Niinpä. Tunnen tyyppejä, jotka sanovat suoraan, että surkein automerkki, vaikka omaa kokemusta Renusta ei olekaan. Tiedetään sähköt, jotka eivät toimi sateella, kerran vuoteen vaihdettavat koiranluut, raidetangot ym. ja tietty ranskalaismerkkien perisynnin eli nopean ruostumisen. Lisänä joku muistaa mainita vaikean huollettavuuden ja erikoistyökalujen tarpeen sekä surkean ergonomian.
Ja sen, että arvo laskee nopeimmin.
Onkohan minulla joku ihme tuuri, kun omat Renut eivät ole kärsineet ruosteesta ja sähköt toimivat hyvin, toisin kuin pihassa seisovassa Volkkarissa? Jokunen raidetangonpää pää on mennyt vaihtoon. Huoltohommat onnistuvat pikkupajassakin, no arvo laskee nopeammin kuin laadukkaissa japseissa.
Jotkut kaverit kuitenkin antavat ymmärtää, että olen tyhmä, kun olen Renuja hankkinut, eivät tietysti sitä suoraan sano. Täältä varmaan saan tuomion?
Renun laaduttomuus totta vai tarua
93
263
Vastaukset
- Fellutoimii
Nykyään yksi parhaiten ruostesuojatuista autoista.
Ihmisten mielikuvat on vuosikymmenien aikana muodostuneita. Ranskalaiset oli silloin mukavia mutta kori ja sähköt kestivät huonostinei-välimerellistä säätä. Mutta ranskiksetkin on ottaneet opikseen. Ovat parantaneet samalla kuin enen luotettavan pidetyt ei. - OnkoElämäsiTaakka
Voi näitä tylsistyneitä teinejä joilla ei ole päätä kuin provoiluun.
- MissäNäitäTämmöisiä
Siis missä provoilua? Onko sinulla jokin ongelma, ainakin jaksat kommentoida.
- KukuColestMinnaRäikkönen
peru!
- HyvinpelaaClio
Clio on kyllä pysynyt hyvässä kunnossa. 240t ajettu 10 vuoden aikana. Toki pikkuvikoja ollut jokunen mutta vain kohuullinen määrä. Pikkunäppärä vehje. Ei sanottavia ruosteita.
- Ffjocf
Rellusta ei mitään tietoa, mutta Pösö on taatusti ollut huonolaatuisin auto, mitä minulla on ollut.
- HuonoinON
Tunnetuista merkeistä Renault on huonoin, kilpailee surkeudesta Peugeotin, Citroenin kanssa. Syytä miksi on näin olen pohtinut paljon ja tullut siihen tulokseen, että laatu lähtee kulttuurista eli veltto viinin litkiminen, herra ylimystä esittävä kansanperinne ei tuota kestävää ja laadukasta. Verrata voi muihin ja se selventää asiaa. Saksa herrakansa eriasia, jos joku tähän tarttuu.
Pohjoisessa tehdään hyvää laatua ja japanilaiset ovat karaistuneet kansana monenlaisten kärsimysten kautta maailman todelliseen eliittikansojen kärkeen. Jotain miinuksia tietenkin löytyy, mutta olisi luonnotonta, jos ei näin olisi.
Eli ei missään nimessä renuja Suomeen on mielipiteeni, mutta vapaassa maassa jokainen saa vaikka kontata ojia myöden, kunhan on selvin päin, muuten joutuu PÖliisin putkaan, ainakin ihmisten ilmoilla. - VoiNäitäPersuja
HuonoinON kirjoitti:
Tunnetuista merkeistä Renault on huonoin, kilpailee surkeudesta Peugeotin, Citroenin kanssa. Syytä miksi on näin olen pohtinut paljon ja tullut siihen tulokseen, että laatu lähtee kulttuurista eli veltto viinin litkiminen, herra ylimystä esittävä kansanperinne ei tuota kestävää ja laadukasta. Verrata voi muihin ja se selventää asiaa. Saksa herrakansa eriasia, jos joku tähän tarttuu.
Pohjoisessa tehdään hyvää laatua ja japanilaiset ovat karaistuneet kansana monenlaisten kärsimysten kautta maailman todelliseen eliittikansojen kärkeen. Jotain miinuksia tietenkin löytyy, mutta olisi luonnotonta, jos ei näin olisi.
Eli ei missään nimessä renuja Suomeen on mielipiteeni, mutta vapaassa maassa jokainen saa vaikka kontata ojia myöden, kunhan on selvin päin, muuten joutuu PÖliisin putkaan, ainakin ihmisten ilmoilla.Tojota-tero se taas täällä esittelee tyhmyyttään....
- KarumpiTotuus
Tarua. Renaultin huonous on lähinnä yhden katkeroituineen lapsen asteelle taantuneen/jääneen palsta-trollin likaisen mielikuvituksen tulosta.
- KalikkaKalahti
Mikä koira se siellä nyt nuin älähti?
- KarumpiTotuus
KalikkaKalahti kirjoitti:
Mikä koira se siellä nyt nuin älähti?
Taisi se kalikka kalahtaa siellä päässä. Jokainen, jolla on vähänkin aikaa ja viitseliäisyyttä perata tämän palstan paskaviestejä, huomaa että niistä useimmilla on yksi ja sama tyylistä tunnettava lähettäjä: sinä.
- SeKielenkäyttö
Sitä kieltä voisit hieman siistiä, ollaahan sentään tekemisissä sivistysvaltio Ranskan tekemän Renaultin kanssa, joten tuollaiset "rumat" sanat ja ilmaisut kannattaisi unohtaa.
Ja sitten asiaan eli tämän renun haukkumiseen, kalikka kalahtelun jälki mainingissa:
Aluksi sanoisin, että eipä taida löytyä yhtä huonoa "autoa" maanpäältä kuin tämä renu, ehkäpä jokin pösö tai ooppeli kenties, josta laulukin tehty, mutta renusta ei ole tehty edes laulua, "itkuvirsiä", vaikerrusta kuitenkin kuultu tästä tekeleestä kyllästymiseen asti, joten jotain näyttöä on, että Via Dolorosan polkua on jouduttu kulkemaan tämä renuristi selässä vertauksellisesti. Eikä suurta helpotusta ole tuonut holkkimestarin apu, samat vaivat, viat, kärsimykset aina Golgatalle, tässätapauksessa hermoromahdukseen asti.
Mutta katso, ilmoitan suuren ilon, Toyotan laatuajoneuvot odottavat sinuakin, tee parannus, ota jo tänään sydämeesi Toyota ja saa sielullesi rauha koko loppuelämäksi. Ei Mekanoita, Kapturoita, muita suuriV,,,,,, harminpesiä. Kupponen kahvia ja suunta japanilaisten autojen toiviotielle, elämä saa uuden ja paremman suunnan, ajomukavuuksista, öljyistä tinkimättä.
Lopuksi laulakaamme jo tuttu Wanha virsi:
"Maantiellä kulkevi renuton lapsonen ja ihana Toyota sen kotia vie, niin pitkä on matka, ei renua näy, vain Japanin Toyota alla nyt käy. ,,,,
Jaa a, ihan tässä herkistyy,,, - KarumpiTotuus
SeKielenkäyttö kirjoitti:
Sitä kieltä voisit hieman siistiä, ollaahan sentään tekemisissä sivistysvaltio Ranskan tekemän Renaultin kanssa, joten tuollaiset "rumat" sanat ja ilmaisut kannattaisi unohtaa.
Ja sitten asiaan eli tämän renun haukkumiseen, kalikka kalahtelun jälki mainingissa:
Aluksi sanoisin, että eipä taida löytyä yhtä huonoa "autoa" maanpäältä kuin tämä renu, ehkäpä jokin pösö tai ooppeli kenties, josta laulukin tehty, mutta renusta ei ole tehty edes laulua, "itkuvirsiä", vaikerrusta kuitenkin kuultu tästä tekeleestä kyllästymiseen asti, joten jotain näyttöä on, että Via Dolorosan polkua on jouduttu kulkemaan tämä renuristi selässä vertauksellisesti. Eikä suurta helpotusta ole tuonut holkkimestarin apu, samat vaivat, viat, kärsimykset aina Golgatalle, tässätapauksessa hermoromahdukseen asti.
Mutta katso, ilmoitan suuren ilon, Toyotan laatuajoneuvot odottavat sinuakin, tee parannus, ota jo tänään sydämeesi Toyota ja saa sielullesi rauha koko loppuelämäksi. Ei Mekanoita, Kapturoita, muita suuriV,,,,,, harminpesiä. Kupponen kahvia ja suunta japanilaisten autojen toiviotielle, elämä saa uuden ja paremman suunnan, ajomukavuuksista, öljyistä tinkimättä.
Lopuksi laulakaamme jo tuttu Wanha virsi:
"Maantiellä kulkevi renuton lapsonen ja ihana Toyota sen kotia vie, niin pitkä on matka, ei renua näy, vain Japanin Toyota alla nyt käy. ,,,,
Jaa a, ihan tässä herkistyy,,,Jahas, halusit sitten ihan itse osoittaa että olin oikeassa. paskaviestien lähde olet todellakin vain sinä; yksittäin tyhmä urpo joka kuvittelee olevansa hauska ja viisas.
- rellulla
Vähän kuin saksalaiset autot nykyään, uusi valmiiksi ruosteessa, sisältä näyttää kuin japanin auto 1970-luvulta, varusteet ei toimi kaikki on vähän niin kuin sinne päin. Eli audi volkkari yms. romut
- renaultnainen
Hyvä auto se Rellu. Ilo aja ja käyttää. Olis edes vikoja. Kesärenkaat pitää tosin vaihtaa jo. Oli kuluneet kolmeen milliin. Miceheliinit laittavat valmiiksi kesää vaste. Joku 4 versio. Ei paha hintaiset ja Ranskassa valmistettu. Olettaisi että käy kun samassa maassa tehdään. Taitaa sekin Areva pian olla kojeajo kuntoinen, joku täällä siitä maininnut , ettei taida käynnistyy ollenkaan.
- RenaultToipilas
Pölyhuiska saattaa toimia hienovaraisessa työssä, mutta ei siitä katuharjaksi ole, samoin on renun laita, rankemmassa käytössä laatu pettää ja kuuluisa V-käyrä nousee.
Uutisissa ilmoitettiin, että ensi talvena voisi alkaa tuottamaan sähköä tämä ongelma "AREVA" tai mikälie ORANO atomivoimala, varmaahan se ei ole, eikä takuita miten toimii, tuleeko koko Suomesta asuinkelvotonta "Tsernobyliä", jos jokin paikka retkahtaa. Vakavia asioita, eikä kukaan voi lopulta vastata vahingosta, jos tapahtuu katastrofi. Sormi vain suuhun ja OHO.
Jos joku on ulostanut housuihinsa (huomioitse sivistynyt ilmaisu), niin ei hän juokse pitkin kyliä siitä kertomassa. Samoin on tämän AREVA voimalan laita, ei siitäkään paljoa ole uutisoitu, vaan on yritetty vain hoitaa hiljaisuudessa vahinko pois, vahinkohan se oli ottaa tälläinen toimittaja Suomeen sotkemaan, valtavat kulut ja hirvittävästi päänvaivaa monenlaista. Eli "Renulla päähän ja AREVALLA takaraivoon"
Se pääsanomahan on tietenkin, että huono "auto" on renu ja saippuavettä eli konjakkia ei kannata ostaa saati juoda. Keltaiset turvaliivitkin ovat nykyään pilattu, arveluttaa voiko niitä enää päälle pukea, ettei leimaudu huliganismi joukkoon.
Mutta kaikki tyyni, meillä on tuttu ja turvallinen Toyota, emme tarvitse löysätekoisia renuja nurkkiin lojumaan. - KasvaAikuiseksi
RenaultToipilas kirjoitti:
Pölyhuiska saattaa toimia hienovaraisessa työssä, mutta ei siitä katuharjaksi ole, samoin on renun laita, rankemmassa käytössä laatu pettää ja kuuluisa V-käyrä nousee.
Uutisissa ilmoitettiin, että ensi talvena voisi alkaa tuottamaan sähköä tämä ongelma "AREVA" tai mikälie ORANO atomivoimala, varmaahan se ei ole, eikä takuita miten toimii, tuleeko koko Suomesta asuinkelvotonta "Tsernobyliä", jos jokin paikka retkahtaa. Vakavia asioita, eikä kukaan voi lopulta vastata vahingosta, jos tapahtuu katastrofi. Sormi vain suuhun ja OHO.
Jos joku on ulostanut housuihinsa (huomioitse sivistynyt ilmaisu), niin ei hän juokse pitkin kyliä siitä kertomassa. Samoin on tämän AREVA voimalan laita, ei siitäkään paljoa ole uutisoitu, vaan on yritetty vain hoitaa hiljaisuudessa vahinko pois, vahinkohan se oli ottaa tälläinen toimittaja Suomeen sotkemaan, valtavat kulut ja hirvittävästi päänvaivaa monenlaista. Eli "Renulla päähän ja AREVALLA takaraivoon"
Se pääsanomahan on tietenkin, että huono "auto" on renu ja saippuavettä eli konjakkia ei kannata ostaa saati juoda. Keltaiset turvaliivitkin ovat nykyään pilattu, arveluttaa voiko niitä enää päälle pukea, ettei leimaudu huliganismi joukkoon.
Mutta kaikki tyyni, meillä on tuttu ja turvallinen Toyota, emme tarvitse löysätekoisia renuja nurkkiin lojumaan.Jahas, niuvanniemen surullisen hahmon ritari se täällä taas kolistelee tyhjää tynnyriään...
- KasvaRenuttomaksi
No, mene sinne Niuvanniemeen, äläkä täällä tynnyreitä kolistele. Ei ole mitään sisältöä sinun kommenteissasi.
- KasvaAikuiseksi
Taisi, kalikka kalahtaa kipeästi tälläkin kertaa....
- kovapaikka
Ei tule minullekaan ihan heti mieleen että Toyotan omistaja olisi ostanut Renaultia muuten kuin pullossa, ja sitäkin liikaa käytettynä tulee paha olo ja oksennus.
- Rönööö
Se on vahingon laukaukseen rinnastettava tapaus, jos joku on renuun retkahtanut, suositellaan otettavaksi vahinkovakuutus etukäteen, jos sellaisen saapi. Se on vähän niiku mätä kaivonkansi pettäisi ja tippuisi kaivoon jos on renun ostanut, kyllähän sitä voi apua huutaa ja renuta, mutta turha sitä enää on rapoa kun ulosteet ovat jo housuissa (huomioitse taasen sivistynyt ilmaisumuoto).
Paha olo ja oksennushan se kyllä Renaultista tulee ja sitten vielä köyhtyy entisestää, eikä ole katu-uskottava täällä pohjolassa, missä tarvitaan kestävää, luotettavaa laatua, eikä mitään kuttaperkkaa mösjöö kastikkeella. - Bouquet
Toyotan omistaja ostaa Vinettoa ja Sorbusta ja samalla kadehtii ranskalaisten taitoa elää mukavaa elämää.
Toyotan vertaaminen ranskalaisiin autoihin on kuin vertaisi Vinettoa vuoden 2015 Laroche Chablikseen. - Niippä
Jos suomessa ollaan "puilla paljailla", kuten sanonta kuuluu, niin Ranskassa ei ole edes niitä puita, vain myrkky viini pensaita silmän kantamattomiin ja taivaalla lentokoneiden tekemiä viiruja, jotka selkeällä säällä eroittuvat. Jatkuva melusaaste ja kurja, epämielyttävä, ahdistava elämä, sitä on Ranskassa. Nyt tullaan kyllästymispisteeseen siellä, väestö ns. prakaa ja kaikki toiminnot hiipuu, kun loputtomiin ei voida hölmöillä.
- KasvaAikuiseksi
Niippä kirjoitti:
Jos suomessa ollaan "puilla paljailla", kuten sanonta kuuluu, niin Ranskassa ei ole edes niitä puita, vain myrkky viini pensaita silmän kantamattomiin ja taivaalla lentokoneiden tekemiä viiruja, jotka selkeällä säällä eroittuvat. Jatkuva melusaaste ja kurja, epämielyttävä, ahdistava elämä, sitä on Ranskassa. Nyt tullaan kyllästymispisteeseen siellä, väestö ns. prakaa ja kaikki toiminnot hiipuu, kun loputtomiin ei voida hölmöillä.
Et ole tainnut edes käydä Ranskassa vaan luotat persujen tietotoimiston "faktaan" (l. omaan likaiseen muita kansoja halveksivaan mielikuvitukseen)-
- SebLöe
Hyvin Kadjar on pelittänyt, suomalaisilla on auto pyhä lehmä, tuskin muualla tarvii käydä näitä keskusteluja?
Jokaisessa on omat juttunsa, mutta väitän, jos kaikki automerkit huolletaan 15.000 km välein, kuten Tojotat ja niitä myös noudatetaan, katsastustilastot muuttuvat kummasti.- PelittänytToistaiseksi
Sen tietää vasta vuosien päästä minkä luokan ajoneuvo, uutena saattaa ns. pelittää jokin renu, mutta laatu ilmenee vanhetessaan ja arvoahan ei näillä nuorison suosimilla hiekkakuoppa-autoilla ole, hupi arvo, kunnes raatona jossain aikansa ja korjataan pois maisemaa pilaamasta.
Kestävän laatu-auton tuntee siitä, että niitä näkee vielä vanhanakin liikenteessä. Uusi auto on arvoitus ja turha siintä etukäteen on arviota tehdä, jos se kestää kaupasta kotia ajaa, niin ei vielä johtopäätöksiä kannata vetää kestävyydestä, laadusta.
Ajatellaa mitä Suomi vie maailmalle? Tietenkin sellu ja paperi, mutta on myös muita tuotteita joita arvostetaan erittäin paljon mm. USAssa ja muuallakin. Fiskarssin sakset, kirveet. Telakkateollisuuden laivat. Patrian sotakalut. Koulujärjestelmä. Kirjastolaitos. Jne. Pieni kansa on maailman huippu monella sektorilla. Jos Suomi syytäisi samankaltaista roskaa tuutin täydeltä kuin Ranska, niin ei oltaisi varmaan nykyisenlainen kärki valtio monen mittarin mukaan mitattuna. Pieni vaatimaton Suomi tekee laatua ja yli 60 miljoonan asukkaan vanha ns. sivistysvaltio Ranska tuottaa ja syytää, ulostaa kuonaa joka ilmansuuntaan. Renault on häpeäpilkku, jota ei arvosteta maailmalla sen tunnetun surkean ja huonon laadun vuoksi.
Venäjällä Suomessa valmistettu tai suomalainen tuote on laaduntae, jopa niin, että myydään väärennöksiä suomalaisella maineella. Ranskalaista roskaa ei edes huonoon laatuun tottuneet venäläiset arvosta, renuja on ja niitä näkee Venäjällä, sikojen, kanojen, lantakasojen vierillä. Lada on sentään auto renuun verrattuna. Vanhat ladat menikin hyvin takaisin Venäjälle Suomesta taanoin, mutta Ranskaan ei ole viety renuja Suomesta, tietävät varmaan itsekkin, mitä kuonaa ovat tuottaneet. - KasvaAikuiseksi
PelittänytToistaiseksi kirjoitti:
Sen tietää vasta vuosien päästä minkä luokan ajoneuvo, uutena saattaa ns. pelittää jokin renu, mutta laatu ilmenee vanhetessaan ja arvoahan ei näillä nuorison suosimilla hiekkakuoppa-autoilla ole, hupi arvo, kunnes raatona jossain aikansa ja korjataan pois maisemaa pilaamasta.
Kestävän laatu-auton tuntee siitä, että niitä näkee vielä vanhanakin liikenteessä. Uusi auto on arvoitus ja turha siintä etukäteen on arviota tehdä, jos se kestää kaupasta kotia ajaa, niin ei vielä johtopäätöksiä kannata vetää kestävyydestä, laadusta.
Ajatellaa mitä Suomi vie maailmalle? Tietenkin sellu ja paperi, mutta on myös muita tuotteita joita arvostetaan erittäin paljon mm. USAssa ja muuallakin. Fiskarssin sakset, kirveet. Telakkateollisuuden laivat. Patrian sotakalut. Koulujärjestelmä. Kirjastolaitos. Jne. Pieni kansa on maailman huippu monella sektorilla. Jos Suomi syytäisi samankaltaista roskaa tuutin täydeltä kuin Ranska, niin ei oltaisi varmaan nykyisenlainen kärki valtio monen mittarin mukaan mitattuna. Pieni vaatimaton Suomi tekee laatua ja yli 60 miljoonan asukkaan vanha ns. sivistysvaltio Ranska tuottaa ja syytää, ulostaa kuonaa joka ilmansuuntaan. Renault on häpeäpilkku, jota ei arvosteta maailmalla sen tunnetun surkean ja huonon laadun vuoksi.
Venäjällä Suomessa valmistettu tai suomalainen tuote on laaduntae, jopa niin, että myydään väärennöksiä suomalaisella maineella. Ranskalaista roskaa ei edes huonoon laatuun tottuneet venäläiset arvosta, renuja on ja niitä näkee Venäjällä, sikojen, kanojen, lantakasojen vierillä. Lada on sentään auto renuun verrattuna. Vanhat ladat menikin hyvin takaisin Venäjälle Suomesta taanoin, mutta Ranskaan ei ole viety renuja Suomesta, tietävät varmaan itsekkin, mitä kuonaa ovat tuottaneet.Lisää tyhjän ja tyhmän tynnyrin tyhjänpäiväistä kolinaa....
- valinnaksi.huono
Renaultin huono laatu on valitettavasti totta. Se on paljon vikaherkempi ja selainen joka on tottunut renaultiin ja aina ajanut sellaisella ja joka ei paremmasta tiedä voi olla vaikeaa sisäistää se asia. Minä olen yksineläjä ja minulla on ollut elämäni aikana kaksi renaultia ja ensimmäisen jälkeen ajattelin että huonoa tuuria ja maanantai yksilö toisen jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tämä enää sattumaa ole ja sitten kun luin kirjoituksia nettipalstoilta pystyin hyvin samaistumaan kertomuksiin koska itse havaitsin itselläni olevan juuri samanlaisia vikoja renaultissani.
Renault on halpa ostaa mutta kallis pitää. Ei tarvi olla erikoinen auto kun eron huomaa esimerkiksi itselläni oli renaultin jälkeen opel ja kyllä tuntui hassulta ajella kun auto yllättäen toimikin eikä ollut vikoja tai häiriöitä. Renaulteissa hermojani raastoi myös se että autossa rikkoontui tai vikaantui paikkoja mitä yleensä ei mene rikki, viat ei välttämättä aina olleet suuria mutta niiden korjaus oli silti kiireellistä koska ne olivat sellaisia että vian pahetessa se saattaisi rikkoa paljon muutakin. Otetaan esimerkiksi moottorin tukityynyt vaihdekeppi heilui hervottomana ja myös moottori ja se pahimmillaan olisi voinut aiheuttaa syylärin tai pakoputken rikkoontumisen. Missään autossa ei koskaan ennemmin moottorin tukikumit menneet paskaksi. Renaultissa myös oli kiusallisia sähkövikoja nekään ei välttämättä olleet suuria mutta helvetin vaikea paikallistaa ja vian etsimiseen tuhraantuu aikaa jos miten sekä omaan tutkimustyöhön netistä ja kyselemällä ja ei välttämättä sittenkään aina saanut apua. Heikot muovien sovitukset ja osat myös harmittivat esim. talvella oven kahva meni rikki. Nuo oli vaan pari pientä esimerkkiä autossa kun vaan oli vastaavia kokoaika ja sitten normaalit kuluvat osat ja isommat remontit päälle niin ylläpitokustannukset nousivat mielestäni kohtuuttoman paljon. Itselläni tuo nyt meni mutta jos renault olisi esim. jonkun perheellisen joka tarvitsee autoa joka päivä ja vaikka useammankin kerran päivän aikana olisi tilanne katastrofi ja kestämätön. Tästä syystä en voi suositella renaultia muuta kuin TEE SE ITSE MIEHILLE/NAISILLE- DGC
Millainen Renault sinulla oli?
- Seoli
Megane
- redperry
Seoli kirjoitti:
Megane
Kaikki rellut ei ole meganeita ja megane malleissakin on laadullisia eroja.
Kyllä sieltä hyvänkin löytää kun vähän tonkii. - KasKunEiKaverinAuto
Paljon riippuu onko kyseessä I, Ia, II, III vai IV ja minkä ikäinen auto oli hankittaessa (kaikista autoista tulee vanhemmiten ooppeleita).
- EiPidäPaikkansa
Itselläni samankaltainen renu historia kuin edellä kuvattu valinnaksi.huono. Ei kannata tonkia renuja. Oma renuni oli Kango ja aivam käsittämätön tekele vikojen suhteen, myös muuta harmia siihen liittyi.
- valinnaksi.huono
KasKunEiKaverinAuto kirjoitti:
Paljon riippuu onko kyseessä I, Ia, II, III vai IV ja minkä ikäinen auto oli hankittaessa (kaikista autoista tulee vanhemmiten ooppeleita).
Korostan että toki tämä on vain minun henkilökohtainen kokemus jonka perusteella kirjoitin.
- TosiFaktaAsia
Eli lopputoteaus on, että renu, renöö, renulus kaakkimus on maailman huonoin tunnettu "auto", kuten myös vatsan sisällön tyhjentämisessä käytetty menetelmä eli perussuomalaisittain yrjöämistä, oksetusta suoritettaessa. Nuoriso käyttää toimituksesta joskus "heittää laatta" ilmaisua ja tämä kuvaakin hyvin itse asiain olemusta, kadulla, ravintelin parketilla, jne. tasaisilla pinnoilla. Tosin on mainittava, että laatan heittämiseen on paljon, paljon parempia, siis hyvämakuisempia juomia/juomasekoituksia kuin Renault. Suomessa suositellaan Koski Antin korvalääkettä tai jos ei muuta Kippurahäntä eli se pullo missä on leijonan kuva ja sillä häntä kippurassa, tämä tosin on nykyään hieman eriasia kuin ennen. Kaikki tyyni, jos renua ja remuat, kuin entinen rumpali, niin tee se suomalaisittain ilman hienouksia sivistys ainakin toimituksen ajaksi unohtaen. Suosi suomalaista, japanilaista, äläkä lyö, potki heikompia, tämä tarkoittaa, että renut jätetään rauhaan ja muutkin invalidit, vanhukset, lapset, lampaat jne. mutta vankkaniskaista junttura suomalaista jos vähän tönäsee, niin ei haittaa, paremmaksi vain tulee ja sisukkaamaksi kehittyy. Suomalaista oikeaoppista ryyppäämistä ja tähän liittyvää kulttuuria voisi alkaa viemään enemmän ulkomaille. Suomella olisi paljon annettavaa esim. Ranskalle tällä sektorilla, jossa ei valitettavasti vieläkään osata esim. tapella, siksi pitää olla muukalaislegioona, joka tappelee heidän puolestaan, niin ja renuaa tietenkin heidän mielikseen.
- KasvaAikuiseksi
TosiFaktaAsia kirjoitti:
Eli lopputoteaus on, että renu, renöö, renulus kaakkimus on maailman huonoin tunnettu "auto", kuten myös vatsan sisällön tyhjentämisessä käytetty menetelmä eli perussuomalaisittain yrjöämistä, oksetusta suoritettaessa. Nuoriso käyttää toimituksesta joskus "heittää laatta" ilmaisua ja tämä kuvaakin hyvin itse asiain olemusta, kadulla, ravintelin parketilla, jne. tasaisilla pinnoilla. Tosin on mainittava, että laatan heittämiseen on paljon, paljon parempia, siis hyvämakuisempia juomia/juomasekoituksia kuin Renault. Suomessa suositellaan Koski Antin korvalääkettä tai jos ei muuta Kippurahäntä eli se pullo missä on leijonan kuva ja sillä häntä kippurassa, tämä tosin on nykyään hieman eriasia kuin ennen. Kaikki tyyni, jos renua ja remuat, kuin entinen rumpali, niin tee se suomalaisittain ilman hienouksia sivistys ainakin toimituksen ajaksi unohtaen. Suosi suomalaista, japanilaista, äläkä lyö, potki heikompia, tämä tarkoittaa, että renut jätetään rauhaan ja muutkin invalidit, vanhukset, lapset, lampaat jne. mutta vankkaniskaista junttura suomalaista jos vähän tönäsee, niin ei haittaa, paremmaksi vain tulee ja sisukkaamaksi kehittyy. Suomalaista oikeaoppista ryyppäämistä ja tähän liittyvää kulttuuria voisi alkaa viemään enemmän ulkomaille. Suomella olisi paljon annettavaa esim. Ranskalle tällä sektorilla, jossa ei valitettavasti vieläkään osata esim. tapella, siksi pitää olla muukalaislegioona, joka tappelee heidän puolestaan, niin ja renuaa tietenkin heidän mielikseen.
Hieman lisää persumaista tyhjän tynnyrin kolinaa nuivanniemen hidalgolta....
- Sep.Löe
Kellään ei ollut älliä tarttua olennaiseen, 15.000 km huoltoväliin.
Tässä on kysymys, joka noudatettuna poistaa käytännössä katsastusongelmat.
Nuo höpinät rellusta eivät ole edes kommentin arvoisia, varsinkin kun Opel nostettiin 'jalustalle'. - Hyvät.pärjää
En todellakaan tajua enkä ymmärrä mitä moottoriöljyn ja suodattimen vaihto vaikuttaa katsastusmenestykseen joka Toyotaan suoritetaan 15.000 km välein ja normaali huolto 30.000 km.
Ei millään merkillä kielletä sellaiata toimenpidettä. Vikavaageneissa moottoriölhyn vaihto olisi enemän kuin suotavaa tehdä 15.000 km välein niin kestäisi se öljysyöppö kone edes vähän pitempään ilman sikakallista öljynsyöntiremonttia. Turha on lässyttää katsastustilastossa menestyneistä. Tutustuu vaan niihin tilastoihin sekä laatu ja luotettavuustutkimuksiin ja tekee johtopäätöksiä. Haukkumalla merkin ja omistajat kun oma ei pärjää, osoittaa vaan omaa lapsellisuuttaan ja tyhmyyttään.- SebLöe
15.000 huolto kattaa yleistarkastuksen, eli ei kovin monimutkainen asia ymmärtää. Jos nivel on löysä, se vaihdetaan....eli tätä rataa.
Miksi auto ylipäätään ei läpäise katsastusta, mistä se kertoo?
Kertooko se siitä, ettei 15 euron niveltä ole vaihdettu, kertoopa hyvinkin. - Toyota.rules
SebLöe kirjoitti:
15.000 huolto kattaa yleistarkastuksen, eli ei kovin monimutkainen asia ymmärtää. Jos nivel on löysä, se vaihdetaan....eli tätä rataa.
Miksi auto ylipäätään ei läpäise katsastusta, mistä se kertoo?
Kertooko se siitä, ettei 15 euron niveltä ole vaihdettu, kertoopa hyvinkin.Ei todellakaan tarkasteta muuta kuin nestepintojen tasot. Alustan nivelet eivät kuulu huolto- ohjelmaan ainakaan huoltokirja ohjeiden mukaan. Toyotassa on erittäin kestävät nivelet, olleet aina .
- SebLöe
Toyota.rules kirjoitti:
Ei todellakaan tarkasteta muuta kuin nestepintojen tasot. Alustan nivelet eivät kuulu huolto- ohjelmaan ainakaan huoltokirja ohjeiden mukaan. Toyotassa on erittäin kestävät nivelet, olleet aina .
Ne tehdään ja katsastetaan rutiininomaisesti, itselläni ollut Cololla, Carina ja pari Avensista.
- JihuuMitäÄlykköjä
Toyota.rules kirjoitti:
Ei todellakaan tarkasteta muuta kuin nestepintojen tasot. Alustan nivelet eivät kuulu huolto- ohjelmaan ainakaan huoltokirja ohjeiden mukaan. Toyotassa on erittäin kestävät nivelet, olleet aina .
Eipä Toyotassa kestä enää oikein mikään. Olette hauskoja setiä, siis nämä jotka kehuvat 30-20 vuotta sitten olleita autojaan ja nytkin uskovat että Toyota on kuin ennen. No ei ole, säästötoimet tekivät Toyotasta ruostuvan ja vikaisen romun.
- Ranskanrapea
Jos on hyvä tee-se-itse-mies ja hyvät huoltotilat kotona niin vanhan renuttimen saa kyllä halvalla. Voi olla hyvällä tuuurilla halpaa kyytiä. Uuteen en kyllä sortuisi kun arvo on vapaassa pudotuksessa.
- LukeminenKannattaaAina
Pääsyy arvonalenemaan on kaltaistesi "essom paarim miästen" vanhoihin perinne-ennakkoluuloihin perustuva jatkuva merkin (ja maan) mustamaalauskamppanja.
- fakta.tieto
halvin renault megane vuosimalli 2012 bensiini ja max ajomäärä 125tuhatta hain tällä haulla nämä autot ja katsotaanpa pitääkö edellinen väite paikkaansa etteikö renaultin arvo tippuisi nopeampaa.
https://www.nettiauto.com/renault/megane/9748521
sitten katsotaan golffi
ettei kilpailu vääristy katson aina halvimman autoliikkeen hinnan joka merkiltä ja tietenkin kunnossa olevan että vertailu on reilu.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10296331
seuraavaksi corolla
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/10270784
Katsotaampa sitten vielä focus
https://www.nettiauto.com/ford/focus/10204347
astra
https://www.nettiauto.com/opel/astra/10131705
hyundai i30
https://www.nettiauto.com/hyundai/i30/9845746
mazda 3
https://www.nettiauto.com/mazda/3/10307234
HUPSISTA MITENKÄS TÄSSÄ NYT NÄIN KÄVI EI OLLUTKAAN ESSON PUHEITA VAAN KYLMÄT FAKTAT PUHUU PUOLESTAAN! KUN OSTAT RELLUN SE ON KUIN HEITTÄS SETELEITÄ TUULEEN... - DGC
Kuuluuko Renault ostaa uutena vai käytettynä? Maksavatko arvostetun merkkiset käytetyt autot Renaultin ostajan mielestä liikaa ?
Uuden auton ostajan perustelut ovat tuntemattomia minulle, mutta arvaat varmaan, miksi minä ostelen Relluja. - DGC
LukeminenKannattaaAina kirjoitti:
Pääsyy arvonalenemaan on kaltaistesi "essom paarim miästen" vanhoihin perinne-ennakkoluuloihin perustuva jatkuva merkin (ja maan) mustamaalauskamppanja.
Ja hyvä niin. Pysyy käytettyjen hinta mukavan edullisena.
- LukeminenKannattaa
fakta.tieto kirjoitti:
halvin renault megane vuosimalli 2012 bensiini ja max ajomäärä 125tuhatta hain tällä haulla nämä autot ja katsotaanpa pitääkö edellinen väite paikkaansa etteikö renaultin arvo tippuisi nopeampaa.
https://www.nettiauto.com/renault/megane/9748521
sitten katsotaan golffi
ettei kilpailu vääristy katson aina halvimman autoliikkeen hinnan joka merkiltä ja tietenkin kunnossa olevan että vertailu on reilu.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10296331
seuraavaksi corolla
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/10270784
Katsotaampa sitten vielä focus
https://www.nettiauto.com/ford/focus/10204347
astra
https://www.nettiauto.com/opel/astra/10131705
hyundai i30
https://www.nettiauto.com/hyundai/i30/9845746
mazda 3
https://www.nettiauto.com/mazda/3/10307234
HUPSISTA MITENKÄS TÄSSÄ NYT NÄIN KÄVI EI OLLUTKAAN ESSON PUHEITA VAAN KYLMÄT FAKTAT PUHUU PUOLESTAAN! KUN OSTAT RELLUN SE ON KUIN HEITTÄS SETELEITÄ TUULEEN...Eikös tuo nimenomaan todista että arvonalenema on "essom paarim miästen" ikuisenparjauskamppanjan tulosta. Sillä olipa netissä juttua mistä tahansa ranskalaisautosta niin johan siellä kohta ovat nämä perussuomalaiset hopöttämässä "rapeista ranskalaisista" tms. yhtä kulunutta läppää, jolla ei ole mitään tekemistä autojen todellisen laadun kanssa.
- HolistiOnOnneton
"tunnen tyyppejä" no ethän sinä tunne kuin ne hoitajat jotka sinua hoivaavat. Tuskinpa he sinun kanssasi juttelevat autoista ja aika vähän hoitsuilla on tietoa niistä.
- VahvaMielipide
Mielestäni Renaultin maahantuonti pitäisi lopettaa ja yrittää päästä entisistä renuromuista eroon tavalla tai toisella. Autokanta Suomessa paranis kun näistä iljetyksistä oltaisiin vapaita ja uskon, että monen elämänlaatu myös nousisi, kun ei tarvitsisi kärsiä renuista.
He jotka välttämättä ideologisista fakkiintuneista syistä haluaisivat renu moskaa ylläpitää, niin tulisi halvemmaksi, jos Suomi kustantaisi menolipun Ranskaan, siellä saisivat huitoa ja pölöttää mielin määrin omassa hapatuksessaan ja ajella renuillaa yksitoikkoisia plantaasiteitä, jos nyt ollenkaan ilman Kunta Kintten työntöapua nämä rönöt liikkuukaan. Uimaranta-banaani ajoneuvot. - TyhjätTynnyrit
VahvaMielipide kirjoitti:
Mielestäni Renaultin maahantuonti pitäisi lopettaa ja yrittää päästä entisistä renuromuista eroon tavalla tai toisella. Autokanta Suomessa paranis kun näistä iljetyksistä oltaisiin vapaita ja uskon, että monen elämänlaatu myös nousisi, kun ei tarvitsisi kärsiä renuista.
He jotka välttämättä ideologisista fakkiintuneista syistä haluaisivat renu moskaa ylläpitää, niin tulisi halvemmaksi, jos Suomi kustantaisi menolipun Ranskaan, siellä saisivat huitoa ja pölöttää mielin määrin omassa hapatuksessaan ja ajella renuillaa yksitoikkoisia plantaasiteitä, jos nyt ollenkaan ilman Kunta Kintten työntöapua nämä rönöt liikkuukaan. Uimaranta-banaani ajoneuvot.Jahas, nuivaniemen hidalgo se halusi taas kolistella tyhjää tynnyriään, raukka kun ei muuta osaa.
Et sitten koskaan ihmettele miksi muut epäilevät järkesi valoa, vaan riennät heti osoittamaan ihan itse että epäilyissä on totta enenmänkin kuin vain siteeksi...
Ei tuollaista itseään toistavaa yhden idean sontaa, mitä sinä täällä suollat kuukaudesta ja viestiketjusta toiseen, jaksa kukaan tervejärkinen toistella muutamaa kertaa enempää... - TyhmätTynnyrit
Sairasjärkisten auto Renault.
- VoiNäitäPersuja
TyhmätTynnyrit kirjoitti:
Sairasjärkisten auto Renault.
Jahas, nuivaniemen hidalgo se halusi taas kolistella tyhjää tynnyriään, raukka kun ei muuta osaa.
- Kristallipallo
Onpahan taas asenteellista kirjoittelua, kiva lukea ajanvietteenä. 18 autoa omistaneena (11 eri merkkiä) ja noin 1,5 miljoonaa kilometriä ajaneena voin kokemusperäisesti sanoa, että ei se Renault ole ollut sen huonompi kuin muutkaan, päinvastoin. Minulla on ollut viisi Renaultia, joista ei ole harmia ollut. Suurin pettymys on ollut Mercedes-Benz C malli. Talvikelissä surkea ajettava. Diesel automaatissa esiintyi kummallista nykimistä vaihde päällä sammutettaessa. Ajossakin huomasin, ettei vaihteisto toiminut niin sulavasti kuin annetaan ymmärtää mainoslauseissa. Mersuni oli käytettynä ostettaessa kaksi vuotta vanha ja vähän ajettu. Huollotkin olivat aina ajallaan suoritettu. Nyt ajan jälleen uudella Renaultin lippulaivalla (Talisman) jossa on kaksoiskytkimellä varustettu automaatti. Vaihdelaatikko toimii kuin ajatus Mersuun verrattuna! Kolme vuotta sitten ostin uutena Toyota Auris Hybridin. Ostettaessa minulle myyjä kertoi, että tuo auto huoltoon aina ennen katsastusta. Eipä tarvinnut viedä kun ajoin sillä vain puoli vuotta. Auris oli hyvä talvikelissä kaupunkiajossa, koska sen etenemiskyky oli mm. pieneen jäiseen ylämäkeenkin ajettaessa loistava. Lisäksi auto oli nopeasti lämpiävä. Mutta ne ajo-ominaisuudet moottoritienopeudessa ja vähän rimpulan oloisena saivat minut vaihtamaan auton Mersuun. Se oli kesäkelissä loistava, mutta ne talviominaisuudet kuten yllä mainitsin, surkeita.
- OnHuonoin
Kun renu ikääntyy tulee heikkoudet, viat esille eli jos ajaa uutena ja jättää sitten köyhällistölle vaihtaen taas uuteen, niin ei tiedä mitään itse auton kestävyydestä, luotettavuudesta.
Itse ajoin ensim. autollani uudella 500.000 km, ei ollut mitään korjattavaa, eikä mikään paikka särkynyt, tämä on tosi, auto oli japanilainen, lopulta kuitenkin rikkoutui pakkasessa, kun ei ollut lohkolämmitintä.
Oli myös renu, sillä oli ajettu 60.000 km kun itse aloin sitä käyttämään, tällä vehkeellä ei tehnyt mitään, korjattavaa ja rahanmenoa.
Palasin vanhaan merkkiin ja eron laadussa verrattuna renuun huomasi ja tunsi nahoissaan, renu kokemus oli kupannut minut lähes vararikkoon, josta vähitellen kuitenkin selvittiin, kun ei enää mennyt kaikki rahat taivaan tuuliin.
Tästä renukokemuksesta jäi itselleni loppuelämäksi trauma ja kun näen renun jossain iskee melkein paniikkihäiriö ja pitää poistua kiireen vilkkaa muualle. Joskus öisin näen painajaisia, että iso V,,,tunen renu ajaa takaa, enkä pääse tarpeeksi lujaa alta pois. - KasvaAikuiseksi
OnHuonoin kirjoitti:
Kun renu ikääntyy tulee heikkoudet, viat esille eli jos ajaa uutena ja jättää sitten köyhällistölle vaihtaen taas uuteen, niin ei tiedä mitään itse auton kestävyydestä, luotettavuudesta.
Itse ajoin ensim. autollani uudella 500.000 km, ei ollut mitään korjattavaa, eikä mikään paikka särkynyt, tämä on tosi, auto oli japanilainen, lopulta kuitenkin rikkoutui pakkasessa, kun ei ollut lohkolämmitintä.
Oli myös renu, sillä oli ajettu 60.000 km kun itse aloin sitä käyttämään, tällä vehkeellä ei tehnyt mitään, korjattavaa ja rahanmenoa.
Palasin vanhaan merkkiin ja eron laadussa verrattuna renuun huomasi ja tunsi nahoissaan, renu kokemus oli kupannut minut lähes vararikkoon, josta vähitellen kuitenkin selvittiin, kun ei enää mennyt kaikki rahat taivaan tuuliin.
Tästä renukokemuksesta jäi itselleni loppuelämäksi trauma ja kun näen renun jossain iskee melkein paniikkihäiriö ja pitää poistua kiireen vilkkaa muualle. Joskus öisin näen painajaisia, että iso V,,,tunen renu ajaa takaa, enkä pääse tarpeeksi lujaa alta pois.Nuivanniemen hidalgo, älä turhaan yritä, kyllä sinut tyhmästä tyylistä tunnistaa...
- Laatumies1
Höpinää. Avohoito saa sitä aikaan. Mutta asia on kuitenkin niin, että autojen laaduissa on entistä suuremmat erot ja vanhojen laatumerkkien laatutaso on säilynyt kovana. Näihin lasken Toyotan lisäksi Hondan, Mazdan ja Subarun ja euroooppalaisista Mersun, Bemarin ja Volvon. Ne ovat merkkejä, joissa ei ole juurikaan pikkuvikoja eikä suunnitteluvirheitä, jotka aiheuttavat ennenpitkää ison katastrofin. Myös yleinen viimeistely, käytetyt materiaalit ja ruostesuojaus ovat korkeaa tasoa.
Se heikompi puoli on sitten entistä heikompaa laatua. Renault ja PSA- konserni,jatkuvissa skandaaleissa kylpevä VW-rypäs ja laadullisesti romahtaneet Nissan ja Mitsubishi. Välimaastossa Ford ja Opel, jonka laatuun voi uuden omistajan takia suhtautua varauksella.
Tosiasia on, että eteläeurooppalainen tuote kuten Renault ei voi teoriassakaan olla toimiva Suomessa, Ranskassa varmasti ihan ok, koska olosuhteet ovat aivan erilaiset. Eli sähkölaitteiden vaikka on toimittava -40 asteessa yhtä hyvin kuin 30 asteessa ja vesisateessa. Muovien tulee kestää ja teknisten ratkaisujen tulee olla vahvoja, koska paljon huonokuntoisia teitä ja vaihtelevia oloja. Tämän asian ottavat laatumerkki huomioon, niiden tuotteet suunnitellaan vaativiin oloihin.- NäinJuuri
Näin asia juuri on, kuten edellä kerrottiin, sitä tuntuu joidenkin olevan vaikea ymmärtää. Ranskan laatu soveltuu huonosti tänne ja varsinkin ns. pitkässäjuoksussa se tulee ilmi.
- VoiNäitäPersuja
Kun itse kirjoittaa ja itse vastaa niin nuivaniemen hidalgo saa aikaan täysin turhanpäiväisen "keskustelun".
- Kristallipallo
Asenteellinen kirjoitus. Huomaan heti, ettei sinua ei voi pitää objektiivisena laatumiehenä. Renault käyttää samoja muovimateriaaleja kuin autoissa yleensä esim. Volvo, Mersu tai BMW. Suunnitteluparametrit perustuvat yleisiin insinöörien käyttämiin lujuuslaskelmiin ja teorioihin.
Mielipiteesi: "Tosiasia on, että eteläeurooppalainen tuote kuten Renault ei voi teoriassakaan olla toimiva Suomessa", on täydelliseen tietämättömyyteesi perustuva harhainen mielipide. Sinua ei voi ottaa vakavasti edes Esson takapöydän automiehet.
Minä ostan auton ajamista varten kohtuu hintaan, en ns. Premiumia hyvin viimeisteltyyn
10 000 - 20 000 euron lisähintaan verrattuna tavalliseen keskiluokan autoon. Jos miehellä on hyvä itsetunto, ei sitä tarvitse pönkittää valitsemalla tiettyjä saksalaisia premium autoja. Minä en edes kehtaisi ajaa jollain Bemarilla, autolla jolla ajetaan suhteellisesti eniten kolareita.
On loukkaavaa nimitellä ihmisiä avohoidossa oleviksi, varsinkin kun et tiedä ketä nimittelet!
- Laatumies1
Mukahauska runoilu vaikka Renusta tai Toyotasta on typerää ja tuntui täysin avohoidossa olevan tekeleeltä. Asiaa, typeriä läppiä.
- Ranskanrapea
Koen olevani oikeassa johdatuksessa ja suorastaan onnen pekka kun en ole renaultteihin enkä muihinkaan Ranskan rapeisiin joutunut sotkeutumaan. Niin paljon on aina ollut rahaa että on ollut varaa ostaa kunnollinen auto muutaman varoittavan esimerkin varoittamana. Renault ei ole ollut mikään vuoden auto katsastustilastojen häntäpäässä vaan ainakin yhtä kauan kuin Toyota on juhlinut piikkipaikoilla , eli vuosia. Mistään asenteellisuudesta en nyt puhuisi. Kyllä näyttö on ollut vahva, eikä laatu ja luotettavuustutkimuksetkaan ole nostaneet renaultia surkeuden suosta.
- NäinJuuri
Juuri näin, automaailman ranskalainen klouni Renault.
- VoiNäitäPersuja
NäinJuuri kirjoitti:
Juuri näin, automaailman ranskalainen klouni Renault.
Kun itse kirjoittaa ja itse vastaa niin nuivaniemen hidalgo saa aikaan täysin turhanpäiväisen "keskustelun".
- Tilasto.kertoo
Katsastustilasto kertoo parhaiten auton laadun, se on objektiivista tietoa eikä mitään epämääräistä mielipidettä. Kaikissa katsastustilastoissa keuläpäässä ovat Toyota, Mazda, Honda ja kalliit saksalaismerkit. Renault on vastaavasti aina kolmen tai neljän huonoimman joukossa. Se todistaa kiistattomasti Renaultin heikon laadun.
- NäinJuuri
Mutta eihän sitä Fanaattiset renun puoltajat halua ymmärtää.
- AikamoistaTouhua
Eli sinulle laatuun ei tarvitse huomioida moottorin kestoa, eikä vaihdelaatikon kestävyyttä?
Aika erikoinen määritelmä, mun mielestä. - SepLöe
Ei kerro, katsastustilastot kertovat sen, kuinka omistaja on autonsa huoltanut.
Merkki kuin merkki reputtaa, jos nivel on löysä ja sitä ei kympin-parin säästösyistä ole vaihdettu.
Kun auto huolletaan asianmukaisesti, ongelmia ei ole, taikka sitten ne todellakin ovat niitä ISOJA ongelmia, vaihteisto, moottori.
Näitä ei Renuissa ole.
Toisekseen varaosia toimittaa sama toimittaja useisiin uusiin merkkeihin, jarrut, ohjausnivelet yms. - VoiNäitäPersuja
NäinJuuri kirjoitti:
Mutta eihän sitä Fanaattiset renun puoltajat halua ymmärtää.
Kun itse kirjoittaa ja itse vastaa niin nuivaniemen hidalgo saa aikaan täysin turhanpäiväisen "keskustelun".
- Nivelienvaihtoviikko
Eipä ole ihme, jos renuttimen niveliä vaihdetaan kuin sukkia jos ovat vain kympin hintaisia vaihdettuna.
- PiereeMösjööö
Kympillä 3-paria sukkia, eiku renuniveliä, eikä tässä vielä kaikki, patonki kainaloon ilman paperia.
- VoiNäitäPersuja
Kun itse kirjoittaa ja itse vastaa niin nuivaniemen hidalgo saa aikaan täysin turhanpäiväisen "keskustelun".
- VoiNäitäRenuajia
Turhuuksien turhuus, mutta aina on tilaa vielä yhdelle "keskustelulle", jos käyttää renua tai potee renusta, ikävä kyllä. Avohoito ei auta, Niuvalaan ei huolita, mitä tehdä? Uusi renuko ostettava?, alkoholistikin korkkaa aina uuden pullon.
- KasvaAikuiseksi
VoiNäitäRenuajia kirjoitti:
Turhuuksien turhuus, mutta aina on tilaa vielä yhdelle "keskustelulle", jos käyttää renua tai potee renusta, ikävä kyllä. Avohoito ei auta, Niuvalaan ei huolita, mitä tehdä? Uusi renuko ostettava?, alkoholistikin korkkaa aina uuden pullon.
Lisää tyhjän tynnyrin kolinaa...
- HerraPomppiDUUU
Ja täysinäisen hajuvesipullon kirkkautta, hupsutusta, sutee munamuur.
- TyhjätTynnyrit
HerraPomppiDUUU kirjoitti:
Ja täysinäisen hajuvesipullon kirkkautta, hupsutusta, sutee munamuur.
Tyhjä tynnyri se kolisee edelleen, vai pitäisikö sanoa että rakki ulisee kun keppejä vilisee...
- SepLöe
Miksi täällä nähdään vaivaa siitä, millä automerkillä liikkuu paikasta toiseen?
Ymmärrän kyllä asiallisen keskustelun, mikä liittyy autoihin, mutta lapsellinen parjaus, mistä se kertoo?- TietoIsku
Renusta, tästä automaailman hylkiöstä se kertoo.
- TyhjätTynnyrit
TietoIsku kirjoitti:
Renusta, tästä automaailman hylkiöstä se kertoo.
Kommenttisi kertoo lähinnä kuinka epätoivoinen alat olla "nuivanniemen hidalgo", raavit jo tyhjän tynnyrisi pohjia. Ei ihme että se kolisee.
- Voihittomitävehkeitä
Huonoin auto mikä mulla on koskaan ollut ei voi kun ihmetellä miten ranskalaiset insinöörit on ajatellu että tämä asia täytyy olla näin. Yhtään ei oo ajateltu huoltoa. Ei paljon ikeniä hymyilyttänyt kun piti vaihtaa renaultiin puhaltimen moottori. Kyllä ranskalainen insinööri ja suunnittelija kuulla kunniansa että kaikkia saatanoita sitä rakennetaanki.
- KokemustaON
Sivistysvaltio "osaa" rakentaa.
- UskomatontaHommaa
Puhaltimen moottori on useimmissa autoissa hankalassa paikassa että siinä mielessä renault ei ole poikkeus.
- Kristallipallo
Trafin sivulta Renault Talisman viralliset kulutuslukemat:
Dieselöljy
Kulutus maantieajossa (l/100km)
3,5
Kulutus kaupunkiajossa (l/100km)
4,1
Yhdistetty kulutus (l/100km)
3,7
CO2 Yhdistetty (g/km)
97
CO2 Kaupunki (g/km)
107
CO2 Maantie (g/km)
91
CO (mg/km)
133,6
NOx (mg/km)
41,6
Hiukkaset (mg/km)
0,01
HC/THC NOx (mg/km)
73,3
Hiukkasten lkm * 1011 (mg/km)
0,01
Laittakaa paremmaksi omilla "Laatuautoillanne" Renaultin parjaajat! - Kristallipallo
Voitte katsoa Trafin sivulta oman "Laatuautonne" kulutuslukemat ison Talismanin vastaaviin, katso edellinen viestini. Vaatii tunnistautumisen esimerkiksi pankkitunnuksillanne.
https://asiointi.trafi.fi/fi/web/oma-asiointi/
Tavallisesti "Laatuautot" kuluttavat 2 litraa/100 km enempi Talismaniin verrattuna. Tämä perustuu omaan kokemukseeni.
Terveisin,
Mies joka ei hauku muita automerkkejä mutu tuntumalla, mutta kerron jos on omakohtaisia kokemuksia. - Kristallipallo
Vuotuinen säästö Talismanilla 20 000 km ajettaessa on 550 €.
- KallistaTouhua
Eli 35000 euron sijoituksella saa 550 euron säästön.
Kallista säästämistä sanon minä.
- analisaattori
Nyt tuli aivan uutta tietoa puskista. En ole koskaan kuullutkaan että renuttimen omistus toisi jotain säästöä. Jos viisisataa säästää polttoainemenoissa niin tonnin häviää arvon alenemana. Jokaisen oma asia. Henkilöön en kuitenkaan aio mennä niinkuin täällä näkyy olevan tapana. Luotettava tutkimustieto on aina uskottavampi kuin jokin yksittäinen väittämä.
- TyhjätTynnyrit
Kolin, kolin, kolin....
- SepLöe
Renaultin haltijalla ei ole tarvetta alatyylin keskusteluihin, miksi olisi?
Riittää kun Kadjar kulkee suoraan ja nätisti ja kerran vuoressa huolletaan, ei ongelmia katsastuksessa.
Nykyautoihin, merkistä, tyypistä riippumatta, voi tulla vikoja milloin tahansa ja se näkyy tienpäällä.
Useinpa siellä hinurin kyydissä on nämä ns. laatumerkit, mutta koputetaan toki puuta.....- MitäHähVasaadu
Eikös vuodensisällä eliitti renuaja vahda jo kahdesti uudempaan? Mistä ne vähäosaiset saisi halpoja renuja ja kympin niveliä, jos eliitti panttaisi kuukausitolkulla omia "vanhoja" renuja.
Sellainen laki pitäisi olla, että uutta autoa ei saa heti vaihtaa toiseen uuteen ympäristöllisistä syistä. Mutta kun ei ole, niin näitä ongelma renuja kertyy nettiautoihin ynmuihin myymälöihin ja eihän se ole järkevää sellainen. Jokin kilometri määrä esim. 200.000 sen jälkeen saisi vaihtaa uuteen. Maailma on monin puolin mielipuoleinen ja te olette siihen syylisiä, koska ette ymmärrä miten pitäisi elää, viittaan teihin ylikuluttajiin, ymmärtämättömiin ihmispoloihin, en soimaa vähäosaista vaivais väestöä, joka näitä rääppiäisiä hyödyntää ja aivan oikein tässä tekee. - TyhjätTynnyrit
MitäHähVasaadu kirjoitti:
Eikös vuodensisällä eliitti renuaja vahda jo kahdesti uudempaan? Mistä ne vähäosaiset saisi halpoja renuja ja kympin niveliä, jos eliitti panttaisi kuukausitolkulla omia "vanhoja" renuja.
Sellainen laki pitäisi olla, että uutta autoa ei saa heti vaihtaa toiseen uuteen ympäristöllisistä syistä. Mutta kun ei ole, niin näitä ongelma renuja kertyy nettiautoihin ynmuihin myymälöihin ja eihän se ole järkevää sellainen. Jokin kilometri määrä esim. 200.000 sen jälkeen saisi vaihtaa uuteen. Maailma on monin puolin mielipuoleinen ja te olette siihen syylisiä, koska ette ymmärrä miten pitäisi elää, viittaan teihin ylikuluttajiin, ymmärtämättömiin ihmispoloihin, en soimaa vähäosaista vaivais väestöä, joka näitä rääppiäisiä hyödyntää ja aivan oikein tässä tekee.Mikä's se täällä taas kolisee?
Onkohan Nuivanniemen Hidalgon "Rosinante" taas jättänyt tien päälle tai muutoin hajonnut kun mies tuntuu olevan pahalla päällä? - SebLöe
MitäHähVasaadu kirjoitti:
Eikös vuodensisällä eliitti renuaja vahda jo kahdesti uudempaan? Mistä ne vähäosaiset saisi halpoja renuja ja kympin niveliä, jos eliitti panttaisi kuukausitolkulla omia "vanhoja" renuja.
Sellainen laki pitäisi olla, että uutta autoa ei saa heti vaihtaa toiseen uuteen ympäristöllisistä syistä. Mutta kun ei ole, niin näitä ongelma renuja kertyy nettiautoihin ynmuihin myymälöihin ja eihän se ole järkevää sellainen. Jokin kilometri määrä esim. 200.000 sen jälkeen saisi vaihtaa uuteen. Maailma on monin puolin mielipuoleinen ja te olette siihen syylisiä, koska ette ymmärrä miten pitäisi elää, viittaan teihin ylikuluttajiin, ymmärtämättömiin ihmispoloihin, en soimaa vähäosaista vaivais väestöä, joka näitä rääppiäisiä hyödyntää ja aivan oikein tässä tekee.Kyllä..vuodensisäisellä vaihdolla pitää olla perusteet.
Ne perusteet ovat numeroilla. - SebLöe
Joskus tulee tilanteita, joista on kokemuksia ja autot vat pääosassa........nehän eivät kuitenkaan ole elämän suola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882