Hyttyset toukokuussa?

Labranda

Mites olette törmänneet Rodoksen matkalla hyttysiin? Milloin niitä on eniten? Entä estääkö tuuli niiden esiintymisen? Eli jos ollaan tuulisella puolella eli Ixiassa niin vältämmekö hyttyset toukokuussa? Mikä on mielestänne paras aika lomailla Ixiassa? Joko tulevan kevään/kesän matka Rodokselle on varattuna? Mihin ja milloin? Vähän fiilistelyä kaipaan ma :)

16

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-hyttysiä

      Onhan tuo matka varttuna toukokuulle, koska en halua muuttua broileriksi heinä-elokuun paahteessa. Joskus on siellä ollut heinäkuussa yölläkin yli 40 astetta, ei siinä paljon fiilistellä.

      Hyttysiin en ole törmännyt Rohdoksella koskaan (olen käynyt useasti). Jotkut täällä tosin puhuvat niistä, mutta minulle se on täysin vierasta. Tosin hotellini ovat sijainneet tuulisella puolella. Siellä on linnnuillakin vaikeuksia pysyä ilmassa, puhumattakaan hyttysistä.

      • Labranda

        Jos tuuli on noin kova, niin onko se kuin kylmä toukokuussa? Vai onko se kova tuuli toukokuussakin vain mukava? Matka siis varattuna toukokuulle mutta pienoinen pelko ilmassa, että jos onkin vielä kylmää tuolloin nimenomaan tuulisella puolella. Mites meri? Onko aallokko paha? Jostain luin, että sopiva vesiurheiluun, mutta toiset taasen ylistivät rantaa kovastikin. Mikä mahtaa olla totuus. Viimeistään toukokuussa sekin selvinnee :)


      • eirodos

        Omien kokemuksien perusteella ei ole koskaan ollut toukokuussa huono sää. Voit olla huoletta. Joinakin päivinä voi hieman vettä ripauttaa hetken aikaa ja siinä se. Toukokuu on paras aika sään puoleen ja väljempää.


    • Hydyhommia

      Hyttyset ilmestyvät tyynellä, auringon laskiessa.

    • JKLman

      Ei ole toukokuussa huolta hyttysistä, ainakaan Tuulisella rannalla. Viime toukokuun lopulla oli jopa turhankin lämmintä, ei todellakaan palellut :) Toukokuu mielestäni paras aika, useasti olen käynyt Rodoksella.

    • Labranda

      Kiitokset positiivisista palautteista :) Entä onko kenelläkään kokemusta Labranda Blue Baysta?

      • Labranda

        Entäs Blue Bay Beach Ixiassa? Vaihtavatko hotellit alvariinsa nimiä vai miksi ovat suurelle yleisölle tuntemattomia? Labranda on kuitenkin TUI:n listoilla.


    • uhkkkkj

      Minulle nuo ovat tuntemattomia hotelleja, johtuen sijainnista, eli siitä Ixiasta. Minulle Rhodoksen kaupunki on se "One and only",koska siellä on eniten tapahtumia, ravintoloita, nähtävyyksiä, siis kaikkea.

      Toisaalta, meitä matkailijoita on joka lähtöön, joku tykkää löhöillä rannalla, toiset taas juoksevat nähtävyyksien perässä. Ixia voi olla hyvä paikka rauhalliselle lomalle. Toivottavasti lomanne onnistuu hyvin.

      • Labranda

        Kiitokset lomatoivotuksista :) Falirakissa on oltu ja tietty itse kaupungissakin. Nyt vaan on vähän erilainen loma tiedossa. Matkakumppanina kaveri vuosien takaa, mutta ekaa kertaa lähdössä pidemmälle reissulle yhdessä. Minä tykkään uida, lukea ja löhötä lämmössä ja kaveri kovasti liikunnallinen. Joten katsotaan kenen toiveet täyttyvät ja kumpi joustaa enemmän. Tietysti kaupungissakin vieraillaan, tarpeen tullen useastikin. Katsotaan miten yhteiselo lomalla sujuu ja lähdettiin kokeilemaan Ixiaa.


    • montakertaakäynyt

      Eipä niitä toukokuussa vielä ole. Itsekkin lähdössä toukokuussa. Viime vuonna olin elokuussa ja silloin oli hyttysiä iltaisin, eipä niitä kyllä silloinkaan paljoa ollut. Liian kuuma mulle elokuussa.

    • Yksinmatkaava

      Toukokuun alussa ekaa kertaa Rodokselle, kaupunkihotelliin, ja jo matkakuume kohoamassa.. =) olen käynyt Kanarialla, Kreetalla, Kyproksella, useasti Turkissa mm Sidessa joka on tähän asti ollut lemppari, saa nähdä tuleeko Rodoksesta uusi mielikohde.. mukava lukea ihmisten kokemuksia!

    • montakertaakäynyt

      Sinne vaan ihastut varmaan

    • Hyttystenkiusaama

      Olen kärsinyt hyttysen puremista rodoksella käydessäni sekä keväisin että syksyisin. Samasta porukasta kukaan muu ei niistä kärsinyt, mutta minut hyttyset löysi.
      Siellä kuitenkin suomalainen lääkäri, jolta sain lääkkeet niin ettei puremat pilanneet lomaa.
      Jos puremat ärtyy lääkäriin mahdollisimman nopeasti. Lääkäri teki myös hotelli käyntejä.
      Suomalaisista allergia lääkkeistä en saanut apua.

    • Ei.vielä.ruuhkaa

      Ensimmäiset turistit ovat tänään saapuneet saarelle, sillä yksi koneellinen väkeä tuli Wienistä. Se on kevään ensimmäinen turistilento, jos Italiasta mahdollisesti talven lennoilla tulleita ei lasketa mukaan.

    • piotro

      ei ole hyttisiä,jos et etsi niitä 24/7.suomessa enemmän,anna mennä vaa ja nauti lomasta.ixiassa lähellä rantaa tuulee kyllä.hyvää lomaa.

    • Anonyymi

      Hei!
      Kävimme 2017 kesäkuussa Rodoksella ja sain moskiiton puremia sääriini ja jalat olivat isoilla paukamilla melkein puoli vuotta. Rodoksella apteekista möivät Fenistil geeliä, joka auttoi tosi hyvin kutinaan. Suomesta ostettu kortisoli voide ei auttanut. Kannattaa välttää illalla ravintoloita, joissa on kasvillisuutta ja vettä tai suojautua vaatteilla.
      Rodos mahtava paikka!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe