Moro!
Olen kohta 35-vuotias mies Tampereelta ja pohjalla yo-tutkinto.
Olen nyt 10 vuotta painanut raksalla duunarihommia ja viimeiset 5 vuotta yrittäjänä.
Kiinnostaisi kouluttautua johonkin toiseen ammattiin ennen kuin paikat hajoaa rakennustöissä. Teen kaikkea.. apumiestyöt, laattahommat, hionta, tasoitukset, ymv...
Ehdotuksia? Pitkä istuminen koulussa ei kiinnosta... rakennuspiirtäjä ymv? Pitäisi olla hyvä työllisyys ja niitä töitä pitää pystyä tekemään y-tunnuksella.
Ammatinvaihto edessä
1
207
Vastaukset
- laajenna
Mikä estäisi sinua laajentamasta yrittäjyyttäsi. Palkkaat firmaasi työntekjöitä. Itse hoitaisit liikkeenjohtamisjutut. Urakoiden hankinnat jne. Nykyinen yrittämisesi on varmasti raskasta puuhaa. Työnjako on olennaista yrittämisessä. Etenkin jos teet kaikki hommat itse nyrkit savessa. On hyvä että sinulla on yo-tutkinto pohjalla. Eli on kyky opiskella ja oppia asioita.Esimerkiksi merkonomitutkinto antaa pohjaa. Voit aikuisopiskella työsi ohella. Työharjoittelun suoritat omassa firmassasi. Rakennushommissakin kannattaisi kyllä erikoistua. Vain siten erottuu joukosta ja saa tulosta aikaiseksi. Yleismies raksamies on kyllä raskasta hullua vääntöä. Muistat senkin että työkaluihin pitää investoida. Mitä paremmat kehittyneet ja ehjät työkalut firmassa on sitä tehokkaammin ja laadukkammin työt tulee tehdyiksi. Oma ehdotukseni on. Erikoistut raksahommissa, laajennat firmaasi, palkkaat työmiehiä ja hankit merkonomin tutkinnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623208Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741274- 661193
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47896- 62889
- 48824
- 47762
- 40731
- 39698