Lopettakaa jo Lindholmit ja Nykäset!

olivatko-omaisianne

Turhaa pitää esillä. Ette te kuitenkaan oikeasta sure niitä, kuin valesurua siksi, että edesmenneet ovat olleet julkisuuden henkilöitä. Myötäsuru on vähän kuin myötähäpeä. Tai sinne päin.

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • media-on-suolesta

      Joo, hanurista koittaa lukea mitään uutisia kun monta kertaa samaa suolta joka paikassa.

    • Hyvä, että joku muukin.
      Olen tässä jo miettinytkin, että olenko tosiaan niin tämän palstan tunneköyhin, etten osaa tuntea aitoa surua jonkun minulle henkilökohtaisesti tuntemattoman ihmisen poismenosta.

      • Yö-oli-out-kamaa

        Veit sanat happiletkustani joten heitin sen nurkkaan ja pistin nortiksi. Aski vuorokaudessa pitää hengissä.


      • Yö-oli-out-kamaa kirjoitti:

        Veit sanat happiletkustani joten heitin sen nurkkaan ja pistin nortiksi. Aski vuorokaudessa pitää hengissä.

        Kyllä minä heidän musiikistaan/lauluistaan tykkään, ei silleen, mutta jäihän ne kuunneltaviksi.

        Enemmän silti jäin kaipaamaan Kari Tapiota, koska olin just odotellut hänen seuraavaa levyään ja tykkään hänen miehekkäästä äänestään.
        Toinen, jota jäin kaipaamaan ja vaille uutta heidän musiikkiaan, oli ruotsalais-suomalainen kent.
        Ei heistä kukaan kuollut, mutta heittivät hanskat naulaan kesken kaiken huipulla ollessaan.


      • Kent-oli-tupakkakin

        Kent oli kova sana 90 luvulla. Kävihän ne suomessakin, jopa lopettamisensa kynnyksellä.


      • Tellukka
        Kent-oli-tupakkakin kirjoitti:

        Kent oli kova sana 90 luvulla. Kävihän ne suomessakin, jopa lopettamisensa kynnyksellä.

        Oli se kova sana ainakin nykyisten keski-ikäisten ja meidän vähän varttuneempienkin keskuudessa ihan loppuun asti vuoteen 2016. Nykynuorilla taas on omansa ...
        Olin heidän viimeisessä jäähyväiskonsertissaan ja kovin vaitonaisina ja haikein mielin sieltä lähdettiin, kun Jocke Berg lausui kyynelehtien jäähyväissanansa, kääntyi ympäri ja käveli pois valojen himmentyessä ja lopulta sammuessa lavalta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä heidän musiikistaan/lauluistaan tykkään, ei silleen, mutta jäihän ne kuunneltaviksi.

        Enemmän silti jäin kaipaamaan Kari Tapiota, koska olin just odotellut hänen seuraavaa levyään ja tykkään hänen miehekkäästä äänestään.
        Toinen, jota jäin kaipaamaan ja vaille uutta heidän musiikkiaan, oli ruotsalais-suomalainen kent.
        Ei heistä kukaan kuollut, mutta heittivät hanskat naulaan kesken kaiken huipulla ollessaan.

        Kari Tapio on myös minun suosikkini, monta cdtä omistan


    • turhauutinen

      AIVAN SAMAA MIELTÄ! Pöyristyttävää, että hyvätekeväisyysjärjestö
      nykäsen hautajaisia alkoi makselemaan- vielä järkyttävämpää on, että lapseni päiväkodissakin oli tästä rapajuoposta irstailijasta puhuttu lapsille, siis alle kouluikäisille tällaisia turhanpäiväisiä ihmisiä ihailevaan sävyyn tuodaan esiin. Ketään ei tosiaan oikeasti kiinnosta, eikä kukaan mitään nykäsiä ja Lindholmeja itkeskele- korkeintaan näillä käsitellään jotain kansallista traumaa tai pari juoppoa itkee muutaman krokotiilin kyyneleen,se siitä.

      • niinjanäinnäin

        Kovastihan itseäsi ovat kyseiset menehtyneet kiinnostaneet. Siksikö, että voit kateellisena panetella heidän menehtymisensä aikana?

        Pistähän itse paremmaksi mäkihypyssä, muusikkona.

        Aina vain arvostelua, ei mitään tilalle.


    • mimmimum-..mi

      Tottakai tuntematontakin voi surra ...ja tuntea surua...empatiaaa.. sitä ei ole koskaan liikaa.Toinen asia on sitten jos alkaa suruilla "mässäilemään" ...liikaa.
      Ettekö tosiaankaan ole tuntenut surua silloinkaan kun esim.Diana kuoli....Turun puukotuksen uhreja kuoli...kouluampumiset ym.. sanoisin sitten kyllä on tunneköyhää porukkaa.

      • Minulle suru ja empatia eivät ole sama tunne, ei ollenkaan.

        Suru minulle on yhtä ääritunne kuin rakkaus ja vihakin. Niitä sanoja käytetään liian kevyesti ilman sitä oikeaa aitoa tunnetta. Jos niitä on joskus itse aidosti kokenut ja tuntenut, niin minun ei ainakaan tee mieli käyttää niitä mistä vain.

        Dianan kuolema hätkähdytti niinkuin monet muutkin kuolemat, mutta ei, oikeaa aitoa surua en tuntenut.
        Saa minua sanoa tuneköyhäksi, mutta silloin kun sanon surua (tai vihaa tai rakkautta) tuntevani, niin se on tosi syvää tunnetta, mitä en tunne mitä tai ketä kohtaan vain.


      • mimmimum-..mi

        Kuinka suuresti Ruotsissa surtiinkaan tätä Aviciin kuolemaa. Surusta syntyy kollektiivinen suru...jota surraan yhdessä. Viikon kirkkokin soitti kellojaan klo 12 joka päivä.
        Suru on kuitenkin myös empatiaa...
        Sinä tunnet omat tunteesi itse...en väitä tunneköyhäksi...me olemme ihmisiä ja itse itsensä tuntee parhaiten...


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Kuinka suuresti Ruotsissa surtiinkaan tätä Aviciin kuolemaa. Surusta syntyy kollektiivinen suru...jota surraan yhdessä. Viikon kirkkokin soitti kellojaan klo 12 joka päivä.
        Suru on kuitenkin myös empatiaa...
        Sinä tunnet omat tunteesi itse...en väitä tunneköyhäksi...me olemme ihmisiä ja itse itsensä tuntee parhaiten...

        Kyllä kai nuoret "surivatkin" Aviicia, sillä sellainen hysteeria tarttuu niin helposti. Onhan se tälläkin palstalla nähty. Minä en, koska en tuntenut koko typpiä. Ensimmäisen kerran kuulin hänestä, kun likkani sanoi; "voi ei, Avicii on kuollu, voiko olla totta". Ei hänkään sanonut eikä näyttänyt pahemmin surevansa. Oli vain kauhistunut.

        Eikös ne kirkonkellot soi joka päivä muutenkin joka tunnin päästä? Ainakin tässä meidän kylällä vielä saavat soida. Joissakin paikoissahan se on erityisvaatimuksista kielletty joinakin vuorokaudenaikoina, niinkuin yöllä, koska lähistöllä asuu joku vaihdevuosissa oleva, joka hikoilee öisin niin että on pidettävä ikkunaa auki. Sellaista lukenut lehdestä.

        Tottahan suru sisältää myös empatiaa, mutta kääntäen; empatia ei ole surua, vaan se on vain empatiaa.


      • joikhaatijoikhaa
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä kai nuoret "surivatkin" Aviicia, sillä sellainen hysteeria tarttuu niin helposti. Onhan se tälläkin palstalla nähty. Minä en, koska en tuntenut koko typpiä. Ensimmäisen kerran kuulin hänestä, kun likkani sanoi; "voi ei, Avicii on kuollu, voiko olla totta". Ei hänkään sanonut eikä näyttänyt pahemmin surevansa. Oli vain kauhistunut.

        Eikös ne kirkonkellot soi joka päivä muutenkin joka tunnin päästä? Ainakin tässä meidän kylällä vielä saavat soida. Joissakin paikoissahan se on erityisvaatimuksista kielletty joinakin vuorokaudenaikoina, niinkuin yöllä, koska lähistöllä asuu joku vaihdevuosissa oleva, joka hikoilee öisin niin että on pidettävä ikkunaa auki. Sellaista lukenut lehdestä.

        Tottahan suru sisältää myös empatiaa, mutta kääntäen; empatia ei ole surua, vaan se on vain empatiaa.

        Päivät päästäänkö soitetaan kirkonkelloja tunnin välein, miksi, missä tuollainen paikkakunta sijaitsee? Olisi varmaan eri mukavaa olla vaikka kolmivuorotyöläinen siellä, hulluksihan siinä aika pian tulisi. Tuostahan puuttuu enää näiden erään eri uskontosuunnan moskeijoiden rukouskutsuhuutelot...


      • joikhaatijoikhaa kirjoitti:

        Päivät päästäänkö soitetaan kirkonkelloja tunnin välein, miksi, missä tuollainen paikkakunta sijaitsee? Olisi varmaan eri mukavaa olla vaikka kolmivuorotyöläinen siellä, hulluksihan siinä aika pian tulisi. Tuostahan puuttuu enää näiden erään eri uskontosuunnan moskeijoiden rukouskutsuhuutelot...

        Ruotsissa, ainakin Tukholman seudulla soivat vielä kirkonkellot, vaikka niin pakanamaa kuin tämä jo onkin.
        https://www.svd.se/kyrkor-anmalda-for-storande-klockor
        Minusta vähän turhaa valitusta, kun ne kellot ovat moikaneet jo satoja vuosia ennenkuin nuo ovat siihen lähistölle muuttaneet. Olisivat valinneet hiljaisemman asuinpaikan.

        Likkani asui välillä yhden kirkon lähellä. Hän sanoi, että aluksi se klinkutus häiritsi, mutta sitten siihen niin tottui, että jos yritti muualla nukkua, niin heräsi vähän väliä siihen, ettei sitä kuulunut.


    • Lopeta sinä tuo komenteleminen, et voi toisten tunteista tietää, empaattisuus on parempaa kuin kuolleitten nettipalstalla haukkuminen.
      Aina on ollut tunneköyhiä ihmisiä, onneksi enemmän heitä, jotka vielä jotain tuntevat.
      Tuntemattomiakin kohtaan.

      • miääälenkiintoista

        "kuolleitten nettipalstalla haukkuminen"

        Jännä määritelmä tälle palstalle: Kuolleitten nettipalsta.


      • miääälenkiintoista kirjoitti:

        "kuolleitten nettipalstalla haukkuminen"

        Jännä määritelmä tälle palstalle: Kuolleitten nettipalsta.

        "Piru lukee raamattua" sopinee tähän kohtaan.


      • hyvä-vertaus

        Tulikin mieleen, että jos ikäihmisillä ei olisi tietokoneita ja nettiä, olisivatko he pystyyn kuolleita? Mikähän olisi korvike millä elämää kituuttaa eteenpäin? Kaikki eivät ole aktiivisia ja oma-aloitteisia arkielämän suhteen.


      • hyvä-vertaus kirjoitti:

        Tulikin mieleen, että jos ikäihmisillä ei olisi tietokoneita ja nettiä, olisivatko he pystyyn kuolleita? Mikähän olisi korvike millä elämää kituuttaa eteenpäin? Kaikki eivät ole aktiivisia ja oma-aloitteisia arkielämän suhteen.

        Ajatella, kuinka monelta "surulta" vältyttäisiin ilman mediaa.


      • Nekroloogisesti
        Tellukka kirjoitti:

        Ajatella, kuinka monelta "surulta" vältyttäisiin ilman mediaa.

        Sanoppa muuta. Ollinkin kuolemasta moni tietäisi vasta ensi syksynä kun terveyskeskuksen aulassa osuisi käteen ikivanha lehti, repaleinen iltasanomat tai muu.


      • niitäkattelen
        Nekroloogisesti kirjoitti:

        Sanoppa muuta. Ollinkin kuolemasta moni tietäisi vasta ensi syksynä kun terveyskeskuksen aulassa osuisi käteen ikivanha lehti, repaleinen iltasanomat tai muu.

        Saattavat mainita iltauutisissakin.


      • mitäselukee
        Anceli kirjoitti:

        "Piru lukee raamattua" sopinee tähän kohtaan.

        Ei meinaa onnistua, tuo sanonta kuuluu: "lukee kuin piru raamattua"!


      • mitäselukee kirjoitti:

        Ei meinaa onnistua, tuo sanonta kuuluu: "lukee kuin piru raamattua"!

        Toki se noin menee, tiesin kyllä, mutta halusin antaa sinulle jälleen aihetta korjaukseen ;)


    • elonvenakeiju

      Lindholmista nyt en sen kummemmin ole ollut perillä, mutta Nykänen vähän hätkäytti. Kai sitä jonkinlaista tunnesidettä kehittyy, jos on paljon uutisissa ja ainakin noita urheilusuorituksia lapsena ihaillut. Sama juttu kun Pavarotti kuoli: sekin oli ollut otsikoissa aina minun elämäni aikana, mutta sitten huomasi elämän rajallisuuden.

      • Niin-tai-näin

        Minua taas Nykänen ei hätkäyttänyt pätkääkään. Paremminkin ihmettelin, miten ihmeen kauan sen sisuskalut kestikin juomista. Se oli kuin piilo-andy-mac-coy, siideri ja kaljapullo ikiturvana kuin tutti.
        Olli Lindholmissa hätkähdytti sekunnin kaksi se kuolemasta kertova lööppi joka paiskautui silmille kirahvin kokoisin kirjaimin. Mutta sitten olikin oma itseni. En . tuntenut mitään ylimääräistä.
        Ääripäät voi johtaa kuolemaan, niin Ollinkin tapauksessa. Olihan hänellä kuolemanvaarallinen korkea verenpaine jo vuosia sitten. Tainnut jäädä hoitamatta?


      • Niin-tai-näin kirjoitti:

        Minua taas Nykänen ei hätkäyttänyt pätkääkään. Paremminkin ihmettelin, miten ihmeen kauan sen sisuskalut kestikin juomista. Se oli kuin piilo-andy-mac-coy, siideri ja kaljapullo ikiturvana kuin tutti.
        Olli Lindholmissa hätkähdytti sekunnin kaksi se kuolemasta kertova lööppi joka paiskautui silmille kirahvin kokoisin kirjaimin. Mutta sitten olikin oma itseni. En . tuntenut mitään ylimääräistä.
        Ääripäät voi johtaa kuolemaan, niin Ollinkin tapauksessa. Olihan hänellä kuolemanvaarallinen korkea verenpaine jo vuosia sitten. Tainnut jäädä hoitamatta?

        mulla tuli taas haarahuutaja ollin kuolemasta mieleen se
        että ei kannata ruveta absolutistiksi ei se ikää pidennä
        nykänenkin eli vanhemmaksi vaikka kuppia kippasi
        ja olli oli sentään absolutisti jo lähes kakskyt vuotta
        kannattaa elää elämänsä niin kun itse parhaimmaksi näkee
        eikä meidän kenenkään kannata arvostella toisten elämäntapaa
        uskon että näillä molemmilla miehillä oli just sellainen elämä
        mikä teki heidät onnelliseksi ja jonka he itse valitsivat.


    • ohitus

      Etkö sinä osaa käyttää tietokonetta? Etkö tiedä, ettei kaikkia ketjuja ole PAKKO lukea.
      Ne ketjut, jotka ei sinua miellytä, niin OHITA ne.

      • Mistäs sen tietää, miellyttääkö vai ei, jos ei niitä lue?


      • ohitus

        Ymmärrän, jos ei älysi riittänyt kyseisen ketjun otsikkoon, vaan piti koko ketju lukea.

        Hyvää Päivän jatkoa!


    • ö-Öö

      Joop

      Elämän rajallisuus, se kai yleensä mielessä. Kun ei tuttu, mutta julkisuudenhenkilö kuolee, tulee kai jonkinlainen kollektiivinen itsesääli. Jotain omaa menneisyyttä saattaa hväitä, muistuttaa omista menneistä ajoista. Ja se niinkuin mietityttää.

      Nykänen oli pikkupoika, kun tuli urheilun kautta tiettäväksi.Sen naamalta ei voinut välttyä, vaikkei nyt urheilua enenpi seurailekkaan. Ja tietenkin naamari näkyi mediassa loppuun saakka. Kumma juttu, nuorkundi ja delas. Yö- yhtyeeseen liittyy sitten paljonkin kaikenlaista keikkamuistoa, aina net oli joka festareilla. Ja niihin aikoihin tieten omia muistoja. Ja hittipiisejä ei voinut olla kuulematta, kaikkialla net soi.

      Ihmisiä nyt kuolee, sitä sattuu. Ja kuolemiin voi suhtautua monella tapaa. Yks kuolema, joka keljutti oli Sylvi Kekkosen. Ei mua se muikki kiinnostanut pätkääkään. Mutta sille päivälle piti radiosta kuulua Albert Järvisen Ride on- albumi kokonaisuudessaan ja mankkerikin oli juu vireessä, tais olla uus kasettikin. Noh, YLE perui kaikki lähetykset ja lähetti klassista ja surumusaa. Luvattiin, että levy soitetaan joskus tulevaisuudessa. Tähän päivään mennessä ei ole soitettu.

      =DW=

      • Olettamukseni-olkoon

        Löytyneekö Ride On Juutuupista?


      • ö-Öö
        Olettamukseni-olkoon kirjoitti:

        Löytyneekö Ride On Juutuupista?

        En tiedä

        Löytyy vinyylinä ja cd.nä. Aikanaan populaarimusaa tuli aika rajallisesti suomen radiosta, hö, lauantaintoivotut ja nuorten sävellahja. Siks toi tapaus jäi keljuttaan, ois kullut joku toinen päivä.

        Ei ehkä kovin liity aloitukseen, mennyt musan kuunteleminen melkein tuupipiiseiksi, harvoin tulee koko älpykkää kuunneltua. Tavallaan ehkä paluuta single-aikoihin, piisejähän sitä silloinkin kuunteli. Iteasiassa ei ihan heti tule mieleen, milloin ois koko levyn ostanut, tais olla Atomirottaa....

        =DW=


    • Kirka

      Annikki Sillanmutka on kuollu.Sitä ei näytä surevan kukaan!

      • Näkyy olevan 12 kuolinilmoitusta paikallislehdessä tänään. Kaksi on minua nuorempia. Ei yhtään tuttua tällä kertaa. Moni on näköjään jäänyt suremaankin, mutta miksi minä tunneköyhä en osaa tuntea surua heidän takiaan.


      • Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

        Näkyy olevan 12 kuolinilmoitusta paikallislehdessä tänään. Kaksi on minua nuorempia. Ei yhtään tuttua tällä kertaa. Moni on näköjään jäänyt suremaankin, mutta miksi minä tunneköyhä en osaa tuntea surua heidän takiaan.

        Asia on tullut jo selväksi että olet tunneköyhä ihminen mutta miksi ihmeessä jaksat jauhaa samaa asiaa monen viestin voimin. Aivan kuin nauttisit surevien ihmisten satuttamisesta. Tunneköyhän lisäsksi taidat olla *****.


      • Kysynpähänvaan kirjoitti:

        Asia on tullut jo selväksi että olet tunneköyhä ihminen mutta miksi ihmeessä jaksat jauhaa samaa asiaa monen viestin voimin. Aivan kuin nauttisit surevien ihmisten satuttamisesta. Tunneköyhän lisäsksi taidat olla *****.

        Mites minä sinua tuollaisena yleissurijana nyt satutin?
        No, voimia sinulle tuohon milloin kenenkin suremiseen! Älä jää rypemään siihen liikaa tai muutut mustaksi sisältäpäin.


      • Kauhee-tapaus

        "Annikki Sillanmutka on kuollu. Sitä ei näytä surevan kukaan!"

        Tunsinpa hyvin Annikin. Ainakin nimi Annikki kuulostaa tutulta.
        Nyt menee loppuilta pähkäillessä ja surressa, olihan Annikki suuri persoona ja hyvät etupuskurit.
        Voimia läheisille ja r.i.p.p.i.ä sillanmutkaan.


      • Varma-Tieto
        Tellukka kirjoitti:

        Mites minä sinua tuollaisena yleissurijana nyt satutin?
        No, voimia sinulle tuohon milloin kenenkin suremiseen! Älä jää rypemään siihen liikaa tai muutut mustaksi sisältäpäin.

        Ei olisi kuolemasi palstalaisille suru-uutinen


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Ei olisi kuolemasi palstalaisille suru-uutinen

        Katoha!
        Hengissä sinäkin vielä. Tässä katselin jo nessua esiin, kun epäilin sinun potkaisseen tyhjää.


    • Orionb

      Helsingin pörssikin näkyy kääntyneen laskuun, kun määkijä kuoli.

      • Porukat näyttävät tietävän ällistyttävän hyvin, että Ollia ei kukaan tuntenut ja suru on teennäistä ja pelkkää ulkokultaista paperia.

        Melkomoista ajattelua ja aliarviointia.
        Tältä palstalta sopii silti odottaa jotain tuollaista.

        Porissa kaupunginjohtaja suri aidosti ja liput laitettiin puolitankoon, Ollin muistolle.

        Me porilaiset tunsimme Yön keulahahmon.

        Kun hän lauloi Kirjurinluodolla Rakkaus on lumivalkoinen, porukat pyyhkivät kyyneleitä, itse myös.

        Me kunnioitamme hänen muistoaan ja omasta puolestani otan osaa omaisten suureen suruun.


      • 2lesken kirjoitti:

        Porukat näyttävät tietävän ällistyttävän hyvin, että Ollia ei kukaan tuntenut ja suru on teennäistä ja pelkkää ulkokultaista paperia.

        Melkomoista ajattelua ja aliarviointia.
        Tältä palstalta sopii silti odottaa jotain tuollaista.

        Porissa kaupunginjohtaja suri aidosti ja liput laitettiin puolitankoon, Ollin muistolle.

        Me porilaiset tunsimme Yön keulahahmon.

        Kun hän lauloi Kirjurinluodolla Rakkaus on lumivalkoinen, porukat pyyhkivät kyyneleitä, itse myös.

        Me kunnioitamme hänen muistoaan ja omasta puolestani otan osaa omaisten suureen suruun.

        "Porin kaduilla kulkee mies onnellinen
        vihdoin lähti hän riesansa viimeinen.

        Kaulansa kaartui kuin linnulla uljaalla
        rakkauden-äänisellä Lumi-Valkoisella.

        Nyt kai antaa minullekin maailma arvoa
        vaikka mielistele en ala rukoilla en anoa."
        -
        Porilainen
        Ilman Makkaraa

        https://www.youtube.com/watch?v=y_EXChO9BpA

        H.


    • staka

      Ihmettelin pitkään ketjua lukiessani että mikäkuka Lindholm. Ei tikuttanut yhtään. Sitten joku mainitsi Ollin - ja pikkuhiljaa alkoi hiukkasen tikuttaa. Ehkä muistan naamankin. Yhtään lauluaan en, joten epäilen että en ollut suuremmin tykännyt lauluistaan enkä lauluäänestä varsinkaan.

      Matti jäi vähän surettamaan. Oli niin nuori vaalea babyface kun hyppeli vanhempien ja isompien nenille Keski-Euroopan mäkiviikoilla, voitti kaikki. Hyvä Matti!

    • Kai.elän.silti.terveesti

      Kun Sami Bapitsin aikanaan kuoli, hymyilytti muistot, kouluillanvietossa oli esiintymässä, nappasi juuri minut syliinsä ja suuteli. Taisi olla 15-vuotiaan eka-suudelma. Häkellyin.
      Kun Elvis kuoli, työkaveri itki koko päivän, ihmettelin.
      Kun Matti kuoli, itkin hetken. Luulen että hän viimeinkin oli löytänyt elämässä jonkinlaista tasapainoa, hänen nykyinen puolisonsa on aika viisas nainen ja uskon löytäneen Matissa sielunkumppanin, hyväksyivät toisensa sellaisenaan. Katsoin kerran Veitolan tv-ohjelman, jossa äiti katsoi valokuvia ja tölväisi: Tässä kuva Piiasta silloin kun hän oli vielä hoikka. Piian katse kertoi: voi äiti en ole sulle tarpeeksi. Äiti oli varsinainen laiheliini.
      Olli Lindholm ällistytti. Elän terveesi ja samoilla metodeilla kuin Olli. Yritän muistaa ottaa puhelimen mukaan avantouintireissuille. Heti mietin, oliko kolesterolia vai ihanko totta siitä yxkax vaan toppasi elämä. Vähän tuntuu uskomattomalta, ettei mitään oireita olisi ollut. Ällistyksen lisäksi vähän pelottaakin. Onks millään elämäntavoilla mitään väliä?

      • Terve-ja-menoako

        Miten voidaan ihmetellä ja sanoa ihmisen kuolleen terveenä kun oli niin "terveet" elämän tavatkin?
        Ei ihminen ole terve enää silloin kun kuolee. Jotain rikki ja pahasti.


    • Heikunkeikku

      Aina kun kuulen jonkun kuolleen, niin ensimmäisenä sydän kiepsahtaa nurin, kun tulee mieleen, että kuinka kovasti sillä hetkellä omaiset suree.
      Se joka on kuollut ei enää tunne mitään, mutta läheiset jäävät oman surunsa keskelle. Ja menee kauan ennen kuin on päässyt "kuiville" surustaan. Siis että alkaa helpottamaan.
      Jokainen kuolema koskettaa, oli sitten kyse julkkiksesta tai kenestä tahansa.

      Outo sana tuo "valesuru". Ei hyvä sana.

    • ikäviäjuttuja

      Suomessa kuolee vuosittain noin 50000 ihmistä, yleensä hieman yli tuon. Kuinka monesta koskaan kerrotaan tiedotusvälineissä, paikallissanomalehdet olivat pitkään se foorumi, joissa lähes kaikki tapaukset mainittiin, onko tuo vielä yleisesti tapana, en edes tiedä?

      Kun joku julkimo menee, välistä syntyy suoranaisen hysteerisyyden oloinen suruvimma. Yhtenä esimerkkinä sellaisesta mainitsen Dianan, joku tälläkin sivulla ehti ihmetellä jotakin toista kommentoijaa, että eikö hän tuntenut surua edes Dianan kuolemasta. En tajua, eihän tämä ihminen edes vaikuttanut suomessa, enkä juuri ollut hänen touhuistaan kiinnostunut. Minusta ikävimpiä tapauksia lähimenneisyydessä ovat olleet esim. se pommiräjäytys oliko Myyrmäessä ja Turun puukotukset, samoin viattomien menehtymisiin johtaneet rattijuoppojen aiheuttamat kolarit jne.

    • Höpönlöpönlöö

      SAMAA MIELTÄ KETJUN ALOITTAJAN KANSSA, AIVAN TURHAA HYPETYSTÄ JOSTAIN SUOMIROKKARISTA. Mitä te muka nyt olette menettäneet?

    • en.usko.kieltoon

      Minusta aamutv:n haastatteluissa esin. Arno Kotro sanoi, että Matti Nykäsen ja Olli Lindholmin kuolema päättää erään ajanjakson. Näin varmaan on. Sen näemme ehkä kymmenen vuoden kuluttua, jos saamme elää.
      Näissä joukkosuremisissa ei minun mielestäni ole mitään pahaa. Suru yhdistää.

      (Julkisuushakuisia on aina ja he eivät kaihda keinoja. Jätän nämä linssiluteet omaan arvottomuuteensa.)

      • Bengalitikku

        Kotrolta aika mahtipontisesti sanottu.
        Miten joku tähän yhdisti EU:hun liittymisenkin.
        Ajanjaksojen päättymisiin löytyy mielestäni muunlaisia maamerkkejä kuin
        viihdemuusikko ja alkoholisoitunut mäkihyppääjä.
        Toki nämä ihmisinä ja myötäkokemuksina yksittäisille ihmisille merkkaavat.
        Eniten kuitenkin läheisilleen.


      • tsypy

        Juuri samaa aprikoin itse, että näiden julkisuuskuvan merkitys ymmärretään vasta jonkin ajan päästä, mutta mielestäni ennemminkin avaa kuin päättää jonkin aikakauden. Molemmat toivat ilmi avoimesti syvempiä tuntojaan ja herkkyyttään, vaikkakin erityyppisiä persoonina.


    • Joten.ei.ihme

      Ollilla oli sairauksia vaikka muille jakaa. Yöllisiä jopa minuutteja kestäviä hengityskatkoksia, uniapnea, adtma, verenpain, sokeriongelmia ja ties mitä muuta.

      • Kai.elän.silti.terveesti

        Niinpä luin just saman. Kyllä tuntuikin oudolta "terveen" miehen kuolema.
        lisäksi tinnitus, astma ja hänen selkärangassaan ollut kyfoosi. Aamu alkoi happosalpaajilla, en kyllä tiedä mitä ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1316
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      53
      890
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe