Hyvää Ystävänpäivää kanssajaksajat!

Ruusujen.Tuoksu

Koetetaan jaksaa ja tehdä huomisesta parempi päivä. Annetaan siihen mahdollisuus. Jospa ensi vuonna tähän aikaan on kaikki toisin? Se selviää kun elämme sinne saakka. Tehdään sen vuoksi ja eteen kaikki se mitä itse jaksetaan ja pystytään, muutetaan ravintotottumuksia parempaan suuntaan että kehon kemia muuttuisi ja aivot pelaisi niin että joka päivä vaaniva masennus ankeuttaja pikku hiljaa menettää otteensa. Vielä on koettavaa ja iloittavaa. Nyt jo aurinko paistoi, tuntui keväältä. Kissa uskalsi käydä ulkona hetken. Hyvää ystävänpäivää sinulle, halaus!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salainensana

      Jaksellaan. Liikuntaa ja harrastusta, pitää koneen käynnissä. Oman ponnistelun kautta tulee kaikki hyvä mutta joskus se unohtuu ja antaa paskan viedä mukanaan.

      • Ruusujen.Tuoksu

        Joo, ja enkä tarkoita että tarvisi vaatia liikaa, elämä tuntuu vaativan meiltä muutenkin liikaa eikä me jakseta antaa sillä tavalla. Vain pikku hiljaa ja pala kerrallaan. Viisi minuuttia raitista ilmaa muuttuu kymmeneksi minuutiksi, ja sitä myöten jaksaa kävellä jo kilometrin parin viikon päästä kun huomaa kuinka hirmu hyvää kävely tekee. Ota mukaan kaunista musiikkia ja kuuntele luureilla.

        Jos tuntuu että alkoholia tulee nautittua liikaa, niin puolittaminen riittää, ei tarvi raitistua. Sekin tekee jo hyvää elimistölle kun keventää maksan ja haiman kuormaa. Ihan tutkitusti maksan kunto vaikuttaa aivoihin sekin. Pienillä askelilla iloisempaa elämää kohti. En syö itse enää mitään lääkitystä ja maksaa yritän hoitaa siten. Samoin kuin jättämällä sokerin pois. Voi aloittaa syömällä vaikka omenan tai jonkun muun hedelmän päivässä sokerin sijaan. Kolajuomia voi vähentää ja vaihtaa vissyyn jne. Vehnäjauhot täysjyvään tai kauraan. Elimistö kiittää ja aivot myös. Erittäin hyvää olisi kokeilla vaihtaa entinen hiilarimättö kasviksiin ja proteiiniin ja jättää tärkkelykset pois pikku hiljaa ja katsella miten sellainen ruokavalio sopii. Jokainen löytää omanlaisensa hyvinvoinnin eväät. Mutta muistakaa rauta...raudanpuutehan itsellänikin on ollut masennuksen ja ahdistuksen, unettomuuden jne yksi syy. Vointi sen kun kohenee tässä viikko viikolta.

        Kun me voidaan hyvin niin se vetää puoleemme hyvinvoivia ihmisiä. Kun hymyilee niin joku voi hymyillä takaisin. Yksi päivä halusin katsoa miten vaikuttaa kun olen jokaiselle hyvin ystävällinen ja hymyilen bussikuskille ja kassalle, ja kaikille. Sain aina hymyä vastineeksi. Se tuntuu mukavalta.

        Minun päiväni kääntyi nyt hyväksi. Elämässä voi tapahtua tosi yllättäviä, positiivisia asioita. Yhtäkkiä asiat saa vain uuden käänteen, sellaisen mitä ei odottanut ollenkaan. En olisi uskonut tätäkään vuosi sitten, kun ryvin murheen syvimmässä mustassa aukossa. Mutta silloin jo päätin, että yritän voittaa sen elämääni tuhoavan ankeuttajan, pala kerrallaan. Minulla tämä käänne liittyy rakkauteen ja erääseen tärkeään ystävään, joka on ottanut minut osaksi elämäänsä. Hän on ollut se, joka antaa voimaa mutta olen luullut jo pitkään etten kelpaa. Katsastelen vielä varovasti, koska minun on vaikea luottaa toisiin ihmisiin ja toisten sanomisiin. Mutta koetan avata pikku hiljaa sitä kuorta ympärilläni, että uskaltaisi ottaa vastaan toisen ihmisen lämpöäkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe