Huono ravintola

Auttakaajoku

Miten toimia kun on extra-hommissa ravintolassa missä asioita ei hoideta kunnolla, hygieniassa on pahoja puutteita, henkilökunta on epäpävetää (opiskelijoita ja työkkärin ilmaisia pitkäaikaistyöttömiä), työmäärä on mahdoton, raaka-aineet ovat heikkolaatuisia jos niitä edes on, työntekijöitä haukutaan jatkuvasti koska he eivät ole selvinneet mahdottomista työmääristä (esim, pomolle pitää misata seuraavan päivän lounas samalla kun on yksin koko illan paistossa, ja samalla pitäisi hoitaa tavarantilaukset), peräkkäisiä vapaapäiviä ei ole melkein ikinä paitsi pomolla, ruokalista on älyttömän laaja ja monimutkainen keittiön kapasiteettiin nähden, vaikka melkein kaikki raaka-aineet ovat puolivalmisteita kaikkia misoja ei ole ikinä hoidettu kunnolla, kokoamispöydällä pystyy valmistamaan alle kymmenen annosta ja niitä kiikuttaa saliin yksi tarjoilija ja paistossa oleva kokki, loppuillasta saa kuulla palautteet asiakkailta että ruoka on kylmää ja odotusaika liian pitkä. olen ollut alalla 10 vuotta, enkä ole ikinä nähnyt vastaavaa toimintaa. Tiedän ainakin etten uudestaan mene kyseiseen ´´ravintolaan´´ töihin, mutta huoleni koskee asiakkaita ja vakkari työntekijöitä. Haluaisin tehdä jotain asialle mutta en tiedä mitä, voiko joku neuvoa? (pomolle puhuminen on mahdotonta)

5

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aluehallintovirasto

      Aluehallintovirasto on oikea osoite ilmoittaa asiasta.

    • auttakaajoku

      Kiitos vastauksesta, otan asiasta selvää. haluaisin lisätä alkuperäiseen viestiini että jos teen jotain asialle, niin haluan tehdä sen anonyymisti, välttääkseni huonoa mainetta alan piireissä. teen paljon keikkahommia ja minulla ei ole varaa saada sellaista mainetta että puutun ravintoloiden epäkohtiin. Onko ketään muu löytänyt itseään vastaavanlaisesta tilanteesa?

      • mariam9

        Kuntasi terveystarkastajalle voit jättää tarkistuspyynnön. Itse ten niin ex-työpaikkani suhteen ja varmistin myös ettei tämä tarkastaja kerro mun tehneen tarkistuspyyntöö.


    • Anonyymi

      Nykyään ravintoloissa on esimiehinä jos jonkin sortin betoniraudoittajia.
      Ei mitään koulutusta saati pätkääkään ammattitaitoa.
      Ei mitään kykyä esimiehenä toimimiseen.

      Paras oli kun kysyin alkoholi omavalvontasuunnitelmasta.
      Esimies luuli sen olevan hanakaljojen päivittäinen laskeminen.

      Laskutus hoidettiin kynällä ja ruutupaperilla, kuitteja ei anneta.
      Majoneesia sisältävät leivät lämpimässä päivätolkulla ja niitä ihmiset syö nytkin hyvällä halulla.

      Nämä keskenkasvuiset päälliköt sitten hypyttävät meitä amattilaisia .
      Välillä v...aa niin että savu nousee korvista.

      Kysyy ihan mitä vaan , niin tuloksena on raivari tai : et sä sillä tiedolla mitään tee -asenne, kun ei voi sanoa suoraa että mä en edes tiedä mistä sä puhut,
      kun mä olen oikeesti maatalouslomittaja enkä ole niitäkään hommia päivääkään tehnyt, mutta nyt mä olen vastaava, mitä ikinä se sit meinaakaan.

      Ja lafkan omistaja ahneuksissaan ja tyhmyyksissään ei tajua, mikä rahan menetys on täysin tollo ja kouluja käymätön esimies.

      Ja extrafirmat on orjuuttajia , jotka kusettaa jengiä mennen tullen.
      Nyt itketään facebookissa työntekijöitä, kun ei saada enää mistään ketään mihinkään.

      Luojan kiitos , ahneella on paskainen loppu.

      Nauranut solkenaan, kun rekrytoijat juoksee itse prikka kourassa pahimmissa kuppiloissa , kun eivät saa jengiä enää mistään.

      Itsepähän ovat asiansa ryssineet tällä porulla että kyllä säkin olet liian kallis, kun sä olet 12 euroa.

      Ravintolalta rahastetaan vähintään kolmekymppiä .
      Siitä maksetaan duunarille kymppi.

      No sillä ei oikein ammattilaista pitkäksi aikaa osteta.
      Joten nyt vaan niitä lapsia joka paikkaan.
      Ja vaihdetaan nekin joka toinen päivä uusiin.
      Ja ei muuta kuin kanaa ja majoneesia lisää tiskiin ja lämmöt täysille.
      Ja kerrotaan kaikille ,että omavalvontasuunnitelma on hanakaljojen myynnin laskemista😂😂
      Ja ihmetellään että mihin ne asiakkaat lähti.

      No ne meni heseen syömään , se on se esimieskoulu nykyään.

    • Anonyymi

      Hahaha.
      Tuo oli niin totta.

      Ja virtsaa päät täynnä, kun ne ylennetään esimieheksi suoraan tarhasta.

      Paksumpiin virtsankarkaussuojiin on vaihdettava. On näillä niin hyvät jutut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe