Miksi juuri Skoda palsta on näin "vihattu"?

Otsikko kertoo kaiken oleellisen. Miksi juuri Skoda herättää tunteita näin paljon? Suurin osa "palstalaisista" ei edes omista Skodaa.
2
Ilmoita

Se tulee siitä, että laatu on liian lähellä Audia, mutta hinta on kaukana.
1
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Skodapalsta on tarjonnut jo kohta vuoden ajan parhaat naurut mitä suomi24 sivuilta on löydettävissä.
Skodaa ei vihata. Skodalle ja kaikille Skodan vioille nauretaan.
Skoda on vienyt monet taloudelliseen ahdinkoon, mutta silti joku aina puolustamassa Skodaa "laadukkaana".
Jokainen joka Skodan on omistanut on törmännyt öljyvuotoihin, ovet täynnä vettä, vaihdelaatikot hajoaa, maalipinnat huonoja ja ruostuu ennen aikojaan, ym. Viat yleensä 5.000€-10.000€ korjauskustannuksin, ja hajoavat tietankin usein juuri kun takuu ei enää korvaa.
3 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Erittäin hyvin kiteytetty.
Tullut luettua tältäkin palstalta kuinka Skodassa ovenpahvit jäätyvät (=Ovissa siis vesi kerääntyy seisomaan) ja kuinka maalipinnoissa on "reikiä" (=maalaamattomia kuplia tai kohtia joista ruostuminen alkaa). Ja nuo öljyvuodot. Vaihdelaatikkojen hajoamista ei enää voi itse parannella.
Tulisi tekniikan miehenä mieleen että Skoda pitäisi itse uudelleenrakentaa heti kun Skodan allensa saa.
Plaanipinnat pitää uudelleenplaanata, ja tiivisteinä käyttää laadukkaammista seoksista tehtyjä tiivisteitä. Käytännössä moottorit ja kaikki öljytiloja sisältävät plaanipinnat tulee uudelleen oikaista eli plaanata, ja tehdä tehtaalla tekemättäjätetty viimeistelytyö itse.
Koko Skoda pitää ylimaalata uudelleen heti uutena, kun Skodansa saa.
Uudelleenmaalauksen yhteydessä tehtaalta jääneet maaliviat ja maalaamattomat paikat tulee sitten todella maalatuiksi.
Vaihdelaatikoiden hajoaminen on asia josta en osaa sanoa miten ne hajoavat.
Jos tietäisin millätavalla hajoaminen ilmenee voisin olettaa sille syitä.
Autotekniikkaa45vuotta kirjoitti:
Tullut luettua tältäkin palstalta kuinka Skodassa ovenpahvit jäätyvät (=Ovissa siis vesi kerääntyy seisomaan) ja kuinka maalipinnoissa on "reikiä" (=maalaamattomia kuplia tai kohtia joista ruostuminen alkaa). Ja nuo öljyvuodot. Vaihdelaatikkojen hajoamista ei enää voi itse parannella.
Tulisi tekniikan miehenä mieleen että Skoda pitäisi itse uudelleenrakentaa heti kun Skodan allensa saa.
Plaanipinnat pitää uudelleenplaanata, ja tiivisteinä käyttää laadukkaammista seoksista tehtyjä tiivisteitä. Käytännössä moottorit ja kaikki öljytiloja sisältävät plaanipinnat tulee uudelleen oikaista eli plaanata, ja tehdä tehtaalla tekemättäjätetty viimeistelytyö itse.
Koko Skoda pitää ylimaalata uudelleen heti uutena, kun Skodansa saa.
Uudelleenmaalauksen yhteydessä tehtaalta jääneet maaliviat ja maalaamattomat paikat tulee sitten todella maalatuiksi.
Vaihdelaatikoiden hajoaminen on asia josta en osaa sanoa miten ne hajoavat.
Jos tietäisin millätavalla hajoaminen ilmenee voisin olettaa sille syitä.
Niin ja lisäystä, oviin tulee tehdä läpimenokanavat vedelle jotta vesi ei jää oviin seisomaan ja jäätymään.
Vaihdelaatikoihin sen verran, että mikäli hammasrattaat murenevat, voi ongelma olla liian huonolaatuinen metalliseos josta hammasrattaat ovat valettu.
Mikäli on liikkaa karkaistu, voi sekin että ovat liian koviksi karkaistuja rikkoa ne.
+Lisää kommentti
Skodat ja skodistit on vaan niin surkuhupaisia!
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Täällä riehuu yksi tyyppi jolla on aikaa päivät pitkät provoilla. Tyypillisesti hän aloittaa aamulla klo 05:00 jälkeen ja lopettaa vasta yöllä 01:30 jälkeen. Ja Aller tykkää kun saa mainostaa viestimääriä.
3 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Juu palstan häirikkö elää jossain mielikuvitus maailmassa ja postaa harhojaan tänne. Viihdettä ja ajankulua hänelle kun postaa noita keksittyjä vika spämmejä ja solvauksia muista. .Tämänkin ylläpito kohta poistaa. .Trollata saa muttei asiaa kirjoittaa
Taitaa olla sulla joku valvontatehtävän mielleyhtymä. Mitä sillä on väliä jos joku kirjoittaa tai ei, mutta sillä on väliä jos joku valvoo skodapalstan kirjoittajien kirjoitusaikoja, aktiivisuutta tai suuntauksia. Sulla on ongelma!
holistinkaveri kirjoitti:
Taitaa olla sulla joku valvontatehtävän mielleyhtymä. Mitä sillä on väliä jos joku kirjoittaa tai ei, mutta sillä on väliä jos joku valvoo skodapalstan kirjoittajien kirjoitusaikoja, aktiivisuutta tai suuntauksia. Sulla on ongelma!
Ei, kyllä ongelma on sillä, joka ei nuku öisin, vaan sepittelee kummallisia tarinoita tänne palstalle.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Tylsää paskanjauhantaa skodan merkin mollaaminen on, ja miksi kukka voittaa ja jos kaikki olisi niin kuin kirjoitatte kukaan ei kukaan ajaisi skodalla silloinko uskonto muuttuu ja ajellan "luotettavalla" toyotalla mutta ongelmia siinäkin ja kuten vuoden autossakin ; mene nyt asiakkaana googlelle päivittämään navia, kun vitunkalliin volvon väylä jumii???
Kummaa on myös kun on joku "parempi" auto alla ja se vaihtuu pikkaisen halvempaan tulee joku naapuri-, peli-, tyäkaveri kyselemään mikämikä jos vaikka audi on pikku kolarihuollossa ja ajossa onkin honda tai skoda huollossa ja ajossa onkin corolla tai vaan on myynyt volvonsa ja ajelee välikauden nissanilla ennekuin saa uuden skodan ulos kaupasta näitä kyselijöitä ilmaantuu mutta kun tulee uusi auto pihaan kukaan ei kysele miksi taas ostit skodan,
Sitten taas ajat sillä kolme vuotta ja 150 000 km eli enempi kuitenkin kuin kolme toyota jermua keskimäärin ,niinhän se on.
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Tuskin juuri kukaan vihaa skodaa vaan näkevät ne ennemminkin huvittavina.
2 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Juuri näin. Itsekkin huvitun kun näen skodasen. En voisi tuota hellyttävää sköntsää ikinä vihata ☺️
RepaL kirjoitti:
Juuri näin. Itsekkin huvitun kun näen skodasen. En voisi tuota hellyttävää sköntsää ikinä vihata ☺️
Elikkäs siis aina naurattaa Skoda. Varsinkin ravintolassa syödessä naurattaa. Skoda. Enkäs pysy mopoautollani tiellä. Ku aina tulee Skoda vastaan ja naurattaa. :-D

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Minää en oo mikään jorma vaikka skootaa ajankin. Olen yhtä tärkeä yhteiskunnalle kuin kaikki muutkin.
1
Ilmoita
Ihan mahtava väännön paikka tämä Skoda: menestys Suomen automarkkinoilla, joten todennäköisesti provoille tulee vastinetta. Mitä enemmän muuntelee totuutta, sen parempi.
1
Ilmoita
Trollit riehuvat Skoda-palstalla, koska saavat täällä vastauksen. Viime aikoina Skodan osuus viesteistä on vähentynyt, trollit löytäneet kiusaamiskohteita laajemminkin.

Skodan myynnille tällä palstalla tai yleensäkin trollauksella ei ole mitään merkitystä. Allerissa olisin huolissaan. Koko Suomi24 on pilalla, mutta mainostajat eivät vielä tajua, missä mennään.
1
Ilmoita
Laitoin eilen toiseen ketjuun ohjeen, että trollia ei pidä ruokkia. Ylläpito oli sen poistanut. Eikö se ole ylläpidon kannanotto vapaan trollaamisen puolesta? Aller haluaa paljon kirjoituksia, varsinkin provoja, tällaiseen johtopäätökseen tulin.
3 VASTAUSTA:
Onhan tämä yllättävä palsta. Vastuullisilla keskustelufoorumeilla laitettiin stoppi herjauksille ja aivottomalle rölölle jo silloin, kun Suomi24 vasta ideoi omaa "liikeideaansa". Eli kyseessä onkin Allerin tietoinen valinta oman bisneksen kannalta. Asiallisten palstojen lisäksi kerätään klikkauksia esim. tällä palstalla.

Tavallaan Skoda-ktiitikot ovat oikeassa: Trolleja ovat ne "Skoda-Jormat", jotka pyrkivät rajoittamaan keskustelua. Vaikkapa hyvien käytöstapojen tai vihapuheen kitkemisen nimissä.
Suomessa on sananvapus, ja vaikka kuinka skodatrollit haluaisivat että skoda ongelmista oltaisi Hys-Hys, niin on oikeus ja kohtuus saada niistä tietoa. Tämä ei ole mikään Stasin valvoma DDR!!!
VApaankeskustelun kirjoitti:
Suomessa on sananvapus, ja vaikka kuinka skodatrollit haluaisivat että skoda ongelmista oltaisi Hys-Hys, niin on oikeus ja kohtuus saada niistä tietoa. Tämä ei ole mikään Stasin valvoma DDR!!!
Juurihan tämän totesin. Itse olen tietoisesti halunnut rajoittaa vihapuhetta ja alatyylistä herjaamista, jota myös Suomi24-palstalla Sananvapauden "uudeksi normaaliksi" kutsutaan. Mutta älä huoli, me "skodatrollit" olemme tässä heikoilla. Ylläpito puolustaa äärimmäistä sananvapautta Sinunkin eduksesi.

Skoda-merkkisen auton käyttöön tai myyntiin tämä palsta ei liity mitenkään, mutta nauti siitä mitä tämä Sinulle tarjoaa!

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Ei skoda palsta ole vihattu. Itsekin sain runsaasti tietoa skodan merkittävistä laatupuutteista (kiitos annetuista linkeistä), enkä sitten onneksi skodaa ostanut. Erityiskiitos palstan skoda kriittisille kirjoittajille, sain tietää testivoittojenkin olevan huijausta (skoda joutui myöntämään maksetut testivoitot). Hyvä että on tällainen yhteisö, jossa saa asiallista tietoa ja jopa pirkkaniksi vinkkejä, skodan puutteisiin liittyen.
1 VASTAUS:
Hauska kirjoitus. Tosin jälleen kerran siitä paistaa läpi kirjoittajan todelliset tarkoitusperät. Eli sepitetty juttuhan se on, mutta ei se mitään, kun me tiedämme sen.
+Lisää kommentti
Aloittajalle tiedoksi: Tämä on sitä some-maailmaa.
1
Ilmoita
Minä ostin uuden Skodan juuri tämän palstan innoittamana. Ja vielä Ocun, joka on palstan herjatuin. Vaihdossa meni Tojon Auris. Nyt puoli vuotta ja 10000 km takana ja jumankekka kyn voi olla autoilu mukavaa ja helppoa!
2 VASTAUSTA:
Sulla jos joku on trolli, niin siinä on varma trolli. Ei kukaan tosissaan olisi Toyotaa vaihtamassa Skodaan, vaan ottaisi toisen Toyotan tilalle.
Tämä trolli sanoo näin koska Toyota vastaan Skoda on ollut enemmän kuin paljon esillä.
Lisäksi Toyota antaa ylivoimaiset rahoitusedut uskollisille Toyota asiakkailleen.
fhdjsgy kirjoitti:
Sulla jos joku on trolli, niin siinä on varma trolli. Ei kukaan tosissaan olisi Toyotaa vaihtamassa Skodaan, vaan ottaisi toisen Toyotan tilalle.
Tämä trolli sanoo näin koska Toyota vastaan Skoda on ollut enemmän kuin paljon esillä.
Lisäksi Toyota antaa ylivoimaiset rahoitusedut uskollisille Toyota asiakkailleen.
Ei kai nyt kukaan laadukasta länsiautoa, huoletonta kestävää Tojoa vaihda johonkin tuulessa huojuvaan itäauto skoda lahnaan. Ei mene läpi tuokaan tarina...... Itselläni ei ole tojoa ollut, mutta tuttavapiirissä kylläkin, ja ne ovat kyllä todella varmoja ja luotettavia pelejä. Taitaa muuten olla maailman myydyin automerkki? Skeidahan on täysin marginaalimerkki itäplokista.... Jenkeissäkään ei liene kuin alta 10 skeidaa koko maassa. Nekin tuotu sinne erikoisluvalla naureskeltaviksi, kun jotkut rikkaat jenkit keräilee itäplokin nostalgiaa
+Lisää kommentti
Tuskin kukaan Skodaa vihaa, sen enempää kuin 70-80 - luvulla Ladaakaan, joka silloin oli myyntitilastojen kärkimerkki. Kukapa nyt Skodaa vihata jaksaisikaan, kyse on lähinnä viisastelusta ja ehkäpä muutaman skodistin herkkänahkaisuudesta Skodan puolesta. Jotain kai tuollainen kummallinen herkkänahkaisuuskin jonkin auton puolesta kertoo, en tiedä.
Nyt on nämä somet yms, joissa viisastelu on helppoa, 70-80-luvulla ei ollut. Eipä ole vaikea kuvitella tilannetta, jos olisi ollut vaikka Suomi24 tuolloin.

Skoda on suurin jokamiesluokan eli meidän tavisten merkki ja pysyy jatkuvasti myyntitilastojen kärjessä. Ladahan on poistunut käytännössä markkinoilta kokonaan eikä viimeiset mallit enää kyenneet kilpailemaan muiden nykyautojen kanssa miltään osin.
Autona Skoda ihan jees, hyvin perustavallinen jolla sinänsä on vaikea selittää myyntimenestystä, mutta vahva markkinointi ja saatavuus missä päin Suomea tahansa tekee Skodasta myyntimenestyksen. Hinnoittelukaan ei oli este hankkimiselle. Ei tilat ja suuri tavarankuljetuskykykään ole huono juttu.
4 VASTAUSTA:
Luettelit lopuksi Todellisuuden tekijät Skodan menestyksen takana.

Suomi24 on Rinnakkaistodellisuutta. Välillä toki nautittavaa viihdettä, mutta ei muuta. Mutta onko tuntemattomien ihmisten herjaaminen ja nimittely automerkin perusteella sairautta vai viihdettä jää viimekädessä Ylläpidon ratkaistavaksi...
Turha viitata Ladaan Skoda-palstalla. Ne ajat ovat olleet ja menneet. Itse uskon, että Skodia myytäisiin enemmän kuin Mersuja, vaikka Mersu olisi saman hintainen kuin Skoda.
skodajulli kirjoitti:
Turha viitata Ladaan Skoda-palstalla. Ne ajat ovat olleet ja menneet. Itse uskon, että Skodia myytäisiin enemmän kuin Mersuja, vaikka Mersu olisi saman hintainen kuin Skoda.
En vertaillutkaan, vaan totesin Skodan olevan nykyisin suunnilleen samassa tilanteessa kuin Lada aikanaan. Myyntitilastojen kärjessä ja suunnilleen samantyyppisten viisastelujen kohteena. Kyllä Ladaakin perusteltiin kiivaasti aikanaan mm ’järkiostokseksi’. Tietysti viisastelut valtaosaltaan modifioituvat 40-50 vuoden aikaeroon.

Uskoa toki saa mitä haluaa ja vaikeapa tuota sinunkaan uskoasi on vääräksi todistaa sen paremmin kuin oikeaksikaan. Ja miksi pitäisikään....
KyseEiOleVihasta kirjoitti:
En vertaillutkaan, vaan totesin Skodan olevan nykyisin suunnilleen samassa tilanteessa kuin Lada aikanaan. Myyntitilastojen kärjessä ja suunnilleen samantyyppisten viisastelujen kohteena. Kyllä Ladaakin perusteltiin kiivaasti aikanaan mm ’järkiostokseksi’. Tietysti viisastelut valtaosaltaan modifioituvat 40-50 vuoden aikaeroon.

Uskoa toki saa mitä haluaa ja vaikeapa tuota sinunkaan uskoasi on vääräksi todistaa sen paremmin kuin oikeaksikaan. Ja miksi pitäisikään....
Kyllä maailma ja autot ovat muuttuneet Ladan "suuruuden" ajoista. Ladan halpuus oli olennaista ja sitä lisäsi hyvä rahoitus. Osaria ei moneen autoon saanut. Skoda taas ei ole mikään halpa erikoistapaus, jonka hinta selittäisi kaiken muun.

Oma lukunsa oli Ladan hyvin rajoitetun porukan "aatteellinen" suosio, johon liittyi vikojen ja huonon laadun selittely vaikkapa Neuvostoliiton uhrauksilla Fasistien voittamisessa. Trollit heiluttelevat jatkuvasti täällä myös Venäjä-korttia Skodan täydestä venäläisyydestä ja sen ostajien "aatteellisuudesta". Juupa juu, naurakaa ihmeessä tälle "viisastelulle"...

Tosi kommunistin auto ei ollut Lada, vaan Mosse. Ja tosi Venäjä-mielinen trolli esittää nyt "länsiautoilijaa" ja väittää Skodan olevan venäläinen...

Ajat, Tsekki ja Skoda muuttuvat, mutta Lada ja Venäjä eivät.
+Lisää kommentti
Kysymys ei niinkään ole mistään "vihasta" . On vain joitain ihmisiä, joiden pitää saada päteä ilkeilemällä ja mustamaalaamalla toisia. Näitä ilkeilijöitä löytyy täältä joka palstalta.

Skodan maineeseen tai myyntilukuihin näillä kirjoituksilla ei tietenkään ole mitään vaikutusta. Ihmettelen vaan, miksi joidenkin täytyy jatkuvasti notkua täällä sepittämässä satuja. Skodan suosio ilmeisesti imee tänne kaikki vähänkin luonnevikaiset.
1 VASTAUS:
Taitaa skodatrollit olla herkkänahkaisia hörhöjä, kun noin ahistaa skeidan kritisointi. No niitähän täällä piisaa..... helpointa olisi hylätä koko hylkyosista koottu itäjäänne skeida, ja ostaa laadukas, tehokas ja mukava aito länsiauto.
+Lisää kommentti
Useimmissa luotettavuus- ja vikatilastoissa Skoda on sijoittunut paremmin kuin muut konsernin autot. Trollaukset johtuvat tietysti kieroutuneen ihmisen päässä, jolla on tarvetta mollata muita ja audimiehet ovat kateellisia kun ajavat ylihintaisella Skodalla, ehkä jopa paremmalla luotettavuudeltaan.
Takaisinkutsutilastoissahan -skoda oli ylivoimaisesti paras konsernin autoista, joissa VW oli kakkosena heti MB:n jälkeen. Faktat puhuvat siis saksalaisen kokoamistyön laaduttomuudesta.
1 VASTAUS:
Näin.

Heti perään toki voi vapaasti väittää, ettei Skoda kelpaa enää kenellekään. Ja tästä saa kiittää Suomi24:n rakentavaa ja silmät avaavaa Skoda-kritiikkiä vastineena skodatrollien "maksetulle kehumiselle"...😁
+Lisää kommentti
Jotkut ovat alun perin käsittäneet tämän foorumin ihan väärin. Syy on tietysti palstan pitäjän, mutta kun kaikilla aihealueilla vallalla on vinoilu, kakan jauhaminen ja tölväily, niin tietysti Skoda-palstallakin sitä harrastetaan. Tämä suomi24-foormi on mielletty vitsi- ja vittuilupalstaksi, siksi tämä palsta on täynnä ilkeämielisiä vitsejä ja vittuiluita.

Kirjoittajat ovat liian tyhmiä ymmärtääkseen, että täällä voisi keskustellakin.
1 VASTAUS:
Mielipiteestäsi huolimatta, skeida on silti aina VAIN skeida. Ei ikinä sen enempää, uutenakaan.
+Lisää kommentti
Eihän Skodaa vihata. Mistä tämmöinen erikoinen ajatus on edes tullut julki?

Ei vihattu Ladaa, Warrea eikä Moskovitshiäkään ennen, puhumattakaan Volgasta. Korkeintaan hyväntahtoisesti vain ajateltiin rahvaan autovalinnoista ja jos sellainen ilmestyi eteen niin ohi vain. Idealoginen syy ei välttämättä ollut edes auton valinnan syy vaan itäautoja ostettiin halvan hinnan takia ja tietoisesti tekniikan laadusta välittämättä. Sen takia Skodakin käy nyt kaupaksi.

Kokonaan toinen asia on se että vieläkin Skodan omistaminen johtaa tunteeseen itäauton omistamisesta ja siitä johtuen selittelyyn itäauton hankinnasta.
2 VASTAUSTA:
Oot kova selittelemään.😁
Veli hyvä, olet meidän perheen musta lammas ja eksynyt väärille teille.

Kyllä routa porsaan kotiin ajaa, ei kuitenkaan millään itäautolla.
+Lisää kommentti
Harashoo, se on taas ruplan kurssi sillä mallilla että itäautoilija skodistin kannattaa lähteä rajan taa ostamaan tovereilta halpaa polttoainetta ja moottoriöljyä. skodaa on lehdissä kehuttu mm. itäblokin kaunottareksi yhdessä Warren, Moskvitsin, Ladan ja Trabantin kanssa, täytyy vaan todeta että on päässyt arvoiseensa seuraan. Toveri larvanto voi itäauton omistajana avata asiaa lisää.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miksi juuri Skoda palsta on näin "vihattu"?

Otsikko kertoo kaiken oleellisen. Miksi juuri Skoda herättää tunteita näin paljon? Suurin osa "palstalaisista" ei edes omista Skodaa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta