Tipitkin vaikuttavat kuulemisessa

Jake-

Ikäkuulon heikentyessä, kun vaikkas ensimmäisillä kojeilla aloittelee, niin monet
äänet paitsi voimistuvat jopa kauhistuttavasti, niin myös jonkunverran muuttuvat korvaan laitettavasta kappaleestakin, tipistä, riippuen... umpinaisilla enemmän. Avoimilla tipeillä äänet pysyvät luonnollisempina - umpinaisilla ja korvan mukaan valetuilla äänet monen mielestä muuttuvat ’digitaalisemmiksi’ koska kuuluvat kaikki kojeen kautta ja vahvistamina

Eli on esim avotippejä, tulppaaniksi ja hameenhelmaksi kutsuttuja ja yksiosaisia sekä kaksiosaisia mitä lienevät umpinaisia pallon puolikkaita...

Mutt nyt on tullut mulle uusi malli, joka on toki pallon muotoinen sekin, mutt punotun näköinen, jossa on paljon aukkoja, jolloin myös luonnollinen ääni pääsee korvaan.

Kokeilin heti moisia ja nehän tuntuvat tulppaaneja luonnollisemmilta ääneltään.
Avotipeillä kun nyt jo vanhojen kojeitteni teho ei riitä tuottamaan riittävää äänen vahvistusta. Ei ne mitään järisyttävää tehon lisäystä toki tuota, mutt lisää kuitenkin miellyttävällä äänellä :)

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama-jake-edelleen

      Joku ei ilmeisesti tykkää eri kuulokojeitten kokeiluista kirjoittamisestani, kun haluaa blokata mun käyttämäni nimimerkin Jake1234

      Miksköhän? ...onko joku muun kojemerkin ihminen, tms...?
      En osaa nähdä huonona asiana infota muita kokeiluistani - ne kun voivat jopa auttaa muita huomaamaan, ett esim kuulontutkija ei voi kuulla kojeen käyttäjän korvilla...

      Mutt enköhän mä vielä kokeile muunkin merkkisiä kojeita varmistaakseni itelleni sopivimpien kojeiden valintaa

      Eikä mun mielipiteeni ja tuntemukseni suinkaan tarkoita, että jotkut muut kojeet eivät voisi olla paremmin sopivia joillekin muille

      Mä vaan toivon, ett muutkin vois ja jaksais kokeilla löytääkseen itselleen parhaat kojeet, eivätkä tyytyisi muiden valitsemiin

      • Anonyymi

        No diin - kun uusia kojeitani ’sisäänajaessani’ kokeilin niitä erilaisten vuosien varrella jääneiden tippieni kanssa. Mulla on siis vain ns ikäkuulon heikentymä molemmissa korvissani - toisessa 60% ja toisessa 80% ja tutkija sekä lääkäri suosittivat jotain yksilöllistä ’valumuottia’ korviini, mutt en halunnut enkä huolinut, ne kun ovat täysin umpinaiset ja digitaaliääniset ja eroavat siksi luonnollisesta äänestä jonkun verran ...ääni tulee ’konemaisemmksi’ ...metallisemmaksi’ kuin tynnyristä kuuluisi ;) jne... ja uudet kojeeni ovat tehokkaammat, kuin edelliset, niin halusin avoimemmat ’hengittävämmät’ tipit

        No sellasiahan toki on jäänyt vanhastaan piirongin laatikkoon lojumaan, joten kokeilemaan...

        Aiemmin tipin vaihto aiheutti helposti vinkumista, mutt nyt ei ainakaan näin kotioloissa
        Tiedä sitt miten ulkona ja tuulessa - se selviää kohta kun lähden kauppareisulle käveleen

        Ensi havainnot/tuntemukseni olivat, ett ns tulppanit, hameen helmoiksikin kutsutut vaikuttivat umpinaisemmilta - pönttömäisemmiltä kuin uusimmat rei’itetyt pallo-tippini ja ne satuttivat korvaani, niin kuin aikanaan vanhoissa kojeissani terävän kehyksensä vuoksi.
        Joissain toisenmerkkisissä vastaavaa terävää kehysreunusta ei ehkä ole, niinkuin mun tipeissäni... Joten ei tule käyttöön mulla

        Sitt löysin ekojen kojeideni mukana tulleet ns avoimet tipit, joihin aikoinaan miellyin
        Ja nehän kuulostaa edelleen luonnollisemmilta ääneltään, tosin niiden kanssa volyymi on heikompi, mutt, kuten alussa mainitsin, uudet kojeeni ovat tehokkaammat, niin eikun äänen voimakkuutta eli vahvistusta lisää...

        Sujahtavat korvaankin näppärästi - pysyvyys selviää illan mittaan... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No diin - kun uusia kojeitani ’sisäänajaessani’ kokeilin niitä erilaisten vuosien varrella jääneiden tippieni kanssa. Mulla on siis vain ns ikäkuulon heikentymä molemmissa korvissani - toisessa 60% ja toisessa 80% ja tutkija sekä lääkäri suosittivat jotain yksilöllistä ’valumuottia’ korviini, mutt en halunnut enkä huolinut, ne kun ovat täysin umpinaiset ja digitaaliääniset ja eroavat siksi luonnollisesta äänestä jonkun verran ...ääni tulee ’konemaisemmksi’ ...metallisemmaksi’ kuin tynnyristä kuuluisi ;) jne... ja uudet kojeeni ovat tehokkaammat, kuin edelliset, niin halusin avoimemmat ’hengittävämmät’ tipit

        No sellasiahan toki on jäänyt vanhastaan piirongin laatikkoon lojumaan, joten kokeilemaan...

        Aiemmin tipin vaihto aiheutti helposti vinkumista, mutt nyt ei ainakaan näin kotioloissa
        Tiedä sitt miten ulkona ja tuulessa - se selviää kohta kun lähden kauppareisulle käveleen

        Ensi havainnot/tuntemukseni olivat, ett ns tulppanit, hameen helmoiksikin kutsutut vaikuttivat umpinaisemmilta - pönttömäisemmiltä kuin uusimmat rei’itetyt pallo-tippini ja ne satuttivat korvaani, niin kuin aikanaan vanhoissa kojeissani terävän kehyksensä vuoksi.
        Joissain toisenmerkkisissä vastaavaa terävää kehysreunusta ei ehkä ole, niinkuin mun tipeissäni... Joten ei tule käyttöön mulla

        Sitt löysin ekojen kojeideni mukana tulleet ns avoimet tipit, joihin aikoinaan miellyin
        Ja nehän kuulostaa edelleen luonnollisemmilta ääneltään, tosin niiden kanssa volyymi on heikompi, mutt, kuten alussa mainitsin, uudet kojeeni ovat tehokkaammat, niin eikun äänen voimakkuutta eli vahvistusta lisää...

        Sujahtavat korvaankin näppärästi - pysyvyys selviää illan mittaan... :)

        Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.

        Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.

        Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee.

        Mikä ketäkin kiinnostaa
        Minusta ei soittajaksi ole, mutt kuunteluun kyllä... :) ...vuosikymmeniä klassisen musiikin konserteista ja oopperoista nauttineena tekniikka-alan ihmisenä monet tietotekniikan nykyvärmeet kiinnostaa ihmisten elämisen helpottajina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.

        Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee.

        Luulis muuten, ett musisoidessakin ois merkitystä äänen laadulla... ett kuulee oikein
        Ellei sitt vaan rämpyttele ’luuttuaan’... ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe