Veneen lasku/nosto Helsinki Puotila

Pulassako

Nyt kun veneilykausi lähenee vauhdilla, olisiko kenelläkään tietoa jostain yrittäjästä joka laskisi toukokuussa Puotilassa pukeilla olevan n. 5 metrisen ja n. 300 kiloisen avoveneen mereen. Vene on tällä hetkellä talvisäilytyksessä ulkona pressun alla ja edellinen omistaja on muuttanut paikkakunnalta eikä enää ole avuksi. Noin pienen veneen laskemiseen/nostoon tuntuu nosturiautot vähän turhan isoilta ja Kallelta...

4

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • staagi

Tuohon aikaan eli huhtikuu - toukokuun puoliväli on Puotilassa lukuisia veneen vesillelaskuja meneillään. Kunhan hieman seurailee ilmoittelua rannassa niin saanee omansakin varmaan lasketuksi jonon jatkeena ihan kohtuu hinnalla. Voisin kuvitella jotta Puotilassa laskeminen maksaa jotain 60-90€ yhteislaskun ajankohtana.
      Jos hinta tuntuu korkealta niin lainaa rannan traileria ja varaa mukaansa riuskan kaveriporukan avuksi niin humps niin vene on tuota pikaa vesissä.
      Ykkös ja kakkosvaihtoehdon välillä tosin on ihan marginaalinen ero, eli kun laskemisen tekee ammattimainen firma, niin sekä vene, että ihmiset jotka osallistuvat laskemiseen ovat vakuutettuja koko siirto-operaation aikana.

• Ilmaisia_vaihtoehtoja

Esim. asettaisin sen rullakon päälle, vetäisin rantaan ja laskisin sen luiskaa pitkin köyden päässä veteen.

• RantaTraileri

Hyviä ehdotuksia olet jo saanutkin. Kuinka olit aikonut toimia sitten syksynkorvilla?
      Oletko aikaisemmin omistanut veneen? Nämä veneen siirtokysymyksest kuuluvat veneenomistamisen varjopuoliin.
      Usein tarvitaan apua - fyysistä tai teknistä. Alaa ymmärtäviä kavereita olisi hyvä olla ja jos heillä on sopivaa kalustoa saatavissa, niin silloin vähävarasempikin voi pärjätä veneenomistajana.
      Toivottavasti saat veneesi ajoissa vesille ja pääset nauttimaan myös siitä toisesta puolesta D

• Opettaja_vaan

Kevät ei etene vauhdilla. Kevät etenee vauhdikkaasti. Myöskään venettä ei sidota huolella, vaan köydellä huolellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82