Kellä on taivasten valtakunnan avvaimet?

Niinetsiväinen

Näistä on väännetty peistä ikkuisuus. Eli kellä nyt ihan oikiasti on ne suuret Taivasten valtakunnan avvaimet?

Aluksi sanon: Jumalan pelastussuunnitelma on aika suutari: vain ani harva turvautuu Jeesukseen. Ja näistä aniharvoista ihmisistä vielä piskuisempi joukko on niitä, jotka turvautuvat oikein Jeesukseen. Ainakin vanhoillislestadiolaisen käsityksen mukkaan suurin osa Jeesukseen turvautuvista turvautuu monilla tavoilla väärin. Täytyisi saada ensin yhteys ihimiseen, kellä taivasten valtakunnan avvaimet ovat hallussaan.

Keillä ne taivasten valtakunnan avvaimet sitten on?

Jotku sanoo, että ne ovat vain
- Amisheilla
- Jehovilla
- aikuiskasteen ottaneilla (ihan sama, missä ja miten villissä seurakunnassa)
- vanhoillislestadiolaisilla
- esikoislestadiolaisilla
- mennoniiteilla
- katolilaisilla (uskovat Paavin olevan Jeesuksen sijaisena maan päällä)

Jotku taas sanovat, että avvaimet ovat
- kaikilla kristityillä (ihan sama mitenpäin uskoo Jeesuksen päälle)
- kaikilla helluntalaisryhmittymillä
- kaikilla lestadiolaissuunnilla
- ihan joka ikisellä ihimisellä, vaikka palavelis ite pelsepuuppia.

Otappa tästä selevää pieni ihiminen, ketkä näistä ovat sitten oikiasa! Vai onko näitä avvaimia kellään?

24

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avaimista

      Ei niitä Jeesuksen Pietarille lupaamia avaimia ole kellään.
      Pietarille annettiin etu avata Jeesuksen opetuslapsille tie Taivasten Valtakuntaan, eli henkiluomukseksi Jeesuksen kanssa Jumalan Valtakuntaan.
      Heistä tulisi Jeesuksen kanssahallitsijoita.
      Pietari käytti avainta ensimmäisen kerran helluntaina vuonna 33 juutalaisten ja juutalaiskäännynnäisten hyväksi.
      Toisen kerran hänet valmennettiin käyttämään avainta pakanoiden hyväksi Korneliuksen huonekunnalle.
      Tätä ennen Samariassa oli kastettu Jeesuksen opetuslapsia, mutta he eivät olleet saaneet henkeä.
      Pietari lähetettiin heidän luokseen ja hän pani kätensä heidän päälleen ja niin heillekin avattiin ovi menna Valtakuntaan.

      • Uudesti syntyneillä kristityillä on jotka,rukoilessa toisen puolesta,tunnustaa syntinsä ja hylkää hänelle julistetaan syntien anteeksi antamus,Jeesusen veren kautta saa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä. Silloin on taivaassa annettu anteeski.


    • EtköTiennyt

      Kristuksella.

      • Ei voi olla, koska tuo hahmo on satua ja siten epäjumala.

        Hyvät uskonharhaiset, unohtakaa nuo jumalsadut ja odottakaa kaikessa rauhassa, jospa se oikea jumala joskus ilmestyy, vaikkakin sitä epäilen.

        Odottaessa ei kuitenkaan kannata vaahdota epäjumalan puolesta, koska oikeat jumalat eivät tunnetusti ole siitä kovin mielissään.


      • Johanneskalastaja
        he-ma kirjoitti:

        Ei voi olla, koska tuo hahmo on satua ja siten epäjumala.

        Hyvät uskonharhaiset, unohtakaa nuo jumalsadut ja odottakaa kaikessa rauhassa, jospa se oikea jumala joskus ilmestyy, vaikkakin sitä epäilen.

        Odottaessa ei kuitenkaan kannata vaahdota epäjumalan puolesta, koska oikeat jumalat eivät tunnetusti ole siitä kovin mielissään.

        Äitikö se kertoi että Jeesus on satua? Silloin äiti ei tiedä mistä puhuu. Ei Jeesus ole satua vaan ihan oikeasti elänyt maan päällä, ihan oikeasti kuollut puolestamme että meillä olisi elämä ja noussut myös kuolleista.

        Jeesus elää tänään ja on kohdattavissa. Uskovien meuhkaaminen Jumalasta ja Jeesuksesta perustuu siihen että ovat kohdanneet Jeesuksen henkilökohtaisesti pelastajanaan. Uskovat tietävät että Evankeliumi on totta ja toimii kun sen uskossa laittaa käytäntöön.


      • Johanneskalastaja kirjoitti:

        Äitikö se kertoi että Jeesus on satua? Silloin äiti ei tiedä mistä puhuu. Ei Jeesus ole satua vaan ihan oikeasti elänyt maan päällä, ihan oikeasti kuollut puolestamme että meillä olisi elämä ja noussut myös kuolleista.

        Jeesus elää tänään ja on kohdattavissa. Uskovien meuhkaaminen Jumalasta ja Jeesuksesta perustuu siihen että ovat kohdanneet Jeesuksen henkilökohtaisesti pelastajanaan. Uskovat tietävät että Evankeliumi on totta ja toimii kun sen uskossa laittaa käytäntöön.

        Olisi kannattanut jättää kommentoimatta, koska häpäisit epäjumalasi, itsesi ja koko kristinuskonharhaisen maailman kommentillasi.

        Jos sinulla olisi oikea argumentti epäjumalasi puolustukseksi, olisin mielelläni sellaisen lukenut, mutta tuollaisella ei edes kiirastulipaikkaa ansaita.


    • TeeParannus

      Avvaimet on tojistetusti meillä vanhalestaatiolaisilla.
      Jo Jeesus sanoi aikanaan, että pyhä henki leppää pohjanmaan päällä.
      Lisäksi puhujasetä sanoi samaa tämänpäiväisissä seuroissa

      • väkevää

        Nyky saarnat ei kovinkaan monesti ole enää niin väkeviä ni pakko ostaa välillä väkevää viinaa että saa edes jotain väkevää.


    • Pietarilla; Matt 16;18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan 'kallio'.
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

      Etkö lue Raamattua.

      • SM-juhlat

        Onko tuo voimassa silloinkin, kun harrastetaan sidontaleikkejä?


      • JätteKiva

        Kukkien sidonta on kivaa!


    • TavaraToimisto

      No mutta nytpä sattui!
      Just tänä iltana löysin kadulta avainnipun, jossa luki Taivasten valtakunta.
      Lainkuuliaisena ihmisenä vein avaimet poliisin löytötavaratoimistoon.
      Olisi kai pitänyt tallettaa avaimet omaan kassakaappiin.
      Ehkä joku Taivaaseen pyrkijä päästää minut sitten aikanaan samalla ovenavauksella sisään.
      Ainakin saan löytöpalkkion, jos ei muuta.

    • Avaimista

      Taivasten valtakunnan avaimet on heillä, joilla on Pyhä Henki.

      • Ei pidä paikkaansa. Ei löydy Raamatusta, Mutta Heillä se on, jotka ovat uudestsisyntyneet ylhäältä.

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Kun pääsee sisälle Jumalan Valtakuntaan, ei enään avainta tarvitse.

        Asia on aika uusi Kerhossa.


      • kempeleestä_
        Kesitas kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ei löydy Raamatusta, Mutta Heillä se on, jotka ovat uudestsisyntyneet ylhäältä.

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Kun pääsee sisälle Jumalan Valtakuntaan, ei enään avainta tarvitse.

        Asia on aika uusi Kerhossa.

        Sinun vajaakirkossahan ei tunneta Raamattua.
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta Matt.1:
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
        18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." [Matt. 28:20; Joh. 14:23, Joh. 20:19,26]


      • kukanytpäästää
        kempeleestä_ kirjoitti:

        Sinun vajaakirkossahan ei tunneta Raamattua.
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta Matt.1:
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
        18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." [Matt. 28:20; Joh. 14:23, Joh. 20:19,26]

        Sinä teit nyt sitä syntiä haukkumalla kesitasta !

        mitä meinaat nyt tehdä asian auttamiseksi, kerro sekin.


      • käytäserlaa
        kukanytpäästää kirjoitti:

        Sinä teit nyt sitä syntiä haukkumalla kesitasta !

        mitä meinaat nyt tehdä asian auttamiseksi, kerro sekin.

        Oletko sinä vielä vajaakirkkolaisempi kuin vajaakirkkolainen kesitas , joihin synti ei mukamas tartu? Te olette peräpäästä päästetyt.


      • VL-rules
        kempeleestä_ kirjoitti:

        Sinun vajaakirkossahan ei tunneta Raamattua.
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta Matt.1:
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
        18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." [Matt. 28:20; Joh. 14:23, Joh. 20:19,26]

        Miten tuo kohta on sinun vaajakirkossasi. Laita se näkyviin, kempeleestä_


      • mevaintaunoille
        VL-rules kirjoitti:

        Miten tuo kohta on sinun vaajakirkossasi. Laita se näkyviin, kempeleestä_

        Siinä on kaks veeällää päässyt liki toisiaan ja sen huomaa missä mennään näiden kanssa !

        onko teillä mitään normaalia missään asiassa.


    • tuulavillikka

      Eikö synnit saa suoraan anteeksi nöyrästi pyytämällä Jeesukselta Kristukselta anteeksi esim. "Isä Meidän"- rukouksessa? Ei kai Jeesus sitä opettanut turhaan rukoilemaan, jos ei sitä kuultaisi tai siihen vastattaisi. Itse luotan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sanoihin!

      • Muistakko tehdä syntiä kuitenkin 24/7/365 koska muuten devalvoit mielikuvitusjeesuksen uhrilahjan?

        Me synnittömät ateistit emme voi syntiä tehdä, mutta mielellämme autamme uskonharhaisia sisaria revalvoimaan mielikuvitusjeesuksensa uhrilahjan arvoa.


    • eitodellakaan

      JOS Jumalan Pyhä Henki asuu uskovan sisällä, niin eipä ole pitkä' matka kertoa ja tunnustaa hänelle asiansa!

      ei tarvita kenenkään kaulaa siihen tarkoitukseen, ei asu kauloissa syntien anteeksianto.

    • Vortt

      Mun kaulassa on Taivasten valtakunnan avaimet ja minä ite päätän, ketkä sinne sisälle päästän. Päästin jo Piippukeijon, Tupakkimasan ja Pössyveikan. Mutta en päästänyt esimerkiksi Mellimaijaa, Namusinttiä, enkä Tikkarikeijoa. Syy: he ovat nauttineet karamellia ja minun silimien eessä karamellin nauttiminen on kauhistus.

    • vloulaisista

      """Eikö synnit saa suoraan anteeksi nöyrästi pyytämällä Jeesukselta Kristukselta anteeksi esim. "Isä Meidän"- rukouksessa? Ei kai Jeesus sitä opettanut turhaan rukoilemaan, jos ei sitä kuultaisi tai siihen vastattaisi. Itse luotan Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sanoihin! ""

      Juuri näin voi uskomalla Jeesukseen Kristukseen saada synnit anteeksi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe