Onko kenelläkään kokemuksia raskauden aikaisesta matkustamisesta? Olen lähdössä rv11-12 viikoksi Unkariin. Kysymys kuuluu: Onko se viisasta? Voinko tehdä matkan hyvillä mielin pelkäämättä, että lentomatkasta olisi tulevalle vauvalle haittaa? Mites ruokailu paikan päällä, mitä ruokia/ruoka-aineita pitäisi välttää?
raskaana ulkomaille
6
1631
Vastaukset
- zivago
ei kai muuta.
- RV17
Vältä tuorejuustoja ja yleensäkin pästöroimattomasta maidosta tehtyjä tuotteita. Jos syöt pihvejä, ne olisi hyvä olla ihan kypsäksi paistettu, ei veristä lihaa.
- kokenut
Itse olin Dubaissa samoilla viikoilla. Ei ongelmia ollut. Söin melkein kaikkea ja mitään ei tullut. Ainoastaan jeeppiajelulla laatta lensi kun oli niin mäkiset maisemat. Vakuutukset kannattaa olla kunnossa!
- minä
Oletko seurannut uutisia? Auringon säteily on nyt voimakkaampaa ja käytännössä se tarkoittaa n 10 kertaista röngtensäteilyä tuolla yläilmoissa.... Asia voi tarkistaa lentoyhtiöstä,millä aiot lentää,onko turvallista lentää raskaana juuri nyt.
- eve
Mä lensin tosi paljon rv 13-26 välillä. Kotimaassa tosin pääasiassa, mut ei kai Unkariinkaan pitkä lento oo. Käytin tukisukkia turvotuksen ehkäisyyn, mut muuten en edes ajatellu lentämisen vaikuttavan mihinkään. Lentoyhtiöthän kieltää lentämisen loppuraskaudessa ainoastaan siks, ettei ne halua synnytyksiä koneeseen. Esim. koneen sisätilojen paineella tms. ei oo todettu olevan mitään vaikutuksia sikiöön. Näin sanoi mulle myös neuvolan lääkäri, kun puhuttiin loppuraskauden lentämisestä.
- raskaana
Itse elin ulkomailla juuri noihin aikoihin ja tuli reissattua aika paljon. Edellisten lisäksi kyllä huomasin, että vauhtia täytyi hidastaa, kun väsymys oli melkonen ja esim. kävely kaupungissa otti todella voimille.
Ravintolassa esim. syömässä on vaikea joskus löytää paikkaa jossa ei olisi kauheasti tupakansavua.
Vatsassa ei lento tuntunut juuri lainkaan, päinvastoin kun nyt rv 23 ja lensin juuri ja vatsa protestoi jälkikäteen aikalailla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833