Onko kallis? XJ6 4.0 -93 aj.160t. h.21000e.
Kannattaisiko laitaa 2-5 tonnia enemmän ja ostaa vm.95-96. Onko laadussa ja ajettavuudessa ym. isoja eroja? Itselläni kun ei näistä vehkeistä ole niin paljon tietoa. Tutulla on XJ6 -87, ja siihen on tehty jo monenlaista remonttia(isolla rahalla). Siitä huolimatta XJ on AUTO!!
t.MC CALL
Onko kallis?
8
1665
Vastaukset
- BRG
Vähän kalliilta tuntuu.
Kissakulmassa on aiheesta kohtuu hyvä keskustelu otsikolla "Hinnat tippuu":
http://kissakulma.jagclub.net/viewtopic.php?t=232
Loppu kohden keskustelu tosin vähän eksyy aiheesta. Ja tämä "Jaggea harkitsemassa" kannattaa myös lukea.
http://kissakulma.jagclub.net/viewtopic.php?t=144
Yleisohjeena "jäitä hattuun", tarjonta kannattaa käydä harkiten läpi ennen ostopäätöstä.
Tuohon auto juttuun pitää sanoa sen verran, että on itsellekin pari kertaa tullut kommenttia tyyliin "ai ostit sitten oikein Auton".- MC CALL
Kiitos linkeistä ym.
Naapurilla on suurinpiirtein saman hintainen taksimersu joten se taitaa ottaa nokkiinsa jos hankin Jaskan vaikka hintaluokka on sama.
Ihmeellinen on maailma...
- peikko
saat Saksasta haettuna veroineen ½hintaan.
- "Saksa tutuksi viikoss...
Ei lähde puoleen hintaan jos haluaa tuoda hyvän auton. Kävin koluamassa noita läpi ja tulin siihen tulokseen että hyvästä 93:sta pitäisi maksaa sellaiset 8 tonnia johon verot noin 7 tonnia. Eli kokonaishinta 15000 hankintakulut (haku 1000-2000, renkaat, rek. maksut). Eli säästöä tulee kyllä, mutta ei mitään mahdottomia. Saksassa on kyllä tarjontaa reilusti alle 8 tuhannenkin, mutta niiden kunto vaihtelee kurjasta huonoon, kyseessä on kuitekin yli 10v vanha auto. Nuo viiden tonnin vehkeet ovat niitä joista puuttuu huoltokirjat yms. ja joita jobbarit mielellään tuovat tänne mahdollisimman suuri voitto mielessään. Eli ilmaista rahaa ei ole vieläkään keksitty. Suosittelen kuitenkin ostamaan mahdollisimman hyvän yksilön Saksasta tai Suomesta, vaikka se sitten maksaisikin enemmän. Jo pelkästään siitä syystä että pommista joka maksaa melkein satatuhatta vanhaa rahaa, voi olla vaikea päästä eroon tarvittaessa. Ja sen minkä ostettaessa menettää, sen korjauskustannuksissa säästää.
- Teppo
"Saksa tutuksi viikoss... kirjoitti:
Ei lähde puoleen hintaan jos haluaa tuoda hyvän auton. Kävin koluamassa noita läpi ja tulin siihen tulokseen että hyvästä 93:sta pitäisi maksaa sellaiset 8 tonnia johon verot noin 7 tonnia. Eli kokonaishinta 15000 hankintakulut (haku 1000-2000, renkaat, rek. maksut). Eli säästöä tulee kyllä, mutta ei mitään mahdottomia. Saksassa on kyllä tarjontaa reilusti alle 8 tuhannenkin, mutta niiden kunto vaihtelee kurjasta huonoon, kyseessä on kuitekin yli 10v vanha auto. Nuo viiden tonnin vehkeet ovat niitä joista puuttuu huoltokirjat yms. ja joita jobbarit mielellään tuovat tänne mahdollisimman suuri voitto mielessään. Eli ilmaista rahaa ei ole vieläkään keksitty. Suosittelen kuitenkin ostamaan mahdollisimman hyvän yksilön Saksasta tai Suomesta, vaikka se sitten maksaisikin enemmän. Jo pelkästään siitä syystä että pommista joka maksaa melkein satatuhatta vanhaa rahaa, voi olla vaikea päästä eroon tarvittaessa. Ja sen minkä ostettaessa menettää, sen korjauskustannuksissa säästää.
Varovaisuus kannattaa kyllä mutta nuo ylesityksesi ovat turhan "raakoja" ja pätevät ehkä vain ns. liikkeessä myytäviin autoihin. Alle 8 k€ autojen kunto ei todellakaan ole säännönmukaisesti kurja/huono. Niillä on voitu ajaa enemmän kuin YLI 8k€ autoilla, mutta sehän ei tunnetusti huollettua autoa haittaa. Ja kyllä siitä autosta pitää katsoa vähän muutakin kuin huoltokirja joka tapauksessa. Jos autot ja tekniikka ei ole edes välttävästi tuttua niin minä en lähtisi ostamaan mitään yli 10 vuotta vanhaa autoa ilman apua - merkistä riippumatta. Muutoin on mahdollista että tulee ostaneeksi liikkeestä Jaggen, joka maksoi yli 8k€ ja jonka kunto osoittautuikin olevan kurja/huono ;)
- "Saksa tutuksi viikoss...
Teppo kirjoitti:
Varovaisuus kannattaa kyllä mutta nuo ylesityksesi ovat turhan "raakoja" ja pätevät ehkä vain ns. liikkeessä myytäviin autoihin. Alle 8 k€ autojen kunto ei todellakaan ole säännönmukaisesti kurja/huono. Niillä on voitu ajaa enemmän kuin YLI 8k€ autoilla, mutta sehän ei tunnetusti huollettua autoa haittaa. Ja kyllä siitä autosta pitää katsoa vähän muutakin kuin huoltokirja joka tapauksessa. Jos autot ja tekniikka ei ole edes välttävästi tuttua niin minä en lähtisi ostamaan mitään yli 10 vuotta vanhaa autoa ilman apua - merkistä riippumatta. Muutoin on mahdollista että tulee ostaneeksi liikkeestä Jaggen, joka maksoi yli 8k€ ja jonka kunto osoittautuikin olevan kurja/huono ;)
Kyseessä oli todellakin liikkeiden hinnat, eli yksityiseltä saa aina edullisemmin. Tottakai autosta pitää katsoa muutakin kuin huoltokirja, mutta jos sellainen puuttuu, on se ensimmäinen ja aika iso varoitus, ainakin minulle. Ja nuo alle kahdeksan kilon autot voivat olla passeleita jollekkin jota auton laitto kiinnostaa, mutta joka on siitä saanut tarpeekseen saa varautua maksamaan sen kahdeksan tai enemmän. Löytöjäkin joskus sattuu, mutta se on aika harvinaista. Ja mitä kilometreihin tulee, niin keskimäärin 200-300 tkm kohdalla autoissa tulee ensimmäinen huoltorupeama, eli osat (nivelet, laakerit, puslat, kytkimet, lukot, jarrulevyt yms.) alkavat olla vaihtokuntoisia. Toisissa merkeissä enemmän, toisissa vähemmän. Tämän rumban kun käy omalla pussilla läpi niin sitä alkaa laskeskelemaan hieman mitä maksaisi vähemmän ajettu yksilö. Piimä vanhenee, auto ei (huolenpitoa se tietysti silti vaatii). Tarkoitus ei ole provosoida ketään, haluan vain tuoda aika realistisen näkymän tuohon autokauppaan, eli ei se Saksa mikään ihmemaa ole, vaan hyvä maksaa sielläkin. 40 miljoonaan autoon mahtuu kaikenlaisia pelejä mukaan. Ja onnekkaimmille siellä on todellisia helmiäkin, mutta niiden löytäminen saattaa olla hankalaa.
- Teppo
"Saksa tutuksi viikoss... kirjoitti:
Kyseessä oli todellakin liikkeiden hinnat, eli yksityiseltä saa aina edullisemmin. Tottakai autosta pitää katsoa muutakin kuin huoltokirja, mutta jos sellainen puuttuu, on se ensimmäinen ja aika iso varoitus, ainakin minulle. Ja nuo alle kahdeksan kilon autot voivat olla passeleita jollekkin jota auton laitto kiinnostaa, mutta joka on siitä saanut tarpeekseen saa varautua maksamaan sen kahdeksan tai enemmän. Löytöjäkin joskus sattuu, mutta se on aika harvinaista. Ja mitä kilometreihin tulee, niin keskimäärin 200-300 tkm kohdalla autoissa tulee ensimmäinen huoltorupeama, eli osat (nivelet, laakerit, puslat, kytkimet, lukot, jarrulevyt yms.) alkavat olla vaihtokuntoisia. Toisissa merkeissä enemmän, toisissa vähemmän. Tämän rumban kun käy omalla pussilla läpi niin sitä alkaa laskeskelemaan hieman mitä maksaisi vähemmän ajettu yksilö. Piimä vanhenee, auto ei (huolenpitoa se tietysti silti vaatii). Tarkoitus ei ole provosoida ketään, haluan vain tuoda aika realistisen näkymän tuohon autokauppaan, eli ei se Saksa mikään ihmemaa ole, vaan hyvä maksaa sielläkin. 40 miljoonaan autoon mahtuu kaikenlaisia pelejä mukaan. Ja onnekkaimmille siellä on todellisia helmiäkin, mutta niiden löytäminen saattaa olla hankalaa.
Joo - nyt puhuit asiaa! Eli autotkin ovat yksilöitä.
Huoltokirjan puuttuminen on hälytysmerkki, mutta huoltokirja yksinään ei riitä todistukseksi auton kunnosta, etenkin kun auton vaikka 200000km ajettu ja yli 10 vuotta vanha.
Tuo sinun mainitsema 200-300 on ihan hyvä haarukka ns. isommille huoltotoimille. Minä vain sanoisin että sellasta Jaggea jossa esim. noita alustaan liittyviä huoltoja ei ole tehty 200000km mennessä on huonosti huollettu! Muutamat noista osien vaihdoista liittyvät nimittäin normaali huolto-ohjelmaan - mutta voihan se omistaja niistäkin karsia eli se siitä huoltokirjasta...
- Peikko
Tästä ymmärtänee pääasian. Mallia 4/94, mittarissa 151370 km. Hinta 6390 vero= alle 13000 euroa.
Ja tuhottoman paljon muita vastaavia, joten on valinnanvaraa!!!!! www.mobile.de
Jaguar XJ 6 3,2 S Kategorie: Limousine
EUR 6.390
Daten:
151.370 km, 146 kW (199 PS), EZ: 04/94, TÜV: 06/06, AU: 06/06, grün, 4/5 Türen, Benzin,
199 Hv, vihreä, pensakone, ABS, ilmastointi, automaattivaihde,sähköikkunat,jne
Besonderheiten:
ABS, Klimaanlage, Automatik, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, el. Fensterheber
Beschreibung:
Doppelairbag , Servolenkung , Telefon Festeinbau AEG , Tempomat ,, Jaguar Cassettenradio CD - Wechsler , Klimaautomatic , Edelholz ,4 x elektrische Fensterheber , Creme Lederausstattung , elektrische Spiegel Sitzhöhenverstellung , 5 - Arm Alufelgen , Nebellampen , ZV FB. , Stossdämpfer 4 x Bremsen und Reifen neu , sehr gepflegt , Kundenauftrag , Finanzierung / Inzahlungnahme / Tausch möglich !
Service
Fahrzeug parken
Druckansicht
Weiterempfehlen
Inseratsfehler melden
Glossar
Gutachtersuche Kaufberatung
Partner
Finanzierung
Leasing
Versicherung
Unser gesamtes Fahrzeugangebot finden Sie unter:
http://home.mobile.de/Auto-Service-Laars
Schicken Sie dieses Formular ab, der Anbieter kann sich dann mit Ihnen in Verbindung setzen.
Die orange gekennzeichneten Felder müssen ausgefüllt werden!
Anrede: Frau Herr Firma
Name:
eMail:
(wenn vorhanden, sonst nur Tel.-Nr.)
Telefon:
Bemerkungen:
Kopie der Anfrage an meine eMail-Adresse
Nummer 2 von 15 gefundenen Fahrzeugen
Suchergebnisliste Suche verändern Suchauftrag speichern
Partnerprogramme | Sales & Advertising Deutsch | English | Español | Français | Italiano | Svenska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832