Tekniikan Maailma ja Vitara

Lukekaa_itse

Arvaatte kai mistä tällä kertaa on kysymys? Aivan oikein, Vitaran ohjauksesta.
Luin nimittäin TM talvitestin vuodelta 2016 ja siinä muuten mainiosti pärjänneen auton ohjausta moitittiin erityisen rasittavaksi ja jatkuvaa ohjausta vaativaksi.
Eli toisin kuin täällä muutamien Suzuki-fanaatikkojen väite että Vitara olisi hyvä ajettava talvella, se voidaan siis unohtaa.

Lukekaa itse.

30

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä_nähtiin

      "Lukekaa itse."

      No tässä nopeasti löytynyt esimerkki: !

      Jalba

      25.6.2018 17:41
      "Suzukien ajo-ominaisuudet ovat kohtuu hyvät. Itselläni pari vuotias vitara ja täytyy sanoa että matka-autona ihan hyvä. Istuin on tukeva ja ohjaus ihan hyvä toisin kun täällä väitetään. Uskaltaisn sanoa että hinta laatu suhde suzukeissa on hyvällä tasolla ja luotettavuus hyvä. Ja suzukeihin ei tarvitse lisäillä öljyä huoltojen välissä toisin kuin moneen euromerkkiin saa kaataa litrakaupalla öljyä!"

      Lausunnon arvoa ja luotettavuutta lisää se, se kokemus on hankittu parin vuoden ajalta, ja ei miltään pikaiselta lehden koeajopyrähdykseltä. Tuon kirjoittajan pitkäkestoinen kokemus luonnollisesti edustaa perusteellisempaa ja luotettavampaa ajettavuuden testausta.

      Niin se vaan on.

      • itsdisgusting

        But steering....


      • Tässä_nähtiin

        >> Ricracing

        25.6.2016 0:52



        Tuli juuri vedettyä Latviaan ja takaisin. Ei valittamista mistään. <<


    • testaajatväärässä

      Testaajilla varmaan asenne vikaa kun Vitaraa testaavat, niin varmaan. Tai eivät ymmärrä autoista yhtään mitään. Lopputili kaikille kun eivät tajua, että ei Vitaran ohjauksessa mitään vikaa ole.
      Autotestitkin on ihan joutavia, lehden myyntikikkoja, niin varmaan.

      • Tässä_nähtiin

        Moottoritie

        9.11.2018 16:20

        "Jämäkkä Vitara, tehopaketti vailla vertaa. Menee moottoritielläkin ihan pintakaasulla niin lujaa kuin siellä vaan saa ajaa - ja kulkee vakaasti. Toki on näppärä myös kaupungissa ajella.
        Olen käynyt pitkällä koejaolla ja yllätyin perusteellisen positiivisesti. Vitara on seuraava autoni"


      • linkkiä
        Tässä_nähtiin kirjoitti:

        Moottoritie

        9.11.2018 16:20

        "Jämäkkä Vitara, tehopaketti vailla vertaa. Menee moottoritielläkin ihan pintakaasulla niin lujaa kuin siellä vaan saa ajaa - ja kulkee vakaasti. Toki on näppärä myös kaupungissa ajella.
        Olen käynyt pitkällä koejaolla ja yllätyin perusteellisen positiivisesti. Vitara on seuraava autoni"

        Mistä sinä tuollaisen jutun vetäsit?


    • tuuli-kuljettaa

      Yhtään vitaraa en osta on niin karmea leija ajaa...

    • Tässä_nähtiin

      Hyvälle-tuntui

      17.2.2019 10:50


      Aivan erinomainen, luotettava, mukava ja suuntavakaa lomareissuauto myös tässä tapauksessa, venekin koukussa. Voin suositella!

    • OnneaLopulleElämällenne

      "Tekniikan Maailma ja Vitara"
      Mitenkä olisi vaihteeksi omakohtainen kokemus?....
      Ai niin...Eihän ne kokemukset, ja rahat riitä kuin siihen -VM-95, ja 400 000km poljettuun venyttimeen......

      • venyttimelle

        2018, 21000 km, hyvä tunnokas ohjaus, ei ole Vitara.


    • Tässä_nähtiin

      ”Suzukin pieni katumaasturi nielee jääpolanteisia teitä aamupalakseen”

      ”Auton alusta on sopivan tanakka monipuoliseen ajoon”

      ” Suomen talviliikenteessä neliveto-Suzuki oikea pikkupeto menemään”

    • Vitarainen

      Miksi Suzuki-tehtaan suunnittelutiimi ei saa ohjausta kuntoon?

      • Käyttäjät_tyytyväisiä

        "Miksi Suzuki-tehtaan suunnittelutiimi ei saa ohjausta kuntoon? "

        Kaikilla automerkeillä menettelyt valmistajan suuntaan toimivat tietääkseni aika lailla samoilla periaatteilla. Jälleenmyyjien ja valtuutettujen korjaamojen verkosto raportoi maahantuojan kautta esiin nousseista, käytännössä todetuista ongelmista ja korjaustarpeista. Näin saadaan tavattoman kattavasti todellista ensi käden tietoa autojen käyttäjiltä erilaisissa käyttöolosuhteissa.

        Tässä tullaankin asian ytimeen, Suzukeilla todellisuudessa ajavat ovat tavattoman tyytyväisiä autonsa ominaisuuksiin, ja todellisuudessa korjaamopalautteen kautta ei negatiivista viestiä juuri tule. Näyttävät ajajien omakohtaiset Vitara-kokemukset tälläkin foorumilla olevan varsin tyytyväisiä, ja valtaosa avauksista on viittauksia aivan toisen käden tietoon, ja usein joihinkin lehtiartikkeleihin. Tämänkin topicin avaaja viittaa lehtiartikkeliin, eikä omakohtaiseen kokemukseen.

        Kun omistajat ja käyttäjät ovat autoonsa tyytyväisiä, niin silloinhan ohjauksen muuttamisella lähdettäisiin peukaloimaan asiaa, johon todelliset käyttäjät ovat nyt kentällä tyytyväisiä, ja muutoksella saatettaisiin mennä täysin kielteiseen suuntaan.


      • juzuki

        Juuri näin se on. Vitara-kuskina olen aivan samaa mieltä. Olen siihen hyvin tyytyväinen enkä näe syytä muutella mitään.


      • Vatkulikupuvatta

        Näin pidetään tyytyväisenä ne muutamat asiakkaat jotka erehtyvät Vitaran joskus ostamaan.
        Mutta mutta kun niitä maksavia asiakkaita olisi muualtakin tulossa jos ohjaus olisi kunnollinen.
        Vaan kun ei ole, epälooginen, tunnoton ja huonosti keskittävä, sellainen on Vitaran ohjaus. Perin kummallista että muutamat hehtaarikourat eivät sitä ymmärrä, ehkäpä se johtuu ajotyylistä, poukkoilevasta.


      • Todella_tyytyväisiä

        "Näin pidetään tyytyväisenä ne muutamat asiakkaat jotka "erehtyvät" Vitaran joskus ostamaan"

        -Kyllä, nykyiset omistajat ovat erittäin tyytyväisiä. Ja eivät mitään ole "erehtyneet" vaan tehneet harkitun ostoksen, johon ovat todella tyytyväisiä, kuten itsekin olet huomannut. Ja en ymmärrä miksi "muualta tulevat" maksavat (?) asiakkaat niin kenkääsi puristavat?

        Itse ainakin pidän positiivisena asiana, kun ei edes joka kuukausi toista Vitaraa tule vastaan. Lisäksi pidän ensimmäisenä asteena laumasieluisuutta, jos yhden ja saman keskisuuren yrityksen parkkipaikalla on vaikka samanvärisiä Golffeja puolen kymmentä.... Huoh!


      • juzuki

        Jos ostaja on harkiten ja testanneena auton valinnut ja sen jälkeen sillä kaikissa mahdollisissa tieoloissa ja jopa lievässä maastossa, lumessa ja huonoilla teillä ja on tyytyväinen autoon, niin mikä ihme siinä autossa on silloin vialla? Autoa on koeteltu myös trailerin vedossa yli 15 000 km erinomaisen tyytyväisenä.

        Kuten olen joskus näillä palstoilla maininnut, niin renkailla on suuri vaikutus.Jos paineet ovat liian alhaiset, oli auto mikä tahansa, niin silloin ohjaus muuttuu oudoksi ja autoa on vaikea hallita. Jos renkaat ovat huonot ja veltot niin tiukkaa ohjausta vaativa auto ei kulje tyydyttävästi niillä, renkaiden vaihto on silloin perusteltua. Itse tein niin kun käyttöikä tuli vastaan ja huomasin ajokäyttäytymisen vakautuneen uusilla keskinopeuksilla. Olen myös huomannut että jos renkaiden paineet ovat jääneet alhaisiksi, tilanne korjautuu heti kun paineet ovat oikeat. Uraherkkyys ja tuuliherkkyys ovat tässä autossa tavanomaista tasoa, ei huono mutta ei varmasti paraskaan. Parasta voi saada maksamalla lujasti lisää mutta se on toinen tarina.

        Tänään olin taas metsätiellä jota ei oltu aurattu, vain jonkun ison maasturin jäljet ehkä viikon takaa jättäen syvät vallit. Sinne mentiin lumi rohisten ja takaisin tultiin ilman vähäisimpiäkään pulmia. Tavallisella pikkuautolla ei olisi kahta metriä päästy kun olisi pohjasta jäänyt.


    • Käyttäjät_tosi_tyytyväis

      13.10.2016 9:16

      Auto on erittäin hyvä, esim Vitarassa saa nelivedon, pirteän bensaturbon ja aidon nestemehumaija-automaatin 3 kympillä -ja varustelu vakiona loistava. Vielä jos koristelee 2-värisellä maalauksella saa Range Roveria pienoiskoossa muistuttavan cittarin. TM:n kestotestissä huoleton peli. Ja TM: talvivertailussa tänä vuonna Vitara boosterjet S oli paras lämmityslaitteltaan, kuin sauna, ja samoin etenemiskyky hyvää luokkaa. Kymppitonnin kalliimpi on vastaava Seat Ateca 1,4 tsi 4rive dsg xcellence samoilla varusteilla, ja ulkoakin rumempi sekä vag-romun laatua.

    • SuzukiSCross

      Mulla oli tuo S-Cross muutama vuosi sitten, takuuajan pidin sitä ennen kuin vaihtoon viimein sen laitoin. Ja kyllä, sen ohjauksen kanssa kiroilin.

      Huollossa kyllä valitin, sanoivat tyyppiviaksi, mutta koittivat kuitenkin saada jotain tolkkua "kiristämällä ohjauksen jotan ruuveja", en tiedä mitä?
      Ohjaus kuitenkin hiukan parani muuttuen jonkin verran jäykemmäksi, ikään kuin tehostimesta tehoja olisi otettu pois? Mutta ajaminen kuitenkin hiukan parani vetelyn osalta.

      Hyväksi kun ei koskaan tullut, kyllästyin parin takuukorjauksen ja takuuajan loppumisen takia autosta, enkä katunut ole. Menikö asiasta tietoa maahantuojalle, saati tehtaalle, tiedä siitä?

      • Näitä_taas

        S-Cross:lla en ole koskaan ajanut, ja en sen ohjauksesta siten enempää tiedä. Kun itse koeajaa sen puolen tusinaa kertaa uuden automallin, sekä sen rinnakkaismallit jne, yleisesti ottaen aina itseä ihmetyttää edellisen kaltaiset tarinat, jossa uusi auto tulee huolella taloon, ja keskeisin keskeisistä asioista, eli ohjaus onkin jäänyt yllätys-yllätys muka kokeilematta...

        Ihan käsi sydämellä, ja arvosteluasteikolla 1...10; miten uskottava kyseinen tarina on omasta mielestäsi?

        "Huollossa kyllä valitin"

        -Siis mistä ihan tarkkaan ottaen siis valitit??

        - - - - - - -

        Nämä ovat USA:n ilmavoimien lentäjien tekemiä vikailmoituksia, sekä huoltomiesten kuittauksia vikaraportteihin:

        Vika: Vasemman laskutelineen sisempi rengas melkeinpä tarvitsee vaihtaa.
        Huolto: Vasemman laskutelineen sisempi rengas melkeinpä vaihdettu.
        Vika: Koelento OK, mutta autopilotti erittäin holtiton.
        Huolto: Tähän malliin ei ole asennettu autopilottia.
        Vika: Potkuri 2 laakeri vuotaa nestettä.
        Huolto: Potkuri 2 nestevuoto normaali.

        Vika 2: Potkureista 1, 3 ja 4 puuttuu normaali nestevuoto.
        Vika: Kojetaulussa jotakin löysällä.
        Huolto: Jotakin kiristetty kojelaudassa.

        Vika: Laskutelineessä jälkiä hydrauliikkanesteen vuodosta.
        Huolto: Jäljet poistettu.

        Vika: Moottori 3 puuttuu.
        Huolto: Lyhyen etsinnän jälkeen moottori 3 paikallistettu oikean siiven alla.

        Vika: Kuolleita ötököitä tuulilasissa.
        Huolto: Tilattu eläviä ötököitä.

        Vika: Autopilotti menettää korkeutta 60 metriä minuutissa.
        Huolto: Vikaa ei havaittu maan pinnalla.

        Vika: Suunnistusjärjestelmä ei toimi.
        Huolto: Suunnistusjärjestelmä ei toimi, jos on kytketty pois päältä.

        Vika: Jarrut hidastavat koneen vauhtia.
        Huolto: Sitä varten ne ovat olemassa.

        Vika: Radion äänenvoimakkuus uskomattoman suuri.
        Huolto: Äänenvoimakkuus säädetty uskottavammalle tasolle


    • atkerkki2

      Älkää hyvät ihmiset ostako suzukia. Jouduin laittamaan autoni kiertoon kun kyllästyin ohjaukseen. Aivan nintendo koko ohjaus. EI JATKOON.

    • Epämääräinen

      Ohjaus oli huononlainen ku kävin susukia testaamassa, kauppaan jäi.

    • Positiivinen_kokemus

      ignoreland

      2.12.2018 7:42


      Kävin koeajamassa eilen uuden Vitaran pienemmällä koneella ja manuaalivaihteistolla. Hinta taitaa olla tinkimättä noin 24000 euroa. Erittäin positiivinen kokemus. Näkyvyys hyvä, moottori yllättävän puhdikas ja ajotila valittavissa. Laadukkaan tuntuinen auto, vaikka sisätilat olivatkin melko askeettiset. No, mielummin maksaa tärkeimpien osien laadusta kuin turhista kilkkeistä.

    • Aetrekki2

      En haluu suzukii kunsiin on huono ohjaus. Haluun pilluu.

    • Lehdenlukija

      Ei luulisi olevan suuri homma virittää ohjaus kuntoon Suzukin tehtaalla.
      Eikö tietotaito riitä vai mikä ihme mättää?

      • Näin.on.marjat.fi

        "Ei luulisi olevan suuri homma virittää ohjaus kuntoon Suzukin tehtaalla.
        Eikö tietotaito riitä vai mikä ihme mättää? "

        Kyllä tilanne on ihan niin yksinkertainen, ettei ehjää tarvitse korjata; se on globaalisti tunnettu ja tunnustettu tosiasia. Yltiö-tyytyväiset Vitaristit saattaisivat ottaa herneet nenään, jos heidän tarpeisiinsa suunniteltua ja viimeisteltyä ohjausta lähdettäisiin jotenkin peukaloimaan.

        Kun ei asiakkaat valita, on enempi kuin luonnollista pitäytyä todistetusti käyttäjäkunnan mieltymyksen mukaisessa ratkaisussa.


        Niin yksinkertaista se on.


    • Väitätkö-tosissasi_muuta

      On lämmin, etenee lumessa eleettä ja muutoinkin maukas kokonaisuus hinta huomioiden.

      • Vemputtaaurista

        Paitti vemputtaa urista pois.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      4035
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1982
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1861
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1487
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1385
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1206
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      94
      1067
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    Aihe