Skodaan vikakoodin lukija

jyrkimax

Hyvää iltaa,

Omistan vuoden 2011 Skoda Fabian ja olen ajatellut ruveta huoltamaan autoa itse, koska auto rupeaa olemaan jo vanha ja näin ollen ei ole takuista murhetta. Rahaakin säästyy. Millä laitteilla olette huoltaneet omaa Skodaanne? Onko olemassa jokin merkkinohtainen laite, vai käykö esim motonetissä myytävät yleismallin laitteet?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skodajulli

      Kysy Vagareenalta. Tällä palstalla tuon ikäiset Skodat on jo paalattu ajat sitten.

    • Tallissako olet seisottanut kun tuohon ikään on kestänyt?

    • anal-logiaa

      Vain Suomi24-palstan käyttäjä aloittaa auton huollon vikakoodin lukijan hankinnalla. Muille se liittyy korjauksiin...

    • skodajulli

      Skodassani ei ole ollut vikoja, joten ei ole ollut tarvetta lukea vikakoodejakaan. Aikoinaan Bemarissa syttyi airbag-merkkivalo. Tilasin netin kautta vikakoodinlukijan, joka paljasti vian olevan etuistuinten alla olevissa johdotuksissa. Vikakoodinlukijalla sai vikakoodin nollattua ja merkkivalon sammumaan. Kyllä se oli ihan hintansa väärtti, sillä airbag-merkkivalo syttyi jatkuvasti uudestaan. Vikakoodinlukija oli siis tarkoitettu ainoastaan Bemarin airbag-systeemin vikojen selvittämiseen. Ennen oman vikakoodinlukijan hankkimista kävin monimerkkikorjaamolla luetuttamassa vikakoodit, kun merkkivalo piti saada sammumaan katsastusta varten. Saivat kyllä lukijallaan merkkivalon sammumaan, mutta eivät pystyneet lukemaan varsinaista vikakoodia. Veloittivat 50 euroa. Merkkivalo syttyi katsastuksen jälkeen seuraavana päivänä. Epäilen vähän, etteivät nuo yleismallit paljasta kaikkia merkkikohtaisia vikakoodeja.

    • Toyota_Hybrid1

      eipä autotarvikeliikkeet taida myydä kuin VAG autojen vikakoodi lukijoita, menestys artikkeli vuodesta toiseen. oletteko koskaan nähneet missään Toyotan vikakoodin lukijaa? niin en minäkään, mitä sillä tekee kun ei ole vikojakaan.

      • Oikeankoodinlukija

        Tällä kun haet niin löytyy; Toyotan tissi = TOYOTA The Technical Information System TIS


    • Hjgujj

      Tilasin vikakoodinlukija suoraan venäjältä, kyllä löytyykin vikoja.

      • Skodajulli

        Kerroppa vähän tarkemmin niistä vioista.


      • Spooki
        Skodajulli kirjoitti:

        Kerroppa vähän tarkemmin niistä vioista.

        Pööpö tarkoittaa, että hänen venäläisessä vikakoodinlukijassaan on vikoja.


    • Kniwa

      skodaan ei käy kun aito itäblokin lukija, ruplissa taitaa olla sen 4000,kertoo toverimme enemmän kun euro hinta. Samalla suosittelen isoa pönttöä moottoriöljyä ja jonkin näköistä lämmitintä talveksi.

    • Larvannonbroidi

      Yhden kun kuittaa niin toinen jo syttyy, tipe tipe tip tap, tip tip tap.
      Skodajullien runo viivakoodinlukijan lahjakortissa.
      Värikästä kevättä varoitusvalojen kera skodajullikoille.

    • Kannattaa olla runsasta käyttöä kestävä kun skodalla ajelet.

    • vasararuuvvari

      Vasaralla olen hoitanut isoimmat ongelmat.
      Se auttaa melkein aina.
      Kerran vaihdoin suodatinta ja se rukkasi silmille. En tee toista kertaa kun vieläkin kirvelee ja polttelee välillä. Mitä lie luiskuu sieltä tuli silmille.
      Kun renkaat vapisee, ajan skodan kauppakeskusen halliin ja odotan että sulaa.
      Usein se auttaa.
      katsastusmies ruputtaa aina mutta olen tottunut siihen.

      • simo.s.sarkastinen

        Hieno kirjoitus puoli kahden aikaan yöllä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe