Minulla on etsinnässä uusi koira, mutta rotu on edelleen harkinnan alla ja eri rotuja on tosiaan mietitty jo pitkään. Saksanpaimenkoirat ja kaikki noutajat/bordercollie on suljettu jo pois. Perheeseeni kuuluu 11-vuotias lapsi, ja taloudessamme liikkuu paljon erilaisia koiria sillä sivubisneksenä hoidan koiria. Muihin koiriin sosiaalistamiseen siis tullaan panostamaan paljon, mutta toiveena olisi että rotu tulisi yleisesti hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Ihmisten kanssa saa olla pidättyväisempi, sillä etsimme koiraa joka toimittaa myös vahdin virkaa. Muita toiveita:
- omaa PK-oikeudet (tarkoituksena harrastaa suojelua/hakua)
- soveltuu rakenteeltaan myös agilityn harrastamiseen
- ei lähde liikaa karvaa, tämä on yksi syy jonka takia esim. saksanpaimenkoira suljettiin pois
Ehdotuksia ja kokemuksia eri PK-roduista? Niitä todella kaivattaisiin.
Mikä pk-rotu?
pkrotu
2
249
Vastaukset
En hirveesti näistä roduista tiedä, mutta ootko aatellu esim. Belgianpaimenkoira malinoissia, beauceroninpaimenkoiraa, dobermannia, rottweileria?
Ehkä esim. rottweiler ei kuitenkaa agilityyn sovellu, mutta malinois ehkä sopis noista mun vaihtoehdoista parhaiten sun kriteereihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t846855- 353661
- 443218
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402452Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282241- 2032162
- 1202153
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292069- 402052
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241758