Moni on unohtanut, että Jumalalle kelpaa vain täydellinen Pyhyys vanhurskaus ja puhtaus

ÄläJatkaItsepetoksessa

Tämä on johtanut omanvanhurskauden pirun riemuvoittoon, syntisriepuje, leuhkimiseen toinen toisiaan vastaan ja kristinuskoisten hajaantumiseen omiin karsinoihinsa.

Koska vain uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa voi syntinen kelvata Jumalalle, ovat kaikki ihmiset tasan samalla viivalla. Kun tasajalkahyppy on tehtävä Turusta Tukholmaan, ei ole mitään merkitystä sillä, hyppääkö joku metrin jotakin toista henkilöä pidemmälle.

Miksi siis jatkaa itsepetoksessa ja uskotella itselleen olevansa jumalalle kelpaavampi kuin joku toinen Kristukseen uskova? Tällainen leuhkiminen on kaikki lihan työtä. Vaarallista lisäksi, koska se tappaa kristittyjen maailmanlaajuisen yhteyden.

9

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiksiItsepetosOnRakas

      Ihmisethän kokevat jokainen omalla tavallaan hengelliset asiat. Aktiiviset ihmiset toimivat paljon, aivan luonnostaan. Neliraajahalvatut joutuvat olemaan hyvinkin paikoillaan. Vanhukset, vammaiset, liikuntarajoitteiset, eivät ihmiset ole aina nuoria eivätkä terveitä.

      Onhan se nyt täysin pöljää, alkaa rakentamaan iankaikkisen elämän toivoaan omien tekemistensä ja tunteidensa varaan. Ei siinä ole edes kristinuskon perusteetkaan silloin kirkastuneet ihmiselle, kun hän näkyväisiin ja lihaan pelastuksensa toivon rakentaa.

      Ei siinä ole mistään muusta kysymys, kun typerimpien kristittyjen taipumuksesta kerskua omalla lihallaan, tai toisten lihalla. Kristinuskossa naulitaan lihaa koko ajan ristille, kuuden tuuman nauloillam ettei nytkähdäkkään, ei sitä paisutella ja sillä ylpeillä muiden edessä.

      • Juuri näin on. Kyllä sitä ollaan niin muotoilemassa toisten uskoa oman muka oikean uskonmuotin mukaan.
        Kun usko on henkilökohtainen ja suhde Isään on vain kahdenvälinen, niin turha siinä on tulla päsmäröimään.
        Viimeisellä tuomiolla minulta ei kysytä kenen tai minkä yhteisön fiilaamalla uskolla tulin tuomiota kuulemaan.


    • jokinvaivamahtaaolla

      onko tämä tyyppi joku lestojen ylipaimen vai mistä on kysymys, ei ymmärrä !?!

      • 123456tytyy

        Ei ole, mutta hän kuvaa esikoislestadiolaista oppirakennelmaa varsin osuvasti.


    • HänOnYlipaimen

      Jeesus on Herra.

      Meidän ei kannata haaskata aikaamme uittoyhdistysten kerskureille.

      • ukkoakbar

        Suurin henki on sanonut, että kaikki tulevat ukollaan autuaiksi.


    • panzer59

      Mistä tiedät että Jumala ei ole hylännyt sinua? Kun sinua pilkataan/lytätään/madalletaan/liiskataan /vainotaan/sorretaan/ hakataan rujoksi ja tehdään rakkikoirasta sudeksi joka viimeiksimainittu on ihan hyvä lopputulema. Tästä tiedän että Jumala ei minua ole hylännyt! stalingrad hans...

    • KiitteleeVaan

      Ei piru omiansa kiusaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe