Illan pimeydessä, kuun valossa. Yliluonnolista.

Nyt kun on ilta ja melkein täysikuukin vielä. Mitä mieltä ihmiset yliluonnolisista jutuista? Kummitukset, humanoidit ynnä muut. Tietääkö joku hyviä tarinoita tai onko kenties omalle kohdalle sattunut koskaan mitään outoa?

Itse en ole juurikaan mihinkään outoon törmännyt. Muutaman kerran kokenut unihalvauksen, tumma noin parimetrinen hahmo seisoi sängyn vieressä ja puhui niin sanottua paholaisen kieltä, outoa mongerrusta. Siitä on jo muutama vuosi. Muutenkin välillä tulee nähtyä outoja unia ja välähdyksiä seuraavan päivän tapahtumista.

50

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sattuuhan.sitä

Onhan noita mukava lukea, luetaanhan sitä Aku Ankkaakin.
      Parista edellisestä elämästä pätkiä vähän muistan ja ehkä kolmannestakin sellaisen lentokoneen kangasverhouksen repeytymisen äänen, kun tulin alasammutuksi. Nämähän eivät yliluonnollisia ole vaan hyvinkin luonnollisia, joten mitä sitä turhaan...

• Niin, missä se raja luonnollisen ja yliluonnollisen välillä sitten kulkee riippuu varmaan asioiden ymmärtämisestä. "Magic is science after understanding how it's done." Tai jotain siihen suuntaan.

Aika cool. Miten se muuten muistui mieleen? Onko se niinkuin eilinen kauppareissu vai enemmänkin tuntemus?

• Sattuuhan.sitä

Tuli vain pikkuhiljaa ikäänkuin muistamisena. Sitten keski-iässä kun kävin paikkakunnalla missä melkein 100 v aiemmin elin ja kuolin, löytyi monta tuttua paikkaa. Ja pienenä olin puhunut kaikenlaista siitä paikkakunnasta ja sen tapahtumista. Osan muistan vieläkin ja olen pystynyt tarkistamaan asiat. Se 400-500 v sitten kuolemiseni paikkakunta ei ole selvillä. Pitäisi nähdä silloisen Gelsenkirchenin kartta, voisiko olla se? Repeytyvän kankaan ääni nosti ihoni kananlihalle pienenä ja tuli tunne, että olin venäläinen lentäjä (sotilas?) jonka lentämä kone oli juuri syöksymässä alas ja että siinä koneessa oli kangasverhous rimakehikon päällä. En tiedä onko sellaista ollut koskaan vai ei. Ja Venäjän maassa on jotain hyvin, hyvin tuttua.
        Ennen syntymääni minulle näytettiin, millaisen elämän saan. Kolme pääkohtaa. Kun syy näytettiin, totesin itse että on oikein ja kohtuullista. Sitten sen muistaminen otettiin pois; vain vähän siitä on vuosikymmenten mittaan tullut mieleen ikäänkuin muistamisena.
        Pitempikin selostus olisi, mutta enpä viitsi alkaa kirjoittamaan.
        Yksi noista kolmesta asiasta on johtanut siihen, että olen nyt vanhanakin sinkku. Kaksi muuta aika on jo hoitanut ja niin ne menivät kuin mitä oli luvattu.

• Kuullostaa mielenkiintoiselta, katsonut jonkin samantapaisen haastattelun. Siinä mies kertoi kokeneensa kuolemanläheisen tapahtuman ja päätyneen paikkaan missä he totesivat, että hänen aika ei ole tullut vielä, oppiminen on kesken. Sitten palauttivat hänet ja odottavat vielä.

Joissain kevyt koneissa on kangasmainen päällyste tietääkseni ja pienkoneet ovat rakennettu juurikin kehikkona.

Tuosta lopusta vielä. Välillä elämässä tulee kanssa sellainen tunne, että on juuri oikeassa paikassa sillä hetkellä, kuin tapaisi jonkun vanhan tuttavan. En tiedä sitten, se voi olla vain deja vu tunnekkin.

• Joskus olen nähnyt varjo-olentoja. Ne hakeutuvat ihmisten lähelle joista huokuu negatiivista energiaa, jonka voi havaita mustasta aurasta. Varjo-olennot vahvistavat negatiivisia tunteita ja vetävät uhrin lähemmäksi niiden omaa astraalitasoa (mielletään kristinuskossa helvetiksi), mistä seuraa viimekädessä järjen menettäminen/hulluus.

Olen ollut myös tekemisissä Demonin kanssa. Toisin kuin varjo-olennot, ne tulevat oman kokemuksen mukaan kutsuttuna. En kuitenkaan suosittele Demonien kutsumista, sillä niiden tahto vastaa harvoin kutsujan tahtoa ja asiat menevät äkkiä pieleen. Demonin kutsumisen jälkeen olen kohdannut kaksi kutsumatonta pikkupirua, joten linkkiä ei kannata avata edes leikillään.

Koska minulla ei selvästikkään ole alkeellisimpiakaan taitoja kommunikoida henkimaailman kanssa, päätin sulkea itseni sen ulkopuolelle. Linkkiä en halua avata enää, sillä se pelaa kahteen suuntaan. Jos sinä näet ne, ne myös hakeutuvat herkemmin seuraasi.

Oliko tämä viestu yön inspiroima kummitustarina vai ei, se jääköön lukijan vastuulle. Mutta muista, ne näkevät sinut, ne odottavat että olet yksin ja silloin ne tulevat.

• Viinamies?

• Oikeudenperäisyystekattu

Pitää paikkansa, tai jos sinusta hohkaa paljon valoa, iloa.
        Niin nuo olennot syöksyvät kimppuusi, tavallinen pulliainen ei sitä tajua vaikka näin olisi käynyt.
        Niitä kutsutaan vaikkapa pimeystiimeläisiksi.
        Jos sinua v...tuttaa kaikki nykyään, niin todennäköisesti sinussa on tämmöinen kiinni.

• Wwuwuw kirjoitti:

Viinamies?

Ei sentään. Olen Jumalan palvelija, ja Saatanan fani. On vaan tullut hääräiltyä kaiken pimeän äärellä. Tosin nyt vanhemmiten ei enää jaksa. Moni Saatanan diggailija menettää lopulta järkensä.

• Meeppäsinne
        Saapasnaama kirjoitti:

Ei sentään. Olen Jumalan palvelija, ja Saatanan fani. On vaan tullut hääräiltyä kaiken pimeän äärellä. Tosin nyt vanhemmiten ei enää jaksa. Moni Saatanan diggailija menettää lopulta järkensä.

No kuuleppas, sulle olis jobi, homma.
        Lucifer on kyrsiintynyt että sinne tulee vain pahamaisia rosvoja, hän tarvitsisi kaverikseen feminiinisiä ystäviä.
        Snaijaat varmaan mitä ajan takaa?

• Meeppäsinne kirjoitti:

No kuuleppas, sulle olis jobi, homma.
        Lucifer on kyrsiintynyt että sinne tulee vain pahamaisia rosvoja, hän tarvitsisi kaverikseen feminiinisiä ystäviä.
        Snaijaat varmaan mitä ajan takaa?

Olen pahoillani, mutta en lähetä ihmisiä helvettiin. Siitä saisi huonolla tuurilla elinkautisen.

• Ujoatm29v

Mäkin olen nähnyt mustia varjoja sängyn päässä siltä joku viikatemies oli käymässä kimppuun ja puhui pelottavaa paholaisen kieltä. Kerran olin unissani Jeesus ja mulle alkoi tulla stigmoja käsiin ja aloin levitoimaan, kohosin sängystä ilmaan, nuo oli parin päivän rankan ryyppäämisen jälkeen. Kerran näin myös pikku-ukkoja sängyn vieressä ja ne piti pelottavaa ääntä ja huusin melkein että menkää pois! Menkää pois!

• Ujoatm29v

Unihalvauksen olen saanut myös monta kertaa.

• Mittatilaustikari

Yli 10 vuotta sitten näin taivaalla jotain outoa. En väitä että se olisi ollut mitään yliluonnollista, mutta kaksi valoa liikkuivat eteenpäin mutkitellen nopeasti. Mitkään taivaalle kuuluvat, minun tuntemani esineet eivät voi liikkua sellaisilla nopeuksilla ja liikeradoilla.

Näen tulevia tapahtumia mielessäni etukäteen mutta en osaa sanoa, onko siinäkään mitään yliluonnollista.

• macynhaamu

No teininä koettiin sen aikaisen bestiksen kanssa ihme homma. Oltiin yhtenä talvena siinä mun kotipihassa, maalla asuttiin. Ja yks kaks taivaalta mollotti kolme kirkasta pyöreässä muodossa olevaa valoa ja valopilarit osoittivat siihen aidan takana olevalle pellolle.

Ihan hemmetin kirkkaat valot...me kateltiin ylöspäin ja näytti ettei siellä ylhänä ole mitään muuta kuin taivas ja ne valopilarit. Ei mitään koneen ääntä, eikä hurinaa...vain ne kirkkaat valopilarit taivaalta maahan kohdistuneena. Mikä toi on kysyttiin ääneen toisiltamme, mistä se tulee? Ei näy mitään tuolla taivaalla, kuin pilviä ja normaalit talvi taivaan illan sävyt. Ehkä kuitenkin tavallista pimeämpää.

Ei ihan montaa hetkeä siinä mietitty, kun otettiin alat alle ja juostiin ovesta taloon sisään karkuun ja samantien ikkunasta katsomaan, näkyykö se valo. Ei näkynyt, se oli poissa. Eikä taivaalla näkynyt mitään kuin tumma taivas kajastuksineen ja tähtineen....

Se puhutti meitä vielä monia vuosia myöhemminkin, että mitä hemmettiä me nähtiin ja koettiin. Kumpikin sen näki ja olitiin vakuuttuneita, että joku ufo ilmiö taisi olla. Koska ihmisen tekemät koneet olisi sentään edes pitäneet jotakin ääntä siinä melkein yläpuolella ollessaan...ja näkynyt jotenkin taivaankannesta poikkeavana, muutekin kuin pelkkinä valokeiloina maata vasten...

Se oli mun yliluonnollinen kokemus. Ja olen joskus lapsena kokenut levitoivani, mutta se lienee psyykkinen hallusinaatio. Olin puoliunessa. Tavallaan koin leijuvani, olevani sängyllä mutta irti ruumiistani...:)

Toki mä sairastin ihan älyttömästi siihin aikaan elämässäni. Kroonisesti. Oisko se ollut mun kropan vikailmoitus järjestelmässä tyyppinen häikkä kupolissa...

• macynhaamu

Ja yksi melkein yliluonnollinen kokemus sekin oli, kun viehätyin nykyiseen mieheeni. Se tapahtui palstalla miehen logiikassa aikoinaan, hänen juttujaan lueskellessa aloin tykätä tyypistä. Mutta sitten vielä näin hänestä osittaisen kuvan ilman paitaa. :D

Oli se hullu ajanjakso palstalla, kun kaikki halusi paljastaa jotain itsestään kuvien muodossa...taino minusta se oli hauska ja sopi mun ujolle luonteelleni. Olla edes joskus rohkeampi...rikkoa jää.

No kumminkin, pidin näkemästäni ja pieni haave vastoin aika jalat maassa olevaa ajatuksen juoksuani hetken haave hivellytti, että saisinpa koskettaa joskus tuota ihoa ja miestä. Enpä ikinä, siis ikinä koskaan milloinkaan olisi saattanut uskoa, että joskus aivan todellisuudessa sen myös pääsen tekemään ja toistuvasti. Vuosikausi. :)

Ettei se vain ole hullu yksinäisen naisen haave...vaan siitä toiveesta tuli totta. Se tuntui uskomattomalle. Yliluonnolliselle melkeinpä. Niin kun sekin, että hän ylipäänsä kiinnostui kaikista vaihtoehdoista juuri minusta.

• Aika monella tuntuu olevan noita ufokokemuksia.. Ei niistä oikein kehtaa ääneen puhua.

Mä olin 12v kun oltiin kaverin kanssa pihakeinuissa. Kaveri oli tulossa meille yöksi. Sitten huomattiin siinä suoraan meidän yläpuolella, ei siis missään kaukana taivallaa, isoja valopalloja, jotka jotenkin liikkuivat ja vaihtoivat keskenään paikkaa..sitten se nousi ääneti suoraan ylös ja valtavalla vauhdilla katosi jonnekin talojen taakse. Me oltiin tietty ihan wtf ja juostiin perässä..Nähtiin vielä siinä kavereita ja kysyttiin että näkikö nuo mitään, mutta kuulemma ei. Kaveri vielä sanoi että kirjoittaa kaiken näkemämme ylös, mutta ei tainnut niin tehdä. Me ollaan vielä aikuisenakin oltu yhteydessä, mutta kaveri ei tahdo muistella tuota juttua...

Nuo ruumista irtaantumiskokemukset on jänniä, ei se tarkoita että ne on totta, mutta ne vain tuntuu siltä, ihan kuten unihalvauksetkin.

• macynhaamu
        Wwuwuw kirjoitti:

Aika monella tuntuu olevan noita ufokokemuksia.. Ei niistä oikein kehtaa ääneen puhua.

Mä olin 12v kun oltiin kaverin kanssa pihakeinuissa. Kaveri oli tulossa meille yöksi. Sitten huomattiin siinä suoraan meidän yläpuolella, ei siis missään kaukana taivallaa, isoja valopalloja, jotka jotenkin liikkuivat ja vaihtoivat keskenään paikkaa..sitten se nousi ääneti suoraan ylös ja valtavalla vauhdilla katosi jonnekin talojen taakse. Me oltiin tietty ihan wtf ja juostiin perässä..Nähtiin vielä siinä kavereita ja kysyttiin että näkikö nuo mitään, mutta kuulemma ei. Kaveri vielä sanoi että kirjoittaa kaiken näkemämme ylös, mutta ei tainnut niin tehdä. Me ollaan vielä aikuisenakin oltu yhteydessä, mutta kaveri ei tahdo muistella tuota juttua...

Nuo ruumista irtaantumiskokemukset on jänniä, ei se tarkoita että ne on totta, mutta ne vain tuntuu siltä, ihan kuten unihalvauksetkin.

Joku samanlainen homma tuokin valokeila ilmiö oli. Kolme valokeilaa, tuli mieleen ihan kuin jokin teatterin valokeila valaistus johon kohta ilmestyy joku tyyppi suoraan sopttiin. :)

Eikä tosiaan mitään, ei pienintäkään ääntä missään muodossa. Ei edes minkäänlaista näkyvää esinettä mistä se valo voisi tulla. Normaali talvi taivas, ikään kuin tyhjästä tuli ne valot alas maahan.

Sehän se säikäyttikin, ettei ääniä eikä mitään näkyvää vekotinta mistä voisi valoa heittää alas.

Itsessään ne valot ei pelästyttänyt, mutta alettiin miettiä kaikkea että oisko ne kohta napannut meidät mukaansa tms. :)

Mielikuvitus rupesi kyllä laukkaamaan ja jatkossa jopa monena iltana odotin, että tulisi uudestaan. Sun kaveri ilmeisesti pelästyi?

Eihän näistä monesti kehtaakkaan puhua kaikille. Hulluksi leimataan oitis pian, jos alkaa puhumaan. Niin olenkin ajatellut tosiaan, että aivot teki jonkun tepposen..ikään kuin olisin irti itsestäni. Ja ynnäilin syyksi sen ajan huonon terveudentilan...jatkuvat kivut ja epätasapaino kropassa. Ottaahan se aivoissa koville ja joka puolella kroppaa. Ihan toiminnot sotkevaa, olla siinä kunnossa, jatkuvasti.

• Todenperäisyysstekattu
        macynhaamu kirjoitti:

Ja yksi melkein yliluonnollinen kokemus sekin oli, kun viehätyin nykyiseen mieheeni. Se tapahtui palstalla miehen logiikassa aikoinaan, hänen juttujaan lueskellessa aloin tykätä tyypistä. Mutta sitten vielä näin hänestä osittaisen kuvan ilman paitaa. :D

Oli se hullu ajanjakso palstalla, kun kaikki halusi paljastaa jotain itsestään kuvien muodossa...taino minusta se oli hauska ja sopi mun ujolle luonteelleni. Olla edes joskus rohkeampi...rikkoa jää.

No kumminkin, pidin näkemästäni ja pieni haave vastoin aika jalat maassa olevaa ajatuksen juoksuani hetken haave hivellytti, että saisinpa koskettaa joskus tuota ihoa ja miestä. Enpä ikinä, siis ikinä koskaan milloinkaan olisi saattanut uskoa, että joskus aivan todellisuudessa sen myös pääsen tekemään ja toistuvasti. Vuosikausi. :)

Ettei se vain ole hullu yksinäisen naisen haave...vaan siitä toiveesta tuli totta. Se tuntui uskomattomalle. Yliluonnolliselle melkeinpä. Niin kun sekin, että hän ylipäänsä kiinnostui kaikista vaihtoehdoista juuri minusta.

Ihana tarina, herkkä ihminen todellakin voi saada palstalta kirjoittajan kuvan:)

• macynhaamu kirjoitti:

Joku samanlainen homma tuokin valokeila ilmiö oli. Kolme valokeilaa, tuli mieleen ihan kuin jokin teatterin valokeila valaistus johon kohta ilmestyy joku tyyppi suoraan sopttiin. :)

Eikä tosiaan mitään, ei pienintäkään ääntä missään muodossa. Ei edes minkäänlaista näkyvää esinettä mistä se valo voisi tulla. Normaali talvi taivas, ikään kuin tyhjästä tuli ne valot alas maahan.

Sehän se säikäyttikin, ettei ääniä eikä mitään näkyvää vekotinta mistä voisi valoa heittää alas.

Itsessään ne valot ei pelästyttänyt, mutta alettiin miettiä kaikkea että oisko ne kohta napannut meidät mukaansa tms. :)

Mielikuvitus rupesi kyllä laukkaamaan ja jatkossa jopa monena iltana odotin, että tulisi uudestaan. Sun kaveri ilmeisesti pelästyi?

Eihän näistä monesti kehtaakkaan puhua kaikille. Hulluksi leimataan oitis pian, jos alkaa puhumaan. Niin olenkin ajatellut tosiaan, että aivot teki jonkun tepposen..ikään kuin olisin irti itsestäni. Ja ynnäilin syyksi sen ajan huonon terveudentilan...jatkuvat kivut ja epätasapaino kropassa. Ottaahan se aivoissa koville ja joka puolella kroppaa. Ihan toiminnot sotkevaa, olla siinä kunnossa, jatkuvasti.

Se mun kaiffa on niin jalat maassa- olevaa lajia, ettei sille oikein sovi puhua mistään ufojutuista..Sanoi viimeksi vaan, että harhoja nähtiin ja nauroi päälle.

Sama juttu, ei mitään ääntä. Siinä se oli meidän yläpuolella valopalloineen hyvän tovin, ihan kuin tarkastellen meitä..heh. Ei osattu edes pelätä..haavi auki vaan, että kato, kato..Oli syysilta. Meillä oli sitte joku yhteinen harha..

• Sönkkisfani

Tulipa tuosta sinun kertomuksestasi mieleen yksi dokkari jonka näin ihan vasta muistaakseni pari viikkoa sitten. Siinä puhuttiin ihmisten ns ufo havainnoista ja kokemuksista ja tuo valopallo oli yksi yleisimmistä.
        Niiden kokijoilla nähtiin yksi yhteinen eriskummallinen tekijä joka saattaa selittää kokemuksen maan magneettikentän ja maankuoren elämiseen liittyvistä seikoista,
        Valopallot ei ole kuten koit yhden ihmisen hallusinaatio vaan sen näkee kaikki paikalla olijat.

Muistelehan sitä aikaa vuotta ja kuukautta ja googleta tapahtuiko samaan aikaan jossain todella mittava maanjäristys sillä näillä valopallohavainnoilla huomattiin olevan yhteys pian tapahtuvaan massiiviseen vulgaaniseen toimintaan.
        Useampien ihmisten valopallohavaintojen jälkeen tapahtui suuri maanjäristys tsunameineen päivineen. Yksi havainto tapahtui juuri ennen 2004 kuuluisaa indonesian maanjäristystä jonka aiheuttama tsunami tappoi kymmeniätuhansia.

Yksi geologi selitti asiaa niin että maankuoresta saattaa kohta juuri ennen suurta järistystä sellaisia sähköisiä yhdisteitä jotka ilmakehässä muodostuvat eräänlaisiksi valopalloiksi.
        Koska asia on edelleen tuntematon ja vähän tutkittu menee valopallohavainnot ufo havaintojen piikkiin vaikka totuus saattaa olla lähempänä kuin uskommekaan.

• macynhaamu
        Todenperäisyysstekattu kirjoitti:

Ihana tarina, herkkä ihminen todellakin voi saada palstalta kirjoittajan kuvan:)

Juu, vieläkin monesti kun halaan miestäni (kun hän on ilman paitaa), muistan sen ajatuksen ja tunteen mitä koin silloin palstaa lukiessani ja hänen kuvaansa katsellessa. Saisinpa koskettaa tuota ihoa ja miestä joskus...ja painan tiukemmin kasvoni hänen ihoonsa ja tunnen sen ilon ja voimkkaan tunteen itsessäni. Se tuntuu järisyttävälle, toiveeni toteutui ja sain vielä enemmän kun edes osasin tuolloin odottaakaan. kaksi lasta, joita mun ei lääkärien mukaan ikinä pitänyt terveydellisistä syistä saada...

Ja mies joka kulkee rinnalla surusta iloon ja kestää mut kaikkine vikoineni. :)

Kyllä..tietty herkkyys on vissiin hyväksi. :)

Se oli laulun sanoin, Take me on.. :D

• macynhaamu
        Sönkkisfani kirjoitti:

Tulipa tuosta sinun kertomuksestasi mieleen yksi dokkari jonka näin ihan vasta muistaakseni pari viikkoa sitten. Siinä puhuttiin ihmisten ns ufo havainnoista ja kokemuksista ja tuo valopallo oli yksi yleisimmistä.
        Niiden kokijoilla nähtiin yksi yhteinen eriskummallinen tekijä joka saattaa selittää kokemuksen maan magneettikentän ja maankuoren elämiseen liittyvistä seikoista,
        Valopallot ei ole kuten koit yhden ihmisen hallusinaatio vaan sen näkee kaikki paikalla olijat.

Muistelehan sitä aikaa vuotta ja kuukautta ja googleta tapahtuiko samaan aikaan jossain todella mittava maanjäristys sillä näillä valopallohavainnoilla huomattiin olevan yhteys pian tapahtuvaan massiiviseen vulgaaniseen toimintaan.
        Useampien ihmisten valopallohavaintojen jälkeen tapahtui suuri maanjäristys tsunameineen päivineen. Yksi havainto tapahtui juuri ennen 2004 kuuluisaa indonesian maanjäristystä jonka aiheuttama tsunami tappoi kymmeniätuhansia.

Yksi geologi selitti asiaa niin että maankuoresta saattaa kohta juuri ennen suurta järistystä sellaisia sähköisiä yhdisteitä jotka ilmakehässä muodostuvat eräänlaisiksi valopalloiksi.
        Koska asia on edelleen tuntematon ja vähän tutkittu menee valopallohavainnot ufo havaintojen piikkiin vaikka totuus saattaa olla lähempänä kuin uskommekaan.

Mitähän nuo valokeilat olisi voineet olla? Ne oli pyöreitä maahan osuessaan, mutta pilareita taivaalta maahan... :/

• Sönkkisfani kirjoitti:

Silloin kun mä näin niitä palloja oli syksy -81 tai -82. 🤔

• Menninkäiseltä

Valokeiloista en tiedä mutta valopalloilla "olennot" siirtyvät paikasta toiseen.
        Siis luonnonhenget en nyt paremmin osaa selittää.

• Tuttu.juttu
        macynhaamu kirjoitti:

Normaali haloilmiö. Näkyy joskus. Keskimmäinen on Aurinko ja siitä johtuva pystysuora "valopatsas". Ne kaksi muuta ovat vastaavasti "sivuaurinkoja" valopatsaineen. Kaikki johtuu matalalla paistavasta Auringosta ja ilmassa leijuvista hienoista jääkiteistä tai vesipisaroista.
        Alle kuukausi sitten Oulussa viimeksi näin.

• Sönkkisfani
        Tuttu.juttu kirjoitti:

Normaali haloilmiö. Näkyy joskus. Keskimmäinen on Aurinko ja siitä johtuva pystysuora "valopatsas". Ne kaksi muuta ovat vastaavasti "sivuaurinkoja" valopatsaineen. Kaikki johtuu matalalla paistavasta Auringosta ja ilmassa leijuvista hienoista jääkiteistä tai vesipisaroista.

Haloilmiö ei näy yöllä tai illalla kuten käsitin mazyn viestistä.
        Haloilmiö on auringon ympärille muodostuva eräänlainen kehä joka muodostuu ilman epäpuhtauksista usein kovina pakkaspäivinä.
        Sateenkaari on vähän vastaavanlainen ilmiö.
        Auringon laskiessa ei haloa näy.
        Haloilmiö on myös sellainen josta ei tulisi hölmömmällekään mieleen että kyseessä olisi ufo tai muutakaan yliluonnollista.

• Tuttu.juttu kirjoitti:

Aika makee ilmiö..

https://crop.kaleva.fi/E29vS6DQ3rRG1a2vl0vL6NOAEZI=/fit-in/1280x960/smart/images-prod-kaleva-fi/i/2017/01/05/2017-01-05t145813121z_img_1174-r-318b6.jpg

• Hyviä tarinoita. :)

Yllättävän moni on nähnyt jonkinlaisen ufo ilmiön. Niistä ei osaa oikein sanoa mikä on, kerran luulin nähneeni. Tuli kirkas valo hitaasti kohti yötaivaalla, siinä sitten jännänä katselin jonkin aikaa. Olikin vain lentokone laskeutumisvalot päällä.

Sitä pohtinut että onhan se mahdollista jos ovatkin vieraalta planeetalta tulleet käymään. Ajattelee kuinka paljon meidän teknologia on kehittynyt vaikka 50 vuodessa. Jos joku sivilisaatio on vaikka tuhat vuotta meitä teknologiassa edellä. Ovat vaikka voineet keksiä ikääntymisen pysäyttävän keinon. Ajan ottaa pois yhtälöstä, niin mahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat. Pystyvät käyttämään vaikka tähtiä polttoaineena ja kulkevat lähemmäs valonnopeutta. Sitä en sitten tiedä, miksi eivät virallisesti ole ottanut yhteyttä. Jos pitävät meitä liian kehittymättöminä vielä.

Yksi uni tuli mieleen myös noista valopalloista mitkä lentelevät nopeasti edestakaisin ja tekevät mahdottomia käännöksiä. Näin unta että lensin, se oli holtitonta ja nopeaa menoa. Vähän syrjäseudulla. Syöksyin talojen välistä ja autojen ylitse. Edestakaisin, kuin olisi ollut jossain huvipuistolaitteessa. Oli erittäin todentuntuinen uni. Otti vatsanpohjasta aina syöksyn aikana. Olisiko ne valopallot sitten jotain henkimaailman hommia niin sanotusti.

• maeitia
        Irvokas kirjoitti:

Hyviä tarinoita. :)

Yllättävän moni on nähnyt jonkinlaisen ufo ilmiön. Niistä ei osaa oikein sanoa mikä on, kerran luulin nähneeni. Tuli kirkas valo hitaasti kohti yötaivaalla, siinä sitten jännänä katselin jonkin aikaa. Olikin vain lentokone laskeutumisvalot päällä.

Sitä pohtinut että onhan se mahdollista jos ovatkin vieraalta planeetalta tulleet käymään. Ajattelee kuinka paljon meidän teknologia on kehittynyt vaikka 50 vuodessa. Jos joku sivilisaatio on vaikka tuhat vuotta meitä teknologiassa edellä. Ovat vaikka voineet keksiä ikääntymisen pysäyttävän keinon. Ajan ottaa pois yhtälöstä, niin mahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat. Pystyvät käyttämään vaikka tähtiä polttoaineena ja kulkevat lähemmäs valonnopeutta. Sitä en sitten tiedä, miksi eivät virallisesti ole ottanut yhteyttä. Jos pitävät meitä liian kehittymättöminä vielä.

Yksi uni tuli mieleen myös noista valopalloista mitkä lentelevät nopeasti edestakaisin ja tekevät mahdottomia käännöksiä. Näin unta että lensin, se oli holtitonta ja nopeaa menoa. Vähän syrjäseudulla. Syöksyin talojen välistä ja autojen ylitse. Edestakaisin, kuin olisi ollut jossain huvipuistolaitteessa. Oli erittäin todentuntuinen uni. Otti vatsanpohjasta aina syöksyn aikana. Olisiko ne valopallot sitten jotain henkimaailman hommia niin sanotusti.

Maata ohittava sikarin muotoinen "komeettahan" on jonkun tieteilijän mukaan vieraan sivilisaation lähettämä mahdollisesti jo hajonnut alus koska mikään muu taivaankappale ei ole ollut koskaan tuon muotoinen ja kaikenlisäksi se menee vaihtelevaa nopeutta oikeastaan välittämättä planeettojen ja muidenkaan kappaleiden vetovoimasta.
        Onhan joku tutkija väittänyt että he (vieraat) voivat olla jo täällä mutta emme vain tiedä heidän olemassaoloaan koska nimenomaan ovat teknologiassaan tuhansia vuosia edellä. Heitä voidaan olla opastettu että vieraisiin ei saa ottaa mitään kontaktia yleisen rauhan säilymisen vuoksi.

• Unihalvauksia olen usein kokenut, samoin ruumiista irtaantumisia.

• kitkätahahaa

Hoitolaitoksissako olet kiertäny maailmaa ahahaaa

• valvovasilmä

Jatka vain samaa rataa niin päädyt psykoosiin. Miksikä näin päättelen ? No kun et erota faktaa ja fiktiota toisistansa.

• Minänäenheitäkaikkialla

Ennen kristinuskoa Suomessa uskottiin luonnonhenkiin, luonnolla oli suuri merkitys.
      Olimme kuulemma pakanoita.
      Mutta eivät nuo luonnonhenget mihinkään kadonneet kristinuskontultua, me vaan unohdettiin ne.
      No tänä päivänä niitä on enenevissä määrin alkanut tupsahtelemaan ihan esille asti, mistähän johtuu?

• Qalewi

• Vieläköhän.Piki.elää

Liisa oli miehensä ja toisen pariskunnan kanssa viettämässä iltaa. Naiset keksivät kokeilla spiritismiä. Piirrettiin ouijalauta, haettiin juomalasi ja alettiin kysellä. Miehet ensin naureskelivat touhulle, mutta illan mittaan hymyt hyytyivät.
      Liisa mm kysyi, tuleeko hän saamaan koskaan lasta. Vastaus oli, että yhden saat mutta vaikeaa on.
      Kun Liisa tämän kertoi, oli hänen poikansa ollut jo kauan hyvässä työpaikassa valtakunnallisessa firmassa. Vaikeus oli ollut Liisan kehityshäiriö, kaksiosainen kohtu.

Paljon myöhemmin Liisa kokeili, liikkuisiko lasi hänellä yksinään. Ja sehän liikkui! Vaikka ei pitäisi. Kysymykseen miksi, tuli vastaus: "Kun sinä olet päästänyt minut itseesi".
      Siihen loppui Liisan spiritismi heti ja kerralla! Kertoi saavansa kauhukohtauksia kun näistä asioista edes puhutaankin.

Liisa oli muuten mukava nainen. Ymmärsimme toistemme puheista koko lauseen jo ensimmäisestä sanasta. Valitettavasti hän vain jätti minut. Olin jo silloin lähes impotentti. Ja Liisa väljä kuin ladon ovi. Olisi me silti voitu vaikka ystäviä olla, mutta hän halusi jotain muuta.
      Mukava kissakin Liisalla oli, vaikka ei sylikissa ollutkaan.

Enkä taatusti aio itse kokeilla spiritismiä enkä kuoltuani jäädä tänne kummittelemaan! Eikä nämä mitään yliluonnollisia asioita ole, vaan täysin luonnollisia. Monet vain eivät tiedä näistä mitään eivätkä kai haluakaan tietää, siksi ovat "yliluonnollisia". Vrt internet jo satakin vuotta sitten...

• Toivottavasti Liisalle ei enempiä hankaluuksia tullut tuosta kokeilusta. En ole koskaan kokeillut ouija lautaa taikka spiritismiä. Lukenut aika paljon juttuja niistä kuitenkin. Ihmisillä aika erilaisia kokemuksia ja tapahtumia niistä tullut.

Sen verran uskon henkimaailman juttuihin että en rupea kokeilemaan. Oven kun jättää raolleen niin ei tiedä mitä tapahtuu. Kuolleita ei kannata ruveta tieten tahtoen häiritsemään.

• Kiitos kaikille tarinoista. Oli mielenkiintoista luettavaa ja saa pohdittavaa taas niistä.

• ölkjöjklkö

Ajelin autolla pikkutietä talvella erään hylätyn talon luo. Pysähdyin, ja katselin taloa kohti. Näkyvyys oli tosi hyvä, koska lumi ja kuu valaisivat. Näin vinttikoiran kokoisen luurangon juoksevan n. 50m päässä hyvin nopeasti 100m. Päätä ei ollut, eikä osittain selkärankaa. En ollut humalassa tms., eikä minulla ole koskaan ollut näköhäiriöitä. Kuulin pienenä, että lähellä oli asunut vinttikoira, joka jäi auton alle.

Voisiko joku selittää tämän? En ole koskaan oikein uskonut yliluonnollisiin juttuihin, enkä koskaan puhunut tästä kenellekään. Miten voisin.. Kukaan ei uskoisi.

• Koiraparka, ei niin kivaa kun jää auton alle. Kaverin kissa oli kuollut samalla tavalla kanssa.

Se voi olla koiran henki tai heijastus kuolin hetkestä. Hävisikö se yllättäen vai menikö se pois metsään tai jonnekkin? Ruumiinosien puuttuminen saatta selittyä kuolintavalla. Jos oli vaikka pää hajonnut kolarissa.

Tai jos sillä oli halloween puku päällä https://imgur.com/gallery/HBvKW

• Tylsäätotuuttavain

No minä pidän kaikkea yliluonnollista ihmisten aivojen huijauksena. Aivot muistaa osan ja keksii loput. Niistä tulee vielä useamman muun yksilön kertomusten mukaan näitä ufokokemuksia.

Joskin uskon, että on mahkuja, että muutakin elämää on jossain tuolla.

Mutta kaikelle on looginen selitys. Usein se ei edes ole monimutkainen, vaan on normaalia aivojen virtuaalisuutta. Kun ärsykkeet viedään silmiltä, korvilta ja nenältä pois, alkaa aivot tuottamaan äksöniä itse.

• Eienääniinoutoa

Joo, sehän olikin Ganzfeldin testi.....

Tuossa pätkä sen tehneiden kokemuksista...

https://youtu.be/-loHQ0RfQqM

Johan yksinkertaisella menetelmällä voipi testata, että miten aivot alkaa keksiä omiaan...

• Mieli alkaa keksiä asioita, kun ei anneta ulkoisia ärsykkeitä. Valveunia voisi sanoa. Tai sitten aivot alkaa hakemalla hakea asioita pienimmistäkin ärsykkeistä ja yrittää yhdistää niitä johonkin. Tosin se miten hereillä ollessa ihmiset näkevät juttuja, sekä jonkun kanssa samoja asioita ei tuo oikein selitä. Itse uskon että tämä meidän fyysinen maailma ei ole ainoa. En tosin osaa sanoa mitä kaikkea onkaan olemassa.

Voi olla että kuudes aisti toimii samalla tavalla. Vaikka ei havaita mitään outoa, niin aivot tunnistaa ärsykkeistä mitä itse ei havaitse tietoisesti. Tekniikka kehittyy niin voi löytyä tieteellinenkin selitys joskus. Oli se sitten suuntaan tai toiseen.

Tekisi mieli kokeilla joku kerta sitä kun kellutaan vesitankissa pimeässä hiljaisuudessa.

• Hauskaharmaamössö
        Irvokas kirjoitti:

Mieli alkaa keksiä asioita, kun ei anneta ulkoisia ärsykkeitä. Valveunia voisi sanoa. Tai sitten aivot alkaa hakemalla hakea asioita pienimmistäkin ärsykkeistä ja yrittää yhdistää niitä johonkin. Tosin se miten hereillä ollessa ihmiset näkevät juttuja, sekä jonkun kanssa samoja asioita ei tuo oikein selitä. Itse uskon että tämä meidän fyysinen maailma ei ole ainoa. En tosin osaa sanoa mitä kaikkea onkaan olemassa.

Voi olla että kuudes aisti toimii samalla tavalla. Vaikka ei havaita mitään outoa, niin aivot tunnistaa ärsykkeistä mitä itse ei havaitse tietoisesti. Tekniikka kehittyy niin voi löytyä tieteellinenkin selitys joskus. Oli se sitten suuntaan tai toiseen.

Tekisi mieli kokeilla joku kerta sitä kun kellutaan vesitankissa pimeässä hiljaisuudessa.

Joo. No voihan tuon noinkin ajatella, että sitten mitä tulee normaaliärsytyksistä, eliminoidaan ja alkaa lähetys jostain toisesta ulottuvuudesta...

Itse olen sen verta luonnollisuuteen kallellaan, että uskon sen olevan aivojen stimulointitoimintaa. Esimerkiksi muisti saattaa temppuilla vanhemmilla ihmisillä ja se lisää sinne puuttuvia kohtia. Siksi muistisairaat saattavat olla agressiivisia, kun he kauhistuvat, kun koko maailma ykskaks onkin ihan nurinkurin.

Minusta aivot jo sinäänsä on jännät, että niissä on tarpeeksi ”mystisyyttä”. Ne jaksavat yllättää loogisen epäloogisuudellaan. 😊

• Hauskaharmaamössö kirjoitti:

Joo. No voihan tuon noinkin ajatella, että sitten mitä tulee normaaliärsytyksistä, eliminoidaan ja alkaa lähetys jostain toisesta ulottuvuudesta...

Itse olen sen verta luonnollisuuteen kallellaan, että uskon sen olevan aivojen stimulointitoimintaa. Esimerkiksi muisti saattaa temppuilla vanhemmilla ihmisillä ja se lisää sinne puuttuvia kohtia. Siksi muistisairaat saattavat olla agressiivisia, kun he kauhistuvat, kun koko maailma ykskaks onkin ihan nurinkurin.

Minusta aivot jo sinäänsä on jännät, että niissä on tarpeeksi ”mystisyyttä”. Ne jaksavat yllättää loogisen epäloogisuudellaan. 😊

Muisti on kyllä outo ja osaa tehdä temput. Etsin kerran jotain vanhaa C-64 peliä mitä lapsena oli tullut pelailtua, muistin että siinä on Indiana Jones tapainen hahmo ruskea nahkatakki ja lakki päässä sekä keltainen elefanttikoira. Totuus olikin ihan toisenlainen, grafiikka oli täysin erilainen mitä oli muistanut. Aivot täytti puuttuvat kohdat parhaansa mukaan. Ei osaa kuvitellakkaan miten alzheimerin tautia sairastavilla sitten.

Aivot on kyllä vekkulit. Vanhemmiten ei enää mielikuvituskaan ole niin vilkas kuin nuorempana. Paitsi tietysti nukkumaan mentäessä.

• Mielenkiintoistamietettä
        Irvokas kirjoitti:

Muisti on kyllä outo ja osaa tehdä temput. Etsin kerran jotain vanhaa C-64 peliä mitä lapsena oli tullut pelailtua, muistin että siinä on Indiana Jones tapainen hahmo ruskea nahkatakki ja lakki päässä sekä keltainen elefanttikoira. Totuus olikin ihan toisenlainen, grafiikka oli täysin erilainen mitä oli muistanut. Aivot täytti puuttuvat kohdat parhaansa mukaan. Ei osaa kuvitellakkaan miten alzheimerin tautia sairastavilla sitten.

Aivot on kyllä vekkulit. Vanhemmiten ei enää mielikuvituskaan ole niin vilkas kuin nuorempana. Paitsi tietysti nukkumaan mentäessä.

Ettei ois ollut GI-Joe peli? 😁

No minä en haluis keltään viedä pois sellaisia jänniä uskomuksia ja henkimaailman juttuja, mutta minusta ne tuppaa olemaan vähäsen epäloogisia. Innolla mäkin oon niitä seuraillut ja lueskellut niistä, mutta aina niihin kytkeytyy myös sellainen omituinen salaperäisyys, mikä selittyisi vaan sillä, että ne ei yksinkertaisesti ole vaan totta.

Tunteet on mielenkiintoisin omakohtainen tutkimuskohde. Huomaan, että omat tunteeni johtuvat niin ärsykkeiden, mutta myös aivojen aiheuttamina, mikä taas tarkoittaa sitä, että kaikki ei ole suoranaisesti sanottuna totta, vaan muistin (se hatara ja aukkoja täydentävä huijari) ja kokemusten, olattamusten täyttämä aistimus.....tunnetila.

Siinä sitä onkin miettimistä, että mistäpä tämäkin tunne tässä oikeen koostuu? Mistä se tulee? Mitä se kertoo? Ja samalla harmaalla mössöllä raksutan sen harmaan mössön tuotoksia. 😝

• Mielenkiintoistamietettä kirjoitti:

Ettei ois ollut GI-Joe peli? 😁

No minä en haluis keltään viedä pois sellaisia jänniä uskomuksia ja henkimaailman juttuja, mutta minusta ne tuppaa olemaan vähäsen epäloogisia. Innolla mäkin oon niitä seuraillut ja lueskellut niistä, mutta aina niihin kytkeytyy myös sellainen omituinen salaperäisyys, mikä selittyisi vaan sillä, että ne ei yksinkertaisesti ole vaan totta.

Tunteet on mielenkiintoisin omakohtainen tutkimuskohde. Huomaan, että omat tunteeni johtuvat niin ärsykkeiden, mutta myös aivojen aiheuttamina, mikä taas tarkoittaa sitä, että kaikki ei ole suoranaisesti sanottuna totta, vaan muistin (se hatara ja aukkoja täydentävä huijari) ja kokemusten, olattamusten täyttämä aistimus.....tunnetila.

Siinä sitä onkin miettimistä, että mistäpä tämäkin tunne tässä oikeen koostuu? Mistä se tulee? Mitä se kertoo? Ja samalla harmaalla mössöllä raksutan sen harmaan mössön tuotoksia. 😝

Kyseessä oli Dan Dare. :)

Se on aikamoinen kokonaisuus tuo ihmisaivo. Aivot yleensäkin kaikilla. Kemikaalien ja kokemusten sekamelska. Ja jonkin sortin luontainen vaisto ohjelmoitu geeneihin. Ajatellaan vaikka sitä, että ei pysty väkisin tykkäämään jostakin asiasta. Näkee jotain etovaa vaikka ja päättäisi että hyvää se on.

En olekkaan ajatellut tunnetiloja tuolla tavalla sinänsä. Miksi hymyilen jos näen jotain kivaa, koska se on kiva asia. Mutta mikä aiheuttaa sen että se kiva asia laittaa hymyilemään. Mielleyhtymä positiiviseen kokemukseen / muistikuvaan? Positiivinen asia tuo turvaa ja vapauttaa endorfiineja? Taitaa mennä sängyssä pyörimiseen yö taas. :D

• Eikunöitä

Joo. No alat päästä ideaan mukaan. 😊👌

Aivot siis tuottaa yhtäjos toista meille, haluttiimpa tai ei.... eikö?
        Mutta mietippä tilanne, että tiedostaisit sen mikä on totta ja mikä taas aivojen keräämää ”mututuntumaa”.

Lapsesta aikuiseks asti opitaan paljon vaikka vanhempien avulla. Uskotaan, että kahdella jalalla voi kävellä, kun toikin kannustaa ja kävelee itse. Mutta tuota samaa metodia voidaan soveltaa ”oman aikuisen” kanssa. Eli järki. Aivoista tuleva tietous.

Esimerkki. Tupakanpoltto ja sen lopettamisen vaikeus. Järki sanoo, että se on typerää ja tappaa aikanaan. Tunnetila taas sanoo, että se on mahdotonta, kun tulee vierotusoireita. Tunteita. Just niitä, mitkä ei ole oikeasti totta. Olipa se se tapa tai nikotiiniriippuvuus, niin aivoista sekin signaali tulee. Ei kroppa sitä tarvitse oikeasti. Päinvastoin.

Mietis vielä, että jos hallitsisi täydellisesti tään harmaan mössön, että mikä valta itseensä jo olis? Liekö jotkut munkit jossain Tiibetissä sitä kokeilleet? 😁

• Eikunöitä kirjoitti:

Joo. No alat päästä ideaan mukaan. 😊👌

Aivot siis tuottaa yhtäjos toista meille, haluttiimpa tai ei.... eikö?
        Mutta mietippä tilanne, että tiedostaisit sen mikä on totta ja mikä taas aivojen keräämää ”mututuntumaa”.

Lapsesta aikuiseks asti opitaan paljon vaikka vanhempien avulla. Uskotaan, että kahdella jalalla voi kävellä, kun toikin kannustaa ja kävelee itse. Mutta tuota samaa metodia voidaan soveltaa ”oman aikuisen” kanssa. Eli järki. Aivoista tuleva tietous.

Esimerkki. Tupakanpoltto ja sen lopettamisen vaikeus. Järki sanoo, että se on typerää ja tappaa aikanaan. Tunnetila taas sanoo, että se on mahdotonta, kun tulee vierotusoireita. Tunteita. Just niitä, mitkä ei ole oikeasti totta. Olipa se se tapa tai nikotiiniriippuvuus, niin aivoista sekin signaali tulee. Ei kroppa sitä tarvitse oikeasti. Päinvastoin.

Mietis vielä, että jos hallitsisi täydellisesti tään harmaan mössön, että mikä valta itseensä jo olis? Liekö jotkut munkit jossain Tiibetissä sitä kokeilleet? 😁

"Mind over matter" niin sanotusti. Sehän olisikin jos pystyisi hallitsemaan omia aivojaan täydellisesti. Tarinoita esimerkiksi kun äiti nostaa auton lapsensa päältä tai joku meinannut jäädä ison kivilohkareen alle niin pystynyt siirtämään isommankin massan syrjään hetkellisesti.

Olisi aika hienoa jos pystyy itse vapauttamaan adrenaliinia aina tarvittaessa tai kun rupeaa ketuttamaan ni "vapautanpa vähän endorfiineja". Kaippa sitäkin pystyy harjoittelemaan vaikka meditoimalla. Hiljentyy ja keskittyy yhteen asiaan. Tuppaa vain aina sata asiaa pyörimään mielessä.

No juu, aivoilla on paha vika aina tottua johonkin tiettyyn tapaan. Jossain dokumentissa oli kerran: Aivot tekee neurokytköksiä eri sykermien välille kun oppivat jotain. Mikä sitten jää ohjelmointiin. Sama kun opettelee vaikka matematiikkaa, oppii jonkun laskutavan niin eipä sitä kovin helpolla pysty muuttamaan. Pitäisi katkaista se vanha kytkös, muistisairaudet vissiin toimii sillä tavalla. Rappeuttaa liitoksia.

• Tosijuttu1

Penskana pelattiin spiritismiä ja se toden totta toimi. Olen näin 25 vuotta myöhemminkin erittäin varma että olimme tekemisissä aidon asian kanssa.
      Porukka pelin äärellä vaihtui ja lauta antoi edelleen vastauksia, vaikka yhtään henkilöä alkuperäisestä kokoonpanosta ei lopussa ollut enää pelaamassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1871
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1166
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      75
      926
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      754
    Aihe