21.2.2019 10:03 kirjoittanut mr. Dog.(lyhennys huom!)
"Kun tulet Jeesuksen luo, sinun ei tarvitse tuoda mitään mukanasi. Oikeastaan se vain harhauttaa sinua, jos sinulla on jotakin tuotavaa. Sinun ei tarvitse olla oikeaoppinen, sinun ei edes tarvitse tietää uskonasioista. Sinä kelpaat ihan sellaisenaan. Jeesus ei vaadi sinulta mitään."
-Ilman syntejä vanhassa lihallisessa kirkollisessa olemuksessa mr.Dog. neuvoo ihmisiä kohtaamaan Jeesus. Mennä jumalattomana kirkon leipäpappina tai luulouskoisena ei tavoita Jeesusta eikä Jumalan vanhurskautta. Opista viis sinun ei tarvitse tietää mitään ei uskoakaan kunhan olet kastettu ja kuulut homokirkkoon, eikä sinulta siellä vaadita mitään. Mr Dog. harhauttaa ihmisiä, kaltaisiaan, homoja ja lesboja ja muita perversioituneita jotka luulevat taivaaseen pyrähtävän, sellaisenaan ilman uskoa ja parannusta. Mr. Dog. on se joka harhauttaa. Kumma ettei kukaan muu pysty osoittamaan mistä hengestä Mr. Dog. puhuu?
Kirkko eksyttää ihmisiä
103
57
Vastaukset
Minulle kirkko on sanonut, että on tunnustettava syntinsä Jumalalle, ja pyydettävä niitä anteeksi Jeesuksen sovitustyön johdosta.
Vai eikö Jeesus olekaan sovittanut syntejämme? Jeesus: "Kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi".- Eenokki12
Kai sinä nyt ymmärrät minkälaisia olentoja kirkon viroissa on. Oikein kirjoitit.
Eenokki12 kirjoitti:
Kai sinä nyt ymmärrät minkälaisia olentoja kirkon viroissa on. Oikein kirjoitit.
Täällä oleva papin kuvatus on tullut tunnetuksi naispappeuden vastustajana. On muutenkin tympeä mies.
Minua evl.kirkon papit eivät ole eksyttäneet vaan ovat antaneet itsenäisesti päättää mitä uskonasioista ajattelen. Eikös kirkko ole jo aikoja sitten luopunut manipuloinnista ja muista nöyryyttävistä toimista.
- Eenokki12
sage8 kirjoitti:
Minua evl.kirkon papit eivät ole eksyttäneet vaan ovat antaneet itsenäisesti päättää mitä uskonasioista ajattelen. Eikös kirkko ole jo aikoja sitten luopunut manipuloinnista ja muista nöyryyttävistä toimista.
Homokirkko on jo kauan luopunut raamatusta. Kunhan maksat kirkollisverosi homokirkon papit antavat sinulle kunniamaininnan.
Eenokki12 kirjoitti:
Homokirkko on jo kauan luopunut raamatusta. Kunhan maksat kirkollisverosi homokirkon papit antavat sinulle kunniamaininnan.
Mikä homokirkko? Se on ainoa laitos, joka saa syrjiä homoja.
Se että me homot saamme käydä kirkon tilaisuuksissa ei tee siitä homokirkkoa.torre12 kirjoitti:
Täällä oleva papin kuvatus on tullut tunnetuksi naispappeuden vastustajana. On muutenkin tympeä mies.
En ole huomannut, että tällä palstalla olisi muita pappeja kuin minä. Jos tarkoitat minua, tieto on väärä. Olen naisten pappeuden lämmin kannattaja.
Dogmatikos.rek kirjoitti:
En ole huomannut, että tällä palstalla olisi muita pappeja kuin minä. Jos tarkoitat minua, tieto on väärä. Olen naisten pappeuden lämmin kannattaja.
Tarkoitin, että täällä Espanjassa. Anteeksi epämääräinen esitykseni.
- huumorinkukkaaa
"Olen naisten pappeuden lämmin kannattaja."
:DDD - kerrankin uskon Dogin viestiä :))) Olenko kuinka väärässä, jos totean että erittäin LÄMMIN kannattaja? - sage8.ei.kirj
Eenokki12 kirjoitti:
Mihin sinä maksat verosi tai "lahjasi?" Minä maksan veroni evl. kirkolle, enkä ole koskaan katunut sitä. Kirkko on 20 000 ihmisen työpaikka ja moni tuttunikin saa sieltä palkkansa. Jos pappeja kadehtii, niin voi lohduttautua sillä, että pappeja on vain 2 000 kirkossa.
Mitä siihen tulee, että kirkko on luopunut Raamatusta, niin siihen löytyy paremmat vastaukset toisilta kirkon jäseniltä kun minulta, esim. kirkon työntekijöiltä. - empiriaa
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Mihin sinä maksat verosi tai "lahjasi?" Minä maksan veroni evl. kirkolle, enkä ole koskaan katunut sitä. Kirkko on 20 000 ihmisen työpaikka ja moni tuttunikin saa sieltä palkkansa. Jos pappeja kadehtii, niin voi lohduttautua sillä, että pappeja on vain 2 000 kirkossa.
Mitä siihen tulee, että kirkko on luopunut Raamatusta, niin siihen löytyy paremmat vastaukset toisilta kirkon jäseniltä kun minulta, esim. kirkon työntekijöiltä."Mitä siihen tulee, että kirkko on luopunut Raamatusta, niin siihen löytyy paremmat vastaukset toisilta kirkon jäseniltä kun minulta, esim. kirkon työntekijöiltä."
No voithan sinä mennä kysymään tänään vaikka ravintoloissa missä on 90% luterilaisia, kysymään mitä mieltä ovat Jeesuksesta ja Raamatusta. Ota vaikka Raamattu käteesi ja sitten tarkkaa miten luterilaiset siihen suhtautuu. - Eenokki12
torre12 kirjoitti:
Se että me homot saamme käydä kirkon tilaisuuksissa ei tee siitä homokirkkoa.Homokirkko on kirkko joka on hyväksynyt homoseksuaalisuuden seksuaaliseksi irroitteluksi siis paikka missä sinua ei tuomita. En syrji homoja, mutta tuskin kauan kuuntelisivat saarnojani. On niitä ollut mukana seuramatkoillakin ei valittamista.
- Eenokki12
torre12 kirjoitti:
Se että me homot saamme käydä kirkon tilaisuuksissa ei tee siitä homokirkkoa.Mutta se tekee homokirkoksi kun hyväksytään homoseksualismi ja sen mukana oleva saastaisuus. Kyllä homot saavat kuulla saarnaa parannuksekseen.
- Eenokki12
Minä en pidä sinua minään pappina paitsi ehkä jonkinlaisena kuohilaana tai Dog.....jos tämä toinen lyhennetty vaihtoehto sopisi paremmin.
torre12 kirjoitti:
Tarkoitin, että täällä Espanjassa. Anteeksi epämääräinen esitykseni.
Ok!
Terkkuja sinne aurinkoon. Muistuu mieleeni, kuinka latvian kielen kurssilla opettaja kysyi, mikä kunkin mielestä oli kauheinta. Mukana oli myös espanjalainen tyttö, joka oli saanut vuoden stipendin. Sanoi, että aurinko.- talven.henkäys
Ok!
Terkkuja sinne aurinkoon. Muistuu mieleeni, kuinka latvian kielen kurssilla opettaja kysyi, mikä kunkin mielestä oli kauheinta. Mukana oli myös espanjalainen tyttö, joka oli saanut vuoden stipendin. Sanoi, että aurinko.Etsiessäni tuskaani apua menin Kirkkoon ja ihmeekseni papin pitämässä saarnassa käsiteltiin samaa aihetta. Sain voimia seuraavaan arkipäivään ja viikkoon, seuraavana sunnuntaina menin kuuntelemaan jumalanpalvelukseen. Puhujana oli eri ihminen ja silti edellisen saarnan kosketus toistui. Sain voimia ottaa vastaan ylipääsemättömältä tuntuvaan tuskaani selviytymispolun jota minulle tarjottiin.
Minusta Kirkko ja papit eivät ole eksyttäjiä, vaan he auttavat meitä hyväksymään meille tarjotun avun sellaisena kuin Jeesus sen tarkoittaa.
Kiitos Dogmatikos, että kirjoitat palstalla. talven.henkäys kirjoitti:
Etsiessäni tuskaani apua menin Kirkkoon ja ihmeekseni papin pitämässä saarnassa käsiteltiin samaa aihetta. Sain voimia seuraavaan arkipäivään ja viikkoon, seuraavana sunnuntaina menin kuuntelemaan jumalanpalvelukseen. Puhujana oli eri ihminen ja silti edellisen saarnan kosketus toistui. Sain voimia ottaa vastaan ylipääsemättömältä tuntuvaan tuskaani selviytymispolun jota minulle tarjottiin.
Minusta Kirkko ja papit eivät ole eksyttäjiä, vaan he auttavat meitä hyväksymään meille tarjotun avun sellaisena kuin Jeesus sen tarkoittaa.
Kiitos Dogmatikos, että kirjoitat palstalla.Kirkko julistaa armoa, mutta vastustaa lisävaatimuksia. Jeesuksen luo saa tulla sellaisenaan. Siunausta sinulle ja iloa Herrassa!
- talven.henkäys
Kirkko julistaa armoa, mutta vastustaa lisävaatimuksia. Jeesuksen luo saa tulla sellaisenaan. Siunausta sinulle ja iloa Herrassa!
Voimia ja siunausta myös Sinulle!
- näinsemeneen
Kirkko julistaa armoa, mutta vastustaa lisävaatimuksia. Jeesuksen luo saa tulla sellaisenaan. Siunausta sinulle ja iloa Herrassa!
Äläs nyt valehtele!
Jeesus julistaa armoa ja anteeksiantoa kaikille jotka tekevät parannuksen ja syntinsä tunnustavat.
Room. 5:15
Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. - näinhänseon
Niinpä, Dogmatikos julistaa ns. halvan armon oppia.
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon" Eenokki12 kirjoitti:
Homokirkko on kirkko joka on hyväksynyt homoseksuaalisuuden seksuaaliseksi irroitteluksi siis paikka missä sinua ei tuomita. En syrji homoja, mutta tuskin kauan kuuntelisivat saarnojani. On niitä ollut mukana seuramatkoillakin ei valittamista.
No sitä kirkko ei ole ainakaan minun kuullen sanonut, että homoseksuaalisuus hyväksytään seksuaalisena irroitteluna. Lähinnä niin, että on pyydetty anteeksi sitä miten homoja on syrjitty.
Kirkko ei ole tuominnut mitään, joten se on sitten kaiken hyväksyvä: siis että on murhakirkko?näinhänseon kirjoitti:
Niinpä, Dogmatikos julistaa ns. halvan armon oppia.
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon"<<Niinpä, Dogmatikos julistaa ns. halvan armon oppia.<<
Armo on hankittu kalliisti, mutta se ei ole halpaa, vaan suorastaan ilmaista. Se on armoa.Eenokki12 kirjoitti:
Homokirkko on kirkko joka on hyväksynyt homoseksuaalisuuden seksuaaliseksi irroitteluksi siis paikka missä sinua ei tuomita. En syrji homoja, mutta tuskin kauan kuuntelisivat saarnojani. On niitä ollut mukana seuramatkoillakin ei valittamista.
>> En syrji homoja <<
Ai, no miten siinä laillasi ajattelevien Suomessa suhtauduttaisiin homoihin, ateisteihin ja liberaaliuskoviin.
Olisi nuo sallittuja juttuja, vai pitäisikö noiden kaikkien pysyä kaapissa?- YEV
Mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Protestanttien käyttämä raamattu?
Katolisten käyttämä raamattu?
Ortodoksien käyttämä raamattu?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi. Dogmatikos.rek kirjoitti:
<<Niinpä, Dogmatikos julistaa ns. halvan armon oppia.<<
Armo on hankittu kalliisti, mutta se ei ole halpaa, vaan suorastaan ilmaista. Se on armoa."Armo on hankittu kalliisti, mutta se ei ole halpaa, vaan suorastaan ilmaista. Se on armoa. "
Juuri näin. Ei sitä kukaan voi "hankkia".
- fgj
Totta.
- rakastaäläolejulma
Itse myös pidän julmuutena, että kirkko harhauttaa homoseksuaaleja väärään autuuteen ja tätä rataa suoraa päätä kadotukseen. Tällainen ei ole rakkautta, vaan rakkautta on ...
Matt. 3:2
ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
.... sillä Jeesus on se rakkaus ja Totuus Kristuksessa on se meidän julistuksemme. AmenEi teillä kuitenkaan ole mielestäni niin kova hätä ateistien, liberaalien, maallistuneiden ja muiden sielun puolesta, kuin te tunnutte keskittyvän juuri homojen sielujen pelastamiseen.
Eikö muiden sielujen kohtalo kiinnosta yhtä paljon?
ps minusta tuntuu, että te selitätte omaa homovastaista asennettanne esittämällä, että olisitte jollain homojen pelastusretkellä
- Näinseasiaon
Dogmatikos todellakin viestittää vahavasti että ilman uskoakin voi tulla autuaaksi. Toinen linja hänen "dogmatiikassaan" on se ettei ole niin väliä uskooko Buddhaan, Jeesukseen kirkon opetuksen mukaan vai vaikkapa kiviin ja kantoihin.... hänen mukaansa "riittää kunhan on sen verran huolissaan ettei haluaisi helvettiin, mikäli sellaista nyt on" -sama sitten että uskooko Jeesuksen armotyön tähden syntinsä anteeksi vai oman kilvoittelun tai vaikkapa että Buddha on sovittanut meidän syntimme.
Papin suusta pitäisi tulla selvä opetus, mutta tämä on kaukana siitä kristillisen kirkkomme opista ja uskosta jota katekismukset opettavat ja jota kirkko perinteisesti tunnustaa. Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto) ja ettei Jeesuskaan, joka on Jumalan kolmas persoona maan päällä ollessaan ymmärtänyt psyykkisen sairauden ja riivauksen eroa, niin ei ole ihme että tällaista puhetta kuka tahansa kristitty tai pappikin vastustaisi. Sen takia epäilen ettei Dogmatikos ole tosielämässä koskaan esim. uskaltanut tällä tavalla saarnata ja julkisesti opettaa vaan on virassa ollessaan ns. pitänyt mölyt mahassaan ja omna tietonaan. Nyt, eläkkeellä ollessa on internetin anonyymius tarjonnut kanavan puirkaa patoutunutta ja peiteltyä epäuskoa. Aika siis paljastaa kirjoittajan todellisen minän ja ajatukset. Sydämen kyllyydestähän suu puhuu.
Mutta siinä uskon kuitenkin Dogmatikoksen olevan vilpittömän ja hän on oikeassakin korostaessaan ettei armo ole ehdollinen, vaan kuten Raamattu (=Jumalan sana) sanoo:
"Sillä Kristus, kuin me vielä heikot olimme, on ajallansa jumalattomain edestä kuollut.
7. Tuskalla nyt joku kuolis vanhurskaan edestä, ehkä hyvän edestä mitämaks joku tohtis kuolla.
8. Mutta Jumala ylistää rakkauttansa meidän kohtaamme, että kuin me vielä syntiset olimme, on Kristus meidän edestämme kuollut. " (Room. 5. luku)
Jumalan armo on siis ehdotonta armoa, ilman pienintäkään vaatimusta, sillä Jumala on sovittanut meidät - ei suinkaan vanhurskaina påarannuksentekijöinä - vaan JUMALATTOMANA , hengellisesti kuolleena, syntiin sidottuina. Mitä kuollut voi tehdä autuutensa eteen? Parannuksenko? Ehei! Sellainen on harhaoppia! Ensin tulee armo ja vasta sitten tulee usko joka armon uskoo.
Puhutaan ns. "yleisestä vanhurskauttamisesta" joka koskee koko maailmaa. Se tarkoittaa että Kristus on jo sovittanut kaikkien maailman ihmisten kaikki synnit! Riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta, ihonväristä, uskonnosta, sukupuolesta, asemasta tai mistään muustakaan, erotuksetta!
Mutta ei Raamattu pysähdy tähän, ikäänkuin kaikkien autuaaksituleminen olisi jokin automaatti tämän takia. Päinvastoin: Siitä huolimatta Jeesus itse opettaa että kaikki eivät tule autuaaksi eivätkä pääse taivaaseen. Edes kaikki jotka uskovat, eivät pääse taivaaseen, jos eivät elä uskonsa mukaan ja usko OIKEIN. Oikein uskominen ei ole mitään Buddhaan tai omavoimaisuuteen uskomista tai pettävää luottamista siihen että kun teen hyviä tekoja, Jumala armahtaa minua. Uskon on kohdistuttava Evankeliumin sanomaan.
"Ilman usko on mahdoton olla otollinen!" -sanoo Jeesus Raamatussa (=Jumalan sanassa) Taivaaseen pääsemiseksi tarvitaan myös uskoa evankeliumiin. Uskominen evankeliumiin taas edellyttää sen myöntämistä että minä olen syntinen ihminen ja synneilläni Jumalan vihan ja tuomion ansainnut ja että tarvitsen tätä Jeesuksen tuomaa armoa. Ei sellainen mitään oikeaa uskoa ole joka ei tunnusta syntisyyttään vilpittömästi sydämestään katuen. Se on väärää uskoa jonka kautta kukaan ei pelastu. Siitä vakavasti varoittaa Raamatussa (=Jumalan sanassa) Jeesus!
Tätä usn kautta autuaaksi tulemista sanotaan kirkon kristillisyydessä henkilökohtaiseksi vanhurskauttamiseksi. Tarvitaan siis evankeliumi joka julistaa kaikkien syntien olevan sovitetun Jeesuksessa, mutta tarvitaan myös usko tähän sanomaan ja oikea kristillinen usko ei ole koskaan ilman sen tunnustamista että olen myös syntinen ihminen ja kadun syntejäni.
Sellainen "usko" joka ei synnistä tai katumuksesta mitään tiedä, on riivaajien uskoa:
"Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on? " ( Jaakob, 2, luku)
Jaakob opettaa tässä että elävä usko ei voi olla ilman parannuksen hedelmiä jotka sitä välttämättä seuraavat, joiden ensimmäinen on synnin tunnustaminen ja pois paneminen.
Jaakob, herran apostoli opettaa tässä elävän ja kuolleen uskon eroa. Dogmatikos on valheenpuhuja ja kuolleen uskon airut joka ei Pyhästä Hengestä mitään tiedä.- Näinseasiaon
Kaikesta edellä sanotusta huolimatta on ja pysyy voimassa se ettei armo ole teoista vaan autuus on yksin armosta! Joka pyhän kasteen ja siihen yhdistyneen Jumalan käskyn kanssa autuaaksi tekee, synneistä puhtaaksi pesee ja uudesti synnyttää ylhäältä, katoamattomasta siemenestä!
Raamattu ilmoittaa: Kirottu olkoon jokainen joka lain töissä riippuu!
Tämä sanottakoon selvästi kiihkoilijoita hurmahenkkiä ja lahkolaisia vastaan! - näinsemenee1
Armo tulee yksin Jumalan kuolemasta ja ristille kiroamisesta, koska ei ole enää tuomiota - todellisuudessa - mutta lopputulos on sama - kuolemanjälkeinen sijoituspaikka tosin voi olla eri.
- yhteistyösujuu1
" Raamattu ilmoittaa: Kirottu olkoon jokainen joka lain töissä riippuu!"
Se onkin kimpassa Saatanan kanssa - kiroaminen ilman Saatanaa ei onnistuisikaan. - hammas.keiju
Tunnetko sinä sen teon ja merkityksen minkä vuoksi sinunkin puolestasi Jeesuksen sovitustyö on tehty sekä tekosi ja tekemättä jättämisesi kyetäksesi uskomaan esittämälläsi oikealla tavalla?
Tarvitseeko vanhempiensa kiduttaman ja surmaaman lapsen osata uskoa oikealla tavalla Evankeliumin sanoma ollakseen sinun tavallasi kelvollinen Jumalalle?
Suo anteeksi, mutta esittämäsi tapa uskoa vaikuttaa mahdottomalta yhdellekään kuolevaiselle. <<Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa...<<
Kirkon raamatuntulkintaa ei määrää kiihkoluterilainen lahko, vaan kirkko itse. Kirkko on määrännyt, että pappien peruskoulutuksen tulee olla teologian maisteri. Jokainen pappi käy tämän koulun, ja samaan tyyliin jatkuu kirkon oma jatkokoulutus. Kirkko uskoo ja opettaa, että Raamatussa on Jumalan sanaa, mutta Raamattu ei ole kokonaan Jumalan sanaa.
Fundamentalisti väittää, että on Jumalan sanaa: " Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" Kirkko uskoo, että tällainen toive ei ole Jumalalta.
Näinseasion on lahkolaisessa kiivaudessaan epäjohdonmukainen. Välillä hän moittii kirkkoa, ikään kuin se olisi maallistunut, välillä hän väittää, että minulla olisi eri sanoma kuin kirkolla. Puhun ainoastaan sitä, mitä kirkko opettaa.
Netistä löytyy kirkon opetus https://evl.fi/etusivu ja räyhäluterilaisen lahkon opetus http://www.luterilainen.net/category/opetukset/
Ero on melkoinen. Kannattaa vertailla. Perusero on, että kirkko pyrkii olemaan ystävällinen kaikille ihmisille. Kiihkoluterilainen lahko on tehnyt pelastuksesta sellaisen uskonsuorituksen, ettei se ole mahdollinen edes itsetunnoltaan pöhöttyneille, vaikka luulevat täyttäneensä tällaisen normin.
Korostettakoon, että eriseura ei vielä ole lahko. Usko, että toinen kristitty ei ole kristtitty ja on menossa ikuisesti rääkättäväksi, on puhdasta lahkolaisuutta.
Kirkko julistaa kallisti hankittua, mutta enemmän kuin halpaa armoa, ilmaista. Kun tulet Jeesuksen luo, sinun ei tarvitse tuoda mitään mukanasi,"Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto)"
Onko raamattu sinun mielestäsi kokonaan jumalasi sanaa?
Jos niin osaat varmaan vihdoinkin kertoa mikä raamatun versio on se joka on kokonaidessaan jumalasi sanaa ilman että siihen on lisätty mitään tai ilman että siitä puuttuu mitään.
Jokin muu raamatun versio?
Perustelethan vastauksesi.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
"Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto)"
Jos niin osaat varmaan vihdoinkin kertoa mikä raamatun versio on se joka on kokonaidessaan jumalasi sanaa ilman että siihen on lisätty mitään tai ilman että siitä puuttuu mitään.
Perustelethan vastauksesi.Ei se vastaa, kun ei se tiedä. Tämä on todellinen syy, mutta yrittää kertoa, ettei koirille kannata vastata.
- KerrohanSuuriGuru
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
"Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto)"
Perustelethan vastauksesi.Jos Raamattu EI ole kokonaan Jumalan sanaa, niin kerrohan nyt sitten kaikki ne Raamatun luvut ja jakeet mitkä eivät ole Jumalan sanaa. Tottahan sinä ne tiedät, kun osaat kerran sanoa, ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa. Odotan vastaustasi.
KerrohanSuuriGuru kirjoitti:
Jos Raamattu EI ole kokonaan Jumalan sanaa, niin kerrohan nyt sitten kaikki ne Raamatun luvut ja jakeet mitkä eivät ole Jumalan sanaa. Tottahan sinä ne tiedät, kun osaat kerran sanoa, ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa. Odotan vastaustasi.
Niin onko se?
Jos mielestäsi on niin osaat varmasti vastata myös tähän:
Mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:
Perustelethan vastauksesi.KerrohanSuuriGuru kirjoitti:
Jos Raamattu EI ole kokonaan Jumalan sanaa, niin kerrohan nyt sitten kaikki ne Raamatun luvut ja jakeet mitkä eivät ole Jumalan sanaa. Tottahan sinä ne tiedät, kun osaat kerran sanoa, ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa. Odotan vastaustasi.
Odota sitä, että Jumala itse sanoisi Raamatun olevan kokonaan hänen sanaansa. Jumalahan ei ole vielä mitään sanonut koko kirjasta. Kaikki on ihmisten kirjoituksia ja aatoksia.
- JumalanSanaa
<<Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa...<<
Kirkon raamatuntulkintaa ei määrää kiihkoluterilainen lahko, vaan kirkko itse. Kirkko on määrännyt, että pappien peruskoulutuksen tulee olla teologian maisteri. Jokainen pappi käy tämän koulun, ja samaan tyyliin jatkuu kirkon oma jatkokoulutus. Kirkko uskoo ja opettaa, että Raamatussa on Jumalan sanaa, mutta Raamattu ei ole kokonaan Jumalan sanaa.
Fundamentalisti väittää, että on Jumalan sanaa: " Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" Kirkko uskoo, että tällainen toive ei ole Jumalalta.
Näinseasion on lahkolaisessa kiivaudessaan epäjohdonmukainen. Välillä hän moittii kirkkoa, ikään kuin se olisi maallistunut, välillä hän väittää, että minulla olisi eri sanoma kuin kirkolla. Puhun ainoastaan sitä, mitä kirkko opettaa.
Netistä löytyy kirkon opetus https://evl.fi/etusivu ja räyhäluterilaisen lahkon opetus http://www.luterilainen.net/category/opetukset/
Ero on melkoinen. Kannattaa vertailla. Perusero on, että kirkko pyrkii olemaan ystävällinen kaikille ihmisille. Kiihkoluterilainen lahko on tehnyt pelastuksesta sellaisen uskonsuorituksen, ettei se ole mahdollinen edes itsetunnoltaan pöhöttyneille, vaikka luulevat täyttäneensä tällaisen normin.
Korostettakoon, että eriseura ei vielä ole lahko. Usko, että toinen kristitty ei ole kristtitty ja on menossa ikuisesti rääkättäväksi, on puhdasta lahkolaisuutta.
Kirkko julistaa kallisti hankittua, mutta enemmän kuin halpaa armoa, ilmaista. Kun tulet Jeesuksen luo, sinun ei tarvitse tuoda mitään mukanasi,"Fundamentalisti väittää, että on Jumalan sanaa: " Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" Kirkko uskoo, että tällainen toive ei ole Jumalalta."
Tämä on tietenkin Jumalan Sanaa ko. tilanteeseen missä se sanottiin. Kuvastaa kuinka vakava asia jumalattomuus on Jumalan kannalta. Kirkon pappien tulisi pysähtyiä edes joskus miettimään kenen kanssa ollaan tekemisissä, kun kohdataan Jumala, jolla on Kaikki Valta. - miksipapitniinjulmia
<<Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa...<<
Kirkko julistaa kallisti hankittua, mutta enemmän kuin halpaa armoa, ilmaista. Kun tulet Jeesuksen luo, sinun ei tarvitse tuoda mitään mukanasi,"Perusero on, että kirkko pyrkii olemaan ystävällinen kaikille ihmisille. "
Mutta mitä ihmeen hyötyä on tuollaisesta ystävällisyydestä, että johdatetaan miellyttämisen keinoin ttoisia ihmisiä ikuiseen kadotukseen? Eikö tuo ole karmeaa julmuutta ihmisiä kohtaan, jotka ovat asettaneet luottonsa näihin petturipappeihin? Mitä hyvää papit näkee siinä, että johdattaa ihmisiä kuolemaan ja kadotuksen kauheisiin syövereihin. Pappien julmuuteen verrattuna " " Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" on vielä pikku juttu mitä Dog tuossa edellä ovelasti moralisoi. - JumalanSanaa
Perustelethan vastauksesi.""Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto)"
Onko raamattu sinun mielestäsi kokonaan jumalasi sanaa?"
Raamattu on kokonansa Jumalan ilmoitusta ihmiselle opetukseksi, Herran nuhteeksi ja pelastukseksi. - javastaus
Niin onko se?
Jos mielestäsi on niin osaat varmasti vastata myös tähän:
Mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:
Perustelethan vastauksesi."Mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:"
Raamattu on Jumalan Sanaa uskovaiselle ihmiselle, muille tämä asia ei ole relevantti.
Mikä Raamatun versio sitten?
Vastaus tähän on että Jumalan ilmoittama Raamattu! Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista. On vain yksi Sana, Jeesus Kristus, joka on se Sana.
No miten uskovat sitten pärjäämme näiden tuhansien versioitten kanssa?
Tässä meitä auttaa Pyhä Henki joka ohjaa meitä aina oikeaan eikä koskaan johda harhaan eikä valehtele. Riippumatta mitä käännöstä luemme, niin Pyhä Henki ohjaa aina oikeaan, että ymmärrämme Sanan kuten on Jumalan tahto meidän ymmärtää. - äläviivyttele
torre12 kirjoitti:
Odota sitä, että Jumala itse sanoisi Raamatun olevan kokonaan hänen sanaansa. Jumalahan ei ole vielä mitään sanonut koko kirjasta. Kaikki on ihmisten kirjoituksia ja aatoksia.
"Odota sitä, että Jumala itse sanoisi Raamatun olevan kokonaan hänen sanaansa. "
Sinuna en tätä odottaisi, sillä sitten kun tämän saat Jumalalta tietää, niin kaikki on kohdallasi jo myöhäistä.
Nyt on aika ottaa tosissaan se, että Jumalan ilmoitus on kokonansa totta ja Jumalan Sanaa. JumalanSanaa kirjoitti:
""Kun tähän vielä lisätään se kauhistus että Dogmatikos esittää ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanaa (vaan että juuri HÄNELLÄ on asioista parempi tieto)"
Onko raamattu sinun mielestäsi kokonaan jumalasi sanaa?"
Raamattu on kokonansa Jumalan ilmoitusta ihmiselle opetukseksi, Herran nuhteeksi ja pelastukseksi."Raamattu on kokonansa Jumalan ilmoitusta ihmiselle opetukseksi"
Mutta mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:
Perustelethan vastauksesi.- javastausta
"Raamattu on kokonansa Jumalan ilmoitusta ihmiselle opetukseksi"
Mutta mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:
Perustelethan vastauksesi.Vastasin tähän jankkaamiseesi jo tuossa edellä!
javastaus kirjoitti:
"Mikä raamatun versio on sellaista jumalasi sanaa mistä ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole listätty sellaista mikä ei ole jumalasi sanaa:"
Raamattu on Jumalan Sanaa uskovaiselle ihmiselle, muille tämä asia ei ole relevantti.
Mikä Raamatun versio sitten?
Vastaus tähän on että Jumalan ilmoittama Raamattu! Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista. On vain yksi Sana, Jeesus Kristus, joka on se Sana.
No miten uskovat sitten pärjäämme näiden tuhansien versioitten kanssa?
Tässä meitä auttaa Pyhä Henki joka ohjaa meitä aina oikeaan eikä koskaan johda harhaan eikä valehtele. Riippumatta mitä käännöstä luemme, niin Pyhä Henki ohjaa aina oikeaan, että ymmärrämme Sanan kuten on Jumalan tahto meidän ymmärtää."Vastaus tähän on että Jumalan ilmoittama Raamattu! Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista"
Huvittavaa että et siis edes tiedä mitä erot ovat eri versioiden välillä. Kyse ei siis ole käännöseroista vaan tästä mitä kysyn:
Perustelethan vastauksesi.javastausta kirjoitti:
Vastasin tähän jankkaamiseesi jo tuossa edellä!
Ei et vastaa koska et edes ilmeisemmin tiedä mitkä ne erot ovat.
"Vastauksesi" nimittäin paljastaa että et tiedä.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
"Vastaus tähän on että Jumalan ilmoittama Raamattu! Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista"
Huvittavaa että et siis edes tiedä mitä erot ovat eri versioiden välillä. Kyse ei siis ole käännöseroista vaan tästä mitä kysyn:
Perustelethan vastauksesi."Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista""
No mikä kappale se sitten on se sellainen johon ei ole listätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa tai josta ei puutu mitään mikä on jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelehan vastauksesi ja kerro missä jumalasi ilmoittaa että juuri se sinun valitsemasi raamattu olisi se mikä on sitä jumalasi ilmoittamaa jumalan sanaa ilman että siitä puuttuu mitään jumalasi sanaa tai ilman että siihen on lisätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa.- YksiSana
"Vastaus tähän on että Jumalan ilmoittama Raamattu! Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista"
Perustelethan vastauksesi.Aha - aloit siis jankkaamaan!
"Huvittavaa että et siis edes tiedä mitä erot ovat eri versioiden välillä"
Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus. Ja tätä yhtä Jumalan Sanaa eli Raamattua Pyhä Henki opettaa Jeesukseen uskoville ja tämä ratkaisee.
Ei-uskovat ja liberaalit sitten elävät tulkintojen hetteiköissä ja eksyvät kukin ties minne, mutta Jeesukseen uskovat emme eksy, koska Jeesus (=Jumalan Sana) on se TIE. Amen
Yksi Sana - yksi mieli - yksi Herra
Gal. 3:20
Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Ef. 4:4
yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
Ef. 4:5
yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Room. 10:12
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Room. 12:5
niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; - PyhäHenkiOhjaa
"Niitä on vain yksi kappale riippumatta tuhansista käännöksistä ja versioista""
No mikä kappale se sitten on se sellainen johon ei ole listätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa tai josta ei puutu mitään mikä on jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelehan vastauksesi ja kerro missä jumalasi ilmoittaa että juuri se sinun valitsemasi raamattu olisi se mikä on sitä jumalasi ilmoittamaa jumalan sanaa ilman että siitä puuttuu mitään jumalasi sanaa tai ilman että siihen on lisätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa."Perustelehan vastauksesi ja kerro missä jumalasi ilmoittaa että juuri se sinun valitsemasi raamattu olisi se mikä on sitä jumalasi ilmoittamaa jumalan sanaa ilman että siitä puuttuu mitään jumalasi sanaa tai ilman että siihen on lisätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa."
Jumala ilmoittaa tämän Sanassaan, että Pyhä Henki meitä oikeaan ohjaa ja opettaa kun luemme Hänen Sanaansa. On paljon Raamatun kohtia joissa Jumala ilmoittaa, että meidät pidetään turvassa, ohjataan oikeaa tietä ja opetetaan Pyhän Hengen opastuksella.
Tärkeintä tässä on siis, että Pyhä Henki ohjaa uskovaista aina oikeaan. YksiSana kirjoitti:
Aha - aloit siis jankkaamaan!
Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus. Ja tätä yhtä Jumalan Sanaa eli Raamattua Pyhä Henki opettaa Jeesukseen uskoville ja tämä ratkaisee.
Ei-uskovat ja liberaalit sitten elävät tulkintojen hetteiköissä ja eksyvät kukin ties minne, mutta Jeesukseen uskovat emme eksy, koska Jeesus (=Jumalan Sana) on se TIE. Amen
yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;"Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus."#
Jos tietäsit oikeasti mitkä ne erot ovat et tietenkään kirjoittaisi noin.
ELi edelleen: mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.PyhäHenkiOhjaa kirjoitti:
"Perustelehan vastauksesi ja kerro missä jumalasi ilmoittaa että juuri se sinun valitsemasi raamattu olisi se mikä on sitä jumalasi ilmoittamaa jumalan sanaa ilman että siitä puuttuu mitään jumalasi sanaa tai ilman että siihen on lisätty mitään mikä ei ole jumalasi sanaa."
Jumala ilmoittaa tämän Sanassaan, että Pyhä Henki meitä oikeaan ohjaa ja opettaa kun luemme Hänen Sanaansa. On paljon Raamatun kohtia joissa Jumala ilmoittaa, että meidät pidetään turvassa, ohjataan oikeaa tietä ja opetetaan Pyhän Hengen opastuksella.
Tärkeintä tässä on siis, että Pyhä Henki ohjaa uskovaista aina oikeaan."Tärkeintä tässä on siis, että Pyhä Henki ohjaa uskovaista aina oikeaan. #"
No silloinhan sinun on helppo vastata tähän, vai eikö se pyhä henkesi ohjaakaan sinua tässä asiassa oikeaan?
Mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.äläviivyttele kirjoitti:
"Odota sitä, että Jumala itse sanoisi Raamatun olevan kokonaan hänen sanaansa. "
Sinuna en tätä odottaisi, sillä sitten kun tämän saat Jumalalta tietää, niin kaikki on kohdallasi jo myöhäistä.
Nyt on aika ottaa tosissaan se, että Jumalan ilmoitus on kokonansa totta ja Jumalan Sanaa.No jos Jumala ei itse sano Raamatun olevan hänen sanaansa, niin turha sitä on sellaisena pitää. Vai eikö Jumala itse tiedä Raamatun olevan hänen sanaansa?
- javastausta
"Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus."#
Jos tietäsit oikeasti mitkä ne erot ovat et tietenkään kirjoittaisi noin.
ELi edelleen: mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.""Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus."#
Jos tietäsit oikeasti mitkä ne erot ovat et tietenkään kirjoittaisi noin."
Tiedän todella suuretkin erot, koska Raamattua on käännetty todella monin eri motiivein ja monia erilaisia liikkeitä silmälläpitäen.
Me uskovat olemme kuitenkin turvassa, sillä meitä varten ovat Jeesukseen sitoutuneet ihmiset kääntäneet joskus jopa satoja vuosia sitten niin hyvät käännökset, että emme eksy jos annamme sitten Pyhän Hengen ohjata meitä.
Sinä eksyt tässä asiassa, koska et ymmärrä Pyhän Hengen eli Jumalan osuutta tässä koko kuviossa. Pyhä Henki on keskeisin ja tärkein elementti, kirjoitettu kirja on vain lähtökohta ja perusta, mihin Pyhä Henki rakentaa opetuksen ja tähän luotamme, että Jeesus ei meitä Pyhän Hengen kautta ohjaa väärään. Hän on luvannut olla se TIE taivaaseen ja pitää lupauksensa.
Tuo sinun esiintuomasi ongelma koskee siis vain tulkitsijoita ja sinua ja muita jumalattomia ihmisiä. Te olette tuon esiintuomasi ongelman edessä ja eksytte sitten loputtomien tulkintojen upottavaan suohon, mistä ette pääse pois kun nöyrtymällä täysin ja kokonaan itsensä ja koko elämänsä kieltäen Herramme Jeesuksen edessä. javastausta kirjoitti:
""Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus."#
Tiedän todella suuretkin erot, koska Raamattua on käännetty todella monin eri motiivein ja monia erilaisia liikkeitä silmälläpitäen.
Me uskovat olemme kuitenkin turvassa, sillä meitä varten ovat Jeesukseen sitoutuneet ihmiset kääntäneet joskus jopa satoja vuosia sitten niin hyvät käännökset, että emme eksy jos annamme sitten Pyhän Hengen ohjata meitä.
Sinä eksyt tässä asiassa, koska et ymmärrä Pyhän Hengen eli Jumalan osuutta tässä koko kuviossa. Pyhä Henki on keskeisin ja tärkein elementti, kirjoitettu kirja on vain lähtökohta ja perusta, mihin Pyhä Henki rakentaa opetuksen ja tähän luotamme, että Jeesus ei meitä Pyhän Hengen kautta ohjaa väärään. Hän on luvannut olla se TIE taivaaseen ja pitää lupauksensa.
Tuo sinun esiintuomasi ongelma koskee siis vain tulkitsijoita ja sinua ja muita jumalattomia ihmisiä. Te olette tuon esiintuomasi ongelman edessä ja eksytte sitten loputtomien tulkintojen upottavaan suohon, mistä ette pääse pois kun nöyrtymällä täysin ja kokonaan itsensä ja koko elämänsä kieltäen Herramme Jeesuksen edessä."Tiedän todella suuretkin erot, koska Raamattua on käännetty todella monin eri motiivein ja monia erilaisia liikkeitä silmälläpitäen."
Tämäkin osoittaa että et tiedä mitkä erot ovat.
Kyse ei ole tulkinnoista eikä kännöksistä.
Kokeile nyt vastata ihan oikeasti:
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.javastausta kirjoitti:
""Tiedän kyllä eroista! Viis tuhansista eroista, versioita ja käännöksistä, sillä on vain yksi Jumalan Sana, joka on kokonansa totuus."#
Tuo sinun esiintuomasi ongelma koskee siis vain tulkitsijoita ja sinua ja muita jumalattomia ihmisiä. Te olette tuon esiintuomasi ongelman edessä ja eksytte sitten loputtomien tulkintojen upottavaan suohon, mistä ette pääse pois kun nöyrtymällä täysin ja kokonaan itsensä ja koko elämänsä kieltäen Herramme Jeesuksen edessä.Sinä et ymmärrä sitä, että Jumala ei ole sanonut mitään Raamatusta.
- jasevastaus
"Tiedän todella suuretkin erot, koska Raamattua on käännetty todella monin eri motiivein ja monia erilaisia liikkeitä silmälläpitäen."
Tämäkin osoittaa että et tiedä mitkä erot ovat.
Kyse ei ole tulkinnoista eikä kännöksistä.
Kokeile nyt vastata ihan oikeasti:
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi."Kokeile nyt vastata ihan oikeasti"
Voithan sinä taas jankata loputtomiin, mutta vastaukseni nyt jatkossa tulee olemaan aina sama :)
Eli ...
Tuo sinun ongelmasi ei koske Jeesukseen uskovia ihmisiä, koska meitä ohjaa ratkaisevalla tavalla Pyhä Henki kuten edellä olen useassa viestissäni esiintuonut tyhjentävästi.
Tuo sinun esiintuomasi ongelma koskee siis vain tulkitsijoita ja sinua ja muita jumalattomia ihmisiä. Te olette tuon esiintuomasi ongelman edessä ja eksytte sitten loputtomien tulkintojen upottavaan suohon, mistä ette pääse pois kun nöyrtymällä täysin ja kokonaan itsensä ja koko elämänsä kieltäen Herramme Jeesuksen edessä.
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä. jasevastaus kirjoitti:
"Kokeile nyt vastata ihan oikeasti"
Voithan sinä taas jankata loputtomiin, mutta vastaukseni nyt jatkossa tulee olemaan aina sama :)
Eli ...
Tuo sinun ongelmasi ei koske Jeesukseen uskovia ihmisiä, koska meitä ohjaa ratkaisevalla tavalla Pyhä Henki kuten edellä olen useassa viestissäni esiintuonut tyhjentävästi.
Tuo sinun esiintuomasi ongelma koskee siis vain tulkitsijoita ja sinua ja muita jumalattomia ihmisiä. Te olette tuon esiintuomasi ongelman edessä ja eksytte sitten loputtomien tulkintojen upottavaan suohon, mistä ette pääse pois kun nöyrtymällä täysin ja kokonaan itsensä ja koko elämänsä kieltäen Herramme Jeesuksen edessä.
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä."Voithan sinä taas jankata loputtomiin, mutta vastaukseni nyt jatkossa tulee olemaan aina sama :)"
Ei voi koska et ole edes vastannut.
"koska meitä ohjaa ratkaisevalla tavalla Pyhä Henki k"
Pyhä henki ei kuitenkaan siis pysty siihen että antaisi sinulle tiedon mikä raamatun versio on sellainen josta ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole lisätty mitään mikä ei olisi jumalasi sanaa.
Aiha surkea "henki" kun ei edes tuohon pysty.- ystävänneuvo
"Voithan sinä taas jankata loputtomiin, mutta vastaukseni nyt jatkossa tulee olemaan aina sama :)"
Ei voi koska et ole edes vastannut.
"koska meitä ohjaa ratkaisevalla tavalla Pyhä Henki k"
Pyhä henki ei kuitenkaan siis pysty siihen että antaisi sinulle tiedon mikä raamatun versio on sellainen josta ei puutu mitään jumalasi sanaa ja johon ei ole lisätty mitään mikä ei olisi jumalasi sanaa.
Aiha surkea "henki" kun ei edes tuohon pysty.Hyvä juttu - asia tuli tyhjentävästi käsiteltyä!
Jos tosiaan haluat palata tähän asiaan, niin ala jankkaamaan nyt vaikka Dogmatikokselle tai jonkun toisen liberaalin kanssa, sillä heitä tämä asia koskee, ei Jeesukseen aidosti uskovia. ystävänneuvo kirjoitti:
Hyvä juttu - asia tuli tyhjentävästi käsiteltyä!
Jos tosiaan haluat palata tähän asiaan, niin ala jankkaamaan nyt vaikka Dogmatikokselle tai jonkun toisen liberaalin kanssa, sillä heitä tämä asia koskee, ei Jeesukseen aidosti uskovia.Asia koskee niitä ketkä väittävät että raamattu on kokonaan jumalanne sanaa. Jos " ei Jeesukseen aidosti uskovat" eivät pidä koko raamattua jumalansa sanana niin sitten asia ei tietysti heitä koske.
Eivätkö he pidä?- JumalaOnTotuus
Asia koskee niitä ketkä väittävät että raamattu on kokonaan jumalanne sanaa. Jos " ei Jeesukseen aidosti uskovat" eivät pidä koko raamattua jumalansa sanana niin sitten asia ei tietysti heitä koske.
Eivätkö he pidä?"Asia koskee niitä ketkä väittävät että raamattu on kokonaan jumalanne sanaa. "
Jumala kyllä tiesi mitä teki, kun antoi meille Ilmoitusta itsestään! Ei Hän valehtele yhdessäkään jakeessa. Amen JumalaOnTotuus kirjoitti:
"Asia koskee niitä ketkä väittävät että raamattu on kokonaan jumalanne sanaa. "
Jumala kyllä tiesi mitä teki, kun antoi meille Ilmoitusta itsestään! Ei Hän valehtele yhdessäkään jakeessa. Amen"Jumala kyllä tiesi mitä teki, kun antoi meille Ilmoitusta itsestään! Ei Hän valehtele yhdessäkään jakeessa. Amen "
No niin, eli mikä on sitten se raamatun versio jossa nuo kaikki jakeet ovat ilman että mitään jakeita puuttuu tai että mitään jakeita on lisätty?
Jokin muu raamattu?
Tämä sama kysymys on edelleen vailla vastausta, vastaako sinä nyt?
Perustelethan myös vastauksesi.- javastausta
"Jumala kyllä tiesi mitä teki, kun antoi meille Ilmoitusta itsestään! Ei Hän valehtele yhdessäkään jakeessa. Amen "
No niin, eli mikä on sitten se raamatun versio jossa nuo kaikki jakeet ovat ilman että mitään jakeita puuttuu tai että mitään jakeita on lisätty?
Jokin muu raamattu?
Tämä sama kysymys on edelleen vailla vastausta, vastaako sinä nyt?
Perustelethan myös vastauksesi.Tuo sinun ongelmasi ei koske Jeesukseen uskovia ihmisiä, koska meitä ohjaa ratkaisevalla tavalla Pyhä Henki kuten edellä olen useassa viestissäni esiintuonut tyhjentävästi.
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä. javastausta kirjoitti:
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Ei, kysyn sitä niiltä jotka väittävät että koko raamattu on jumalanne sanaa.
Jos noin väittää niin pitäisi pystyä myös vastaamaan tähän: Mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.
Vai etkö siis tiedä mikä on se raamattusi mikä on kokonaan sitä jumalasi sanaa?
Kerrohan.- javastausta
Ei, kysyn sitä niiltä jotka väittävät että koko raamattu on jumalanne sanaa.
Jos noin väittää niin pitäisi pystyä myös vastaamaan tähän: Mikä raamatuista on se yksi jumalasi sana joka on kokonansa totuus ilman että siihen on lisätty jotain joka ei ole jumalasi sanaa (eli ei siis jumalasi totuutta) tai jostai ei puutu mitään jumalasi sanaa?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.
Vai etkö siis tiedä mikä on se raamattusi mikä on kokonaan sitä jumalasi sanaa?
Kerrohan.Ja minähän kerron aina yhtä auliisti ja tunnollisesti :))
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä. javastausta kirjoitti:
Ja minähän kerron aina yhtä auliisti ja tunnollisesti :))
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Kysyn asiaa niiltä kenen mielestä se raamattu on kokonaisuutenaan jumalanne sanaa?
Eikö raamattu ole sinun mielestäsi siis kokonaisuutenaan jumalasi sanaa?
Kerrohan.- javastausta
Kysyn asiaa niiltä kenen mielestä se raamattu on kokonaisuutenaan jumalanne sanaa?
Kerrohan.Ja ainahan pitää vastata kun kysytään :))
Ja ainahan pitää vastata kun kysytään :))
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Nyt jo tämäkin jäi vastaamatta:
Kerrohan.- saatananpalvojat1
YksiSana kirjoitti:
Aha - aloit siis jankkaamaan!
niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;Ja kaikki oli jälleen suoraan Paavalin suusta. Miksi ihmeessä te valehtelette itsellenne - teidän pitäisi rehellisesti nyt vaihtaa Jeesuksen Isä Jumalan tilalle Jumalaksi Paavali, joka sanoi kiivailleensakin Jumalan kiivaudella asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen ja jättää Jeesus kokonaan rauhaan. Te herjaatte jutuillanne Jeesusta. Hänellä ei ole teidän puheidenne - ja Paavalin puheiden kanssa - mitään tekemistä. Paitsi tietysti hän tapolla ja murhalla, jonka tuomion oli Paavali lukemassa hänelle, ja josta Jumalan kuolemasta te hekumoitte itsellenne armoa.
- javastausta
Nyt jo tämäkin jäi vastaamatta:
Kerrohan.No kun noin kauniisti pyydetään, niin pakkohan tähänkin kysymykseen on vastattava :))
No kun noin kauniisti pyydetään, niin pakkohan tähänkin kysymykseen on vastattava :))
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Jälleen se itse kysymykseen vastaaminen jäi siihen että kopiot tekstin joka ei ole vastaus siihen nitä kysyin.
Kerrohan.- vastaa.välillä.itse
Jälleen se itse kysymykseen vastaaminen jäi siihen että kopiot tekstin joka ei ole vastaus siihen nitä kysyin.
Kerrohan.Entä sinusta, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Kerrohan. - javastausta
Jälleen se itse kysymykseen vastaaminen jäi siihen että kopiot tekstin joka ei ole vastaus siihen nitä kysyin.
Kerrohan.Ihanaa että olet noin tiedonhaluinen - eihän tällaiseen janoon voi muuta kuin sammuttaa toisen jano :))
Ihanaa että olet noin tiedonhaluinen - eihän tällaiseen janoon voi muuta kuin sammuttaa toisen jano :))
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Jälleen se itse kysymykseen vastaaminen jäi siihen että kopiot tekstin joka ei ole vastaus siihen nitä kysyin.
Eikö raamattu ole sinun mielestäsi siis kokonaisuutenaan jumalasi sanaa?vastaa.välillä.itse kirjoitti:
Entä sinusta, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Kerrohan.Olenko koskaan väittänyt että olisi?
Kerrohan.
Ja vastaa onko sinusta?
Jos vastaat kyllä niin kerro samalla:
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.- vastaa.välillä.itse
Mikä on vastauksesi kysymykseeni?
Kerrohan. - vastaatko.itse.tähän
Olenko koskaan väittänyt että olisi?
Kerrohan.
Ja vastaa onko sinusta?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.Entä sinusta, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Kerrohan . vastaatko.itse.tähän kirjoitti:
Entä sinusta, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Kerrohan .Olenko koskaan väittänyt että olisi?
Kerrohan.
Ja vastaa onko sinusta?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.vastaatko.itse.tähän kirjoitti:
Kerrohan .Huvittavaa muuten että se "pyhä" henkenne ei pysty teille kertomaan vastaustata tuohon yllä olevaan varsin yksinkertaiseen kysymykseen.
Koska se "pyhä" henki teitä kaiketi oikeaan ohjaa, niin ainakin väitätte, vastaamattomuutenne kertoo että "pyhä" henkikään ei tiedä vastausta.
:-)- vaataa.itse.välillä
Olenko koskaan väittänyt että olisi?
Kerrohan.
Ja vastaa onko sinusta?
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.Kysymys ei ole vastaus, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Tivaat täällä kymmeniä vastaukasia mutt itse et pysty vastaan edes yhteen kysymykseen.
Kerrohan. vaataa.itse.välillä kirjoitti:
Kysymys ei ole vastaus, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Tivaat täällä kymmeniä vastaukasia mutt itse et pysty vastaan edes yhteen kysymykseen.
Kerrohan.Kuten tuo yllä olevan toisen nimimerkkisi "javastausta" ja muiden käyttämiesi nimimerkkien vastaukset eivät ole vastaus siihen mitä kysyin.
Palataan asiaan kun pystyt edes jollain nimimerkilläsi ensin antamaan itse vastauksen siihen mitä kysyin.
Jos unohtui niin tämä oli se kysymys:
Jokin muu raamattu?
Perustelethan vastauksesi.JumalaOnTotuus kirjoitti:
"Asia koskee niitä ketkä väittävät että raamattu on kokonaan jumalanne sanaa. "
Jumala kyllä tiesi mitä teki, kun antoi meille Ilmoitusta itsestään! Ei Hän valehtele yhdessäkään jakeessa. AmenJumala ei ole tähän mennessä puhunut mitään Raamatusta. Älä keksi omasi.
vaataa.itse.välillä kirjoitti:
Kysymys ei ole vastaus, onko raamattu kokonaan jumalan sanaa? Jos ei ole niin mikä siinä on jumalan sanaa ja mikä ei ole sanaa?
Kerrohan.Ps. taidankin ottaa uuden käytännön, vastaan vain sellaisiin kysymyksiin joiden tekijällä on rekisteröity nimimerkki jota hän käyttää palstalla vakituisesti.
Eli jos haluat vastauksen niin käytä rekattua nimimerkkiäsi.
:-)- javastausta
Eikö raamattu ole sinun mielestäsi siis kokonaisuutenaan jumalasi sanaa?Eli vastaan sinulle taas, kun näet noin paljon vaivaa tämän asian eteen.
Eli vastaan sinulle taas, kun näet noin paljon vaivaa tämän asian eteen.
Eikö raamattu ole sinun mielestäsi siis kokonaisuutenaan jumalasi sanaa?javastausta kirjoitti:
Eli vastaan sinulle taas, kun näet noin paljon vaivaa tämän asian eteen.
Eli jos haluat jankata tällä asialla, niin sinun tulee kysyä tätä kirkon liberaaleilta, joista hyvä vastaaja voisi olla Dogmatikos tai sitten voit kysyä tätä asiaa muilta liberaaleilta tai jumalattomilta ihmisiltä.Se että sinä sanot jotain, ei tee siitä "tyhjentävää vastausta". On kyse siitä miten sinä uskot asioiden olevan.
Eenokin aloitus hymyilyttää. Eenokki kun on hyvin hyvin vihainen ja todella totinen torvensoittaja, että hän herättää lähinnä sääliä.
Myötähäpeän synnyttämiseenkin hänellä on vielä matkaa, siihen tarvittaisiin jotain aikuismaisuutta.- Eenokki12
En osaa sanoa tunnenko sääliä sinua kohtaan vaikka näen matkasi kulkevan kohti kadotusta. Keskenkasvanut näemmä.
Eenokki on taikauskoinen sen mukaan mitä hän ajattelee homoudesta. Se hänen mukaansa ihmisen itsensä ja saatanan valitsema ominaisuus vaikka se on aivan muuta.
Taitaapa Eenokki uskoa ihmeparannuksiin, esim. amputoidun raajan uudelleen kasvamiseen ja muistisairaan tervehtymiseenkin.- näinonasianlaita
Niin homoushan on seksuaallista häiriökäyttäytymistä, ei ominaisuus. Persreikähän on tarkoitttu kakkaamista varten.
- Eenokki12
Jäsenien kasvamisista en tiedä mutta ainakin erään paluu tuonelasta saattaa olla rukousvastaus minulle.
ps. Tuo Sage8 taitaa pitää pyllyleikeistä ?
Jos papit ja kirkko oikeasti uskoisivat tuonpuoleiseen, he eivät uskaltaisi julistaa armoa kaikille, koska he asettuvat tuomarin asemaan. Ja tuomari vastaa tekemistään päätöksistä. Jos ihminen on tehnyt paljon väärin ja pappi hänet armahtaa, nuo teot siirtyvät papin vastatattavaksi.
Näin se on myös tuomarin kanssa, hän kantaa vastuun tekemistään päätöksistä. Jos tuomio on väärä, se on tuomarin rikos. Se leimaa hänet koko loppuelämäksi, ja vielä muistoissakin. Kaikki muistavat hänet huonona tuomarina.
Jos siis oikeasti uskoo, armahtaminen on papille vakava teko, se on yhtä suuri, kuin liian suuren tuomion julistaminen.- mottimatti
Kirkon papit haluavat vain miellyttää rappeutunutta kansaa kaikin keinoin välittämättä ollenkaan ihmisten aidosta suhteesta Jumalaan, joka kuitenkin lopulta päättää mikä on hänen kohtalonsa pitkässä juoksussa. Eli täydellistä välinpitämättömyyttä ihmisten kohtaloista.
Pappien motto: "Ehkä pelastuu ehkä ei, pääasia että palkka juoksee". mottimatti kirjoitti:
Kirkon papit haluavat vain miellyttää rappeutunutta kansaa kaikin keinoin välittämättä ollenkaan ihmisten aidosta suhteesta Jumalaan, joka kuitenkin lopulta päättää mikä on hänen kohtalonsa pitkässä juoksussa. Eli täydellistä välinpitämättömyyttä ihmisten kohtaloista.
Pappien motto: "Ehkä pelastuu ehkä ei, pääasia että palkka juoksee".Minulle papit sanoo, että on tunnustettava synnit Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi, on uskottava Jeesukseen. Muuten ei ole pelastu. Ehkä pelastuu ehkä ei. Palkka juoksee silläkin.
- näinsemeneen
torre12 kirjoitti:
Minulle papit sanoo, että on tunnustettava synnit Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi, on uskottava Jeesukseen. Muuten ei ole pelastu. Ehkä pelastuu ehkä ei. Palkka juoksee silläkin.
"Minulle papit sanoo, että on tunnustettava synnit Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi, on uskottava Jeesukseen. "
No uskotko sitten pappien sanan? Arvasin - eli tyhjiä ovat palkka pappien höpinät! He haluavat vain miellyttää ja paljastuessaan Lutheria mukaellakseni alkavat kiemurrella ja puhua rakkaudesta ja Jumalan Sanasta. näinsemeneen kirjoitti:
"Minulle papit sanoo, että on tunnustettava synnit Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi, on uskottava Jeesukseen. "
No uskotko sitten pappien sanan? Arvasin - eli tyhjiä ovat palkka pappien höpinät! He haluavat vain miellyttää ja paljastuessaan Lutheria mukaellakseni alkavat kiemurrella ja puhua rakkaudesta ja Jumalan Sanasta.En usko minkään uskonnon juttuihin. Toki Raamatun mukaan pitää syntinsä tunnustaa ja uskoa Jeesukseen. Sitä ne papit.
mottimatti kirjoitti:
Pappien motto: "Ehkä pelastuu ehkä ei, pääasia että palkka juoksee".Hyvin sanottu.
Jos palataan tarinaan Jeesus ja tuo aika.
Olen saanut sen käsityksen, että tuossa ajassa pidettiin kunnia asiana sitä, että uskalsi kärsiä rangaistuksen jostakin, joka tuolloin tarkoitti Isien lain puolesta.
Kuten esim. Juudas ja hänen seuraajansa, jotka pudottivat Rooman kotkan temppelin harjalta. He eivät paenneet vaan halusivat kärsiä rangaistuksen, mutta ei Rooman lain takia, vaan Isien lain puolesta.
Jeesus puhuu usein perinnäissääntöjä vastaan, pitää niitä ihmiskäskyinä ja hapatuksena. . Tapakulttuuri on aina ihmisten laatimaa, ei niillä tavoitella taivaspaikkaa. Ja puhtaussäädökset liittyvät terveyteen ja hyvinvointiin. Toistuvana tapana niitä sanotaan rituaaleiksi. Rituaali on toistuva tapa, ei jumalanpalvontaa.
Jos meidän rituaaleihin kuuluu lipun nosto tiettyinä päivinä, ei kukaan ajattele, että omin teoin pyrkivät pelastumaan helvetistä , se kuulostaisi naurettavalta. Jos juutalaiset pesivät kädet myös torilta tullessa ja ruokailemaan alkaessa, ei se tarkoita että omilla teoilla yrittävät taivaaseen. Sekin on naurettavaa, se on evankelimia.
Jos jeesus halusi kärsiä rangaistuksen siitä, että puhui isien lakia vastaan, se on hänen asiansa, ja tarkoittaa oikeasti, että Isien lain puolesta. Että muut eivät tekisi niinkuin hän teki.Rangaistus on ehkä väärä sana edellisessä, puhutaan mieluummin kärsimisestä.
Eli kärsiminen Isien lain puolesta oli arvo. Uskottiin , että sielu pääsee parempaan ja puhtaanpaan paikkaan, jos joutuu kuolemaan Isien lain puolesta.
Eli uskonsa tähden, se on ehkä tutunpi käsite.
Koko kansa on joutunut usein kärsimään, kokemaan jopa kansanmurhaa sen takia, että ovat juutalaisia,
Mutta he eivät silti ole luopuneet siitä. Uskollisuus on kunnioittettavaa.- mikäihmeuskollisuus1
Mille siinä ollaan uskollisia?
Kukahan Eenokinkaan mukaan ei eksyttäisi muu kuin hän itse?
- muijasko
Kuka sinut on eksyttänyt?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794944- 794829
- 1324238
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan83018- 522669
- 402561
- 482209
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830