Lestadiuss tuomitsee VL;inen ahneuden, kuten Markuskin.

Ote Laars Leevi Laestadiuksen kirjoituksista, silloin kun Hän oli vielä terve.
” Luonnollisessa ihmisessä vallitsevista intohimoista toiset ovat voimakkaampia kun toiset.
Useissa ihmisissä kunnia voittaa epäsiveyden.
Ahneus on yleensä vieläkin vahvempi niin, että se yleensä voittaa jopa juoppouden.
Näin ollen ihminen, joka on jäänyt ahneuden valtaan, ei ole vielä päässyt synnin vallasta, vaan hänen sielunsa on edelleen synnin harhassa.
Ihmisten keskellä liikkuva joukkoherätyskään ei tee sinänsä autuaaksi, vaikka se saattaa auttaa jostakin synnillisistä tavoista. Herätys on kuitenkin uudestisyntymisen välttämätön edellytys.”
Aika kovaa tekstiä, jossa profetia elää selvästi mukana.
Kukaan ei voi puolustella tämän päivän kerholaisia ahneuden synnin vallassa olemista.
Se ei koske perususkovia, penkkilisä, vaan pääsääntöisesti liikemiehiä. Heidän jumala on raha.
Raamattu sanoo supistettuna seuraavaa:
Mark. 7:22
aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
Kol. 3:5
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
Siinä näitä ihmisiä verrataan aviorikkojiin, petollisiin, homoihin, jumalan pilkkaajiin, sekä luonnollisesti jumalansa Rahan perässä juokseviin, joita Pave nimittää epäjumalan palvelijoihin.
Pave, Markus ja Laestadius olivat Jumalan miehiä ja tiesivät, mitä tuleman pitää, eli epävakaita ihmisiä, kerhon ahneita keinottelijoita.

21

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinollen

      Siis eihän ahneudesta voi puhua negatiivisesti ku se on kuulemma suuri jumalan siunaus,Siis näin puolustellaan ahneita VL liikkeessä.
      Siis ainakin joittenkin saarnaajien mielestä ei ole ahneutta kun se on vaan suurta jumalan siunausta.

      • Rautalangasta

        Aika kierosti (ja mahdollisesti tahallaan vääristellen?) kirjoitat. Totta kai taloudellinen onnistuminen voi olla siunausta, mutta ihminen voi olla myös ahne. Kaikki onnistujat eivät kuitenkaan ole ahneita.


      • näinollen

        Lisään vielä että menestys on ollut kans yks puolustus sana tässä ahneudessa.


      • näinollen
        Rautalangasta kirjoitti:

        Aika kierosti (ja mahdollisesti tahallaan vääristellen?) kirjoitat. Totta kai taloudellinen onnistuminen voi olla siunausta, mutta ihminen voi olla myös ahne. Kaikki onnistujat eivät kuitenkaan ole ahneita.

        Mite niin vääristellen?Kun nimenommaan ahneista on kysymys,Ja niitä ny ainaski osa puhujista kehtaa puolustella.


      • Rautalangasta
        näinollen kirjoitti:

        Mite niin vääristellen?Kun nimenommaan ahneista on kysymys,Ja niitä ny ainaski osa puhujista kehtaa puolustella.

        Siten, että tuskin sellaisia VL-saarnaajia löytyy, jotka eivät ikinä varoittaisi ahneuden synnistä. Meillä kaikilla on vaara joutua siihen, ja moni joutuukin.

        Mutta se, että joku onnistuu taloudellisesti, ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseinen henkilö olisi ahne, vaan kyseessä voi olla hänen kohdallaan siunaus.


      • Rautalangasta kirjoitti:

        Aika kierosti (ja mahdollisesti tahallaan vääristellen?) kirjoitat. Totta kai taloudellinen onnistuminen voi olla siunausta, mutta ihminen voi olla myös ahne. Kaikki onnistujat eivät kuitenkaan ole ahneita.

        Kopio on sanatarkka, niin Lestadiuksen näkemyksenä, kuten Paavalinkin. Ne molemmat voi tarkistaa, mutta miksi minua syytät, en ole ahne, enkä kade, mutta ihmetyttää tuo Raamatun, sekä Jumalan todellisen miehen Lestadiuksen puheen mitättömäksi tekeminen.
        Enään ei ole alkupräsit lestadiolsuuttaa Kerhossa, vaan businksen mukanaan tuomaa ahneutta, sekä myös, kuten Hän kirjoittaa, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.

        Omiani en ole pannut kumpaankaan, mutta siitä iloitsen, että puolet olivat sillä kannalla, että pieleen on menty.

        Kiitos heille tuesta.


      • näinollen
        Rautalangasta kirjoitti:

        Siten, että tuskin sellaisia VL-saarnaajia löytyy, jotka eivät ikinä varoittaisi ahneuden synnistä. Meillä kaikilla on vaara joutua siihen, ja moni joutuukin.

        Mutta se, että joku onnistuu taloudellisesti, ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseinen henkilö olisi ahne, vaan kyseessä voi olla hänen kohdallaan siunaus.

        Mutta se, että joku onnistuu taloudellisesti, ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseinen henkilö olisi ahne,
        Siis tämmöstä en oo koskaan tarkoittanut.
        Eikös raamatussakin kehoiteta niin että jos ajallista rupee kertyyn enempi kuin itse tarvii niin jakaa sitä yhteiseen hyväksi,Ja tätä olen kuullut myös joittenkin puhujienkin saarnattavan mutta kuin moni tätä miljönääri uskovainen tekee?


      • näinollen kirjoitti:

        Mutta se, että joku onnistuu taloudellisesti, ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseinen henkilö olisi ahne,
        Siis tämmöstä en oo koskaan tarkoittanut.
        Eikös raamatussakin kehoiteta niin että jos ajallista rupee kertyyn enempi kuin itse tarvii niin jakaa sitä yhteiseen hyväksi,Ja tätä olen kuullut myös joittenkin puhujienkin saarnattavan mutta kuin moni tätä miljönääri uskovainen tekee?

        Avaus ei käsittele onnistumista, vaan ahneutta.
        Luetko Sinä ahneudeksi sen, että vanhuksilta "kusetetaan" jopa 3 kertaisa hintoja suoramyynnissä, vai onko se onnistumista?
        Samahan on erään vastaajan aihe, pedofilia, onko se ahneutta naida, vai onnistumista?


      • näinollen
        Kesitas kirjoitti:

        Avaus ei käsittele onnistumista, vaan ahneutta.
        Luetko Sinä ahneudeksi sen, että vanhuksilta "kusetetaan" jopa 3 kertaisa hintoja suoramyynnissä, vai onko se onnistumista?
        Samahan on erään vastaajan aihe, pedofilia, onko se ahneutta naida, vai onnistumista?

        Sä ny vastasit väärälle henkilölle.
        Sinun ois pitänyt vastata näin Rautalangasta vääntelevälle henkilölle.


      • Anonyymi
        Kesitas kirjoitti:

        Kopio on sanatarkka, niin Lestadiuksen näkemyksenä, kuten Paavalinkin. Ne molemmat voi tarkistaa, mutta miksi minua syytät, en ole ahne, enkä kade, mutta ihmetyttää tuo Raamatun, sekä Jumalan todellisen miehen Lestadiuksen puheen mitättömäksi tekeminen.
        Enään ei ole alkupräsit lestadiolsuuttaa Kerhossa, vaan businksen mukanaan tuomaa ahneutta, sekä myös, kuten Hän kirjoittaa, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.

        Omiani en ole pannut kumpaankaan, mutta siitä iloitsen, että puolet olivat sillä kannalla, että pieleen on menty.

        Kiitos heille tuesta.

        Ahne käyttää vääryyttä. Ahkeruus on ilomme. Olihan Aabrahamkin sangen äveriäs mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahne käyttää vääryyttä. Ahkeruus on ilomme. Olihan Aabrahamkin sangen äveriäs mies.

        Ahkeruus on ilomme mutta laiskuus on intohimomme.


    • q3dc15

      Muista että Lestadius oli Jumalan mies, SRK-lestadiolaisuus on irtautunut alkuperäisestä herätyksestä ylpeyden ja omavanhurskauden saarekkeeksi. LLL ei hyväksynyt omien lasten raiskaamista ja niiden kauheuksien pimittämisestä.

      • Olen tiennyt sen aina, mutta miksi SRK lähti harhaan?


    • Miksijouduit

      Miksi kesitas joutui harhaan?

      • 123-4

        Mistä hän joutui harhaan ja mihin harhaan


    • Rautalangasta

      No eiköhän Lestadius (kuten Raamattukin) kerro kenen tahansa ahneuden synniksi? Ei se ole synti vain jos VL siihen joutuu, joten miksi nostat erityisesti VL:t ns. tikun nokkaan?

      • Rautalangasta

        Lisäys:

        Ahneus on siis synti ja huono asia, ja siihen voi sortua kuka tahansa, joten se on totta, että varsinkin liike-elämässä siihen joutuu helposti, olipa VL tai ei.


      • Se on yksi heidän tunnusmerkki.


      • herra_jeesus

        No eiköhän Lestadius (kuten Raamattukin) kerro kenen tahansa ahneuden synniksi? Ei se ole synti vain jos VL siihen joutuu, joten miksi nostat erityisesti VL:t ns. tikun nokkaan?
        Kaikkien synnit on nostettu tikun nokkaan kun herrajeeusus nostettin ristillelle.


      • herra_jeesus kirjoitti:

        No eiköhän Lestadius (kuten Raamattukin) kerro kenen tahansa ahneuden synniksi? Ei se ole synti vain jos VL siihen joutuu, joten miksi nostat erityisesti VL:t ns. tikun nokkaan?
        Kaikkien synnit on nostettu tikun nokkaan kun herrajeeusus nostettin ristillelle.

        Siksi, kun se on heidän vahvimipa tunnusmerkistöjään.


    • jumalanterve! Ahneella on paskanen loppu. jumalanrauhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe