teksti tiedoston listaus

Eetvart

Pitäisi listata tekstitiedosto sisältö rivistä x eteenpäin. Miten? Mun aivot lyö taas tyhjää...

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ubuntusaainakin

      Esimerkki:
      tail -n 123 .bash_history

      Luku 123 on rivinumero ja .bash_history tiedosto.

      (vinkki. kun komennat history, niin sieltä voi suorittaa komennon rivinumerolla esim. !123)

      • Eetvart

        Tänks, Toimii. Itse löysin jo sed:llä vastaavan toimenpiteen. Pitää testata kumpi on nopeampi. Muokattavia tiedostoja on yli 100 kappaletta.


      • mitenkä_teet

        Näytä sed komento.


      • Eetvart
        mitenkä_teet kirjoitti:

        Näytä sed komento.

        sed -n 12,1000000p file.ssa >> temppi.ssa

        eli ohjataan tiedostosta file.ssa riviltä 12 lähtien 1 000 000 riviä tiedostoon temppi.ssa.

        Ja sitten puppulause generaattorin suoltamaa tuubaa jotta tekoälyttämyysmoderointi pysyisi tyytyväisenä

        Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta kotikäytössä mainetta niittänyt plug & play kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa vastuunalaisia kontradiktioita. Tosiasia on, että verkottuva länsimaailma rauhoittaa ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta.Yksilötasolla luulisi olevan selvää, että prototyyppiasteella oleva uusi hajauttamaton ratkaisu on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että yhä ihmisiä kiinnostava uusmedia noudattaa epäilemättä ideatasolla reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että vallankumouksellinen kolmannen sukupolven matkapuhelimien ja varsinkin e-business -sektorille suunnattujen laitteiden kirjo opettaa sisäistämään vastuunalaisia kontradiktioita. Lienee sanomattakin selvää, että prototyyppiasteella oleva uusi hajauttamaton ratkaisu panostaa interaktiivisuuteen ajattelematta järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Vaikka osaltamme onkin saatettu syyllistyä laiminlyönteihin, voidaan taholtamme kuitenkin todeta, että tiedon valtatie, joka tosin jossain määrin on vanhentunut käsite, avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti organisaation sisäisiä ratkaisumalleja. Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että riittävän tietosuojan tarjoava ratkaisu yllättää toimivuudellaan, ja selvittää samalla ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.


      • ubuntusaainakin

        Kiitos!


    • Muistin että tail listaa tiedoston lopusta, mutta näköjään numeroinnin voi aloittaa myös alusta. Oletus on 10 riviä tiedoston lopusta mikä usein riittää kun lokeja lukee. tail -n 123 listaa tiedoston lopusta ja tail -n 123 tiedoston alusta.

      • tailsejase

        Snaoppa miten tailataan tietty rivi, tai tietyn alueen rivit. tai tietyt rivit ;-)


    • kruuna_vai_klaava

      Siinähän voi käyttää myös putkitusta mukavasti komennoille head, tail, nl:
      Listataan kymmenen riviä 1000 viimeisestä. Numeroidaan rivit, jotta nähdään mitä tapahtuu:
      cat .bash_history | nl | tail -n 1000 | head -n 10
      Tai helpompi on listata ensin 1000 riviä alusta ja ottaa siitä 100 viimeistä:
      cat .bash_history | nl | head -n 1000 | tail -n 100
      Kyllä nuo näistä saa sorvattua kaikki.

    • Oliskoliianvaikeeta

      Ihan jos kokeilis vaan haulla x

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe