Jostakin syystä sinkut-palstalle on pesiytynyt miehiä joille naisen ikä on korostetun tärkeää. Onko kyse fetissistä vai katkeruuden muokkaamasta mielipiteestä?
Muistelen joskus lukeneeni tutkimuksesta, jossa oli tutkittu miesten kehon reaktioita (mittalaitteilla) kun heille oli näytetty kuvia eri näköisistä ja eri ikäisistä naisista. Tutkimuksessa oli tehty havainto, jonka mukaan ikä ei ollutkaan yhtä tärkeä kiihottumista aiheuttava tekijä kuin seksuaalinen viehättävyys. Tutkijoiden arvion mukaan mies hakee alitajuisesti jälkeläiselleen parhaita geenejä, ja silloin vähän vanhempikin hyvägeeninen nainen kiinnostaa enemmän kuin nuori mutta huonogeeninen nainen.
Yksilön seksuaalinen vetovoima liittyy juuri siihen kuinka vastakkainen sukupuoli näkee tuon yksilön sellaisena jonka geenit kiinnostavat (alitajuisesti) lisääntymismielessä. Nuorena korkean seksuaalisen vetovoiman omanneet yksilöt voivat olla yllättävän pitkään "hottiksia", ja toisaalta matalan seksuaalisen vetovoiman yksilöt säilyvät siinä kastissa loppuun asti.
Kaksikymppisenä ätmiluokassa ollut mies ei tule koskaan nousemaan ytmiksi vaikka mitä tekisi. Ihmisen geenit vain eivät parane iän myötä.
Ikä vai ulkonäkö
22
68
Vastaukset
- näin.on.asia
Status tai resurssit vaikuttaa useasti enemmän kuin ulkonäkö.
- PäivänPertti
Viitannet siihen että ätmiydestä voi päästä eroon tienaamalla hyvin?
Ehkä noinkin, mutta ätmiys ei tarjoa paljoakaan eväitä edes tienaamiseen.
Eiköhän ole vaan palstahöpinöitä
- eihöpinöitä
En usko, olen törmännyt samoihin ajatuksiin muuallakkin.
- PäivänPertti
eihöpinöitä kirjoitti:
En usko, olen törmännyt samoihin ajatuksiin muuallakkin.
Huuhaa-palstalla?
- eihöpinöitä
PäivänPertti kirjoitti:
Huuhaa-palstalla?
En missään netissä. Valitettavasti samoja ajatuksia on muillakin kuin ätmeillä...
- Ätmelsson
Geneettiset piirteet määrää viehättävyyden. Ja noiden piirteiden avulla on myös hyväksytympää löytää itselleen viehättävämpi kumppani, kuin vaikka status (raha/valta) ominaisuuksilla. Jälkimmäiset avut omaava on sentään jotain niiden eteen joutunut tekemään toisin kun komeaksi/kauniiksi syntynyt.
- Kaikysyäsaa--
No miksi naiset tekee lapsia jännämiesten kanssa?
Mies tekee lapsen ihan kenen kanssa tahansa jos nainen on miehen mielestä hyvännäköinen ja ikä siinä ei paina mitään.- Ätmelsson
Naiset voivat tehdä lapsia jännämiestenkin kanssa, mutta vain komeiden jännämiesten
- 25kk
Onhanse niin et 40 kurppa on kurppa vaik vois Paistais Saatana !! Te vitun Naima Aslakit rupeette puolustaa iän Perusteel Kaikkee!
- PäivänPertti
Vai Naima Aslakeiksi sinä kutsut kaikkia jotka kirjoittelevat asioita jotka eivät vastaa maailmankatsomustasi?
Olisiko sinun syytä katsella peiliin ja pohtia miksi jäit vanhaksi pojaksi? Olisiko asenteissasi ollut korjattavaa?
- 40mies
Kyllä minä haluan ainakin 4 v nuoremman. Naisen hoikkuus on tärkee kriteeri ainakin että harrastaa liikuntaa eikä ole mikään läski sohvaperuna.
- Hipss
Mutta haluaako nuorempi nainen sinut...?
- Katsopeiliin
Hoikkuus kriteeri? Tottakait täytyy pitää itsestään huolta, mutta vissiin luonteellakin, joku merkitys.. Aina saa haluta, mutta saako sitten haluamansa. 4v nuoremman, entä jos löydät samanikäisen ja synkkaa hyvin? 40 v voi olla paremmin säilynyt, kuin se nuorempi. No en ihmettele yhtään, jos noita katkeria sinkkuja löytyy, kun ei ole mitään realismia todelliseen elämään.. Kannattais olla avoimin mielin ja olla liikaa luokittelematta ihmisiä.. Sitä täydellistä ihmistä ei ole.
- macynhaamu
Hmmm, muistelen sinunkin joskus epäilleen fetissiksi jos nuorempi mies haluaa vanhemman naisen. Ikään kuin hän haluaisi naisen naisen iän vuoksi, eikä naisen itsensä vuoksi.
- PäivänPertti
Olen edelleen sitä mieltä että iän perusteella viehtyminen (vanhempaan ihmiseen) on fetissi.
En minä harrasta itseäni vanhempia naisia, mutta mielestäni naiset ikäluokassa 30 vuotta ovat ihan laatutavaraa toisin kuin palstalla väitetään. - macynhaamu
PäivänPertti kirjoitti:
Olen edelleen sitä mieltä että iän perusteella viehtyminen (vanhempaan ihmiseen) on fetissi.
En minä harrasta itseäni vanhempia naisia, mutta mielestäni naiset ikäluokassa 30 vuotta ovat ihan laatutavaraa toisin kuin palstalla väitetään.Eihän moni mies harrastakaan naisia, vaan on yhden naisen kanssa kerrallaan..on se nyt sitten nuorempi tai vanhempi miestä, se voi olla varsin rakas ja tärkeä nainen miehelle.
Eikä ikä silloin yleensä merkkaa mitään suuntaan eikä toiseen.
Vaikka saisit valita useammasta naisesta nuoremmista tai vanhemmista, niin eikö se ole hyvä valinta jonka kokee itselle tärkeäksi ja hyväksi kumppaniksi?
Niin minutkin on valittu, vaikka vanhempi miestäni olenkin...koska olen mielekkäämpi vaihtoehto, kun ne mitä oli tarjolla... - logiikkaontuu
PäivänPertti kirjoitti:
En minä harrasta itseäni vanhempia naisia, mutta mielestäni naiset ikäluokassa 30 vuotta ovat ihan laatutavaraa toisin kuin palstalla väitetään.Kehuithan sinä yksinkertaisen blondin vartaloakin, vaikka hän on ilmeisesti sinua vanhempi.
Se vähän riippuu tapauskohtaisesti. Millainen luonne ja onko sopivan oloinen. Jos on samantapainen henkilö kuin itsekkin ja tulee hyvin juttuun, niin tokihan sitä vanhemmankin ihmisen kanssa voi seurustella.
- kyllävoitulla
Tasan tarkkaan parikymppisestä ätmistä voi tulla ytmi, harvalla statusmiehellä joitain kuninkaallisia lukuunottamatta on kloppina ollut statusta vaan se tehty työllä. Esimerkiksi parikymppisestä luihusta kitaran rämpyttelijästä voi tulla miljoonien naisten kuolaama rokkari.
Yksi tutkimus on ainakin sellainen, jossa kuka tahansa nainen kun tuli samaan huoneeseen kuin mies, niin tämän miehen testosteroniarvot nousivat. Iällä, eikä ulkonäölläkään ollut merkitystä, vain sukupuolella.
Sanoisin että selkä että. Tottakai seksuaalinen vetovoima vaikuttaa mutta myös käyttöaste ja mitä vähemmän ikää sen todennäköisemmin käyttöaste on siedettävämmällä tasolla.
Jotkut naisethan myös muuttuu seksikkäämmiksi iän myötä. Helen Mirren on kuuma mummoikäisenä:
https://static01.nyt.com/images/2018/03/04/arts/04SNAPSHOT/04SNAPSHOT-articleLarge.jpg?quality=75&auto=webp&disable=upscale
Kun taas nuorempana ei ole ollut välttämättä kovinkaan huomiota herättävä:
https://nordic.businessinsider.com/contentassets/ce09222ed6824cf298b6dcd0136d1970/57bcc167db5ce951008b86e6.png?preset=article-image
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541216Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801055Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89844- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784