Haluisin saada mun selkärangan ja solisluut näkyviin. Pari viikkoa ois aikaa. Oon tällä hetkellä 160 cm/68 kg. Hiihtolomalla oon ainakin menossa urheilemaan joka päivä, jote laihtuuko sillä ja jos ayön vähemmän?
Miten saan luut näkyviin parissa viikossa?
5
4200
Vastaukset
- kuorintaAuttaa
Kuori nahkat ja rasvat pois luiden päältä!
- nättiii
Liikuntaa lisäämällä ja syömistä vähentämällä tottakai. Ja hiihtolomalla varmaan vielä paremmin :) Riippuu sitten miten isoluinen on, että miten helposti saat luut näkyviin
- rasvaprosentti
Noilla mitoilla 68/160 sun painoindeksi on 26.6 eli lievä ylipaino. Paljon riippuu toki kehonkoostumuksesta, eli paljonko kropassa on lihasta suhteessa rasvakudokseen. Jos on paljon lihasta, voi paino olla bmi:n mukaan "liikaa", vaikka olisi hyvässä kunnossa.
Pari viikkoa on liian lyhyt aika, että saisi luut selvästi näkyviin. Hyvä painonpudotusvauhti on noin 0,5kg/vk. Nopeampi laihduttaminen syö lihaskudosta, joka ylläpitää elimistön perusaineenvaihduntaa (=sitä paljonko kaloreita kulutat vuorokaudessa). Maltti on siis valttia.
Se, näkyykö luut vai ei, ei riipu suoraan painosta, vaan rasvaprosentista. Käytän esimerkkinä itseäni:
158 cm / 46 kg, ei juurikaan lihasta: luut eivät näkyneet
158 cm / 48 kg, runsaasti liikuntaa, useampi vuosi kuntosaliharjoittelua (lihasten kasvatusta) takana: näkyy lonkkaluut, solisluut, osa kylkiluista ja himmeästi rintalastan luu :)- luutnäkyviinhehheh
Ei saakeli. Kuka edes viitsii näin älyttömiin kysymyksiin vastailla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1732510Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from562060- 1041977
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276591971Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen311960Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la621287- 1221146
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei201003- 55948
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110887