Kun sarjataulukkoa katsoo, huomaa varmasti itse kukin, että se on harvinaisen tasainen. Kolme joukkuetta taistelevat edelleen runkosarjan mestaruudesta, vaikka jäljellä on vain muutama hassu peli. Myös alempana käydään kiihkää taistoa sijoituksista, sillä mikään ei ole vielä ratkennut. Parhaimmassa tapauksessa sijoitukset ratkaistaan vasta viimeisessä pelissä.
Henkilökohtaisesti pidän tätä tasaisuutta hyvänä asiana. On paljon mielekkäämpää seurata tilannetta näissä merkeissä kuin että mestaruus olisi ratkennut jo puolessa välissä kautta. Näin jännitys säilyy lopuun saakka ja huipennus on vasta tulossa. Tarkoitan tulevia pleijareita.
Pleijarit ovat oma maailmansa ja siellä astuu kokemus huomattavaan rooliin. Peleihin lähdetään nolla -tilanteesta ja pisteillä ei ole enää merkitystä. Vastustaja on voitettava jos jatkoon mielii. Tänä vuonna se tulee olemaan ennätyksellisen vaikeaa, sillä niin tasaista on ollut. Pelijareihinkin on kasvettava ja pään on kestettävä menestystä. Se ei ole itsestäänselvyys.
Jokerit, TPS ja HIFK tulevat kokemuksellaan olemaan kovia. Varmasti tietävät, miten siellä peltaan. Sen kertoo jo lukuisat Suomen mestaruudet. Kärpät, Lukko ja HPK jäävät tässä vertailussa kakkoseksi, sillä kokemus ei millään riitä näille kolmelle. Toisaalta, Kärpät ovat hallitseva Suomen mestari, joten mitä tahansa voi tapahtua. Tapparakin on löytänyt pelivireensä ja Jyppiä tai Ässiä ei sovi aliarvioida.
Vielä kun lisätään tähän yhtälöön NHL -tähdet, kuten Jokinen/Koivu niin juhlakausi on täydellinen. Meillä on ainutlaatuinen tilaisuus seurata näiden maailmanluokan tähtien edesottamuksia. He ovat varmasti tärkeitä pelaajia joukkueilleen niin henkisesti kuin pelillisesti.
Mutta kuka vetää sen pisimmän korren? Onko valttina kokemus vai nuori halu/tasaisuus? Vai kenties kaikki nämä yhdessä. Itse en uskalla arvailla Kanada-maljan nostajaa. Sen aika näyttää.
Voisiko enää parempaa kautta toivoa?
Parasta tasaisuutta
10
296
Vastaukset
En ihan tismalleen ole samaa mieltä, joskin hyviä havaintoja alustuksessa on. Liigan lähes jokainen sija on auki, lukuunottamatta 13. paikkaa, joka näyttää olevan Pelicansien hallussa lopullisesti.
Lopullinen järjestys siis on auki, mutta totuuden nimissä on sanottava, että liiga on jakautunut kerroksiin. Kärjessä on Kärpät, Jokerit ja HPK, sitten on HIFK, TPS, Lukko ja Ilves, jotka muodostavat seuraavan rykelmän. JYP, Tappara ja Ässät muodostaa oman ryhmänsä ja loput ovatkin häntäpäässä.
Olisin odottanut, että runkosarjan voitosta olisi käyty kisaa useamman joukkueen voimin. Ainakin HIFK ja TPS ovat olleet pettymyksiä. Samoin odotin sellaista vahvaa keskiryhmää, kärjen haastajia, johon kuuluisi ensisijaisesti Blues ja Tappara. Monen joukkueen suoritusvarmuus on ollut tipotiessään ja joukkueita ovat vaivanneet pitkätkin kuivat kaudet. Minulle tämä kausi on ollut pettymys juuri siksi ettei se ole ollut ihan niin tasainen kuin odotin.
Kärppien osalta olen kovastikin eri mieltä. Kuinka voit väittää joukkuetta kokemattomaksi? Joukkuehan on iältään sarjan nuorimpia, mutta ei suinkaan kokematon. Katsoppa vaikka pelaajien Playoff-pelien määrää, niin jo se paljastaa ettei ryhmä suinkaan kokematon ole, ei sinne päinkään.
Eräs piirre SM-liigassa on, josta ei mediassa ole paljoakaan puhuttu. Se on oikeastaan jokaisen seuran panostus omiin nuoriin pelaajiin. Ainoa poikkeus tästä taitaa olla vain Blues, jonka pelaajista merkittävä osa muiden seurojen kasvatteja, tosin omia kasvatteja Bluesiltakin löytyy. Jokerit on esimerkiksi selvästi panostanut parina viime kautena omiin kasvatteihin, eikä sitä voi kutsua ostoporukaksi, niinkuin takavuosina. HIFK:lla on pitkälti sama homma. TPS on perinteisesti kasvattanut omat pelaajansa ja HPK:kin pohjaa pitkälti omiin junnuihin, tosin HPK:ssa scouttaus tuntuu olevan pätevää, sillä esim. Laakkonen ja Voutilainen ovat KalPan kasvatteja ja erittäin onnistuneita värväyksiä.
On sinänsä mielenkiintoista ettei Kärppien joukkuetta oikein osata arvostaa. Se nähdään vain kovien vahvistusten kautta. Totta on, että vahvistukset ovat hyviä ja oikeita osumia vahvistuksina. Kuitenkin Kärpät on onnistunut siinä missä muut seurat eivät viime vuosina ole. Kärpät on koko ajan ajanut joukkueeseen sisään omia junnuja tinkimättä menestyksestä. Joku vuosi sitten TPS menestyi loistavasti samalla toimintatavalla.
Kun joukkueiden mestaruusmahdollisuuksia aletaan spekuloimaan, niin näkisin 3 joukkuetta ylitse muiden. Kärpät, luonnollisesti, on jo voittanut mestaruuden ja joukkue tietää mitä se saavutus vaatii. HIFK tulee olemaan keväällä hyvä, kenties mestari, itse pelkään eniten HIFK:ta. Joukkueen valmentaja on peluuttajana erinomainen, materiaali on sopiva sekoitus kokemusta ja nuoruutta, joukkueen maalivahtiosasto on kunnossa ja joukkueelta löytyy sarjan paras sentterikolmikko, Jokinen-Pirjetä-Harkins. Jokerit on kolmas vahva ehdokas. Tim Thomas on sarjan paras maalivahti, valmentaja on sarjan menestynein ja tulee jälleen osoittamaan taktisen osaamisensa, puolustus on maajoukkuetasoa kauttaaltaan ja Jokerit saa kasaan kaksi loistavaa hyökkäysvitjaa, eikä kolmos- ja nelosketjutkaan huonoja ole.
Olipa muuten hyvä keskustelunavaus, toivottavasti moni vastaa, niin näitä tulisi sitten lisääkin.- Minä vain
Aivan oikein, ei Kärpiltä kokemusta puutu, minä mokasin kirjoittaessani tuon ja pyydän anteeksi. Olisi pitänyt ajatella ennenkuin laukoo perättömyyksiä. Onneksi sieltä löytyy porukkaa, jotka ojentavat. Lupaan ottaa opiksi tästä.
Minä kyllä arvostan Kärppiä ja pidän heitä kovana porukkana. En ole koskaan ajatellut heitä ostopoppoona, päin vastoin. Jotenkin pidän heitä samantapaisena HPK:n kanssa. Pelityylikin tuntuu täsmäävän. Menestys on teillä kuitenkin parempaa.
Korjaa jos olen väärässä.
Itseäni pelottaa nuo pleijarit Kerhon osalta. Kun ei ole sitä kokemusta niin ei ole. Nyt ovat hävinneet pari putkeen ja vähän huolestuttavia aatoksia hiipii päähän. Toisaalta, miksi jotkut jengit eivät taktikoisi itselleen sopivaa vastustajaa, esim. Jokerit? Kaukaa haettua?
Kiitos kehuista. Toivottavasti tulee vastauksia. Minä vain kirjoitti:
Aivan oikein, ei Kärpiltä kokemusta puutu, minä mokasin kirjoittaessani tuon ja pyydän anteeksi. Olisi pitänyt ajatella ennenkuin laukoo perättömyyksiä. Onneksi sieltä löytyy porukkaa, jotka ojentavat. Lupaan ottaa opiksi tästä.
Minä kyllä arvostan Kärppiä ja pidän heitä kovana porukkana. En ole koskaan ajatellut heitä ostopoppoona, päin vastoin. Jotenkin pidän heitä samantapaisena HPK:n kanssa. Pelityylikin tuntuu täsmäävän. Menestys on teillä kuitenkin parempaa.
Korjaa jos olen väärässä.
Itseäni pelottaa nuo pleijarit Kerhon osalta. Kun ei ole sitä kokemusta niin ei ole. Nyt ovat hävinneet pari putkeen ja vähän huolestuttavia aatoksia hiipii päähän. Toisaalta, miksi jotkut jengit eivät taktikoisi itselleen sopivaa vastustajaa, esim. Jokerit? Kaukaa haettua?
Kiitos kehuista. Toivottavasti tulee vastauksia.En väheksyisi HPK:n menestystä, joukkue on napsinut melkoisen määrän mitaleja viimeisen 10 vuoden aikana.
Eikä kannata harmitella tuota Kärppien "aliarvioimista". Samaa tekee esimerkiksi monet urheilutoimittajatkin ja ehkä se sitä kautta tarttuu sitten muihinkin. Kärpistä tunnutaan huomaavan helposti hyvät vahvistukset, mutta ei huomata, ketä heidän rinnalla pelaa.
Haataja-Saarenheimo-Ujcik sekä Jokinen-Viuhkola-Tenkrat ovat olleet tehokkaita kentällisiä, mutta noista pelaajista 4 on nuoria oululaisia (alle 25v), jotka jäävät mediassa huomiotta. Silti taitaa play-offs kokemusta löytyä heiltäkin sellaista 25 peliä per nenä. Jossakin toisessa seurassa sama määrä pleijarikokemusta on tullut 10 vuoden aikana.- Minä vain
rosewater kirjoitti:
En väheksyisi HPK:n menestystä, joukkue on napsinut melkoisen määrän mitaleja viimeisen 10 vuoden aikana.
Eikä kannata harmitella tuota Kärppien "aliarvioimista". Samaa tekee esimerkiksi monet urheilutoimittajatkin ja ehkä se sitä kautta tarttuu sitten muihinkin. Kärpistä tunnutaan huomaavan helposti hyvät vahvistukset, mutta ei huomata, ketä heidän rinnalla pelaa.
Haataja-Saarenheimo-Ujcik sekä Jokinen-Viuhkola-Tenkrat ovat olleet tehokkaita kentällisiä, mutta noista pelaajista 4 on nuoria oululaisia (alle 25v), jotka jäävät mediassa huomiotta. Silti taitaa play-offs kokemusta löytyä heiltäkin sellaista 25 peliä per nenä. Jossakin toisessa seurassa sama määrä pleijarikokemusta on tullut 10 vuoden aikana.Minä olen jo tottunut tuohon aliarviontiin. Meilläpäin siinä ei ole mitään uutta. Tässä on muutama esimerkki:
1. Joka vuosi HPK on asiantuntijoiden mukaan vuoden yllättäjä. Kumma juttu, että ovat keikkuneet samoilla sijoilla vuodesta toiseen. Kuinka silloin voi joka vuosi olla yllättäjä? HPK rankataan muutenkin ulos pleijareista ennen kuin kausi en kerennyt edes alkamaan.
2. Kun HPK:sta puhutaan pleijareiden valossa, vastaus on tämä: Joukkue on epäonnistunut lähes joka kerta. Niin no, jos mitalin tuominen on epäonnistumista niin ei kai sitten voi mitään.
3. Mestariehdokkaista puhuttaessa maininnan saivat Kärpät, Jokerit, HIFK ja TPS. HPK unohdettin ja mainittiin heidät ikuisena epäonnistujana.
Tällaista se on ollut jo pidemmän aikaa, mutta olkoon. En minä jaksa noista enää välittää. Katsos, jos ei ole ison rahan/kaupungin joukkue, voisi painua maatakiertävälle radalle. Ystävälliset terveiset ovat tulleet kyllä perille.
Minä pidän HPK:a harvinaisen menestyneenä porukkana olosuhteisiin nähden ja olen heistä ylpeä. Eipä paljon suuria JokisKoivuja ole näkynyt. Ei muuten varmaan tule näkymäänkään. Se on pienen paikan kirous, mutta ei se silti tarkoita sitä, etteikö voisi menestyä tai vaikka voittaa Suomen mestaruutta. Kaikki ei ole rahasta kiinni. Ikäänkuin se harmittaisi asiantuntijoita.
Luultavasti olet itsekin saanut kuulla tällaisia juttuja Kärpistä, millon mitäkin perättömyyksiä. Tärkeintä on kuitenkin, että tietää itse miten asiat ovat jaksaa uskoa omaan joukkueeseensa. En minä ole menettäny uskoani Kerhon suhteen vaikka nyt huonosto meneekin, se on osa urheilua ja elämää. Luotan heidän kykyihinsä täysin, vaikka se ei aina siltä näyttäisikään. Seura on 75 vuotta vanha ilman ainuttakaan mestaruutta mutta silti ;) Minä vain kirjoitti:
Minä olen jo tottunut tuohon aliarviontiin. Meilläpäin siinä ei ole mitään uutta. Tässä on muutama esimerkki:
1. Joka vuosi HPK on asiantuntijoiden mukaan vuoden yllättäjä. Kumma juttu, että ovat keikkuneet samoilla sijoilla vuodesta toiseen. Kuinka silloin voi joka vuosi olla yllättäjä? HPK rankataan muutenkin ulos pleijareista ennen kuin kausi en kerennyt edes alkamaan.
2. Kun HPK:sta puhutaan pleijareiden valossa, vastaus on tämä: Joukkue on epäonnistunut lähes joka kerta. Niin no, jos mitalin tuominen on epäonnistumista niin ei kai sitten voi mitään.
3. Mestariehdokkaista puhuttaessa maininnan saivat Kärpät, Jokerit, HIFK ja TPS. HPK unohdettin ja mainittiin heidät ikuisena epäonnistujana.
Tällaista se on ollut jo pidemmän aikaa, mutta olkoon. En minä jaksa noista enää välittää. Katsos, jos ei ole ison rahan/kaupungin joukkue, voisi painua maatakiertävälle radalle. Ystävälliset terveiset ovat tulleet kyllä perille.
Minä pidän HPK:a harvinaisen menestyneenä porukkana olosuhteisiin nähden ja olen heistä ylpeä. Eipä paljon suuria JokisKoivuja ole näkynyt. Ei muuten varmaan tule näkymäänkään. Se on pienen paikan kirous, mutta ei se silti tarkoita sitä, etteikö voisi menestyä tai vaikka voittaa Suomen mestaruutta. Kaikki ei ole rahasta kiinni. Ikäänkuin se harmittaisi asiantuntijoita.
Luultavasti olet itsekin saanut kuulla tällaisia juttuja Kärpistä, millon mitäkin perättömyyksiä. Tärkeintä on kuitenkin, että tietää itse miten asiat ovat jaksaa uskoa omaan joukkueeseensa. En minä ole menettäny uskoani Kerhon suhteen vaikka nyt huonosto meneekin, se on osa urheilua ja elämää. Luotan heidän kykyihinsä täysin, vaikka se ei aina siltä näyttäisikään. Seura on 75 vuotta vanha ilman ainuttakaan mestaruutta mutta silti ;)On pakko todeta, että kyllähän minäkin syyllistyn tuohon samaan HPK:n aliarvioimiseen, vaikka arvostankin Jukka Jalosta valmentajana. En vain tahdo uskoa, että mies onnistuu luomaan kaudesta toiseen iskukykyisen joukkueen, vaikka aina parhaat pelaajat viedään kauden päätteeksi pois. On siinä todellinen poppamies.
Yksikään toinen seura ei ole kasvattanut liigapelaajia, nimenomaan kansainvälisen tason liigajyriä, kuin HPK. Tämä siis Jalosen aikana huomioiden. HPK on yllättäjä siinä mielessä, että joukkue on kauteen lähtiessä yleensä varsin tuntematon. Menestystä on helppo povata sellaisille joukkueille, joiden pelaajilla on näyttävät meriittilistat.
Tuokin on mielenkiintoista, että menestykseksi katsotaan vain mestaruudet. Ikään kuin muut mitalit eivät olisi saavutuksina mitään. Kai se johtuu siitä, että media rakastaa voittajia, koska heistä kirjoitettaessa on helpompi myydä itseään. Jos katsotaan viimeistä 10 vuotta, niin kyllä HPK:n saavutukset ovat melkein vertaansa vailla. Ehkäpä TPS ja Jokerit yltää samaan mitalien määrässä, mutta muut ovatkin sitten jo haastajia.- Minä vain
rosewater kirjoitti:
On pakko todeta, että kyllähän minäkin syyllistyn tuohon samaan HPK:n aliarvioimiseen, vaikka arvostankin Jukka Jalosta valmentajana. En vain tahdo uskoa, että mies onnistuu luomaan kaudesta toiseen iskukykyisen joukkueen, vaikka aina parhaat pelaajat viedään kauden päätteeksi pois. On siinä todellinen poppamies.
Yksikään toinen seura ei ole kasvattanut liigapelaajia, nimenomaan kansainvälisen tason liigajyriä, kuin HPK. Tämä siis Jalosen aikana huomioiden. HPK on yllättäjä siinä mielessä, että joukkue on kauteen lähtiessä yleensä varsin tuntematon. Menestystä on helppo povata sellaisille joukkueille, joiden pelaajilla on näyttävät meriittilistat.
Tuokin on mielenkiintoista, että menestykseksi katsotaan vain mestaruudet. Ikään kuin muut mitalit eivät olisi saavutuksina mitään. Kai se johtuu siitä, että media rakastaa voittajia, koska heistä kirjoitettaessa on helpompi myydä itseään. Jos katsotaan viimeistä 10 vuotta, niin kyllä HPK:n saavutukset ovat melkein vertaansa vailla. Ehkäpä TPS ja Jokerit yltää samaan mitalien määrässä, mutta muut ovatkin sitten jo haastajia.Median tärkein tetävä on myydä ja mikäs sen helpompaa kuin menestys. Skandaalijutut tosin noteerataan sitäkin korkeammalle. Muistaakseni Jere Karalahden ryyppääminen nousi korkeammalle kuin Tanja Poutiasen menestys maailmancupissa.
On se Jalonen kieltämättä mies paikallaan. Ihan itsekin ihmettelen kuinka hän sen saman tempun jaksaa vuodesta toiseen tehdä. Pariin otteeseen on luotu huippuketjuja ja sehän se vitsi onkin, kun ne viedään heti kauden päätteeksi ja taas ollaan tyhjän päällä. Mielestäni se on vuosien työ, että saadaan porukka hitsautumaan yhteen ja vielä nuo ketjut toimimaan, mutta siihen se sitten jääkin.
Ymmärsiköhän tuosta alkuunkan mitä minä hain?
Mielnkiintoinen pointti sinulla. Tarkoitan tuota HPK:n viime vuosien menestystä. Enpä ole itsekään tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta. En oikein osaa sanoa kuinka arvostettu HPK on ihmisten/pelaajien keskuudessa, mutta media viis veisaa. He eivät tunnetusti näe kuin sen kullan. Minä vain kirjoitti:
Median tärkein tetävä on myydä ja mikäs sen helpompaa kuin menestys. Skandaalijutut tosin noteerataan sitäkin korkeammalle. Muistaakseni Jere Karalahden ryyppääminen nousi korkeammalle kuin Tanja Poutiasen menestys maailmancupissa.
On se Jalonen kieltämättä mies paikallaan. Ihan itsekin ihmettelen kuinka hän sen saman tempun jaksaa vuodesta toiseen tehdä. Pariin otteeseen on luotu huippuketjuja ja sehän se vitsi onkin, kun ne viedään heti kauden päätteeksi ja taas ollaan tyhjän päällä. Mielestäni se on vuosien työ, että saadaan porukka hitsautumaan yhteen ja vielä nuo ketjut toimimaan, mutta siihen se sitten jääkin.
Ymmärsiköhän tuosta alkuunkan mitä minä hain?
Mielnkiintoinen pointti sinulla. Tarkoitan tuota HPK:n viime vuosien menestystä. Enpä ole itsekään tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta. En oikein osaa sanoa kuinka arvostettu HPK on ihmisten/pelaajien keskuudessa, mutta media viis veisaa. He eivät tunnetusti näe kuin sen kullan.HPK on todella arvostettu fanien keskuudessa. Kerho taitaa olla todella monella se kakkossuosikki, ainakin Oulussa HPK:n menestystä toivotaan varsin avoimesti, uskoisin samanlaisia mielipiteitä löytyvän muiltakin liigapaikkakunnilta.
Media on aina helsinkikeskeinen, luonnollinen asia sekin on. Ensinnäkin toimitukset sijaitsevat Helsingissä, toimittajat ovat ymmärtääkseni helsinkiläisiä valtaosin ja Helsinki on monelle lehdelle se suurin myyntialue, joten on itsestään selvää, että pk-seutu saa melkoisen osan huomiota. Maakuntalehdet sitten kyllä keskittyvät omiin seuroihinsa, mutta niin TV kuin ip-kehdet keskittyvät pitkälti Jokereihin ja HIFK:hon.- Minä vain
rosewater kirjoitti:
HPK on todella arvostettu fanien keskuudessa. Kerho taitaa olla todella monella se kakkossuosikki, ainakin Oulussa HPK:n menestystä toivotaan varsin avoimesti, uskoisin samanlaisia mielipiteitä löytyvän muiltakin liigapaikkakunnilta.
Media on aina helsinkikeskeinen, luonnollinen asia sekin on. Ensinnäkin toimitukset sijaitsevat Helsingissä, toimittajat ovat ymmärtääkseni helsinkiläisiä valtaosin ja Helsinki on monelle lehdelle se suurin myyntialue, joten on itsestään selvää, että pk-seutu saa melkoisen osan huomiota. Maakuntalehdet sitten kyllä keskittyvät omiin seuroihinsa, mutta niin TV kuin ip-kehdet keskittyvät pitkälti Jokereihin ja HIFK:hon.Tuo Helsinkikeskeisyys siis. Ei kai se sitten mikään ihmekään ole, että tiettyjä joukkueita parjataan minkä keretään. Tosiaan, oman paikkakunnan lehdet keskittyvät sitten omiinsa. Eikös se ole aika luonnollistakin.
Jos palaa tuohon alustukseeni, niin voisin lisätä siihen vielä muutaman meriitin:
Yksi iso asia, mikä takaa joukkueen menestyksen on maalivahti. Maalivahti on joukkueen selkäranka ja joukkueen on myös luotettava häneen. Jos tämä systeemi toimii, on porukan pelaaminenkin vapautuneenpaa, uskalletaan hyökätä ja yrittää paljon helpommin. Maalivahdin on pystyttävä ottamaan ns. huippuseivejä, ja vaikeallakin hetkellä pidettävä joukkuetta pystyssä.
Unohdin myös mainita Ilveksen. Hyvin ovat pärjänneet Curren opastuksilla ja eilen irtosi voitto Kärpistä. Mutta mutta, kovinpina porukkoina pidän niitä, joilla on 4 pystyvää kentällistä ja maalivahtipeli toimivaa. Ei ole hyvä olla vain 1-2 kentän varassa. Yleensä se tietää huonoa.
Nämä ovat siis vain minun mielipiteitäni asiasta, joten saapi olla vapaasti erimieltä. - bonasa-bonasia
rosewater kirjoitti:
HPK on todella arvostettu fanien keskuudessa. Kerho taitaa olla todella monella se kakkossuosikki, ainakin Oulussa HPK:n menestystä toivotaan varsin avoimesti, uskoisin samanlaisia mielipiteitä löytyvän muiltakin liigapaikkakunnilta.
Media on aina helsinkikeskeinen, luonnollinen asia sekin on. Ensinnäkin toimitukset sijaitsevat Helsingissä, toimittajat ovat ymmärtääkseni helsinkiläisiä valtaosin ja Helsinki on monelle lehdelle se suurin myyntialue, joten on itsestään selvää, että pk-seutu saa melkoisen osan huomiota. Maakuntalehdet sitten kyllä keskittyvät omiin seuroihinsa, mutta niin TV kuin ip-kehdet keskittyvät pitkälti Jokereihin ja HIFK:hon.oot...hpk on monelle se kakkossuosikkijoukkue...monille vaikka he asuvatkin kaukana hämeenlinnasta.
- Kolli
bonasa-bonasia kirjoitti:
oot...hpk on monelle se kakkossuosikkijoukkue...monille vaikka he asuvatkin kaukana hämeenlinnasta.
HPK on "symppis" joukkue. Itse olen syntyperäinen helsinkiläinen (useammassa polvessa) ja saanut jo "äidinmaidossa" HIFK:n joukkueekseni..jo silloin,kun Jokereita ei edes ollut.
Jostain syystä minun "kakkosjoukkueeni" on jo vuosia ollut HPK. Jos ei IFK voita mestaruutta, mikä on mahdollista, niin olkoon se sitten HPK.
HPK on myös ollut lähes aina joukkue, joka on nostanut Helsingissä väärin ymmärretyt pelaajat ylös suomalaisessa jääkiekkoilussa, esim. Eskelinen, Rita, Somervuori, Santala, Väisänen jne. Helsingistä ei löytynyt heille silmää, joka olisi nähnyt kavereiden oikeat kyvyt ; heidät tiedettiin ihan ok-pelaajiksi, mutta vastuuta ei annettu. HPK antoi. Kiitos HPK.
Tämän kauden päätteeksi on odotettavissa mielenkiintoiset playoffsit. Toivottavasti mestari on HIFK...tai sitten HPK.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793