A350XWB USA

Ehkälensinehkäen

Osaako joku viisas sanoa miksi ei Finnair koskaan lennä uusilla 350 koneilla esimerkiksi Miamiin? Joku painava syy siihen täytyy olla.

27

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet.uuno

      Siksi, koska niitä ei ole tarpeeksi kaikille reiteille ja lennoille.

    • Ehkälensinehkäen

      Miksi koneita ei rakenneta tarpeeksi? Finnair ja Airbus tekisivät paljon rahaa niillä.

      • SiksKun

        Tiliä voi tehdä muillakin malleilla.


    • lentokorppi

      miksi pitäisi lentää vaikka Miamiin?

    • SiksKun

      Tiliä voi tehdä vaikka Miamilla.

    • Muuku

      Miamissa on hyvä tehdä tlliä

    • HyväPäätös

      Amerikassa lennetään keskimäärin melko vanhoilla raadoilla. Finnairin vanhimmat laajarunkokoneet ovat edelleen tuoretta tavaraa amerikkalaisille matkailijoille. Aasialaisille matkailijoille voidaan siten tarjota uudempia ja arvostetumpia kulkupelejä kuten kilpailutilanne vaatiikin.

    • Ehkälensinehkäen

      Ilmeisesti täältä ei löydy viisaita. Ette edes ymmärtäneet lukea kysymystä. Pyysin viisaita vastaamaan. Jopa yksi niinkin tyhmä vastasi joka piti käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä.

    • HyväPäätös

      Oletko kunnossa? Jutuistasi päätellen et.

    • Sjsjsjjsdjd

      Finnairin laivastossa on edelleen A330-koneita jotka ovat suht uusiakin vielä. Yhtiössä on päätetty että niillä lennetään pääasiassa jenkkilään. Helpottaa tilanteessa jolloin konetta joudutaan viime tingassa vaihtamaan, istuinpaikat ja määrät melko samat eri yksilöissä.

      • Lennelläänkötaasko

        Suht uusia? Noin 10 vuotta vanhoja, ja se alkaa näkyä varsinkin jos verrataan paljon uudempiin A350 koneisiin.
        Mitä tulee istumapaikkoihin, osassa on enemmän karjaluokan paikkoja.


      • Lddldkdkdkdd

        10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.


      • IiikKääk
        Lddldkdkdkdd kirjoitti:

        10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.

        Kohta valittaja huomaa että Finskin ekalla A350llä on tänä vuonna jo 4 v synttärit.
        Eihän se ole enää uusi.
        Mutta ehkä se keskiviikkona tullut kone on vielä just ja just, kun ensireittilento on tänään Tokioon, jos ei siirry taas, kuten edellisen kanssa kävi.


      • Kohtalentää
        Lddldkdkdkdd kirjoitti:

        10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.

        Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
        Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit.


      • Tananselfiet
        Kohtalentää kirjoitti:

        Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
        Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit.

        Kyllä niitä on huollettu ja rempattu, seuraavakin muutos on jo tiedotettu
        http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_uudistaa_kaukoliikennekoneiden_matkustamoa_uusi_premium_economy_luokka

        Kaikki kuluu ja pinttyy kun ne on jatkuvasti käytössä, vaikka ne olisi uusittu muutama vuosi sitten.
        Onhan näille A330lle tehty jo useampi iso huolto.

        Perusongelma onkin enemmän nuorempien ikäluokkien ulkonäkökeskeisyys, kuin oikea tarve päästä turvallisesti pisteestä A pisteeseen B.


    • Ehkälensinehkäen

      Minä tunnen sentään 2 lentokapteenia Finnairilta.

    • AitoRealisti

      A350 soveltuu paremmin (=taloudellisempi) pidemmille lennoille. Lisäksi kone on isompi kuin A330.

      Finnair siis tekee enemmän massia lähettämällä A350:n sellaisiin kohteisiin joissa se on optimi (Esim LAX) ja hoitamalla A330:lla lyhyemmät itärannikon reitit.

    • Ehkälensinehkäen

      Just joo... Uskomatonta soopaa.

    • Jepso

      A350 kuljettaa matkustajien lisäksi enemmän rahtia kuin A330. Rahti Aasiasta/Aasiaan on todella iso taloudellinen tekijä Finnairille, Jenkeistä/Jenkkeihin riittää pienempikin rahtikapasiteetti.

      • persekull

        perustuu mihin tietämykseen?


      • kullpers
        persekull kirjoitti:

        perustuu mihin tietämykseen?

        osaat varmaan itsekkin guuglata?


      • katokuuklestapoju
        kullpers kirjoitti:

        osaat varmaan itsekkin guuglata?

        sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.


      • Jepso
        katokuuklestapoju kirjoitti:

        sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.

        Lisätään tähän vielä, että A350:n pidempi toimintasäde ja parempi taloudellisuus pääsevät oikeuksiinsa Aasian pitkillä reiteillä, joissa matkalentoa kertyy paljon. Finairin Pohjois-Amerikan kohteisiin riittää lyhyemmänkin toimintasäteen kone, joita Finnairin on käytettävä toistaiseksi kun osa A350-laivastosta on vielä tilauksessa.


      • Jepso
        katokuuklestapoju kirjoitti:

        sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.

        Täällä kun ei ylläpito näköjään tykkää linkeistä kommenteissa, niin tässä sama 15 sekunnin googletuksen tulos Finnairin omista tiedotteista ilman linkkejä:

        "Finnair Cargo on suurin pohjoismainen lentorahdinkuljettaja, jolla on edustus yli 40 maassa ja joka kuljettaa vuosittain 149 000 tonnia rahtia ja postia Helsingin ja Brysselin kautta. Euroopan ja Aasian väliseen lentorahtiliikenteeseen erikoistuneena Finnair Cargo tarjoaa kuljetuspalvelua 15 kohteeseen Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sekä yli 60 kohteeseen Euroopassa. Uusien A350-koneiden myötä Finnairin kaukoliikenteen rahtikapasiteetti kaksinkertaistuu vuoteen 2020 mennessä."

        "Finnair Cargo on allekirjoittanut sopimuksen IAG Cargon Partner Plus –ohjelmaan liittymisestä. [...] “Finnair Cargon asiakkaille verkostolaajennus tuo parannetut yhteydet Etelä- ja Pohjois-Amerikan markkinoille sekä Afrikkaan IAG:n jatkolennoilla Lontoon (LHR) ja Madridin (MAD) kautta. IAG Cargolle yhteistyö tuo lisäkapasiteettia erityisesti Finnairin strategisiin kohteisiin Koillis-Aasiassa."

        Finnairin ei siis kannata lennättää vähiä A350-koneitaan vähäisen rahdin takia reiteillä, jotka hoituvat yhteistyökumppanin voimin. Ihmisten siirtelyyn Pohjois-Amerikan kohteisiin A330 on ihan riittävä kone, kunnes Finnair saa loput tilaamansa A350:t.

        Kysyttävää?


      • Tuttialutkuttaen

        Esim. LD3 kontteja max 30 kpl A330 ja 36 kpl A350-900.


    • Jepso

      Siinä teille faktaa! Taidanpa olla tämän palstan viisain.

    • Paksusääri

      Kyllä ovat rohkeita jotka astuvat ilmalaivaan, onko öljyt vaihdettu ettei leikkaa kone kiinni yläilmoissa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe