Pidän laitoselämästä!!

pankkonainen

Pidän laitoselämästä, kaikki tapahtuu rutiineilla samaan aikaan, mistään ei tarvitse itse pitää huolta. Ei huolta siitä mitä tapahtuu seuraavaksi, tai mitä pitää tehdä. Se sanotaan. Jos laitos kaatuu, mikä on melko epätodennäköistä, kaadun silloin minäkin. Mutta en pelkää, koska on turvallista olla laitoksessa, minusta pahinta on, jos itse joutuu päättämään mitä tekee ja elämäni olisi olisi päätöksistäni kiinni. En jaksa enkä kykene ajattelemaan tulevaisuuteen. En piittaa sellaisesta. Kaikki ohjattu toiminta on parasta minulle. Silloin on paras kun joku toinen neuvoo minua ja minulle näytetään mitä pitää tehdä kädestä pitäen. Tai minun puolestani tehdään asiat. En tarvitse kantaa vastuuta, sen kantavat ne, jotka ovat vastuussa laitoksesta. Pidän päivittäisistä rutiineista jotka toistuvat samanlaisina vuodesta toiseen, enkä halua muutosta mihinkään.

Mikä olen mielestänne?

14

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menikönoin

      Laitostunut...

    • sullesopivapaikka

      Olet sairas henkilö, jolla ei ole elämä hallussaan.

      • menikönoin

        Entä sitten. SoWhat. Onko sulta pois.


      • sulleoikeapaikka
        menikönoin kirjoitti:

        Entä sitten. SoWhat. Onko sulta pois.

        Itsehän sitä kysyit, minä vastasin.


      • menikönoin
        sulleoikeapaikka kirjoitti:

        Itsehän sitä kysyit, minä vastasin.

        Sulla niin kova krapula että oot vielä jurrissa.


      • siltävaikuttaa
        menikönoin kirjoitti:

        Sulla niin kova krapula että oot vielä jurrissa.

        Oletkos sinäkin laitoshoidossa?


    • Kivistäjauhoa

      Uskonnollistunut nykäskä. Lähtemällä voisit uuskunnollistua.

    • pankkonainen

      Selvennyksenä:

      Olen siis töissä laitoksessa, en hoidossa. Minusta on turvallista olla töissä tälläisessa paikassa koska ei tarvitse todellakaan kantaa huolta mitä teen nyt ja mitä teen ensi vuonna tai mitä 10 vuoden päästä. Tätä samaa turvallista menoa näyttää jatkuvan taivaanrannan taa, ja siitäkin vielä edemmäs. Loppua ei siis näy :) Minulle sanotaan mitä pitää tehdä ja se on minusta mukavaa, teen mitä pitää tehdä ja sillä hyvä. En ole missään vastuullisessa hommassa, annan vastuut mielelläni muille. En halua vastuuta. Minä teen niinkuin sanotaan ja jos väärin menee, syy ei ole silloin minussa, vaan siinä, joka neuvoi minua. En osaisikaan kyllä päättää asioita, vaan minusta on hyvä, kun joku päättää minun puolestani, ei tarvitse itse vaivata päätä eikä tarvitse harmitella jos väärin tekee. Minä teen aina oikein. Jos työssäni tulee virhe, se on sen syytä, joka ohjeet minulle antoi, minä voin olla huolettomana. Valitsen sellaiset ihmiset ympärilleni jotka ovat luotettavia joihin minä uskon ja teen niinkuin he sanovat. Tehkää tekin vaan niin, niin teidänkin elämä muuttuu hyväksi. Muut nimittäin näkevät teidän asiat kuinka ne ovat, itsehän niitä ei näe. :):)

      • Voi_pirkula

        Voi pirkula. Olisit heti sanonut niin emme olisi haukkuneet sinua lyttyyn niinkuin muuten teimme. Olemme sentään sivistyneitä ihmisiä.


    • iljettävääluettavaa

      Eipä ole ihme, että vanhusten hoito, mielenterveyshoito ja kaikki muutkin hoitosektoreihin kuuluvat asiat lastensuojelua myöten ovat kuralla.. No, tsemppiä nyt vain, sinä kuuluisit psykiatrisin määritelmin itse laitoshoitoon. Toivottavasti saat aikanasi omalle kohdallesi kaltaisesi "hoitajan", voi tsiisus sentään mitä hyypiöitä ne palkkaavatkin..

      • mietisitä

        Eiköhän aloitus ole provo. Joku villisikanakin tunnettu vapaa kansalainen noita rustailee.


      • mietisitä

        Ja eiköhän hoitajat ole joutuneet muutoksen tuuliin että heikommat on alalta lentäneen sairaseläkkeille. Jäljelle jääneiden loppuvuorokausi kuluu kuntosalilla että jaksaa taas tehdä itsestään seuraavan päivänä sen kymmenen sortin moniottelijan ja samassa ne avustavat työt kunnolla.
        Mutta liian kilttejä ovat kun suostuvat kireillä mitoituksilla tekemään. Kun se ei ole inhimillistä ketään kohtaan. Kuntapäättäjät sen määräävät miten hoidetaan. Hoidetaanko asiallisesti vai ei.


    • 24680

      Helppooha se on kun muut ottavat vastuun sun tekemästä työstä. Minä joudun kirjaimellisesti itse vastaamaan omasta työstäni ja jos vahinko sattuu niin se olen nimenomaan minä siellä käräjäoikeudessa eikä minun pomoni. Tästä oli kädenvääntöä viisi vuotta sitten edellisessä työpaikassa kun pomot alkoi saneleen sääntöjä millä mennään ja riskeillä ei ollut niin väliä. Mulla on sellainen periaate että toisten ihmisten hengellä ja terveydellä ei riskeerata. Olen eri alalla töissä kuin aloittaja. Minullakin on työyhteisössäni paljon sellaisia kavereita joiden ei tarvitse ottaa omasta työstä vastuuta ja he ruinaavat vain lisää palkkaa kun minä kuulemma tienaan liian hyvin. Tuo edellisen työnantajan kanssa käyty kädenvääntö johti irtisanomiseen mutta en kadu sitä ollenkaan. Mieluummin otan potkut kuin toisen hengen vastuulleni. Vastuu ottaa myös veronsa, sen olen itse henkilökohtaisesti kokenut. On ollut unettomuutta ja stressiä sekä masennusta mutta siitä suosta on noustu...

      • fgrtyoo

        No helppoa ja helppoa, jos sellainen henkilö laitetaan ei vastuulliseen työhön, sellaiseen johon ei tarvita koulutusta eikä osata juuri mitään eikä ole mitään vastuuta niin miten se aika kuluu? Se voisi olla täysi helvetti. Se joka tekee tikustakin asiaa ja toistaa jo tehtyä työtä aina uudelleen ja uudelleen menestyy sellaisessa työssä, hän ei siten pitkästy. Hän touhuaa aina jotain pientä, oli se touhu tarpeellista tai ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe