kaikenlaista tawaraa, ei kannata syödä kalliissa ravintoloissa, eikä käydä kaikenmaailman höpöhöpö teattereissa konserteissa ym. Radiossa on klassinen radioasema jos tykkää klassisesta j kauikkea muutakin musiikkia kuulee radiosta, tv:stä tuluu ihan tolkuittoman paljon hyviä elokuvia ja muita ohyjelmia joita voi tallentaa tallentavalle digiboksille ja Kotikokki.net sivustolta löytyy valtava määrä herkullisia reseptejä. Yhden ravintola-annoksen hinnalla tekee viikoksi ruokaa.
https://www.kotikokki.net/
Jokapuolella käsiä ojossa hamuamassa rahojasi jotka he sijoittavat sijoitusosakkeisiin kasvattaakseen omia tilejään!! Älä edesauta mokomia ahneita p:aisia! Samalla rahalla mitä veisit näille rahamagneeteille, saat paljon enemmän asioita ja hyvinvoinnin edistämistä itsellesi.
Pitäkää mummot ja papat rahoistanne huolta älkääkä ostelko
100
110
Vastaukset
- flegmaatti
Kukin eläköön tarpeidensa ja mahdollisuuksiensa mukaan!
Unohdit sosiaalisen pulen noilla esim konserteissa käynneiltä. Kotiin ei kannata hautautua vaan lähteä ulos ihmisten olmpoille jos mahdollista.
- 1eero
Onko pakko lähteä ulos jos viihtyy kotona häh.
- kotiparas
1eero kirjoitti:
Kaikki eivät viihdy ihmisten "olmpoilla" kun tykkäävät olla kotona.
1eero kirjoitti:
No ei tietenkää mutta ei kannata yleisenä ohjeena suositella kaikille sillä perusteella et on halpaa. Jokkainen päättää ihte ja se mitä haluaa on yksilöllistä. Kirjoittaa kotihiiri :).
kotiparas kirjoitti:
Kaikki eivät viihdy ihmisten "olmpoilla" kun tykkäävät olla kotona.
Nii mut osa viihtyy ja sen voisi just perustella sillä että se lähtö on sosiaalinen tapahtuma. Se et on halpaa ja löytyy kotoa ei innosta kaikkia mut jos viihtyy kotona ni mikä siinä :).
siilivain kirjoitti:
Nii mut osa viihtyy ja sen voisi just perustella sillä että se lähtö on sosiaalinen tapahtuma. Se et on halpaa ja löytyy kotoa ei innosta kaikkia mut jos viihtyy kotona ni mikä siinä :).
Siis aloitus koski sitä että kuuluis opitää rahoista huolta. Raha ei merkkaa kaikkea kaikille.
Esimerkiksi joku e lähde ulos syömään koksa ruokaa on kotonaki. Mutta toinen arvostaa sitä ulkona syömistä sosiaalisena tapahtumana ja virkistysmuotona. Hyvä ruoka hyvässä seurassa.- Tämmöistätäällä
Mahtaako aloittaja olla perillinen joka pelkää, että mummu ja pappa nauttivat liikaa elämästään? Tiedoksi, että jokainen omat rahansa tienannut, oli rahaa vähän tai runsaammin, on oikeutettu myös käyttämään varansa ihan mihin haluaa. Jos on rahaa tilillä ja terveyttäkin piisaa vielä eläke- ikäisenäkin, niin miksi ei nauttisi rahalla saatavista ihanista asioista. Matkat, ravintolaillalliset, uudet vaatteet, kauneushoidot, kylpylälomat ja jos on leski, niin ihana uusi mies/naisystäväkin olisi kiva rahanhimoisen jälkikasvun härnäämisessä :D
- pirremiinapas
Tämmöistätäällä kirjoitti:
Mahtaako aloittaja olla perillinen joka pelkää, että mummu ja pappa nauttivat liikaa elämästään? Tiedoksi, että jokainen omat rahansa tienannut, oli rahaa vähän tai runsaammin, on oikeutettu myös käyttämään varansa ihan mihin haluaa. Jos on rahaa tilillä ja terveyttäkin piisaa vielä eläke- ikäisenäkin, niin miksi ei nauttisi rahalla saatavista ihanista asioista. Matkat, ravintolaillalliset, uudet vaatteet, kauneushoidot, kylpylälomat ja jos on leski, niin ihana uusi mies/naisystäväkin olisi kiva rahanhimoisen jälkikasvun härnäämisessä :D
Tästä kommentista tuli mieleeni, kun lapseni kysyivät, että mihinkäs ne risu läjät hävisivät tontilta, ja kun sanoin että eräs kylällä asuva poikamies kysyi, että saako hän käydä polttamassa ne, kelin salliessa..no eipä miulla mitää tuumaa vastaan,
Lapset ne vääräleuat, heti että pitäisikö sinun tehdä testamentti..:) - tämmöistätäällä
pirremiinapas kirjoitti:
Tästä kommentista tuli mieleeni, kun lapseni kysyivät, että mihinkäs ne risu läjät hävisivät tontilta, ja kun sanoin että eräs kylällä asuva poikamies kysyi, että saako hän käydä polttamassa ne, kelin salliessa..no eipä miulla mitää tuumaa vastaan,
Lapset ne vääräleuat, heti että pitäisikö sinun tehdä testamentti..:)Laita vaan lisää vettä myllyyn, niin pysyy jälkikasvu varpaillaan :)
Kunhan itse pidät taloudestasi edes jollakin lailla huolen, ettei tämän ikäluokan tarvitse tulla sinun hosujasi kannattelemaan.
Tämänkaltaisten aloitustentekijöiden talousosaaminen on jääny kansakouluasteelle.- Aloittaja-
Aloitus oli neuvo miten pieneläkeläinen voi nauttia asioista vaikkei maksatakaan olemisiaan ja elämisiään yhteiskunnalla. Sä taidat olla niitä jotka ajelee kela-taksilla paikasta toiseen. Istut tavaratalon tuulikaapissa ja odottelet kerta toisensa jälkeen että koskas se kela-taksi tulee hakemaan sut ja sun ostokses, kun sulla ei ole enää varaa ajaa omalla kustannuksellasi taksilla kun rahat on tärvätty kaikkeen kivaan...
Aloittaja- kirjoitti:
Aloitus oli neuvo miten pieneläkeläinen voi nauttia asioista vaikkei maksatakaan olemisiaan ja elämisiään yhteiskunnalla. Sä taidat olla niitä jotka ajelee kela-taksilla paikasta toiseen. Istut tavaratalon tuulikaapissa ja odottelet kerta toisensa jälkeen että koskas se kela-taksi tulee hakemaan sut ja sun ostokses, kun sulla ei ole enää varaa ajaa omalla kustannuksellasi taksilla kun rahat on tärvätty kaikkeen kivaan...
Lapsellisia neuvoja, kun puhutaan yli kuuskymppisistä.
Minä en ole pieneläkeläinen enkä suureläkeläinen, kun olen työelämässä.
Älä huolehdi minun kulkemisista. Mulla on kaksi dieselautoa rekisterissä, eikä toisella ole ajettu kun 50 tuhatta., siinä on vielä hella, sänky ja suihkukin.
Äläkä minun toimeentulosta huolehdi, kyllä minä pärjään, aika hyvä ruuanlaittajakin oon.Aloittaja- kirjoitti:
Voi miten hellyttävää huolehtimista yhteiskunnan varoista.
Pikkuveljeni ajoi taksia lisätyönään ja kuskasi aivan tervejalkaisia lapsia ja nuoria päivittäin edestakaisin yhteiskunnan varoilla.
Me ollaan sitä ikäluokkaa, jotka osattiin mennä kouluun ja takaisin omin jaloin pitkienkin matkojen takaa. Jos nyt jollekin vaivaiselle vanhukselle yhteiskunta kustantaa kauppareissusta osan, niin se on pientä se verrattuina kaikkiin koulukyydityksiin.Aloittaja- kirjoitti:
Kela-taksi ja Sote-taksi mennyt sujuvasti sekaisin.
minttupuu kirjoitti:
Kela-taksi ja Sote-taksi mennyt sujuvasti sekaisin.
minttu
Mikä on Sote-taksi ?- Soteen-tai-saveen
Vielä puuttuu yksi taksi. Maakunta-malli-taksi.
Sote-taksi - sosiaali ja terveystaksi. Sillä voi mennä sekä sossuun että terkkariin.
Ennen piti mennä sossuun eri taksilla kuin terkkariin, eiks vaan?
Sitten on myös Pata-taksi - ajaa Palvelutaloihin. Sote-taksioikeus haetaan sosiaalin perustein. Vammaisuus, ikä tms. Oikeuttaa matkustamaan bussilipun hinnalla. Kela-taksiin on oikeus tarvittaessa kenellä vaan.
minttupuu kirjoitti:
Sote-taksioikeus haetaan sosiaalin perustein. Vammaisuus, ikä tms. Oikeuttaa matkustamaan bussilipun hinnalla. Kela-taksiin on oikeus tarvittaessa kenellä vaan.
minttu
Olen hakenut vammaispalvelusta virkistysajoon omaisilleni invataksilla ajoja.
Laskutuksella.
Omaisuudella ei ole mitään tekemistä näiden hakemieni matkojen kanssa.
Lääkärintodistus ratkaisee.
Max 18matkaa/kkminttupuu kirjoitti:
No se on sit taas invataksioikeus.
minttu
Virkistysajon saa myös tavalliseen taksiin, jos ehdot täyttyvät.
Yleensä maksetaan itse koko summa ja kuitteja vastaan saa rahat vammaispalvelusta. Miinus omavastuu.
Jos sinulla varaa on, niin siitä vaan. Syö ravintoloissa, käy teatterissa, matkoilla, oopperassa, shoppailemassa. Tee kaikkea mistä sinulle tulee hyvä mieli, rahoja ei kannata perillisille säästää, he tulevat kyllä omillaan toimeen. Nautitaan nyt kun siihen on aikaa ja mahdollisuutta, ja toivottavasti varaakin.
- Uusiomuikkelin.elämää
AInakin noita uusiomiehensä siivellä nautiskelijoita taitaa olla. Nythän on naisilla muotia kerätä varallisuutta, joten uusiomuija kerää kaiken oman rahansa sijoitustileille jos ei leskeneläke aikanaan riitä niin mukavaan elämään kuin mitä uusiomuikkeli haluaa elää.
- vfhimsf
-otin joskus nuorempana mökkipolun tien varrelta kielon juurakon palasia ja hämmstelin niiden kasvuvoimaa - lahjoitin yhtenä keväänä naapurillekin jo aika ison pussillisen - toinen kasvi on vadelma joka villisti leviää tontilla ja tuottaa ihan reilusti satoakin - odotan kevään etenemistä - naapurin pieni poika viime kesänä kysyi että kun tykkään kovasti mustaviinimarjoista niin voisitko mulle kasvattaa yhden semmoisen pensaan. Täytyy tänä keväänä kokeilla onnistuisiko jostain taivukkasta lisimään pojalle oman pensaan.
- samakuied
Mun mielestä norjalaiset ja englantilaiset puutarhajutut ovat suorastaan mukaansa tempaavia - odottamaan uutta kesää ja kasvukautta.
- eläkeloinen
Kiitoksia valistuksesta mutta tuo ei ilmeisesti koske meitä EMPEnaisia?
E = Elää
M = Miehensä
E = Eläkkeellä
Syömme ravintoloissa ainoastaan kiertomatkoilla ja lämpimien merien risteilyillä.
Kotioloissa ja vapaa-ajan asunnossamme mieheni hoitaa ruokahuollon tietäen minun rajoitukseni raudan ja K-vitamiinin suhteen.
Oopperat, paitsi Helsingissä niin myös Veronassa ja Savonlinnassa.
Musikkaaleja Helsingin ohella Lohtoossa ja Berliinissä.
Tallennettavien elokuvien suhteen eivät minun ja mieheni mieltymykset oiken mene yksiin.
Perheemme taloudellinen tilanne ei minua kiinnosta kovinkaan paljon. Aika ajoin mieheni valottaa tilannetta mutta minulle riittää varmuus siitä, että käyttelytilillä on vähimmilläänkin rahaa luottokorttini ylärajan verran. Deutsche Bankin paperiset tiliotteet vilkaisen.
En aio ryhtyä stressaamaan eurojen vuoksi. Hoitakoon mieheni sen puolen!- tunnistustavaille
Vaikuttaa laiskalassen 'emännältä'....
tunnistustavaille kirjoitti:
Vaikuttaa laiskalassen 'emännältä'....
Vaikuttaa flegmaatin kirjoittamalta, vaimonsa puolesta.
- vassokuu
Flegmaatti kirjoittaa kun vaimo ei osaa. Elämäänsä pettynyt, katkeroitunut vanha, mies on säälittävä palstalla roikkuja.
- Es-peri-asiakkaat
Eipä sillä ole sitä akkaakaan, joutui Addenton riepottelemaksi jo vuosia sitten.
- HalIaahon.äänestäjä44
Älä missään tapauksessa tuhlaa rahoja palveluun tai tarkemmin sanottuna
minimoi palvelumaksut eli vain pakon edessä tarkkaan arvioiden
Eli kahvi juodaan kotona ehkä kymmenen senttiä kuppi eikä jossain litee lattee paikassa useita euroja kappale jne. Silli ostetaan kokoaisena jova vain noin 3 euroa kilo helppo perata keskiruoto pois eikä jossain purkissa eli palveltuna ellei ole pakko jne
Moni matu Suomessa luulee että kun valtio maksaa niiden vaimojen ylöspidon synnytykset ja lapsilisät
niin ne voivat sitten elää PALVELUALOILLA myymällä pitsaa Suomessa ja saada liksaa päälle
Mutta Suomessa on niin kovat verot mm. välttämättömistä palveluista putkimies sähkömies jne. etteivät suomalaiset hyvinvoivat ihmiset pane penniäkään kuppiloiden verollisiiin palveluihin tai mcdonaldseihin
Huonostivoivat saattavat niitä käyttää
https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/723876-redi-varoittava-esimerkki-miten-kay-kauppakeskusten-suomessa-ostosparatiisien
Vapaat toimitilat osoitesuunta Kalasatama
https://toimitilat.kauppalehti.fi/List/toimitilat/helsinki/kalasatama Maamme on alkanut huomata.
Stadi tosin ei ihan vielä.
Liikkeet siirtyvät pois keskustoista.
Koska omalla autolla ei sinne enää pääse.
Eivätkä vanhat ihmiset sinne enää uskaltaudu.
Ne ihmiset, joilla vielä on omaa rahaa millä ostaa.
Lapset impatkoot uusissa museoissaan.
Tupakoiden lääkärin määräämiä huumeitaan.
Niissä lämpöisissä olo-suhteissa nauttien perus-tuloistaan.
H.Minkä ikäinen ihminen on vanha?
Entä minkä ikäisenä ihmisestä tulee vanhus?
Tai miten vanhus määritellään?
Kuka osaisi kertoa, tai mistä löytyy määritelmät?optimisti-orvokki kirjoitti:
Minkä ikäinen ihminen on vanha?
Kuka osaisi kertoa, tai mistä löytyy määritelmät?o-o
65 vuotias on vanha.
Saa vanhuuseläkettä ja kuuluu geriatrian piiriin.optimisti-orvokki kirjoitti:
Kuka osaisi kertoa, tai mistä löytyy määritelmät?o-o
Olen itse vielä 4 kuukautta nuori.
Juhanuksen tienoilla se puuduttava vanhuus alkaa.On se mielenkiintoista ja yllättävääkin, että Suomessa on seitsemän 100 vuotta täyttänyttä henkilöä, jotka ajelevat edelleen itse autoa liikenteessä. Testissä on todettu, että ajokortinhaltijalla on oltava hyvä havaintokyky, motoriikka ja muistikin.
Luin äskettäin yhdestä, itse omalla autollaan ajelevasta aikuisesta, yli satavuotiaasta miehestä, joka harrastaa aktiivisesti liikuntaa edelleen. Hän käy pitkällä, reippaalla lenkillä päivittäin ym, ym. Kuvaa katsoen olisi ollut todella vaikea arvioida hänen ikäänsä. Jos joku olisi sanonut hänen olevan 60-vuotias, tuskin kovinkaan moni olisi epäillyt. - Terveen ikämiehen puolesta on helppo iloita ja hänen aktiivisuuttaan ihailla. Vanhus ei varmaankaan ole ensimmäinen nimitys, joka tulisi mieleen hänet tavattaessa.2lesken kirjoitti:
o-o
Olen itse vielä 4 kuukautta nuori.
Juhanuksen tienoilla se puuduttava vanhuus alkaa.Sinun puuduttava vanhuutesi alkaa jo 65-vuotiaana - sinun mielestä i???
Perustelisitko?
Oletko päättänyt heittäytyä vain makoilemaan passiivisena vai...?
Kannattaisiko vielä pohtia vaihtoehtoja ja aktivoitua?- pirremiinapas
optimisti-orvokki kirjoitti:
Kuka osaisi kertoa, tai mistä löytyy määritelmät?Olin eilen katsomassa jonkinlaista teatteria, paikallisten esittämänä.
Ystäväni ystävä n. 80 vuotias oli myös mukana, ja ei ikupäivinä olisi hävinnyt ulkonäöltään eikä jären juoksultaan ja liikkumiseltaa 50 -60 vuotiaasta, ei millään olisi uskonut ns. vanhukseksi..niin se vanhuus näköjään on siirtynyt 90 vuoteen, paitsi Aira Samulinilta :)
Ystäväni kertoi että hän on erittäin aktiivinen, lukee kieliä esim..käy jumpissa, uimassa jne., olisiko syyt virkeyteen elämän tavoissa tässäkin asiassa, ja tietysti perintöttekijöissäkin. optimisti-orvokki kirjoitti:
Sinun puuduttava vanhuutesi alkaa jo 65-vuotiaana - sinun mielestä i???
Perustelisitko?
Oletko päättänyt heittäytyä vain makoilemaan passiivisena vai...?
Kannattaisiko vielä pohtia vaihtoehtoja ja aktivoitua?o-o
En keksi yhtään asiaa, mikä vanhuudessa viehättää.
Mitä ihmeen vaihtoehtoja ja aktivointeja.
Älä vaan ehdota seurakunta tai leskiryhmää.
Tai vielä järkympää olisi ehdottaa mennä pääsiäistipukerhoon väsäämään jotain öklöä.
Riittää kun käyn kolme kertaa viikossa palvelutaloissa.
Ja lenkkeilen päivittäin.
- tympii-tympii-tympii
Ois se kivaa ku ois kivaa,
Tekisin mielelläni jotain muuta mukavaa,
kuin pelaisin tunti-tolokulla hedelmäpelejä,
sinne menee eläkerahat,
kohta konkussi huutaa ovella
ellen keksi jotain älykkäämpää viihdettä,
mutta ku kaikki maksaa,
kekssimpä i jotain ihanaa
joka ei maksa mitään
mutta aika kuluu
ja elämä tuntuu mukavalta,
auttakkaa mua
neuvkoaa jotain kivaa
joka ei maksa
mutta on tosi mielemkiintoista,,,,- Bengalitikku
Pelaa koneellasi sudokua. Pitää aivot virkeänä.
Kirjastokin tarjoaa vaihtoehtoja.
Muutoin: minusta on kivaa käydä kappukinolla joskus leivarin kanssa, juhlistaa jotain päivää ravintolatuokailulla.
Minusta saa ja pitää joskus nauttia.
Jos joka senttiä ja euroa tarkkailee (ellei ole ihan pakko) ei hemmottele koskaan itseään.
Voi olla että Nuuka-Jussi saa jotain tyydytystä, kun kehittää huippuunsa
venyttelyn.
En muista mistä olen lukenut:
"Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna kuolemme!" Bengalitikku kirjoitti:
Pelaa koneellasi sudokua. Pitää aivot virkeänä.
Kirjastokin tarjoaa vaihtoehtoja.
Muutoin: minusta on kivaa käydä kappukinolla joskus leivarin kanssa, juhlistaa jotain päivää ravintolatuokailulla.
Minusta saa ja pitää joskus nauttia.
Jos joka senttiä ja euroa tarkkailee (ellei ole ihan pakko) ei hemmottele koskaan itseään.
Voi olla että Nuuka-Jussi saa jotain tyydytystä, kun kehittää huippuunsa
venyttelyn.
En muista mistä olen lukenut:
"Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna kuolemme!"Bt
Siis suomennosta pliis
Ei tajua näitä kielikukkasia
Käydä kappukinolla leivarin kanssa
Ravintolatuokailu
Minusta saa nauttia.
Siis sinustako saa nauttia, mutta kuka?
Nuuka-Jussi kehittää venyttelyn- Bengalitikku
Oho. Kappaskappas.
Mitäs me virheettömät..
Ainoa virhe oli mielestäni: ravintolaruokailu.
No, mutta toisaalta, mieluusti sellainen ravintola, missä: tuokaa ruokaa, tuokaa ruokaa tarjoilija!
Eli a la carte:ssa toteutuu ravintolatuokailu... Bengalitikku kirjoitti:
Oho. Kappaskappas.
Mitäs me virheettömät..
No, mutta toisaalta, mieluusti sellainen ravintola, missä: tuokaa ruokaa, tuokaa ruokaa tarjoilija!
Eli a la carte:ssa toteutuu ravintolatuokailu...Ihan selvää ymmärrettävää suomea tuo minustakin oli tällä kertaa.
Ei mitään vaikeuksia ymmärtää vaikka en olekaan mikään "välkky neropatti".Bengalitikku kirjoitti:
Oho. Kappaskappas.
Mitäs me virheettömät..
Eli a la carte:ssa toteutuu ravintolatuokailu...Mikä on leivari?
Minusta pitää nauttia
Onko tämä mukamas oikein tuon kirjoituksen yhteydessä?
Joku toinen henkilö saattaa nauttia sinusta?
Se on muistaakseni sekstailua tai jotain sinnepäin?
Venyttely on taivutuksia voimistelussa.
Ei mene jakeluun tuo kirjoituskokonaisuus.2lesken kirjoitti:
Mikä on leivari?
Minusta pitää nauttia
Ei mene jakeluun tuo kirjoituskokonaisuus.Mites olisi leivonnainen? Kävisikös cappuccinon kanssa?
Teilläpäin ei sitten koskaan penniä venytelty kun nuukailtiin, vai nuukaillaankos teilläpäin edes.
Laitetaankos teillä menemään koko eläke heti kun se tulee ja sitten kutvelletaan persaukisena seuraavaan eläkkeeseen.
Minusta sinä et niin "välkky neropatti" olekaan kuin tuolla toisessa ketjussa mainostit olevasi.- Bengalitikku
Tellukka kirjoitti:
Mites olisi leivonnainen? Kävisikös cappuccinon kanssa?
Teilläpäin ei sitten koskaan penniä venytelty kun nuukailtiin, vai nuukaillaankos teilläpäin edes.
Laitetaankos teillä menemään koko eläke heti kun se tulee ja sitten kutvelletaan persaukisena seuraavaan eläkkeeseen.
Minusta sinä et niin "välkky neropatti" olekaan kuin tuolla toisessa ketjussa mainostit olevasi.Hauska sana: kutvelletaan. Mikä on verbin perusmuoto.
Leivari on leivos. Minust tuo [caputziino] on kiva sanoa kappukinona, kun tilaa kahvin.
Minusta = minun mielestäni = per me
Siis olisiko paree: minun mielestäni saa nauttia...antaisi muillekin zäänssit nauttia ei ny niin minust vaan rahan käyttelystä, varsinkin jos siinä viimeisessä viitassa ei ole taskujakaan - järjen kanssa.
Nyt. Nyt. Bengalitikku kirjoitti:
Hauska sana: kutvelletaan. Mikä on verbin perusmuoto.
Leivari on leivos. Minust tuo [caputziino] on kiva sanoa kappukinona, kun tilaa kahvin.
Siis olisiko paree: minun mielestäni saa nauttia...antaisi muillekin zäänssit nauttia ei ny niin minust vaan rahan käyttelystä, varsinkin jos siinä viimeisessä viitassa ei ole taskujakaan - järjen kanssa.
Nyt. Nyt.Googlasin tuon leivarin.
On myös kahvilakonditoria Nurmijärvellä.Bengalitikku kirjoitti:
Hauska sana: kutvelletaan. Mikä on verbin perusmuoto.
Nyt. Nyt.Bt
Nuuka-Jussi saa tyydytyksen kun kehittää huippuunsa venyttelyn.
Koko teksti ja lauserakenteet ovat jostain tosi syvältä.
Puuttuu objekteja.
Harvinaisen tökerö korjoitus alusta loppuun.- Bengalitikku
2lesken kirjoitti:
Bt
Nuuka-Jussi saa tyydytyksen kun kehittää huippuunsa venyttelyn.
Koko teksti ja lauserakenteet ovat jostain tosi syvältä.
Puuttuu objekteja.
Harvinaisen tökerö korjoitus alusta loppuun.Venyttelyn on objekti.
Se on kirjoitus ei korjoitus, mutta korjattu kirjoitus voisi olla korjoitus, eräänlainen synteesi.
Miksi Rootsissa asuva Tellu ymmärtää kohtuullisesti.
Minusta sinähän se tökerö olet, kun käyt kimppuun.
Mutta olet kait ennenkin....
Mikä hiertää? Bengalitikku kirjoitti:
Venyttelyn on objekti.
Se on kirjoitus ei korjoitus, mutta korjattu kirjoitus voisi olla korjoitus, eräänlainen synteesi.
Miksi Rootsissa asuva Tellu ymmärtää kohtuullisesti.
Minusta sinähän se tökerö olet, kun käyt kimppuun.
Mutta olet kait ennenkin....
Mikä hiertää?Bt
Pitiks Kinu-Jussin ol centinvenyttäjä.
Tai jottai.
Tieräksä mitä mä tarkota.
Vai mitä se venuttaa?
Tarinas ei kerro.
Ku jättää pualet sanoist kirjoittamat, kuvittelee et lukija lukee rivien välist.
Tellu rootsalaisen ymmärtää tasa tarkkaa kaik mitä muut välttämät ei.
Ny en tua noinii ymmär tai muist mikä ol nikkis enne.
Olik se jottai parkettikosmetolookiin viittavaa.
Jos kimppuu käyminen on sitä, et arvosteluu ei kest, niin ah vot, ei voi mitää.- Bengalitikku
2lesken kirjoitti:
Bt
Pitiks Kinu-Jussin ol centinvenyttäjä.
Tai jottai.
Tieräksä mitä mä tarkota.
Vai mitä se venuttaa?
Tarinas ei kerro.
Ku jättää pualet sanoist kirjoittamat, kuvittelee et lukija lukee rivien välist.
Tellu rootsalaisen ymmärtää tasa tarkkaa kaik mitä muut välttämät ei.
Ny en tua noinii ymmär tai muist mikä ol nikkis enne.
Olik se jottai parkettikosmetolookiin viittavaa.
Jos kimppuu käyminen on sitä, et arvosteluu ei kest, niin ah vot, ei voi mitää.Kysyin, mikä sinua riepoo, kun ärsyynnyt noin? Et vastannut.
Kyllähän sinulla on taipumusta käydä toisten kimppuun.
Itse asiassa ensimmäinen kommenttini oli tympii-tympii-tympiille ja loput on aloittajalle. Käytätkö lesken2 lisäksi noita kahta muuta nimimerkkinä?
Oletko väsynyt? Muista levätä.
Tiedoksi: minulle riittää oman asuntoni parketin "kosmetologiointi".
Ei ole alaani, mutta siisteydestä pidän.
Toistan, että seniorit saavat nauttia elämästään. 2lesken kirjoitti:
Mikä on leivari?
Minusta pitää nauttia
Ei mene jakeluun tuo kirjoituskokonaisuus.eihän siinä sinulle vastattukaan, joten mitä välii vaikket ymmärrä?
Bengalitikku kirjoitti:
Kysyin, mikä sinua riepoo, kun ärsyynnyt noin? Et vastannut.
Itse asiassa ensimmäinen kommenttini oli tympii-tympii-tympiille ja loput on aloittajalle. Käytätkö lesken2 lisäksi noita kahta muuta nimimerkkinä?
Toistan, että seniorit saavat nauttia elämästään.Ymmärtäähän sen, mikä häntä riepoo näin loppukuusta, kun jääkaapissa on taas vain valot ja leivän päälle on laittaa vain ylähuuli.
Kyllä se siitä sit taas päivä paistaa, kun eläke tulee ja pääsee Stadiin valmiiseen aamiaispöytään ...Bengalitikku kirjoitti:
Kysyin, mikä sinua riepoo, kun ärsyynnyt noin? Et vastannut.
Toistan, että seniorit saavat nauttia elämästään.Bt
Arvostelin sinun tekelettäsi
Etkö kestä sitä?
Olet hanakasti antamassa neuvoja ja ohjeita, mutta oma kestävyytesi arvostelussa on nolla.
Ol
Ole hyvä ja laita linkki siitä tai jotain vastaavaa.
Tällä kertaa punakynäni osui tuotokseesi, joka oli välttävä.
Ole hyvä ja laita linkki kirjoituksesta jossa käyn kimppuusi.
En voi tietää kenelle vastailet.
Olen hyvin keväisen pirteä.
Sinulle suosittelen sataan laskemista, ennenkuin kirjoitat yhtään mitään, ainakaan minulle.
Tyylisi on ylimielisen lapsellinen.
Veikkaan että olet väärässä ikäryhmässä korjoittelemassa.- Bengalitikku
Ahaa. Olet herännyt.
Kuulepas. Et Sinä minua määräile.
Jos sinä vastaat jonkun toisen puolesta, se on Sinun erheesi.
Kuten huomasit, toiset ymmärsivät.
Vaikutat nytkin hyvin kiukkuiselta, et mitenkään pirteältä.
Mikä sinua hiertää: toiset erilailla ajattelevat ja kirjoittavat.
Voi. Sinulla on paljon opittavaa....
Et ole mitenkään erinomaisempi kuin muut täällä.
Ja kuka se ylimielinen on?
- Huoleton-hillitön
Ei pankit eikä sijoitusyhtiöt ole saaneet rahojani koskaan. Kulutus omaan itseen, aiemmin perheisiin, on ollut kantava voima. Se että pystyy elämään niukkuuden yläpuolella, on jo ihan hyvä. Ei tarvitse miettiä mammonaa eikä talousasioita. Lähtee liikkeelle jos siltä tuntuu. Tai on vaan ja nauttii olemassa olevilla eväillä, kämppä, vapaa-ajan paikka - elämä ylipäätään.
Säästäkää, säästäkää hyvät vanhukset.
Palvelutalo ja edunvalvoja rokottavat eläkkeenne ja säästönne.
Jos jotain jää kakaroille, ne pistää sikeäksi nopsaan joka centin.
Ei kannata mitään ostaa itselle.
Elää vain marttyyrielämää ja syö ilman sarvia ja hampaita kuivunutta leipää ja suolasilakoita.
Käy kerran kuukaudessa pankissa jonottamassa ja tarkistamassa saldon.
- pirremiinapas
Siinäpä oli taloustietoa iso pläjäys, saako ostaa ruokaa, vaikka turhuuteenhan se vanhalla menee :)
- köyhämuteikipee
Luojan kiitos saan ne vähäiset eläkeroponi käyttää ihan itseeni ja silloin tällöin lapsenlasten hemmotteluun.....perintöjäkään ei tarvitse kerätä ja mitä saan säästettyä niin pistän reissuun
- lompakot.kiinni
Kyllä lapset ja lastenlapset pitävät nykyisin huolen, ettei pappojen ja mummojen rahat pääse homehtumaan. Elävät ressukat yli varojensa, kun ovat oppineet kotona helppoon elämään ja uupuvat töissä heti, jos joku vähän potkii ja käskee.
- flegmaatti
Lapsemme eivät muista pahinta puutettamme mutta oppivat suunnitelmallisen talouden pidon järkevyyden muutenkin kuin pakon edessä.
Opiskelemaan lähtiessään heillä oli pienet pesämunat mutta opiskeluaikana emme sponsoroineet lainkaan vaan penskat rahoittivat yliopisto- ja korkeakouluopintonsa sivutöillä. Toinen joutui ottamaan opintolainaa yhtenä vuotena.
Ammatteihin valmistumisten jälkeen suoritimme joitakin taloudellisia järjestelyjä.
Vaikka omistupohja muuttui niin me pidämme vuokratulot eivätkä tenavat ole perään kysyneet vaikka heillä olisi juridiset oikeudet.
Lastenlasten suuntaan on pysyvä, kuukausitainen järjestely verottajan rajojen puitteissa.
Tenavamme eivät tottuneet kotona helppoon elämään mutta en viitsi ryhtyä selvittämään asiaa pitemmälle.
Esimerkkinä poikamme lausahdus kirjoitusten jälkeisenä kesänä. "Kyllä tuli motivatiota opiskeluun"! - pirremiinapas
flegmaatti kirjoitti:
Lapsemme eivät muista pahinta puutettamme mutta oppivat suunnitelmallisen talouden pidon järkevyyden muutenkin kuin pakon edessä.
Opiskelemaan lähtiessään heillä oli pienet pesämunat mutta opiskeluaikana emme sponsoroineet lainkaan vaan penskat rahoittivat yliopisto- ja korkeakouluopintonsa sivutöillä. Toinen joutui ottamaan opintolainaa yhtenä vuotena.
Ammatteihin valmistumisten jälkeen suoritimme joitakin taloudellisia järjestelyjä.
Vaikka omistupohja muuttui niin me pidämme vuokratulot eivätkä tenavat ole perään kysyneet vaikka heillä olisi juridiset oikeudet.
Lastenlasten suuntaan on pysyvä, kuukausitainen järjestely verottajan rajojen puitteissa.
Tenavamme eivät tottuneet kotona helppoon elämään mutta en viitsi ryhtyä selvittämään asiaa pitemmälle.
Esimerkkinä poikamme lausahdus kirjoitusten jälkeisenä kesänä. "Kyllä tuli motivatiota opiskeluun"!Ei pidä yleistää, puoleen eikä toiseen, omat ovat olleet hanakoita etsimään työtä ja olleet jo, poikakin yli 20 vuotta samassa työpaikassaan ja tytöt myö, ei yhtään työttömyysraha päivää ole heilläkään. ja lapsen lapsistakin osa jo palkkatyössä, vaikka pieni otantahan ne meijjän lapset on koko kansasta, mutta kun niin yleistäen tuli tuo, että nuoret jne.
- flegmaatti
pirremiinapas kirjoitti:
Ei pidä yleistää, puoleen eikä toiseen, omat ovat olleet hanakoita etsimään työtä ja olleet jo, poikakin yli 20 vuotta samassa työpaikassaan ja tytöt myö, ei yhtään työttömyysraha päivää ole heilläkään. ja lapsen lapsistakin osa jo palkkatyössä, vaikka pieni otantahan ne meijjän lapset on koko kansasta, mutta kun niin yleistäen tuli tuo, että nuoret jne.
Pitkä työsuhde samassa työpaikassa voi viestiä kahden sortin asioita mutta en ots kantaa siihen koska asia on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.
Itselläni oli haalarivaiheessa ainakin parikymmentä työsuhdetta ja muutama valtakunnan vaihto.
"Fiinimmissä" puuhissa 7 vakituista työsuhdetta ja 10 pätkää joten meitä on moneen lähtöön.
Oma suhtautumiseni pitkään työsuhteeseen on helppo päätellä. - pirremiinapas
flegmaatti kirjoitti:
Pitkä työsuhde samassa työpaikassa voi viestiä kahden sortin asioita mutta en ots kantaa siihen koska asia on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.
Itselläni oli haalarivaiheessa ainakin parikymmentä työsuhdetta ja muutama valtakunnan vaihto.
"Fiinimmissä" puuhissa 7 vakituista työsuhdetta ja 10 pätkää joten meitä on moneen lähtöön.
Oma suhtautumiseni pitkään työsuhteeseen on helppo päätellä.Poikamme ei ole AHD -oireinen, no jaa leikki sikseen, - ainakin se kertoo taloudellisista sitoumuksista so.talovelat ja siinä suhteessa haluttomuuteen "seikkailla", tai pelata venäläistä rulettia; talo paikkakunnalla joka on muuttotappio aluetta, eli voittoa ei taloa myytäessä saisi, hyvä jos omiaan takaisin, on kai turvallisuushakuinen luonne.
Toinen ainakin yhtä painava syy "jämähtämiseen" on myös avioero, ja lasten yhteishuoltajuus, viikko ja viikko vuorotellen lasten äidin kanssa, ammatin tai työpaikan vaihto olisi merkinnyt muuttoa pitkälle, mahdollisesti..ja siihen poikamme ei pysty että joutuisi luopumaan lapsistaan, edes viikkoa pitemmäksi aikaa, nautti kyllä siitä sinkku viikostaan, tottakai..
Tämä on minun analyysini asiasta, ja myös fakta.
Lisään vielä, että työ on ja vie vieläkin usein ulkomaille ja -paikkakunnille, eli kai saa tarpeekseen siitä vaihtelusta.. - pirremiinapas
pirremiinapas kirjoitti:
Poikamme ei ole AHD -oireinen, no jaa leikki sikseen, - ainakin se kertoo taloudellisista sitoumuksista so.talovelat ja siinä suhteessa haluttomuuteen "seikkailla", tai pelata venäläistä rulettia; talo paikkakunnalla joka on muuttotappio aluetta, eli voittoa ei taloa myytäessä saisi, hyvä jos omiaan takaisin, on kai turvallisuushakuinen luonne.
Toinen ainakin yhtä painava syy "jämähtämiseen" on myös avioero, ja lasten yhteishuoltajuus, viikko ja viikko vuorotellen lasten äidin kanssa, ammatin tai työpaikan vaihto olisi merkinnyt muuttoa pitkälle, mahdollisesti..ja siihen poikamme ei pysty että joutuisi luopumaan lapsistaan, edes viikkoa pitemmäksi aikaa, nautti kyllä siitä sinkku viikostaan, tottakai..
Lisään vielä, että työ on ja vie vieläkin usein ulkomaille ja -paikkakunnille, eli kai saa tarpeekseen siitä vaihtelusta..ai niin..ADH an se on eikä noin kun kirjoitin.
- pirremiinapas
minttupuu kirjoitti:
ADHD.
Ai, oliko siinä vielä yksi Deee..kiitos.
- flegmaatti
pirremiinapas kirjoitti:
Poikamme ei ole AHD -oireinen, no jaa leikki sikseen, - ainakin se kertoo taloudellisista sitoumuksista so.talovelat ja siinä suhteessa haluttomuuteen "seikkailla", tai pelata venäläistä rulettia; talo paikkakunnalla joka on muuttotappio aluetta, eli voittoa ei taloa myytäessä saisi, hyvä jos omiaan takaisin, on kai turvallisuushakuinen luonne.
Lisään vielä, että työ on ja vie vieläkin usein ulkomaille ja -paikkakunnille, eli kai saa tarpeekseen siitä vaihtelusta..Erilaisia elämäntilanteita. Poikamiesaikani vaeltelu oli kai elmäntavan etsimistä?
Perheydyttyäni etsin alkuun työpaikkaa jossa yhdistyisvät kaksi arvostamaani asiaa, haastava, mielenkiintoinen tehtävä ja kohtuullinen korvaus.
Kaksi vaihtoa aiheutui noista syistä.
Sittemmin ajauduin toistuvasti tilanteeseen jossa muutaman vuoden jälkeen en enää saanut tyydytystä kyseisestä puutteen torjunnasta.
Muuttaminen oli helppoa koska uusi työnantaja järjesti aina muuttomiehet ja kuljetuksen uuteen työsuhdeasuntoon. Muutot tietenkin ilmaisia ja asunto verotusarvoa vastaan.
Loppupään työpaikat olivat minulle tarjottuja kuten myös kikki 10 pätkää jotka olivat vahtelevan mittaisia konsulttitoimeksiantoja.
Epäluuloni pysyvyyteen perustuvat entisten työkavereiden "juuttumiseen". Yli 10 vuotta samassa työpaikassa ja samassa tehtävässä alkoi jo epäilyttämään löytyisikö riittävää valmiutta uusiin haasteisiin ja muuntumiseen.
- Voi.tavaton
Lompsa levällään on antaja tyytyväinen ja saaja tyydytetty.
- rahat-on-revitty
"Pitäkää mua kiini, etten mä revi mun rahoja"
Tämä vaikerrus kuuluu viikottain Puhe-radion puolelta. En muista, minkä ohjelman alkuun tuo kuuluu.
- exrek
Nyt kannattaa sijoittaa ylimääräiset varat osakkeisiin, kun osingot irtoavat keväällä. Jo kymppitonnin sijoituksella voi tehdä monen sadan euron tilin muutamassa päivässä. Toki voi myös menettää, kun on mahdotonta ennustaa mihin suuntaan kurssi kääntyy. Mutta jos tuotto on ollut hyvä, niin voi ne osakkeet myydä vaikka vähän alle ostohinnan.
- hytinäx1
Hitsi, mulla on nuo ylimääräiset pitkällä korkosäästötilillä ja sen tilin korkotuotto on jo miinuksen puolella. Tili senkun vaan hupenee. Aivan yhtä tyhjän kanssa on säästää "tulevaisuuden" varalle näköjään.
exrek
Kannattaa tai sitten ei.
Eräs aviopari pelleili niiden osakkeiden kanssa ahneuksissaan.
Yllättäen molemmat sairastuivat ja joutuivat muuttamaan palvelutaloon.
Vaimo sairastui lisää ja kuoli.
Mies jäi leskeksi ja sanoi että
tyttärelle jää omaisuus.
Mutta tytär kuoli heti äitinsä. jälkeen.
Mies jäi totaalisesti yksin.
Edunvalvoja hoitaa asiat ja osaketuotoista ja vuokratuotoista kuittaa palvelutalo siivun.
Mies jäi rahakasan päälle sairaana, iäkkäänä, vaimottomana, lapsettomana.
Nyt hän kysyy.
Mitä järkeä tässä elämässä on?
Ei mitään, vastaan- flegmaatti
Kurssit laskevat osingon irtoamisen jälkeen ja jatko riippuu suhdanteesta.
Nordea tarjoaa, tai ainakin tarjosi 7%:n takuutuottoa vuoden sijoitukselle. Realisoitaessa aikaisemmin tuotto on pienempi. 2008/2009 tuli takkiin roimasti ja elpymnen vei vuosia.
Tilanne on tarkistettavissa.
Olen tehnyt hyvin vähän lyhyttä kauppaa. Tuon katastrofin jälkeen muutaman seuraavan vuoden ajan varovaisesti, tappioiden edes osittaiseksi korvaamiseksi. - rahat-on-revitty
flegmaatti kirjoitti:
Kurssit laskevat osingon irtoamisen jälkeen ja jatko riippuu suhdanteesta.
Nordea tarjoaa, tai ainakin tarjosi 7%:n takuutuottoa vuoden sijoitukselle. Realisoitaessa aikaisemmin tuotto on pienempi. 2008/2009 tuli takkiin roimasti ja elpymnen vei vuosia.
Tilanne on tarkistettavissa.
Olen tehnyt hyvin vähän lyhyttä kauppaa. Tuon katastrofin jälkeen muutaman seuraavan vuoden ajan varovaisesti, tappioiden edes osittaiseksi korvaamiseksi.Minäkin olin joskus pörssihai, mukamas, koska lapseni sen aluksi opetti. Hän oli ostanut aamullaja myynyt illalla ja päivässä sai 8000,-mk, siis se oli markka-aikaa.
En edes muista, mikä silloinen nouseva yritys oli, mutta rahaa ropisi, kunnes alamäki alkoi. Onneksi älysin sitten myydä, että omani sain pois. Olihan minulla silloin useitakin osakesijoituksia, jotka sitten siirsin lapselleni.
Lapsilleni olin ostanut KOP-osakkeita ja oli varmaa vuosi 1980 lopuilaan, kun näitä kuuluisia Kouri-kauppojakin tehtiin ja itse oli töissä Kuldvikin yrityksissä, siis aikakin yksi oli Spontel.
Lapseni onneksi myivät nämä KOP-osakkeet, koska he halusivat ulkomaille kieliopintoihin ja hyvä oli, että myivät, sillä sittenhän nekin romahti.
Nyt en rohkene mihinkään sijoitus kuvioihin lähteä, joten voisin huutaa, kuin tuolla Puhe-radiossa öisin, että "pitäkää minusta kiinni, että en revi minun rahojani"! 2lesken kirjoitti:
exrek
Kannattaa tai sitten ei.
Eräs aviopari pelleili niiden osakkeiden kanssa ahneuksissaan.
Yllättäen molemmat sairastuivat ja joutuivat muuttamaan palvelutaloon.
Vaimo sairastui lisää ja kuoli.
Mies jäi leskeksi ja sanoi että
tyttärelle jää omaisuus.
Mutta tytär kuoli heti äitinsä. jälkeen.
Mies jäi totaalisesti yksin.
Edunvalvoja hoitaa asiat ja osaketuotoista ja vuokratuotoista kuittaa palvelutalo siivun.
Mies jäi rahakasan päälle sairaana, iäkkäänä, vaimottomana, lapsettomana.
Nyt hän kysyy.
Mitä järkeä tässä elämässä on?
Ei mitään, vastaantuskin aviopari olisi voinut sairauksiansa ja vaimon kuolemaa sillä estää, että olisivat rahansa tuhlanneet? elämässä tapahtuu, ja mies olis varmaan köyhänäkin samassa tilanteessa, eikä rahalla ole noissa asioissa mitää tekemistä, mutta pers'aukiset kirjoittaa aina halventavasti niistä jotka ovat ymmärtäneet jotain pahan päivän varallekin kerätä.
- Anonyymi
Miten kävi?
- kysynn
mitähän keikka noill tarrkkaavaisuus häirioitä muka ainoana sairautenaan välill toisten koteihin pukkaa . Joku ainakin vuosikausia on pyörittänyt lainaamoa mun kodissa - tiedän ainakin että yksi veljeni koko ikänsä vihannut mua oikein sydämmensä pohjasta - ihan hirveää rääkkiä koko perheelle aikoinaan aiheuttanut varasteluhimollaan ja aseilla uhkailuineen Ikänäs yhtään mminkäänlaista oman kodin rauhaa ei mulla ole saanut olla millään paikkakunnalla missä olen asunut - vaino ollut vuosikymmeniäkestävää piinaa.
- Jokas_nyt
Kenelle ne säästöön jäävät rahat pitäisi lahjoitta? jos noin nuukaksi rupeais ?
Suomi on maailan paras, mutta ei suomalaiselle!
Tässä taas esimerkki siitä.
https://youtu.be/9UAswoJCwY8
Miten on olemme olleet jo pian 25vuotta EU:ssa ja työttömyys aste polkee edelleen siinä samassa 30%:a työttömiä.
Elissäs, mitään ei saada Suomessa tehtyä. Esimerkkejä on vaikka kuinka ; SOTE. Länsi-Metro , Olkiluto ja niin edelleen...Lista on loputton - 1eero
Kaikista epäkohdista huolimatta voisi mennä vielä hunommin, suomalaiset ovat erittäin tyytyväisiä EU:n, eroammalla siitä on esimerkki Brittien tuskainen tie.
Työllisyys on noussut nyky hallituksen aikana yli 72 % ja paremmasta toivoa kun kansa haluaa Rinteen ja vasemmisto hallituksen. " Eespäin tiellä taistojen " - nyt.eletään
Viimeisenä päivänä pitää tili olla tyhjä, jättäkööt hautaamatta tai polttamatta, jos ei ole varaa.
- tyhjättaskut
Taivaassa ei rahaa tarvitse, helvetissä ne palaa, joten tuhlataan täällä maan päällä.
En sentään joka hetki mieti säästämistä vaikka tarkka taloudenpitäjä olenkin.
Jos on varaa ja jotain haluaa niin mielestäni se pitää hankkia turhia miettimättä.
Ruuhkavuosina, lasten koulutuksen ja harrastusten maksamiseen kului rahaa, harvoin jäi ylimääräistä.
Nyt voi käyttää rahansa miten haluaa, onneksi vaatimukseni ovat hyvin kohtuullisia, pienetkin hankinnat tuottavat iloa kun aina ei ole ollut mahdollista niihihinkään.
Kerran viikossa käydään syömässä pizzat tai noutopöydässä. Se on ylellistä kun pääsee valmiille vaikka joskus mietin että itse tekisin maukaampaa ruokaa.
En halua säästää säästämisen takia jos on sen verran rahaa että jokin yllättävä meno ei saa taloutta kuralle.
Äitini säästi tonnin eläkkeestään pari sataa kuussa, sanoi että sen verran on pakko säästää.
Oli kokenut sota-ajan ja puutteen kaikesta. Olisi vain tuhlannut rahansa, me sitten nautimme hänen nuukuudestaan.- rauhallinen.eläkeläinen
Minulla on osakesalkku, osuudet muutamaan rahastoon ja tilillä mukavan muhkea summa rahaa. En ole koskaan ollut nuuka, mutta työelämän aikaan rahaa vain säästyi ihan säästämättä, joten oli viisaampaa sijoittaa kuin laittaa pankkitilille lahoamaan tai turhaan kulutukseen. Nyt eläkkeellä on mukavaa kun ei tarvitse huolehtia riittääkö eläke, pankista voi aina nostaa lisää. Osakkeiden nousu ja osingot sekä rahastojen arvonnousu ovat paljon suuremmat kuin pankkitilin korko, joten omaisuus senkun kasvaa mitään tekemättä. On helppoa hengittää kun tietää, että jos mitä eteen tulee ei ole rahallisesti hätää.
- Minä.vaa
Mulla ei osakesalkkua eikä iso eläke, menny vuosikausia että jäänyt joka kuukausi keskimäärin säästöön, tytär sanoi ettei sun pakko käyttää jos ei luonnollisesti kulu kyllä minä sitten kun sinusta aika jättää.
- flegmaatti
Tilillä muhkea summa rahaa? Voisitko hieman täsmentää "muhkeutta" tai suhteuttaa sen johonkin?
Muhkeus merkitsee eri ihmisille eri asoita.
Esimerkiksi vaimoni on tyytyväinen siihen, että hänen luottokorttinsa käyttöraja on enemmän kuin hänen 5kk:n nettoeläkkeensä.
Hän osaa tuskin ajatellakaan muhkeutta. - höyhensaarille
Sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan.
- rauhallinen.eläkeläinen
flegmaatti kirjoitti:
Tilillä muhkea summa rahaa? Voisitko hieman täsmentää "muhkeutta" tai suhteuttaa sen johonkin?
Muhkeus merkitsee eri ihmisille eri asoita.
Esimerkiksi vaimoni on tyytyväinen siihen, että hänen luottokorttinsa käyttöraja on enemmän kuin hänen 5kk:n nettoeläkkeensä.
Hän osaa tuskin ajatellakaan muhkeutta.Juurikin niin, muhkeus on suhteellinen käsite. Minulle tässä tapauksessa muhkeus on sen verran mitä tililläni on ylimääräistä rahaa. Kenellekään ei kuulu euromäärä, se on ihan oma asiani. Sen verran voin valottaa, että muutaman vuoden pelkästään niilläkin eläisin hyvin.
- flegmaatti
rauhallinen.eläkeläinen kirjoitti:
Juurikin niin, muhkeus on suhteellinen käsite. Minulle tässä tapauksessa muhkeus on sen verran mitä tililläni on ylimääräistä rahaa. Kenellekään ei kuulu euromäärä, se on ihan oma asiani. Sen verran voin valottaa, että muutaman vuoden pelkästään niilläkin eläisin hyvin.
Luulen ymmärtäväni tunteesi. Rentoa, stressitöntä elämää tarvitsematta laskea marginaalikillinkejä tai tarvitsematta miettiä voiko toteuttaa itselleen nautintoa ja mielihyvää tuottavia kohtuullisia mielitekoja!
Elämisen arvoista elämää!
Olen siinä suhteessa pedantti, ettei hyvä, melko, kehno, runsas yms. kerro mitään vaan, jos ei halua numeerisesti kuvata tilannetta niin todellakin suhteuttaa se johonkin.
Varsinkin terveys- ja painoasoissa olisi mielestäni tarpeen hakea konkretiaa.
Rahan suhteeellisuus. Eläkkeellä oleva lankomieheni saattaa mainita äveriäysyytensä kun tilille tulee muutama tonni ( ei pysy siellä pitkään ).
Eräs tuttavani, toinen kuljetusliikkeen perijöistä, pitää täysin luonnollisena sitä, että muutama kaupunkiasunto on vuokrattuna, kaksi kesäpaikkaa ja saattaa hetken mielijohteesta tehdä pitemmän, räätälöidyn matkan Japaniin Utteen Seelantiin ja Australiaan.
Asia llmenee, jos ilmenee muun keskustelu ohessa ja facebokissa.
Vaimoni "muhkeus" pysähtyy hänen korttinsa käyttörajaan. Sen tausta ei enää kiinnostakaan.
On se vaan mukavaa, kun ihan itse saa päättää mitä ja missä syö, mitä pukee päälleen, mistä ja minkälaista musiikkia kuuntelee, säästääkö rahojaan vai tuhlaako, liikkuuko ja minne, vai eikö liiku.
Kumpa näin olisi siihen päivään asti, kun kalmismaalle viedään. (Tuskin on)Itse teen vielä omat päätökseni niin rahojen kuin syömisen ja ruuanlaiton suhteen.
mikään ei ole niin kivaa kun mennä porukassa syömään ravintolaan tai tutun kanssa kahville johonkin hyviä leivonnaisia leipovaan konditoriaan.
Arvostan hyvää palvelua ja on kivaa kun sitä meiltäkin löytyy, ja sitä löytyy,
kun valitsee oikean paikan.
Olen saanut kotikokki resepteistä tarpeekseni, helppoa ja hyvää vähällä vaivalla ja maku ratkaisee, jos vielä onnistuu saamaan jonkun ruokailemaan samaan pöytään, porkkanan pureskelukin maistuu yhdessä paremmalta. Suku ja perhekekkerit ovat ihan eri juttu, sitten värkätään jos mitä.
Välillä olen tarkka rahoistani ja välillä oikein pihi, joskus jopa oikea hupuli, riippuu tilanteesta, mutta totta kait käytän rahaa, niin itseeni ja lähimmäisiini, sitä vartenhan sitä tekee töitä ja se raha kulkee rahapussini kautta.
Aina olen uskonut säännölliseen säästämiseen, se on pahoina päivinä ollut hyvin pieni summa, mutta aina se kuulunut kuvioon. Joskus pelastanut yllättävän rahan menon.
Sijoittamisen koen mielenkiintoisena ja hauskana harrastuksena, sekin lisää jo hyvinvointiani, nyt tietokoneen kanssa se on helppoa ja tiedon hankintakin vaivatonta, ei tartte pankissa edes käydä.
On niin jännää seurata kun nuoret naiset ovat innostuneita sijoittamisesta,
"vauras nainen" luentojakin järjestetään eri paikkakunnilla. Kantsii mennä kuuntelemaan.Onneksi ei ole sitä huolta, että rahat menisi hukkaan, syystä siitä ettei rahaa ole kuin jokapäiväiseen tarpeeseen. Jotain hyötyä pienestä eläkkeestäkin..
- pirremiinapas
p.s. maa ei häviä, lapset myykööt sitten tontin ja rannan, saa he pikkasen suolarahaa tästä..uskoisin.
- harrastuksenasiivoominen
Itse pidän tilillä sen verran että halvimmalla hautaan pääsee ilman tarjoilua ja juhlia. Sukulaisille en jätä mitään. Tuhlaan kaiken eläessä hyvissä ajoin ja sitten varattomana vanhainkotiin jos sinne asti elää.
Kamalaa jos köyhistä oloista lähtöisin olevat mummot ja papat saa törsätä teattereihin ja konsertteihin. Ei nyky nuoriso tajua edes kuinka vähän aikaa pula-ajasta edes on ollut. Me mieheni kanssa olemme 50-luvulla syntyneitä eikä meillä ole edes leluja ollut lapsena. Ei viikkorahoja eikä mitään harrastuksia. Oma taskuraha piti tienata siivoomalla, peltotöissä, marjanpoiminnalla tai lapsenvahtina. Työnteko oli nykyajan harrastuksien sijalla. Paljon käytettiin lapsityövoimaa.
Köyhistä olosuhteista aloittaneiden pitää kaikki kuluttaa jos vain mahdollista eikä jättää ilmaista elintasoa kenellekkään. - Anonyymi
Niin kauan, kun raha riittää kaikkeen tarpeelliseen, on loppu pelkkää hyvää onnea, tai suurta viisautta, tai hyviä ennustajan lahjoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912840V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914441Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1144124- 513688
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533381- 1203367
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul492272- 432241
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul312044On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva141718