Kalvaa se minuakin - kateus

Paskanmöivät

Puolison kanssa tehdään töitä joka päivä, minä tällä hetkellä kolmea eri työtä, puoliso vuorotyötä tehtaassa. Lapset ovat maailmalla ja heillä kaikki ok. Minua kalvaa kateus lomasta. Tuttavat käyvät ulkomailla monta kertaa vuodessa, ovat nyt Lapissa ja kohta taas jossain muualla. Minä en pääse minnekään. Vapaapäivät menee huushollissa, kun arkena ei enää kl 22 jaksa mitään. Pyhät ollaan vaan kotona, kun rahaa ei ole. Tulot riittävät laskuihin, mutta edes leffaan ei pääse. Ollaan niin saat...köyhiä. Jumala ei tässä auta eikä mitkään kauniit positiiviset mietelauseet. Monta ihmistä olen facessa blokannut, kun en halua nähdä lomakuvia tai lähtöhehkutusta.
Olen niin pohjattoman kyllästynyt tähän maailmaa, jossa toiselle annetaan avoin shekkivihko ja toiselle känsät käsiin. Vaikka kuinka yrittää, polkee paikallaan. Ainoa lohtu on, että emme jätä velkaa lapsille taakaksi ja romumme voi vaikka kantaa roviolle. Niilläkään ei ole itään rahallista arvoa.

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikulta

      Mitä veikkaat, jos me heitetään hynttyyt yhteen, että saatasko me nostettua meidän palkkakattoa korkeemmalle?!

      Tai jotain muuta!

      Mä oon jotenkin kyllästynyt tän nykymsailmaan, tai tähän mitä se yrittää peilata mulle (ja varmaan sullekkin) takas!

      Me saadaan pois nää tämmöset! Sä ja mä!

      • Ainiinjoo

        Enkä tarkoittanut tätä aloittajalle, vaan yhdelle toiselle "lurkkaajalle".


    • enrakennatuohon

      Kateus on vaan ominaisuus sinussa itsessä. Et muutenkaan voi saada kaikkea etkä kadehtia kaikkia.
      Jos elät omaa elämääsi ja annat muiden elää omaansa, uskon että voit hyvin olla onnellinen.
      Ei matkustelu ole mitään mukavaa. Ahtautua jonnekin muiden armoille ja yrittää esittää siinä että kivaa olisi. Ottaa kuvia, jos tekisi johonkin vaikutuksen. Edes joku vähän kadehtisi?
      Kateus on sairautta ja sen voi heittää pois.
      Tyytymättömyys elämään on lienee todellisempi syy. On ilmeisesti odottanut elämältä jotain muuta kun elämää?
      Itse en valita vaikka muut tekisi mitä. Se on heidän asiansa. Aina kun tarkemmin mietin heidän tekojansa ja menojansa, säälin heitä. Heillä ei ole mitään todellista vaan asioita pitää hakea pitkältäkin, että olisi edes jotain puheenaihetta, kun kertoilee muille kokemuksiaan.
      Olen kyllä matkustellut riittävästi jotta voin tämän mielipiteeni ilmoittaa.
      Kaikki kohteet ovat aina olleet täynnä itseään täynnä olevia ihmisiä eikä oikeaa elämää ja elämän sisältöä ole näkynyt. Ihmiset on erilaisia ja eroja on vielä miehissä ja naisissakin.
      Etenkin naisille myydään mielellään mielikuvia, koska elävät tunteella ja siinä on hyvä ottaa rahat pois sitten tällaisilta.
      Sanoisin, että ole onnellinen siitä mitä sinulla on. Se on sinun elämääsi.
      Jos väsyttää, lepää välillä.
      Elämä on hieno asia, kun sen oivaltaa.

    • Elämältäpaljonsain

      Asiat on niin hyvin kuin voi olla. Se ajatus on mielessä päivin öin.

    • Pawson

      Onskuna heräsin kunnes maltoin hetken pysähtyä.
      https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/haluatko-olla-onnellisempi-hankkiudu-siinä-tapauksessa-eroon-näistä-tavoista/ss-BBTrDKu?li=BBr5KbI#image=29
      Daavid palautti realismiin.

    • jaksamista

      kateushan on parhaimmillaan eteenpäin sysäävä voima.minulle se oli kokoajan sitä.mitäpä sitä ketään kadehtimaan.on järjestettävä sitä omaa elämää toisin että jaksaa.tuumaustauko.heti.

    • oppeliini1

      Kuulehan AP, täydellisen turhaan kadehdit muita.
      Ajattele että sinä saat syodäksesi joka ikinen päivä, sinulla on katto pään päällä, sinulla on vaatteet jotka suojaavat kylmällä säällä.
      Tiedätko, monella miljoonalla ihmisellä ei ole mitään noista. Silti he jollain ihmeen tavalla vielä hengittävät!

      Keskittäydy noihin kaikkiin hyviin asioihin joita teillä jo on . On turhaa energian kulutusta kadehtia asioita joita ei voi saada!

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      281
      3104
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2674
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1841
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1833
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      112
      1588
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1514
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1360
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1133
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1103
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1063
    Aihe