Nopein tapa ottaa kuvakaappauksia?

Kaappaus.Ruudulla.vol2

Ja mielellään siten, että ne saisi vielä nimettyä järkevästi. Pitäisi tehdä ohjeentynkää erään ohjelman käytöstä, ja siihen tarvittaisiin aika paljon kuvankaappauksia. Ubuntun oma kaappari on aika hidas käyttää, kun se sulkee itsensä jokaisen kaappauksen jälkeen.

Ihannetapauksessa kaappariohjelma pyörisi taustalla, ja siihen saisi vielä liitettyä pikanäppäimiä, jotka tallentaisivat kuvat eri etuliitteillä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30_fps
      • Kaappaus.Ruudulla.vol2

        En ole tekemässä siis mitään videota, vaan pdf-muotoon tulevaa ohjetta, jossa tekstiä ja ruutukaappauksia.


    • eisenhelpompaa

      Käytä pikanäppäimiä.

      Prnt Scrn Ota kuvakaappaus.

      Alt Prnt Scrn Ota kuvakaappaus ikkunasta.

      Shift Prnt Scrn Ota kuvankaappaus haluamastasi alueesta. Osoitin muuttuu tähtäimeksi. Paina hiiren ykkösnäppäin pohjaan ja valitse haluamasi alue.

      Ctrl Alt Shift R Aloita ja lopeta ruudun videointi.

      • Kaappaus.Ruudulla.vol2

        Ihan kätevä tuo Shift PrntScr, mutta mihin kaappaus menee (ja millä nimellä)?


      • LMDE2
        Kaappaus.Ruudulla.vol2 kirjoitti:

        Ihan kätevä tuo Shift PrntScr, mutta mihin kaappaus menee (ja millä nimellä)?

        Kun vaivautuu kokeilemaan niin aukeaa laatikko mistä voi valita nimen ja tallennuspaikan.
        Ai hitto, tämähän onkin Debian-pohjainen harrastelijaviritys.


      • ihan-itse-päättää
        Kaappaus.Ruudulla.vol2 kirjoitti:

        Ihan kätevä tuo Shift PrntScr, mutta mihin kaappaus menee (ja millä nimellä)?

        Kyllä sen tallennuspaikan voi valita ihan itse ja tiedoston nimenkin voi muuttaa mieleisekseen.


      • Kaappaus.Ruudulla.vol2
        ihan-itse-päättää kirjoitti:

        Kyllä sen tallennuspaikan voi valita ihan itse ja tiedoston nimenkin voi muuttaa mieleisekseen.

        Hiiren osoitin muuttuu, jonka jälkeen voi maalata alueen, ja sitten kun vapauttaa hiirennapin, niin ei tapahdu mitään. Tuo siis Shift PrntScr:llä.


      • löytyykansiosta
        Kaappaus.Ruudulla.vol2 kirjoitti:

        Ihan kätevä tuo Shift PrntScr, mutta mihin kaappaus menee (ja millä nimellä)?

        Menee Kuvat kansioon, nimellä Kuvakaappaus...


      • Mintissäkin

        Mintissäkin (kuinkas muuten) toimii ja aivan näppärästi.


      • Kaappaus.Ruudulla.vol2
        löytyykansiosta kirjoitti:

        Menee Kuvat kansioon, nimellä Kuvakaappaus...

        Löytyi!


    • capt

      Olen käyttänyt fscapturea, ja ollut hyvin tyytyväinen. Uudemmat versiot tosin taitavat olla evaluation versioita. Olenkin pitänyt vanhan version noin vuodelta 2013 käytössä.

      http://faststone.org/FSCaptureDetail.htm

      • Kaappaus.Ruudulla.vol2

        Tuo ei taida olla Ubuntun ohjelma? Enkä tähän tarpeeseen mitään maksullista ohjelmaa aio hankkia muutenkaan.


    • hdjshajfag

      Ubuntusta en tiedä, mutta Susessa riittää, kun painaa printscreen ja avautuvassa ikkunassa painaa tallenna. kuvat tulee numerojärjestykseen nimettynä.
      Kaappaukseen mene talletuksineen pari sekuntia.
      Sama näyttää toimivan Mintissäkin.

    • KSnapshot toimii KDE:ssä. vastaava löytynee eri työpöytiin. Tuo ainakin tukee montaa eri formaattia ja viivettä voi säätää. Yleensä noihin liitetty Print Scrn näppäin. Minusta tuota painelee melko nopeasti. Tiedostonhallinnalla muuttaa nimet helposti. Merkkaa kaikki ja F2. Noin saa tiedostot nimettyä ja numeroitua automaattisesti.

      • Kaappaus.Ruudulla.vol2

        Hyvä vinkki tuo F2. Enköhän pärjää tällä omalla kaapparilla nyt riittävän hyvin, kun löytyi nuo pikakeinot.


      • 45t3434t33

        Ei tarvi näppäimiä. Hiirellä maalaa ja menusta nimeä uudelleen...


      • Wappunen
        45t3434t33 kirjoitti:

        Ei tarvi näppäimiä. Hiirellä maalaa ja menusta nimeä uudelleen...

        Selainpostit on hankalia. Oikea sähköpostiohjelma on paljon parempi.


      • 45t3434t33 kirjoitti:

        Ei tarvi näppäimiä. Hiirellä maalaa ja menusta nimeä uudelleen...

        Tehokäyttäjä osaa näppäimistön pikakomennot. Itse en juuri valikoissa pompi.


      • sekakäyttäjä
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Tehokäyttäjä osaa näppäimistön pikakomennot. Itse en juuri valikoissa pompi.

        Hiirellä kliksuttajille, hiiren kakkospainikkeen alta löytyy valikko (context menu) ja Nimeä uudelleen.. (sama F2), ni ei tarvitse kurotella näppäimistöä ;-)


      • sekakäyttäjä kirjoitti:

        Hiirellä kliksuttajille, hiiren kakkospainikkeen alta löytyy valikko (context menu) ja Nimeä uudelleen.. (sama F2), ni ei tarvitse kurotella näppäimistöä ;-)

        Ctrl a ja sitten F2 on nopeampi jos kaikki kansion kuvat haluaa nimetä. Tosin ei toimi kaikissa tiedostonhallinta ohjelmissa. Dolphin on tässä hyvä.


    • ubuntusa_toimii

      Kun haluat erillaista, niin avaa Pääte ja komentele esimerkiksi:
      gnome-screenshot -f Kuvat/"win rakastaa viruksia. $(date)".png

      Eri valitsimilla saa ikkunasta, alueesta kuvan ym. (gnome-screenshot --help)

      • hyvähyvähyvä

        Tuo XMRig-kryptolouhija on Windowsin haittaohjelma, niin mitä se haittaa vaikka leviäisi jokaiseen tietokoneeseen.


    • saatanansotkut

      Voisko joku mode poistaa nuo paskat tästä ketjusta.

    • Kaappari-Kalle

      Shutter. Siihen olen mieltynyt. Löytyy Ubuntun sovellusvalikoimasta. Monipuolinen.

      • kakkasovellusko

        Shutter on poistettu Ubuntu 18.10 ja Debian Unstable versioiden sovellusvalikoimista.
        Vaatii PPA-lähteen.


      • livelähettiNSAlle
        kakkasovellusko kirjoitti:

        Shutter on poistettu Ubuntu 18.10 ja Debian Unstable versioiden sovellusvalikoimista.
        Vaatii PPA-lähteen.

        Shutter jäi kiinni vakoilusta NSA:lle. Siksi poistettiin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe