Olen ykkönen ja flunssa ollut nyt pari päivää, vähän kuumettakin. Pistellyt pikaa jo n. kolminkertaisen määrän mutta sokerit huitelee yli 15 ihan koko ajan, ensin vähän laskee mutta kohta nousee takaisin. Tuntuu että mitä enemmän pistän sen korkeammalla on sokerit. Kuinka paljon flunssa voi nostaa insuliinin tarvetta? Miten teillä muilla?
Flunssa ja diabetes
3
209
Vastaukset
- hpv27
Paljon. Olin kuumeessa ja sairaalassa sen jälkeen niin 2h ruokailusta verensikerit olivat säännöllisesti 16 mmol/l ja sain 10 yksikköä pikainsuliinia. Normaalisti menee hidasta 40 yksikköä päivässä.
- Nuhakuumeinen
O.K. Normaalisti olen niin insuliiniherkkä, että hirvittää nämä annokset nyt, joilla normaalisti olisin hypon partaalla. Tuntuu kuin vettä pistelisi. Liikkumattomuus flunssan lisäksi vaikuttaa varmasti sokereihin myös. Kuinkahan kauan saa sokerit olla noin korkealla, milloin uhkaa ketoasidoosi? Jouduitko sairaalaan ihan sokereiden vuoksi? Pitkän annosta en haluaisi nostaa koska vaikutus näkyisi vasta parin päivän päästä ja toivon että tämä tauti olisi silloin jo voiton puolella. Nykyiselläkin annoksella on taipumusta yöhypoihin.
- hpv27
Pääsyy oli hyponatremia eli veren liian pieni natriumpitoisuus. Oli muutakin vaivaa. Olen siis kakkonen.
Jos on työtervey niin mene sinne tai yritä saada aika terveyskeskuksesta. Minun olisi pitänyt lähteä päivystykseen heti kun sairastuin, oli sen verran kova kuume.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213818
- 891890
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa881296Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681261- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.521007Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe187976- 61922
- 42886
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849