Poiuylle tilaa kirjoitella

tunteet_valokeilassa

Tässä poiuy mahdollisesti tulee kertomaan miten selviytyy valokeilassa ja muutenkin voiko hän tuntea narsistin puuttuvia tunteita.

370

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      heh...
      joo tunnen niitä puuttuvia tunteita ja valokeilassa....no jaa :)

      Mutta soitiin juuri äidilleni, etten enää aio eläytyä heidän juttuihinsa.. Hän sanoi ettei ymmärrä mihin, niin vastasin "mihinkään".-

      No hän vastasi ettei se haittaa koska joka tapauksessa en pysty ymmärtämään hänen juttujaan.

    • Viisasäiti

      Viisas äiti sulla!
      Ja kärsivällinen. Yhtä helevettiä olis elämä, jos vielä kun oot 70 v joku 50 v lapsi leikkis vaativaa teiniä eikä antais rauhaa elää omaa elämää.

      • poiuytrdfgh

        En ole vaatinut mitään itselleni vaan olen koittanut eläytä HEIDÄN todellisuuteensa joka on pois itseltäni.


      • poiuytrdfgh

        Tietenkin minulle on antoisampaa esim. ajatella itseäni kuin äitiäni, koska energia menee sinne missä on ajatus.


      • poiuytrdfgh

        ongelma on siinä etten välttis usko äidin tarkoittavan mitä sanoo pohjimmiltaan. kivahan se olis jos oikeasti hän kokisi noin.,


      • poiuytrdfgh

        Siis jos hänelle oikeesti sopisi että käytän omat kykyni itselleni enkä hänelle. En vaan pysty uskoon sitä oikeen kun on koko elämänsä oerustanu tämmöseen menoon


      • poiuytrdfgh

        Aivan täysin tyhmiä juttuja kaikki mitä ollaan koko 50 vuotta puhuttu, ei mitään järkeä


      • poiuytrdfgh

        Minä kertakaikkiaan kaipaan jotain fiksumpaa älyllisempää ja tunteellisempaa elämää


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä kertakaikkiaan kaipaan jotain fiksumpaa älyllisempää ja tunteellisempaa elämää

        Ala sit elää sitä! Ei 50 nainen siihen äitiä tarvi.


      • poiuytrdfgh

        En minä tarvikaan mut huolestuttaa jos äiti tarvii minua, eikö se vielä ole selvinny


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Ala sit elää sitä! Ei 50 nainen siihen äitiä tarvi.

        Noi neuvot kuulostaa niin itsekeskeiselle elämänkatsomukselle


      • poiuytrdfgh

        heti kun tulee mukavaa, niin iskee itsesyytös, että en kai minä nyt voi näin vain elää mukavasti kun jollain on nin synkkää. sit alan ajatella heitä ja minullekin tulee synkkää


      • poiuytrdfgh

        Minä en pysty vastaanottamaan neuvoja joiden jotenkin aistin lähtevän itsekkyyden olettamuksesta, mulle iskee täys torjunta silloin aina päälle....


      • Niin on hyvä , että poiulla ja muillakin hänen kaltaisillaan on joku paikka, jonne voivat tulla tuomaan ajatuksiaan esiin.

        Jo aiemmin olen miettinyt, että tää palsta on hänelle ilm. tärkeä, hän viettää paljon aikaa niin täällä kuin ilm. netissä muutenkin. Kertomansa mukaan hänellä on nettiseuraajia ja virtuaali ystäviä ympäri maailmaa.

        Kyllä joo, hän häiritsee keskusteluja, kun haluaa osallistua ja tuoda itseään esiin, hei mäkin oon täällä, minullakin on sanottavaa.

        Paljon on tullut opittuakin näistä asoista. Alkuun minuakin ärsytti suuresti , mutta nykyään ajattelen niinkin, että poiu kuitenkin ehkä tarvitsee tätä palstaa enemmän kuin minä.

        Mutta joo, useinkin se tuppaa olemaan, että teemme päätelmiä useinkin omista lähtökohdistamme käsin ilman että kuitenkaan tietäisimme oikeasti mitä se kunkin ihmisen todellisuus saattaa sisältää.

        Tähän postaukseen ny syynä äsken lukemani artikkeli joka avasi enemmän maailmankuvaani siitä ettei sitä tosiaan koskaan voi tietää kuka ja millainen ihminen, minkäkin nimmarin takana on.

        https://yle.fi/uutiset/3-10656845


      • uusystävyys
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin on hyvä , että poiulla ja muillakin hänen kaltaisillaan on joku paikka, jonne voivat tulla tuomaan ajatuksiaan esiin.

        Jo aiemmin olen miettinyt, että tää palsta on hänelle ilm. tärkeä, hän viettää paljon aikaa niin täällä kuin ilm. netissä muutenkin. Kertomansa mukaan hänellä on nettiseuraajia ja virtuaali ystäviä ympäri maailmaa.

        Kyllä joo, hän häiritsee keskusteluja, kun haluaa osallistua ja tuoda itseään esiin, hei mäkin oon täällä, minullakin on sanottavaa.

        Paljon on tullut opittuakin näistä asoista. Alkuun minuakin ärsytti suuresti , mutta nykyään ajattelen niinkin, että poiu kuitenkin ehkä tarvitsee tätä palstaa enemmän kuin minä.

        Mutta joo, useinkin se tuppaa olemaan, että teemme päätelmiä useinkin omista lähtökohdistamme käsin ilman että kuitenkaan tietäisimme oikeasti mitä se kunkin ihmisen todellisuus saattaa sisältää.

        Tähän postaukseen ny syynä äsken lukemani artikkeli joka avasi enemmän maailmankuvaani siitä ettei sitä tosiaan koskaan voi tietää kuka ja millainen ihminen, minkäkin nimmarin takana on.

        https://yle.fi/uutiset/3-10656845

        Olipas hyvä ja liikuttava kirjoitus.


      • minustaylentarina
        uusystävyys kirjoitti:

        Olipas hyvä ja liikuttava kirjoitus.

        Kumpaa tarkoitat, yhteenlaskutoimituksen, vai ylen juttua?


      • minustaylentarina kirjoitti:

        Kumpaa tarkoitat, yhteenlaskutoimituksen, vai ylen juttua?

        Eiköhän hän nyt varmaankin tarkoittanut tuota Ylen juttua,
        joka varmasti herättää monenlaisia ajatuksia itsekullakin.


      • poiuytrdfgh

        Anteeksi että sanon totuuden ääneen. Päätä on oksettanut koko päivän. Noista tulee niin vastenmielisiä emootioita, että pelottaa mitä unikohtauksia tulee, en voi ottaa enää sitä riskiä jos tästä selviän, Joillakin on pakkotarve tuottaa mulle oksetusta. Saa varmaan siitä narsistista foodia itselleen.


      • poiuytrdfgh

        Täällä on pari kolme kirjoittajaa jotka myös kirjoittaa niin irvokasta infantilisointia ettei pää kestä lukea semmosta enempää, vaikka olem koittanut olla piittaamatta, mutta kun niitä vahingossa tulee luettua niin että niitä pääsee alitajuntaan oksennuttamaan.
        Ei minua onneksi yleensä ihmiset kasvoista kasvoihin infantilisoi (kohteliaasti teittelee kaupan kassat ja osa terveyspalveluistakin ja muutkin fyysisen ympäristön ihmiset on kohteliaita, kohteliaasti tervehtivät jne ), mutta tämmönen infantilisointi linja on näköjään joillain luureissa ja palstalla. ..ja se on jotenkin niin vinksaa, ettei mun tajunta kestä sitä enää, olis pitänyt kiinnittää asiaan huomiota ennemmin, ettei näin ois pläjähtänyt asia yhtäkkiä. Jä minä en halua noita kohtauksia enää, koska pelkään unissakävelyä.


      • poiuytrdfgh

        Aamulla jo kun heräsin kohtaukseen tuntui että nyt jokin stressaa liikaa ja näin ei voi jatkua.
        Pakko minun tehdä jotain muutoksia, ettei ainakaan enää tämmöstä tulis.
        En kestä irvokkaita äiti kirjoituksia ja infantilisointia.


      • Tietenkin_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin on hyvä , että poiulla ja muillakin hänen kaltaisillaan on joku paikka, jonne voivat tulla tuomaan ajatuksiaan esiin.

        Jo aiemmin olen miettinyt, että tää palsta on hänelle ilm. tärkeä, hän viettää paljon aikaa niin täällä kuin ilm. netissä muutenkin. Kertomansa mukaan hänellä on nettiseuraajia ja virtuaali ystäviä ympäri maailmaa.

        Kyllä joo, hän häiritsee keskusteluja, kun haluaa osallistua ja tuoda itseään esiin, hei mäkin oon täällä, minullakin on sanottavaa.

        Paljon on tullut opittuakin näistä asoista. Alkuun minuakin ärsytti suuresti , mutta nykyään ajattelen niinkin, että poiu kuitenkin ehkä tarvitsee tätä palstaa enemmän kuin minä.

        Mutta joo, useinkin se tuppaa olemaan, että teemme päätelmiä useinkin omista lähtökohdistamme käsin ilman että kuitenkaan tietäisimme oikeasti mitä se kunkin ihmisen todellisuus saattaa sisältää.

        Tähän postaukseen ny syynä äsken lukemani artikkeli joka avasi enemmän maailmankuvaani siitä ettei sitä tosiaan koskaan voi tietää kuka ja millainen ihminen, minkäkin nimmarin takana on.

        https://yle.fi/uutiset/3-10656845

        "Niin on hyvä , että poiulla ja muillakin hänen kaltaisillaan on joku paikka, jonne voivat tulla tuomaan ajatuksiaan esiin."
        Tietenkin kunhan vain osaa ja ymmärtää käyttää edes hitusen kapasiteetistaan palstaestetiikan varjelemiseen...


    • poiuytrdfgh

      Nyt on niin että heräsin aamuyöstä hirvittäviin kauhukohtaukseen. En tiedä unihalvaus vai mikä vieläkin pelottaa.
      Minä en uskalla enää kirjoittaa tänne, koska jotkut kirjoittavat niin loukkaavia viestejä, että oikein rintakehässä ja päässä tuntuu ja se voi lisätä mulle kaikenlaisia kohtauksia, Eikä niitä aina huomaa kiertää, kun ei etukäteen tiedä mitä viestissä lukee.

      • poiuytrdfgh

        Mun on aika lopettaa tämä kirjoittelu kun kerran fyysisen ympäristön ihmiset ovat mukavampia kuin osa täällä ja luureissa. ..joista tulee kummaa huonoa emootiota ja emootioherkkä kun olen voi tehdä mulle kohtauksiakin. Taas kadun kun en tajunnu ajoissa, kun vieläkin tuo aamuinen pelottaa, eikä siihen pelotukseen ole mitään sopivaa apua, koska koska jos keskustelen jollei, he puhuu vaan lisää irvokasta ja infantilisoivaa, joista nuo kohtaukset sitte lisääntyy vaan.


      • poiuytrdfgh

        Soitin psykopaatillenikin että olen aivan nenä valkoisena. Hän päätteli että koko päivän jatkuneesta kauhuemootiosta varmaan.
        Mun ei kannata enää luottaa siihen, että jos nyt vielä saan tän emootion sellaiseksi hyväksi ja iloiseksi kuten oli, niin en kyllä alaa enää sillon jutteleen ihmisille. Kyllä he kohta vetää mut kalpeeksi.


      • Viisasäiti

        Hyvä varmaan sinulle niin.
        Teet täällä vain itsellesi vahinkoa kirjoittamalla noita fantsioita elämästäsi.
        Sanoisin, että hanki joku oikea keskusteluapu, mutta aavistan että typerästi sanottu. Luulen että haluat vain jonkun (hätätilassa keskustelupalstan) passiivisesti kuuntelemaan vuodatustas. Jos joku keskustelussa -vaikka luuri- heittää sulle avauksen "entä jos..." syytät manipuloinnista.
        En tiedä onko sinulla oikeasti joku neurologinen ongelma, joka estää sulta normaalin vuorovaikutteisen kommunikoinnin.
        Välillä säälin ja välillä en: silloin kun menosi yltyy hyvin narsistiseksi tympii.
        Onhan toki silloin kun olet oikein omahyväinen, pelkkää hupia jallittaa sinut ristiriitaisista kommenteista nurkkaan.
        Jos aistisin sinusta jotain aidosti empaattista, toivottaisin hyvää jatkoa.
        Selvästi narsistiselle ihmiselle, joka työkseen lähettelee ristiriitaisia viestejä ,(eli valehtelee) ei sympatiaa tai tukea heru.


      • poiuytrdfgh

        Tuo unikohtaus voi kyllä johtua siitäkin että vedin vahingossa vauhdilla oven päähäni eilen ja mulla on haava otsassa. Joten mulla on ehkä lievä aivotärähdys. Niin outo unitila saattoi tulla siitäkin.


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Hyvä varmaan sinulle niin.
        Teet täällä vain itsellesi vahinkoa kirjoittamalla noita fantsioita elämästäsi.
        Sanoisin, että hanki joku oikea keskusteluapu, mutta aavistan että typerästi sanottu. Luulen että haluat vain jonkun (hätätilassa keskustelupalstan) passiivisesti kuuntelemaan vuodatustas. Jos joku keskustelussa -vaikka luuri- heittää sulle avauksen "entä jos..." syytät manipuloinnista.
        En tiedä onko sinulla oikeasti joku neurologinen ongelma, joka estää sulta normaalin vuorovaikutteisen kommunikoinnin.
        Välillä säälin ja välillä en: silloin kun menosi yltyy hyvin narsistiseksi tympii.
        Onhan toki silloin kun olet oikein omahyväinen, pelkkää hupia jallittaa sinut ristiriitaisista kommenteista nurkkaan.
        Jos aistisin sinusta jotain aidosti empaattista, toivottaisin hyvää jatkoa.
        Selvästi narsistiselle ihmiselle, joka työkseen lähettelee ristiriitaisia viestejä ,(eli valehtelee) ei sympatiaa tai tukea heru.

        Se on täällä palstalla vinksaa törkeää manipulointia että tosiasioita väitetään toistuvasti valeeksi.
        Minä voin todistaa monet niistä asioista vaikka poliisille, että ne on totta.
        Ja haluankin puhua vain ihmisille, joilla on oikea velvollisuus tarkistaa onko puhe totta vai valetta, eikä vaan lonkalta vetää johtopäätöksiään. Jos noita puhuttaisiin nimellä eikä anonyymisti, tekisin niistä mahdollisesti tutkintapyynön kunnianloukkauksesta.
        Siksipä kai kukaan ei tuommoisia missään nimellä puhukaan.
        Koen vuosia jatkuvan toden väittämisen valeeksi henkiseksi väkivallaksi.
        Äitiäni en väitä koskaan omana itsenään psykopaatiksi, mutta en näe mitään velvollisuutta valehdella hänen ominaisuuksiaan: minä olen hyvin emotionaalisesti herkkä, äiti manipulatiivisempi ja nähdäkseni se on fakta mitä ei mikään muuksi siitä muutu.


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Hyvä varmaan sinulle niin.
        Teet täällä vain itsellesi vahinkoa kirjoittamalla noita fantsioita elämästäsi.
        Sanoisin, että hanki joku oikea keskusteluapu, mutta aavistan että typerästi sanottu. Luulen että haluat vain jonkun (hätätilassa keskustelupalstan) passiivisesti kuuntelemaan vuodatustas. Jos joku keskustelussa -vaikka luuri- heittää sulle avauksen "entä jos..." syytät manipuloinnista.
        En tiedä onko sinulla oikeasti joku neurologinen ongelma, joka estää sulta normaalin vuorovaikutteisen kommunikoinnin.
        Välillä säälin ja välillä en: silloin kun menosi yltyy hyvin narsistiseksi tympii.
        Onhan toki silloin kun olet oikein omahyväinen, pelkkää hupia jallittaa sinut ristiriitaisista kommenteista nurkkaan.
        Jos aistisin sinusta jotain aidosti empaattista, toivottaisin hyvää jatkoa.
        Selvästi narsistiselle ihmiselle, joka työkseen lähettelee ristiriitaisia viestejä ,(eli valehtelee) ei sympatiaa tai tukea heru.

        Minä vuorovaikutan vain ihmisten kanssa, jotka voi oikeesti lukea paperista ovatko koulutodistukseni, diagnoosini, monikulttuurinen elämäni, taiteelliset kykyni jne totta vai valetta. Ja että kuinka infantiili minä olen, vai olenkokaan ?
        En minkään todellisuutta vääristelevien manipuloijien kanssa, koska se on suorastaan vaarallista.
        Minun ei olisi ikinä pitänyt päästää itseäni tämmöiseen seuraan-


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se on täällä palstalla vinksaa törkeää manipulointia että tosiasioita väitetään toistuvasti valeeksi.
        Minä voin todistaa monet niistä asioista vaikka poliisille, että ne on totta.
        Ja haluankin puhua vain ihmisille, joilla on oikea velvollisuus tarkistaa onko puhe totta vai valetta, eikä vaan lonkalta vetää johtopäätöksiään. Jos noita puhuttaisiin nimellä eikä anonyymisti, tekisin niistä mahdollisesti tutkintapyynön kunnianloukkauksesta.
        Siksipä kai kukaan ei tuommoisia missään nimellä puhukaan.
        Koen vuosia jatkuvan toden väittämisen valeeksi henkiseksi väkivallaksi.
        Äitiäni en väitä koskaan omana itsenään psykopaatiksi, mutta en näe mitään velvollisuutta valehdella hänen ominaisuuksiaan: minä olen hyvin emotionaalisesti herkkä, äiti manipulatiivisempi ja nähdäkseni se on fakta mitä ei mikään muuksi siitä muutu.

        Minä tarkoitin sun omia hyvin ristiriitaisia kirjoituksiasi: jos niitä katsoo muutaman kuukausen - tai edes viikon- ajalta, huomaa nopeasti että keksit juttija eli valehtelet.
        Narsistit valehtelee: opettele valehtelemaan paremmin.
        Tällä palstalla käy narsistien uhreja, joille valehtelu on punainen vaate. En usko, että oon ainoa.


      • poiuytrdfgh

        Niin jos väittäisit noin nimellä tekisin mahdollisesti asiasta tutkintapyynnön että kuinka paljon valehtelen. Mulle tottapuhuminen on todellakin kunnia-asia.


      • poiuytrdfgh

        Olen kuitenkin luurissa kertonut joistain asioista vain ikäänkuin osatotuuden, koska en puhu luuriinkaan muiden ihmisten yksityisasioita, joten minä olen esittänyt ikäänkuin joitakin olemassaolevia ihmisiä ei olisi olemassa. Mutta nähdäkseni olen tehnyt oikein koska salassapito ei ole luurissa kovin tiukkaa, eikä minulla ole oikeutta jaaritella sinne toistenkin asioita.


      • poiuytrdfgh

        Enkä varmasti olisi KOSKAAN tämmöiseen seuraan tullutkaan ilman hermostovauriota.


      • poiuytrdfgh

        Mikä onkin varsin traagista.


      • poiuytrdfgh

        Se luuri on kyllä vähän riskaapeli niinkin, että kuinka siellä oikein tiedot pysyy, kun ottaa huomioon kaiken mikä minulle ilmeni.


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin jos väittäisit noin nimellä tekisin mahdollisesti asiasta tutkintapyynnön että kuinka paljon valehtelen. Mulle tottapuhuminen on todellakin kunnia-asia.

        Lue omia kirjoituksiasi tällä palstalla: sieltä se valehtelu löytyy.
        Jos uskallat.


      • poiuytrdfgh

        Ja kuinka sovittaa päässään yhteen luurin ulkopuolisen todellisuuden ja luurin sisäpuolisen todellisuuden, kun ne on niin erilaisia, että ei ihme vaikka tulisi "jakomieliseksi".
        Joten kai minun nyt pitäisi jättää nämä anonyymit jutut kokonaan, ja koittaa vaan alkaa elää minuna todeellisuudessa, etten aamua pahemmin sekoa.
        Siihenkin on olemassa selityksensä miksi menin anonyymiin palveluun, mutten ole kenellekään kertonut. Poliisille luottaisin kertoa senkin.


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Lue omia kirjoituksiasi tällä palstalla: sieltä se valehtelu löytyy.
        Jos uskallat.

        En usko sinua. Osaan kyllä selittää jokaisen viestini.


      • poiuytrdfgh

        Toki aina vanhat kirjoitukset tuntuu typerille koska ihminen kehittyy ja siten merikitystaso voi kohota ja siten ikäänkuin tulkinta hieman muuttua ajan kuluessa. Faktat ei muutu, mutta ymmärrys kasvaa ja selkeämpi tulkinta.


      • poiuytrdfgh

        Join myös illalle ehkä liian vahvaa kamomillateetä


      • poiuytrdfgh

        siitäkin olisi voinut kohtaus tulla jos se rauhoitti hermostoa liikaa


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        siitäkin olisi voinut kohtaus tulla jos se rauhoitti hermostoa liikaa

        Ja tämä tieto taitaa meille muille olla aika tarpeeton, eli vi**uakaan kiinnosta. Niikuin tiedätkin ja me muutkin tiedetään että siirryit tuohon postaan-soopaa vaiheeseen. Ei tuo mee läpi. Teet vain idiootimman itsestäs.
        Narsk


      • poiuytrdfgh

        En tajunnut. Mulla on tosi herkkä hermosto.
        Sain kerran sitruunamelissa eteerinen öljy jalkakylvystä matalan verenpaineen ja kalpeuden vuorokaudeksi.


      • poiuytrdfgh

        Siis toi sitruunamelissa ei sopinut mutta esim mirhamista ei tullut haittaa.


      • poiuytrdfgh

        Aspergerit on usein muita herkempiä kaikemlaisille haittavaikutuksille. Jossain suositeltiin Aspergereilla vain kolmasosaa yleisistä annostuksista.


      • elämääsekin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aspergerit on usein muita herkempiä kaikemlaisille haittavaikutuksille. Jossain suositeltiin Aspergereilla vain kolmasosaa yleisistä annostuksista.

        Kyllä näin on ja koskee myös lääkkeitä.


      • poiuytrdfgh

        joo olen kerran saanut superhirvittävän haittavaikutusreaktion tavallisesta lääkeaineesta joka vaikuttaa hermostoon (ei mikään psyykelääke ).


      • poiuytrdfgh

        Huomasin jo nuorena etten voi juoda mustaa teetä. Lakkaan sitten kokonaan nukkumasta,
        Nyt yhteenaikaan join kauheesti suklaajuomaa, mutta se piti minun lopettaa kun tulin siitä aivan levottomaksi. Se oli mulle aivan päihde se suklaajuoma.


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aspergerit on usein muita herkempiä kaikemlaisille haittavaikutuksille. Jossain suositeltiin Aspergereilla vain kolmasosaa yleisistä annostuksista.

        Ai nyt olet taas asperger. Toisessa ketjussa loukkaannuit kun sanottiin, että 60 ja 70 luvuilla äideillä on varmasti ollut hyvin haastavaa asperger-lasten kanssa, kun tukea ja apua ei ole ollut saatavilla.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä joo koska olin tavallista helpompi lapsi. Vanhemmilleni ei ollut Aspergerstani vaivaa vaan päinvastoin jätin uhmäiän ja teinikapinankin väliin. MYöskin viidyin itsekseni harrastuksineni joihin intensiivisesti keskityin, ja harrastukseni olivat fiksuja niin kurinpitoa ei tarvittu koskaan, enkä juopotellut, enkä polttanut tupakkaa enkä mennyt poikienkaan perässä. Leikin mm. kultaisen käytöskirjan käytösohjeiden opettelua koska haluson käyttäyä mahdollisimman kauniisti. Kaikki tämä vielä oma-aloitteisesti. Todistuskin oli aina luokan paras. Ongelmoa tuli sitten kun koulussa satutin vakavasti useamman kerran pääni koska en pärjänny niin rajussa menossa.


      • poiuytrdfgh

        Yksi lastenlääkäri oli äidille kuulemma sanonut että tämä lapsi tarvitsisi rauhalliset olosuhteet.
        Äiti ei noudattanut neuvoa.


      • poiuytrdfgh

        Pääni olen satuttanut lukuisia kertoja ensin jo pienenä lapsena.
        Aikuisenakin. Kerran isäni paiskasi oven päähäni kai huomaamattaan koska oli niin kiukuissaan . Si


      • poiuytrdfgh

        Nämä asiat eivät ole oikeasti ristiriitaisia, ne ovat vain sinun logiikallesi ja elämänkokemuksellesi ristiriitaisia, mutta se ei tee minusta valehtelijaa, kun kuitenkin niin on ollut ja tapahtunut kuten sanon..


      • poiuytrdfgh

        Jos Aspergerlapselle sattuu kehittävät älykkäät kiinnostukset, niin tuskin silloin on niin vaikeaa olla as lapsen vanhempi. Lukemaankin opettelin oma-aloitteisesti ennen kouluikää. Koulussa oli vaikeusia vain joissain liikuntalajeissa joita en oppinut lainkaan, kutta silti liikuntakin oli 9 koska toisissa lajeissa olin niin hyvä. ..vaikka toisista lopulta vapautettu.


      • poiuytrdfgh

        Pelkäsin myös hirveesti etten voisi oppia ompelemaan ompelukoneella että äidin piti soittaa opettajalle.


      • poiuytrdfgh

        tommonen toiminta ja liikunta jossa on välineitä , oli vaikeaa
        mutta olin hyvä esim pikajuoksija


      • poiuytrdfgh

        Niin joo ja ryhmätöistä en tietenkään pitänyt. Eikä minua olisi haluttu mihinkään pelijoukkueeseen (ymmärrettäv'sti)


      • poiuytrdfgh

        Mutta sit toisaalta usein voitin esim kilpailuja missä piti vaikkapa arvata montako hernettä lasipurkissa on niin pääsin lähimmä's oikeaa vastausta


      • tunnensellaisialapsia
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos Aspergerlapselle sattuu kehittävät älykkäät kiinnostukset, niin tuskin silloin on niin vaikeaa olla as lapsen vanhempi. Lukemaankin opettelin oma-aloitteisesti ennen kouluikää. Koulussa oli vaikeusia vain joissain liikuntalajeissa joita en oppinut lainkaan, kutta silti liikuntakin oli 9 koska toisissa lajeissa olin niin hyvä. ..vaikka toisista lopulta vapautettu.

        Osalla Asperger lapsista on karkeamotorista kömpelyyttä ja se näkyy koulun liikunnassa esim. vaikeutena oppia hiihtämään ja luistelemaan ja muissakin lajeissa joissa tarvitaan nopeutta ja ketteryyttä.


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä joo koska olin tavallista helpompi lapsi. Vanhemmilleni ei ollut Aspergerstani vaivaa vaan päinvastoin jätin uhmäiän ja teinikapinankin väliin. MYöskin viidyin itsekseni harrastuksineni joihin intensiivisesti keskityin, ja harrastukseni olivat fiksuja niin kurinpitoa ei tarvittu koskaan, enkä juopotellut, enkä polttanut tupakkaa enkä mennyt poikienkaan perässä. Leikin mm. kultaisen käytöskirjan käytösohjeiden opettelua koska haluson käyttäyä mahdollisimman kauniisti. Kaikki tämä vielä oma-aloitteisesti. Todistuskin oli aina luokan paras. Ongelmoa tuli sitten kun koulussa satutin vakavasti useamman kerran pääni koska en pärjänny niin rajussa menossa.

        En tiedä onko siihen aikaan aspergeria - varsinkaan lievää jos sellaista on-
        diagnosoitu mitenkään.
        Sen voisin kyllä uskoa että vanhemmilla on ollut joku aavistus, että kaikki ei ole ihan tavallista tai ok.
        Sen aikakauden vanhemmuutta ja välittämistä saattoi olla, että puskee lasta vain kovempiin haasteisiin kuuntelematta mitä lapsi itse haluaa. Niin se oli meillä muillakin - ainakin monella.
        En usko että meistä sen ajan kakaroista moni muistaa koskaan edes olleensa äitinsä sylissä.
        En kuitenkaan usko, että se tarkoittais rakkaudettomuutta: ne ei vain ole oppineet puhumaan hempeitä tai halailemaan.
        Sekin että oli ylpeä jostain lapsensa saavutuksesta, piti osoittaa kiertotietä. Tyyliin kummitäti kertoo:"äitis sanoi, että oli ollut tosi ylpeä sinusta jne". Koskaan sitä ei kuullut suoraan vanhemmilta.
        Haluan uskoa, että kyllä meitä on silti vauvana paijattu, sitä ei vain muista.


      • poiuytrdfgh
        tunnensellaisialapsia kirjoitti:

        Osalla Asperger lapsista on karkeamotorista kömpelyyttä ja se näkyy koulun liikunnassa esim. vaikeutena oppia hiihtämään ja luistelemaan ja muissakin lajeissa joissa tarvitaan nopeutta ja ketteryyttä.

        En oppinut hiihtämään mutta luistelemaan opin


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        En tiedä onko siihen aikaan aspergeria - varsinkaan lievää jos sellaista on-
        diagnosoitu mitenkään.
        Sen voisin kyllä uskoa että vanhemmilla on ollut joku aavistus, että kaikki ei ole ihan tavallista tai ok.
        Sen aikakauden vanhemmuutta ja välittämistä saattoi olla, että puskee lasta vain kovempiin haasteisiin kuuntelematta mitä lapsi itse haluaa. Niin se oli meillä muillakin - ainakin monella.
        En usko että meistä sen ajan kakaroista moni muistaa koskaan edes olleensa äitinsä sylissä.
        En kuitenkaan usko, että se tarkoittais rakkaudettomuutta: ne ei vain ole oppineet puhumaan hempeitä tai halailemaan.
        Sekin että oli ylpeä jostain lapsensa saavutuksesta, piti osoittaa kiertotietä. Tyyliin kummitäti kertoo:"äitis sanoi, että oli ollut tosi ylpeä sinusta jne". Koskaan sitä ei kuullut suoraan vanhemmilta.
        Haluan uskoa, että kyllä meitä on silti vauvana paijattu, sitä ei vain muista.

        vai niin...mutta minulle tulee huono olo jos liität juttujasi minuun ja äitiini


      • poiuytrdfgh
        tunnensellaisialapsia kirjoitti:

        Osalla Asperger lapsista on karkeamotorista kömpelyyttä ja se näkyy koulun liikunnassa esim. vaikeutena oppia hiihtämään ja luistelemaan ja muissakin lajeissa joissa tarvitaan nopeutta ja ketteryyttä.

        Mutta olin hyvä voimistelija..heittään kärrynpyörää jne.
        Pallopelejä en oppinu


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        vai niin...mutta minulle tulee huono olo jos liität juttujasi minuun ja äitiini

        Ok. Mulle taas on tullut sen parin kuukauden aikana mitä tätä palstaa oon seurannut, tosi huono olo siitä, miten syyllistät äitiäs. Miten ulkoapäin (itsestäsi päin ja omista lähtökohdistas) haluat introvertin ihmisen pakonomaisesti toistavan hempeitä sanontoja, ehkä jopa koskettelevan. Niinkuin se olisi joku rakkauden määritelmä.
        Ahdistavaa.
        Pintarakkautta.
        Mutta tämähän on vain introvertin saama käsitys sinun kirjoituksistasi.


      • poiuytrdfgh

        En edes ole syyllistänyt vaan kertonut kuinka vaikea minun on ollut selviytyä manipuloitavanaan, koska häneltä löytyy suuri osa psykopaattien ajatusmalleista .
        Ja tämä manipulointi muodostui lopulta niin vaaralliseksi että hädässä olen ollut sen kanssa...ja olen edelleen.


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Ok. Mulle taas on tullut sen parin kuukauden aikana mitä tätä palstaa oon seurannut, tosi huono olo siitä, miten syyllistät äitiäs. Miten ulkoapäin (itsestäsi päin ja omista lähtökohdistas) haluat introvertin ihmisen pakonomaisesti toistavan hempeitä sanontoja, ehkä jopa koskettelevan. Niinkuin se olisi joku rakkauden määritelmä.
        Ahdistavaa.
        Pintarakkautta.
        Mutta tämähän on vain introvertin saama käsitys sinun kirjoituksistasi.

        ´Sinä puhut niin oksettavia juttuja hyvä Luoja
        Minä en uskalla tänne enää tulla mielenterveyteni suojelemiseksi.


      • poiuytrdfgh

        hyite
        kyllä varmaan vaistosin tään jo eilen
        niitä samoja oireita alkaa tulla



        En siis oikeesti enää uskalla tulla tänne ...juttu kuulostaa mun korvissa jotenkin jo niin sairaalle


      • Viisasäiti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En edes ole syyllistänyt vaan kertonut kuinka vaikea minun on ollut selviytyä manipuloitavanaan, koska häneltä löytyy suuri osa psykopaattien ajatusmalleista .
        Ja tämä manipulointi muodostui lopulta niin vaaralliseksi että hädässä olen ollut sen kanssa...ja olen edelleen.

        Minä en usko että äitisi (jota en tunne, niinkuin en sinuakaan) olisi missään mielessä psykopaatti.
        Väsynyt vanha ihminen, joka on oman käsityksensä mukaan tehnyt parhaansa sun eteen, mutta ei voi koskaan täyttää sun vaatomuksiasi.
        Onko sulle koskaan tullut mieleen, että aspetger voi vääristää sun käsityksiäsi rakkudesta? Että kaikki ihmiset eivät osoita rakkauttaan juuri sillä tavalla kuin sun mielestä sitä pitäis osoittaa? Että olis muitakin tapoja? Että saattaisit olla väärässä?
        Ja nimimerkki siis viittaa siihen, että pidin poiun äidin pooun kertomaa kommenttia viisaana, ei siis minuun.
        Mun mielestä sopiva etäisyys kahen ihimisen välillä on käsivarrenmitta.


      • Herra_jumala_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se on täällä palstalla vinksaa törkeää manipulointia että tosiasioita väitetään toistuvasti valeeksi.
        Minä voin todistaa monet niistä asioista vaikka poliisille, että ne on totta.
        Ja haluankin puhua vain ihmisille, joilla on oikea velvollisuus tarkistaa onko puhe totta vai valetta, eikä vaan lonkalta vetää johtopäätöksiään. Jos noita puhuttaisiin nimellä eikä anonyymisti, tekisin niistä mahdollisesti tutkintapyynön kunnianloukkauksesta.
        Siksipä kai kukaan ei tuommoisia missään nimellä puhukaan.
        Koen vuosia jatkuvan toden väittämisen valeeksi henkiseksi väkivallaksi.
        Äitiäni en väitä koskaan omana itsenään psykopaatiksi, mutta en näe mitään velvollisuutta valehdella hänen ominaisuuksiaan: minä olen hyvin emotionaalisesti herkkä, äiti manipulatiivisempi ja nähdäkseni se on fakta mitä ei mikään muuksi siitä muutu.

        "Ja haluankin puhua vain ihmisille, joilla on oikea velvollisuus tarkistaa onko puhe totta vai valetta, eikä vaan lonkalta vetää johtopäätöksiään. Jos noita puhuttaisiin nimellä eikä anonyymisti, tekisin niistä mahdollisesti tutkintapyynön kunnianloukkauksesta.
        Siksipä kai kukaan ei tuommoisia missään nimellä puhukaan."
        Herra jumala poiju!
        Koita nyt edes hiukan kelata joskus tuota koko vuodatustasi toistenkin kannalta.
        Kirjoitat siis kilometrikaupalla piperrystäsi, osa asiaa osa ei sitten niinkään. Kuka hxlvxtti koko maailmassa tuollaista viitsisi kuunnella ihan asiamielessä. Ei yhtään kukaan.
        Ja onneksi kenelläkään missään maailmankolkassa ei olemaan ikinä
        sellaista velvolllisuuttakaan.

        Mutta voit lähteä ihan vapaasti etsimään muualta uhreja itsellesi, uhreja joita ukailet kunnianloukkaussyytteillä!!!
        Minä ainakin toivon että lähdet mahdollisimman nopeasti enkä halua enää ikinä kuulla tuollaista uhkailua.
        Tällä palstalla on perinteisesti kirjoitettu hyvin vapaasti tämän palstan aihepiirin vuoksikin jo, myös niistä negatiivisista tuntemuksista mitä toiset kirjoittajat herättävät kussakin.
        Olet saanut hyvin oivaltavan ja analysoidun vastauksen Viisasäidiltä syytöksiisi.

        Kuten myös öiset painajaiset johtunevat jatkuvasta silmiin kohdistuvasta nettivalosta ja netinkäytön hartioihin ja niskaan kohdistuvasta rasituksesta ja sen aivoverenkiertoon aiheuttamasta häiröstä.
        Ihan samaa koin itse edellisenä yönä ja syy on minulle ihan selvä. Mikään tai kukaan ei ole tullut netin kautta päähäni uniaikaan touhuamaan.
        Kuten olet myös aikuisena (itseäsi sellaiseksi väität) itse vastuussa siitä miten kuulemaasi korivesi välissä käsittelet. Tapasi syytellä ja jopa vastuuttaa uhrieksesi valitsemiasi ihmisiä on hyvin narsistinen.

        Etsit uhreja joka puolelta, et tasapuolisia ystäviä jolloin voisit itsekin olla vastuussa suhteesta.


      • Tuossa

        "suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
        keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
        uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
        vaatii korostunutta ihailua;
        mielestään oikeus erityiskohteluun;
        muiden hyväksikäyttö;
        empatian puute;"

        Tuossa heti 7 oiretta jotka istuvat kuin nenä päähän.


      • poiuytrdfgh
        Viisasäiti kirjoitti:

        Minä en usko että äitisi (jota en tunne, niinkuin en sinuakaan) olisi missään mielessä psykopaatti.
        Väsynyt vanha ihminen, joka on oman käsityksensä mukaan tehnyt parhaansa sun eteen, mutta ei voi koskaan täyttää sun vaatomuksiasi.
        Onko sulle koskaan tullut mieleen, että aspetger voi vääristää sun käsityksiäsi rakkudesta? Että kaikki ihmiset eivät osoita rakkauttaan juuri sillä tavalla kuin sun mielestä sitä pitäis osoittaa? Että olis muitakin tapoja? Että saattaisit olla väärässä?
        Ja nimimerkki siis viittaa siihen, että pidin poiun äidin pooun kertomaa kommenttia viisaana, ei siis minuun.
        Mun mielestä sopiva etäisyys kahen ihimisen välillä on käsivarrenmitta.

        Minulla on tarkkaa tietoa 50 vuotta jatkuneista tapahtumista, joten perspektiivini on hieman eri, paljon yksityiskohtaisempi ja laajempi.
        Myöskin olen kuullut ne äitini puheet, joita ulkopuoliset eivät koskaan kuule. Nyt kun olen alannut niitä joitain paljastaa, surullisesti äiti sanoi ettei tiennyt ettei voisi luottaa tyttäreensä. Tein kaikkeni ollakseni hänen luottoihminen, ja olisin sitä halunnut olla psykopaatillekin, mutta en voi olla, koska tästä on tullut niin vaarallista, että ainakin minun on osoitettava että ainakin minä olen yrittänyt laittaa pelin poikki.


      • poiuytrdfgh
        Herra_jumala_ kirjoitti:

        "Ja haluankin puhua vain ihmisille, joilla on oikea velvollisuus tarkistaa onko puhe totta vai valetta, eikä vaan lonkalta vetää johtopäätöksiään. Jos noita puhuttaisiin nimellä eikä anonyymisti, tekisin niistä mahdollisesti tutkintapyynön kunnianloukkauksesta.
        Siksipä kai kukaan ei tuommoisia missään nimellä puhukaan."
        Herra jumala poiju!
        Koita nyt edes hiukan kelata joskus tuota koko vuodatustasi toistenkin kannalta.
        Kirjoitat siis kilometrikaupalla piperrystäsi, osa asiaa osa ei sitten niinkään. Kuka hxlvxtti koko maailmassa tuollaista viitsisi kuunnella ihan asiamielessä. Ei yhtään kukaan.
        Ja onneksi kenelläkään missään maailmankolkassa ei olemaan ikinä
        sellaista velvolllisuuttakaan.

        Mutta voit lähteä ihan vapaasti etsimään muualta uhreja itsellesi, uhreja joita ukailet kunnianloukkaussyytteillä!!!
        Minä ainakin toivon että lähdet mahdollisimman nopeasti enkä halua enää ikinä kuulla tuollaista uhkailua.
        Tällä palstalla on perinteisesti kirjoitettu hyvin vapaasti tämän palstan aihepiirin vuoksikin jo, myös niistä negatiivisista tuntemuksista mitä toiset kirjoittajat herättävät kussakin.
        Olet saanut hyvin oivaltavan ja analysoidun vastauksen Viisasäidiltä syytöksiisi.

        Kuten myös öiset painajaiset johtunevat jatkuvasta silmiin kohdistuvasta nettivalosta ja netinkäytön hartioihin ja niskaan kohdistuvasta rasituksesta ja sen aivoverenkiertoon aiheuttamasta häiröstä.
        Ihan samaa koin itse edellisenä yönä ja syy on minulle ihan selvä. Mikään tai kukaan ei ole tullut netin kautta päähäni uniaikaan touhuamaan.
        Kuten olet myös aikuisena (itseäsi sellaiseksi väität) itse vastuussa siitä miten kuulemaasi korivesi välissä käsittelet. Tapasi syytellä ja jopa vastuuttaa uhrieksesi valitsemiasi ihmisiä on hyvin narsistinen.

        Etsit uhreja joka puolelta, et tasapuolisia ystäviä jolloin voisit itsekin olla vastuussa suhteesta.

        Eihän se ole mitään uhkailua jos minua väitetään valehtelijaksi vilpiyttömästi omista oman elämäni kokemuksistani kertoessani ja minua perusteetta väitetään toistuvasti valehtelijaksi. Jos sellaista tapahtuisi nimelläni tai virallisesti, tottakai tekisin kunnianloukkaustutkintapyynnön. Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita.
        Kuten olen sanonut etenkin tottapuhuminen on minulle kunnia-asia.
        Kyllä minua voi sanoa 41 neurologiseksi vaivaksi (koska minulla on ollut suunnlleen niin monta neurologista vaivaa )mutta ei valehtelijaksi ilman perusteita.


      • poiuytrdfgh

        Kun sanon, että joku valehtelee, minulla on tiedossani todistettavia faktoja, että hän valehtelee.
        Siis esim jos joku väittää ettei elämäni ole ollut monikultuurista, niin voin rennosti sanoa, että HÄN valehtelee. Ja asian voi teoriassa tutkia vaikka poliisi.
        Mutta siis en tee tutkintapyyntöä anonyymista valehtelusta itsestäni, jollei se olisi jotain aivan hurjaa. Koska minunkin mielestäni anonyymissä nettikirjoittelussa on tietty vapaus koska ei väitetä henkilöä joksikin tietyksi tunnetuksi henkilöksi.


      • poiuytrdfgh

        Jos kirjoitan jotain virallisesti. en tietenkään kirjoita tällaista sillisalaattia. vaan kokoan asian ytimekkäästi, vain faktat sinne, ei kokemuksellisia olotiloja.


      • poiuytrdfgh

        Eikä pätkinä, vaan kunnolliset kappalejaot, alaotsikot jne. ja liitteet niihin järjestelmällisesti perusteluineen liitettynä.


      • poiuytrdfgh

        Esimerkiksi en sano äitiäni psykopaatiksi, koska sitä en voi varsinaisesti todistaa, koska psykopaatteja ei edes diagnosoida jne, niin kuinka voisin sen todistaa, Joten tuo liittyy vain anonyymiin elämääni. (Siksikin outoja ne anonyymit neuvojat, jotka neuvovat sitä menemään sanomaan terveyskeskukseen. Oli siellä luurissa fiksujakin, jotka sanoivat etteivät missään tapauksessa neuvo sellaista menemään sanomaan terveyskeskukseen. Olen samaa mieltä, johan olisi sotku ! Mielestäni vastuuton neuvo. Mutta voin kuitenkin perehtyä psykopatiaan anonyymisti, koska se auttaa minua selviämään manipuloituna)
        mutta voin toki kuvailla kuinka manipulointi on toteutettu ja sen voisin periaatteessa kertoa nimelläkin.


      • poiuytrdfgh

        Mutta näen hieman ongelmia anonyymissakin valehtelussa, sillä jos kymmeniä tai satoja ihmisiä luurissa tai netissä kuvitteleee jotakin kuulemaansa tai lukemaansa anonyymiä todeksi, se voi alitajuisesti vaikuttaa heidän toimintatapoihinsa oikeasti. Sillä jossakin kohtaa anonyymi ja ei-anonyymi saattaa teoriassa kohdata,..ja jotkut ihmiset ei ajattele kauheen harkitústi ja analyyttisesti, vaan juurikin muodostavat käsityksiään aika summittaisesti ja ilman perusteluja.


      • poiuytrdfgh

        Joten sanaa psykopaatti ei tule ottaa todeksi henkilön kohdalla, vaan vain jos haluaa opiskella mitä mihinkä ilmiöihin liittyy. Tältä osin on toki hieman kyseenalaista että käytän sanaa psykopaatti anonyymistikaan, mutta äitini on sanonut minulle, ettei haasta minua sen sanan käytöstä ja olen luottanut sanaansa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta noin yleisestiottaen koen sen tekopyhäksi että ihmiset ihailee psykopaatteja mutta halveksii heidän ominaisuuksiaan niin paljon, ettei niistä sovi edes puhua.


      • poiuytrdfgh

        Niin tuo on mielestäni aika kieroa monien ei-psykopaattien mielenrakenteissa.
        Miksi he ihailee samaan aikaan jotain minkä halveksii olemassaolemattomuuteen asti.
        Itse en halua ihailla enkä vihata psykopaatteja. Ei he minusta olen sen kierompia kuin ne jotka ihailee ja halveksii heitä samaan aikaan.


      • poiuytrdfgh

        Mutta psykopaatin todistaminen psykopaatiksi on nähdäkseni lähes mahdotonta, jos ei ole kyse tietyntyyppisistä rikollisista, jonka rikoksista se näkyisi.
        Koska psykopaatti osaa huijata psykopattitestissäkin jne. (ja ei kai se kovin vaikeaa olekaan. laittais vain ruksit vääriin kohtiin ja selittelis ne tieyllä tavalla. Minäkin olen jo oppinut jo aika paljon mitä psykopaatin kannattaisi psykologisesti selitellä missäkin kohtaa, koska olen saanut mm- luureista oppia kuinka tavallisten ihmisten mieli selittelee ilmiöitä. )


      • poiuytrdfgh

        Psykopaateilla on kokonaan toisenlainen logiikka. Aspergereilla myös.
        Jos perheessa on psykopaatti ja Asperger, ei sen perheen ilmiöitä voi selittää neurotyypillisten logiikalla. Tuon tiedän 100% varmuudella.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä neurotyypilliset voivat loputtomasti väittää perheen ilmiöitä ristiriitaisiksi logiikkaansa nähden, mutta myös heidän juttunsa on mahdollista yhtä kauan todistaa ristiriitaisiksi faktojen kanssa,.


      • poiuytrdfgh

        Siksi mun mielestä teoriassa totuuden asiasta selvittäisi nopeammin poliisi kuin neurotyypillinen terapeutti. Koska poliisi selvittää konkreettisia tosiasioita, kun taas terapeutti asioiden suhdetta omaan logiikkaansa.


      • poiuytrdfgh

        terapeutti voisi tehdä mielivaltaisia johtopäätöksiä mielikuvitusmaailmassaan, mutta poliisin täytyy perustaa päätelmänsä johonkin, '
        Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä.


      • poiuytrdfgh

        Terapeutti voisi jopa väittää monikulttuurista elämääni mielikuvitukseksi (hieman vihiä sain siihen suuntaan jo luurista), mutta poliisi ei voisi väittää niin. Siksi luotan poliisiin enemmän kuin terapeuttiin.


      • poiuytrdfgh

        Ja jos joku terapeutti alkaisi kirjoittaa, että "kuvittelee elämänsä olevan monikulttuurista", niin jos ei korjauspyynnöstäni huolimatta terapeutti sitä lausetta korjaisi, niin kyllä mä varmaan ilmoittaisin poliisille.


      • poiuytrdfgh

        Ainakin semmoinen tuntuma mulla on asiaan vaikken ihan vielä tiedä mitä lakipykäliä siihen pitäisi laittaa, mutta tutkisin asiaa.


      • poiuytrdfgh

        En olisi iikinä voinut kuvitellakaan kohtaavani oikeassa maailmassa mitään näin hullua. Että siis ihmiset voi täysin mielivaltaisesti väittää mitä vain. Mutta ilmiö liittynee anonyymiin maailmaan (netti ja puhelin)jonne valitettavasti jouduin .


      • poiuytrdfgh

        Hyvin vaarallinen paikka Aspergerille jonka aivotoiminta perustuu siihen että asiat ovat konkreettisesti yhtä sanojen kanssa. Siinä on hulluksi tulemisen vaara silloin.
        Joten nimellä toimiva maailma on siitä turvallisempi, että jos ihmisten väitteet alkaa liikaa poiketa konkretiasta, siitä voi ilmoittaa vaikka poliisille.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kun anonyymisti ei ole mitään rajaa mitä voidaan väittää, ihminen voidaan manipuloida sekaisin, koska he voi vaatia alistumaan näkemyksiinsä tai olemaan soittamatta. Silleen tosi suuri henkinen valta luuripuhujalla. Ilmanmuuta jos olisin psykopaatti, menisin sinne. Saisin määritellä heikkojen ihmisten (jotka viimeisessä hädässä soittaa sinne) todellisuuksia kuten tykkään . Onneksi en ole psykopaatti. Sekin todistaa, etten ole, koska olisin mennyt sinne luuriin jo hommiin. jos olisin.


      • Näetkö
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Hyvin vaarallinen paikka Aspergerille jonka aivotoiminta perustuu siihen että asiat ovat konkreettisesti yhtä sanojen kanssa. Siinä on hulluksi tulemisen vaara silloin.
        Joten nimellä toimiva maailma on siitä turvallisempi, että jos ihmisten väitteet alkaa liikaa poiketa konkretiasta, siitä voi ilmoittaa vaikka poliisille.

        "Joten nimellä toimiva maailma on siitä turvallisempi, että jos ihmisten väitteet alkaa liikaa poiketa konkretiasta, siitä voi ilmoittaa vaikka poliisille."
        Näetkö hekumaunia itsestäsi poliisiasemalla tekemässä ilmoituksia? Sen verran usein täällä heittelet tuota poliiisia miten mielelläsi poliisin kanssa operoisit nimenomaan toisten ihmisten paikkansa pitämättömistä puheista ja myös itse tahtoisit että sinun nimenomaan puheitasi olisi poiiisi tutkimassa.
        Jotenkin tekee sinusta niin lapsekaan ja oudon, omituisen tuollaiset jutut että sinua ei mitenkään voi ottaa vakasti. Jokin mättää, jokin muukin kuin väittämäsi asemasi siellä kuivailemassasi perheessä ja a-.
        Jotkut naiset himoitsevat virka-asuisia miehiä. Ehkä jotkut miehetkin himoitsevat virka-asuisia naisia... Muistan että narsisteista on joskus keskusteltu, että heillä joillain sellaisia mielitekoja ja että joku rikollinen narsisti kokisi sellaisen saavutuksena...


      • Eiiiii

        "Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä. "
        Eiiiii-i! Ei ikuna, voi jukra...
        MInä ja virkapukuinen poliisi... Ihan ihkua...💧💧


      • Siis_nyt
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulla on tarkkaa tietoa 50 vuotta jatkuneista tapahtumista, joten perspektiivini on hieman eri, paljon yksityiskohtaisempi ja laajempi.
        Myöskin olen kuullut ne äitini puheet, joita ulkopuoliset eivät koskaan kuule. Nyt kun olen alannut niitä joitain paljastaa, surullisesti äiti sanoi ettei tiennyt ettei voisi luottaa tyttäreensä. Tein kaikkeni ollakseni hänen luottoihminen, ja olisin sitä halunnut olla psykopaatillekin, mutta en voi olla, koska tästä on tullut niin vaarallista, että ainakin minun on osoitettava että ainakin minä olen yrittänyt laittaa pelin poikki.

        "Myöskin olen kuullut ne äitini puheet, joita ulkopuoliset eivät koskaan kuule. Nyt kun olen alannut niitä joitain paljastaa, surullisesti äiti sanoi ettei tiennyt ettei voisi luottaa tyttäreensä."
        Siis nyt alat "paljastaa" niitä tänne palstallekin, kiitos mahdollisimman nopeasti ja ilman kilometripylväitä. Tahdon nyt kuulla mistä kyse niin voit sitten lopettaa palstan häirinnän ja uhkailun.


      • Sinä_itse
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Eihän se ole mitään uhkailua jos minua väitetään valehtelijaksi vilpiyttömästi omista oman elämäni kokemuksistani kertoessani ja minua perusteetta väitetään toistuvasti valehtelijaksi. Jos sellaista tapahtuisi nimelläni tai virallisesti, tottakai tekisin kunnianloukkaustutkintapyynnön. Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita.
        Kuten olen sanonut etenkin tottapuhuminen on minulle kunnia-asia.
        Kyllä minua voi sanoa 41 neurologiseksi vaivaksi (koska minulla on ollut suunnlleen niin monta neurologista vaivaa )mutta ei valehtelijaksi ilman perusteita.

        "Kuten olen sanonut etenkin tottapuhuminen on minulle kunnia-asia.
        Kyllä minua voi sanoa 41 neurologiseksi vaivaksi (koska minulla on ollut suunnlleen niin monta neurologista vaivaa )mutta ei valehtelijaksi ilman perusteita."
        Sinä itse sanot ihmisiä valehtelijoiksi. Eikä sinulla mitään vedenpitäviä todisteita ole. Sensijaan sinusta olen samaa mieltä että jotain ainakin olet valehdellut, ehkä koko nettipersoonasi on sitä.
        (Aivan hirveää keskustella sinun kanssasi koska tämä täysin ala-arvoista. Lopetan tämän kuittailun ja minkäänlaisen osallistumisen sinun lapselliseen vuodatukseesi. Pidän sinua sairaana ihmisenä ja ihan tosissani ja olen sitä mieltä että sinulla ehkä jotain psykoosioireita ajoittain. Kehoittaisin nyt helpottamaan tahtia ja lepäämään kunnolla jos et aio lääkäriin mennä. Ehkä sinun olisi syytä mennä lääkäriin ja viedä se luuriasia että ehkä tämä palstakin mennessäsi. Sekä tietenkin vanhempasi).
        Olet nyt minun mittakaavaani muissa maailmoissa, eikä kyse mistään monikulttuurisuudesta vaan ihan vaan sinä olet liikaa eksyksissä että voisit keskustella, liian lapsellista.


      • Muistaakseni
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Eihän se ole mitään uhkailua jos minua väitetään valehtelijaksi vilpiyttömästi omista oman elämäni kokemuksistani kertoessani ja minua perusteetta väitetään toistuvasti valehtelijaksi. Jos sellaista tapahtuisi nimelläni tai virallisesti, tottakai tekisin kunnianloukkaustutkintapyynnön. Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita.
        Kuten olen sanonut etenkin tottapuhuminen on minulle kunnia-asia.
        Kyllä minua voi sanoa 41 neurologiseksi vaivaksi (koska minulla on ollut suunnlleen niin monta neurologista vaivaa )mutta ei valehtelijaksi ilman perusteita.

        " Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita. "
        Varmasti. Sinun tietenkin ihmisten on jotenkin päästävä sinun höpötyksestäsi eroon. Ymmärrätkö ollenkaan että ihmiset eivät missään nimessä voi jäädä sinun höpötykseesi kiinni?

        Muistaakseni yksi mielisaurauksien diagnosoinnin historiaan liittyvä seikka on ollut aikoinaan sellainen, että sellaisia ihmisiä on alettu määrittelemään mielisairaiksi joiden puheita ei ole jaksettu kuunnella.
        ♻️Että revi siitä!
        1.Mitä sinä voisit tehdä että sinun puheesi ei olisi sellaista että niitä ei jaksettaisi kuunnella?
        2. Miten voisit puhua niin että sinua voitaisiin kuunnella?

        Odotan näihin vastausta.


    • poiuytrdfgh

      Mutta niin mun elämässä on tapahtunut kauheesti monenlaisia erilaisia asioita, ehkä se voi kuulostaa ristiriitaisellekin, kun niin erilaisia, mutta se on silti kaikki totta. Maailmassa on paljon kaikkea erilaista ilmiötä yhtäaikaakin. itseasiassa valtava määrä.

      • poiuytrdfgh

        Ja sit taas samakin ilmiö voidaan tulkita lukuisilla eri tavoilla esim riippuen mistä kulttuurista käsin tulkitaan, tai miltä tasolta...


      • poiuytrdfgh

        Mun kohtaukset saattoi johtua siitä, että koska voin niin hyvin sorruin ystävällisesti ja iloisesti juttelemaan psykopaatilleni useana päivänä...toisena päivänä helmistä ja toisena jumppaamisesta. Sit tuli tää helvetti taas irti.


    • poiuytrdfgh

      MIkä anonyymissa maailmassa määrittelee todellisuuden ?
      Rajaton mielikuvitus ?

      • poiuytrdfgh

        Mulle se oli vaarallista, koska mulla ON todella rajaton mielikuvitus.
        Jos joku kysyy mitä voin kuvitella, niin oikeestaan ihan mitä vaan. ..ei siinä ole mitään rajaa.
        Mutta taidemaailmassa se toimii hyvin, ei mitenkään sekoita.

        Mulla on myös mielikuvitusta ilmiöille, jotka täysin poikkeaa omasta sisimmästäni. Joskus kummastelin miten osaankin kuvitella asioita jotka on 100% omien kiinnostusteni ulkopuolella eikä kiinnosta mua tippaakaan.
        Mut mun äiti osaa kuulemma kanssa, että ehkä sieltä perittyä. Olen huomannut että joillain ihmisillä ei ole sellaista mielikuvitusta ilmeisesti tai esittävät ettei ole.


      • poiuytrdfgh

        Niin sitten tavallaan tasapainoksi tuohon rajattomaan mielikuvitukseen, tykkään hyvin tiukasta faktakeskeisyydestä. Siis kummallakin tykkään olevan omat selkeästi rajatut paikkansa, mutta kun luurimaailmassa ne laitettiin aivan sekaisin: mielikuvitus ja faktat. Hirvitys. ...vieläkin pään selvittely jatkuu.


      • poiuytrdfgh

        Virallisiin papereihin kirjoitan pelkkää konkreettista faktaa, taiteessa voi luoda uutta todellisuutta, joka ei välttämättä ole materialisoitunut, mutta ajoittain materialisoituu.
        Luurimaailma on jotain outoa faktan ja mielikuvituksen sotkua, joka on mielenterveydelleni riski.
        Kun he keskustelee näin:
        "Lähdetään faktoista jotka tiedän liikkeelle"
        "Niin mut miks mun pitäis sua uskoa ?"
        Ja kun ei niille anonyymeille mitään virallisesti todisteta, niin eihän he sitten mitään voi uskoa ikinä ja kauhea epäluulo velloo luureissa. ..joka tarttuu sitten soittajaankin.


      • poiuytrdfgh

        Joka eläytyy täydestä sydämestään vastaajan epäluuloon, kuten minulle aluksi kävi.


      • poiuytrdfgh

        Aloin luuriaikana kärsiä sitten mahdottomasti itseni epäilemisestä, jonka takia tulin riippuvaiseksi luurista. Koska itseni epäily on mulla siksikin herkässä kuten se usein filosofeillakin on ja kuuluu filosofiaan.


      • poiuytrdfgh

        Kukas filosofi se olikaan kun pohti kovasti jos kaikki onkin vain unta tai olikos se demoonin aiheuttama mielikuvitus. Mutta sitten pohti ettei voisi pohtia asiaa jos ei olisi olemassa.
        Mutta sitten taas mielenterveysmaailmassa filosofien pohdinnot voi kuulostaa oudoille. ..ja tuo mielenterveysluurimaailma oli mulle aivan uutta. Itseaasiassa aluksi kovasti tarkistelin että luuri on tarkoitettu kaikille, ei vain mielenterveyspotilaille. Mutta lopulta olo oli jokseenkin huijattu koska juttu alkoi koko aika mennä mielenterveyspainotteisemmaksi ja minulla olo sekavammaksi.


      • poiuytrdfgh

        Filosofia tavallaan muunnettiin mielenterveyskysymykseksi hivuttaen.
        Jos pohdintani oli alunalkean filosofiasta kumpuava...niin kun luurivastaaja kieltäytyy puhumasta filosofiaa mutta kääntää asian omana kiinnostuksenaan oleviin mielenterveysaiheisiin. ..niin niin...aika olevaa manipulointia...


      • poiuytrdfgh

        Tuo on myös eräänlainen kulttuuriero.

        Minulla nuoruudestani kokemusta siitä kuinks uskonnollisessa maailmassa kuuluu uskoa kohtaloon. sitä uskoa edellytetään, mutta sanan kohtalo lipsauttaminen kevyestikään puolihuumorilla suomalaisessa lääkärissä, on suuri riski.


      • poiuytrdfgh

        Näin sanoisin myös sanan "psykopaatti" kanssa. Se on ok modernissa nettikulttuurissa...Youtube pursuaa selitystä psykopaateista. Mutta sana ei edelleenkään sovi terveyskeskukseen. Tuo on myös kulttuuriero. Hullut sitten ovat niitä, jotka eivät ole perillä kulttuureista ja kulttuurieroista, ja lipsauttelevat vääriä käsitteitä väärissä paikoissa.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaatti sana on ok nettiryhmissä, joissa kaikki tuntee psykopaatteja.
        Mutta ei tietenkään terveyskeskuksessa, joissa ei psykopaatteja edes dianosoida eikä siten heidän maailmalleen ole olemassa.
        Luuri on sitten siltä väliltä, että onko hullua sanoa sinne sanaa psykopaatti. Mun mielestä voi sanoa, koska se on anonyymi- , vaikka se on vähän sillä rajalla, koska he elää lähellä sitä maailmaa, jossa sitä ei voi sanoa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta luurissa he sotkisi nuo kulttuurit aivan ilman mitään harkintakykyä useimmiten-


      • poiuytrdfgh

        Ja jos kulttuurit sekoittaa aivan väärin on hullu.
        Eli jos haluaa elää monikulttuurisesti, siinä pitää miettiä kuinka sen voi tehdä. Ne kulttuurit pitää sekoittaa tavalla, joka merkityksellistyy jollain fiksuna pidetyllä tavalla.


      • poiuytrdfgh

        Siis ne kulttuurit voi sekoittaa "hullusti" tai älykkäästi. Olen aihetta joutunut miettimään koko ikäni.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Filosofia tavallaan muunnettiin mielenterveyskysymykseksi hivuttaen.
        Jos pohdintani oli alunalkean filosofiasta kumpuava...niin kun luurivastaaja kieltäytyy puhumasta filosofiaa mutta kääntää asian omana kiinnostuksenaan oleviin mielenterveysaiheisiin. ..niin niin...aika olevaa manipulointia...

        Ettei vaan käynyt niin, että sinun filosofointisi huomattiin luurissa olevankin mielenterveysongelmaisen höpinöitä. No koska käänsivät juttusi mielenterveyteen liittyviksi, niin sinä pidit tietysti sitä manipulointina. Olen huomannut, että jos joku on eri mieltä kanssasi luuloistasi, niin pidät heidän sanomaansa manipulointina, etkä missään tapauksessa voi edes asiaa ajatella muulta kannalta.


    • poiuytrdfgh

      Älykkäin kulttuureja käsittelevä tekstiosuuteni on poistettu palstalta. KOen senkin eräänlaiseksi mieipiteenmuokkaukseksi.

      • poiuytrdfgh

        En vastaa muille kommentoijille koska en suostu vastaamaan vain sallitulta tyhmältä pohjalta, niin että älykkäimmät tekstiosuuteni poistetaan-


      • poiuytrdfgh

        Koen että täällä yritetään pimittää se tosiasia että kykenen korkeatasoisempaan ajatteluun kuin palstalta ilmenee. ..mikä saattaisi merktyksellistää asioita toisin.


      • poiuytrdfgh

        olin selittämässä siitä miten nimenomaan kulttuureja voi sekoittaa "hullusti" tai älykkäästi.


      • Mitä_jos
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        olin selittämässä siitä miten nimenomaan kulttuureja voi sekoittaa "hullusti" tai älykkäästi.

        Mitä jos ne selitykset eivät liittyneet palstan aiheeseen. Johdattelet keskusteluja omaan suuntaasi.

        " Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita. "
        Varmasti. Sinun tietenkin ihmisten on jotenkin päästävä sinun höpötyksestäsi eroon. Ymmärrätkö ollenkaan että ihmiset eivät missään nimessä voi jäädä sinun höpötykseesi kiinni?

        Muistaakseni yksi mielisaurauksien diagnosoinnin historiaan liittyvä seikka on ollut aikoinaan sellainen, että sellaisia ihmisiä on alettu määrittelemään mielisairaiksi joiden puheita ei ole jaksettu kuunnella.
        ♻️Että revi siitä!
        1.Mitä sinä voisit tehdä että sinun puheesi ei olisi sellaista että niitä ei jaksettaisi kuunnella?
        2. Miten voisit puhua niin että sinua voitaisiin kuunnella?

        Odotan näihin vastausta.


      • poiuytrdfgh

        Itselläni kun on kokemusta molemmista. Kultturien sekoitus on erittäin hienovaraista taitoa vaativaa. Ja jos puhut eri kulttuureista jollekin, joka sekoittaa ne "hullusti" , niin siinä asiat sitten todellakin ovat hullusti. Mutta jos sovellat saman aineiston älykkäästi, tulos voi olla kaunis.


      • poiuytrdfgh
        Mitä_jos kirjoitti:

        Mitä jos ne selitykset eivät liittyneet palstan aiheeseen. Johdattelet keskusteluja omaan suuntaasi.

        " Minua on lukemattomia kertoja elämässäni kehotettu kirjoittamaan kirjakin, mutta olen tullut ajatukseen että todennäköisimmin en kirjoita, vaan teen muita taiteita. "
        Varmasti. Sinun tietenkin ihmisten on jotenkin päästävä sinun höpötyksestäsi eroon. Ymmärrätkö ollenkaan että ihmiset eivät missään nimessä voi jäädä sinun höpötykseesi kiinni?

        Muistaakseni yksi mielisaurauksien diagnosoinnin historiaan liittyvä seikka on ollut aikoinaan sellainen, että sellaisia ihmisiä on alettu määrittelemään mielisairaiksi joiden puheita ei ole jaksettu kuunnella.
        ♻️Että revi siitä!
        1.Mitä sinä voisit tehdä että sinun puheesi ei olisi sellaista että niitä ei jaksettaisi kuunnella?
        2. Miten voisit puhua niin että sinua voitaisiin kuunnella?

        Odotan näihin vastausta.

        Riippuu kuuntelijasta. Luurissakin osa toivoi saavansa keskustella kanssani uudelleenkin...ja toivoi että vielä törmäämme linjoilla. ..koska koki mielenkiintoiseksi aiheeni.


      • poiuytrdfgh

        Ei ole suinkaan niin että koko luuriväki olisi kyllästynyt minuun, ja valittelinkin sitä etten voi sille mitään että kyllästynyt väki otti ikäänkuin henkisen vallan. Pahoitteluni jos kritiikkini tulee ikäänkuin koko luurille. Se ei ole tarkoitettu henkilökohtaisesti kaikille vastaajille.


      • poiuytrdfgh

        Tietenkin jos koko luuriväki nyt luulee että kritisoin heitä kaikkia, niin ei sitten varmaan enää pidä minusta, Mutta en minä kritisoi heitä kaikkia, vaan nöitä juttuja mitä täällä selitän, näitä puheita.
        Tykkäsin mm. vanhemmasta miehestä joka pitkästä kokemuksestaan neuvoi: "Sinulla on itselläsi järkeä, ota härkää sarvista, ja käytä sitä !"
        Heti vointini koheni tuona päivänä-


      • Riippuu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Riippuu kuuntelijasta. Luurissakin osa toivoi saavansa keskustella kanssani uudelleenkin...ja toivoi että vielä törmäämme linjoilla. ..koska koki mielenkiintoiseksi aiheeni.

        Riippuu siis aina toisista ihmisistä, ei koskaan sinusta. Uskon vakaasti että nekin jotka sinua ensin saattavat kuunnella, uupuvat lopulta.
        Sinusta asia ei siis ollenkaan ole kiinni. Eipä tietenkään. Kuinka saatoinkaan kuvitella että sinä voisit asiaan mitenkään vaikuttaa. Puheesi on sinusta itsestäsi täysin irrallista ja riippumatonta ryöppyä.


      • Eiiii

        "Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä. "
        Eiiiii-i! Ei ikuna, voi jukra...
        MInä ja virkapukuinen poliisi... Ihan ihkua...💧💧

        Entä sinä ja poliisit?


      • poiuytrdfgh
        Riippuu kirjoitti:

        Riippuu siis aina toisista ihmisistä, ei koskaan sinusta. Uskon vakaasti että nekin jotka sinua ensin saattavat kuunnella, uupuvat lopulta.
        Sinusta asia ei siis ollenkaan ole kiinni. Eipä tietenkään. Kuinka saatoinkaan kuvitella että sinä voisit asiaan mitenkään vaikuttaa. Puheesi on sinusta itsestäsi täysin irrallista ja riippumatonta ryöppyä.

        No olisi minun meilejäkin jotkut netissäkin halunneet loputtomasti, mutten jaksanut kirjoittaa.
        Kun olin nuori kirjoitin niitä halutusti paljonkin. Sanontojani jopa kirjoitettiin ylös.
        Psykopaattini tosin pilasi osan nettituttavuuksistani, kun kerroin jotain hänen juttujaan eivät enää halunneet jatkaa, mutta muuten tykkäsivät jutuistani.
        Mm. ulkomaalainen lääkäri kehui että kirjoitan kuin miekkataistelija.


      • poiuytrdfgh

        Jotkut pitää jatkuvaksi kokemastaan huumoristani. Kokevat että kirjoitan aina humoristisesti asioista.


      • Missä

        Missä sinun henkilökohtaiset ystäväsi ovat? Siis ne jotka jaksavat sinua aina. Missä ovat ne jotka ovat hyväksyneet sinut sellaisena kuin olet ja ovat tavoitettavissasi aina, myös livenä, ihan oikeasti?
        En tarkoita sellaisia jotka eivät ole sitoutuneet sinuun ja voivat skipata sinut koska vain.


      • poiuytrdfgh

        Tämä viimeisin sosiaalinen kokemkseni luurit ja palsta...ovat elämäni huonoin sosiaalinen kokemus..ylivoimaisesti huonoin


      • Kehui
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No olisi minun meilejäkin jotkut netissäkin halunneet loputtomasti, mutten jaksanut kirjoittaa.
        Kun olin nuori kirjoitin niitä halutusti paljonkin. Sanontojani jopa kirjoitettiin ylös.
        Psykopaattini tosin pilasi osan nettituttavuuksistani, kun kerroin jotain hänen juttujaan eivät enää halunneet jatkaa, mutta muuten tykkäsivät jutuistani.
        Mm. ulkomaalainen lääkäri kehui että kirjoitan kuin miekkataistelija.

        "Mm. ulkomaalainen lääkäri kehui että kirjoitan kuin miekkataistelija."
        Kehui!
        Tuota voisi jatkaa...
        Minä olen kuvannut luultavasti samaa ilmiötä saippuamaisuutena. Eikä se ollut imarteluun puettu kehu.


      • poiuytrdfgh

        Toivottavasti tästä vielä saan ajatukset selkeeksi niin että pääsen näistä kuvioista 100% pois


      • Hyvä_S
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä viimeisin sosiaalinen kokemkseni luurit ja palsta...ovat elämäni huonoin sosiaalinen kokemus..ylivoimaisesti huonoin

        Hyvä. Sittenhän sinulla ei mitään hätää. Älä vain vaihda hyvää tyyliäsi äläkä koskaan epäile että siinä olisi mitään vikaa.


      • vakavana
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jotkut pitää jatkuvaksi kokemastaan huumoristani. Kokevat että kirjoitan aina humoristisesti asioista.

        Olen havainnut että juttuni suhteesta narsisteihin OVAT tragikoomisia. Siksi sitä koomisuutta on vaikea välttää, vaikka kuinka koettaisi olla asiallinen ja vakava, mitä asia tietysti myös on.


      • Eiiii
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Toivottavasti tästä vielä saan ajatukset selkeeksi niin että pääsen näistä kuvioista 100% pois

        "Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä. "
        Eiiiii-i! Ei ikuna, voi jukra...
        MInä ja virkapukuinen poliisi... Ihan ihkua...💧💧

        Entä sinä ja poliisit?


      • poiuytrdfgh
        Kehui kirjoitti:

        "Mm. ulkomaalainen lääkäri kehui että kirjoitan kuin miekkataistelija."
        Kehui!
        Tuota voisi jatkaa...
        Minä olen kuvannut luultavasti samaa ilmiötä saippuamaisuutena. Eikä se ollut imarteluun puettu kehu.

        Oman provosointisi takia kerroin kun yrität vihailla että olisin mielisairas koska juttuni ovat niin kiinnostamattomia...niin on minulla oikeus kertoa toisenlaisista kokemuksistani
        ja kunhan selviän näistä nykyisistä selväjärkisenä ulos, saan varmasti niitä myönteisiä kokemuksia lisää


      • Asia_
        vakavana kirjoitti:

        Olen havainnut että juttuni suhteesta narsisteihin OVAT tragikoomisia. Siksi sitä koomisuutta on vaikea välttää, vaikka kuinka koettaisi olla asiallinen ja vakava, mitä asia tietysti myös on.

        Asia harvinaisen selvä, hyvä vakavana


      • Peitti

        Peitti vahingon


      • poiuytrdfgh
        Hyvä_S kirjoitti:

        Hyvä. Sittenhän sinulla ei mitään hätää. Älä vain vaihda hyvää tyyliäsi äläkä koskaan epäile että siinä olisi mitään vikaa.

        Tottakai minulls tuli hermostovaurion johdosta muutos huonompaan tyyliin. Vaurio ei ollut kovinb pikkuinenkaabn oireistä päätellen.


      • En_jaksa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oman provosointisi takia kerroin kun yrität vihailla että olisin mielisairas koska juttuni ovat niin kiinnostamattomia...niin on minulla oikeus kertoa toisenlaisista kokemuksistani
        ja kunhan selviän näistä nykyisistä selväjärkisenä ulos, saan varmasti niitä myönteisiä kokemuksia lisää

        En jaksa kuunnella sinua. Ei välttämättä johdu siitä että olisit mielenkiinnoton, vaan siitä että pulppuat liikaa ja sinulta puuttuu itsekriittisyys kokonaan ainakin mitä tulee näihin nettikirjoituksiisi.


      • Jaksat

        Jaksat, kyllä jaksat, mutta en jaksa enää kuunnella sadatta kertaa samaa asiaa.


      • poiuytrdfgh

        Terveenä sekin on mahdollista että osaan hyvää tyyliä halutessani, mutta en tee sitä koska en halua teeskennellä-


      • poiuytrdfgh

        mieluummin yllätän myönteisesti kuin toisinpäin


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Terveenä sekin on mahdollista että osaan hyvää tyyliä halutessani, mutta en tee sitä koska en halua teeskennellä-

        Tyylistä tässä nyt ei ole kysymys, vaan asiasisällöstä.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tottakai minulls tuli hermostovaurion johdosta muutos huonompaan tyyliin. Vaurio ei ollut kovinb pikkuinenkaabn oireistä päätellen.

        Mistä alkaen sinulla on tämä hermostovaurio on havaittu? Onko jo siitä lähtien, kun isäsi löi kiukuissaan oven päähäsi, kouluaikaisista pääsi kolhimisista, vai tuosta 7-8 vuotta sitten tapahtuneesta päällesi putoamisesta?l


      • poiuytrdfgh

        Voin kertoa että nykyisellään käyttäydyn tarkoituksellisesti hieman yleisten sosiaalisten normien vastaisesti vapauttaakseni itseni varsin vahingolliseksi katsomastani mind controllista...ja vähentääkseni pelottavaa alttiuttani tulla manipuloiduksi.


      • 41neurologistavaivaa

        Onko se siis synnynnäisen tämä hermovauriosi? Jostainhan se on alkunsa saanut.


      • poiuytrdfgh

        Aivovauriota ei ole diagnosoitu.
        Mullahan on nää vauriot ympäri kehoa.
        Mutta ongelma lähti alkuunsa aivojen alueelta, joten en pidä mahdollisena että aivot olisivat siinä kummasti kokonaan säästyneet. Ja mulla on selviä aivovaurio-oireita kuten 7 vuotta kestänyt voimakas pään kiristyksen tunne, yhtäkkiä alkaneet loputtomat sanojen jankkaamiset, pätkivä tajunta....jne jne , lukuisten kykyjen yhtäkkinen menestys, joita olen saanu harjoiteltua takaisin.
        Siis aluksihan en yhtäkkiä kyennyt hahmottamaan paikkaa missä istun edes. Jouduin luurista kyselemään omaa olinpaikkaani. Mutta kummasti pystyin samalla puhumaan monimutkaisia asioita täysin järkevästi.


      • poiuytrdfgh

        Sain tämän vaurion 8 vuotta sitten. Ei todellakaan ole synnynnäinen ja minulla on 100% näyttö siitä


      • Ja_parasta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Voin kertoa että nykyisellään käyttäydyn tarkoituksellisesti hieman yleisten sosiaalisten normien vastaisesti vapauttaakseni itseni varsin vahingolliseksi katsomastani mind controllista...ja vähentääkseni pelottavaa alttiuttani tulla manipuloiduksi.

        Ja parasta ikinä että tulit sitä tekemään tänne narsismipalstalle. (Siis toisinpäin kun vitsi jää varmaan ymmärtämättä kuitenkin).

        Mutta mites ne poliisit? Kerropa vähän niistä taas.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aivovauriota ei ole diagnosoitu.
        Mullahan on nää vauriot ympäri kehoa.
        Mutta ongelma lähti alkuunsa aivojen alueelta, joten en pidä mahdollisena että aivot olisivat siinä kummasti kokonaan säästyneet. Ja mulla on selviä aivovaurio-oireita kuten 7 vuotta kestänyt voimakas pään kiristyksen tunne, yhtäkkiä alkaneet loputtomat sanojen jankkaamiset, pätkivä tajunta....jne jne , lukuisten kykyjen yhtäkkinen menestys, joita olen saanu harjoiteltua takaisin.
        Siis aluksihan en yhtäkkiä kyennyt hahmottamaan paikkaa missä istun edes. Jouduin luurista kyselemään omaa olinpaikkaani. Mutta kummasti pystyin samalla puhumaan monimutkaisia asioita täysin järkevästi.

        Siis olem jopa matkustanut yksin ulkomailla, mutta yhtäkkiä en osannut käydä kaupassa. Olen kauheesti joutunu harjoittelemaan ja nyt osaan käydä kaupassa.


      • Tuohonkin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aivovauriota ei ole diagnosoitu.
        Mullahan on nää vauriot ympäri kehoa.
        Mutta ongelma lähti alkuunsa aivojen alueelta, joten en pidä mahdollisena että aivot olisivat siinä kummasti kokonaan säästyneet. Ja mulla on selviä aivovaurio-oireita kuten 7 vuotta kestänyt voimakas pään kiristyksen tunne, yhtäkkiä alkaneet loputtomat sanojen jankkaamiset, pätkivä tajunta....jne jne , lukuisten kykyjen yhtäkkinen menestys, joita olen saanu harjoiteltua takaisin.
        Siis aluksihan en yhtäkkiä kyennyt hahmottamaan paikkaa missä istun edes. Jouduin luurista kyselemään omaa olinpaikkaani. Mutta kummasti pystyin samalla puhumaan monimutkaisia asioita täysin järkevästi.

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/nain-tunnistat-psykoosin-aivot-ovat-ensimmainen-uhri/
        "Psykoosi on yhteinen nimitys mielenterveyden häiriöille, joissa todellisuudentaju vääristyy – henkilöllä on vaikeuksia erottaa, mikä on todellisuutta ja mikä ei. Keskeisiä oireita ovat aistiharhat, harhaluulot ja vääristyneet tulkinnat ulkoisesta todellisuudesta."
        Tuohonkin siis liittyy neurologiaa, tutkimus on edistynyt.
        Mutta psykoosin puhkeamisesta ei tiedetä kovin paljoa.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aivovauriota ei ole diagnosoitu.
        Mullahan on nää vauriot ympäri kehoa.
        Mutta ongelma lähti alkuunsa aivojen alueelta, joten en pidä mahdollisena että aivot olisivat siinä kummasti kokonaan säästyneet. Ja mulla on selviä aivovaurio-oireita kuten 7 vuotta kestänyt voimakas pään kiristyksen tunne, yhtäkkiä alkaneet loputtomat sanojen jankkaamiset, pätkivä tajunta....jne jne , lukuisten kykyjen yhtäkkinen menestys, joita olen saanu harjoiteltua takaisin.
        Siis aluksihan en yhtäkkiä kyennyt hahmottamaan paikkaa missä istun edes. Jouduin luurista kyselemään omaa olinpaikkaani. Mutta kummasti pystyin samalla puhumaan monimutkaisia asioita täysin järkevästi.

        Aivotoiminnastahan se koko muun kehon hallinta lähtee, kuten havainnoinnit ja puheen ymmärrys. Näistä nettipuheistasi saa käsityksen, etteivät kaikki aivotoimintasi ole kohdillaan, koska poikkeavat yleisesti totutuista.


      • Pakko_sanoa
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Aivotoiminnastahan se koko muun kehon hallinta lähtee, kuten havainnoinnit ja puheen ymmärrys. Näistä nettipuheistasi saa käsityksen, etteivät kaikki aivotoimintasi ole kohdillaan, koska poikkeavat yleisesti totutuista.

        "koska poikkeavat yleisesti totutuista."
        Pakko sanoa että minulla ei ihan noin jämähtäneet kriteerit ole poikkeavuuden havaitsemiseen. Enkä sinänsä piittaisi poikkeavasta, kun sitähän voi poiketa vaikka edukseenkin...
        Mutta minua kiinnostaa tuo poiju ja poliisit.
        Jotenka ei nyt ole halukas vastaamaan.


      • Ambulanssi

        Ambulanssi vie kyllä oikeaan osoitteeseen tutkittavaksi. Olisiko traumapoli vai tietääkö joku paremman osoitteen? Siis ambulanssinhan poliisikin soittaa, tai 112 jos pyydät poliisia niin lähettävät ambulanssin kun kysyvät mitä tapahtuu.


      • 41neurologistavaivaa

        Eiköhän sellaisessa tilanteessa ole järkevämpää soittaa ambulanssi ja ensiapuhenkilökuntaa paikalle. Poliisi ei kykene tekemään mitään siinä vaiheessa.


      • Löydät

        "Hyvin vaarallinen paikka Aspergerille jonka aivotoiminta perustuu siihen että asiat ovat konkreettisesti yhtä sanojen kanssa. Siinä on hulluksi tulemisen vaara silloin.
        Joten nimellä toimiva maailma on siitä turvallisempi, että jos ihmisten väitteet alkaa liikaa poiketa konkretiasta, siitä voi ilmoittaa vaikka poliisille."
        Löydän kyllä tämänpäiväiset poliisin kaipuu juttusi helposti, vaikket nyt myönnäkään. Eikä ole ensimmäinen kerta. Jotain virahenkilöitä kaipaat ihan hirmusti tutkiskelemaan sinun kirjoituksiasi ja ajatuksiasi.


      • poiuytrdfgh

        Puhun vain poliisille, en hengenvaarallisille ihmisille. Ilmankos aloin saada edellispäivänä kauhukohtauksia.


      • Kuten

        Kuten meidän kaikkien kohdalla. Toivomme siksi vastavuoroisuutta keskusteluissakin.
        Ihan ufojuttuja suoraan kuutamosta ei tahtoisi lukea enempää.
        Sitä vain odotellessa että et jätät meidät.


      • No_mene
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Puhun vain poliisille, en hengenvaarallisille ihmisille. Ilmankos aloin saada edellispäivänä kauhukohtauksia.

        No mene puhumaan niille poliiseille. Saat varmaan sitten kerrankin sitä oikeudenmukaista kohtelua ja sinua kuunnellaan kunnolla ja oikein.


      • 41neurologistavaivaa
        Pakko_sanoa kirjoitti:

        "koska poikkeavat yleisesti totutuista."
        Pakko sanoa että minulla ei ihan noin jämähtäneet kriteerit ole poikkeavuuden havaitsemiseen. Enkä sinänsä piittaisi poikkeavasta, kun sitähän voi poiketa vaikka edukseenkin...
        Mutta minua kiinnostaa tuo poiju ja poliisit.
        Jotenka ei nyt ole halukas vastaamaan.

        Etköhän kaiken aikaa puutu juuri näihin poiun tavanomaisista poikkeaviin puheisiin ja kyselet niistä lisätietoa. Yleisestikään ei pyydellä poliisia ratkomaan onko puheet/teot totta, johon viittasin.


      • 41neurologistavaivaa

        Kerropa mitä uskot poliisin voivan siinä tilanteessa tehdä, kun kouristelet, on hengitysvaikeutta ja kehon halvausoireita.


      • poiuytrdfgh

        Jossakin tapauksissa se vaan voi olla elämän ja kuoleman kysymys ovatko puheet totta vai valetta ja tuollaisen tilanteen konkretisoituessa ei oikein ole muuta keinoa kuin soittaa poliisi, jos se meinataan arvioida väärin se tilanne siitä huolimatta että on selkeästi asia tuotu esiin.
        Vaikka siis useimmiten ne ei ole poliisiasioita ne näkemykset mikä on totta ja mikä valetta, jos niistä ei koidu hengenvaaraa tms.
        Mutta jos joku meinataan valehdella kuoliaiksi ja vielä mahdollisesti salata se kuoleman syy jatkean valehtelua, sitten nähdäkseni on poliisiasia.


      • 41neurologistavaivaa

        Miksi ihmeessä uskot, että joku haluaisi antaa sinulle "väärää" lääkettä hoitotilanteessa? Poliisi nyt tuskin tietää mikä lääke sopii sinulle antaa missäkin tilanteessa ja voisi siitä ohjeita antaa ja vahtia hoitajien oikeellisuutta lääkinnässä.


      • poiuytrdfgh

        No on minulle luurissa ehdoteltu minulle vaarallisia lääkkeitä, jotka vois pahimmassa tapauksessa olla jopa ympäristölle vaarallisia jos kovin yllättävä haittavaikutusreaktio tulisi. Niin kyllä mitä ilmeisemmin kaikenlaista voi ihmisten päässä pälkähdellä.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No on minulle luurissa ehdoteltu minulle vaarallisia lääkkeitä, jotka vois pahimmassa tapauksessa olla jopa ympäristölle vaarallisia jos kovin yllättävä haittavaikutusreaktio tulisi. Niin kyllä mitä ilmeisemmin kaikenlaista voi ihmisten päässä pälkähdellä.

        Et siis ymmärrä mikä ero on "luurin ehdotuksilla" ja konkreettisessa hoitotilanteessa? Tarvitsetko poliisin vahtimaan hoitohenkilöä, jos tarvitset jotain apua esim. lääkityksessä?


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Miksi ihmeessä uskot, että joku haluaisi antaa sinulle "väärää" lääkettä hoitotilanteessa? Poliisi nyt tuskin tietää mikä lääke sopii sinulle antaa missäkin tilanteessa ja voisi siitä ohjeita antaa ja vahtia hoitajien oikeellisuutta lääkinnässä.

        Mutta minä saatan tietää kokemuksesta jotain mitä joku lääkäri ei tiedä, ja kyllä lääkärin kuuluu silloin kuunnella. Jos ei kuuntele ja meinaa tehdä jotain vaarallista, kyllä silloin voi soittaa poliisin, Jos poliisi silti sallisi lääkärin tehdä tekosensa ja potilas sitten kuolisi, niin ainakin tapahtuma olisi poliisilla tiedossa.


      • poiuytrdfgh
        jäiepäselväksi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä mikä ero on "luurin ehdotuksilla" ja konkreettisessa hoitotilanteessa? Tarvitsetko poliisin vahtimaan hoitohenkilöä, jos tarvitset jotain apua esim. lääkityksessä?

        minun ympäristöni lääkärit vaikuttaa ihan fiksuille, eikä mikään näillä näkymin viittaa siihen että tarvitsisin asiassa poliisia.


      • 41neurolgistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta minä saatan tietää kokemuksesta jotain mitä joku lääkäri ei tiedä, ja kyllä lääkärin kuuluu silloin kuunnella. Jos ei kuuntele ja meinaa tehdä jotain vaarallista, kyllä silloin voi soittaa poliisin, Jos poliisi silti sallisi lääkärin tehdä tekosensa ja potilas sitten kuolisi, niin ainakin tapahtuma olisi poliisilla tiedossa.

        Itsesihän se on kerrottava vaivastasi kaikki mitä tiedät lääkärille ja hän se siten osaa lääkitä sinua oikeilla lääkkeillä. Kukaan lääkäri ei mutu tuntumalla tee mitään potilailleen. Poliisi ei voi puuttua lääkärin päätöksiin hoidosta.


      • poiuytrdfgh

        Jos olisin itse salannut 40 oiretta ja sitten se yksi olisi hoidettu vaarallisesti virheellisin oletuksin ?
        Oma vika ? Tuskin luurivastaaja olisi joutunut vastuuseen. Että kyllä aika selkäpiitä karmien välillä soittelin.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos olisin itse salannut 40 oiretta ja sitten se yksi olisi hoidettu vaarallisesti virheellisin oletuksin ?
        Oma vika ? Tuskin luurivastaaja olisi joutunut vastuuseen. Että kyllä aika selkäpiitä karmien välillä soittelin.

        Oletko tosiaan noin vedätettävissä, ettet itse tiedä mitä kertoa vaivoistasi lääkärille, vaan uskot kaiken mitä sinulle puhutaan luureissa. Ei ne sielläkään neuvo sinua väärin tekemään, vaan yrittävät edes jollain lailla neuvoa.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos olisin itse salannut 40 oiretta ja sitten se yksi olisi hoidettu vaarallisesti virheellisin oletuksin ?
        Oma vika ? Tuskin luurivastaaja olisi joutunut vastuuseen. Että kyllä aika selkäpiitä karmien välillä soittelin.

        Ja samaam aikaan fyysisesti niin vammautunut, etten omin jaloin olisi päässyt poliisilaitokselle. ...varskin koordinaatiovaikeuksien yms vuoksi


      • poiuytrdfgh

        Siksi olisi kenties vastuullani poistua täältä joo. ..ettei vielä syvemmin ongelmat palaa.


      • poiuytrdfgh

        Koska aikaahan siinä piti voittaa, että ehtii kasvaa uusia hermoratoja.
        Mutta tässä on jotain outoa...minulla on ollut useamman viikon aika kirkasta, mutta edellisiltana...siis olin puhunut psykopaattini kanssa enemmän, sitten maininnut hänestä täällä ja sitten hän saanut kehuja täällä ja sitten se iski se kohtaus. ..ja olotilani oli hetkessä hyvin huono.
        Eli mitä tästä pelotuksesta opin. Ei enää soittoja psykopaatilleni eikä hänen puheensa toistamista kenellekään. Sitä kautta avautuu tosi kumma maailma minulle. ..kun nuo yhdistyy..
        Muu maailmani on ihan normaali


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja samaam aikaan fyysisesti niin vammautunut, etten omin jaloin olisi päässyt poliisilaitokselle. ...varskin koordinaatiovaikeuksien yms vuoksi

        Sä siis kuvittelet mitä mahdollisesti olisi tapahtunut, jos olisit tehnyt jotain, mitä luurissa neuvoivat. Mitään pahaa ei ole kuitenkaan tapahtunut. olisi varmaan viisaampi elää tässä todellisuudessa, eikä "maalailla kauhukuvia".


      • järjetöntä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Koska aikaahan siinä piti voittaa, että ehtii kasvaa uusia hermoratoja.
        Mutta tässä on jotain outoa...minulla on ollut useamman viikon aika kirkasta, mutta edellisiltana...siis olin puhunut psykopaattini kanssa enemmän, sitten maininnut hänestä täällä ja sitten hän saanut kehuja täällä ja sitten se iski se kohtaus. ..ja olotilani oli hetkessä hyvin huono.
        Eli mitä tästä pelotuksesta opin. Ei enää soittoja psykopaatilleni eikä hänen puheensa toistamista kenellekään. Sitä kautta avautuu tosi kumma maailma minulle. ..kun nuo yhdistyy..
        Muu maailmani on ihan normaali

        Tuo on jo uskomatonta, että saat jotain kohtauksia siitä, kun soitat tälle "psykopaatillesi" ja häntä jos vielä joku sattuu kehumaan, niin sinun hermovauriosi järkkyy entistä enemmän.


      • poiuytrdfgh

        Minulle jotenkin se muiden väärältä tuntuva tulkinta tuntuu emotionaalisesti pahemmalle kuin äitini erikoiset puheet.


      • poiuytrdfgh

        Siitä väärästä tulkinnasta tulee emotionaalisesti sanoinkuvaamotn kuvotus.
        Se mun ja äitini välinen oma tulkinta ei tunne niin pahalle läheskään.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siitä väärästä tulkinnasta tulee emotionaalisesti sanoinkuvaamotn kuvotus.
        Se mun ja äitini välinen oma tulkinta ei tunne niin pahalle läheskään.

        Jotenkin äitikin tuntee tuon kuvotuksen. On sanonut minulle monta kertaa, että kuinka kestän puhua ihmisille asioistani että hänelle tulisi kauhea olo vastaavassa.
        No myönnän äiti, kuvottaa kyllä


      • jokaisenomamielipide
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulle jotenkin se muiden väärältä tuntuva tulkinta tuntuu emotionaalisesti pahemmalle kuin äitini erikoiset puheet.

        Eivät ne ole vääriä muiden tulkinnat äidistäsi, vaan poikkeavat sinun käsityksestäsi. Kaikki kun eivät ole samaa mieltä kanssasi äidistäsi, vaikka eivät häntä sen paremmin edes tunne kuin mitä olet kertonut hänestä.


      • ymmärrys
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jotenkin äitikin tuntee tuon kuvotuksen. On sanonut minulle monta kertaa, että kuinka kestän puhua ihmisille asioistani että hänelle tulisi kauhea olo vastaavassa.
        No myönnän äiti, kuvottaa kyllä

        Hän tuntee kuvotusta sinun kerronnastasi itsestäsi, ei hänestä itsestään.


      • poiuytrdfgh

        Jos mun äiti ilmaise ettei rakkaudella ole virkaa, niin hänelle ei sitten ole. ja piste. Jos hän alkaa toisin väittää niin katsotaan tilannetta sitten uudessa valossa.

        Minä en alkaa käsittelemään täällä omakohtaisesti kaikenmaailman ihmisten sisälle kompleksien keskelle piiloutunutta rakkautta. Se on eri aihe.

        Äiti on aika hyvä joskus huoltamaan minua ikäänkuin vaikka hänelle kuuluvana koneena. Vakavia hammasongelmiani hän auttaa välillä hoidattamaan. Olo on kuin hän fiksauttaisi tosiaan jonkun omistusesineensä osan. Ja hammasasioissa hänestä yhtäkkiä tulee fiksu ja pätevä.
        kiitokset siitä hänelle. Se on varmaan parasta mahdollista mitä psykopaatilta voi saada. Mutta voi hyvä Luoja jos asia on henkisempi. ..hetkessä muuttuu kuin kiemurtelevaksi käärmeeksi.


      • poiuytrdfgh
        ymmärrys kirjoitti:

        Hän tuntee kuvotusta sinun kerronnastasi itsestäsi, ei hänestä itsestään.

        Mistä sinä tiedät mitä minun äitini tuntee ? Sellainen luulo kuvottaa minua-.
        Minä arvaan: Jos hän lukee näitä, voi vähän kyherrellä ja tiuskia kuinka typeriä minä ja te ollaan. Ja sitten kääntyy kannoillaan ettei moiselle typeryydelle enempää huomiota anna-


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos mun äiti ilmaise ettei rakkaudella ole virkaa, niin hänelle ei sitten ole. ja piste. Jos hän alkaa toisin väittää niin katsotaan tilannetta sitten uudessa valossa.

        Minä en alkaa käsittelemään täällä omakohtaisesti kaikenmaailman ihmisten sisälle kompleksien keskelle piiloutunutta rakkautta. Se on eri aihe.

        Äiti on aika hyvä joskus huoltamaan minua ikäänkuin vaikka hänelle kuuluvana koneena. Vakavia hammasongelmiani hän auttaa välillä hoidattamaan. Olo on kuin hän fiksauttaisi tosiaan jonkun omistusesineensä osan. Ja hammasasioissa hänestä yhtäkkiä tulee fiksu ja pätevä.
        kiitokset siitä hänelle. Se on varmaan parasta mahdollista mitä psykopaatilta voi saada. Mutta voi hyvä Luoja jos asia on henkisempi. ..hetkessä muuttuu kuin kiemurtelevaksi käärmeeksi.

        No siinähän se perimmäinen syy äitisi moittimiseen taas tuli. Hän ei osoita kiintymystään ja helliä emootioitaan sinua kohtaan haluamallasi tavalla. On varmaankin käytännön ihminen, joka osoittaa sen tuolla tavoin käytännön tekoina.


      • poiuytrdfgh

        Voi hän jossain kohtaa tykätäkin tästä että häntä näin joukolla ihmetellään ainakin että vähän siitä lisäväriä elämään. Koska muutoin minä olisin se huomion saaja eikä hän.


      • ymmärrys
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä minun äitini tuntee ? Sellainen luulo kuvottaa minua-.
        Minä arvaan: Jos hän lukee näitä, voi vähän kyherrellä ja tiuskia kuinka typeriä minä ja te ollaan. Ja sitten kääntyy kannoillaan ettei moiselle typeryydelle enempää huomiota anna-

        Juurihan sen itse kerroit klo. 16.26 mikä häntä' kuvottaa.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        No siinähän se perimmäinen syy äitisi moittimiseen taas tuli. Hän ei osoita kiintymystään ja helliä emootioitaan sinua kohtaan haluamallasi tavalla. On varmaankin käytännön ihminen, joka osoittaa sen tuolla tavoin käytännön tekoina.

        En ole moittinut.
        Oletko koskaan lukenut psykopaateista. He ovat tuollaisia.
        Mistä tiedät kumman tulkinta on oikea sun vai mun.
        Mistä tiedät että hän on tavallinen käytännön ihminen vai psykopaatti-. Miten erotat sen jos sama käytös esim tuossa asiassa sopii molempiin erilaisella tunnesisällöllä ?
        Jos äitini on psykopaatti, siinä tapauksessahan sinä häntä haukut, koko aika viestit että vain tavallinen tunneäiti olisi hyvä, ei psykopaatti joka fiksaa omaisuutensa.


      • poiuytrdfgh
        ymmärrys kirjoitti:

        Juurihan sen itse kerroit klo. 16.26 mikä häntä' kuvottaa.

        Hän tarkoitti ettei itse itsestään kestäisi puhua . Että yhtä luurisoittoa enempää ei kestäisi puhua-..


      • poiuytrdfgh

        siis ettei kestäisi toimia itsensä kanssa kuten minä itseni. ..että omaa sisintä muille puhelee.
        Mulle hän on nykyään toistanut oppia ettei siitä koskaan pidä kertoa. ..ja se että minut nuorena houkuteltiin puhumaan avoimesti oli minulle opiksi, ettei niin tule tehdä-
        Luin että psykopaatit noin yleensä ilmaisee asiat opetuksiksi, he opettaa ihmisiä, kokee opettavansa


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ole moittinut.
        Oletko koskaan lukenut psykopaateista. He ovat tuollaisia.
        Mistä tiedät kumman tulkinta on oikea sun vai mun.
        Mistä tiedät että hän on tavallinen käytännön ihminen vai psykopaatti-. Miten erotat sen jos sama käytös esim tuossa asiassa sopii molempiin erilaisella tunnesisällöllä ?
        Jos äitini on psykopaatti, siinä tapauksessahan sinä häntä haukut, koko aika viestit että vain tavallinen tunneäiti olisi hyvä, ei psykopaatti joka fiksaa omaisuutensa.

        Sinäkö esineellistät itsesi äitisi omaisuudeksi? Pidän häntä käytännön ihmisenä, kun huolehtii vielä 50 vuotiaan hampaiden hoidostakin, kun tämä ei itse kykene. Ei se vaikuta millään lailla psykopaatin ominaisuudelta, tai teoilta. Osoittaa siten välittävänsä sinun hyvinvoinnistasi.


      • poiuytrdfgh

        Mut siis minä tunnen sen ettei hällä ole sellaista tiettyä tunnetta ja kyllä joku muukin jos hyvin tuntee niin voi erottaa sen että minussa on jokin emootio jota hänessä ei ole. Siis jos molmmat hyvin tuntee.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Sinäkö esineellistät itsesi äitisi omaisuudeksi? Pidän häntä käytännön ihmisenä, kun huolehtii vielä 50 vuotiaan hampaiden hoidostakin, kun tämä ei itse kykene. Ei se vaikuta millään lailla psykopaatin ominaisuudelta, tai teoilta. Osoittaa siten välittävänsä sinun hyvinvoinnistasi.

        Joo mutta miksi ei välitä mistään muusta minun asiastani kuin fiksattavasta ?
        Täysi välinpitämätöömyys hirvittäviin kärsimyksiin, mutta yhtäkkiä pirteänä vähän fiksailee kun meinaa kuolema tulla.


      • poiuytrdfgh

        Tulkitset minuakin koko aika väärin- Selitän aihetta verraten psykopaatteihin liittyviin ilmiöihin joissa niitä on lueteltu, en valittaakseni äidistäni. Ja toi lopulta yllätyin että tuo hampaiden fiksaaminenkin ei ole yhtään ristiriidassa sen kanssa että olisi psykopaatti. En tarkoitan että siinä olisi mitään huonos tai pahaa, vaan semmonen voi psykopaatilta juurikin hoitua näppärämmin kuin jokin muunlainen asia. Siis jos emootio ilmenee VAIN hampaiden fiksauksen kautta tai vastaavan, mutta ei koskaan muulla tavoin.


      • poiuytrdfgh

        Voi sitten sanoa tyytyväisenä: "Enks hoitanutkin hyvin ?"

        Joo kyllä nuo tietyt fiksaukset


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo mutta miksi ei välitä mistään muusta minun asiastani kuin fiksattavasta ?
        Täysi välinpitämätöömyys hirvittäviin kärsimyksiin, mutta yhtäkkiä pirteänä vähän fiksailee kun meinaa kuolema tulla.

        Eihän sinulla kertomasi mukaan enää ole suuria kärsimyksiä, vaan olet hyvin jo parantunut. Ei kai sitä nyt enää sinun ikäistäsi naista kohdella söpösttelemällä kuten lapsia. Tuo on jo äärimmäistä läheisriippuvuutta.


      • poiuytrdfgh

        Ei psykopaatit ole mitään hirmuja jotka ei ikinä tee mitään hyvää. Ei se että tekee otain toisille hyödyllistä poissulje sitä että olisi psykopaatti. Tekeehän Sam Vakninkin oikein hyväntekeväisyystyötä sanoisin.


      • poiuytrdfgh

        Sanoin yleensä vain pikaisesti että oireita on lukuisia- tai jotain sinnepäin. Ku ei niitä kestänyt ajatella. Vietinkin ensimmäiset ajat mielikuvitusmaailmassa kestääkseni, Siitä mun uusin taide syntyi.


      • poiuytrdfgh

        Keho eli hirveissä tuskissa....mutta sisäisesti olen myös samalla kokenut jotain upeaakin...elämäni ensimmäisen ihastumisenkin ....vaikka se olikin mielikuvitusta.


      • poiuytrdfgh

        Ja mistä minä olisin saanut toisenlaisen loogisen logiikan jota tavallaan psykopaattinikin on todistanut , jos se ei olisi yhtään peruja mistään ?

        Ei ole kauaakaan kun tarkensin hänelle kulttuuritulkintaa sanomalehtitulkinnasta,
        Sitten psykopaattikin hoksas: "Katsos kuinka minäkin ensin ajattelin sen sanomalehtitulkinnan mukaan !"


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei psykopaatit ole mitään hirmuja jotka ei ikinä tee mitään hyvää. Ei se että tekee otain toisille hyödyllistä poissulje sitä että olisi psykopaatti. Tekeehän Sam Vakninkin oikein hyväntekeväisyystyötä sanoisin.

        En tiedä minkälaisina sinä ymmärrät ja pidät psykopaatteja, mutta itse en koe äitiäsi psykopaatiksi sen vuoksi, ettei osoita niitä lämpimiä emotionaalisia tunteitaan sinulle ja vieläpä sinun haluamallasi tavalla. Yrität vakuuttaa äitisi olevan sinua huonompi "viisaudessaan" ja kykeneväisyydessään. Koet olevasi kaikin tavoin parempi ihmisenä kuin hän, kun olet niin ylettömän empaattinen ja yrität tuoda häntä "pimeydestä" valoon. Mitä silläkin sitten tarkoittanetkaan.


      • poiuytrdfgh

        Hukkasin sen parhaan psykopatiasivustoni ja nyt se on täältäkin poistettu.
        Mutta tosiaan netti pursuaa juttua psykopaateista. ..ei info äkkiä lopu...


      • poiuytrdfgh

        Mutta äidillä ei ole sellaisia henkisiä kiinnostuksia kuin minulla ollenkaan ja isä ei tiedä hengen asioiista mitään...kertoi juuri nähneensä painajaisen että hänen olisi pitänyt kirjoittaa aine, muttei osannut kirjoittaa mitään.


      • poiuytrdfgh

        Olen kai jo todistanut sen että olen kirjoittanut satoja sivuja sähköpostia, koska ei välttis ottaneet sitäkään todeksi että kun kysyivät luurissa olenko koittanut ongelmieni kirjoittamista kun sanoin että satoja sivuja olen jo kirjoittanut ellei 1000. Niin en tyhjää puhunut tuolloinkaan . täältä jo löytyy hyvät pätkät täällä suomi24stä nyt. Vieläkö olisi hyvä kirjoittaa ?


      • poiuytrdfgh

        Enkä jaksa jokaiselle erikseen puhua pitkää juttua jollein auttajalle tms. Parempi näin kaikille kerralla. ..pääsee vähemmällä vaivalla.


      • Niin_mitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Enkä jaksa jokaiselle erikseen puhua pitkää juttua jollein auttajalle tms. Parempi näin kaikille kerralla. ..pääsee vähemmällä vaivalla.

        Niin mitä kaikille kerralla? Keille kaikille? Ainakaan minä en ole missään luurissa ikinä ollut. Eikä tuo toinenkaan varmaan. Sinulla on vain ehkä pari erittäin kriittistä lukijaa eikä muita.


      • Voit_sitten
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Voi hän jossain kohtaa tykätäkin tästä että häntä näin joukolla ihmetellään ainakin että vähän siitä lisäväriä elämään. Koska muutoin minä olisin se huomion saaja eikä hän.

        Voit sitten jossain toisaalla kertoa suureellisesti kuinka sinua ja varsinkin sinun äitiäsi tällaisella palstalla on ihmetelty.
        Minusta nyt ei ole mitenkään ihmetelty ollenkaan. Vaan ihan vaan yritetty löytää jotain järkeä sinun ja sinun sepustuksiesi välille. Sinulla todella hyvin omituisia päähänpinttymiä ja ainahan sitä voi koittaa jotain ajatusta auttaa eteenpäin...


      • Kiitos_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta minä saatan tietää kokemuksesta jotain mitä joku lääkäri ei tiedä, ja kyllä lääkärin kuuluu silloin kuunnella. Jos ei kuuntele ja meinaa tehdä jotain vaarallista, kyllä silloin voi soittaa poliisin, Jos poliisi silti sallisi lääkärin tehdä tekosensa ja potilas sitten kuolisi, niin ainakin tapahtuma olisi poliisilla tiedossa.

        Kiitos samoin. Taaskin ihan vain tavallinen juttu. Minä tiedän itsestäni ihan tuhottoman paljon asiaa mitä lääkäri ei tiedä ja minuakin voidaan hoitaa väärin jos ei kuuntelisi minua. Olenpa kääntynyt kannoillani muutamankin kerran kun lääkäri ei ole minua kuunnellut. Mutta en nyt vain pidä sitä minään maailman ihmeenä kun en ole itsestäni tekemässä mitään suurta kummallisuutta missään...


      • Vähän
        Kiitos_ kirjoitti:

        Kiitos samoin. Taaskin ihan vain tavallinen juttu. Minä tiedän itsestäni ihan tuhottoman paljon asiaa mitä lääkäri ei tiedä ja minuakin voidaan hoitaa väärin jos ei kuuntelisi minua. Olenpa kääntynyt kannoillani muutamankin kerran kun lääkäri ei ole minua kuunnellut. Mutta en nyt vain pidä sitä minään maailman ihmeenä kun en ole itsestäni tekemässä mitään suurta kummallisuutta missään...

        Vähän merkkailen että minä tänne laittanut kommenttia.
        ✴️


      • Siis_eikö
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Puhun vain poliisille, en hengenvaarallisille ihmisille. Ilmankos aloin saada edellispäivänä kauhukohtauksia.

        ...kauhukohtauksia.

        Siis eikö tuollainen nyt ole jotain psykoosia oikeasti, ihan aikuisten oikeasti.
        Poliisia aika usein vainoharhaiset ihmiset kait haluavat tuekseen, että heitä vainotaan ja heiltä varastetaan vaikkei niin kukaan tekisikään oikeasti.
        Turha varmaan sanoa että mene lääkäriin. On sanottu niin monta kertaa.


      • poiuytrdfgh

        Ne ovat emootioita. Ihmettelin itse kauan mitä ne ovat, kunnes luin että kauhuhan on yksi emootioiden joukosta.
        Jos olet esim-. henkihieverissä koet helpommin kauhua.


      • poiuytrdfgh

        Täältä puuttuu kaikki oleellisin teksti mikä tähän liittyy viestipoistojen vuoksi, siksi teksti on HARHAANjohtava, ja jos tuohon harhaanjohtavuuteen oikeasti alkaisi joku uskoa muuta kuin anonyymissä hömppänetissä enintään, soittaisin poliisille.


      • poiuytrdfgh
        Niin_mitä kirjoitti:

        Niin mitä kaikille kerralla? Keille kaikille? Ainakaan minä en ole missään luurissa ikinä ollut. Eikä tuo toinenkaan varmaan. Sinulla on vain ehkä pari erittäin kriittistä lukijaa eikä muita.

        No mutta juttunne muistuttaa niitä huonoimpia luurivastaajia niin siksi olette vähän kuin heidän paikallaan, Siten teistä on harmia enemmän luurille kuin minusta, koska ylläpidätte luurikritiikkiäni.


      • poiuytrdfgh

        Kaikille siinämielessä etten tiedä ketkä asiastani tai valetta siitä ovat kuulleet. Jokukin luurissa mainosti: "Et tiedäkään kuka minä olen". No aivan. Kävi mahdottomaksi soitella luuriin lukuisille ja koittaa korjata asiaa. Kuulin luurista, että kuulemma joillekin muillekin on tullut jotain tämmöstä ylimääräistä soittelun tarvetta asioiden korjaamiseksi tai selventämiseksi.


      • poiuytrdfgh

        Koska siis koen silleen tulleeni osittain huijatuksi ja manipuloiduksi, että kun aloittaa soittamisen luulee että siellä kuuluu minulle tulla kokemus että minun itseni elämästäni kertoma kokemukseni tulee kuulluksi. Mun mielestä heidän e i kuulu muunnella sitä kokemusta.
        Mutta muuntelua tapahtui niin paljon että miltei persoonani meinattiin vaihtaa.


      • poiuytrdfgh

        Ja kokemuksessa oli mind controllin piirteitä, niin tuli tarve tulla tänne "vapauttamaan kieleni ja mieleni"
        ESim sanan psykopaatti käyttäminen oli oleellista, että löysin oikean informaation äärelle. Se ei muutoin ole tärkeä henkilön nimittämiseksi sillä nimellä, vaan sen sanan avulla kokemuksrt jäsentyi paremmin.


      • poiuytrdfgh

        Kun ajattelen äitiäni psykopaattina (oli tai ei), hänen manipulatiivinen vaikutuksensa lievenee.
        Joten minulle hyvä ajatella hänet psykopaatiksi. Ei siitä kuitenkaan hänelle ole haittaa, koska en vihaa tai syrji psykopaatteja.


      • poiuytrdfgh

        Eli kuten äidin kanssa sovimme:
        Minun elämäni tarinassa hän voi olla psykopaatti, mutta omassa elämässään hän ei ole psykopaatti. Täten parhaiten kumpikin voi olla vapaasti oma itsensä. Ratkaisu on hieman erikoinen, mutta alkaa tuntua minulle yhä järkevämmälle.


      • poiuytrdfgh

        Typerää olisi mennä jonkun asiantuntijan eteen riitelemään lopuksi ikää onko hän psykopaatti, kun hän voi yhtä aikaa olla ja ei olla psykopaatti. ..ja tilanteen mukaan. Nerokasta melkein. Ihan aika hyvä idea mielestäni, Paras mahdollinen sopuratkaisu, vähän kuin kompromissi.


      • poiuytrdfgh

        Kas kun en minäkään ensin luovanakaan ihmisenä meinannut kunnolla hahmottaa tällaista ratkaisumahdollisuutta. Mutta tämä tuntuu aika vapauttavalle itseasiassa. Äiti on siis tai ei ole psykopaatti riippuen mistä näkökulmasta katsoo. Ja miksipä meitä pitäisi fiksata yhteen rooliin ?
        Välillä joku voi kihistä kuin käärme, välillä livertelee,


      • poiuytrdfgh

        Mitähän jos soittaisin luurin ja sanoisin että äiti on käärmeilevä lintu tai lentävä käärme, Kävisikö paremmin...


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei hän kyllä mikään rakkaus-ihminen ole. Miksi kummassa pitäisi väittää olevan kun ei ole ?
        Vale se on pahin.


      • poiuytrdfgh
        Siis_eikö kirjoitti:

        ...kauhukohtauksia.

        Siis eikö tuollainen nyt ole jotain psykoosia oikeasti, ihan aikuisten oikeasti.
        Poliisia aika usein vainoharhaiset ihmiset kait haluavat tuekseen, että heitä vainotaan ja heiltä varastetaan vaikkei niin kukaan tekisikään oikeasti.
        Turha varmaan sanoa että mene lääkäriin. On sanottu niin monta kertaa.

        Pointti on siinä että hermostovammautuneena ei välttämättä suoriudu kannoillakääntymisestä tai mistään normaaliin tapaan. Tältä osin 99% ihmisiltä puuttuu empatia kokonaan, ja siksi tilanne voi aiheuttaa kauhuakin.


      • poiuytrdfgh

        Jos et ole itse normaaliin tapaan toimintakykyinen ja muut eivät kuuntele sinua, vääristelevät sen mitä saat sanotuksi ja ovat 100% ilman empatiaa todelliselle tilanteellesi, se on todella kauhistuttavaa ja voi olla oikestikin vaarallista. Ja he ei ollenkaan hoksaa sitä mikä siinä on kaikkein vaarallisinta, vaan ajattelee kaikkea muuta.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Pointti on siinä että hermostovammautuneena ei välttämättä suoriudu kannoillakääntymisestä tai mistään normaaliin tapaan. Tältä osin 99% ihmisiltä puuttuu empatia kokonaan, ja siksi tilanne voi aiheuttaa kauhuakin.

        Olen huomannut sinun saavan niitä kauhukohtauksia aina, kun joku on eri mieltä kanssasi asiasta kuin asiasta. Koko hermojärjestelmäsi järkkyy, kun koet emotionaaliset iskut negatiivisina.


      • poiuytrdfgh

        Etkä voi kertoa sitä heille, koska hermostosi ei kestä käsitellä siitä seuraavaa heidän kiukkuemootiotaan, jota he sitten ryöpyttelee suuremmallakin joukolla...


      • poiuytrdfgh

        Voit kertoa tämän heille vasta kun kykenet edes sanallisesti puolustamaan itseäni, koska jos sanot aiemmin, he lyttää sinut ja väittää ettei sinua edes koskaan ollut olemassa, Ja joka tapauksessa kaikki on sinun syytäsi koska itse et puolustanut itseäsi. koska hermosto oli vaurioitunut.
        Inuitio sanoi: "Nyt pileeksi hiljaa näkymättömänä kolossasi, kunnes olet vahvempi . "


      • omaasyytäsi

        Henkilö, joka arvostelee keskusteluissa muut kommentoijat manipuloijiksi mielipiteittensä vuoksi ja vanhempansa psykopaatiksi, hermostovaurioita aiheuttaviksi kommentoijiksi, ei tarvitse, eikä tule saamaan empatiaa. Sitähän sinä täällä näyt kerjäävän. Täällä ei näy kukaan olevan myötätuntoisesti puolellasi. Herätät pelkästään negatiivisia tunteita muissa kirjoittajissa.


      • poiuytrdfgh

        Jouduin viettään muutaman vuoden piileksien ja "virtuaalipakolaisena" ulkomailla. Kerran ylitin pakolaismatkalla jopa hieman "rajaa" ominpäin, mistä tuli satikutia, Mutta kai sitten asiasta sopu tuli. En tiedä, mutta luulen niin.


      • poiuytrdfgh

        Pakolaismatka kuitenkin tuotti monia hyviä tuloksia. Jos täällä minua seuraa muutama ihmistä negatiivisin ja jokunen positiivisin tuntein, niin siellä rajan tuolla puolen 3000 ja joka päivä jokunen lisää. Joten en oikeesti tarvi tätä paikkaa. Vain aivot jumiutui joihinkin kokemuksiin.


      • poiuytrdfgh

        Noh ...on minut aikoinaan jopa fyysisesti majoitettu ulkomailla pakolaisalennuksin poikkeuksellisesti suomalaisena.


      • poiuytrdfgh

        Vanhemmillani ei ole henkistä asuinpaikkaa missään muualla, niin ihan reilua että he valtaa alan täällä ja minulle on hyvin henkistä tilaa maailmalla ilman erityisjärjestyjäkin.


      • Jos_olisit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Koska siis koen silleen tulleeni osittain huijatuksi ja manipuloiduksi, että kun aloittaa soittamisen luulee että siellä kuuluu minulle tulla kokemus että minun itseni elämästäni kertoma kokemukseni tulee kuulluksi. Mun mielestä heidän e i kuulu muunnella sitä kokemusta.
        Mutta muuntelua tapahtui niin paljon että miltei persoonani meinattiin vaihtaa.

        "... luulee että siellä kuuluu minulle tulla kokemus että minun itseni elämästäni kertoma kokemukseni tulee kuulluksi. Mun mielestä heidän e i kuulu muunnella sitä kokemusta. "

        Jos olisit katsonut kelloa soittaessasi, niin kuinka kauvan ajattelisit että kului aikaa kun se "muuntelu" alkoi?
        ✴️


      • Vastaan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No mutta juttunne muistuttaa niitä huonoimpia luurivastaajia niin siksi olette vähän kuin heidän paikallaan, Siten teistä on harmia enemmän luurille kuin minusta, koska ylläpidätte luurikritiikkiäni.

        "... paikallaan, Siten teistä on harmia enemmän luurille kuin minusta, koska ylläpidätte luurikritiikkiäni. "

        Vastaan sinulle koska ajattelen sinun olevan sairas. Tämä ajatus sairautesi laadusta on tullut vasta hiljan erään satunnaisen? vinkin jälkeen.
        Toivon sinun kääntyvän nyt todella lääkärin puoleen ja olevan avoin noista kuvitelmistasi ja ahdistustesi aiheuttajista. Ilman pitkiä selvityksiä.
        Ensialkuun ajattelin että kyse sinun tietyistä puutteellisista ajatuskehitelmistäsi, kuten tietenkin osittain onkin, mutta nyt ajattelen että taustalla sairastuminen vähän muunlaiseen juttuun. Tarvitset luotettavia eläviä oikeita ihmisiä tueksesi.

        Ei kun kuuntele!

        Tämä pasta ei vastaa mihinkään tämänhetkiseen tarpeeseesi oikein. Siinä olet oikeassa. Eivät myöskään luurit. Mutta vielä vähemmän tämä palsta. Aivan oikein. Vielä vähemmän.

        Tämä palsta ei siis vastaa sinun tarpeisiisi oikein. Asia on pläkkiselvä.

        Mietithän nyt sitä lääkäriin menoa oikeasti.


      • Varmasti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä viimeisin sosiaalinen kokemkseni luurit ja palsta...ovat elämäni huonoin sosiaalinen kokemus..ylivoimaisesti huonoin

        "... kokemus..ylivoimaisesti huonoin"

        Vamasti, ihan varmasti.
        Mene kiltti sinne lääkäriin. Äläkä maalaile siellä mitään tiedoillasi vaan kerrot noista keskeisistä oireistasi. Sosiaalisen elämäsi köyhtymisestä ja siitä miten sinua ei ymmärretä missään.


      • 41neurologistavaivaa
        Vastaan kirjoitti:

        "... paikallaan, Siten teistä on harmia enemmän luurille kuin minusta, koska ylläpidätte luurikritiikkiäni. "

        Vastaan sinulle koska ajattelen sinun olevan sairas. Tämä ajatus sairautesi laadusta on tullut vasta hiljan erään satunnaisen? vinkin jälkeen.
        Toivon sinun kääntyvän nyt todella lääkärin puoleen ja olevan avoin noista kuvitelmistasi ja ahdistustesi aiheuttajista. Ilman pitkiä selvityksiä.
        Ensialkuun ajattelin että kyse sinun tietyistä puutteellisista ajatuskehitelmistäsi, kuten tietenkin osittain onkin, mutta nyt ajattelen että taustalla sairastuminen vähän muunlaiseen juttuun. Tarvitset luotettavia eläviä oikeita ihmisiä tueksesi.

        Ei kun kuuntele!

        Tämä pasta ei vastaa mihinkään tämänhetkiseen tarpeeseesi oikein. Siinä olet oikeassa. Eivät myöskään luurit. Mutta vielä vähemmän tämä palsta. Aivan oikein. Vielä vähemmän.

        Tämä palsta ei siis vastaa sinun tarpeisiisi oikein. Asia on pläkkiselvä.

        Mietithän nyt sitä lääkäriin menoa oikeasti.

        Eiköhän poiu ole psykiatrisen hoidon piirissä ja mahdollisesti asuukin jonkunlaisessa tuetussa asuinympäristössä, ellei sitten aivan hoitolaitoksessa. Noin harhainen henkilö ei tule itsekseen toimeen.


      • Mitä_nyt_onkaan
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Eiköhän poiu ole psykiatrisen hoidon piirissä ja mahdollisesti asuukin jonkunlaisessa tuetussa asuinympäristössä, ellei sitten aivan hoitolaitoksessa. Noin harhainen henkilö ei tule itsekseen toimeen.

        Ei tällaisella avoimella palstalla voi tietää mikä kukakin on. Mutta avohoidossa ollut jo pitkään todella huonokuntoisia eikä varmaan etsimällä etsitä potilaita jos nämä itse eivät ole halukkaita mitään hoitoa vastaanottamaan.
        Kuten tuollainen esipsykoosia oirehtiva voi väliin olla selkeä väliin niitä oireita niin vaikea nyt mihinkään ohjata jos itse ei tahto eikä välitä, eikä huomaakaan välttämättä vaan luulee ihan joksikin liika älyksi niitä oireitaan.
        https://www.studio55.fi/terveys/article/psykoosi-voi-olla-vaikea-tunnistaa-tarkkaile-naita-merkkeja/5600364
        "Psykoosi ei ole jatkuva tila, jolloin sen tunnistaminen läheisestä voi olla vaikeaa. Oireet voivat hämmentää sairastunutta niin, että hän ei uskalla kertoa kokemuksistaan. Tämä vaikeuttaa entisestään läheisen sairastumisen tunnistamista."
        Tai mitä se nyt voikaan ikinä olla.


      • 41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Eiköhän poiu ole psykiatrisen hoidon piirissä ja mahdollisesti asuukin jonkunlaisessa tuetussa asuinympäristössä, ellei sitten aivan hoitolaitoksessa. Noin harhainen henkilö ei tule itsekseen toimeen.

        Niin sopii toivoa, että niin olisi, mutta totta sekin on ettei kotoa tulla hakemaan jos ei ole ilm.vaarallinen itselleen ja ympäristölleen.

        Itseäni nykyään eniten askarruttaa, että miten tähän asiaan pitäisi suhtautua, yksi osa minusta sanoo, että pitäisi ilmoittaa johonkin ko. henkilöstä, että kävisivät tarkistamassa henkilön tilanteen.

        Pitäiskö ko. ihmisestä olla huolissaan.

        Yksi osa minusta sitten ajattelee, että onko se ny niin vakavaa jos joku sairas henkilö kirjoittaa tämmöselle yleiselle palstalle omaa mielensisältöään. Kun ei kuitenkaan niissä hänen hölinöissäänei sinällään ole mitään vaarallista /uhkaavaa.

        Jossainhan hänenkin pitää saada "äänensä" kuuluviin.
        Mitenkä sitten suhtautua, onko sairaan kanssa järkevää alkaa väittelemään.

        Vai pitäisikö vaan opetella hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on ja keskustella hänen kanssaan hänen tärkeistä asioistaan.

        Että hyvinkin monimuotoisia asoita nämä. Hieman jäin miettimään tuota poiun mainitsemaa/esiin tuomaa sanaparia mind control.

        Sekin on sellainen juttu, joka osin ihan arkipäiväistäkin, että ihmisiin pyritään vaikuttamaan, esim. mainoksilla, mutta toisaalta sitten se voi olla ns. systemaattista toimintaa jolla pyritään murtamaan ihmisen psyyke ja siihen sisältyy kaikkea siltä väliltä.

        Että mieluusti yhdyn myös tuohon kehoitukseen mennä puhumaan noista asioistaan ihan kasvotusten jonkun viralliseen terveydenhuoltoon kuuluvan henkilön kanssa


      • Näinhän
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin sopii toivoa, että niin olisi, mutta totta sekin on ettei kotoa tulla hakemaan jos ei ole ilm.vaarallinen itselleen ja ympäristölleen.

        Itseäni nykyään eniten askarruttaa, että miten tähän asiaan pitäisi suhtautua, yksi osa minusta sanoo, että pitäisi ilmoittaa johonkin ko. henkilöstä, että kävisivät tarkistamassa henkilön tilanteen.

        Pitäiskö ko. ihmisestä olla huolissaan.

        Yksi osa minusta sitten ajattelee, että onko se ny niin vakavaa jos joku sairas henkilö kirjoittaa tämmöselle yleiselle palstalle omaa mielensisältöään. Kun ei kuitenkaan niissä hänen hölinöissäänei sinällään ole mitään vaarallista /uhkaavaa.

        Jossainhan hänenkin pitää saada "äänensä" kuuluviin.
        Mitenkä sitten suhtautua, onko sairaan kanssa järkevää alkaa väittelemään.

        Vai pitäisikö vaan opetella hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on ja keskustella hänen kanssaan hänen tärkeistä asioistaan.

        Että hyvinkin monimuotoisia asoita nämä. Hieman jäin miettimään tuota poiun mainitsemaa/esiin tuomaa sanaparia mind control.

        Sekin on sellainen juttu, joka osin ihan arkipäiväistäkin, että ihmisiin pyritään vaikuttamaan, esim. mainoksilla, mutta toisaalta sitten se voi olla ns. systemaattista toimintaa jolla pyritään murtamaan ihmisen psyyke ja siihen sisältyy kaikkea siltä väliltä.

        Että mieluusti yhdyn myös tuohon kehoitukseen mennä puhumaan noista asioistaan ihan kasvotusten jonkun viralliseen terveydenhuoltoon kuuluvan henkilön kanssa

        "Vai pitäisikö vaan opetella hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on ja keskustella hänen kanssaan hänen tärkeistä asioistaan."
        Näinhän tässä toimittu hyvän tovin...
        Tietenkin tässä omakin näkökulma vähän muuttuu ja kehittyykin.
        Mutta minulla päällimmäisenä, paitsi että itse olen vapaalla kun olen palstalla...niin sekin että en todellakaan tahdo olla tukemassa ajatusta, jonka mukaan hänen ei ikäänkuin tarvitsisi etsiä itselleen tukea oikeasti. Jos ja kun hän elelee nettimaailman turvin melkein kokonaan. Samoin tämä palsta saattaa tukea joitain hänen harhojaan (jos niitä on) ja vääristää todellisuutta.


    • Viisasäiti

      Jossain kohtaa tätä ketjua sanoi ettei syyttele äitiään psykopaatiksi. Nyt taas syyttelee.

      "Esimerkiksi en sano äitiäni psykopaatiksi, koska sitä en voi varsinaisesti todistaa, koska psykopaatteja ei edes diagnosoida jne, niin kuinka voisin sen todistaa"

      • poiuytrdfgh

        siis en syyttele...sanon vain psykopaatiksi koska niin muistuttaa ainakin...ja vertailen kokemuksiani noihin erilaisiin artikkeleihin...
        Ymmärrän niitä todella helposti...sekin viittaa...
        Alkuun tunsin kauhua lukea psykopatiasta, nyt menee jo ihan rennosti...


      • poiuytrdfgh

        syytös ja psykopatia assosioituu teidän omassa päässänne.
        Syytättekö psykopaatteja ihan siitä että jos ovat psykopaatteja ?


      • poiuytrdfgh

        Sanon kyllä että "syytän" , jos syytän...sitten kun näette sanan "Syytän" niin minä syytän


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sanon kyllä että "syytän" , jos syytän...sitten kun näette sanan "Syytän" niin minä syytän

        Sillä nyt ei näissä keskusteluissa ole merkitystä syytteletkö, vai nimitteletkö. Se koetaan yhtä loukkaavana.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Sillä nyt ei näissä keskusteluissa ole merkitystä syytteletkö, vai nimitteletkö. Se koetaan yhtä loukkaavana.

        En nimittele. Olen tutkinut asiaa ja tullut ihan vilpittömästi siihen johtopäätökseen. Kuten sanoin aiemmin, jos äiti ei ole psykopaatti, sitten hän on huijannut minua esittämällä minulle psykopaattia,


      • jäiepäselväksi

        Millä lailla ilkeilevä äiti eroaa ilkeilevästä psykopaatista?


      • poiuytrdfgh

        Mutta en käytä sanaa psykopaatti virallisesti koskaan koska sitä ei voi todistaa kuten sanoin.
        Mutta en koe sanaa psykopaatti pahaksi sanaksi. Se on ihan sama kuin vaikka introvertti tai ekstrovertti, tai erityisherkkä, psykopaatti


      • kerropase
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En nimittele. Olen tutkinut asiaa ja tullut ihan vilpittömästi siihen johtopäätökseen. Kuten sanoin aiemmin, jos äiti ei ole psykopaatti, sitten hän on huijannut minua esittämällä minulle psykopaattia,

        Kuinka tämä sinun vilpitön johtopäätösesi tuli ilmaista, kun nimittely, eikä syyttäminen ole sopivia sanontoja?


      • poiuytrdfgh

        Yritän myös vaikuttaa asiaan jotta sanasta psykopaatti tulisi normaali, ei tabu tai stigmatisoiva
        kun äiti nyt vielä on sanonut ettei haasta minua sen käytöstä. ..ja mahdollistanut siten tavoitteeseeni pyrkimisen asiassa.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta en käytä sanaa psykopaatti virallisesti koskaan koska sitä ei voi todistaa kuten sanoin.
        Mutta en koe sanaa psykopaatti pahaksi sanaksi. Se on ihan sama kuin vaikka introvertti tai ekstrovertti, tai erityisherkkä, psykopaatti

        Et osaa edes vastata järjellisesti esitettyihin kysymyksiin.


      • täysääliö
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yritän myös vaikuttaa asiaan jotta sanasta psykopaatti tulisi normaali, ei tabu tai stigmatisoiva
        kun äiti nyt vielä on sanonut ettei haasta minua sen käytöstä. ..ja mahdollistanut siten tavoitteeseeni pyrkimisen asiassa.

        Sana psykopaatti on jo normaali sana suomenkielessä. Ei sinun tarvitse sitä sen vuoksi viljellä.


      • poiuytrdfgh

        äiti neuvo mulle kauhukohtaukseen Shostakovitchin musiikkia nyt vasta huomasin viestin


      • pelättävissä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        äiti neuvo mulle kauhukohtaukseen Shostakovitchin musiikkia nyt vasta huomasin viestin

        Ettet nyt vaan saa taas emotionaalisia hermovaurioiskuja.


      • poiuytrdfgh

        Aika luovaa kauhun siivitystä intohimoisella musiikilla...
        osasin lapsena tanssia tämmöstä intohimoisesti


      • poiuytrdfgh

        rakastin tätä musiikkia 6 vuotiaana jota tanssin kotona

        Tsaikovskin Kuoleva Joutsen , se dramaattinen kohta...


      • kerranjoosasit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aika luovaa kauhun siivitystä intohimoisella musiikilla...
        osasin lapsena tanssia tämmöstä intohimoisesti

        No sitten vaan laitat laahushameen helmat heilumaan.


      • Kunhanhuomautan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        rakastin tätä musiikkia 6 vuotiaana jota tanssin kotona

        Tsaikovskin Kuoleva Joutsen , se dramaattinen kohta...

        Tsaikovski ja Shostakovich ovat eri säveltäjiä ja hyvin erilaisia säveltäjiä, vaikka toku venäläisiä molemmat.
        Kunhan nyt huomautan.


      • kaurapuuroa

        Sinulla on kyllä dramaattinen rakkauskäsitys. Olisiko joku vähän arkisempi kuitenkin terveellisempi..?


      • poiuytrdfgh

        Hyvä muisto on se kun aina oltiin äidin kanssa vanhassa oopperatalossa. ...
        Jos ette usko niin ne lukemattomat näytösesitteet on 70-80 luvulta kaapissani


      • poiuytrdfgh

        siitä talosta on hyvä muisto, siellä oli kaikki niin kaunista...


      • poiuytrdfgh
        kaurapuuroa kirjoitti:

        Sinulla on kyllä dramaattinen rakkauskäsitys. Olisiko joku vähän arkisempi kuitenkin terveellisempi..?

        Tätä minä kuuntelin koko lapsuuden ...näette rakkaus voittaa !!!
        Jos ei täällä niin .....se voittaa lopulta !!!!


      • poiuytrdfgh

        No video on poistettu..tekstini liittyi videoon...on irrallisena hölmö


      • PyhäLehmä
        kaurapuuroa kirjoitti:

        Sinulla on kyllä dramaattinen rakkauskäsitys. Olisiko joku vähän arkisempi kuitenkin terveellisempi..?

        Voi Pyhä Lehmä! Ilmankos odotukset ja todellisuus ei käy yksiin. Ihan kuin 11 v kersan -sori, psykopaatin, että en loukkaisi- juttuja seurais.


      • PyhäLehmä

        Että esität sille vaatimuksia, vaikka se ois kuollut?


      • poiuytrdfgh

        Niin ja olen elämänhaluinen aina vaikka olenkin uskovainen. Suomalaiset pelkää usein uskovaisia lauseita. He heti pelkää että jotain ei ole kunnossa , jos sanoo mitään uskonnollista


      • poiuytrdfgh
        kerropase kirjoitti:

        Kuinka tämä sinun vilpitön johtopäätösesi tuli ilmaista, kun nimittely, eikä syyttäminen ole sopivia sanontoja?

        Ihan silleen samalla tavalla kuin jos joku olis sanonut että osti leipää kaupasta. ..ihan siis neuraalisti ..odotan kovin sitä vastaajaa joka sanoo tylsästi "ai jaa ai psykopaatti". Sitten oon tyytyväinen . Ta i no on mulle oikeestaan yks sanonutkin vähän tohon tyyliin että kyllähän tämä jo on tiedetty kauan sitten mutten koskaan kerro kuka, Henkilö aiheuttaa mulle kaikkein vähiten mitään emotionaalisia kohtauksia. Olispa kaikkien ihmisten kanssa niin mutkatonta. Ja mitä siitä on seurannut että sanoo noin ? No ei mitään. vähän rauhallisempaa oloa.


      • poiuytrdfgh

        Mua ärsyttää semmonen reagointi sanaan psykopaatti. Toivoisin ettei sana kiinnittäisi yhtään muita sanoja enempää huomiota. Mutta olen huomannu monissa luureissa. JOs aloitat ilman tuota sanaa niin puhuvat asiallisesti, mutta jos viidennässä lauseessa ohimennen mainitset jotain psykopaateista, sen jälkeen on turha odottaa asiallista puhetta, minua pännii tuo. niin paljon että on melkein pakko sanoa sitä psykopaattia. (ehkä vähän tourettepiirre) Jos he ei kummeksuisi sanaa, voisin vähentää sen käyttöä huomattavasti. Mutta siis se heidän reagointi saa aikaan sen että tekisi mieli hokea sanaa niin kauan ettei he enää reagoi siihen..


      • poiuytrdfgh

        KOska siis kyllähän tutkimustuloksista pitää voida keskustella ilman vouhotusta vaikka olisikin autodidaktiivisia tutkimuksia. Kysyisivät sitten vaikka avoimen kiinnostuneesti, "Aijaa kuinka olet päätynyt näihin tuloksiin ?"


      • poiuytrdfgh

        Ja niin että ennakkoluulon sijaan äänessä henkisi oletus, että jokin kiintoisa hyvä perustelu on odotettavissa. Sit pystyis puhuun ilman emotionaalisia kohtauksia.


      • poiuytrdfgh

        mutta kun oikeestaan koko keskustelu jumiutui alkutekijöihinsä niihin huonon emootion vaistoamisen kohtauksiin.


      • kiinnostavaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        mutta kun oikeestaan koko keskustelu jumiutui alkutekijöihinsä niihin huonon emootion vaistoamisen kohtauksiin.

        Tuohonkin varmaan vain sanottaisiin että sinusta vain tuntui siltä.

        Mutta tosiaan olisi kiva paikka sellainen missä oltaisiin lähtökohtaisesti avoimin mielin ja kiinnostuneita selvityksistä. En tiedä, mikä sellainen paikka voisi sitten olla.


      • poiuytrdfgh

        Aivan...mutta oikeastaan tuntumista vähätellään vaikka olisikin vain tuntumista, niin yleensä se tulkitaan niinkuin se tarkoittaisi ettei se ole totta...mutta tuntuminenhan voi ihan yhtä hyvin olla totta, vaikka ge oikeastaan itse meni vielä pidemmälle väittämään että ihmisen tunteet on totta ja siksi on ok sanoa "ymmärrän että sinusta tuntuu siltä"-. Eli siinä aikalailla pyöritellän sen tuntumisen kanssa että onko tuntuminen jotakin totta vai ei. Joduin aika paljon lukemaan neurologiaa, filosofiaa jne saadakseni mielestäni selvän käsityksen tuosta tuntumisaiheesta. Olihan siinä se hyvä puoli että kirvoittivat noihin minulle hyödyllisiin pohdintoihin kun aiheeseen piti saada joku tolkku kun ei siinä tuntunu olevan mitään logiikkaa,


      • poiuytrdfgh

        Soittelin heille monta kertaa ja tivailin tuota tuntumisasiaa kun oli siitä pää ihan pyörällä .
        Mutta tosiaan oon löytänyt nyt monen tieteen alalta mielestäni hyviä vastauksia, jotka suorastaan ovan avanneet uusia näköaloja aiheeseen.


      • kohtaliikaviisas
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Soittelin heille monta kertaa ja tivailin tuota tuntumisasiaa kun oli siitä pää ihan pyörällä .
        Mutta tosiaan oon löytänyt nyt monen tieteen alalta mielestäni hyviä vastauksia, jotka suorastaan ovan avanneet uusia näköaloja aiheeseen.

        No miltä on nyt alkanut tuntumaan niiden neurologisten ja filosofisten lueskelujen jälkeen? Oletko yhtään niistä viisastunut?


      • poiuytrdfgh
        kiinnostavaa kirjoitti:

        Tuohonkin varmaan vain sanottaisiin että sinusta vain tuntui siltä.

        Mutta tosiaan olisi kiva paikka sellainen missä oltaisiin lähtökohtaisesti avoimin mielin ja kiinnostuneita selvityksistä. En tiedä, mikä sellainen paikka voisi sitten olla.

        Joo noissa luureissa taitaa olla aika vahvana käsitys monilla vastaajilla, että hullut sinne soittelee ja heillä on valmiiksi jo luuria nostaessaan ennakko-oletus hullusta ja sitten he kuulee kuulemansa puheen siinä kehyksessä ja valossa , ja ei siitä herätä sitten helpolla mikään. Mutta se siinä juurikin on se oleellisin kammottavuus ja saa kaiken soittajalle tuntumaan oudolle, vinksalle ja vääristyneelle.


      • poiuytrdfgh
        kohtaliikaviisas kirjoitti:

        No miltä on nyt alkanut tuntumaan niiden neurologisten ja filosofisten lueskelujen jälkeen? Oletko yhtään niistä viisastunut?

        Joo olen tosi paljon niistä viisastunut, ihan itseä ihmetyttää.


      • poiuytrdfgh

        Osaan nyt tarvittaessa aika tieteellisesti selittää sen tuntumisen merkityksen.


      • mikäolisanomasi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo noissa luureissa taitaa olla aika vahvana käsitys monilla vastaajilla, että hullut sinne soittelee ja heillä on valmiiksi jo luuria nostaessaan ennakko-oletus hullusta ja sitten he kuulee kuulemansa puheen siinä kehyksessä ja valossa , ja ei siitä herätä sitten helpolla mikään. Mutta se siinä juurikin on se oleellisin kammottavuus ja saa kaiken soittajalle tuntumaan oudolle, vinksalle ja vääristyneelle.

        Minkälaiseen ongelmaan yritit saada neuvoja/apuja soittaessasi luuriin? Kai sulla joku syy oli . miksi soitit, etkä vain kertoaksesi sinne elämäntatinaasi?


      • poiuytrdfgh

        Sellainen luettava on aivan ensiarvoista järjissään pysymiseen tämmösessä pyörityksessä-


      • poiuytrdfgh
        mikäolisanomasi kirjoitti:

        Minkälaiseen ongelmaan yritit saada neuvoja/apuja soittaessasi luuriin? Kai sulla joku syy oli . miksi soitit, etkä vain kertoaksesi sinne elämäntatinaasi?

        Kyllä minä lähinnä halusin vain kertoa mitä minulle on oikeasti käynyt, jotta edes jossain se tiedettäisiin. Mutta ei se ollutkaan niin yksinkertaista. Ja toivoin siinä itselleni vahvistusta juurikin varmistaakseen järjissä pysymisen. Mutta minut kyseenalaisettiin koko soittaja lukuisilla eri tavoilla...ja siinä sitten olin jossain käsittämättömässä mikä on jatkunut vuosia. ...ja soitin ja soitin ja koitin selvittää...kunnes tuli selväksi että sekoan jos jatkan soittamista.


      • poiuytrdfgh

        Tuossa tuo kokemus tulikin aika tiivistetysti. Tuntui pelottavalle piileksiä hermostovaurioituneena yksin niin, ettei kukaan tiedä tapahtumien kulusta. Siksi soitin. Halusin ikäänkuin edes jonnein päivittää mitä ympärilläni tapahtuu.


      • poiuytrdfgh

        Koska ajatelkaa nyt jos olisin vaikka piileksiny kolme vuotta niin ettei kukaan tietäis minusta mitään tuolta ajalta ? Tuntui hurjalle ajatukselle. Koin että jonnein pitää kertoa mitä on menossa ja siksi vähän erikoisempiinkin paikkoihin olen kertoillut varsin aktiivisesti...mikä sitten voi vaikuttaa vähän erikoisellekin. MUtta kun kyseessä oli poikkeusolosuhde.


      • poiuytrdfgh

        Mutta he ymmärsi väärin että yksinäisyyttäni olisin soittanut. En tuntenut oloani mitenkään yksinäiseksi viihtymisen kannalta.(minulla ei ole koskaan itsekseni viihtymisongelmia) Vaan siis kuten yllä kuvasin tilanteen.


      • poiuytrdfgh

        siinä tulee vaikeaksi heille se empatia, koska tavallisempaa on kokea yksnäisyyttä viihtymisen puutteen takia, mutta kun minulla Asperger ja luovuus tekee sen etten koe lainkaan yksinäisyydessä viihtymisen puutetta, en siis lainkaan. Mutta täysin yksin oleminen ilman yhteyttä ulkomaailmaan on muista syistä ongelmallista.


      • menelääkäriin

        Kuten tuollainen esipsykoosia oirehtiva voi väliin olla selkeä väliin niitä oireita niin vaikea nyt mihinkään ohjata jos itse ei tahto eikä välitä, eikä huomaakaan välttämättä vaan luulee ihan joksikin liika älyksi niitä oireitaan.
        https://www.studio55.fi/terveys/article/psykoosi-voi-olla-vaikea-tunnistaa-tarkkaile-naita-merkkeja/5600364
        "Psykoosi ei ole jatkuva tila, jolloin sen tunnistaminen läheisestä voi olla vaikeaa. Oireet voivat hämmentää sairastunutta niin, että hän ei uskalla kertoa kokemuksistaan. Tämä vaikeuttaa entisestään läheisen sairastumisen tunnistamista."
        Tai mitä se nyt voikaan ikinä olla.

        Tee lista keskeisistä oireistasi ja hakeudu asiantuntevaan lääkäriin. Eli sanot jo heti että mielenterveydellisiä ongelmia kun soitat lähimpään terveysasemaan.
        Et saa mitään todellista apua mistään luureista etkä netistä. Tarvitset luotettavia ihmiskontakteja.

        Kukaan ei todellakaan ymmärrä sinua tällaisilla palstoilla eikä luureissa.
        Kehoitan edelleen hakeutumaan asianmukaiseen hoitoon.


      • poiuytrdfgh

        Pystyn selittämään tieteellisten tutkimusten avulla aika hyvin ja loogisesti mitä minulle tapahtui


      • poiuytrdfgh

        Ja ongelma nivoutuu minulla aikaisemmin dianosoituihin sairauksiin täysin loogisesti, kaikki yksityiskohdat tieteellisesti natsaa.


      • poiuytrdfgh

        Tämä on vaatinut monta vuotta älyllistä opiskelua osata tämä mitä nyt osaan neurologisesti selittää. Ja niin kauan kukaan ei nimittele minua hulluksi kun ei edes osoita teoriastani perustellusti loogista virhettä tieteellisesti.


      • jätähuoletpois
        menelääkäriin kirjoitti:

        Kuten tuollainen esipsykoosia oirehtiva voi väliin olla selkeä väliin niitä oireita niin vaikea nyt mihinkään ohjata jos itse ei tahto eikä välitä, eikä huomaakaan välttämättä vaan luulee ihan joksikin liika älyksi niitä oireitaan.
        https://www.studio55.fi/terveys/article/psykoosi-voi-olla-vaikea-tunnistaa-tarkkaile-naita-merkkeja/5600364
        "Psykoosi ei ole jatkuva tila, jolloin sen tunnistaminen läheisestä voi olla vaikeaa. Oireet voivat hämmentää sairastunutta niin, että hän ei uskalla kertoa kokemuksistaan. Tämä vaikeuttaa entisestään läheisen sairastumisen tunnistamista."
        Tai mitä se nyt voikaan ikinä olla.

        Tee lista keskeisistä oireistasi ja hakeudu asiantuntevaan lääkäriin. Eli sanot jo heti että mielenterveydellisiä ongelmia kun soitat lähimpään terveysasemaan.
        Et saa mitään todellista apua mistään luureista etkä netistä. Tarvitset luotettavia ihmiskontakteja.

        Kukaan ei todellakaan ymmärrä sinua tällaisilla palstoilla eikä luureissa.
        Kehoitan edelleen hakeutumaan asianmukaiseen hoitoon.

        Turhaan olet huolestunut. poiu on jo psykiatrisen hoidon piirissä ja kirjoitellut tänne näitä juttujaan jo pidemmän aikaa. Nää on sille päiviinsä ajan kulua, ei sen vakavampaa ja hänellä on vanhemmatkin, joihin on yhteydessä kiusaksi asti.


      • poiuytrdfgh

        mulla halvautu aistit osittain, katkesi siis fyysisesti yhteys aistien ja aivojen välillä fyysisestä syystä. ja siks katkes yhteys ulkomaailmaan...mut äly pystyi toimiin pään sisällä koko ajan älykkäästi.


      • poiuytrdfgh

        siis fyysisesti ne hermoimpulssit ei päässeet etenemään kunnolla kehon ja aivojen välillä sen takia mitä mulle tapahtui fyysisesti


      • poiuytrdfgh

        Olen kyllä pitkäaikainen neurologinen potilas, jota luuriväen oli vaikea käsittää, koska ihmiset ei oikein tunne neurologiaa.


      • poiuytrdfgh

        Ihmiset sekoittavat neurologiset oireet psykiatrisiin, koska eivät edes yleensä ole lukeneet neurologiasta mitään. ..niin puhuvat itsepintaisesti itselleen tuttua aihetta. ..kun psykiariaahan kaikki keittiöharrastaa, mutta harvoin kukaan neurologiaa


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa 90% neurologisista potilaista tai heidän läheisistään ymmärsi minua luureissa normaalisti.


      • Älykkyydestä

        Anteeksi nyt, mutta ei nuo sun jutut kovin älyllisille vaikuta. Ehkä sinusta.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen kyllä pitkäaikainen neurologinen potilas, jota luuriväen oli vaikea käsittää, koska ihmiset ei oikein tunne neurologiaa.

        Siis ei tänne eikä luuriin vaan LÄÄKÄRIIN.
        Olet melkoisen sekaisin. Tietenkin väliin pelittää ja skitsofreenikot (vakava psykoosisairaus) ovat juuri se ryhmä mitä ikinä ei ole pidetty mitenkään tyhminä vaan ihan päinvastoin jopa historian rajussa saatossa.
        http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201705111802.pdf
        Tuossa nyt runsaasti niistä tekijöistä joiden on havaittu suojaavan psykoosilta ja vastaavasti niistä tekijöistä jotka ovat haitaksi.
        Sinulla nyt kovasti stressiä ja tämä palsta ei todellakaan ole oikea paikka sinulle.
        Täällä saat niskaasi vinoilua ja kiusaamista eikä tämä voi olla mikään vaihtoehto sinulle kun olet noin herkkä.
        Jos sinulla ei vielä ole ollut psykoosia niin tämä palsta voi muuttaa tilannetta, koska todellakin olet noin herkkä.


      • poiuytrdfgh

        Ei minua voi osoittaa väärässä olevaksi ennenkuin kaikki perusteluni on perusteellisesti kuulta ja tieteellisesti tai todistettavasti perustellusti ilman virheargumentointia osoitettu olevan väärässä-


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ihmiset sekoittavat neurologiset oireet psykiatrisiin, koska eivät edes yleensä ole lukeneet neurologiasta mitään. ..niin puhuvat itsepintaisesti itselleen tuttua aihetta. ..kun psykiariaahan kaikki keittiöharrastaa, mutta harvoin kukaan neurologiaa

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/mielen-ja-aivojen-sairaudet-ovat-sukua/f7605ce2-dda7-370b-abb5-7118638d78eb
        "Psykiatria ja neurologia olivat pitkään samaa erikoisalaa. Sitten tuli psykoanalyysi ja muuta uutta, ja psykiatria ja neurologia kasvoivat erilleen.

        Nyt pitkän pesäeron jälkeen ne ovat jälleen lähentymässä. Yhteistyön tulokset ovat hedelmällisiä.

        Yksi niistä on Tampereen yliopistollisen sairaalan yhteydessä viime vuonna aloittanut Käyttäytymisneurologinen tutkimusyksikkö. Se tutkii ajattelun, tunteiden ja käyttäytymisen taustalla olevia aivorakenteita ja mekanismeja sekä sitä, miten ne muuttuvat aivosairauksissa ja aivovaurioissa.

        Neurologian ja psykiatrian rajapinnalla tutkimus on maailmalla vilkasta. Tamperelaiset vievät yhteistyön askelta pidemmälle. Tutkimukseen osallistuu kirjavaa väkeä ja yhteistyötahoja: neurologeja, neurokirurgeja, psykiatreja, neuropsykologeja, radiologeja, insinöörejä ja fyysikoita. "

        Että turhaan nyt mekastat että ei voi olla kun on neurologista luonteeltaan.


      • poiuytrdfgh

        Tässä on siksikin kyse kiusaamisesta, että miksi aina mitä hyväkuntoisempi olen sitä enemmän lisääntyy hulluksi nimittely. Kun olin oikein aivovammainen kuulostin kaikille järkevälle kun valittelin huonoa aivotoimintaani. ..tragikoomista


      • poiuytrdfgh

        nyt kun kykenen jo monenlaiseen niin se onkin sitä hullua....niinpä niin...kun asiat käännetään päälaelleen


      • poiuytrdfgh

        Mutta onneks mulla on nyt ne 3000 jotka ei pidä luovimpia juttujani varmastikaan niinä hulluimpina vaan juurikin päinvastoin


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tässä on siksikin kyse kiusaamisesta, että miksi aina mitä hyväkuntoisempi olen sitä enemmän lisääntyy hulluksi nimittely. Kun olin oikein aivovammainen kuulostin kaikille järkevälle kun valittelin huonoa aivotoimintaani. ..tragikoomista

        Tällä palstalla on todellakin myös kiusaantumista. Ja täältä löytyy perinteisesti myös kiusaajia. Olet niin herkkä että olet otollista maaperää. Toisaalta asiasi ei kuulu palstan aiheeseen ehkä mistään kulmasta, paitsi ehkä ihan niin että miten tavallisten ihmisten narsismi näkyy herkkiksen silmissä...

        Mutta nämä lääkäriinmeno kehoitukset eivät missään nimessä ole sitten mitään hulluksi nimittelyä. Ihan kaikessa eettisyydessä nyt kehoittelen.


      • poiuytrdfgh

        Valitettavasti se on yhteiskunnassa niin, että sä saat ajatella ja kokea persoonallisemmin jos kykenet osoittaan riittävän tasokkaan taiteellisen kyvyn. Tiedän, koska kamppailin tuon taiteilijuuden ilmiön kanssa jo nuorena.


      • poiuytrdfgh

        Ja taiteilijuus...vaikkei kuuluisakaan voi olla valtavan kamppailun takana kuten mulla on ollut. Ei tule tuosta vain illalliseksi.


      • poiuytrdfgh

        Kun aloitin parhaimman taideprojektini, tutulta tuli viestiä että mitä teen on ihan hullua ja kaikki viestini menee roskapostiin.
        Noh tulokset puhuu puolestaan. Elämäni onnistuneimpia taiteilujani. ..ei sitä voi väittää hulluksi.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Valitettavasti se on yhteiskunnassa niin, että sä saat ajatella ja kokea persoonallisemmin jos kykenet osoittaan riittävän tasokkaan taiteellisen kyvyn. Tiedän, koska kamppailin tuon taiteilijuuden ilmiön kanssa jo nuorena.

        Siis tarkoitan tuolla juha-kommentillani että ei seuraajien lukumäärällä ole mitään tekemistä sairastumisen kanssa, että ei sitten voisi sairastua.
        Minä en ole jakamassa kellekään mitään lupia ajatella tai ei-ajatella.
        Kehoitan vain sinua menemään lääkäriin niiden kauhukokemustesi kanssa.


      • poiuytrdfgh
        menelääkäriin kirjoitti:

        Siis tarkoitan tuolla juha-kommentillani että ei seuraajien lukumäärällä ole mitään tekemistä sairastumisen kanssa, että ei sitten voisi sairastua.
        Minä en ole jakamassa kellekään mitään lupia ajatella tai ei-ajatella.
        Kehoitan vain sinua menemään lääkäriin niiden kauhukokemustesi kanssa.

        Pääsen siitä kauhusta kun opin täysin lopettaan oman altistamiseni henkiselle väkivallalle. Se on se väkivalta jonka koen kauhuna


      • poiuytrdfgh

        Se on se empatia jota ihmiset hyödyntää henkiseen väkivaltaan. Itseasiassa oivalsin juuri tänään että kauhun voinee saada lopetettua vain vähentämällä sitä empatiaa joka mahdollistaa sen henkisen väkivallan. Mutkikasta hieman koska en kuitenkaan halua luopua sinällään hyvästä ominaisuudesta.


      • menelääkäriin

        Kun menet lääkäriin saat henkilön jonka kanssa voit jakaa tietosi terveydentilastasi ja tukea ongelmien ratkomiseen.
        Mitään sellaista tukea et saa mistään luureista etkä palstoilta.
        Mene nyt jo.


      • poiuytrdfgh

        Mä koen että kysymys on hyvin pitkälle taiteilijuudesta kaikissa minun henkisissä asioissa.


      • poiuytrdfgh

        mutta poistun nyt ettette stressaa mua enempää, ja voisin vihdoin tehdä jotain omaa...


      • menelääkäriin

        "Psykoosi voi ollakin aivotulehdus

        Turun yliopiston psykiatrian professori Jyrki Korkeila on myös innostunut uusista tuulista neurologian ja psykiatrian rajapinnalla. Häntä kiinnostavat erityisesti limbiset enkefaliitit, aivotulehdussairaudet, joissa syntyy vasta-aineita hermosoluja ja reseptoreja kohtaan. Ennen harvinaisina pidettyjä tapauksia on ruvennut löytymään useita.

        – Nämä ihmiset oirehtivat kuin psykoosipotilaat.

        Korkeilaa kiinnostaa, kuinka suuri osa psykoottisista häiriöistä paljastuu tulevaisuudessa aivotulehdussairauksiksi."
        -Lainaus aiemmasta linkistä

        Älä turhaan tulekaan tännen palstalle, kun sinun pääasiasi on muu.
        Muista mennä lääkäriin.


      • Vuorovaikutus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se on se empatia jota ihmiset hyödyntää henkiseen väkivaltaan. Itseasiassa oivalsin juuri tänään että kauhun voinee saada lopetettua vain vähentämällä sitä empatiaa joka mahdollistaa sen henkisen väkivallan. Mutkikasta hieman koska en kuitenkaan halua luopua sinällään hyvästä ominaisuudesta.

        Mutta ethän sinä ole lainkaan empaattinen. Sinä vain pidät tunnekuohuista, joita toisten hätä sinussa saa aikaan. Sinä nautit.
        Tai sitten väkisin haluat liimata ihmisiin käytöstä, jonka sinä voit kokea rakkautena sua kohtaan -> sinä voit saada tunnekuohun ja nauttia.
        Ihan kuin sinulla oikeasti ei olisi kykyä olla yhteydessä/vuorovaikutuksessa toisiin ihmisiin. On lopulta vain sinä.ja mitä sinä saat.


      • menelääkäriin

        Etköhän sinä nyt ole jo vastannut useamman vuoden ajan vuorokaudet ympäri.
        Enkä kehoittaisi sinua jatkamaan tällä palstalla kun saat vastaasi tosiaan ihan sinulle sopimatonta vastinetta. Ei se ole asiallista eikä sovi sinulle.
        Se on nyt oikeasti nähty.
        Kehoitan kääntymään jonkun empaattisen elävän oikean lääkärin puoleen. Pyydä päästä jonkun vanhemman lääkäri-henkilön pakeille oireittesi kanssa.


    • poiuytrdfgh

      Täältä on tosi pahasti poistettu törkeitä viestejä ja huolestuttavasti vääristetty koko kertomus.
      Tätä lopputulosta ei voi pitää minun asiaani kuvaavana. Kamslaa asian manipulointia.

      • poiuytrdfgh

        Tottakai vaikutan hölmölle näin kun puoli asiaa on poistettu ja juuri olennaisimmat kohdat.


      • poiuytrdfgh

        hölöt vaan jätetty näkyviin. aika loukkaavaa. Mutta toisaalta voin itsekin sanoa ettei tällä jutulla ole näin mitään virkaa.


      • hankaloittaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tottakai vaikutan hölmölle näin kun puoli asiaa on poistettu ja juuri olennaisimmat kohdat.

        On tosiaan vaikeaa seurata kun on noin paljon poistoja välistä. Ketäköhän taas palvelee moinen näköjään tavaksi käynyt käytäntö.


      • poiuytrdfgh

        Joo ei tässä ole enää mitään järkeä.. Tottakai nuo muut voi pilkata että höpisen kaikkea sikinsokin, koska ei asiassa ole enää punaista lankaa noiden poistojen jälkeen. Palvelee sitä että vaikuttaisin hölmölle turhanpuhujalle.


      • poiuytrdfgh

        kaikki jossa pystyn ajatteleen koko keskustelun yläpuolelta , poistetaan- MIssä kuvailen ilmiöitä.


      • Haudantakaa
        hankaloittaa kirjoitti:

        On tosiaan vaikeaa seurata kun on noin paljon poistoja välistä. Ketäköhän taas palvelee moinen näköjään tavaksi käynyt käytäntö.

        Joo. Sieltä on mm. poistettu kommentti, jossa poiu itse kertoo sanoneensa äidilleen, että aikoo tulla häiriköimään tätä, vaikka mummo olis kuollut ja haudassa.
        Ja muuta fiksua.
        Linkki ehkä korneimpaan ikinä joutsenlampi-koreografiaan, joka on poiun rakkauskäsityksen perusta.


      • poiuytrdfgh

        Nämä toiset henkilöt täysin valehtelevat ja uudelleenmerkityksellistävät minun kirjoitukseni ja alkuperäiset kirjoitukseni poistetaan. Kun kommentoin niin terävästi etteivät osaa kumota väitteitäni järjellisesti, poistavat ne teknisesti. Olen kokenut vastaavaa muuallakin kun puhun niin ettei muut osaa kumota väitteitäni. Tiedän koska olen nuoresta asti saanut palautetta että osaan perustella niin, ettei toiset keksi järjellistä kumoavaa perustelua. Sen jälkeen alkaa kepulikonstit. Aina sama kaava.


      • poiuytrdfgh

        Tämä koko kokonaisuus on muokattu niinkuin minun pilkaamiseksi. Aika käsittämätöntä


      • poiuytrdfgh

        Ei täältä oikeastaan minun asiaani löydä...vain pilkkakirjoituksia minusta. Onneksi nekin jo alkaneet kärsiä konkurssia paljoutensa vuoksi.


      • poiuytrdfgh

        Koska samoilla sanoilla voi olla eri merkityksiä, niin nämä systemaattisesti merkityksellistävät kertomukseni alkuperöisestä täysin eri tarinaksi, mikä jälleen jonkinlaista mind controlia...
        Vain minä voin kertoa oikean tarinani.


    • poiuytrdfgh

      Onko osa viesteistäni palautettu tänne vai olenko katsonut niin hutiloiden että luullut eilen poistetuksi ? Anteeksi jos olut katsonut väärin.

    • poiuytrdfgh

      Oleellista minulle on että muualle maailmaan mahdun henkisesti ilman erityisjärjestelyjä.

      Hyvää jatkoa

      • poiuytrdfgh

        (ja oletan kokemusteni perusteella että siellä muualla maailmassa he ei hahmota tätä kulttuurieroa eikä ymmärrä miksi en Suomeen mahtuisi, koska eivät usein itse havaitse minussa mitään sellaista mikä haittaisi paljon mihinkään mahtumista.)


      • poiuytrdfgh

        Mutta minä tiedän että siinä täytyy olla kyse jostain kulttuurierosta.


      • poiuytrdfgh

        Mutta tällaista kulttuueroa ei nähdäkseni ole asiallista medikalisoida.


      • poiuytrdfgh

        Mutta olen saanut tietää, että Suomessa on paikkoja joita suorastaan rakastan


      • poiuytrdfgh

        Olen saanut tässä puolen vuoden sisään kokea...että wow että Suomessa on jotain näin hienoa.
        Mutta joo, se ei ole täällä palstalla juurikin. Erotaan omille teillemme.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta tällaista kulttuueroa ei nähdäkseni ole asiallista medikalisoida.

        http://www.hankalapotilas.net/2013/05/psykiatriset-sairaudet-samaa-spektria/
        "Paul Cooijmans on sitä mieltä, että Asperger on läheistä sukua skitsofrenialle – kuten se alunperin raportoitiin – ja se pitäisi luokitella psykoottistyyppisten persoonallisuushäiriöiden kanssa)."
        "Periaatteessa lähes kaikkia psykiatrisia diagnooseja voi pitää erillisten sairauksien lisäksi väkisin väännettyinä lokeroina, joihin ihmisiä yritetään käytännön syistä mahduttaa, mutta usein se ei ole helppoa. Jotkut keräävätkin jokaiselta terapeutiltaan tai lääkäriltään uuden diagnoosin."

        Käytännön syyt, käytännön syyt. Ja sinun erittäin herkkä luonteesi ja erstyneisyytesi.
        Minä en nyt ainakaan osaa enempää enkä näe tällä palstalla sellaisia tietäjiä olleen jotka ainakaan täällä alkaisivat ketään hoitamaan pidempään.
        Täällä yleensä on keskusteltu.


      • poiuytrdfgh

        Tämä on tätä suomalaista huonoa itsetuntoa, kun pitää kaikki rumasti tulkita,
        Youtube pursuaa videoita kuinka älykkäät luovat ihmiset viihtyvät yksin ja ovat herkempiä


      • poiuytrdfgh

        Mulla on semmonen tuntuma, että monessa paikkaa tämmöstä keskustelua ei edes voisi olla. Meidät olis varmaan jo kaikki poistettu palstalta.


      • poiuytrdfgh

        Ehdotan että sekä minä että toiset osapuolet fiksusti nyt päätämme koko keskustelun tähän pysyvästi


      • poiuytrdfgh

        Oikeesti tykkään elämästä jossa ei käydä typeriä laaduttomia keskusteluja lainkaan,


      • poiuytrdfgh

        Jos terve ihminen päivät pääksytysten kävisi jotain psykoosikeskustelua pidän mahdollisena että henkilölle tulisi psykoosi. Siksi sellainen keskustelu ei ole millään muotoa älykästä, vaan meidän pitäisi puhua hyvistä asioista siitä mitä haluamme rakentaa.--.-


      • poiuytrdfgh

        Ja jos oikeesti tietää sellaista yrittävänsä, on itseasiassa laittomissa puuhissa, vaikka käytänössä rangaistuksia ei tulekaan sellaisesta toiminnasta, mutta se on lain mukaan laitonta.


      • poiuytrdfgh

        En nyt pyydä tätä apua itselleni mutta tuli aiheestanne mieleen.
        Aiheesta esipsykoosi. Jos epäilisin sellaista jollain tiedättekö mitä tekisin ?
        Puhuisin oikein hienotunteisesti hänelle, kohteliaasta ja älyllisesti ja tunteellisesti ja vain ja ainoastaan järkeviä ja positiivisia asioita, ja uskon että joissain tapauksissa noin ihmiset voisivat auttaa kanssakulkijoitaan ja ehkäistä heille puhkeamastakaan mitään psykoosia,


      • raukkikset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja jos oikeesti tietää sellaista yrittävänsä, on itseasiassa laittomissa puuhissa, vaikka käytänössä rangaistuksia ei tulekaan sellaisesta toiminnasta, mutta se on lain mukaan laitonta.

        Ei sellaisten kanssa voi olla missään tekemisissä! Varmasti on kieroja ja manipulaattoreita täälläkin ketkä ovat putsanneet nämäkin keskustelut mieleisekseen mielettömiksi ja sinulle epäedullisiksi.


      • poiuytrdfgh

        Varmasti on näin.
        Pystyn sen todistamaan niin, että minut laitetaan jonnei keskustelemaan koko keskustelu soliloguyta yksinäni ilman poistoja ja verrataan kumpi keskustelu oli asiallisempi.


      • poiuytrdfgh

        Minä muuten tiedän varmuudella että sellaista on olemassa, että ihmisiä yritetään tietoisesti tehdä hulluksi, varsinkin jos on esim jokin vähän niinkuin vaikka poliittisluontoinen peli menossa, joka halutaan voittaa. Aika raakaa juttua.


      • poiuytrdfgh

        Mut joo en ole aikeissa ryhtyä poliitikoksi.
        Haluan nyt vaan sovitella vanhoja vaatteita mitä niistä saisi nätimpiä asuja kun en 8 vuoteen ole miettinyt pukeutumista, niin se tuntuisi hauskalle nyt.


      • raakaa.on
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä muuten tiedän varmuudella että sellaista on olemassa, että ihmisiä yritetään tietoisesti tehdä hulluksi, varsinkin jos on esim jokin vähän niinkuin vaikka poliittisluontoinen peli menossa, joka halutaan voittaa. Aika raakaa juttua.

        Varmasti onkin. En siksi itse piittaa politiikasta sun muista kuppikulmailuista peleineen. Se jättää aika vähän toimintakenttiä.. Itse lapsuuden kai perintöjä halvaannun aina kun joku koettaa jotenkin voittaa tai kilpailuttaa.


      • poiuytrdfgh

        Joo minä haluan vaan pysyä peleistä niin kaukana ku voi. Kauhiaa vaan välillä kun meinannu joutua palloksi muiden peleihin.


      • poiuytrdfgh

        Myös tiedän nyt ettei oikeestaan kannata tuosta vanhempien narsismista keskustella, koska ilmiselvästi on olemassa henkilöitä jotka motivoituu ihan yrittämään saamaan jotain uudelleen traumatisoitumistraumaoireita aikaan joita ei muutoin tulisi ollenkaan, niin omituista kuin se onkin. Mutta jos ei keskustele koko aiheesta, se käy heille vaikeaksi,
        Aiheesta voisi ehkä puhua tai kirjoittaa sellaisessa yhteydessä missä ei lainkaan ota kommentteja vastaan. En nyt siitä enempää taiteeni yhteyteen. Mutta tykkään taidekirjoittamisesta koska sitä ei ole koskaan kommentoitu . Se niinku vaan sitten tykätään tai poistutaan. Kellään ei oo mitään sanomista sen kummemmin.


      • poiuytrdfgh

        Aikamoista on tuo manipulointi maailmassa.

        Ehkä tuo sopisi loppulauseeksi.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Varmasti on näin.
        Pystyn sen todistamaan niin, että minut laitetaan jonnei keskustelemaan koko keskustelu soliloguyta yksinäni ilman poistoja ja verrataan kumpi keskustelu oli asiallisempi.

        niin tästä poistettiin viestini tai valittaisiin minulle sopivimnmat keskustelijat.
        Täällä palstalla lienee liikkuvan jotain Aspergervihaajia jotka yrittää uskotella ettei Aspergerit osaa kommunoida lainkaan. Minä olen kommunukoinu paljon. Nuorena oikein harrastin kahvilakeskusteluja mitä erilaisempien ihmisten kanssa.


      • poiuytrdfgh

        keskustelut koski useimmiten filosofiaa tai tadetta-


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        keskustelut koski useimmiten filosofiaa tai tadetta-

        ennen Aspergerdiagnoosia kukaan ei edes huomannu mitään paitsi muutama henkilö. Ennakoluulot alkoi ihan diagnoosista 99%.
        Mun neurologi oli oikeassa ettei sitä pitäisi kertoa. Tulin uteliaaksi kuinka ihmiset reagoi. Aika negatiivinen yllätys.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        ennen Aspergerdiagnoosia kukaan ei edes huomannu mitään paitsi muutama henkilö. Ennakoluulot alkoi ihan diagnoosista 99%.
        Mun neurologi oli oikeassa ettei sitä pitäisi kertoa. Tulin uteliaaksi kuinka ihmiset reagoi. Aika negatiivinen yllätys.

        En olis osannu kuvitella että mikään tommonen Asperger aiheuttaisi mitään niin kumpposta ennakkoluuloa. Se sana siinä kai eniten sitä aiheuttaakin.
        Kaupoissa ja muualla mulle ollaan ihan normaaleja.


      • poiuytrdfgh

        Ihan oikeudenmukaisuuden nimissä tuli mieleen että saattoi eräiltä osin luurista olla se apu, että mekaanisesti harjautti mun puhekyvyn nopeasti takaisin, koska sekin laski ensimmäiseksi vuodeksi, jolloin en vielä soittanut luuriin. Soitin luuriin vasta fyysisesti pahimman vuoden jälkeen. Ja aluksi puhuminen tuntui vaivalloisesta mekaanisesti. Niin se hirvee määrä puhumista saattoi treenata mun suun lihakset hyvin.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        ennen Aspergerdiagnoosia kukaan ei edes huomannu mitään paitsi muutama henkilö. Ennakoluulot alkoi ihan diagnoosista 99%.
        Mun neurologi oli oikeassa ettei sitä pitäisi kertoa. Tulin uteliaaksi kuinka ihmiset reagoi. Aika negatiivinen yllätys.

        Kuulehan. Minulla nyt yhtään mitään ennakkoluuloja, mutta asiat otan asioina. Tässä tapauksessa niin että odotan sairaalta ihmiseltä että tämä menisi lääkäriin ylenpalttisten tuntemustensa kanssa.
        Ihan voisin keskustella jos ihminen hoidattaisi itseään. Vaikka sitten oireilisikin kun on kuitenkin ottanut apua vastaan tai käyttänyt lääkäripalveluja hyväkseen, miten sitten tahtookin ajatella, niin olisi niinkuin reilumpaa.
        Eli edelleen.


      • poiuytrdfgh

        Minulla o n tuntemuksia liian vähän. Vasta palailevat ammatillenikin välttämättömät tuntemukset.

        Mutta sinusta en tiedä-


      • poiuytrdfgh

        Sitä paitsi olet vanhanaikainen. Tunteet on tulossa muotiin..


      • poiuytrdfgh

        Olisko sulla masennusta kun nuon oot turtunu ?


      • lääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulla o n tuntemuksia liian vähän. Vasta palailevat ammatillenikin välttämättömät tuntemukset.

        Mutta sinusta en tiedä-

        Vai vielä minusta et tiedä, pidähän suusi.
        "Psykoottinen puhe on luonteeltaan täysin epäloogista tai hajanaista, joskus taas hyvin seikkaperäistä ja yksityiskohtiin takertuvaa."
        Minusta kirjoituksistasi kumpuaa tuollaista hajanaisuutta hyvin paljon. Sitten toisinaan taas pyrit pilkuntarkkuuteen ja äärimmäiseen seikkaperäisyyteen kuten takerrut myös yksityiskohtiin vaikka se ei ole tärkeää.
        https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00411

        Sitten, mitä tulee liian vähäisiin tuntemuksiisi, kuten itse olet sanonut, niin tässä:
        "Skitsofrenialle ovat ominaisia erilaiset aistiharhat sekä usein myös tunneilmaisujen poikkeavuus tai latistuminen."
        https://www.studio55.fi/terveys/article/psykoosi-voi-olla-vaikea-tunnistaa-tarkkaile-naita-merkkeja/5600364


      • poiuytrdfgh

        Hajanaista on kun moderointi tekee poistot ja pätkii koko asian. Nyt sais loppua tämä pelleily,
        En jatka tämmösessä häiriköintiseurassa. Puhukaa yksinänne.


      • poiuytrdfgh

        Ihan oikeesti siis ihailen kuinka maailmalla ihmiset osaa käyttäytyä-
        Itsekin näin suomalaisena joskus en osaa, mutta hioudun kyllä vielä...


    • Charlimansonwanabeasshol

      Saapas nähdä mihin tämä ketjuterapia päätyy. Olisikohan joku "elä omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa, älä kiinnitä heihin mitään huomiota, älä edes silloin kun he tekevät jotain väärin, keskity omaan sisimpääsi, jos joku tuntemasi rikkoo lakia mitä törkeimmällä tavalla, ole tyyni ja hengitä sisään ja ulos, sisään ja ulos, sisään ja ulos ja nyt kiipeä parvekkeesi kaiteelle, hymyile auringolle ja hyppää alas.

    Ketjusta on poistettu 98 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe