Saako sulta tukea?

anonyymi_kkf

Voiko suhun luottaa hädän hetkellä? Vai jätätkö esim. apua tarvitevan tuntemattoman ihmisen oman onnensa nojaan?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähänliikaaonnytluottamu

      Tottakai voi luottaa. Ihan kaikki jo luottaakin on sitten kyseessä isot tai pienet ja isot tai pienet hädät.

    • Autan_

      En jätä. Voi tietenkin luottaa.

    • pitäänöyrtyäensin

      Minultakin saa tukea, pystyn järjestämään vaikka minkälaista tukea, mutta tuntemattomille en anna mitään tukea elleivät ensin nöyristy edessäni.

      • Aikatonäitä

      • pitäänöyrtyäensin

        Mutta ihmisille tutuille, on aina ehdoton pyyteetön tuki aina, tuollainen nöyrtyminen on aina pelkästään tuntemattomille jos pyytävät apua, tietysti poissuljen juopot jotka pyytävät kadulla lanttia kaljaan, voin antaa, mutta muuten, yleensä näin.


      • Tässäon

        Pöyristyttävän ja hirviömäisen ihmisen perikuva. Että oikein pitää NÖYRISTYÄ edessasi. Toivottavasti kukaan oikean avun tarvitsija ei osu kohdallesi.


    • Plussatjamiinukset

      Mun vaistoni sanoo, näiden kokemusten perusteella mitä on kertynyt, etten välttämättä voi luottaa häneen. Saattaisin jäädä henkisesti yksin. Mikä saa taas pohtimaan koko suhteen tarkoitusta. Oikeastaan mun luotto ihmisiin on kokonaisuudessaan pudonnut. Ennen luotin ihmisyyteen edes jossain määrin.

      • jossaakorjata

        Henkisesti yksin jääminen on eri juttu kuin luottaminen.


      • Edellinen
        jossaakorjata kirjoitti:

        Henkisesti yksin jääminen on eri juttu kuin luottaminen.

        En pysty luottamaan etten jäisi henkisesti yksin.


    • autanmielelläni

      Kyllä saa.

      • anonyymi_flk

        Tosielämä sen näyttää.


    • naganin.laulu

      Avunpyytäjälläkin pitää olla sukupuoli; hyvänen aika. Pyydät ehkä antamaan sian säkissä, tilkkutäkissä. Olen auttavainen mutta köyhä mies.
      Isistaistelijaa autan matkaamaan paratiisiinsä.

    • Näinonnäpöylät

      No en minäkään tunne teitä ja silloin tekään ette minua voi tuntea. Eikä ihmisiä pyydetä nöyristelemään edessään!

    • Älämölyä

      Kannattaa pitää matalaa profiilia vaan on ihan parhaaksesi.

      • Vääryyttäonvaieta

        Älämölyä mahtuu tähän maailmaan.


    • Kaikkionniin

      Avuliaita ja luotettavia ---- nettipalstalla.

      • anonyymi_hok

        Mun kokemuksen mukaan ihmiset on yleisesti ottaen todella itsekkäitä. Jos ei siinä oo mitään itselle, ei väliä. Mutta jatkakaa toki.


      • Eikösedellinen
        anonyymi_hok kirjoitti:

        Mun kokemuksen mukaan ihmiset on yleisesti ottaen todella itsekkäitä. Jos ei siinä oo mitään itselle, ei väliä. Mutta jatkakaa toki.

        Juuri tuota tarkoittanutkin, täällä ollaan olevinaan ihanneihmisiä mutta vain siis nettipalstalla. !!


    • Tiedänerään

      Johon alkuun uskoin voivan luottaa kuin peruskallioon mutta vähä vähältä usko luottamukseen hupeni ja mureni lopulta kokonaan.
      Koskaan elämäni aikana en ole kohdannut toista niin epäluotettavaa ja höpöjä puhuva ihmistä.
      Niin väärin voi alkuun toista ihmistä tulkita.

    • jjhgfttyyg

      On niitäkin joihin voi luottaa on vain vähän.

    • HaaskaaHaaskaa

      Kyllähän me netissä ollaan niin hyvää immeistä, niin hyvää mutta miten oikeasti. Siinäpä kysymys.
      Täällä iljetään kyllä korottaa potenssiin kymmenen oma hyveellisyys . . . mutta onko se totuus.

    • Mäuskonniin

      Että nää täällä jotka kertovat olevansa Jeesusksesta seuraavia laupiaita samarialaisia ovat todellisuudessa asian suhteen pyöreitä nollia.

    • Puolensasilläkin

      Auttaminen on ok jos se on vapaaehtoista, omaa jaksamistaan ei pidä uhrata kenenkään takia sen olen oppinut

      • Selvittää_asioita

        Puhuminen ei esimerkiksi paljon vaadi.


      • Puolensasilläkin

        Joidenkin asioiden kanssa kannattaa mennä psykologille tm. Ihmisillä on omat murheensa.


      • Aidanseipäitä
        Puolensasilläkin kirjoitti:

        Joidenkin asioiden kanssa kannattaa mennä psykologille tm. Ihmisillä on omat murheensa.

        Psykologi ei voi auttaa kaikessa. Psykologi ei voi hoitaa ihmisten henkilökohtaisia asioita.


      • Hyväesimerkki
        Puolensasilläkin kirjoitti:

        Joidenkin asioiden kanssa kannattaa mennä psykologille tm. Ihmisillä on omat murheensa.

        Ihmisestä joka ei taatusti ole kenenkään tukena.


    • selviydyitvoittajana

      Kun ongelmat on hoidettu on lupa nauttia.

    • lupanauttia2

      Suuri tietotekninen ongelma murrettu

    • Tämmeonniinhelppo

      Naputella mitä vain ja moni jo naputellessaan tietää että koskaan ei olisi kenenkään apuna missään tilanteessa mutta mahtailla pitää ja pönkittää omaa oelmatonta hyvyyttä.

      • Hiljainenhyväksyntä

        Itse aloittajana voin ainakin sanoa olleeni, omien mahdollisuuksien rajoissa. En esimerkiksi ole sallinut kiusaamista.


      • Edell_
        Hiljainenhyväksyntä kirjoitti:

        Itse aloittajana voin ainakin sanoa olleeni, omien mahdollisuuksien rajoissa. En esimerkiksi ole sallinut kiusaamista.

        Se on hyvä .


    • toisetsaatoisetei

      Jos joku on valinnut säännönmukaisesti mua kohtaan raukkamaisuuden, en jaksa erityisesti välittää, mitä heille tapahtuu.

      • Aloittaja_-

        Mutta jos sua huonosti kohdellut ihminen tulee pyytämään apua sulta, annatko sitä? Vai onko ihminen silloin sun silmissä oman onnen nojassa? Koska itse antaisin apua ehdottomasti, ei siinä paina silloin aikaisemmat huonot teot. Ystäviä ei tarvitse olla, mutta auttaa apua tarvitsevaa.


      • toisetsaatoisetei
        Aloittaja_- kirjoitti:

        Mutta jos sua huonosti kohdellut ihminen tulee pyytämään apua sulta, annatko sitä? Vai onko ihminen silloin sun silmissä oman onnen nojassa? Koska itse antaisin apua ehdottomasti, ei siinä paina silloin aikaisemmat huonot teot. Ystäviä ei tarvitse olla, mutta auttaa apua tarvitsevaa.

        Minusta hän voi mennä pyytämään apua sellaisilta, joita on kohdellut reilusti.


      • Aloittaja_
        toisetsaatoisetei kirjoitti:

        Minusta hän voi mennä pyytämään apua sellaisilta, joita on kohdellut reilusti.

        Kuulostaa kylmältä. Hän on pyytänyt apua jostain syystä juuri sinulta. Silloin kanssaihmisellä on vastuu auttaa ja laittaa erimielisyydet sivuun.


      • toisetsaatoisetei
        Aloittaja_ kirjoitti:

        Kuulostaa kylmältä. Hän on pyytänyt apua jostain syystä juuri sinulta. Silloin kanssaihmisellä on vastuu auttaa ja laittaa erimielisyydet sivuun.

        Höpöhöpö. Ihminen, joka on valinnut säännönmukaisesti raukkamaisuuden, ei ole enää kanssaihminen. Sellaisista tarvitse välittää. Hakekoot apunsa sellaisilta, joita ovat kohdelleen reilusti, jos sellaisia on.


    • hänvainsuojelee

      Et saa mitään tukea, mutta hän vain suojelee sinua.

      • Eihyväksyttävää

        Mitä suojelu susta on? Joskus olen tavannut ihmisiä jotka "suojelee", jättämällä kertomatta asioita. Toi ei ole suojelua, toi on asettumista toisen yläpuolelle.


      • Autan

        Sitä se varmaan on, hänellä niin paljon salattavaa. Kohtelee huonosti ja muka suojelee, mutta kuulemma itseään. Hänellä on kait paljon menetettävää. Hän auttaa mielummin muita kuin omaansa. Mikäs tämä ihminen on.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe