Ensiautoa ostamassa. Kumpi olisi teidän mielestä järkevämpi moottorivaihtoehto Audi a kasiiin tuo 4.2 V8 vai 3.3dsl? Kasi syö kaupungissa sen 20 ja nafta menee about puolella mutta kun ottaa kaikki kulut (verot vakuutukset yms) huomioon niin kumpi olisi järkevämpää? Tiedän että iso auto isot kustannukset ymsyms paljon tehoa... ja ennenko joku tulee inisemään että ei pysy käsissä, isi maksaa... niin jokkista ja jäärataa ajaneena voin kertoa että pysyy käsissä! Ps isi ei maksa
Audi a8 vertailua
12
315
Vastaukset
- KysyVieläIsiltäs
Näyttää vielä sitä isikaipuuta kuitenkin olevan, kun ei aikuinen ihminen osaa itse päättää, mitä autoltaan haluaa, vaan pitää tulla sitäkin kyselemään täältä, jossa viisaus suorastaan kukoistaa!!
Taloudellisen kannattavuuden saat itse laskettua, sulla tarvittavat tiedot. Kysymys kuuluu, miksi haluat noin ison auton? Eikö S4/S6 samalla koneella ajaisi asiaa? A8:ssa ei sitten takapenkit kaadu jos sattumalta haluaa pitkää tavaraa kuljettaa. Jos päädyt 2000 luvun vaihteen V8 4.2 koneeseen niin varmista, että siellä on vaihdettu se lohkon ja öljynlauhdittimen välissä oleva pieni muoviputki. Osa maksaa pari euroa, vaihtaminen tonnin luokkaa muualla kuin marmorilla.
- Epätietoinenaatu
Mitä öljyä Audissa lauhdutetaan ?
Epätietoinenaatu kirjoitti:
Mitä öljyä Audissa lauhdutetaan ?
Ihan moottoriöljyä. Lue lisää Audi Finlandin keskusteluista.
- LS_on_luxuslexus
Järkevästi ajatellen, ei kumpaakaan noista. Hienoja autoja toki kuten muutkin saksalaiset luxusmallit. Mutta ongelma on ettei noiden ylläpito ole kenellekään normaalille ihmiselle taloudellisesti järkevää. Autot ovat täynnä tekniikkaa joka ei ole luotettavaa suomalaisissa olosuhteissa. Kaikki mitä joutuu autoihin vaihtamaan, myös maksaa ihan älyttömästi. Usko minua, olen tuon kaiken kokenut viimeisten vuosikymmenten aikana ja lopulta tajusin hankkia noita autoja vastaavan japanilaisen eli Lexuksen LS-mallin. Kyydeissä ei ole käytännössä eroa, taloudellisuudessa sen sijaan on paljonkin, varsinkin kun tämä nykyinen autoni on hybridi. Suuri ero on myös huolto- ja varsinkin korjauskustannuksissa- Lexuksen eduksi. Tälle ei juuri muuta huoltoa tarvitse edes tehdä kuin öljynvaihdot. Saksalaisisssa autoissani oli jatkuvasti jokin häiriö päällä ja se maksoi vuosien aikana käsittämättömän paljon.
- Voimaonhauskaa
Kiitos vastauksista. A8 kiinnostaa juuri siksi kun se on yksinkertaisesti erittäin mukava ja iso auto. Ja juuri tuo ensimmäinen korimalli kiinnostaisi a8. Farmari mersut, audit ja Volvot ja isot jenkki pick upit on myös vaihtoehtona jos tilaa tarvii. Pitää noita lexuxiakin pohtia vielä
- sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
"Hienoja autoja toki kuten muutkin saksalaiset luxusmallit."
A8 ei ole kyllä mikään ihmeen luxus. Perusauto, joka on toki iso, siinä on iso moottori ja useimmissa on nelivetokin.
Oikea luxus löytyy sitten A8:ia kallimmissa autoissa.
"Mutta ongelma on ettei noiden ylläpito ole kenellekään normaalille ihmiselle taloudellisesti järkevää."
Se, ettet itse siinä onnistunut, ei tarkoita että kaikille kävisi niin.
"Autot ovat täynnä tekniikkaa joka ei ole luotettavaa suomalaisissa olosuhteissa."
Ja sitten voit luetella vaikkapa 5 kohtaa jotka eivät ole luotettavia, nimenomaan suomalaisissa olosuhteissa.
"Kaikki mitä joutuu autoihin vaihtamaan, myös maksaa ihan älyttömästi."
No tuokaan ei pidä paikkaansa. Tietysti jos kävit jokaisen nippelin ostamassa merkkiliikkeestä niin maksaahan se.
- Voimaonhauskaa
Tuli mieleen että Olisiko tuollaista a8/s8 4.2 järkeä päivittää viinalla käyväksi? Ja jatkoksi äskeiseen kommenttiini että iso audille koska hyvä neliveto
- Dementique
Oikeastaan mitään autoa ei ole järkevää päivittää viinalla käyväksi.
Se ei vaan taloudellisesti ole kannattavaa. 10% säästö polttoainekuluissa ei ole sen vaivan väärti.
- RealismiaKehiin
Jos teknisesti mietitään noita autoja niin 4.2 litrasisessa ei liene muuta ongelmaa moottorin suhteen kuin se, että siihen joutuu joskus vaihtamaan nokkahihnan ja öljyt
3.3 diesel omaa sensijaan mielenkiintoisia ominaisuuksia:
-kuluvat nokka-akselit
-ahtimien ikä on rajallinen, vaihto vaatinee massiivisen moottori ja vaihdelaatikkopaketin irrottamisen autosta
-tähänkin moottoriin joutuu vaihtelemaan nokkahihnaa ja öljyjä
-dieselsuuttimet on arvokkaita ja niitä on autossa 8 kpl
-valmistaja on asentanut moottorin perään vaihdelaatikon, joka ei kestä moottorin maksimivääntöä, jos paljon poljetaan pienillä vaihteilla, hajoaa laatikosta vaihderumpu, ykkösvaihde hajoaa varmaan helpoiten
Että kumpi sitten on parempi, paljon ajettu diesel johon joutuu ehkä parissa vuodessa vaihtamaan laatikon (2000 euroa käytettynä ja töineen), huoltamaan suuttimet (1500 euroa) tai mahdollisesti ahtimet (2000 euroa).
Vaiko 4.2 litrainen johon joutuu normaali ajomäärällä (18000 km vuodessa), ostamaan 300 eurolla bensaa joka kuukausi.
Aika paljon muutakin saisi noilla rahamäärillä. - Voipojat
Terolla lippis päässä ja A8 alla, voiko enää pöljemmältä näyttää.
- Geeässä
Käy nyt kokeile isoa lexusta ensin.itse vaihdoin A8 dieselin GS450h lexukseen.
Paremmat penkit ja kyydit lekassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879