Jätänpä veneen ostamatta

Sori

37

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Levämahdollisuus

      Kävipä tsägä että näit artikkelin, oliko jo luottokortti lukijassa? Millainen vene oli jo melkein sinun? Jospa vaikka 2020 on parempi levätilanteen mahdollisuus, sitten taalat tiskiin vaan!! Ja eiköhän sikarikkaat veneile ihan jossain muualla..

    • no_huh

      Kauppasi peruuntui varmasti aivan viime hetkillä, huhhuh. Kumma kun levä ei ole minua haitannut purjehduksillani. Kotisatamassani sitä on kyllä ollut.

    • yliamiraali

      Ei täällä mitään levää ole ollut, purjehditte väärillä vesillä

    • EliasTapaniHirvi

      Huh huh. Kävipä tuuri. Siis meillä muilla.

    • CA-tyttö

      Toivottavasti tänäkin vuonna levämassa pysyy idässä!

    • pannaria.myös

      Eikös ne räpylät olis mielummin kannattanut jättää ostamatta ja ostaa paatti ettei tarvitse olla kosketuksissa leväpuuron kanssa??

    • suurikineste

      Pari kertaa on viime vuosina jäänyt käymättä uimassa levän takia ja joskus on joku lahdenpohjukka haissut mätänevälle kukinnolle. Siinä ne purjehduksen hidasteet ovat olleet.

    • aloittajallapointti

      Kaikenlaista suunsoittajaa on palsta täynnä, mutta ne jotka Suomenlahdella tai Saaristomerellä viime kesänä oikeasti veneili, niin levän määrää ei voinut olla huomaamatta. Jos tulee toinen samanlainen leväkesä perään, niin täällä on toinen, jonka suunniteltu venehankinta menee toistaiseksi holdiin ja korkeintaan vuokraan Suomessa venettä.

      PS. Vaikka Puolaa tai Venäjää (syystäkin) fosforista haukutaan, niin kyllä tämä meidän omakin maatalous on yksi iso syyllinen. Aika ajaa maatalous alas rannikkoseuduilla

      • CA-tyttö

        Oikeasti, läntisellä ja pohjoisella saaristomerellä ei levää paljon näkynyt, kuten saaristomerellä liikkuvat panivat merkille.


      • raipplot

        No kannattaako siellä Saaristomerellä veneillä jos siellä on vedet noin huonossa kunnossa.


      • saarelainen

        Minulla on mökki saaristomerellä eikä koko kesänä näkynyt yhtään levää.
        Eli paskapuhetta kokotyynni.


      • Taivaalta
        CA-tyttö kirjoitti:

        Oikeasti, läntisellä ja pohjoisella saaristomerellä ei levää paljon näkynyt, kuten saaristomerellä liikkuvat panivat merkille.

        Vai niin. Olen ammatiltani liikennelentäjä ja uskallan väittää, että käytännössä KOKO ITÄMERI oli viime kesänä levän vallassa.


      • CA-tyttö
        Taivaalta kirjoitti:

        Vai niin. Olen ammatiltani liikennelentäjä ja uskallan väittää, että käytännössä KOKO ITÄMERI oli viime kesänä levän vallassa.

        Minulla oli suuren osan kesää jalat vedessä Korppoon läntisimmässä osassa. En nähnyt kuin välillä ihan vähän hippuja. Luullakseni sinilevän erottaa parhaiten läheltä katsoen. Samaa muutkin puhuivat siellä päin ja tämän vahvistivat myös veneretket.


    • Kiikarilla

      Veneilijät itse syyllisiä kun pissaavat veteen. Olen nähnyt.

      • Kiikarilla

        Varsinkin naiset pissaa silleen ihanasti, ostin kaukoputkenkin siksi.


    • Erkkawee

      Hyvä riskianalyysi. Myös ilmastonmuutos kuuluu niihin. Onnea hyvästä ketjuanalyysista. Autoilusta kannattaa myös luopua, koska tiet reikiintyy ja ympäristöverot kuihduttaa lompakkoa. Vaimoa ei kannata hankkia, koska ne rupsahtaa. Talo homehtuu.

    • LeikiLeijonaa

      Vanheneva vene, jalkavikainen koira, kulahtanut vaimo ja sinileväinen meri.

      Päälle sähköverot, homehtuva kämppä nousevilla remonttikuluilla ja kiinteistöverolla, arvottomaksi muuttuva auto.
      Elämä on. Mutta tarvitseeko kahvivettä sittenkään pöntöstä ottaa?

      Vähän kuin ostaisi uuden Skodan ja väittäisi olevansa tyytyväinen.
      Eikä sulla ole edes tukkaa.

    • Pershiki
      • hiukan.onnekas

        Vaikka tuosta saa kuvan, että levää olisi ollut joka paikassa koko kesän, on totuus toinen. Kukinto ei kestä kerrallaan montaa päivää, jonka jälkeen se laskeutuu pohjaan. Samaan veteen mudostuu ehkä vielä uusikin kukinto, mutta hieman onnea ja käy niin kuin minulle viime kesänä, vain muutama levälautan läpi purjehdus.


      • CA-tyttö

        Katsauksessasi sanotaan "Saaristomeren ja Ahvenanmeren eteläosissa oli runsaasti sinilevää.". Eli levää ei ollut runsaasti saaristomeren pohjoisosissa. No, jatkossa keskusta ei ole hallituksessa, joten ehkä maatalouden päästöille tehdään jotain.


      • Anonyymi
        CA-tyttö kirjoitti:

        Katsauksessasi sanotaan "Saaristomeren ja Ahvenanmeren eteläosissa oli runsaasti sinilevää.". Eli levää ei ollut runsaasti saaristomeren pohjoisosissa. No, jatkossa keskusta ei ole hallituksessa, joten ehkä maatalouden päästöille tehdään jotain.

        Hyvä kommentti. Maatalouspuolue on tehnyt kaikkensa estääkseen ympäristön pilaantumisen ehkäisyn. Koko sippilän norminpurkutalkoot koskivatkin vain maatalouden ympäristönormien purkua. Hieman avitettiin siinä sivussa maajussien puukauppaa. Senkin tuhoisaa vaikutusta voi seurailla vaikkapa Saimaalla veneillessä. Parturoituja saaria riittää katseltavaksi.

        Maanviljelijät sinällään tekevät tärkeää työtä. Harmi että heidän edunvalvoja teki kuitenkin karhunpalveluksen koko Suomelle.


    • Valitettavasti Suomenlahti on suoraan yhteydessä itämeren pääaltaaseen, josta tulee suolapulssien ajamaa fosforirikasta hapetonta vettä. Saaristomerellä tilanne ei ole niin paha ja koskee vain ulkosaaristoa, eli Nauvon ja Korppoon eteläpuolta. Pohjoisempana ja lännempänä saaristometellä tilanne on normaali. Kannattaa siis tosiaan liikkua Nauvon ja Korppoon pohjoispuolella, Iniössä, Houtskärissä ja Kustavissa ensi kesänä. Sinne ei pääaltaa

      http://www.vedet.toutestbleu.info/

      • ..pääaltaan puuro pääse.


      • MitaanTietamaton

        Bossu kirjoittaa asiaa. Todennäköisyys sinilevään törmäämiseen vähenee Nauvon kirkolta luoteeseen mentäessä. Valitettavasti sielläpäin ei ole muita veneilijöitä siinä määrin kuin jäänmurtajaväylällä ja Gullgronan selällä.


      • ihan.ok
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Bossu kirjoittaa asiaa. Todennäköisyys sinilevään törmäämiseen vähenee Nauvon kirkolta luoteeseen mentäessä. Valitettavasti sielläpäin ei ole muita veneilijöitä siinä määrin kuin jäänmurtajaväylällä ja Gullgronan selällä.

        Mikä siinä on valitettavaa?


      • MitaanTietamaton

        Empiirinen havainto on, että Gullkronan selän ympäristössä on ruuhkaa ja johtopäätös edellämainitusta on, että yleisesti tykätään veneillä, kun on runsaasti muita ympärillä.

        Itse olemme toki viihtyneet heinäkuun hilpeimmät viikot rauhallisemmilla vesillä, joihin mm. pohjoisempi Saaristomeri lukeutuu. Meitä erakkoveneilijöitä lienee kuitenkin vähemmistö.


      • Fgjjjjh
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Empiirinen havainto on, että Gullkronan selän ympäristössä on ruuhkaa ja johtopäätös edellämainitusta on, että yleisesti tykätään veneillä, kun on runsaasti muita ympärillä.

        Itse olemme toki viihtyneet heinäkuun hilpeimmät viikot rauhallisemmilla vesillä, joihin mm. pohjoisempi Saaristomeri lukeutuu. Meitä erakkoveneilijöitä lienee kuitenkin vähemmistö.

        Helsingistä tullessa on luonnollista jäädä pyörimään sinne seudulle, jos ei jatka Affenanmaalle. Harva hesalainen tuntee paikkoja Nauvon tasalta pohjoiseen.


    • dfs1423

      Hahmottelin ratkaisua tuohon leväongelmaan. En tiedä, onko tuosta mitään apua, mutta ainakin se on järkevämpi hanke kuin Tallinnan tunneli.

      https://i.imgur.com/BRefb0z.png

      • pitääkehittää

        Onko tuo Bernerin uusin väylävisio, kun jäämeren rata torpattiin kannattamattomana?


      • pitääkehittää

        Lofoottien reissua suunnitteleville olisi sitten tarjolla vaihtoehtona rengasreitti, Bernerin rengas.


      • Sellainen parannusehdotus että, ruopataan ahvenanmaan itäpuolelle 100 metriä syvä ja 2km leveä uoma, niin vesi kulkee.


      • Jurristikko
        Bossu kirjoitti:

        Sellainen parannusehdotus että, ruopataan ahvenanmaan itäpuolelle 100 metriä syvä ja 2km leveä uoma, niin vesi kulkee.

        Mitä häh??? Mikäs se Kihti on?


      • eiihan
        Jurristikko kirjoitti:

        Mitä häh??? Mikäs se Kihti on?

        Plärääppä karttaa Kihdin pohjoisosaan saakka.


      • ssppss
        Jurristikko kirjoitti:

        Mitä häh??? Mikäs se Kihti on?

        Jos ei Kihti kelpaa niin miten olisi Teili?


      • tyytyväinen

        Leväpelkoiset paetkoon sitten Perämerelle asti, en ole kokenut haittoja


    • huuhtelua

      Nordstream2 -putkella pitäis pumpata vettä. Naapurimaa joutunut rakentamaan ydinasekehitysmaalle Pietarin jätevedenpuhdistusta

    • Sinnesun

      Ei tuo sinilevä ole muuta kuin mukavuushaitta. Sitäkin vai lyhyen aikaa kaudesta. Niitä jotka tykkäävät uida, asia tietysti korpeaa eniten. Muuten se ei juuri veneilyä haittaa. Esteettinen haitta, jonka kanssa voi elää. Pietaria suurempi syy sinilevään lienee meidän oma eu-tuettu maanviljelys, joka päästää lannoite valumansa Itämereen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe