Audi a8 vertailua

Voimaonhauskaa

Ensiautoa ostamassa. Kumpi olisi teidän mielestä järkevämpi moottorivaihtoehto Audi a kasiiin tuo 4.2 V8 vai 3.3dsl? Kasi syö kaupungissa sen 20 ja nafta menee about puolella mutta kun ottaa kaikki kulut (verot vakuutukset yms) huomioon niin kumpi olisi järkevämpää? Tiedän että iso auto isot kustannukset ymsyms paljon tehoa... ja ennenko joku tulee inisemään että ei pysy käsissä, isi maksaa... niin jokkista ja jäärataa ajaneena voin kertoa että pysyy käsissä! Ps isi ei maksa

12

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysyVieläIsiltäs

      Näyttää vielä sitä isikaipuuta kuitenkin olevan, kun ei aikuinen ihminen osaa itse päättää, mitä autoltaan haluaa, vaan pitää tulla sitäkin kyselemään täältä, jossa viisaus suorastaan kukoistaa!!

    • Taloudellisen kannattavuuden saat itse laskettua, sulla tarvittavat tiedot. Kysymys kuuluu, miksi haluat noin ison auton? Eikö S4/S6 samalla koneella ajaisi asiaa? A8:ssa ei sitten takapenkit kaadu jos sattumalta haluaa pitkää tavaraa kuljettaa. Jos päädyt 2000 luvun vaihteen V8 4.2 koneeseen niin varmista, että siellä on vaihdettu se lohkon ja öljynlauhdittimen välissä oleva pieni muoviputki. Osa maksaa pari euroa, vaihtaminen tonnin luokkaa muualla kuin marmorilla.

      • Epätietoinenaatu

        Mitä öljyä Audissa lauhdutetaan ?


      • Epätietoinenaatu kirjoitti:

        Mitä öljyä Audissa lauhdutetaan ?

        Ihan moottoriöljyä. Lue lisää Audi Finlandin keskusteluista.


    • LS_on_luxuslexus

      Järkevästi ajatellen, ei kumpaakaan noista. Hienoja autoja toki kuten muutkin saksalaiset luxusmallit. Mutta ongelma on ettei noiden ylläpito ole kenellekään normaalille ihmiselle taloudellisesti järkevää. Autot ovat täynnä tekniikkaa joka ei ole luotettavaa suomalaisissa olosuhteissa. Kaikki mitä joutuu autoihin vaihtamaan, myös maksaa ihan älyttömästi. Usko minua, olen tuon kaiken kokenut viimeisten vuosikymmenten aikana ja lopulta tajusin hankkia noita autoja vastaavan japanilaisen eli Lexuksen LS-mallin. Kyydeissä ei ole käytännössä eroa, taloudellisuudessa sen sijaan on paljonkin, varsinkin kun tämä nykyinen autoni on hybridi. Suuri ero on myös huolto- ja varsinkin korjauskustannuksissa- Lexuksen eduksi. Tälle ei juuri muuta huoltoa tarvitse edes tehdä kuin öljynvaihdot. Saksalaisisssa autoissani oli jatkuvasti jokin häiriö päällä ja se maksoi vuosien aikana käsittämättömän paljon.

      • Voimaonhauskaa

        Kiitos vastauksista. A8 kiinnostaa juuri siksi kun se on yksinkertaisesti erittäin mukava ja iso auto. Ja juuri tuo ensimmäinen korimalli kiinnostaisi a8. Farmari mersut, audit ja Volvot ja isot jenkki pick upit on myös vaihtoehtona jos tilaa tarvii. Pitää noita lexuxiakin pohtia vielä


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        "Hienoja autoja toki kuten muutkin saksalaiset luxusmallit."

        A8 ei ole kyllä mikään ihmeen luxus. Perusauto, joka on toki iso, siinä on iso moottori ja useimmissa on nelivetokin.

        Oikea luxus löytyy sitten A8:ia kallimmissa autoissa.

        "Mutta ongelma on ettei noiden ylläpito ole kenellekään normaalille ihmiselle taloudellisesti järkevää."

        Se, ettet itse siinä onnistunut, ei tarkoita että kaikille kävisi niin.

        "Autot ovat täynnä tekniikkaa joka ei ole luotettavaa suomalaisissa olosuhteissa."

        Ja sitten voit luetella vaikkapa 5 kohtaa jotka eivät ole luotettavia, nimenomaan suomalaisissa olosuhteissa.

        "Kaikki mitä joutuu autoihin vaihtamaan, myös maksaa ihan älyttömästi."

        No tuokaan ei pidä paikkaansa. Tietysti jos kävit jokaisen nippelin ostamassa merkkiliikkeestä niin maksaahan se.


    • Voimaonhauskaa

      Tuli mieleen että Olisiko tuollaista a8/s8 4.2 järkeä päivittää viinalla käyväksi? Ja jatkoksi äskeiseen kommenttiini että iso audille koska hyvä neliveto

      • Dementique

        Oikeastaan mitään autoa ei ole järkevää päivittää viinalla käyväksi.

        Se ei vaan taloudellisesti ole kannattavaa. 10% säästö polttoainekuluissa ei ole sen vaivan väärti.


    • RealismiaKehiin

      Jos teknisesti mietitään noita autoja niin 4.2 litrasisessa ei liene muuta ongelmaa moottorin suhteen kuin se, että siihen joutuu joskus vaihtamaan nokkahihnan ja öljyt

      3.3 diesel omaa sensijaan mielenkiintoisia ominaisuuksia:

      -kuluvat nokka-akselit
      -ahtimien ikä on rajallinen, vaihto vaatinee massiivisen moottori ja vaihdelaatikkopaketin irrottamisen autosta
      -tähänkin moottoriin joutuu vaihtelemaan nokkahihnaa ja öljyjä
      -dieselsuuttimet on arvokkaita ja niitä on autossa 8 kpl
      -valmistaja on asentanut moottorin perään vaihdelaatikon, joka ei kestä moottorin maksimivääntöä, jos paljon poljetaan pienillä vaihteilla, hajoaa laatikosta vaihderumpu, ykkösvaihde hajoaa varmaan helpoiten

      Että kumpi sitten on parempi, paljon ajettu diesel johon joutuu ehkä parissa vuodessa vaihtamaan laatikon (2000 euroa käytettynä ja töineen), huoltamaan suuttimet (1500 euroa) tai mahdollisesti ahtimet (2000 euroa).

      Vaiko 4.2 litrainen johon joutuu normaali ajomäärällä (18000 km vuodessa), ostamaan 300 eurolla bensaa joka kuukausi.

      Aika paljon muutakin saisi noilla rahamäärillä.

    • Voipojat

      Terolla lippis päässä ja A8 alla, voiko enää pöljemmältä näyttää.

    • Geeässä

      Käy nyt kokeile isoa lexusta ensin.itse vaihdoin A8 dieselin GS450h lexukseen.
      Paremmat penkit ja kyydit lekassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      236
      6547
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      52
      4596
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4421
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      7
      4209
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3702
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3618
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3596
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      23
      3501
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3273
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2415
    Aihe