Ikäkuulon heikentyessä, kun vaikkas ensimmäisillä kojeilla aloittelee, niin monet
äänet paitsi voimistuvat jopa kauhistuttavasti, niin myös jonkunverran muuttuvat korvaan laitettavasta kappaleestakin, tipistä, riippuen... umpinaisilla enemmän. Avoimilla tipeillä äänet pysyvät luonnollisempina - umpinaisilla ja korvan mukaan valetuilla äänet monen mielestä muuttuvat ’digitaalisemmiksi’ koska kuuluvat kaikki kojeen kautta ja vahvistamina
Eli on esim avotippejä, tulppaaniksi ja hameenhelmaksi kutsuttuja ja yksiosaisia sekä kaksiosaisia mitä lienevät umpinaisia pallon puolikkaita...
Mutt nyt on tullut mulle uusi malli, joka on toki pallon muotoinen sekin, mutt punotun näköinen, jossa on paljon aukkoja, jolloin myös luonnollinen ääni pääsee korvaan.
Kokeilin heti moisia ja nehän tuntuvat tulppaaneja luonnollisemmilta ääneltään.
Avotipeillä kun nyt jo vanhojen kojeitteni teho ei riitä tuottamaan riittävää äänen vahvistusta. Ei ne mitään järisyttävää tehon lisäystä toki tuota, mutt lisää kuitenkin miellyttävällä äänellä :)
Tipitkin vaikuttavat kuulemisessa
5
75
Vastaukset
- Sama-jake-edelleen
Joku ei ilmeisesti tykkää eri kuulokojeitten kokeiluista kirjoittamisestani, kun haluaa blokata mun käyttämäni nimimerkin Jake1234
Miksköhän? ...onko joku muun kojemerkin ihminen, tms...?
En osaa nähdä huonona asiana infota muita kokeiluistani - ne kun voivat jopa auttaa muita huomaamaan, ett esim kuulontutkija ei voi kuulla kojeen käyttäjän korvilla...
Mutt enköhän mä vielä kokeile muunkin merkkisiä kojeita varmistaakseni itelleni sopivimpien kojeiden valintaa
Eikä mun mielipiteeni ja tuntemukseni suinkaan tarkoita, että jotkut muut kojeet eivät voisi olla paremmin sopivia joillekin muille
Mä vaan toivon, ett muutkin vois ja jaksais kokeilla löytääkseen itselleen parhaat kojeet, eivätkä tyytyisi muiden valitsemiin- Anonyymi
No diin - kun uusia kojeitani ’sisäänajaessani’ kokeilin niitä erilaisten vuosien varrella jääneiden tippieni kanssa. Mulla on siis vain ns ikäkuulon heikentymä molemmissa korvissani - toisessa 60% ja toisessa 80% ja tutkija sekä lääkäri suosittivat jotain yksilöllistä ’valumuottia’ korviini, mutt en halunnut enkä huolinut, ne kun ovat täysin umpinaiset ja digitaaliääniset ja eroavat siksi luonnollisesta äänestä jonkun verran ...ääni tulee ’konemaisemmksi’ ...metallisemmaksi’ kuin tynnyristä kuuluisi ;) jne... ja uudet kojeeni ovat tehokkaammat, kuin edelliset, niin halusin avoimemmat ’hengittävämmät’ tipit
No sellasiahan toki on jäänyt vanhastaan piirongin laatikkoon lojumaan, joten kokeilemaan...
Aiemmin tipin vaihto aiheutti helposti vinkumista, mutt nyt ei ainakaan näin kotioloissa
Tiedä sitt miten ulkona ja tuulessa - se selviää kohta kun lähden kauppareisulle käveleen
Ensi havainnot/tuntemukseni olivat, ett ns tulppanit, hameen helmoiksikin kutsutut vaikuttivat umpinaisemmilta - pönttömäisemmiltä kuin uusimmat rei’itetyt pallo-tippini ja ne satuttivat korvaani, niin kuin aikanaan vanhoissa kojeissani terävän kehyksensä vuoksi.
Joissain toisenmerkkisissä vastaavaa terävää kehysreunusta ei ehkä ole, niinkuin mun tipeissäni... Joten ei tule käyttöön mulla
Sitt löysin ekojen kojeideni mukana tulleet ns avoimet tipit, joihin aikoinaan miellyin
Ja nehän kuulostaa edelleen luonnollisemmilta ääneltään, tosin niiden kanssa volyymi on heikompi, mutt, kuten alussa mainitsin, uudet kojeeni ovat tehokkaammat, niin eikun äänen voimakkuutta eli vahvistusta lisää...
Sujahtavat korvaankin näppärästi - pysyvyys selviää illan mittaan... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No diin - kun uusia kojeitani ’sisäänajaessani’ kokeilin niitä erilaisten vuosien varrella jääneiden tippieni kanssa. Mulla on siis vain ns ikäkuulon heikentymä molemmissa korvissani - toisessa 60% ja toisessa 80% ja tutkija sekä lääkäri suosittivat jotain yksilöllistä ’valumuottia’ korviini, mutt en halunnut enkä huolinut, ne kun ovat täysin umpinaiset ja digitaaliääniset ja eroavat siksi luonnollisesta äänestä jonkun verran ...ääni tulee ’konemaisemmksi’ ...metallisemmaksi’ kuin tynnyristä kuuluisi ;) jne... ja uudet kojeeni ovat tehokkaammat, kuin edelliset, niin halusin avoimemmat ’hengittävämmät’ tipit
No sellasiahan toki on jäänyt vanhastaan piirongin laatikkoon lojumaan, joten kokeilemaan...
Aiemmin tipin vaihto aiheutti helposti vinkumista, mutt nyt ei ainakaan näin kotioloissa
Tiedä sitt miten ulkona ja tuulessa - se selviää kohta kun lähden kauppareisulle käveleen
Ensi havainnot/tuntemukseni olivat, ett ns tulppanit, hameen helmoiksikin kutsutut vaikuttivat umpinaisemmilta - pönttömäisemmiltä kuin uusimmat rei’itetyt pallo-tippini ja ne satuttivat korvaani, niin kuin aikanaan vanhoissa kojeissani terävän kehyksensä vuoksi.
Joissain toisenmerkkisissä vastaavaa terävää kehysreunusta ei ehkä ole, niinkuin mun tipeissäni... Joten ei tule käyttöön mulla
Sitt löysin ekojen kojeideni mukana tulleet ns avoimet tipit, joihin aikoinaan miellyin
Ja nehän kuulostaa edelleen luonnollisemmilta ääneltään, tosin niiden kanssa volyymi on heikompi, mutt, kuten alussa mainitsin, uudet kojeeni ovat tehokkaammat, niin eikun äänen voimakkuutta eli vahvistusta lisää...
Sujahtavat korvaankin näppärästi - pysyvyys selviää illan mittaan... :)Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.
Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.
Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee.Mikä ketäkin kiinnostaa
Minusta ei soittajaksi ole, mutt kuunteluun kyllä... :) ...vuosikymmeniä klassisen musiikin konserteista ja oopperoista nauttineena tekniikka-alan ihmisenä monet tietotekniikan nykyvärmeet kiinnostaa ihmisten elämisen helpottajina... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, jaa, kokeile sinä vaan vaikka kaikki maailman kuulokojeet! Voihan niinkin aikansa kayttää.
Yleensä muilla maailman ihmisillä on muutakin tekemistä, mielenkiintoisempaa. Itse opettelen soittamaan kitaraa, korvissa kuulokojeet, joihin en kiinnitä huomiota. Hyvin menee.Luulis muuten, ett musisoidessakin ois merkitystä äänen laadulla... ett kuulee oikein
Ellei sitt vaan rämpyttele ’luuttuaan’... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442