Uusin Tuulilasi ja Vitara

Vitarat

Uusimassa Tuulilasissa kokeiltavana faceliftattu Suzuki Vitara.

Arvatkaapa mitä siinä sanottiin ohjauksesta?

27

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sussukisti

      Helppo arvata, kun Suzuki ei tuhlaa mainoseuroja Tuulilasi-lehden kassaan.
      Isot mainostajat aina pärjäävät testeissä ja saavat hyvät arvostelut testiajoissa.

    • Itse_koeajanut

      "Arvatkaapa mitä siinä sanottiin ohjauksesta?"

      Uskoisin että varsin mairittelevat lausunnot antoivat. Samoin auto kokonaisuutena epäilemättä oli viiden tähden arvoinen.

    • Hugipugi

      Mä olin sen verran utelias että kirjastossa kupatessani vilkaisin. Samaa jargonia mitä tällä palstalla on toitotettu, tahmeeta keskialuetta ja tunnottomuutta! Jää kuulema kaartamaan, hehee!!! Täyttä skeidaa!!! Ei varmaan oo edes suzukilla ajettu metriikään koeajoo!!!!

      • Tehostettu-ohjaus

        Jos Vitaran koeajoraportti kertoo "tahmeudesta", on se graniitinluja todiste siitä, ettei kirjoittaja ole itse Vitaran rattiin tarttunut.


      • Romumikäromu

        Tunnoton ja tahmea, ja jää kaartamaan. Se on totta, hyvä lehti.


      • tottaseon
        Tehostettu-ohjaus kirjoitti:

        Jos Vitaran koeajoraportti kertoo "tahmeudesta", on se graniitinluja todiste siitä, ettei kirjoittaja ole itse Vitaran rattiin tarttunut.

        Ei tässä kirjoittajan ajoista puhuttukaan vaan uuden Tuulilasin koeajosta Vitaran kanssa.


      • Koeajettu_on

        "Ei tässä kirjoittajan ajoista puhuttukaan vaan uuden Tuulilasin "koeajosta" Vitaran kanssa"

        No siitä juuri, kukaan Vitaralla ajanut ei todella kohtaa "tahmeaa" ohjausta, vaan useimpien makuun ylitehostetun ja keveän ohjauksen. Koittakaas vaikka itse, rattia pystyy Vitarassa pyörittämään kahdella sormella!

        Kun ohjaus on todellisuudessa niin paljon tehostetu, että rattia pystyy kääntämään vaivatta sormilla, niin väitteet "tahmeudesta" kertovat siitä ettei asianomainen oikeasti ole Vitaraan koskenut.


      • Huonoseon

        Vitarassa on huono ohjaus. Etkö ymmärrä Suomen kieltä?


    • eiautaitkukaan

      Joo tänään luettiin, testaajat odottivat facelitin jälkeen, että oiskohan Vitaran ohjausta paranneltu, ei oltu totesivat. Loppupäätelmänä oli vielä, että Vitara ei ole ajajan auto. Aika pahasti sanottu.
      Hiukan samaa oli uudessa Auto-bild lehdessä jossa verrattiin Hyundai Konan nelivetoa ja Vitaraan, Konan ohjaus oli parempi kuin Vitaran joka tosin voitti niukasti kun muuten oli ihan ok auto.
      On se kyllä kumma kun eivät saa tuota asiaa kondikseen? Eivät ottaneet opikseen, nyt menee pitkä tovi seuraavaan facelittiin ja ihmiset kyllä lukevat noita autolehtiä. Pilaavat suht hyvän auton tuolla hoidettavissa olevalla asialla. Kysyköön vaikka Fordin insinööreiltä, no tuskin he sitä kertovat.

      • Koeajettu_on

        Siis Vitara VOITTI kuitenkinHyundai Konan...?

        Pitääkin käydä se koeajamassa seuraavaksi.


      • olfeg
        Koeajettu_on kirjoitti:

        Siis Vitara VOITTI kuitenkinHyundai Konan...?

        Pitääkin käydä se koeajamassa seuraavaksi.

        Niin kyllähän Vitara hyvät arvosanat muuten sai, tiloistaan, varusteistaan, etenemiskyvystään vaikeissa oloissa ym,ym.. Noista ropisi pisteitä. Piste-ero Vitaran hiuksenhienolle ykköstilalle ei ollut kuin pieni. Mutta nyt oli painotus ohjauksen huonoudesta.
        Auto on ihan hyvä muuten mutta ei ajajan auto, eli ajajan auton ominaisuuksiiin kuuluu olennaisena osana ratin kanssa tekemisissä oleminen ja maantiellä pitkääkin matkaa matkaaminen, ajajan auto tarvitsee maantielle kunnon ohjauksen jota ei tarvi koko ajan paimentaa ja tuntea sen tahmeutta pikku korjauksissa ohjauksen palautuessa.
        Ei silti kyllä sillä silti ajaa Helsingistä Turkuun todennäköisesti ilman selkäkramppeja ja käsien kipeytymisiä ja pelkotiloja ojaan ajosta.


    • atkerkki2

      Tämä on salaliitto suzukia vastaan. Suzukissa on hyvä ohjaus ja kaiken maailman autolehdet kirjoittavat potaskaa. Apuva. vai tuliko totuus nyt julki että suzukissa on EDELLEEN HUONO OHJAUS.

      • Ikkrekta

        Hyvä nimimerkki atkerkki2, etkö vieläkään ole löytänyt käytettyä, mieluisaa ja HYVIN halpaa nelivetoautoa.
        Malta odottaa, ja yritä saada mesenlotjasi pysymään jotenkin hengissä vielä viitisen vuotta. Sitten varmaan halvimmat Vitarat alkaa olemaan budjetillesi sopivia.


    • MiettikääpäSitä

      Kannattaa kuitenkin hetkiseksi istuutua alas, ja miettiä, onko tuonlaista autoa tarkoitettukaan miksikään kilometrinielijäksi? Eiköhän Vitara ole kuitenkin suunniteltu huonoja teitä silmällä pitäen, ja ohjauskin on toteutettu sen mukaan.
      Minkähänlainen ohjaus on vastaavassa saksalaisessa? Voimakkaasti sormet poikki maastossa keskittävä vai?

    • naulankantaan

      No ei todellakaan ole tarkoitettu miksikään maantienielijäksi, olet oikeassa. Maaseudulle ja huonoille teille yksinomaan. Kannattaa vuokrata kunnon auto jos mielii kesälomareisulle lähteä suomea kiertämään. Ei kannata tuhlata kallista loma-aikaa ja energiaa väsyttämällä itseään ajamalla Suzuki Vitaralla lomareissujaan ja mummolareissuja.
      Se ei ole "ajajan auto" niinkuin testaajat totesivat.

      • MiettikääpäSitä

        Okei. Lähtisitkö kuitenkaan maastoon ihailemallasi saksalaisturbolla?....


      • Hyvälle-tuntui

        "Ei kannata tuhlata kallista loma-aikaa ja energiaa väsyttämällä itseään ajamalla Suzuki Vitaralla lomareissujaan ja mummolareissuja."

        En allekirjoita väittämää. Tuhannen kilon kokonaispainoisella vene traileripaketilla ja kolmen hengen kuormalla vedettiin setti boosterjet-automaatilla Lounais-Suomesta Nellimiin Inarinjärvelle ja takaisin keällä 2018. Ei olisi voinut vaivattomammin sujua. Auton koko huomioiden, kuskit vuoron perään hämmästelivät miten huomaamatta ja vaivatta yhdistelmä liikkui Suomen lähes päästä päähän, ja takaisin. Vakkari päällä ja Saariselän ym. nousut sujuivat kevyesti ilman että nopeus muuttui, suorastaan vaivattomasti. Ei voi matkanteko ainakaan vene koukussa yhtään helpompaa ja vaivattomampaa olla.

        Asia mikä ensikertalaisena Inarinkävijänä yllätti, oli trailerikansan runsaus Ivalon korkeudella. Toinen mikä yllätti, oli hinausautojen suuri määrä. Uskomaton määrä lomareissulaisia oli joutunut laittamaan autonsa hinurin lavalle, merkkejä nyt mainitsematta. Kun itse oli legendaarisen luotettavan maineessa olevalla Suzukilla liikkeellä, olo oli täydellisen rentoutunut myös luotettavuusongelmien osalta. Samoin veneen ramppioperaatioiden osalta ei ollut huolen häivää. Tästä olen kirjoitellut ennenkin.

        Aivan erinomainen, luotettava, mukava ja suuntavakaa lomareissuauto myös tässä tapauksessa, venekin koukussa. Voin suositella!


      • Mikääseoli

        Suzukia ei juuri näy hinausautojen kyydillä mutta vähäisestä myynnistä johtuen niitä ei näy muuallakaan. No, viimeisen Vitaran, mikä muuten on huonolla ohjauksella varustettu, näin paikallisen piirimyyjän ikkunalla. Siellä se on kököttänyt jo vuoden.

        Ei ne Suzukit tahdo myydä, harva edes mieltää Suzukia henkilöautoksi, enempi mopoks, mp:ksi.
        Ohjaus kuntoon ja maahantuojan munattomuuteen ryhtiä niin kauppa kävisi ainakin paremmin.


    • Takalasi

      Tilasin Tuulilasin. Se on rehellinen autolehti, kertoo kaikki oleellisen, jes!

    • PossuPoovalainen

      Voiko Jimnyn kuljettaja voittaa Lotossa tai EJP-arvonnassa?

    • e0fgg

      Kyllä oli aika suoraa textiä Tuulilasissa Vitarasta, ei siis ohjaukseen tehty mitään parannuksia?

      • Kiinnostaa_

        Miksi tehdä muutoksia kun on jo valmiiksi hyvä? Juurihan luimme viime kuun Aamulehdestä autotoimittajan tekstiä koeajon jälkeen. Oli tuo teksti tälläkin palstalla siteerattuna.


    • atkerkki2

      Tää on just tätä. Olen täällä kertonut totuuksia Vitaran ja >SX4:sen ohjauksesta ja toivottavasti saanut muutaman henkilön myös peruuttamaan suzukin ostamisen koska OHJAUS ON SUORASTAAN VAARALLINEN. Rattia pitää heiluttaa kuin sitä että pysyisi SUORALLA TIELLÄ. EI hyvä, EI JATKOON.

      • Näin.on.marjat.fi

        "Olen täällä kertonut totuuksia Vitaran ja SX4:sen ohjauksesta..."

        On se erikoinen totuus, kun autoa itse käyttävät eivät tunnista mistä ihmeen vaikeudesta puhutaan. Päällimmäisenä näköjään yksin "atkerkki2 " yrittää soopaansa esittää. Kerran kun on haksahtanut 15v vanhaan mersunromuun, niin mikähän motiivi hänellä on jatkuvasti muiden merkkien foorumeilla jonninjoutavuuksia kylvää? Ei sen 15v mersun ruosteet siitä
        vähene, jos muita merkkejä perusteettomasti parjaa. Siunausta sinulle, toivottavasti saat rauhan joskus autovalintasi osalta.


      • iygu

        Eipä tietenkään tunnusta omasta autostaan ja lisäksi kaikkeen tottuu.


    • autominunmakuun

      En tiedä mistä nämä tämän palstan ohjaus oletukset tulee vai onko täällä vaan joku aikaansa viettävä turhautunut trolli.
      Itselläni on uusi vitara ollut jo vuoden ajossa eikä mitään moitittavaa edes ohjauksesta.
      Jotain osaan minäkin autoista puhua kun alla on ollut niin japanilaisia, eurooppalaisia kuin amerikkalaisiakin maastoautoja henkilöautoista puhumatta vuosien mittaan ja ei kyllä ole mieleenkään tullut että auto pitäisi vaihtaa epämielyttävän mukavuuden takia pois. Päinvastoin perus kolmen vuoden vaihtovälillä varmasti tartun tulevaisuudessa vitaran uudempaan malliin.
      Taloudellisuus on myös yksi tekijä ja sekin täyttyy vitaran kohdalla nelivedolle erinomaisesti.

    • juzuki

      Niin, minäkin olen kohta kolme vuotta ja lhes 100 000 km ajellut Vitaralla ja useamman pitkän venekeikan tehnyt Lappiin ja lukemattomia lyhyempiä etelärannikolla. Ajo on tukevaa ja luotettavaa, venerampeilla operointi on lasten leikkiä. Maastossa olen myös joutunut ajelemaan kesät talvet ja menee kuin karhu huonoilla teillä sekä paksussa lumessa. Se on kyllä totta että rajun myrskyn kohdalla alkaa tuuli ravistelemaan auton koria ja riuhtoo kovasti mutta auto pysyy hyvin hanskassa. Näitä tuulia on tämänkin talven aikaan ollut joitakin kertoja joten kokemusta on pitkälti.

      Ihmettelen noita juttuja huonosta ohjauksesta. Vitaran ohjaus on höyhenenkevyt ja voimallisesti tehostettu, ollen juuri sellainen kuin pitääkin jos aikoo edellämainittuja asioita suorittaa. Mutta, jokainen ajaa sillä autolla joka hänelle ja kukkarolleen ja vaimolleen sopii, mikä kullekin. Jos on tottunut isolla kalliilla premium-autolla ajamaan moottoritietä niin on selvää että se käyttäytyy todenäköisesti siellä paremmin, ei kahta sanaa siitä koska pitäähän rahalle jotain vastinetta saada. Mutta sillä ei mennä sinne minne mies menee.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe