Osaako joku viisas sanoa miksi ei Finnair koskaan lennä uusilla 350 koneilla esimerkiksi Miamiin? Joku painava syy siihen täytyy olla.
A350XWB USA
27
64
Vastaukset
- Olet.uuno
Siksi, koska niitä ei ole tarpeeksi kaikille reiteille ja lennoille.
- Ehkälensinehkäen
Miksi koneita ei rakenneta tarpeeksi? Finnair ja Airbus tekisivät paljon rahaa niillä.
- SiksKun
Tiliä voi tehdä muillakin malleilla.
- lentokorppi
miksi pitäisi lentää vaikka Miamiin?
- SiksKun
Tiliä voi tehdä vaikka Miamilla.
- Muuku
Miamissa on hyvä tehdä tlliä
- HyväPäätös
Amerikassa lennetään keskimäärin melko vanhoilla raadoilla. Finnairin vanhimmat laajarunkokoneet ovat edelleen tuoretta tavaraa amerikkalaisille matkailijoille. Aasialaisille matkailijoille voidaan siten tarjota uudempia ja arvostetumpia kulkupelejä kuten kilpailutilanne vaatiikin.
- Ehkälensinehkäen
Ilmeisesti täältä ei löydy viisaita. Ette edes ymmärtäneet lukea kysymystä. Pyysin viisaita vastaamaan. Jopa yksi niinkin tyhmä vastasi joka piti käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä.
- HyväPäätös
Oletko kunnossa? Jutuistasi päätellen et.
- Sjsjsjjsdjd
Finnairin laivastossa on edelleen A330-koneita jotka ovat suht uusiakin vielä. Yhtiössä on päätetty että niillä lennetään pääasiassa jenkkilään. Helpottaa tilanteessa jolloin konetta joudutaan viime tingassa vaihtamaan, istuinpaikat ja määrät melko samat eri yksilöissä.
- Lennelläänkötaasko
Suht uusia? Noin 10 vuotta vanhoja, ja se alkaa näkyä varsinkin jos verrataan paljon uudempiin A350 koneisiin.
Mitä tulee istumapaikkoihin, osassa on enemmän karjaluokan paikkoja. - Lddldkdkdkdd
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
- IiikKääk
Lddldkdkdkdd kirjoitti:
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
Kohta valittaja huomaa että Finskin ekalla A350llä on tänä vuonna jo 4 v synttärit.
Eihän se ole enää uusi.
Mutta ehkä se keskiviikkona tullut kone on vielä just ja just, kun ensireittilento on tänään Tokioon, jos ei siirry taas, kuten edellisen kanssa kävi. - Kohtalentää
Lddldkdkdkdd kirjoitti:
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit. - Tananselfiet
Kohtalentää kirjoitti:
Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit.Kyllä niitä on huollettu ja rempattu, seuraavakin muutos on jo tiedotettu
http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_uudistaa_kaukoliikennekoneiden_matkustamoa_uusi_premium_economy_luokka
Kaikki kuluu ja pinttyy kun ne on jatkuvasti käytössä, vaikka ne olisi uusittu muutama vuosi sitten.
Onhan näille A330lle tehty jo useampi iso huolto.
Perusongelma onkin enemmän nuorempien ikäluokkien ulkonäkökeskeisyys, kuin oikea tarve päästä turvallisesti pisteestä A pisteeseen B.
- Ehkälensinehkäen
Minä tunnen sentään 2 lentokapteenia Finnairilta.
- AitoRealisti
A350 soveltuu paremmin (=taloudellisempi) pidemmille lennoille. Lisäksi kone on isompi kuin A330.
Finnair siis tekee enemmän massia lähettämällä A350:n sellaisiin kohteisiin joissa se on optimi (Esim LAX) ja hoitamalla A330:lla lyhyemmät itärannikon reitit. - Ehkälensinehkäen
Just joo... Uskomatonta soopaa.
- Jepso
A350 kuljettaa matkustajien lisäksi enemmän rahtia kuin A330. Rahti Aasiasta/Aasiaan on todella iso taloudellinen tekijä Finnairille, Jenkeistä/Jenkkeihin riittää pienempikin rahtikapasiteetti.
- persekull
perustuu mihin tietämykseen?
- kullpers
persekull kirjoitti:
perustuu mihin tietämykseen?
osaat varmaan itsekkin guuglata?
- katokuuklestapoju
kullpers kirjoitti:
osaat varmaan itsekkin guuglata?
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.
- Jepso
katokuuklestapoju kirjoitti:
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.
Lisätään tähän vielä, että A350:n pidempi toimintasäde ja parempi taloudellisuus pääsevät oikeuksiinsa Aasian pitkillä reiteillä, joissa matkalentoa kertyy paljon. Finairin Pohjois-Amerikan kohteisiin riittää lyhyemmänkin toimintasäteen kone, joita Finnairin on käytettävä toistaiseksi kun osa A350-laivastosta on vielä tilauksessa.
- Jepso
katokuuklestapoju kirjoitti:
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.
Täällä kun ei ylläpito näköjään tykkää linkeistä kommenteissa, niin tässä sama 15 sekunnin googletuksen tulos Finnairin omista tiedotteista ilman linkkejä:
"Finnair Cargo on suurin pohjoismainen lentorahdinkuljettaja, jolla on edustus yli 40 maassa ja joka kuljettaa vuosittain 149 000 tonnia rahtia ja postia Helsingin ja Brysselin kautta. Euroopan ja Aasian väliseen lentorahtiliikenteeseen erikoistuneena Finnair Cargo tarjoaa kuljetuspalvelua 15 kohteeseen Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sekä yli 60 kohteeseen Euroopassa. Uusien A350-koneiden myötä Finnairin kaukoliikenteen rahtikapasiteetti kaksinkertaistuu vuoteen 2020 mennessä."
"Finnair Cargo on allekirjoittanut sopimuksen IAG Cargon Partner Plus –ohjelmaan liittymisestä. [...] “Finnair Cargon asiakkaille verkostolaajennus tuo parannetut yhteydet Etelä- ja Pohjois-Amerikan markkinoille sekä Afrikkaan IAG:n jatkolennoilla Lontoon (LHR) ja Madridin (MAD) kautta. IAG Cargolle yhteistyö tuo lisäkapasiteettia erityisesti Finnairin strategisiin kohteisiin Koillis-Aasiassa."
Finnairin ei siis kannata lennättää vähiä A350-koneitaan vähäisen rahdin takia reiteillä, jotka hoituvat yhteistyökumppanin voimin. Ihmisten siirtelyyn Pohjois-Amerikan kohteisiin A330 on ihan riittävä kone, kunnes Finnair saa loput tilaamansa A350:t.
Kysyttävää? - Tuttialutkuttaen
Esim. LD3 kontteja max 30 kpl A330 ja 36 kpl A350-900.
- Jepso
Siinä teille faktaa! Taidanpa olla tämän palstan viisain.
- Paksusääri
Kyllä ovat rohkeita jotka astuvat ilmalaivaan, onko öljyt vaihdettu ettei leikkaa kone kiinni yläilmoissa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176