vauvan syntymäpaino

kohta äippä

heissan

Olisin tiedustellut minkä kokoisia vauvoja olette synnyttäneet..
Itse olen nyt rv 37 1 ja kävin koko arviossa torstaina, jossa vauvan tämän hetkinen koko oli 2400g eli pieni vauva tulossa..
Onko muita, joilla vauva on syntynyt alle 3 tai koko arviossa ollut pieni vauva..

42

14966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-99, -01

      Ensimmäinen lapsi (poika, syntyi 40 1) painoi 3435g ja pituutta oli 51cm. Toinen (tyttö, syntyi 39 3) painoi 2760g ja oli 48cm pitkä.

      Poika arvioitiin kolme kiloiseksi ja tyttö arvioitiin 3500g. Arviot meni hiukan pieleen:)

    • eve

      Mulle on ennustettu semmoista about kolmekiloista vaavia, jos syntyy suunnilleen laskettuna aikana. Kokoarvio ultrasta oli viikolla 36 n. 2300g. Mä itse (ja tuttu kätilö myös!) oon sitä mieltä, et pienehköä vaavia on varmasti kivampi synnyttääkin - kun vaavin koon ei kuulemma kerran pitäis olla mitenkään huolestuttavan pieni sentään ja muutenki kaikki on menny hyvin. Eli suhtaudun vaavin mahdolliseen pienehköön kokoon ihan positiivisesti.

      Muistetaan kuitenki, että kokoarviot voi heittää tosi paljonkin. Etenkin tässä loppupuolella, vaikka arvio tehtäis ultralla, kun vaavin keräämää rasvakerrosta ei niin vaan pysty mittaamaan.

    • Paino

      Mun kaikki lapset on ollu pieniä, tosin ovat syntyneet kaikki vähän ennen laskettua aikaa. Eka synty rvk 34 paino 1940kg, toka synty rvk 37 paino 2340kg, kolmas synty rvk 38 paino 2840kg, neljäs synty rvk39 paino 2800kg, eli pieniä kaikki, hauskin huomio oli itellä se et olin polttamatta kaikista muista paitsi toka nuorimasta joka oli isoin. Myös sellasen huomion olen tehny et kaikista on ultrassa siirtyny la 2 viikkoo kauemmas eli lapsen koko ei ole vastannu viikkoja, nyt odotan viidettä ja lapsen koko vastaa viikkoja eli la ei muuttunu ultrassa mihinkään niinku ennen.

      • tarmojukka

        on muuten isoja vauvoja!


    • äiskä79

      Minulla rv 36 vauva arvioitiin n.2kg500g. Syntymäpaino oli 2kg760g. Poika syntyi kaksi päivää ennen la:ta.

    • Minna

      Pojat painoi muutamaa grammaa vaille 4kg, tyttö vähän reilun 4100g. Pituutta ekalla pojalla 51cm, toisella pojalla ja tytöllä 52cm

    • ...

      poitsu syntyi rv 36 1, painoa oli 2820g. Hoito oli muuten ihan normaalia, mutta ei jaksanut imeä ensin tissiä vaan pullosta söi. Piti myös herättää kolmen tunnin välein syömään.

      • ...

        Saattaa nuo painoarviot joskus mennä aika pahasti poskelleen suuntaan ja toiseenkin. Ja tsemppiä synnytykseen :)


    • mie

      Ensimmäinen (tyttö) painoi 3150g ja oli 48 senttiä pitkä, toinen lapseni (poika) painoi 4400g ja oli 53 senttiä pitkä. Ensimmäinen meni viikon alle lasketun ja toinen kaksi päivää yli.

    • hennajo

      Ensimmäinen oli viikolla 38 2 paino 2870g ja pituus 46cm, toinen viikolla 39 2 paino 2820g ja pituus 49cm.

    • Milla.M

      ensimmäinen, poika 3720g/50cm, toinen, tyttö 4000g/52cm jo kolmas, poika 4170g/52cm.

    • äiti+2 tyttöä

      ekan paino arvioitiin 3500g syntyi rv39 4 painoa 3035g pituus 49cm
      toisen arvio vähän alle 3500g syntyi rv39 2 paino 2770g ja pituus 48cm

      kolmatta odotan.... saa nähdä tuleeko vielä lisää pikkuisia :)

    • nina:tt

      mulla on lapset syntyneet sectiolla, elikkäs viikkoa ennen laskettua aikaa. Painoarvio on ollut melkein sama kun lapsen oikea syntymäpaino. Itse olen tosi pienikokoinen äiti (152 cm) ja ihmettelin kuinka aina hössötettiin neuvolassa ja ultrassa lapsen painosta, että liian pieni jne. Kunnes yksi lääkärini totesi että ei noin pienikokoisen tarvitse synnyttää nelikiloista lasta. siis että jos on pienenmpi äiti niin vauvakin voi olla pienempi. Kuiteski tyttö painoi 3050g ja poika 3540g. Ahdas lantioni oli sectioitten syy.

    • kohta tulossa

      rv 38, oli ultran mukaan jo 4280g, ja nyt olen tilanteessa rv 40 2 ja ei mitään tietoa kuinka iso se jo on. Olen ihan paniikissa...

    • Nunnu

      Arvio 41 3 aamulla oli 3700g, supistukset alkoivat pari tuntia myöhemmin kotona ja illalla syntyi poika 4300g! Pikkasen pieleen meni, onneksi en tiennyt synnyttäväni noin isoa vauvaa...

    • Arvio yli 3 kg

      Eli pieleen meni kaikki arviot osaltani. Tuli hurjan pieni keskosvauva. Sitkeä kuin mikä. Ei tarvinnut keskoskaappiakaan. Mutta arvio siis yli 3 kg.

      Kun supistukset alkoivat niin tekivät uuden arvion ja se oli sitten kohdallaan. Arvioivat, että korkeintaan 1,5 kg.

      Joskus voi käydä niinkin, että arviossa vauva pieni, mutta todellisuudessa ihan normaalikokoinen. Eli itse suhtaudun aika epäillen kaikkiin arvioihin.

      Toisaalta kanssani oli huoneessa toinen äiti, jonka vauveli hieman päälle 2 kg ja vauveli oli söötti tyttö, kuin pikkunukke.

      Eli terhakoita ovat koosta riippumatta. Nyt lapseni kasvukäyrässä pitempi kuin ikäisensä. Ottanut kiinni parissa vuodessa.

    • isosisko91

      Itselläni ei vielä 19-vuotiaana ole omia lapsia, mutta pikkusisaruksia löytyy useampi kappale, ja kokoeroja kyllä löytyy jonkin verran.
      Minä itse: 2900 grammaa ja 49 cm (synnyin 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen).
      Pikkuveli: 3500 gramma ja 51 cm (syntyi viikon lasketun ajan jälkeen).
      Puolipikkuveli (äidin puolelta): 3100 grammaa ja 50 cm (syntyi kolme päivää ennen laskettua aikaa).
      Puolipikkusisko (isän puolelta): 2800 grammaa ja 48,5 cm, ellen nyt ihan väärin muista (syntyi laskettuna päivänä).

      • mammmeliini

        Syntyi viikolla 36, painoa 2755 g ja pituus 45 cm. Painoarvio oli tehty n. viikkoa aikaisemmin ja tais olla 2500 g.


    • sdfghjklö

      suunnilleen oli, mutta vauva painoi kuitenkin 3780 ja pituutta 52:)

    • 536jf

      oli syntyessään 2,6kg ja 45cm. Pa:t tehtiin äitipoliseurannoissa viikon välein, joten aika tarkalla kärryllä oltiin kasvusta (kasvu oli hidastunut ja lapsivesi vähäistä). Syntyi viikolla 38 käynnistettynä.

    • ****

      Mulla oli laskettuaika mennyt viikolla yli ja polikäynnillä painoarvioksi saivat n. 2500g. 3 päivää tämän jälkeen synnytin ja vaavi oli "kasvanut" kilon :)
      Eli se siitä painoarviosta.

      Esikoisen painoarvio oli tuo n. 3500g ja se pitikin paikkaansa.

    • olkikjujhyhb

      Esikoispoika 4255g, 54cm, rv 40 2, hätäsektiolla.

      • suliman tiina

        Pullea esikoislikka 5420 g, 56 cm, rv 40 3, sektioitiin kun ei halunnut muuten maailmaan.


    • .........

      Kokoarviossa rv 37 2 arvioitiin painoksi 2800g ja tyttö syntyi rv 39 4, painoi 2960g ja 48cm pituutta.

    • äiti87lapset-07ja-09

      Hei
      Minun esikoiseni oli syntyessään 2900g. Pieni ku mikä. Vaikka n.rv 32 aikaan povattiin isoa lasta :) Ja syntyi 38 6

    • 3. tulossa

      painoarvio 3,5kg. syntyi pari pvää ennen LA ja paino 3,8kg ja 52cm. Toista lasta odottaessa nla lääkäri teki painoarvion 3 pvää ennen LA, 3,5kg. Samana pvänä nlan terkkari(kätilö) käsikopelolla sanoi painoarvioksi ainakin 4,5kg. Neiti syntyi päivän päästä ja oli 4,7kg:-) Itse luotin tuohon terkkarin arvioon enemmän kuin lääkärin hätäiseen ultrahuitaisuun.

    • äiti*23

      Esikoinen painoi 2800g, toinen 3800g syntyessään ja painoarvioksi syntyessä veikattiin 3000g maksimissaan ja kolmas oli kanssa 3800g ja painoarvio oli 3500g.

      • --

        Meillä esikoinen oli alle kolmekiloinen ja 48cm syntyessään, syntyi laskettuna. Ollaan oltu miehen kans pieniä syntyessämme joten ei mikään ihme. Tällä hetkellä odotan toista lastamme ja toivon, että olis myös pienikokoinen. Helpompi synnyttää.


      • toista odotellaan :)
        -- kirjoitti:

        Meillä esikoinen oli alle kolmekiloinen ja 48cm syntyessään, syntyi laskettuna. Ollaan oltu miehen kans pieniä syntyessämme joten ei mikään ihme. Tällä hetkellä odotan toista lastamme ja toivon, että olis myös pienikokoinen. Helpompi synnyttää.

        Meillä esikoispoika syntyi rv 38 2, painoa oli 4100g ja pituutta 52cm. Nyt toista odotellaan (rv 21 1) ja vauva jo nyt isompi kun mitä viikot vastaa, vähän pelottaa kuinka iso tästä vauvasta todellisuudessa tuleekaan..


    • normibeibe

      mulla 41 5 arvio oli 4100g ja 42 0 syntyessä paino 3660g 52cm. eli itse ainakin opin sen että vauva tulee kun on valmis, ja valmista on sitten helppo hoitaa. tuolla ei juuri mitään mahavaivoja ole ollut, ja 3kk oli 7,2kg ja 66,5cm rinta(kerma)maidolla.

    • KRRROOOTTTTTIII

      Rv 35 lääkäri arvioi vauvan syntymäkooksi 3500g. Rv 38 synnytyslääkäri arvioi painon ultralla 2h ennen syntymää. Sai arvioksi 3200g ja tokaisi, tää ei nyt stemmaa se on kyllä PALJON isompi. Otti mitat uudelleen ja sai 2800g. "Nyt on kyllä tässä koneessa jtn vikaa". Vauva kun syntyi oli 47cm ja 2600g!

    • ajsdk

      Synnytystapa-arviossa viikoilla 36 1 painoarvio oli 3100g. Lantio tilava, pystyn synnyttämään alakautta

      Poika syntyi viikoilla 38 0, painoi 3940g

      Ennen synnytystä ei mitattu vauvaa, ultralla kätilö vain katsoi ja totesi että ihan normaalikokoinen vauva

      Kätilöt hieman yllättyivät, kun näkivät vauvan :D Ei olisi enää suurempi mahtunut tulemaankaan. Sanoivat sitten, että mulla oli niin pieni maha ja 2.viikkoa etuajassa syntyikin, että itse olivat veikanneet max 3500g vauvaa

    • pikku neiti

      moi.. täällä käynnistettii synnytys rv 38 5.. 2 tuntia enne synnytyksen käynnistämistä lääkäri katto ultralla ja sano neidin olevan 3400g aattelin että ei oo iso.. no ku se synty nii oliki 3800g 49cm.. :) hyvin ja nopeasti meni synnytys 1 asteen repeämät.. nyt neiti 2 ja puol kuukautta ja 6225g ja 58cm.. :)

    • dfjmzxh

      Meillä neuvolassa arvioitiin painoksi 2900g ja synnytys salissa kätilö arvioi että vähintään 3500g noh tyttö painoi 2825g ja pituus oli 46cm.. JOutui sokeri testeihin ja kun ne ei lähtenyt nousemaan ei jaksanut imeä kun maitoa ei heti tullut ja sen takia 2 päivää lastenosastolla nenäletku ruokinnassa :/ Nyt 4kk painoa 6500g ja pituutta 60cm ja 2kk ikäisenä nukkui jo 6-7h yöunia heräämättä kertaakaan korvikkeella ollaan menty ja syntyi 39 5

    • kfhhweudj848737

      Vaikka arviot tänä päivänä ovat aika hyvin paikkaansa pitäviä ei kannata aina luottaa arvioon, ensimmäinen lapseni viisi vuotta sitten arvioitiin että siinä 3kg paikkeilla on, painoi sitten kaveri syntyessään 4kg. Samoin kaksosten kanssa sanottiin että hiukan alle 3kg ja painoivat reilut 3kg 300g.

    • kisu78890

      kokoarvio oli 3kg tai vähän alle, syntyi 38 6 2870g.

    • rv 39+6

      Täällä rv 39 6 meneillään ja koko arvio oli rv 39 2 oli 3,1kg

    • vcnfhkjgh

      Meidän neiti syntyi rv 39 5 ja painoa oli 2825g ja pituutta 46cm neuvolassa rv 37 arvioi painoksi 2800g ja vielä synnytyssalissa arvioitiin paino mutta se heitti pikkasen ku sano että vähintään 3,5kg :D Ja nyt neiti 4kk painoa tullut hyvää tahtia 6370g ja pituus 62cm :) Jouduttiin kyllä ton pienen syntymäpainon takia olla 5 päivää sairaalassa kun neidin sokeriarvot ei noussu alle 3kg ja yli 4kg vauvoilta tarkastetaan sokeriarvot ja jos ne heittelee niin voi olla pidempi sairaala reissu

    • ama--

      Poika syntyi rv 37 6 ja painoa 2780 ja pituutta 48cm.Ainut painoarvio joka raskauden aikana tehtiin oli aamuna jolloin menin synnyttämään. lääkäri käsikopelolla tunnusteli mahan päältä että arviolta noin 2700-2800g painava vauva tulossa.eli se meni hyvin nappiin :)

    • mamma :)

      Oma tyttöni syntyi 42 3 viikoilla ja painoa oli 4220 grammaa ja pituutta 53cm.. Vaikka synnytystapaultrassa arvelivat että suunnilleen 3,7 kg olis syntyessään, mutta hyvinhän tuo reilu neljä kilonenkin sieltä tuli =)
      Yliaikaiskontrollissa arvioivat että vauva painoltaan 4200 eli hyvin meni arvio.

    • Vuos2002

      Meiän tyttö-vauva painoi n. 3,3kg ja oli 50cm pitkä :)

    • Anonyymi

      En ole äiti mutta painoin itse 3.5kg syntyessä t. 22vuotias nuori nainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe