A350XWB USA

Osaako joku viisas sanoa miksi ei Finnair koskaan lennä uusilla 350 koneilla esimerkiksi Miamiin? Joku painava syy siihen täytyy olla.
Ilmoita


Siksi, koska niitä ei ole tarpeeksi kaikille reiteille ja lennoille.
Ilmoita
Miksi koneita ei rakenneta tarpeeksi? Finnair ja Airbus tekisivät paljon rahaa niillä.
1 VASTAUS:
Tiliä voi tehdä muillakin malleilla.
+Lisää kommentti
miksi pitäisi lentää vaikka Miamiin?
Ilmoita
Tiliä voi tehdä vaikka Miamilla.
Ilmoita
Miamissa on hyvä tehdä tlliä
Ilmoita
Amerikassa lennetään keskimäärin melko vanhoilla raadoilla. Finnairin vanhimmat laajarunkokoneet ovat edelleen tuoretta tavaraa amerikkalaisille matkailijoille. Aasialaisille matkailijoille voidaan siten tarjota uudempia ja arvostetumpia kulkupelejä kuten kilpailutilanne vaatiikin.
Ilmoita
Ilmeisesti täältä ei löydy viisaita. Ette edes ymmärtäneet lukea kysymystä. Pyysin viisaita vastaamaan. Jopa yksi niinkin tyhmä vastasi joka piti käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä.
Ilmoita
Oletko kunnossa? Jutuistasi päätellen et.
Ilmoita
Finnairin laivastossa on edelleen A330-koneita jotka ovat suht uusiakin vielä. Yhtiössä on päätetty että niillä lennetään pääasiassa jenkkilään. Helpottaa tilanteessa jolloin konetta joudutaan viime tingassa vaihtamaan, istuinpaikat ja määrät melko samat eri yksilöissä.
5 VASTAUSTA:
Suht uusia? Noin 10 vuotta vanhoja, ja se alkaa näkyä varsinkin jos verrataan paljon uudempiin A350 koneisiin.
Mitä tulee istumapaikkoihin, osassa on enemmän karjaluokan paikkoja.
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
Lddldkdkdkdd kirjoitti:
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
Kohta valittaja huomaa että Finskin ekalla A350llä on tänä vuonna jo 4 v synttärit.
Eihän se ole enää uusi.
Mutta ehkä se keskiviikkona tullut kone on vielä just ja just, kun ensireittilento on tänään Tokioon, jos ei siirry taas, kuten edellisen kanssa kävi.
Lddldkdkdkdd kirjoitti:
10 vuotta vanha kone on vielä uransa alkutaipaleella, Finnairin vanhin A321 OH-LZA on 20 vuotta vanha. Lufthansalla on liki 30 vuotta vanha A320 käytössä. Käytännössä matkustaja ei huomaa kuinka vanhassa koneessa istutaan koska matkustamo on usein päivitetty vanhoissa koneissa ja ulkoa ei tavismatkaaja erota mikä yksilö vanha.
Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit.
Kohtalentää kirjoitti:
Ainakaan Finnairin A330 koneita ei ole päivitetty millään tavalla. Voisivat edes pestä käsinojat joskus...
Lentokoneen ikä ei ole ratkaiseva tekijä vaan lentotunnit.
Kyllä niitä on huollettu ja rempattu, seuraavakin muutos on jo tiedotettu
http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_uudistaa_kaukoliikennekoneiden_matkustamoa_uusi_premium_economy_luokka

Kaikki kuluu ja pinttyy kun ne on jatkuvasti käytössä, vaikka ne olisi uusittu muutama vuosi sitten.
Onhan näille A330lle tehty jo useampi iso huolto.

Perusongelma onkin enemmän nuorempien ikäluokkien ulkonäkökeskeisyys, kuin oikea tarve päästä turvallisesti pisteestä A pisteeseen B.
+Lisää kommentti
Minä tunnen sentään 2 lentokapteenia Finnairilta.
Ilmoita
A350 soveltuu paremmin (=taloudellisempi) pidemmille lennoille. Lisäksi kone on isompi kuin A330.

Finnair siis tekee enemmän massia lähettämällä A350:n sellaisiin kohteisiin joissa se on optimi (Esim LAX) ja hoitamalla A330:lla lyhyemmät itärannikon reitit.
Ilmoita
Just joo... Uskomatonta soopaa.
Ilmoita
A350 kuljettaa matkustajien lisäksi enemmän rahtia kuin A330. Rahti Aasiasta/Aasiaan on todella iso taloudellinen tekijä Finnairille, Jenkeistä/Jenkkeihin riittää pienempikin rahtikapasiteetti.
6 VASTAUSTA:
perustuu mihin tietämykseen?
persekull kirjoitti:
perustuu mihin tietämykseen?
osaat varmaan itsekkin guuglata?
kullpers kirjoitti:
osaat varmaan itsekkin guuglata?
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

katokuuklestapoju kirjoitti:
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.
Lisätään tähän vielä, että A350:n pidempi toimintasäde ja parempi taloudellisuus pääsevät oikeuksiinsa Aasian pitkillä reiteillä, joissa matkalentoa kertyy paljon. Finairin Pohjois-Amerikan kohteisiin riittää lyhyemmänkin toimintasäteen kone, joita Finnairin on käytettävä toistaiseksi kun osa A350-laivastosta on vielä tilauksessa.
katokuuklestapoju kirjoitti:
sanoo pikkupoika jolla loppui argumentit.
Täällä kun ei ylläpito näköjään tykkää linkeistä kommenteissa, niin tässä sama 15 sekunnin googletuksen tulos Finnairin omista tiedotteista ilman linkkejä:

"Finnair Cargo on suurin pohjoismainen lentorahdinkuljettaja, jolla on edustus yli 40 maassa ja joka kuljettaa vuosittain 149 000 tonnia rahtia ja postia Helsingin ja Brysselin kautta. Euroopan ja Aasian väliseen lentorahtiliikenteeseen erikoistuneena Finnair Cargo tarjoaa kuljetuspalvelua 15 kohteeseen Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sekä yli 60 kohteeseen Euroopassa. Uusien A350-koneiden myötä Finnairin kaukoliikenteen rahtikapasiteetti kaksinkertaistuu vuoteen 2020 mennessä."

"Finnair Cargo on allekirjoittanut sopimuksen IAG Cargon Partner Plus –ohjelmaan liittymisestä. [...] “Finnair Cargon asiakkaille verkostolaajennus tuo parannetut yhteydet Etelä- ja Pohjois-Amerikan markkinoille sekä Afrikkaan IAG:n jatkolennoilla Lontoon (LHR) ja Madridin (MAD) kautta. IAG Cargolle yhteistyö tuo lisäkapasiteettia erityisesti Finnairin strategisiin kohteisiin Koillis-Aasiassa."

Finnairin ei siis kannata lennättää vähiä A350-koneitaan vähäisen rahdin takia reiteillä, jotka hoituvat yhteistyökumppanin voimin. Ihmisten siirtelyyn Pohjois-Amerikan kohteisiin A330 on ihan riittävä kone, kunnes Finnair saa loput tilaamansa A350:t.

Kysyttävää?
Esim. LD3 kontteja max 30 kpl A330 ja 36 kpl A350-900.
+Lisää kommentti
Siinä teille faktaa! Taidanpa olla tämän palstan viisain.
Ilmoita
Kyllä ovat rohkeita jotka astuvat ilmalaivaan, onko öljyt vaihdettu ettei leikkaa kone kiinni yläilmoissa?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

A350XWB USA

Osaako joku viisas sanoa miksi ei Finnair koskaan lennä uusilla 350 koneilla esimerkiksi Miamiin? Joku painava syy siihen täytyy olla.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta