Joh. 15:1-19
"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää,
-> hän karsii pois;
-> ja jokaisen, joka kantaa hedelmää,
-> hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Te olette jo puhtaat
-> sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.
Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa,
-> niin ette tekään, ellette pysy minussa.
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn,
-> se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa,
-> niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
*) -> Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut,
-> sentähden maailma teitä vihaa.
Kristuksen sanan mukaisesti
16
<50
Vastaukset
- JeesusOnTie
Kuten näemme, - kaikki valvovat kristityt näkevät tämän, me olemme hyvin syntisiä, puuttuvaisia ja vähäuskoisia. Tässä musertuu kuin kuivaksi rusinaksi, katsellessaan itseään, ja mittaillessaan tekojaan. Voi vain publikaanin tavoin huokailla, JUmala armahda minua syntistä.
Jumala on hyvä, hän rakastaa jokaista luomaansa ihmistä niin paljon, että vuodatti verensä hänen syntinsä sovitukseksi ja kärsi syntiemme rangaistuksen, kuolemalla meidän jokaisen puolesta. Tiedämmehän sen, että jokainen joka syntiä tekee, sen on kuolemalla kuoltava. Synti on Jumalan tahdon ja ihmisen tahdon välinen ristiriita. Siksi ihmisen ei pidä koskaan käyttää synti sanaa, ellei kysymys ole nimenomaan Raamatussa ilmoitetun Jumalan tahdon rikkomisesta.
Kun olemme näin valtavasta lahjasta tulleet osallisiksi, että koko syntivelkamme on Golgatalla maksettu, se synnyttää vastarakkauden häntä kohtaan, joka uhrasi itsensä meidän puolestamme ja antoi näin meille, syntiemme vuoksi kuolemaan tuomituille iankaikkisen elämän. Hallelujaa kiitos Jeesus - Seitan666
Ei tuossa synnistä puhuta. Tätä viestiä ei voi ymmärtää, ellei ole Jeesuksen opetuksia opiskellut:
Maailma on kollektiivisen alitajuntamme luoma painajaisuni, ja siksi "maailma vihaa meitä". Todellisuudessa ei mitään vastakkainasettelua ole olemassakaan, mutta mielemme luoma maailma on dualismia täynnä. Täällä tulee aina olemaan hyvää yhtä paljon kuin pahaakin, koska tämä on uni, ja oma mielikuviksemme suoltaa kumpaakin koko ajan lisää, kaiken käydessä hetki hetkeltä monimutkaisemmaksi.
Kaikki on kuitenkin selvää, jos onnistuu katsomaan tämän härdellin läpi. Jeesuksen perussanoma on: katsokaa - olette jo Kotona. Kaikki ongelmat ovat keksittyjä, pelkkää harhakuvaa. Jos lakkaamme uskomasta niihin, ne katoavat, ja jäljelle jää vain rauha. - Seitan666
Ps. En ole kristitty. Kaukana siitä.
- MiksiPetätItseäsi
padasjoenukko kirjoitti:
"seitan666"
-
Kyllä sen jotenkin huomaa.
-Seitan 666 14.2.2019 10:05
Uskotko ihan tosissasi, että maailman on sinun mielesi luoma? Harvinaisen tehokas mieli sinulla!
Maailma ei ole kenenkään ihmisen luoma, maailma on Jumalan luoma.
- TärkeitäNeuvoja
Entäs sitten kun on niin monelaisia tulkintoja Jumalan sanasta, kaikille ei Jumalan sana kelpaa sellaisena, kun se on Raamattuun kirjoitettuna. Jotkut valikoivat Raamatusta asiayhteydestään irroitettuja tekstejä sieltä ja täältä. Ja ilmoittavat, se on näin, ja piste.
Pitääkö kristittyjen alkaa kiistelemään näistä erilaisista opinkäsityksistä?
Tähänkin, hyvin usein esiin nousevaan pulmaan meillä on Raamatussa selkeät ohjeet.
-> Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Room. 14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Room. 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Room. 14:7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Room. 14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Room. 14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Room. 14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. - ÄläUskoIhmisoppeihin
Seuraavaksi nouseekin tärkeä kysymys, miten hoivaan tunnustavaa kristittyä, veljeä tai sisarta, joka yks'kantaan toteaa, "sinä menet helvettiin."
Oma ratkaisuni on ollut, jättää tällainen henkilö mielipiteineen omaan arvoonsa. Rukoilla hänelle Jumalan johdatusta. Henkilö jolla on jo valmis tuomio sydämessään veljelleen ja sisarelleen, ei ole enään siinä tilassa, että hänen korvansa olisivat auki Jumalan sanalle.
Hän on jo sulkeutunut Kristuksen evankeliumin lupausten ulkopuollelle.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ap. t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Raamattu siis kertoo selkeästi kenen kautta syntien anteeksiantamus julistetaan kaikille uskottavaksi. Se ei tule yhdistyksten kautta, eikä joidenkin itse itsensä Jumalan sijaisiksi valtuuttamien henkilöiden kautta. Syntien anteeksiantamus tulee siis Jeesuksen Kristuksen kautta, Jeesuksen Kristuksen NIMEN kautta.
Tämä sanoma Jumalan anteeksiantamuksesta tulee saarnatuoleista julistetun sanan kautta. HPE:n kautta. Uskovien henkilöiden suullisen todistuksen kautta Jeesuksen nimessä. Tämä sama sana syntien anteeksiantamuksesta tulee myös luetun Jumalan sanan kautta, KUN TÄMÄ SANA OTETAAN USKOSSA VASTAAN. - HerraOnHyvä
Joh. 15:1
"Minä olen totinen viinipuu,
ja minun Isäni on viinitarhuri.
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää,
-> hän karsii pois;
-> ja jokaisen, joka kantaa hedelmää,
-> hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Te olette jo puhtaat
-> sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Raamatussa on erittäin selkeästi ilmoitettu,
- keneltä usko tulee
- keneltä hyvät hedelmät tulevat
- kuka hoitaa ja tarvittaessa karsii viinipuun oksia
- kuka on viihipuu
On tärkeätä tuntea Jumalan sanaa hyvin, ja juuri sellaisena kun se on kirjoitettuna pyhissa kirjoituksissa. Näin välttyy monilta eksytyksiltä. ja monilta turhila murheilta.
Jumalan tahto on että meidän ilomme olisi suuri ja yhä lisääntyisi.
Joh. 15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. - mitäsanotaanasiaan
Keneltä ne hedelmät tulivat Lutterillenne, joista luemme tosi paljon historian sivuilta, onko siitä ollut puhetta?
Miksiköhän Lutterinne ei tuntenut Raamattua edes alkeiden vertaa, eiköole ihme! - sitävainihmettelen
Oletteko te koskaan tienneet että luterilainen kirkkolaitos karkotti omasta suomen maastaan aikanaan jopa kymmeniä henkilöitä vain siksi koska ne ihmiset eivät löytäneet Raamatustaan vauvojen kastetta eikä oppia siitä?
Mistähän sellainen hedelmä mahtoi olla kotoisin, Jumalako lähetti ne suuret omenat kirkon pihakuuseen, miten oli? - OtSelvääKirkkohistoriast
Hölynpölyä. Luterilainen kirkko ei ole ketään mistään karkottanut.
Sokeahan sellainen henkilö on, joka ei perhekuntien kastetta ja kaikkien kansojen kastetta Raamatusta löydä. Juutalaisten alkukirkkohan ei toiminutkaan montaa vuosikymmentä.- luelisää
Ai hölynpölyä !
lukisit hiukan lisää kirkkosi historiasta, kyllä se sieltä selviää jos ei ole piilotettu hankalan asiana.
toisekseen on monia kirkon ihmisiä joiden mielstä tapahtunut oli aivan oikein, kuten ne lutterin aikaiset vainotkin, joita kirko sitten pakon edessä muodon vuoksi pyyteli anteeksi.
Raamatussa on kaksi kolme perhekuntakastetta joista ei saa kukaan tervesilmäinen minkäänlaista tukea vauvojen kastamisille ei ennen eikä jälkeen.
Kaste Raamatussa on vain ja ainoastaan ensin evankeliumin kuulemisen kautta uskoontulleille ei kenellekkään muille, jo ei sellaista näe, sokekasihan silloin voi jo epäillä!
samoin on ehtoollisen laita, siellä ei ehtoolliselle haalittu ketä vain kaljankittajia ja rällääjiä. - oltkylsekavintamailmast
Ot selvää... eikö Turuus ole vielä kirkkohistoriasta saatu selvää vai sattuuko sellainen yksilö joka ei sitä ole tutkinut muut kui lestahaaroist nist 30 eri haarast hä!
- EtteiTotuusUnohdu
Ortodoksit ja roomalaiskatolilaiset ovat Suomen varhaiskirkkoja. 1000 luvulta
- TaiPoistu
Pysyppä avauksen aiheessa.
" Tai poistu "
-
Avauksen aihe oli ; Kristuksen sanan mukaisesti,
On toinenkin ketju jossa kerrotaan samasta asiasta.
Eli ; Joh. 15 :4.
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870