Olen ykkönen ja flunssa ollut nyt pari päivää, vähän kuumettakin. Pistellyt pikaa jo n. kolminkertaisen määrän mutta sokerit huitelee yli 15 ihan koko ajan, ensin vähän laskee mutta kohta nousee takaisin. Tuntuu että mitä enemmän pistän sen korkeammalla on sokerit. Kuinka paljon flunssa voi nostaa insuliinin tarvetta? Miten teillä muilla?
Flunssa ja diabetes
3
222
Vastaukset
- hpv27
Paljon. Olin kuumeessa ja sairaalassa sen jälkeen niin 2h ruokailusta verensikerit olivat säännöllisesti 16 mmol/l ja sain 10 yksikköä pikainsuliinia. Normaalisti menee hidasta 40 yksikköä päivässä.
- Nuhakuumeinen
O.K. Normaalisti olen niin insuliiniherkkä, että hirvittää nämä annokset nyt, joilla normaalisti olisin hypon partaalla. Tuntuu kuin vettä pistelisi. Liikkumattomuus flunssan lisäksi vaikuttaa varmasti sokereihin myös. Kuinkahan kauan saa sokerit olla noin korkealla, milloin uhkaa ketoasidoosi? Jouduitko sairaalaan ihan sokereiden vuoksi? Pitkän annosta en haluaisi nostaa koska vaikutus näkyisi vasta parin päivän päästä ja toivon että tämä tauti olisi silloin jo voiton puolella. Nykyiselläkin annoksella on taipumusta yöhypoihin.
- hpv27
Pääsyy oli hyponatremia eli veren liian pieni natriumpitoisuus. Oli muutakin vaivaa. Olen siis kakkonen.
Jos on työtervey niin mene sinne tai yritä saada aika terveyskeskuksesta. Minun olisi pitänyt lähteä päivystykseen heti kun sairastuin, oli sen verran kova kuume.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.596958Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652763Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191892- 1471884
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä191790Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1361751Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291532- 1021467
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411206- 371204