henkilön mielialaa kuunneltuaan soittajaa.

        Menettää oman "arvovallan" elämäänsä, soittamalla johonkin luuriin ?
        Koska kun semmoseen ei soita, voi tehdä diagnoosejaan niinkuin tykkää ja saa olla mitä haluaa. Mutta jos joittaa luuriiin, siellä tiedetään paremmin ?
        Minä en ole kunnolla hahmottanut vieläkään mikä paikka se luuri oikein on .


      • poiuytrdfgh

        Identiteettikin uudelleen määrittyy luurin kautta ?
        Viisainta etten soita mihinkään luuriin, kun minulle on jäänyt epäselväksi mikä se luuri on .


      • poiuytrdfgh

        Aika hurjaa että jonkun luurikurssin perusteella vois alkaa määritellä ihmisten mielentiloja kun juuri olen oppinut että toisen tunteiden selville saaminen on oikeastaan tieteellisestikin ylipäätään mahdoton asia.


      • Paitsi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mut ei sen puoleen psykopaatit vois olla ihan hyviä vastaajia. Monessa tekstissä sanotaan että psykopaatin kanssa puhumisen jälkeen jää positiiviselle mielelle ja kokemus on miellyttävä. On aivan hyvin mahdollista että olen itse kehunut jotain vähän vieraampia psykopaatteja esim. miellyttävästä keskustelusta.

        "Monessa tekstissä sanotaan että psykopaatin kanssa puhumisen jälkeen jää positiiviselle mielelle ja kokemus on miellyttävä."
        Paitsi sellaiselle vahvahkolle ihmiselle joka tuntee itsensä ja eikä missään nimessä tarvitse mitään epämääräisiä pönkityksiä joiden tarkoitusperät aivan ilmiselvästi ovat täysin hämärät ja lipevät.
        Järkevälle ihmiselle tulee ihan toisenlainen fiilis, psykopaatin kanssa puhuminen on yhtä tyhjän kanssa ja järkevälle ihmiselle voi tulla vain sellainen vähän raskas olo kun on kuullut joitain mikä ei oikeen ole totta, missä ei oikeen ole mitään järkeä että on sellaista tultu itselle puhumaan... Minkälainen olo nyt voi olla kun on kohdannut selvästi sairaan ja epäluotettavan ihmisen joka kuitenkin on vastaväitteitä suvaitsematon ja keskustelukyvytön, sillä tapaa vammainen.


      • poiuytrdfgh

        Minä koen pintapuolusesti nettikatsojana sekä professori Sam Vakninin että neurotieteilijä James Fallonin puheet sellaisiksi, että saatan inspiroitua kehumaan niitä. Molemmat ovat mielestäni myös tavallaan ihan miellyttäviä esiintyjinä. Olo voi olla ihan pirteä heidän puheidensa jäljiltä aivan toisin kuin esim. tämän palstan.


      • poiuytrdfgh

        Nähdäkseni psykopaatit voivat toimia esimerkiksi asiantuntijoina niin että eivät puhu täyttä puppua. Ongelma tulee vasta tunnetasolla henkilökohtaisessa suhteessa psykopaattiin.
        Täten joka tapauksessa en pidä itseäni erityisen typeränä, että pidän mahdollisena, että saatan tietämättäni tai tietäenkin kehua esim. asiantuntijatehtävissä toimivia psykopaatteja, enkä mitenkään välttämättä tunnista psykopaattia tuollaisessa yhteydessä ja kaikki voi mennä ihan sopuisestikin heidän kanssaan keskustelussa. Pidän sitä jopa melko todennäköisenä .
        Psykopaatin läheisenä on ihan eri juttu.


      • Aivan_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä koen pintapuolusesti nettikatsojana sekä professori Sam Vakninin että neurotieteilijä James Fallonin puheet sellaisiksi, että saatan inspiroitua kehumaan niitä. Molemmat ovat mielestäni myös tavallaan ihan miellyttäviä esiintyjinä. Olo voi olla ihan pirteä heidän puheidensa jäljiltä aivan toisin kuin esim. tämän palstan.

        Aivan, mutta juuri sinä et olekaan terve hyväitsetuntoinen vahva ihminen.
        Tarvitset epämääräistä pönkitystä.


      • poiuytrdfgh

        No millä selität että esim. presidenteillä maailmalla on ilmeisesti suhteellisen usein melko runsaasti psykopaatin ominaisuuksia ? Kansalaisten sairauksilla ja huonolla itsetunnolla ?


      • poiuytrdfgh

        Ja asiantuntijatkin sanoo, että psykopaattien kanssa on usein miellyttävää keskustella. Uskon sen.


      • poiuytrdfgh

        Ei voi mitään minulle esim. nuo manitsemani puhujat vaikuttaa keskivertoa fiksummille...täytyy myöntää itselleni. Jopa luottaisin heihin psykopatian asiantuntijoina miltei maailman ensimmäisinä.


      • poiuytrdfgh

        Molempien ajattelu vaikuttaa jotenkin selkeälle...minulle. Jos katon heidän videoita mulle jopa tulee selkeämpi olo, kuin esim tänne palstalle kirjoittaessa.


      • poiuytrdfgh

        Puhuja James Fallon antaa minulle jopa varsin sydämellisen empaattisen vaikutelman puheiltaan ja äänensävyltään. ..ehkä keskimääräistä empaattisemman vaikutelman. Hänen puheensa kuulostaa minullre jotenkin karismaattiselle ja lämpimälle.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä jopa hitusen muistuttaa jotenkin isääni.


    • Entäjospsykoottinen

      Poiu: jospa oletkin kaiken kokemasi jälkeen psykoottinen, mutta et ymmärrä ottaa siihen hoitoa vastaan?

      • poiuytfdfgh

        No eläytyessäni noiden narsistien ja psykopaattien hulluun todellisuuteen ja jakaessani sitä heidän kanssaan aika mielikuvitusmaailmassa elänkin, mutta aina kun poistun sieltä, päivässä kirkastuu. Tämähän se onkin miksi en voisi olla heidän kanssaan tekemisissä, koska nautin elämästäni enemmän kirkkaassa selkeässä todellisuudessa. Muutoin kyllä mielelläni auttaisin vanhempiani kaikessa. Olen vain erittäin huonosti tullut kuulluksi tässä asiassa, lukuunottamatta muutamaa ihmistä, jotka ovat kuvion tajunneet.


      • poiuytrdfgh

        Siis kun rakastan vanhempiani, uhraan kirkkaan todellisuuteni heille.
        Siksi minun olisi pakko etäytyä heistä, mutta en mitenkään heitä vihaa tai ole mitenkään heille katkera, vaan olen niin huolissani heidän puolestaan, että olen vähän väliä vähällä uhrata elämäni, joka muutoin voisi olla kaunis, heille. Mutta heidän maailmassa näkönikin sumenee, niin että pelottaa kuinka käy. Kun tulen sieltä pois, näkö taas kirkastuu. Siksi minun pitäisi poistua heodän maailmastaan, mutta on vaan niin tosi kivuliasta jättää heidät sinne tietäen ettei he pysty sieltä poistumaan. Mun vanhempani tavallaan tietävät tämän itsekin. Kuten äitini kerran sanoin mulla on mnahdollisuus sellaiseen toisenlaiseen elämään jota hänellä ei ole ja isänikin eilen ymmärsi ihan ystävällisesti melkein lempeästi totesi minulle, että minä ja he emme kuulu samaan puoluepiiriin, tai jotain semmosta, että niin vaan voi käydä, eikä me voida sille mitään. Myönsi minulle äitini manipuloivuudenkin ja että sille olisi hyvä voida jotain muttei varmaan voi.


      • poiuytrdfgh

        Neurotyypillisten yhtekskunnassa ei huomioida vähemmän neurotyypillisten perheiden erilaisia ongelmia, vaan he tuputtaa sitä omaa juttuaan mikä ei liity asetelmaan mitään ja vain ja ainoastaan mutkistaa ongelmia. Siinä se asian ydin valitettavasti on.


      • Ne_teke
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis kun rakastan vanhempiani, uhraan kirkkaan todellisuuteni heille.
        Siksi minun olisi pakko etäytyä heistä, mutta en mitenkään heitä vihaa tai ole mitenkään heille katkera, vaan olen niin huolissani heidän puolestaan, että olen vähän väliä vähällä uhrata elämäni, joka muutoin voisi olla kaunis, heille. Mutta heidän maailmassa näkönikin sumenee, niin että pelottaa kuinka käy. Kun tulen sieltä pois, näkö taas kirkastuu. Siksi minun pitäisi poistua heodän maailmastaan, mutta on vaan niin tosi kivuliasta jättää heidät sinne tietäen ettei he pysty sieltä poistumaan. Mun vanhempani tavallaan tietävät tämän itsekin. Kuten äitini kerran sanoin mulla on mnahdollisuus sellaiseen toisenlaiseen elämään jota hänellä ei ole ja isänikin eilen ymmärsi ihan ystävällisesti melkein lempeästi totesi minulle, että minä ja he emme kuulu samaan puoluepiiriin, tai jotain semmosta, että niin vaan voi käydä, eikä me voida sille mitään. Myönsi minulle äitini manipuloivuudenkin ja että sille olisi hyvä voida jotain muttei varmaan voi.

        Ne tekevät kaikkensa että saisivat sinut elämään omaa aikuisen ihmisen elämäänsä. Vanhemmat aina tietävät että he eivät voi olla huolehtimassa jälkeensä jäävistä vammaisista lapsistaan ja se jo sinänsä voi olla heille huolenaihe.
        Sinun tulisi näyttää että selviydyt elämässä ilman heitä. Sen vanhempasi tahtoisivat nähdä.
        Sen lisäksi että tahtosivat varmaan omaa rauhaa jossa voisivat elää omaa elämäänsä myös.


      • poiuytrdfgh

        Yritin puhua tätä 7 vuotta tulematta kuulluksi, nyt riittää.


      • Neuroep
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Neurotyypillisten yhtekskunnassa ei huomioida vähemmän neurotyypillisten perheiden erilaisia ongelmia, vaan he tuputtaa sitä omaa juttuaan mikä ei liity asetelmaan mitään ja vain ja ainoastaan mutkistaa ongelmia. Siinä se asian ydin valitettavasti on.

        Neuroepätyypillistenkin perheissä kuollaan. Usein järjestyskin on oikea, eli vanhemmat menevät ensin.


      • poiuytrdfgh
        Ne_teke kirjoitti:

        Ne tekevät kaikkensa että saisivat sinut elämään omaa aikuisen ihmisen elämäänsä. Vanhemmat aina tietävät että he eivät voi olla huolehtimassa jälkeensä jäävistä vammaisista lapsistaan ja se jo sinänsä voi olla heille huolenaihe.
        Sinun tulisi näyttää että selviydyt elämässä ilman heitä. Sen vanhempasi tahtoisivat nähdä.
        Sen lisäksi että tahtosivat varmaan omaa rauhaa jossa voisivat elää omaa elämäänsä myös.

        Ei ole kyse mistään tuollaisesta ollenkaan, mutta kun on korvissa tulpat ei voi mitään.


      • Siis_tei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään tuollaisesta ollenkaan, mutta kun on korvissa tulpat ei voi mitään.

        Siis teidän perheessä ei ollankaan ajatella että sinun olisi tutava toimeen vaikka vahempasi ovat sitten aikoinaan menneet. Olet kertonut että he eivät vastaa sinun tunteiluihisi.
        Sinun vanhempasi eivät siis tahdo sinun olevan itsenänen ja pärjäävän ilman heitä. He siis haluavat että suistut hautaan heidän mukanaan, tai eivät välitä siitä vai miten, (sitten kun he ovat menneet),


      • Kenen_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään tuollaisesta ollenkaan, mutta kun on korvissa tulpat ei voi mitään.

        Kenen korvissa ne sitten ikinä ovatkin. Minun velvollisuuteni ei ole ymmärtää sinun selityksiäsi, ennemminkin totuus kiinnostaa minua sitten enemmän. Kenellä ikinä se totuus sitten onkaan hallussaan.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis kun rakastan vanhempiani, uhraan kirkkaan todellisuuteni heille.
        Siksi minun olisi pakko etäytyä heistä, mutta en mitenkään heitä vihaa tai ole mitenkään heille katkera, vaan olen niin huolissani heidän puolestaan, että olen vähän väliä vähällä uhrata elämäni, joka muutoin voisi olla kaunis, heille. Mutta heidän maailmassa näkönikin sumenee, niin että pelottaa kuinka käy. Kun tulen sieltä pois, näkö taas kirkastuu. Siksi minun pitäisi poistua heodän maailmastaan, mutta on vaan niin tosi kivuliasta jättää heidät sinne tietäen ettei he pysty sieltä poistumaan. Mun vanhempani tavallaan tietävät tämän itsekin. Kuten äitini kerran sanoin mulla on mnahdollisuus sellaiseen toisenlaiseen elämään jota hänellä ei ole ja isänikin eilen ymmärsi ihan ystävällisesti melkein lempeästi totesi minulle, että minä ja he emme kuulu samaan puoluepiiriin, tai jotain semmosta, että niin vaan voi käydä, eikä me voida sille mitään. Myönsi minulle äitini manipuloivuudenkin ja että sille olisi hyvä voida jotain muttei varmaan voi.

        Mikä sinua huolestuttaa vanhempiesi elämässä? Sanot, että sinua pelottaa, ja tuntuu kivuliaalta jättää heidät sinne, koska eivät pääse sieltä poistumaan. Mihin heidän pitäisi päästä? Sinun mielessäsi luomaan "ihannemaailmaanko"? Haluavatkohan he edes elämänsä muuttuvan muunlaiseksi ja minkälaiseksi?


      • poiuytrdfgh

        Isän kanssa ainakin ihan sovussa totesimme että emme ole samanlaista porukkaa ja aiemmin sanman olen todennut äitini kanssa. Tässä on enemmänkin se vaikeaus että olen äärimmäisen erilainen vanhemmisatani, ja ihan muutenkin äärimmäisen erilaisten ihmisten on joskus vaikea olla kovin läheisesti samaa porukkaa. Kuvutelkaa nyt itsenne jonkun ihmisryhmän kanssa josta koette itsenne erityisen etäiseksi. Meidän perheessä on käyny niin että mun vanhemmat on saanu itsestään tietyllä tapaa hyvin erilaisen tyttären. Tai niinkun tilanne jossa vanhemmat ja lapsi edustaa eri uskontoa tai eri ideologiaa. Se voi olla hankalaa vaikkei olisi mitään vihaa.


      • poiuytrdfgh

        No jos se pitää paikkansa että narsistit ja psykopaatit ei voi muuttua niin ei heidän oikein auta mitään muuta toivoa vaikka kuinka surkeaa olisi. Mutta sitä kuitenkin tulee toistuvasti tunne, että kumpa heidät voisi pelastaa tuosta jotenkin...


      • jäiepäselväksi

        Sinäkö siis koet, että he ovat jonkunlaisen "pelastuksen" tarpeessa ja sinä olet se pelastaja? He siis eivät elä sinun mieleisesi mukaista elämää. Entäpä jos he haluavatkin elää juuri omalla tavallaan? Miksi sitä pitäisi muuksi muuttaa?


      • Olen_jätt
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Isän kanssa ainakin ihan sovussa totesimme että emme ole samanlaista porukkaa ja aiemmin sanman olen todennut äitini kanssa. Tässä on enemmänkin se vaikeaus että olen äärimmäisen erilainen vanhemmisatani, ja ihan muutenkin äärimmäisen erilaisten ihmisten on joskus vaikea olla kovin läheisesti samaa porukkaa. Kuvutelkaa nyt itsenne jonkun ihmisryhmän kanssa josta koette itsenne erityisen etäiseksi. Meidän perheessä on käyny niin että mun vanhemmat on saanu itsestään tietyllä tapaa hyvin erilaisen tyttären. Tai niinkun tilanne jossa vanhemmat ja lapsi edustaa eri uskontoa tai eri ideologiaa. Se voi olla hankalaa vaikkei olisi mitään vihaa.

        "Kuvutelkaa nyt itsenne jonkun ihmisryhmän kanssa josta koette itsenne erityisen etäiseksi. "
        Olen jättänyt sellaiset ihmiset kokonaan tai sukulaisten ollessa kyseessä joskus lempeästi sekä lähennytty että erkaannuttu. Ei ole muuttaminen toisia. Sitä vähemmän mitä enemmän ikäeroa. Ja vaikka jotenkin olisin "oikeassakin" (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin?!) en käy vanhempia sukulaisiani kouluttamaan eivätkä he ikinä ottaisi sellaista vastaankaan. Vaikka olemme näitä perusvalkolaisia niin vanhempia ihmisiä on kunnioittaminen kun päätösvallassa ovat vielä itsensä suhteen. Olisi moukkamaista ja ylitiölapsellista käydä noita muuttamaan. Tuntu sitten miltä ikinä tuntuikaan.


      • poiuytrdfgh

        Se on kumma toi asenne ihan kuin koko aika ajateltaisiin vain valtaa, ja että toinen yrittää muuttaa. ..ja semmoselta valtakantilta. Entös jos onkin kyse jostain muusta kokonaan ?

        Noh...mä ainakin haluan rakastaa ennenkuin lähden täältä...


      • poiuytrdfgh

        Ainakin yritin jakaa epäitsekkäästi...js Luoja tietää
        Jotenkin tosi hassua että he luulee minun sitä itselleni tarviivan ja vastaa just jotain: Älä yritä
        Mulle he vaikuttaa sokeille...


    • poiuytrdfgh

      Lisänsä ongelmaan tuo että minulle on todella oleellinen arvo usko Jumalaan, mutta vahemmilleni ei.
      Niin siinäkin mielessä tuntuu vaikealle "jättää" heidät sinne "tietämättömyyteen".
      Yritin kuitenkin puhua heille Jumalasta jo kohta 40 vuotta. Ehkä olen velvollisuuteni täyttänyt.

      • uskonasia

        Menet kyllä nyt "väärille raiteille", kun heidän uskoaankin yrität muuttaa mieleiseksesi. Uskonsotia on käyty kautta maailman sivu ja paljon pahaa on niillä saatu aikaan.


      • poiuytrdfgh

        Vastaava tuska on varmaan monen eri uskontoisella ihmisellä, joiden vanhemmat ei ole. Tuntunee vanhempien "jättämisenä" jonnekin...
        Mulla oli tää teiniäistä asti kun minusta tuli perheen ainoa Jumalaan uskova...


      • poiuytrdfgh

        Toisaalta tuntuu ihan hirveelle uhrautumiselle ei-uskovalle elämälle. ...pimeydelle....vaikka näen Valon toisaalla. ...


      • Onko_heill
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Vastaava tuska on varmaan monen eri uskontoisella ihmisellä, joiden vanhemmat ei ole. Tuntunee vanhempien "jättämisenä" jonnekin...
        Mulla oli tää teiniäistä asti kun minusta tuli perheen ainoa Jumalaan uskova...

        Onko heillä marxilainen elämänkatsomus?
        Ehkä he ovat ateisteja ja heidän näkemyksensä perustuu materiaaliseen maailmankatsomukseen.
        Etkö aikoinasi kertonut että ovat kirjanoppineita.


      • poiuytrdfgh
        uskonasia kirjoitti:

        Menet kyllä nyt "väärille raiteille", kun heidän uskoaankin yrität muuttaa mieleiseksesi. Uskonsotia on käyty kautta maailman sivu ja paljon pahaa on niillä saatu aikaan.

        Mun elämäni on joka tapauksessa synkistynyt sitä mukaan kun olen joutunut ei-Jumalaan uskovaan seuraan syvemmälle...


      • poiuytrdfgh
        Onko_heill kirjoitti:

        Onko heillä marxilainen elämänkatsomus?
        Ehkä he ovat ateisteja ja heidän näkemyksensä perustuu materiaaliseen maailmankatsomukseen.
        Etkö aikoinasi kertonut että ovat kirjanoppineita.

        Olen koulussa paneelikeskustelussa "perustellut" vanhempieni opetusten mukaisesti kuinka Jumalaa muka ei olisi olemassa. Ihan hyvä "perustelija" olin, mutta olen sittemmin kumonnut perusteluni paremmiksi kokemillani perusteluilla.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun elämäni on joka tapauksessa synkistynyt sitä mukaan kun olen joutunut ei-Jumalaan uskovaan seuraan syvemmälle...

        Sinun elämäsi synkistynyt sen vuoksi, koska vanhempasi eivät usko samaan kuin sinä. Onpa outoa. Tehän ette asu samassa huushollissa käsitykseni mukaan, joten tuon asian ei luulisi vaikuttavan käytännössä sinun hyvinvointiisi .


      • Sinulle_ei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen koulussa paneelikeskustelussa "perustellut" vanhempieni opetusten mukaisesti kuinka Jumalaa muka ei olisi olemassa. Ihan hyvä "perustelija" olin, mutta olen sittemmin kumonnut perusteluni paremmiksi kokemillani perusteluilla.

        Sinulle ei siis riitä että vanhapasi kääntyisivät tiellään kokonaan ja alkaisivat hempeilemään kanssasi vaan heidän täytyisi myös tulla uskoon. Siinä munalla tehtävä.


      • poiuytrdfgh
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Sinun elämäsi synkistynyt sen vuoksi, koska vanhempasi eivät usko samaan kuin sinä. Onpa outoa. Tehän ette asu samassa huushollissa käsitykseni mukaan, joten tuon asian ei luulisi vaikuttavan käytännössä sinun hyvinvointiisi .

        Se vaikuttaa tosi paljon koska se on hyvin kaikenkattava asenne ja että kuinka paljon voi mennä mukaan toinen toistemme maailmaan, kun minulle tuntuu heidän maailmassaan kuin olisin helvetissä. Tämä on itseasiassa oleellisin ongelmamme, tuo että vaikka mitä yritän, niin heidän maailma tuntuu helvetille, mutten haluaisi yksin sieltä paeta ja jättää heidät semmoiseen maailmaan. ..ja toisaalta aina kun oon siellä kaikki tuntuu olevan kuin kauhufilmistä.


      • poiuytrdfgh

        Puhelinkontakti riittää siihen että paratiisilintujen laulu muuttuu mörköjen maailmaksi. Mua pelottaa se ihan hirveesti joka kerta, olisin häipynyt aikoja sitten , mutta kauheeta että äiti jää sinne. ...ja isäkin kai. ...aiiiivan kauheeta.


      • poiuytrdfgh

        Mutta selväksi on tullut, että 99% "auttajista" ei kiinnosta pätkääkään mikään aito auttaminen asiassa. Ihan huuhaata kaikki. Niinku äiti sano kuinka elämä on ollut illuusiota kaikki. Sitä samaa ne on ne tietyt "avutkin".


      • poiuytrdfgh

        Auttamisen pitäisi lähteä siitä, että ensin kuullaan kunnolla autettavaa ja otetaan vakavasti mitä hän sanoo (ei kuitenkaan hötkyillen), ei muuten auttamisessa ole yhtään mitään järkeä. Tähän johtopäätökseen olen tullut. Tuo alkulähtökohta puuttuu niin monelta, heillä on jo valmiiksi joku vastaaninttämisen kasetti päällä jo edellisen autettavan jäljiltä.


      • poiuytrdfgh

        Todella typerää että moiseen ikinä osallistuin. Kaikkea sattuu ja tapahtuu aivovauriossa. ..ja sitte päätyy vellomaan siinä sotkussa...koitan nyt jälleen kerran astua siitä ulos.


      • poiuytrdfgh

        Jos auttaminen heikentää autettavaa, on siitä maksaminen typerää.


      • poiuytrdfgh

        Ajatelkaa nyt mä olen aivovauriossa maksanut viimeiset rahani siitä, että ihmiset pilkkaavat minua. Se tuntui kyllä kaiken aikaa idioottimaiselle. ..mutta...
        niin se tuntui ehkä liian idiioottimaiselle, jotta sitä olisi voinut tajuta tapahtuvan...aivovauriossa...


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se vaikuttaa tosi paljon koska se on hyvin kaikenkattava asenne ja että kuinka paljon voi mennä mukaan toinen toistemme maailmaan, kun minulle tuntuu heidän maailmassaan kuin olisin helvetissä. Tämä on itseasiassa oleellisin ongelmamme, tuo että vaikka mitä yritän, niin heidän maailma tuntuu helvetille, mutten haluaisi yksin sieltä paeta ja jättää heidät semmoiseen maailmaan. ..ja toisaalta aina kun oon siellä kaikki tuntuu olevan kuin kauhufilmistä.

        Kyllä on omituista. Ethän sinä elä enää heidän kanssaan, vaan omissa oloissasi. Mikään ei ymmärtääkseni pakota sinua menemään heidän elämäänsä ja varsinkaan, kun koet sen noin ahdistavaksi. Pysy poissa ja anna heidän elää omassa rauhassaan yrittämättä muuttaa heidän elämäänsä itsellesi mieluisaksi.


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei se ole kovin helppsa ERITTÄIN empaattiselle ihmiselle ajatella noin kylmästi. ..että mä vaan elelisin ja jättäisen toiset sinne pimeään. Ku ottaa sitten koko aika sydämestä kipeetä se niiden toisten tilanne.


      • poiuytrdfgh

        Täähän se täs just oleellinen ongelma on.
        Ku neuvo ikäänkuin että: "Alkaa kylmemmäksi ihmiseksi !"
        tuntuu aika hurjalle.


      • poiuytfdfgh

        Ku tavallaan tuntuu väärälle alata kylmemmäksi. ..ku tavallaan tuntuisi että sen parempi minkä sydämellisempi ihminen...niin kylmemmöksi alkaminen tuntuu väärään suuntaan menemiselle ja siitä tulee se eettinen konflikti sisimpään...


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Täähän se täs just oleellinen ongelma on.
        Ku neuvo ikäänkuin että: "Alkaa kylmemmäksi ihmiseksi !"
        tuntuu aika hurjalle.

        Sinustako tuntuu siltä, että he haluavat sinulta apua? Mutta mikä se heidän ongelmansa heidän omasta mielestään on? Ettet nyt vaan tekeydy tarpeelliseksi ja haluat auttaa heitä "valoon" sieltä "pimeydestään", vaikka eivät koekaan asioita sinun tavallasi.


      • poiuytrdfgh

        Ku se on silleen hankalaa kun mun vanhemmat kylmästi sanoo ettei tarvii mua mihinkään, mutta kyllä ne tarvii, koska kun oon häipymässä oikeesti niille alkaa tulla vaikee olo. Mut tuntien he tietää että he voi hokea mulle kuinka paljon vaan ettei tarvi mua mihinkään mutten mä siltikään hylkää. Siihen koko homma perustuu ne tuntuu mun hillittömän empaattisen luonteen jota te muut ette tunne.


      • poiuytrdfgh

        Siis tuntevat minun luonteeni.
        Isänihän aina sanoo muista ihmisistä liittyen minuun: "Ei he tunne sua, etkö ymmärrä ei he tunne sua" että siis turhaa puhut heille kun ei he tunne sua


      • poiuytrdfgh
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Sinustako tuntuu siltä, että he haluavat sinulta apua? Mutta mikä se heidän ongelmansa heidän omasta mielestään on? Ettet nyt vaan tekeydy tarpeelliseksi ja haluat auttaa heitä "valoon" sieltä "pimeydestään", vaikka eivät koekaan asioita sinun tavallasi.

        Äiti sanoi eilen etten voi auttaa mitenkään, että tilanne olisi sitten ehkä eri jos minulla olisi paksu pankkitili.


      • poiuytrdfgh

        Eilen selitin heille että heidän pitää sitten ymmärtää vanhuuskuolemalta en pysty heitä pelastaan vaikka kovasti toki haluaisin...ja pelastaisin jos suinkin pystyisin.


      • poiuytrdfgh

        Ja ottaa tietty sydämestä kun en pysty.


      • kunettajua
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ku se on silleen hankalaa kun mun vanhemmat kylmästi sanoo ettei tarvii mua mihinkään, mutta kyllä ne tarvii, koska kun oon häipymässä oikeesti niille alkaa tulla vaikee olo. Mut tuntien he tietää että he voi hokea mulle kuinka paljon vaan ettei tarvi mua mihinkään mutten mä siltikään hylkää. Siihen koko homma perustuu ne tuntuu mun hillittömän empaattisen luonteen jota te muut ette tunne.

        On se kumma ettet voi uskoa, kun sulle suoraan sanovat etteivät tarvitse sinua. Väen väkisin vaan olet omaa mieltäsi ja tuputat sitä empatiaasi. Sanot käytöksesi johtuvan juuri siitä hillittömästä empaattisesta luonteestasi, jota luulet hyväksi ominaisuudeksi. Liika on liikaa.


      • tulikoparempimieli

        Helpottiko se todistuksen repiminen omaa oloasi? Vaikuttiko tekosi huonompia todistuksia saaneilla paremman mielen?


      • poiuytfdfgh

        Isä keräsi palasia ja teippaili


      • poiuytrdfgh
        tulikoparempimieli kirjoitti:

        Helpottiko se todistuksen repiminen omaa oloasi? Vaikuttiko tekosi huonompia todistuksia saaneilla paremman mielen?

        He ei tienny sitä...itkin asiaa kotona ja revin todisuksen minun mielessäni tuodakseni heille hyvän mielen


      • jäiepäselväksi
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Isä keräsi palasia ja teippaili

        Lohduttiko todistuksen repiminen näitä toisia, vai sinua itseäsi?


      • tulikoparempimieli
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        He ei tienny sitä...itkin asiaa kotona ja revin todisuksen minun mielessäni tuodakseni heille hyvän mielen

        Eipä vaikuta kovin terveeltä.


      • poiuytrdfgh

        Keskeytin lukion vaikka äikän opettaja samaan aikaan luki ainettani sorrosta luokalle ja palautti minulle aineeni kirjoituksen kanssa: "Sinua olisi tarvittu tässä koulussa"


      • poiuytfdfgh
        tulikoparempimieli kirjoitti:

        Eipä vaikuta kovin terveeltä.

        Sinbä et vaikuta miellyttävältä


      • poiuytrdfgh

        vaitutat tosi tympeelle tylsälle tyypille


      • poiuytfdfgh

        Pilkkaat vammaisia koska olet itse niin yksitoikkoinen.


      • poiuytrdfgh

        Harrastukseni oli vielä sellainen jossa vanhanaikainen ihana ope vaati kaikilta täydellistä käytöstä tai muuten hän kovasti polki jalkaa niin että lattia tömisi


      • poiuytrdfgh

        Siellä oli joku vanhempi hienostuneempi taideope kyllä jonka kanssa oli ihan hyvä olla jutella.
        Puhui fiksuja kuten että ihan tärpätistä voi mennä pää pökkyrään jos ei hyvin tuuleta.


      • poiuytrdfgh

        Taideopettaja oli tyylikäs puhuja. Ei puhellut mitään epäkunnioittavia tai epäsivistyneitä sanaakaan.


      • poiuytrdfgh

        Luurikritiikkini ei koska mm. häntä.
        Sellainen toiminta olisikin laadukasta,


      • poiuytrdfgh

        Jos minun pitäisi äänestää luurin keskustelutaitoisin, niin sitten ensimmäisenä tulee mieleen hän


      • poiuytrdfgh

        Oon aina ihaillut lapsesta asti taiteellisia tyylikkäitä vanhempia rouvia. Kun taas tietyntyyppisiä "tätejä" kammoan-


      • poiuytrdfgh

        Kun minun oma taideopettajani oli yli kahdeksankymmentä vuotias, otin häneen lapsena tai nuorena yhteyttä ja pyysin tavata. Hän vei minut kaupungille ja mm. turkisliikkeeseen kanssaan (noh vaikka itse oonkin enempi ehkä luonnonsuojelija), niin nautin todella hänen tyylikkäästä seuraastaan . Minulla on kirjakin hänestä-


      • poiuytrdfgh

        Kympin käytökseni loppui tuohon aivovaurioon. Se oli kaikkein rankinta aivovauriossa , se heikensi omaa päätösvaltaa omaan käytökseen (samalla kun sen huomasi itse), Kerrassaan karmaisevaa, Ja vika on kyllä niissäkin, jotka ei suhtaudu vakavasti tällaisiin aivovaurioiden riskeihin. Se on se oleellinen mihin tässä asiassa pitäisi kiinnittää huomiota, jos oikeesti vastuullisia ihmisiä oltaisiin.


      • poiuytrdfgh

        Tuollaisen aivovaurion aiheutuminen EI ole mikään sivuseikka, johon ei pitäisi kiinnittää huomiota. Vaan huomio pitäisi kiinnittää juurikin siihen aivovaurioon, sen synty ja paranemismekanismiin. Se on se mistä tiedosta on oikeesti jotakin hyötyäkin.


      • poiuytrdfgh

        Herran tähden, ei ole mikään sivuseikka, jos ihmiseltä vaurioituu aivot pienessäkään määrin !!!


      • poiuytrdfgh

        Hyvinkin pieni aivovaurio on varsin merkittävä ja ratkaiseva asia ihmiselämän kannalta.


      • poiuytrdfgh

        Kummallista miten mulla on niinku eri sosiaalisissa ryhmissä kokonaan erilainen rooli. Siis ei silleen että itse näyttelisin eri rooleja vaan silleen että mut niinkuin asetetaan hyvin erilaisiin rooleihin erilaisissa sosiaalisissa ryhmissä, merkityksellistetään ikäänkuin ihan eri ihmisiksi.


      • poiuytrdfgh

        Kuitenkin halvaantuneena ollaan lähinnä vain halvaantuneita. ..siis päällepäin


      • poiuytrdfgh

        Ja ihmiset tosiaan luuli että oon luonnostaan halvaantunut....
        Jokukin jolle selitin että mulla on halvausoireita ...niin selitti. että "Ei ei, ku halvaantunut on sellainen jolla on mennyt selästä niin, ettei pysty kävelemään. "


      • poiuytrdfgh

        Haluaisin takaisin hyväkäytöksiseksi elegantiksi naiseksi mahdollisimman pian.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaateilla on erityisen hyvä kognitiivinen empatia jota kykyä he käyttävät empatian kohdettaan vastaan. Tuo on minusta oleellisinta psykopatiassa. jsa äitini ja minun välisen ongelman ydin. He myös tyypillisesti osaavat käyttää psykologista oppia haitallisesti.


      • poiuytrdfgh

        siis mitä enemmän psykologista ja neurologista oppia he saavat, sitä parempia manipuloijia heistä tulee. Äiti kai luulee sitä ihan normaaliksi viisaudeksi...en tiiä...


      • poiuytrdfgh

        Minun asemani on sikäli hankalin koska olen ylivoimaisesti ensisijainen hänen kognitiivisen empatiansa kohteista.


      • poiuytrdfgh

        Kyllähän minä tämän kuvion tietenkin tunnen koska olen intensiivisesti käynyt tätä prosessia kanssaan 50 vuotta.
        Mutta joku tytöntyllerö luulee viidessä minuutissa anonyymisto luurin välityksellä tietävänsä asian paremmin. Meni monta vuotta ihmetellä että ihanko oikeesti joku voi kokea maailman niin että luulee niin.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä häntä on tosi vaikea hylätä kun tietää ettei hän ole edes muuta tehnyt elämässään kuin tätä manipulointia kognitiivisella empatiallaan jota käyttää haitakseni.
        Varmaan tosi kolkkoa hänellä ilman tätä- Kyllä minua säälittää hän, kuten huijaritkin, jotka luuli, että minua huijaa ihan kepeesti, muttei onnistunutkaan suunnitelmien mukaan...sydämestä ottaa huijariparat...ottaa niin mun tunteeseen heidän pettymyksensä johon eläydyn kuin omaani.


      • poiuytrdfgh

        Tuossa edeltävässä viestissä on asiani oleellisin ydin.


      • poiuytrdfgh

        Mulla on koko elämäni ajan ollut hassu tapa jutella itseni huijareiden kanssa lempeästi ja sopuisasti (siis ihan aidosti niin), mikä varmaan sosiaalisesti hämää...


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei niinkään erikoista, koska minähän olen itseni huijarin synnyttämä


      • poiuytfdfgh

        Aina olen suhtautunut huijareihini lempeästi tyyliin: "Huijariseni äläpäs nyt huijaile" ja sitten kiltti hymy.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä suhde itsensä synnyttäneeseen itsensä huijariin on varsin erityislaatuinen empatioineen. ..nimittäin hänellä on se kognitiivinen empatia käytössä ja minulla taas tunne-empatia tätä huijariani kohtaan joka kognitiivisella empatialla kerää minusta tietoa ja käyttää sitä minua vastaan mitä toimintaa kohtaan tunnen tunne-empatiaa.


      • poiuytrdfgh

        Kuulostaisi filosofisesti mielenkiintoiselle kysymykselle :
        Mikä on itsensä synnyttämä itsensä huijari ?

        Tai kompakysynys johinkin tietovisaan. Vastaus: Äiti jolla on kehittynyt kognitiivinen empatia mutta ei tunne-empatiaa


      • poiuytrdfgh

        Tällä selittyy sekin ehkä että miksi minua miehissä kiinnostaa ennankaikkea matka tunne-empatian maailmaan...mistä he on aivan pöllämystyneitä mitä minulla oikein on aikeissani...
        johon he vastaa: Ei ei ei missään tapauksessa EI (vaikken ees tiedä mitä se ois ollu)


      • poiuytrdfgh

        Oon saanu tän tapaisia vastauksia elämäni aikana: "Haluan vain sitä ja tätä, ILMAN mitään lisukkeita !!!!"
        Ja minä sitten siihen: No sitte minä en halua mitään, asia selvä


      • poiuytrdfgh

        Kaikki nämä jutut loksahtaa niin laajasti niin pilkulleen kohdalleen, ilman mitään ristiriitaisuuksia, että turha niiden joidenkin on koittaa psykologioistani valehdella. Tai niinkuin täälläkään. Kyllä minä oken miettinyt nämä kaikki, joka mutkan.


      • poiuytrdfgh

        Viidessä minuutissa tai viidessäkymmenessäkään minuutissa kukaan ei pääse yhtä tarkkoihin ja laajoihin tuloksiin samassa asiassa.


      • poiuytrdfgh

        Meillä väittää äiti tietävänsä kaikki asiat parhaiten, isä myös väittää oikeesti tietävänsä parhaiten,
        ja minä tiedän vielä paremmin ku olen koostanut heidän parhaat palat ja lisännyt oman kritiikin....heheheheh


      • poiuytrdfgh

        On niin suru äitini puolesta kuinka hän hukkasi elämäänsä. Hän varmaan aktiivisesti yrittää olla tajuamatta sitä koska muutoin tulisi liian surulliseksi. Mutta auttaako sekään lopulta ?


      • poiuytrdfgh

        Enkä kertakaikkiaan ymmärrä miksi tämmöset apupalvelut tukee sitä että jos yksi perhepiirissä vammautuu, niin tukee sitä henkisesti huonoa kohtelua tilanteessa asenteillaan ? M itä hyvää se sille perheelle tekee, että jotkut päätyvät käyttäytymään yhä huonommin jotakuta kohtaan ? Tottakai ne suhteet pilaantuu siitä vain. Aina jos joku sairastuu tai vammautuu, kuka tahansa, tietenkin häntä pitää kohdella hyvin ja lempeästi, eikä niin että keksitään selityksiä miksi olisi sopivaa kohdella huonosti.


      • poiuytrdfgh

        Sen oon pyytämättä oma-aloitteisesti luvannu vanhemmilleni, että jos he aivan vanhoina joutuisi vanhusten hoitoon (koska en ole kykenevä fyysiseen vanhusten hoitoon), niin jos hoidossa olisi jotain pahoin pielessä, puutun kyllä asiaan.


      • poiuytrdfgh

        Ja tämäkin, että jos joku aiheuttaa jotakin, eikö sille aiheuttajalle olis parempi kertoa mitä hän aiheuttaa, että hän sais mahdoillisuuden lopettaa sen aiheuttamisen halutessaan , tään kauheen "ei saa syyttää toista" hyssyttelyn sijaan ? Mua ainakin karmasee jos aiheutan jotain mutten tiedä sitä. Kyllä mä haluan tietää mitä mä aiheutan, jos mä jotain aiheutan. Tietämättömyys on kamalinta.


      • poiuytrdfgh

        Mut en mä kyllä kelleen vanhemmalle rouvalle siitä huomauttaisi, jos hän yllätyksellisesti intoutuisi kiroilemaan. Saattaisin kohteliaahkosti vähän naurahtaa.


      • Ziesus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sen oon pyytämättä oma-aloitteisesti luvannu vanhemmilleni, että jos he aivan vanhoina joutuisi vanhusten hoitoon (koska en ole kykenevä fyysiseen vanhusten hoitoon), niin jos hoidossa olisi jotain pahoin pielessä, puutun kyllä asiaan.

        Ziesus....
        Voin kuvitella...


      • jäiepäselväksi
        Ziesus kirjoitti:

        Ziesus....
        Voin kuvitella...

        Uskomatonta kuinka hän jaksaa pohtia itsekseen 5 ja puoli tuntia omia aivoituksiaan.


      • Sen_puh
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka hän jaksaa pohtia itsekseen 5 ja puoli tuntia omia aivoituksiaan.

        Sen puhelinjutun on täytynyt käydä hänen luonnolleen. Luulisi kuitenkin että on kiitollinen omasta toipumuisestaan, vaikka ei niille puhelinihmisille, mutta kuitenkin yleisemmin, että ei viitseisi keskittyä enää noihin.
        Mutta ajatteles p:a omaisena jossain vanhusten hoitolaitoksessa... Enpä tahtoisi olla niiden hoitajien hosuissa jotka siinä kodissa ovat mihin p:n vanhemmat aikanaan tuupataan.


      • Hoitajapula
        Sen_puh kirjoitti:

        Sen puhelinjutun on täytynyt käydä hänen luonnolleen. Luulisi kuitenkin että on kiitollinen omasta toipumuisestaan, vaikka ei niille puhelinihmisille, mutta kuitenkin yleisemmin, että ei viitseisi keskittyä enää noihin.
        Mutta ajatteles p:a omaisena jossain vanhusten hoitolaitoksessa... Enpä tahtoisi olla niiden hoitajien hosuissa jotka siinä kodissa ovat mihin p:n vanhemmat aikanaan tuupataan.

        Ei hän hoitokodissa kävisi: niissä haisee ka**a ja pi**a ja sellaisesta tulee tosi huono emootio aivovaurioitumattomallekin omaiselle.
        Aina voi soittaa vastuuhenkilöiden luureihin siihen asti että saa lähestymiskiellon.


      • poiuytrdfgh
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka hän jaksaa pohtia itsekseen 5 ja puoli tuntia omia aivoituksiaan.

        Eikä viis tuntia vielä mitään.
        Huomasin tän jo joskus 16 vuotiaana, että voin viettää aikaa yksin kotona kuinka pitkiä aikoja vaan, eikä aika käy pitkäksi, Kaverot ihmetteli että kuinka mun elämäni voi olla niin mielenkiintoista vaikka suurimman osan ajasta olen vain yksin kotona,


    • poiuytrdfgh

      Se muuten että miks mä kirjotan niin kauheesti vaan minä muodossa, johtuu ihan epävarmuudesta, koska en kehtaa tuputtaa ajatuksiani kelleen muulle kuin itselleni tai kommentoida muita. Ei se johtu mitenkään epäempaattisuudesta, vaan epävarmuudesta ja varovaisuudesta siksi puuttua kenenkään toisen asiaan.

      • poiuytrdfgh

        Voinhan olla väärässäkin. Mitä jos mä olisinkin saanut paljon hyvää aikaa puuttumalla toisten asioihin ? Mutta mulla on niin huonot kokemukset toisten puuttumisesta minun asioihin, että ajattelin etten ainakaan ikinä halua olla sellainen joka puuttuu toisten asioihin tai edes kommentoi niitä tyhmästi. Siksi puhun vain minä minä minä....tämä on totuus,
        En halua missään tapauksessa vaikuttaa tuolle kuin te jotka kommentoitte minua.


      • poiuytrdfgh

        Haluan siis tarkasti pysytellä omalla osaamisalueellani jsa siksi puhun koko aika minä minä minä, jotta en vain astuisi vahingossa osaamisalueeni ulkopuolelle hölisemään...


      • poiuytrdfgh

        Syy on yksinkertaisesti tämä: jos puhun teidän toisten asiaa, siinä olisi riski että sanoisin väärin ja koen että olisin vastuussa siitä, joten siksi en kommentoi mitään, koska tuo vastuu tuntuisi liian suurelta taakalta.


      • poiuytrdfgh

        Siksi mä ihmettelen sitä miksi ne niissä luureissakin on niin hanakkaita kommentoimaan minua muuta kuin mitä oon ite sanonut.


      • poiuytrdfgh

        Mä mietin tosi huolissani etten vain vahingossa loukkaisi ketään asiantentemattomalla kommentilla ja siksi olen koko ikäni joutunut kuulemaan kuinka itsekeskeinen olen, mutta olen ollut valmis kärsimään sen koska tiedän kuitenkin kyseisen motiivini 100% varmuudella. ..enkä siksi ole muuttanut käytöstäni toisten toivomuksesta huolimatta.
        MUTTA jos te todella uskotte että voisin saada hyvää aikaan puuttumalla muidenkin asioihin, voin harkita muutosta asiassa..


      • poiuytrdfgh

        Tai jos uskotte, että todella voisitte hyötyä siitä oikeasti että paneudun teidän asiaanne oman asiani sijaan, voin harkita sitä siinä tapauksessa. Mutta missään tapauksessa en ole valmis kommentoimaan teidän omaa asiaanne hutaleesti tai toivomattanne. .


      • poiuytrdfgh

        En minä missään tapauksessa puuttuosi vanhempienikaan asiaan millään muulla tavalla kuin millä HE haluavat.
        Olisin kai toivonut itselleni tätä samaa mitä annan muille. ELI: Ei mitään puuttumista toisen omaan asiaan kuin vain hänen itsensä määrittelemällään tavalla.


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos joku toinen hoitelee minun asioitani jotka koskevat minua kehoani tai sisimpääni eri tavalla kuin minä haluan, eli puuttuu minun asioihini omin päin, tuolloin katson oikeudekseni kritisoida kyseistä henkilöä ja tarvittaessa tehdä hänelle vaikka psykopaatin itsediagnoosin, jos tuo toisen alueelle meneminen on tolkutonta


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En minä missään tapauksessa puuttuosi vanhempienikaan asiaan millään muulla tavalla kuin millä HE haluavat.
        Olisin kai toivonut itselleni tätä samaa mitä annan muille. ELI: Ei mitään puuttumista toisen omaan asiaan kuin vain hänen itsensä määrittelemällään tavalla.

        Tässä ketjussa ei ole keskusteltu kenestäkään toisesta kuin vain yksin sinusta ja kommentoitu mielipiteitä sinun kertomuksiisi. Kukaan toinen ei ole itsestään kertonut yhtään mitään, joihin olisit edes voinut paneutua. Sanot ettet puutu toisten omaan asiaan kuin vain hänen itsensä määrittelemällä tavalla. Tuosta olen eri mieltä kanssasi. Olet sanonut kuinka tämä psykopaattiäitisi on kiukkuisena sanonut sinulle, ettei tarvitse sinua missään asiassa, mutta kuitenkin väen väkisin tuppaat itsesi heidän elämäänsä yrittäen muka auttaa heitä "pimeydestä" "valoon", koska yltiöpäisessä emotionaisuudessasi et voi heitä hylätä. Soittelet kiusaksi asti hänelle ja lyövät luurin korvaasi. Mitä tuohon sanot?


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Tässä ketjussa ei ole keskusteltu kenestäkään toisesta kuin vain yksin sinusta ja kommentoitu mielipiteitä sinun kertomuksiisi. Kukaan toinen ei ole itsestään kertonut yhtään mitään, joihin olisit edes voinut paneutua. Sanot ettet puutu toisten omaan asiaan kuin vain hänen itsensä määrittelemällä tavalla. Tuosta olen eri mieltä kanssasi. Olet sanonut kuinka tämä psykopaattiäitisi on kiukkuisena sanonut sinulle, ettei tarvitse sinua missään asiassa, mutta kuitenkin väen väkisin tuppaat itsesi heidän elämäänsä yrittäen muka auttaa heitä "pimeydestä" "valoon", koska yltiöpäisessä emotionaisuudessasi et voi heitä hylätä. Soittelet kiusaksi asti hänelle ja lyövät luurin korvaasi. Mitä tuohon sanot?

        Minulla on 50 vuotta pitkä elämäntarina, jossa äitini on elänyt minun alueellani. Tätä sanon tuohon. Sinä olet jumissa pienessä sivuseikassa, kun et tiedä koko pitkästä melko hurjastakin tarinasta mitään.


      • poiuytrdfgh

        Mietipä sinä sitä. Kertoakseni tuon tarinan sinulle, minunpitäisi puhua 50 vuotta monologia.


      • poiuytrdfgh

        Nämä ihmiset jotka kuvittelevat hetkessä tietävänsa toisten asioita, niin eivätkö itse ollenkaan työstä vuosikymmenien elämänkomemustaan elämästään kokonaisuudeksi, jonka vain he voivat tietää ?


      • poiuytrdfgh

        Miten he voi kuvitella esim. 50 vuoden kuluessa koostuneesta tapahtuma, ajatus, keskustelu jne sarjasta pääsevänsä jotenkin sisälle esim tunnissa, niin että he tietää jotain siitä enemmän ?
        Tota kaikkein eniten ihmettelin luureissa alkuun. Koska mä näen sen ihan teknisesti mahdottomana asiana ja kummastelin kovin kuinka jopa joukko ihmisiä voi uskoa täysin mahdottoman olevan mahdollista.


      • poiuytrdfgh

        Se ei ole muutenkaan mikään yksinkertainen kysymys mitä ihminen ylipäätään voi tietää. Mm Filosofit ovat pohtineet sitä kautta aikojen ja pohtivat edelleen.
        Luurissa tiedetään pohtimattakin ? Todella hämmentävää.


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nämä ihmiset jotka kuvittelevat hetkessä tietävänsa toisten asioita, niin eivätkö itse ollenkaan työstä vuosikymmenien elämänkomemustaan elämästään kokonaisuudeksi, jonka vain he voivat tietää ?

        Taitavasti väistelet aiheesta toiseen. Ei ollut puhetta sinun koko 50v elämästäsi, vaan puuttumisestasi toisten, tässä tapauksessa äitisi elämään. Sanot ettet puutu siksi, koska pelkäät aiheuttavasi vahinkoa. Mielestäsi et tuota vahinkoa äidillesi, vaikka hän torjuu lähestymisiäsi.Kertomuksesi on niin ristiriitaisia monin paikoin, kun olen niitä lueskellut.Toisaalta oikein haluat omaan elämääsi puututtavan, kun siitä täällä somessa kerrot keskustelupalstalla.


      • poiuytrdfgh

        Luurissa tiedetään kaikki kun on käyty semmonen kurssi.
        No minäkin kyllä haluaisin semmoiselle kurssille.


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Taitavasti väistelet aiheesta toiseen. Ei ollut puhetta sinun koko 50v elämästäsi, vaan puuttumisestasi toisten, tässä tapauksessa äitisi elämään. Sanot ettet puutu siksi, koska pelkäät aiheuttavasi vahinkoa. Mielestäsi et tuota vahinkoa äidillesi, vaikka hän torjuu lähestymisiäsi.Kertomuksesi on niin ristiriitaisia monin paikoin, kun olen niitä lueskellut.Toisaalta oikein haluat omaan elämääsi puututtavan, kun siitä täällä somessa kerrot keskustelupalstalla.

        No kun tilanne ei ole faktuaalisessa maailmassa samanlainen kuin sinun mielikuvituksesi kuvauksessa. ..ja asiat voivat mennä huonosti jos ne ratkotaan sellaisen mielikuvituksen mukaan.


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No kun tilanne ei ole faktuaalisessa maailmassa samanlainen kuin sinun mielikuvituksesi kuvauksessa. ..ja asiat voivat mennä huonosti jos ne ratkotaan sellaisen mielikuvituksen mukaan.

        Sinun kertomuksiesi mukaan täällä kommentoidaan, eikä mielikuvituksesta. Sitähän ei kukaan toinen voi tietää, jos nämä kerrontasi ovatkin omia mielikuvitelmiasi, joita olet päässäsi kehitellyt.


      • poiuytrdfgh

        Miksi totta puhuminen ja tarkka kuunteleminen olisi tärkeää ?
        Siksi että jos pienikin yksityiskohta menee toisin kuin se on oikeasti, KAIKKI voi mennä pieleen ja on jo mennyt. Ei olisi ikinä edes tarvinnut nimetä äitiäni psykopaatiksi, jos minua vain olisi kuunneltu tarkasti heti.


      • poiuytrdfgh

        Luurissa mulle jopa joku selitti että äitini on minua vanhempi ja viisaampi ja siten tietää että vale voittaa.
        Kuitenkaan ei tule minulla mieleen ketään tunnettua viisasta, joka neuvoisi elämään siltä pohjalta.
        Joten tuollaisen mielipiteen tuputtamista hermostovaurioiselle pitäisin manipulointina.


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Luurissa mulle jopa joku selitti että äitini on minua vanhempi ja viisaampi ja siten tietää että vale voittaa.
        Kuitenkaan ei tule minulla mieleen ketään tunnettua viisasta, joka neuvoisi elämään siltä pohjalta.
        Joten tuollaisen mielipiteen tuputtamista hermostovaurioiselle pitäisin manipulointina.

        Tottahan se on, että äitisi on sinua vanhempi ja myös viisaampi elettyään ja koettuaan paljon enemmän kuin sinä. Miksi sitä pidät valeena ja manipulointina? Eikös se sinun hermovauriosi ala olla jo parantunut, vai vieläkö se vaivaa?


      • poiuytrdfgh

        Minä sanon: Totuuden puolesta on kamppailtava loppuun asti
        Äiti sanoo:; Vale voittaa
        Minä sanon: Rakkaus on tärkeää
        Äiti sanoo: Ei rakkautta tarvi mihinkään

        Äiti on oikeassa ja minä väärässä ? Ehkä jos on paholainen tuomarina.


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä sanon: Totuuden puolesta on kamppailtava loppuun asti
        Äiti sanoo:; Vale voittaa
        Minä sanon: Rakkaus on tärkeää
        Äiti sanoo: Ei rakkautta tarvi mihinkään

        Äiti on oikeassa ja minä väärässä ? Ehkä jos on paholainen tuomarina.

        Tuohan on mielipiteitten vaihtoa, eikä perustu viisauteen. Huomasitko kuinka vaihdoit viisauden määritelmän oikeaan tai väärään.


      • poiuytrdfgh

        Kuinka paljon olet perehtynyt esim. uskontojen , filosofian ym. suurimpiin viisaisiin kautta historian ?
        Kuinka yleinen on tuo sinun oerustelusi heidän keskuudessaan ?


      • mietipäpäsitä

        Huomasit kun huomautin ja otit nokkiisi. Viisaus ei ole perusteltavissa oikealla ja väärällä.


      • poiuytrdfgh
        mietipäpäsitä kirjoitti:

        Huomasit kun huomautin ja otit nokkiisi. Viisaus ei ole perusteltavissa oikealla ja väärällä.

        mutta on viisautta pohtia oikeaa ja väärää syvällisesti


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        mutta on viisautta pohtia oikeaa ja väärää syvällisesti

        Olen huomannut kuinka vaihdat aiheesta toiseen kesken kaiken, kun et löydäkään vastinetta puheessa olevaan asiaan. En ole perehtynyt uskontojen, filosofia ym. suurimpiin viisaisiin kautta historia. En tunne tarvetta siihen keskustellessani sinun kanssasi. Tulen vähemmälläkin tiedolla toimeen.


      • poiuytrdfgh

        Olen minä Nietzschenkin kirjoja nuorena tyttönä ostellut akateemisesta kirjakaupasta, joka kuului mieleisiin ajanvietepaikkoihini. ..se akateemisen toinen kerros, jossa kaikki uskonnollinen filosofinen jne kirjallisuus ainakin siihen aikaan.


      • mietipäsitä

        En ole satanistipoika, enkä tarjoa puhelinnumeroani missään nimessä. Lueskelen toisinaan näitä yksinpuheluitasi ja esitän kommenttejani. Sehän on keskustelupalstan tarkoituskin olla vuorovaikutuksessa eri henkilöiden kanssa kukin tavallaan ja mielipiteillään. Harva täällä laillasi harjoittaa yksinpuhelua.


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Olen huomannut kuinka vaihdat aiheesta toiseen kesken kaiken, kun et löydäkään vastinetta puheessa olevaan asiaan. En ole perehtynyt uskontojen, filosofia ym. suurimpiin viisaisiin kautta historia. En tunne tarvetta siihen keskustellessani sinun kanssasi. Tulen vähemmälläkin tiedolla toimeen.

        En koe samoin. Itse teet mitä sanot,,,kierrät aiheen...eli koko kirjat...
        Minö oon perehtynyt kaikkeen mahdolliseen ainakn edes vähän...


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen minä Nietzschenkin kirjoja nuorena tyttönä ostellut akateemisesta kirjakaupasta, joka kuului mieleisiin ajanvietepaikkoihini. ..se akateemisen toinen kerros, jossa kaikki uskonnollinen filosofinen jne kirjallisuus ainakin siihen aikaan.

        Niistä kirjoistako olet "viisautesi" ammentanut?


      • poiuytrdfgh
        mietipäsitä kirjoitti:

        Niistä kirjoistako olet "viisautesi" ammentanut?

        Minä oon aina myös kokeillut soveltaen käytännössä,..mikä on oleellisempaa...
        Jätin lukion (muiden syiden lisäksi) myös koska koin että en opi mitään pelkistä kirjoista, Ja halusin tutkia maailmaa.


      • poiuytrdfgh

        Mä oikeesti kaipaan paljon avarampaa keskustelua kuin esim tuo sun ja olen sellaiseen kyke neväinen.
        Mitä älyllisempään keskusteluun pääsen osalliseksi mukaan sitä vähemmän vaikutan milleen Aspergerille. (Kokeilin tuota)


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä oon aina myös kokeillut soveltaen käytännössä,..mikä on oleellisempaa...
        Jätin lukion (muiden syiden lisäksi) myös koska koin että en opi mitään pelkistä kirjoista, Ja halusin tutkia maailmaa.

        Jätit siis lukion, kun koit, ettet opi mitään pelkistä kirjoista, vaan itseopiskelemalla tutkimalla maailmaa???? Miten se itseopiskelu tapahtui? Lukemalla ja kuvia katselemalla netistäkö ja näistä ostamistasi filosofian kirjoista?


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mä oikeesti kaipaan paljon avarampaa keskustelua kuin esim tuo sun ja olen sellaiseen kyke neväinen.
        Mitä älyllisempään keskusteluun pääsen osalliseksi mukaan sitä vähemmän vaikutan milleen Aspergerille. (Kokeilin tuota)

        Meidän välinen keskustelu ei ole pakollista. Päätät sen itse vastaatko kommentteihini. Ei sinua manipuloida mihinkään. Eipä täällä montaa keskustelijaa minun lisäkseni näy olevan, jotka vaivautuvat vastailemaan.


      • poiuytrdfgh

        Se oli hassua nuorena kun jotkut oli nähnyt minut taiteilijana, niin sitten muussa yhteydessä he oli ihan äimänä, että : Häh, voiks toi olla se sama taiteilija josta tykkäsimme"
        Ikävä tuottaa pettymys.
        Multa on useamman kerran mertin päässä minusta kyselty: "Mutta koska se taiteilija tulee tänne".
        Sitten tuota että: "No hän on siinä vieressä"'
        Sitten: ÖÖöö...kas kummaa kun en huomannut.


      • poiuytrdfgh

        Sen takia mä en myöskään oikein pidä' monistakaan esim- terapeuteista, kun mua loukkaa se heidän epäluuloinen ilme, josta näkee että he pohtii pää kuumana että puhuuks toi totta vai ei. Sit viel vaikuttavat luulevan etten huomaisi sitä heidän olotilaansa.


      • poiuytrdfgh

        Ainoostaan jos terapeutti itse edustaisi sitä maailmaa jossa en ole vammainen, voisi tuo puoli minua ilmentää itseään hänen läsnäollessaan.


    • poiuytrdfgh

      Mä muistan kun olin kerran nuorena kahvilatreffeillä erään maan konsulaatissa työskentelevän miehen kanssa. Hän kyseli, että missäs ryhmässä teen taidettani ? Kun vastasin että teen sitä yksinäni, niin huomasin, että hänellä oli hymyssä pidättelemistä, mutta koitti silti jatkaa kohteliaasti...

      • poiuytrdfgh

        Kerran joku vieras mies nuorena kyseli junassa että mihinkäs oon menossa. Sanoin että esiintymään. Sitten hän jatkoi: Harjottelet varmaan paljon ?
        Vastasin totuuden; "En harjoittele ollenkaan, pelkästään esiinnyn"
        Sitten hän oli että: "öhööö, ööö... aa..oookeeeiiii


      • poiuytfdfgh

        Mutta tuommonen on silleen törkeetä että meinasin oikeesti seota itsekin miten se asia oikein on, että siis kuka minä olen. Alojn hädissäni kirjoittaa kirjeitä ulkomaille, että voitasko mua auttaa selvittään kuka minä olen. Ei autettu, mutta se kirjoittaminen silti aika hyvin selvitti asian.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä siinä voi olla toi Asperger avuksikin. Ainakin mun neurologi piti todennäköisenä että aiemmasta uskomattomasta myllystä saatoin selvitä Aspergerin ansiosta.


      • poiuytrdfgh

        Etenkin tosi kova ja odottamaton paikka oli joutua lopulta kritisoimaan tuollaista luuria. Ei jäänyt vaihtoehtoja. Eihän sitä olis halunnut.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kun nyt lehdissäkin lukee otsikkoja syvenevästä hoitotyön kriisistä, ...olisiko sillä yhteyttä siihen että voihkin auttavassaa puhelimessa, että minulle tulee sieltä puhelimesta linjaa pitkin kriisi.
        Osaa ihmisiä asia nauratti.


      • ymmärrys
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta kun nyt lehdissäkin lukee otsikkoja syvenevästä hoitotyön kriisistä, ...olisiko sillä yhteyttä siihen että voihkin auttavassaa puhelimessa, että minulle tulee sieltä puhelimesta linjaa pitkin kriisi.
        Osaa ihmisiä asia nauratti.

        Eikö sinua yhtään ihmetyttänyt, miksi ihmisiä nauratti väitteesi linjoja pitkin tulevasta kriisistä?


      • poiuytrdfgh

        No se on varmaan sitä hyvin herkän ihmisen vaistoa maailmanmenon yleisestä tilasta, ..ja puhelinyhteys on aika voimakas yhteys niihin tunnelmiin emotionaalisesti.


      • poiuytrdfgh

        Niissä vastaajissa on kriisin tunnelma...miten he puhuu jne. ja tunteet ovat tieteellisestikin hyvin tarttuvia..


      • poiuytrdfgh

        Ja mulla oli just noihin asioihin vaikuttava hermostivaurio päällä, sekä ongelmana vanhempieni tunteiden tarttuvuus minuun.


      • ymmärrys

        Eihän siellä luureissa ole kriisiä, vaan näillä soittajilla, jotka ottaa sinne yhteyttä.


      • poiuytrdfgh

        En ole samaa mieltä
        minun äänenikin oli useimmiten iloisempi jopa hermostillisesti kauheissa tuskissa ollessani,
        Jos ette oo kokenut se on helvetillinen oire kun neurologiset oireet menee siihen pisteeseen että leuat kouristuu kiinni eikä liiku...se ei oo pelkät leuat...ja pää kiristää fyysisesti 7 vuotta...mutta tää mun kuulemma ei oo kriisi....
        heillä on siellä kriisi ja sen kuulee äänestäkin... ja miks ei olis jos hoitooalan kriisi syvenee,,,miten he siltä välttyis kokonaan...


      • ymmärrys
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ole samaa mieltä
        minun äänenikin oli useimmiten iloisempi jopa hermostillisesti kauheissa tuskissa ollessani,
        Jos ette oo kokenut se on helvetillinen oire kun neurologiset oireet menee siihen pisteeseen että leuat kouristuu kiinni eikä liiku...se ei oo pelkät leuat...ja pää kiristää fyysisesti 7 vuotta...mutta tää mun kuulemma ei oo kriisi....
        heillä on siellä kriisi ja sen kuulee äänestäkin... ja miks ei olis jos hoitooalan kriisi syvenee,,,miten he siltä välttyis kokonaan...

        Mutta kun se kriisi ei olekaan siellä auttavissa puhelimissa, eli luureissa, vaan vanhuksia hoitavissa laitoksissa. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Sinä et voi linjoja pitkin saada luureista minkäänlaisia tartuntoja ja oireilla sen vuoksi. Eikö sinulla ole minkäänlaista hoitoa noihin hermostollisiin vaivoihisi, kun näin niistä lukiessa vaikuttavat aivan mahdottomilta?


      • poiuytrdfgh

        Kuulostin heille jopa niin kriisittömälle, että jokukin mies siellä väitti minun ihastuneen häneen sen sijaan että minulla olis ollut oikea kriisi, Olin kuulemma vain keksinyt kriisin saadakseni puhua hänelle.


      • hetihelpotti

        Ja siihen paikkaa loppuivat leuan ja pään kiristelyt, kun tajusit ettei se kriisi olekaan sinulla, vaan luurissa.


      • poiuytrdfgh
        ymmärrys kirjoitti:

        Mutta kun se kriisi ei olekaan siellä auttavissa puhelimissa, eli luureissa, vaan vanhuksia hoitavissa laitoksissa. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Sinä et voi linjoja pitkin saada luureista minkäänlaisia tartuntoja ja oireilla sen vuoksi. Eikö sinulla ole minkäänlaista hoitoa noihin hermostollisiin vaivoihisi, kun näin niistä lukiessa vaikuttavat aivan mahdottomilta?

        Kyllä tunteet voi tarttua puhelimen välityksellä. Oletpa tietämätön. Tutkimmeko asian tieteellisesti voiko vai eikö voi ? Tunteet ovat tieteellisesti erittäin helposti tarttuvia, ja en usko puhelimen sitä estävän, koska sieltä tulee aisti-informaatiota kyeten välittämään tunteita.


      • poiuytrdfgh
        hetihelpotti kirjoitti:

        Ja siihen paikkaa loppuivat leuan ja pään kiristelyt, kun tajusit ettei se kriisi olekaan sinulla, vaan luurissa.

        No ne oireet on lieventyneen tässä vuosi vuodelta. Mulla meni kyllä ihan oikeesti hampaita halki juuri samaan aikaan.


      • poiuytrdfgh

        Niin ja siks soittamisen lopettaminen alkoi lievittää kriisiä.
        Oli he siinä mielessä oikeessa ne tylyt tyypit, jotka siellä vastas: "Ei millään oahalla, mutta älä enää soita tänne"


      • poiuytrdfgh

        Et tommonen yllätyselämänkomemus...elämä on varsin odottamatonta, ihmettelemistä on riittäny


      • poiuytrdfgh

        Vois sen sanoa että oli heistä se apu että vuosia kului ja ehti kasvaa jotain hermoja takaisin, mutta ei niistä jutuista mitä puhuttiin ollut apua.


      • poiuytrdfgh

        Tai oli niistä jutuiosta yksi apu...opin että niin EI pidä ajatella, jos haluaa toipua...


      • poiuytrdfgh

        Siksi tämä kritiikki on parantavaa että näin samalla oppii eroon heidän opettamistaan vääristä ajatusmalleista. joiden takia joutui soittaan lisää ja lisää koska niistä siellä opetetuista ajatusmalleista seuras lisää ongelmia ajatustoimintoihin


      • poiuytrdfgh

        Mut kyllä siellä joku kirjas ylös minunkin viisauksiani ja sanottiin, että jos keksin miten näistä vaivoista pääsee eroon olisi kiva jos pirauttaisin siitä heillekin. JOs jeksin nykyistäkin toimivammat ratkaisut, voin harkita vaikka sitten kertoisin heillekin. Mut en oo riittävän hyvin toipunut että tähänastisista ilmoittaisin heille.


      • poiuytrdfgh

        Elämä antaa minulle mitä erikoisempia tehtäviä...olen jo muutaman semmosen ratkonut...mutta tää viimenen on kaikkein oudoin tehtävä: Kuinka päästä eroon tuntemattomista (tyyppilliseen apuun erittäin huonosti reagoivista) pään vaivoista.
        Toivotaan että ratkon vielä tuonkin...


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis aiiivan älyttömän turhauttavaa, että toinen puoli päätä toimii näin hyvin ja vielä paljon paremminkin, mutta sitten toinen puoli ei toimi vaikka kuinka sitä käskisin, Äärimmäisen turhauttavaa.


      • poiuytrdfgh

        Mun aivovaurio kyl tuli semmosesta syystä, että muistaakseni löysin jonkun tiedeartikkelin josta olis syytä päätellä että sellainen vaurio vaikuttais eri tavoin aivojen eri osiin, tai toisiin vaikuttais, toisiin ei.
        Luin pyös että esim. psykopaateilla jokin sosiaalisten aivojen osa toimii ei kovin hyvin aktiivisesti. Tavallaan heilläkin vois olla niin, että joku osa aivoja toimii tosi hyvin, toinen ei.


      • poiuytrdfgh

        Rivien välistä kuulostaa samalle kuin että "vain typerykset luottaa äitiinsä
        Vastasi: Siinäpähän sait opiksi


      • poiuytrdfgh

        Kun mun äitini itse tuo esiin että sain opikseni, ettei minun pidä luottaa häneen,
        niin millä se luuriväki oikeen perustelee sen että jos mä sanon, että äitini pelottaa mua, niin vastattiin kummalla äänellä jotain että mun pitäis mennä terapiaan tai jotain semmosta jos mun äiti pelottaa mua. Siis kai mun nyt on ihan aiheellista ottaa huomioon ihmisten omat varoitukset itsestään, jos oon yhtäänkään järkevä. ..tai muuten mun äiti sanois etten oppinu vieläkään...


      • poiuytrdfgh

        Hän kuulostaa koko aika selkäpiitä karmivammalle. ..mikä tuo tuon synkän pilven elämääni.


      • tasapainoa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Hän kuulostaa koko aika selkäpiitä karmivammalle. ..mikä tuo tuon synkän pilven elämääni.

        Olisiko sinun mahdollista hakeutua johonkin kevyempään ja iloisempaan seuraan? Kun nuo tunteetkin on tarttuvaisia niin jos saisit jostain muita tunteita vastapainoksi äitisi tuottamalle synkeälle pilvelle.


      • poiuytrdfgh
        tasapainoa kirjoitti:

        Olisiko sinun mahdollista hakeutua johonkin kevyempään ja iloisempaan seuraan? Kun nuo tunteetkin on tarttuvaisia niin jos saisit jostain muita tunteita vastapainoksi äitisi tuottamalle synkeälle pilvelle.

        Joo kyllä mutta kun tuo pilvi haittaa siellä, kun ei muutkaan ihmiset sitten pidä siitä pilvestä


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo kyllä mutta kun tuo pilvi haittaa siellä, kun ei muutkaan ihmiset sitten pidä siitä pilvestä

        Ku minä en halua itsessäni olevan yhtään mitään hämärää, mutta kun tuo pilvi saa epämääräisesti vaikuttamaan siltä ihan niinkuin olisi vaikkei oo.


      • poiuytrdfgh

        Niinku ihmiset puhuu sitten jotain tämmösiä: Jotain outoo tässä on.
        Kerran aikoinan yksi eräänlainen terapeuttikin vain myhkäili tyyiin: Jotain outoa kyllä tunnen tässä.


      • taakat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ku minä en halua itsessäni olevan yhtään mitään hämärää, mutta kun tuo pilvi saa epämääräisesti vaikuttamaan siltä ihan niinkuin olisi vaikkei oo.

        Varmaan osa aistii sellaista raskasta sinussa, mutta ehkä jokunen ei ole niin epäluuloinen etteikö hyväksyisi sinua siitä huolimatta. Ja sellaista seuraa tuskin kaipaatkaan joka kyräillen suhtautuu.


      • oudoksunta

        Varmasti psykopaatin vaikutuspiirissä tulee oudoksi ja outojen kokemusten haltijaksi. Siinä ei pitäisi olla mitään outoa.


      • poiuytrdfgh

        Siis käytännössä keskivertoihmistä vähemmän psykopaattinen olen. ..että silleen se pilvi ei liity minuun...


      • poiuytrdfgh

        Täähän on just syy siihen miks mä koen että mun pitää sanoa että äiti on psykopaatti, koska muutenhan olisin mukana siinä . Joku voi tietty luulla että pelottelen heitä ikäänkuin


      • poiuytrdfgh

        Äitihän tuossa jossain vaiheessa toi mulle esiin että on vastuuton


    • rokotetut

      Lentävä apina ois kyllä kurja rooli, joten olet ainakin vastustuskykyinen moniin asiaan liittyvään ilmiöön.

      • poiuytrdfgh

        Joo siitä syystä en nähdäkseni ole asiassa keskivertoihmistä epäluotettavampi mitenkään vaikka olisikin heti selkäni takana psykopaatti


      • poiuytrdfgh

        tai semmosta noitaisen salamyhkäistä tunnelmaa. Mä en kuitenkaan noidu ketään.


      • poiuytrdfgh

        Päinvastoin olen ooiskellut hieman jopa pahojen henkien karkoitusta .

        Nyt kerronkin tositarinan erikoisimmam asian.
        Kohtasin nuoruudessani useita toiskulttuurisia ihmisiä jotka tulivat johtopäätökseen, että olen kiva kiltti tyttö, johon on päässyt jokin kiusallinen ulkopuolinen henki, josta olisi päästävä eroon, että tyttö olisi kunnossa.

        Tekivät todella taitavan "diagnoosin" . Olen tänä päivänä aika ihmeissäni tuosta nuoruuden tapahtumasta.


      • poiuytrdfgh

        Ainakin kolmesta maasta olevat henkilöt epäilivät minussa sellaista henkeä, vähän eri tavoin tulkiten liittyen kulttuuriinsa eroihin suhtautumisessa niihin henkiin.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kaikki olivat vakuuttuneita ettei se henki ole osa minua.


      • poiuytfdfgh

        vaan siis minä olen tyttöparka joutunut tällaisen hengen uhriksi, vaikka yhdessä kulttuurissa hengen omaamista ei pidetty oikeastaan huonona.
        Yksi henkilö oli kuunnellut elämäntarinaani toisesta kulttuurista ja hänellä taas oli jokin teoria mistä se henki voisi olla lähtöisin ja että siitä tulisi päästä eroon.


      • poiuytrdfgh

        Minusta kerran yritettiin hoitaakin sitä henkeä ulos. Hengenmiehet olivat järjestäneet tilaisuuden auttamisekseni. Arvostan.


      • poiuytrdfgh

        Jos tuo toisen ketjun kirjailija tarkoittaa minua, hän erehtyy täysin.
        Minun kertomukseni tapahtumat ovat ihan konkreettista totta.

        Mä jo kerran ahdistuin vertaispiirissä Suomessa koska minua kohdeltiin ihankuin kertomukseni ei olisi totta ja jouduin pelkästään siitä syystä ottamaan yhteyttä maailmalle ulkomaalaisiin henkilöihin, jotta voin vakuuttua että muistan tapahtumat oikein. En halua tehdä tuota uudelleen.
        Semmosen kiusaamisen kohteeksi en ansaitse joutua yhä uudestaan ja uudestaan. Mulla on oikeus omaan elämäntarinaani.


      • poiuytrdfgh

        50 vuodessa ehtii tapahtua niin paljon, menisi 50 vuotta sitä kertoa


      • poiuytrdfgh

        Ja mulle tapahtuu vähän erilaisia asioita koska oon todella ennakkoluuloton tutustuun maailman ilmiöihin ja asioihin joita en oo ennen kuullut.


      • poiuytrdfgh

        Luuri oli mulle näitä muita paikkoja erikoisempi paikka, paljon erikoisempi. ..hirvee kulttuurishokki


      • poiuytfdfgh

        Huhuh...alkoi ahistaa...mä meen nyt virtuaaliseen kansainväliseen seuraan täältä-.


      • poiuytrdfgh

        En mä olis edes uskaltanut luurissa puhua toiskukttuurisia elämänkokemuksia. Siksikin koen sellaset terapiat turhina joissa saa puhua vain suomalaiskuttuuriset asiat.


    • Terfgghjjkik

      Psykoosi näyttää olevan tyypillä, mutta mitäpä siitä.

      • poiuytrdfgh

        Mutta hyvin tuli tässä demonstroitua se rasistinen asenne. ..että saa puhua vain suomalaiskulttuurisia asioita


      • poiuytrdfgh

        Semmonen rasismi on tosi tosi ahdistavaa.
        Onhan se rasismia että heti jos kerrot elämänkokemuksia jonkun muun kulttuurisen kuin suomalaisten seurassa, aletaan vihjailla että sulla olis mielenterveysongelmia.
        Oon nähnyt tuon monet kerrat.


      • Huawei

        Olisiko nettiseurasi monista eri maista kuitenkin sellainen johon mieluusti lukisit itsesi kuuluvaksi, mutta nyt vain hännystelet siellä ja yrität vetää nenääsi menestyksen tuoksua jospa siitä jotain tarttuisi sinuunkin.


      • Terfgghjjkik

        Tiätkö mitä sana rasismi tarkoittaa?


      • päättymistäodotellessa

        Kuinka pitkään psykoosi voi kestää?


      • poiuytrdfgh

        Mutta se on hankalaa kun keho ja pää joutuu asuun eri maissa. Aina ollut niin, niin sekin voi lisätä tiettyä "poissaolevuutta"


      • poiuytrdfgh

        Rasismi on mielenterveydelle huono asia. Poistun kun aihe ahistaa,


    Ketjusta on poistettu 76 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe