Hengen hedelmä

eimätäomena

Usein kuulee puhuttavan vain yleisesti Hengen hedelmästä. Harvoin pysähdytään keskustelemaan Hengen hedelmästä uskovan elämässä, miten sen vaikutus näkyy uskovassa ihmisessä. Tarkkaan ottaen Pyhän Hengen läsnäolo uskovassa on todettavissa nimen omaan sen kautta, että hedelmä tulee näkyväksi, kuten Jeesus opetti.

Hengen hedelmä on kokonaisuus, vaikka siinä on yhdeksän eri elementtiä. Paavali kirjoittaa:

Gal 5: 22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Hengen hedelmä on seurausta Pyhän Hngen työstä uskovassa ihmisessä. Varmasti noita yhdeksää eri luonnetta löytyy monelta sellaiseltakin ihmiseltä, joka ei kulje Tiellä, ole Jeesuksen seuraaja.

Mutta - minä ja sinä jotka olemme ja elämme Hänessä ja Hänestä, niin Hengen hedelmä tulisi olla vaikuttamassa erityisesti, monin eri tavoin, täällä etenkin tavalla, miten voisin puhua uskostani iloisesti, rauhallisesti, ystävällisesti, sävyisästi, ja pyrkisin koko ajan hillitsemään itseni. Hengen hedelmä tulisi kohdistua jokaiseen lähimmäiseen, ei vain heihin, jotka ovat samaa mieltä kanssani. Sanan ja uskovan ihmisen elämä ja elo pitäisi olla ja tulla näkyväksi.

Kirjoitin tämän itselleni, luen nuo lainaamani jakeet aina ensin ennenkuin kirjoitan tänne.

(Lainaukset Raamatusta ja kristinusko.fi -sivulta)

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeesusOnHerra

      Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      Gal. 5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

      Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
      Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.


      ***) Gal. 5:5 Sillä me odotamme *** uskosta *** vanhurskauden toivoa Hengen kautta.***

      Hedelmä, ei ole lainkaan sama asia kun HEDELMÄT. Jonkun ihmisen mieltäminen Hengeksi on hölynpölyä.

      Joh. 4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      Ne jotka ovat USKOSSA ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen ja tulleet HÄNESSÄ vanhurskaiksi, niin tämä tietenkin näkyy ja tuntuu sisäisenä rauhan tilana. Rauha JUmalan kanssa, tuo myös rakkauden Jumalaa kohtaan Jeesuksen Kristuksen kautta, joka puolestaan synnyttää pyrkimyksen elää JUmalan tahdon mukaisesti.

    • JeesusOnTie

      1. Joh. 5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

      Kaikki siis toimii Jumalasta käsin, meihin ihmisiin päin. - Ei päinvastoin. Mitä hyvänsä syntisparka vähänkin toimittaa, siinä on heti omavanhurskaus pyrkimässä osingoille, ottamassa mainetta, kiitosta ja kunniaa JUMALAN töistä.

    • Aihe taitaa olla sellainen, että trollit, uskottomat sun muut oikeauskoiset eivät pääse tai kykene sitä vääntelemään ja kääntelemään.

      Oli ihminen missä tahansa uskossa, niin kuitenkin jokaisella ihmisellä tulisi olla ihan selkäytimessä taito ja halu olla lähimmäinen lähimmäiselle. Kuten jo kerroin, tunnen monta henkilöä, joilla on Hengen hedelmän sisältö elävänä käytössään, vaikkeivat ole uskossa Jeesukseen.

      On itsetutkiskelun aika, minulla, usein. Enkö eläkään niin paljon Hengessä, koska Hengen hedelmä ei vaikuta paljon minussa. Olenko liian kovasti kiinni siinä omassa lihassa, jonka seuraukset näkyvät suhteissani ihmisiin? Enkö pysykään niin kiinni Hänessä, että nämä hyvin inhimilliset ikävät luonteenpiirteet tulevat esiin minusta? Siis jos en pysy Hänessä, seuraa HÄNEN oppejaan, niin Hengen hedelmä ei voi vaikuttaa minussa.

      Jeesus on ollut ja on minulle hyvä ja paras esimerkki siitä, miten Hengen hedelmä vaikuttaa ihimiseen ja ihmisestä toiseen. Ei Hän ajanut syntisiä, fariseuksia ynnä muita pois luotaan, Hän rakkaudella opetti heitä.

      Voinko olla Jeesuksen seuraaja, Hänen opetuslapsensa, elää Hengessä, jos tuomitsen toisen uskovan, olen ylpeän pöyhkeä omasta oikeasta uskostani, tiedän paremmin kuin joku toinen kuka joutuu kadotukseen, kellä ja missä ei ole oikea oppi, ylenkatson Pyhän Hengen työn muissa kuin itsessäni?

      • vaelletaanyhessä

        Rakastat vaan lähimmäistäsi kuten itseäsi!!!


      • vaelletaanyhessä kirjoitti:

        Rakastat vaan lähimmäistäsi kuten itseäsi!!!

        No siinähän se onkin vaikeus; Jumala rakasti minua niin paljon, että lähetti ainoan poikansa pelastamaan minut. Minun rakkauteni Pelastajaani tulisi tulla ilmi ja esiin Hengen hedelmänä, erityisesti, kuten kirjoitat, olemalla lähimmäinen lähimmäiselle. Mutta jos en osaa rakastaa itseäni, siis ilman itserakkautta, niin silloin on todella vaikeaa rakastaa toista.


      • OletHyvässäTurvassa
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        No siinähän se onkin vaikeus; Jumala rakasti minua niin paljon, että lähetti ainoan poikansa pelastamaan minut. Minun rakkauteni Pelastajaani tulisi tulla ilmi ja esiin Hengen hedelmänä, erityisesti, kuten kirjoitat, olemalla lähimmäinen lähimmäiselle. Mutta jos en osaa rakastaa itseäni, siis ilman itserakkautta, niin silloin on todella vaikeaa rakastaa toista.

        Kiitos Jeesuksen, tämä ei ole sinun (eikä muidenkaan) osaamisestasi kiinni ollenkaan. Kysymys on siitä suostutko tyhjänä, (tyhjäksituleminen ei ole helppo asia ihmiselle), alistumaan syntisenä puuttuvaisena Jumalan armon alle, Jeesuksen Kristuksen palveltavaksi. Jumalalle kelpaa vain täydellinen kuuliaisuus, tämä on tärkeätä ymmärtää, ja tämän saat Jeesukselta lahjaksi uskon kautta ilman sinun tekojasi.

        Olet tuntemassa oikein itsesi, Jumala antakoon sinulle voimaa luottaa siihen, että Jeesukselta Kristukselta saat kaiken lahjaksi, hän ei liittoansa hylkää, eikä Jeesus lupauksiaan peru, häneen voit luottaa 100%:sesti. :)

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

        ***) -> Room. 4:19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut-sillä hän oli jo noin satavuotias-ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
        -> Room. 4:20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
        -> Room. 4:21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
        -> Room. 4:22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.


        ***) Room. 4:23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
        -> Room. 4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,

        Tit. 1:4 Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!

        1. Joh. 5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.


    • ÄläYlpeile

      Ihan ekaksi on tärkeätä ymmärtää tämä: Hengen (isolla alkukirjaimella), puhuu Jumalasta. Jumalan hedelmä on ...

      Ihminen voi olla ihmiselle ihminen, - myöskin ilman uskoa Jumalaan. Epäuskoiset tekevät hyvää lähimmäisilleen, siinä missä uskovatkin. Hekin tekevät pyytettömiä rakkauden tekoja lähimmäisilleen, - vaikka kuinka paljon.

      Mikä on sitten uskoville yhteistä?

      He uskovat sydämissään sen, että kaikki hyvä ja kaikki koettelemuksetkin tulevat JUMALALTA. He uskovat sydämissään sen, että kaikki heidän syntinsä on Golgatalla sovitettu, Jeesuksen Kristuksen raskaalla ruumiin ja veren uhrilla. Olemme vapaat kuolemantuomiosta ja kaikista saatanan syytöksistä. Voima tulee tästä lähteestä, joka on meille kaiken lahjaksi antanut, siksi koska hän rakastaa meitä.

      Pirulle on tietenkin herkkupala, kiusata omantunnontarkkaa ihmistä syyttelemällä häntä siitä, ettet sinä ole tehnyt läheskään riittävästi. Itsesyytökset, itsesääli, pettymykset omiin suorituksiin, syyllisyys, masennus, pelko ja häpeä. Tästähän tuo piru nauttii, kun saa uskovan uskomaan saamattomaan ja laiskaan itseensä. Tunnoltaan vaivattu hmisparka alkaa yhä enemmän piiskaamaan lihaansa, että saisi edes hieman hedelmiä aikaiseksi. Sitten alkaa taas tuo tuttu voivotus. "Voi voi, kun minä en pysty parempaan, voi voi, kun minä en pysty parempaan."

      Jos nyt sattuisi niin, että aktiivimpi persoona saakin jotakin syntymään itseään ruoskimalla ja/tai palkitsemalla, niin kohta alkaa leuhkiminen ja leveily, "pistäkää saamattomat perässä"! Seuraavaksi alkaa netissä luettelointi omista saavutuksistaan.

      Raamattu kyllä kertoo ohjeet tähänkin vaivaan.
      xxxxxxxxx

      Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,

      Luuk. 17:10 Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."

    • ÄläUskoValehtelijoita

      Vain umpisokea henkilö, jolla ei ole minkäänlaista itsensä tuntemusta, luulee rakastavansa lähimmäistänsä kuten itseänsä.

    • Kirjakääröt

      Matt.21:43 Biblia (1776) Sentähden sanon minä teille: Jumalan valtakunta pitää teiltä otettaman pois ja annettava pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät. Ap.t.13:46

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      329
      4019
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      24
      2256
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      20
      1483
    4. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      39
      1384
    5. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      33
      1336
    6. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      24
      1268
    7. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      125
      1218
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      81
      1202
    9. Älkää käyttäkö tunnisteita

      Täällä pesii muutama mt-tapaus, joka alkaa esittää teitä ja pilaa välinne kaivattuun. Alat kuvitella että se kaivattusi
      Ikävä
      36
      1111
    10. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      49
      1100
    Aihe