Suolistosyöpää?

...

Onko täällä ketään, jolla on suolistosyöpää? Meinaan, että millaisia oireita siinä on ja miten se huomattiin. Itsellä tulee yleensä kovan ulosteen yhteydessä hieman verta, mutta gastro arveli sen johtuvan pienistä peräpukamista. Tämä asia ei varsinaisesti häiritse mitenkään, mutta vaivaa henkisesti. En millään haluaisi mennä tähystykseenkään. Mitä ne on ne ulostetutkimukset, mitä niissä selvitetään? Olen "vasta" 24-vuotias.

12

7079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katti1

Heippa!! .Itselläni leikattu paksusuolen syöpä viime vuoden alussa.Se oli myös levinnyt imusolmukkeisiin.Ja sai siihen sytostaatteja.Tällä hetkellä olen "terve" mutta uusiminen mahdollista.Olisi niin paljon kerrottavaa,mutta jokainen tapaus on erilainen.Lueppa www.cancer.fi sivuilta kohta tietoa syövästä, sieltä saat tarvitsemasi tietoa
      Voimia sinulle ennen kaikkea!!Oireina olivat verta ulosteessa, joskus aikas paljonkin.Vatsa välillä kova,välillä ripulia.Vatsa joskus kipiä ja pahoinvointia oli muutaman kerran.

• katti1

unohdin kertoa miten mulla se löydettiin.Tutkimus tehtiin paksusuolentähystyksellä ja verikokeilla joista cea arvo paljasti syövän jossain olevan..

• ...

Katin ikää? Kuinka paljon sinulla oli verta ja kuinka usein? Toivottavasti voit nyt hyvin.

• jessus
        ... kirjoitti:

Katin ikää? Kuinka paljon sinulla oli verta ja kuinka usein? Toivottavasti voit nyt hyvin.

on se kumma että aina tarjotaan syöpää ensimmäiseksi, luulen että ihan on vaan peräpukamat! Mulla lapsen saamisen jälkeen jos paska on kovaa jää ain kirkasta verta paperiin ja se kirkas veri on merkki vuodosta peräaukon suulla tms. eli tod. näk. pukamat, mulla ainakin, ei tosiaankaan ole kaynyt mielessäkään että ois syöpä!! Epäiletteköte joka haavasta kolo5uksesta tms aina syöpää??

• katti1
        jessus kirjoitti:

on se kumma että aina tarjotaan syöpää ensimmäiseksi, luulen että ihan on vaan peräpukamat! Mulla lapsen saamisen jälkeen jos paska on kovaa jää ain kirkasta verta paperiin ja se kirkas veri on merkki vuodosta peräaukon suulla tms. eli tod. näk. pukamat, mulla ainakin, ei tosiaankaan ole kaynyt mielessäkään että ois syöpä!! Epäiletteköte joka haavasta kolo5uksesta tms aina syöpää??

Mä olen nyt 32vuotias.Uskon että sulla vaan peräpukamat tai kovan vattan yhteydessä verta tulee.Mullahan oli muitakin oireita ja verta tuli paljonkin välillä.Saattoi tosin oli 3 vkoakin väliä ja sit taas oireita.Sulla varmasti kaiki oko.
        Mutta jos haluat varmistuksen niin lääkärille vaan, pyydä CEA testi,jolleivat määrää.Niin saat m ja mielenrauhan.
        Mulla vaan oli niin huono tuuri lekureitten suhteen.Työterveysasemalla lääkäri totesi 3 peräpukamaa ja sanoi ettei se syöpää ainakaan ole, koska veri kirkasta.Oireet jatkuivat taas lekurilla joka sanoi ettei voi mitään tehä.Kokeili vatsaa ja sanoi että siellä ulostetta ja käski ostaa ulostuslääkettä.No tiesin että jokin pielessä niin tilasin ýksityiseltä ajan.Verikokeet ja tähystys jossa se sitten todettiin.Jos aikasempi lääkäri ois laittanut mut edes verikokeeseen,ois selvinnyt ettö jossain kasvain ,mutta ei kun olen niin nuorikin.Ja tämä on todellakon harvinainen nuoerella iällä,riski lisääntyy vasta 60 vuoden iän jälkeen,joten ole huoleti.Sytostaattihoidot loppuivat syyskuussa ja nyt olen ihan oko,ainakin tällä hetkellä.
        No niin lääkäriin vaan, varmuuden vuoksi ja kertoilepa sitten kuulumisia kunolet siellä käynyt.Hyvää alkavaa viikkoa!!!

• keski ikäinen kissa

Hei mä olin vatsa tähystyksessä kun mun ulosteessa oli verta (siis ei kirkasta verta vaan yleensä verta). Tähystys tehtiin ja lääkäri sanoi että vatsassa ei ole muuta kun vatsakatarria ei haavoja ei mittään. Sanoin sille sitten , että no miksi mulla on ulosteessa verta. Se kysyi, että onko se kirkasta. Mä sanoin, että ei ole kirkasta vaan ulosteen joukosta löydettiin verta. Kävi tarkistamassa labratulokset ja sanoi, että niinpä on nyt on tutkittava mistä se sieltä vuotaa.
        Se varasi mulle kiireajan heti paksunsuolen tähystykseen. Parin viikon päästä on paksunsuolen tähystys ja pelotta nyt jo.
        Oliko sulla mitä muita oireita, väsymystä, lihaskipuja tai muuta sellasta ja tietty vatsan reistailua eli välillä ummetusta ja välillä ripulia.
        Jännittää vaan, että mikähän tässä on. Lisäksi se sanoi, että mulla vuotaa sappinestetta vatsaan.

Mua hiukka pelottaa onko tää syöpää? Sulla oli levinnyt jo imusolmukkeisiin. Mitä vaivoja ne imusolmukkeeseen levinneet solut aiheutti?

Mutta tsemppiä sulle ja vointeja. kiva jos vastaat!!

• katti1
        keski ikäinen kissa kirjoitti:

Hei mä olin vatsa tähystyksessä kun mun ulosteessa oli verta (siis ei kirkasta verta vaan yleensä verta). Tähystys tehtiin ja lääkäri sanoi että vatsassa ei ole muuta kun vatsakatarria ei haavoja ei mittään. Sanoin sille sitten , että no miksi mulla on ulosteessa verta. Se kysyi, että onko se kirkasta. Mä sanoin, että ei ole kirkasta vaan ulosteen joukosta löydettiin verta. Kävi tarkistamassa labratulokset ja sanoi, että niinpä on nyt on tutkittava mistä se sieltä vuotaa.
        Se varasi mulle kiireajan heti paksunsuolen tähystykseen. Parin viikon päästä on paksunsuolen tähystys ja pelotta nyt jo.
        Oliko sulla mitä muita oireita, väsymystä, lihaskipuja tai muuta sellasta ja tietty vatsan reistailua eli välillä ummetusta ja välillä ripulia.
        Jännittää vaan, että mikähän tässä on. Lisäksi se sanoi, että mulla vuotaa sappinestetta vatsaan.

Mua hiukka pelottaa onko tää syöpää? Sulla oli levinnyt jo imusolmukkeisiin. Mitä vaivoja ne imusolmukkeeseen levinneet solut aiheutti?

Mutta tsemppiä sulle ja vointeja. kiva jos vastaat!!

Heippa!!!
        mulla oli siis ripulin ja ummetuksen lisäksi joskus hiukan vatsa kipiä ja joskus huonoa oloa.Kesällä 2003( todettiin siis 2004 helmikuussa ) mulla oli yhtenäpäivänä supistuksia vattassa ja kun muistelen aikaa n.15 vuotta taaksepäin muistan että mulla silloinkin muutaman kerran ol vattakipua ja pahoinvointia, silloin tehtiin vattan tähystys, siihen se jäi silloin kun mitään ei sieltä löytynyt.
        Mutta syöpäni on saattanut kehittyä 15 vuoden aikana, se ei ilmesty äkkiä..
        Mulla ei etäispesäkkeistä' erikseen oireita voinut määritellä.Leikkauksen jälkeen leikkaava lääkäri kertoi että näytti siltä ettei ole levinnyt ja se sit siitä.Parantunut.Mutta 4 vkoa leikkauksen jälkeen shokki, se oli levinnyt ja alkoi 6 kk sytostaattihoidot.Se oli rankkaa...
        Mutta voi se tosiaan sullakin olla muutakin,ei kaikki ole aina syöpää..Toivon sinulle parasta..

• ...

Kävin tänään terveyskeskuksessa ja pääsen verikokeisiin, mutta nehän tuolla yleisellä puolella kestää aika kauan. Odottelen siis... Keski-ikäinen: miten huomasit veren ulosteessa, oliko sitä paljon, viiruina vai miten? Ja kuinka kauan sinulla on ollut oireita? Suolistosyövät on toki vanhempien ihmisten sairaus, mutta lienevät yleistymässä nuoremmillakin elintasosairautena. Ja perimähän voi aina myös vaikuttaa.

• Tuttua

Mulla todettiin tähystyksessä usea polyyppi paksusuolessa eli adenoomia. Ne aiheutti kirkasta verenvuotoa ajottain. Adenoomasta voi myöhemmin tulla syöpä ja sen takia ois tärkeä, että kaikki tähystettäis, joilla tulee peräsuolesta verta. Myös nuoremmat (ite oon 33-v)

Adenoomat poistettiin tähystyksen yhteydessä polttamalla ja "slingaamalla". Nyt toistaiseksi on tilanne ok, mutta loppuelämäni käyn 2-4 vuoden välein kolonoskopiassa.

Monesti lääkärit vähättelee nuorehkojen ihmisten peräsuolen verenvuotoa. Vaikka olis pukamatkin, kannattaa pyytää tähystystä. Pukamat kun ei sulje pois polyyppeja tai jotain vakavampaa.

• ja kerran
        Tuttua kirjoitti:

Mulla todettiin tähystyksessä usea polyyppi paksusuolessa eli adenoomia. Ne aiheutti kirkasta verenvuotoa ajottain. Adenoomasta voi myöhemmin tulla syöpä ja sen takia ois tärkeä, että kaikki tähystettäis, joilla tulee peräsuolesta verta. Myös nuoremmat (ite oon 33-v)

Adenoomat poistettiin tähystyksen yhteydessä polttamalla ja "slingaamalla". Nyt toistaiseksi on tilanne ok, mutta loppuelämäni käyn 2-4 vuoden välein kolonoskopiassa.

Monesti lääkärit vähättelee nuorehkojen ihmisten peräsuolen verenvuotoa. Vaikka olis pukamatkin, kannattaa pyytää tähystystä. Pukamat kun ei sulje pois polyyppeja tai jotain vakavampaa.

kuussa koko vartalo kuvauset ja kaikki varotoimet, kun eihän sitä koskaan tiedä!

• kaikki maholliset tutkimuks...
        ja kerran kirjoitti:

kuussa koko vartalo kuvauset ja kaikki varotoimet, kun eihän sitä koskaan tiedä!

onpa pirullinen tauti tuo suolisto syöpä
        kun sitä ei voi todeta oikeen millään
        ja oireetkin on niin epämääräsiä että
        ne voi viitata muihinki tauteihin

• pelokas
        Tuttua kirjoitti:

oli myös poluuppeja,jotka poitettiin.Kotiin tuli parin kuukauden päästä tiedote.Sen mukaan löytynyt lievä solumuutos.Uusi tähystysaika kolmen vuoden päähän.Johtunee polupeista,en ole kysellyt,oliskohan pitänyt.Muistan kun sanoivat tähystettävän uudelleen,jos polupit juuri noita adenoomeja,jotka saattavat muuttua pahanlaatuisiksi.Oliko sinulla diag.myös lievä solumuutos?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe