OSN ja iame

Mitenhän nyt maahantuojan laita kun OSN valitsi iamen koneet. Taitaa saada suoraan tehtaalta ja maahantuojaa ottaa kuulaan :)
Ilmoita


jos kyse on iamen koneista, joita käytetään x30 challenge -sarjassa, miksi koneet pitää käyttää virittäjällä?????? eikö ne olleetkaan kaikki samalla tasolla, ilman mitään tarvetta käyttää jonkun virivelhon koneita?? Mutta jos kyseessä on ok-koneet, sitten asia on eri, ja hyville koneentekijöille varmasti on kysyntää...
7 VASTAUSTA:
Jokainen x30 kulkeva kone matkustaa käyttäjän ja virittäjän välillä useita kertoja kauden aikana. On pakko huoltaa hoonata, vaihtaa mäntää, häkkilaakereita jokaisen kisan välillä muutoin täystuho käy ja kanki poikki. Tähän vielä kun lisätään ihan P...A 2T öljy mitä pitää käyttää.
En väitä, ett OK konekaan menee ilman huoltoja, mutt huomattavasti vähimmällä kuitenkin.
eiRiskejä kirjoitti:
Jokainen x30 kulkeva kone matkustaa käyttäjän ja virittäjän välillä useita kertoja kauden aikana. On pakko huoltaa hoonata, vaihtaa mäntää, häkkilaakereita jokaisen kisan välillä muutoin täystuho käy ja kanki poikki. Tähän vielä kun lisätään ihan P...A 2T öljy mitä pitää käyttää.
En väitä, ett OK konekaan menee ilman huoltoja, mutt huomattavasti vähimmällä kuitenkin.
ilmankos virta käy x30 luokasta SM- sarjaan...ainakin viimevuoden okj ja ok- koneet kestivät hyvin...huonoin noista iamen koneista on kuitenkin sifteri...varsinkin, kun suomessa pakotetaan käyttämään väärää kaasaria, ei kestä koneet yhtään, mutta varaosakauppa käy...virolaiset olisivat mielellään ajaneet suomessa sifterin sarjaa, mutta paskan kaasarin vuoksi eivät aja...mikä järki oli vaihtaa kaasutin väärään malliin??????????????
nii katsos kun kaikkialla käytetään nykyään sitä ruuvikaasaria. vittu kun te urpot ette tajua :) suomessa vaan se otettiin ensimmäisenä käyttöön ja nyt muuallakin.
smvetäähyvin kirjoitti:
ilmankos virta käy x30 luokasta SM- sarjaan...ainakin viimevuoden okj ja ok- koneet kestivät hyvin...huonoin noista iamen koneista on kuitenkin sifteri...varsinkin, kun suomessa pakotetaan käyttämään väärää kaasaria, ei kestä koneet yhtään, mutta varaosakauppa käy...virolaiset olisivat mielellään ajaneet suomessa sifterin sarjaa, mutta paskan kaasarin vuoksi eivät aja...mikä järki oli vaihtaa kaasutin väärään malliin??????????????
kovin on laimee virtaus kun ei tunnu missään
lätty kirjoitti:
kovin on laimee virtaus kun ei tunnu missään
kyllä se kesällä näkyy...eivät kuskit ja maksajat tyhmiä ole...
SUPERSHIFTER kirjoitti:
nii katsos kun kaikkialla käytetään nykyään sitä ruuvikaasaria. vittu kun te urpot ette tajua :) suomessa vaan se otettiin ensimmäisenä käyttöön ja nyt muuallakin.
että se on meidän vika, kun sifterin koneet ei kestä??? wittu sä vasta urpo olet....
rahastusloppuu kirjoitti:
kyllä se kesällä näkyy...eivät kuskit ja maksajat tyhmiä ole...
mut ruottalaiset on vaan parempii
+Lisää kommentti
Iamen X30 moottori onkin alakerraltaan aivan paska ja sen nyt kaikki tietää, mutta nyt puhuttiin OK-moottorista.
1 VASTAUS:
no, ei se vesijohtoputkesta tehty sylinterikään kyllä vakuuta...
+Lisää kommentti
Älkää rikkoko sääntöjä. Xsännöissä lukee ettei niitä saa haukkua tai kommentoida netissä. Romoottori suuttuu ja nostaa hintoja kostoks!
Ilmoita
Kuka haluaa iamen , Vortex on maailmalla ollut nopeampi ainakin tähän asti
2 VASTAUSTA:
Maailmalla on ihan eri asia...vaatii ymmärrystä
777738347349232 kirjoitti:
Maailmalla on ihan eri asia...vaatii ymmärrystä
Mitä ihmeen ymmärrystä se vaatii jos kello näyttää erot -saatanaan apina
+Lisää kommentti
SM:ssä on ensi kesänä 200 kuljettajaa. X30 Iame lakkaa olemasta. Päällikkö sanelee SMn voittajat. Ja pahempaa on luvassa.
1 VASTAUS:
Ja kukaan ei ole sen kateellisempi, kui Poohojaalaneen toiselle O--veska & kumppanukset.
+Lisää kommentti
Keneltä muulta kuin OSN:ltä voi vuokrata koneita SM -sarjaan.
1 VASTAUS:
Minun kautta saa Machac motorsin TM:mejä SM kisoihin. Sekä OKJ & OK. Tulee ukko koneiden mukana, eli heidän parasta pitäisi saada.

Minulle voi soittaa numeroon 0400 411 590
t. Olli Haapalainen
+Lisää kommentti
Kannattaa kysyä Jaatiselta. Muitakin on huhujen mukaan mukana. Jussi Laaksonen alias"turbo" ilmoitti jossakin aiemmin olevansa mukana. Googlella löytyy hänen tiedot. Lisäksi ulkomaalaisia toimijoita taitaa tulla mukaan...

Laskin että ainakin viiden eri mosamiehen koneita tulee olemaan viivalla. Toki varmasti on paljon ihan pakettikoneitakin, joilla kilpailutilanteessa ei välttämättä hirveän montaa sijaa häviä. Aika-ajossa 0,1-0,15 s korkeintaan... Eli jos eroa on puoli sekuntia, kannattaa ajaa pakettikoneella ja harjoitella muita asioita. Säästyneellä konerahalla kannattaa ostaa renkaita ja harjoitella uudellakin renkaalla ajoa.
Ilmoita
Aika moni tulee vetämään vanhoillakin peleillä, niitähän on myynnissä nyt ihan sopuhintaan, ei huono vaihtoehto sekään,
5 VASTAUSTA:
Mitkä on ne hyvät vaihtoehdot jos ajetaan niinku kilpaa. Siis sillee ettei tarvii jossitella... ei etu eikä jälkikäteeen. Ja mielummin faktaa kuin huhuja, ilman googletuksia.
Kilpaa pystyy ajamaan ihan varmasti kärkiporukkaan esim. OSN, Turbo, Jaatinen tai joku ulkomaalaisen viripajan koneella. Erot mosamiesten koneiden välillä ovat pienet ja voi olla eri viikonloppuina eri suuntaan. Kuten sanoin, reilusti alle 0,1s /kierros. Jos luulet sen ratkaisevan kisan 24 kierroksen aikana, edellyttää se ettei tule mitään tilanteita kenellekään eikä virheitä. Puhdas koneiden ero voi olla alle 2 s loppuajassa jos ajaa täydellisiä virheettömiä kierroksia ilman ohituksia yms.. Harvoin on ollut viittäkään kuskia finaalin maalissa 2 s sisässä?

Viime vuotisia koneita saa myös edullisesti esim. OSN on ilmoitellut niistä ja takuulla ei ole isoa eroa kun kone on huollettu ja kunnossa. Huippukuski pitää olla jos eka vuonna pystyy ottamaan ne viimeisetkin sadasosat talteen tasaisesti joka kierroksella... Kaikkihan ne tietysti tavallaan on :)
SM-2019 kirjoitti:
Kilpaa pystyy ajamaan ihan varmasti kärkiporukkaan esim. OSN, Turbo, Jaatinen tai joku ulkomaalaisen viripajan koneella. Erot mosamiesten koneiden välillä ovat pienet ja voi olla eri viikonloppuina eri suuntaan. Kuten sanoin, reilusti alle 0,1s /kierros. Jos luulet sen ratkaisevan kisan 24 kierroksen aikana, edellyttää se ettei tule mitään tilanteita kenellekään eikä virheitä. Puhdas koneiden ero voi olla alle 2 s loppuajassa jos ajaa täydellisiä virheettömiä kierroksia ilman ohituksia yms.. Harvoin on ollut viittäkään kuskia finaalin maalissa 2 s sisässä?

Viime vuotisia koneita saa myös edullisesti esim. OSN on ilmoitellut niistä ja takuulla ei ole isoa eroa kun kone on huollettu ja kunnossa. Huippukuski pitää olla jos eka vuonna pystyy ottamaan ne viimeisetkin sadasosat talteen tasaisesti joka kierroksella... Kaikkihan ne tietysti tavallaan on :)
Lapsellista höpinää. Toivottavasti kukaan ei ota noita tosissaan, tullee paha mieli kun viimein tajuaa paljonko koneissa on eroa.
Erot tulee olemaan tosi pienet .. lapsellista höpinää täällä lähes kaikki, kukaan näitä juttuja tosissaan ota, varsinkin tällästen kommenttien jälkeen..
SM-2019 kirjoitti:
Kilpaa pystyy ajamaan ihan varmasti kärkiporukkaan esim. OSN, Turbo, Jaatinen tai joku ulkomaalaisen viripajan koneella. Erot mosamiesten koneiden välillä ovat pienet ja voi olla eri viikonloppuina eri suuntaan. Kuten sanoin, reilusti alle 0,1s /kierros. Jos luulet sen ratkaisevan kisan 24 kierroksen aikana, edellyttää se ettei tule mitään tilanteita kenellekään eikä virheitä. Puhdas koneiden ero voi olla alle 2 s loppuajassa jos ajaa täydellisiä virheettömiä kierroksia ilman ohituksia yms.. Harvoin on ollut viittäkään kuskia finaalin maalissa 2 s sisässä?

Viime vuotisia koneita saa myös edullisesti esim. OSN on ilmoitellut niistä ja takuulla ei ole isoa eroa kun kone on huollettu ja kunnossa. Huippukuski pitää olla jos eka vuonna pystyy ottamaan ne viimeisetkin sadasosat talteen tasaisesti joka kierroksella... Kaikkihan ne tietysti tavallaan on :)
Pärjätäkseen esim SM:ssa ei moottorin välttämättä tarvitse olla noilta, kyllä omalla mosalla ja jorestakin voi pärjätä erittäin hyvin ja pystyy pistämään ammattitiimeillekin kampoihin helposti kunhan osaa ja tietää mitä tekee. Katsokaa esim viime kauden tuloksia niin huomaatte.
+Lisää kommentti
Ja typerät suomihuoltajat ostaa koneensa ulkoa tai suomibulvaaneilta. Ei mitään takuita koneiden kulusta. Tänne myydään ja on aina myyty ne kulkemattomat "huippuyksilöt" ja vain sinulle.
Sama tilanne vuokrakoneiden kanssa,
3 VASTAUSTA:
sehän antaa jo sekunnin edun, kun kone italiasta, viripajan kone ja maksaa 1500€/vkl...yhtään parempi se ei ole, mutta isille ja kuskille henkinen etu...tosiasiassa erot harvoin tulevat tällä tasolla koneesta, jos palikat toimivat...mutta eihän se syy nyt voi meidän janipetterissä olla...aivan älytöntä kohkaamista ja turhaa rahan menoa, käyttäkää omia, toimivia ja huollettuja koneita ja käyttäkää säästyneet rahat ajamiseen, taatusti parempi lopputulos kuin antamalla rahat huuhaakoneisiin...
virihuijaus kirjoitti:
sehän antaa jo sekunnin edun, kun kone italiasta, viripajan kone ja maksaa 1500€/vkl...yhtään parempi se ei ole, mutta isille ja kuskille henkinen etu...tosiasiassa erot harvoin tulevat tällä tasolla koneesta, jos palikat toimivat...mutta eihän se syy nyt voi meidän janipetterissä olla...aivan älytöntä kohkaamista ja turhaa rahan menoa, käyttäkää omia, toimivia ja huollettuja koneita ja käyttäkää säästyneet rahat ajamiseen, taatusti parempi lopputulos kuin antamalla rahat huuhaakoneisiin...
siinä taas tietämättömän ja kokemattoman luulo. on kokeiltu molemmat ääripäät, tuloksella ja ilman. eikä tarvii arvailla ja selitellä.
fackta kirjoitti:
siinä taas tietämättömän ja kokemattoman luulo. on kokeiltu molemmat ääripäät, tuloksella ja ilman. eikä tarvii arvailla ja selitellä.
eli ette osaa itse laitta konetta kuntoon, vaan ajatte toimimattomalla laitteella...jos annan teille kaksi konetta, toinen on minun huoltama ja toinen on "italian viripajan" vuokraama kone...ette taatusti huomaa eroa kierrosajoissa...nyt puhutaan siis niistä vuokrakoneista, joita viripajat vuokraavat ulkopuolisille kuskeille...ne, jotka ajavat esim. Tonyn tehdastallissa, saavat aivan eri luokan koneet viripajalta, kuin tavalliset vuokraajat...tämä pitää ottaa huomioon...syksyllä erot nähdään alahärmässä, kun reenit vedetään omilla ja aika-ajot ja kisat vuokrapeleillä...
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

OSN ja iame

Mitenhän nyt maahantuojan laita kun OSN valitsi iamen koneet. Taitaa saada suoraan tehtaalta ja maahantuojaa ottaa kuulaan :)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta