Helsinki Clinic en voi missään tapauksessa suositella

Arpinen

Tämä kokemukseni on aivan totta, joten kannattaa lukea ajatuksella kuka kyseisen kirurgin leikattavaksi harkitsee menevänsä, minun leikkaus epäonnistui täysin ja isot rahat menetin. Olen itse hoitoalalla ja monet itkut tullut itkettyä tässä miksi ihmeessä valitsen hänet leikkamaan. Kirurgilla ei ole mitään esteettistä silmää vaativimpiin leikkauksiin ja olen siinä onnekas että en tehnyt mitään operaatioita kasvoihin. Konsultaatiossa kirurgi kertoi, että leikkausarpeni tulevat sijaitsemaan niin, että eivät ole näkyvillä ja kyseinen leikkausmenetelmä sopii juuri minulle, jolla päästään hyviin tuloksiin.

Ensimmäinen järkytykseni oli kun heräsin heräämössä. Haavasidokset oli tehty irrallistista bakteereja läpäisevistä " taitoksista " ( toivottavasti kuitenkin steriilejä) ja teippailtu ihoteipeillä niin, että sidokset olivat jo osaltaan tippuneet haavojen päältä heräämössä herätessäni ja leikkaushaavat olivat ilman sidoksia ja haavat avonaisina sängyn lakanoita vasten. Kun tästä hoitajalle sanoin tuli hän teippirullan kanssa, ilman steriilejä käsineitä teippailemaan näitä " lappusia" . Sain sitten siinä samalla teippirullan käteeni ja näitä ei steriilejä taitoksia , että voin kotona teippailla. Eli aspetiikkaa rikottiin kaikella tapaa ja alistettiin haavainfektiolle. Kotonani ei ollut mitään mahdollisuuksia vaihtaa näitä sidoksia steriilisti toisiin( kun en saanut mitään steriiliä mukaan) , vaan jouduin sitten näitä " lappusia" teippailemaan, kun eivät tahtoneet pysyä haavojen päällä. Haavoihin ei siis saisi päästä ulkopuolelta mikrobeja 24 tunnin aikana, koska ovat erittäin altiita silloin tulehduksille. Toki myöhemmässäkin vaiheessa.

Sitten huomasin kotona kun katsoin leikkaushaavoja vuorokauden jälkeen, että kirurgi oli sitten ihan näkyvälle paikalle vetänyt monen sentin matkalle leikkaushaavat, eivätkä kaikki haavat suinkaan sijainneet paikassa missä ne eivät näy. Joten tulossa on arpikorjaukset ja arvet tulivat siis ihan näkyvälle paikalla mitä kesäisin ei saa vaatteilla piiloon.

Tässä kyseisessä leikkauksessa leikkaustulokset on heti nähtävissä ja laitoinkin kirurgille sitten kuvat ja sanoin että en näe mitään muutosta missään ja ainoa mitä näen on masiiviset leikkaushaavat ja niistä tulevat arvet tulevaisuudessa. Hän sitten laittoi, että tarvitsen toisentyyppisen leikkauksen. Eikä tämä leikkaus mitä hän minulle suositteli, ei ollutkaan hyvä tuomaan tuloksia. Sanoin sitten hänelle että eikö hänen pitäsi ammattilaisena nähdä mitä tuloksia eri leikkausmenetelmillä voidaan saavuttaa. Kysyin myös miksi minulla on näkyvillä leikkausarvet , kun kyseisellä menetelmällä leikatessa arvet pitäisi sijaita eri tavalla niin että ne on piilossa. Siihen en saanut mitään vastausta. Keskustelumme jälkeen hän olisi ollut valmis tekemään uusintaleikkauksen toisella leikkausmenetelmällä, josta nyt olisin edelleen maksanut jonkin verran. Asiaa miettittyäni en halunnut ottaa riskiä että vielä jotain vakavampaa esteettistä haittaa tulee jatkossa, uusintaleikkauskaan ei onnistu ja kyseisen paikan aspetiikassa on vakavia puuteita, eikä kirugilla ole esteetistä silmää muutenkaan.

Itse syytän itseäni , että olin niin tyhmä kun en selvittänyt tarkemmin kirurgin pätevyyttä hoitoalan ihmisenä ja kyseiseltä kirurgilta puuttuu kyseinen koulutus, mitä plastiikkakirurgeilta pitäisi vaatia. Plastiikkakirurgin ISAPS-jäsenyyden ja toiminnan akkreditoinnin voi helposti tarkastaa osoitteesta www.isaps.org. Kyseisen paikan netti sivustot on kyllä niin hienot ja korulauseista osaamisesta riittää, mutta totuus ammatitaidosta on sitten ihan eri.

103

7575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ormt

      Kunnianloukkaukseen kannattaa kyllä tässä vaiheessa suhtautua vakavasti. Näitä asioita ei kannata huudella,ennen kuin sinulla on viranomaisen lausunto vakuutena asiasta. Voit joutua muuten siitäkin maksamaan oppirahoja.
      Olen todellakin sen kannalla että huonoista kokemuksista avaudutaan, mutta kannattaa ihan oman selustankin turvaamiseksi tehdä se vasta sitten, kun viranomaiset ovat päätöksensä antaneet.

      • Arpinen

        En hyväksy sitä etteikö meillä asiakkaana olisi oikeus kertoa huonosta palvelusta mitä saamme ja myös jakaa se. Kunhan pysymme totuudessa. Meillä on Suomessa sananvapaus ja voimme kirjoittaa yrityksen toiminnasta.


      • Arpinen

        Sitten vielä tuohon kunnianloukkaukseen. Niin siinä on kysymys siitä että tieto on perätöntä ja tässä tapauksessa se ei ole. Olen totuudellisesti kertonut omasta leikkauksesta. Mitä siinä tapahtui ym.Minulla on kuvat leikkaustuloksesta ja pysyvistä arvista ja niiden perusteella tulen hakemaan korvausta. Pysyn totuudessa niinkuin olen aina elämässäni tehnyt, joten ei minua pelota tässä nyt mikään.


      • Anonyymi

        Vajaa kykyiset lääkärit ja tohtorit virheen tehdessään ja siitä hänelle huomautettaessa koppaavat heti kiinni kunnianloukkaukseen, vaikka kyseessä on palaute, joka hoitamansa potilas antaa. Jos sitä palautetta ei kykene rakentavasti käsittelemään, herää kysymys onko tohtorilla kaikki kunnossa. Jos potilas valittaa viranomaiselle ja tohtori joutuukin selittämään tapahtunutta. Ei löydy potilaskertomusta kys. toimenpiteestä, tohtori pyytää eläköityneeltä gollekalta puoltavan lausunnon. Eläköityneen golleekan tiedossa ei enää nykyaikaisia toimintatapoja, koska lääketiede ja toimenpiteet menevät eteenpäin vauhdilla. Tuo on jo iso virhe kun potilas asiakirjat eivät ole luettavissa toimenpiteestä. Mistä se kunnianloukkaus löytyy näiden karkeiden lääkärin tekemien virheiden myötä. Eipä mistään. Joten lepo vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa kykyiset lääkärit ja tohtorit virheen tehdessään ja siitä hänelle huomautettaessa koppaavat heti kiinni kunnianloukkaukseen, vaikka kyseessä on palaute, joka hoitamansa potilas antaa. Jos sitä palautetta ei kykene rakentavasti käsittelemään, herää kysymys onko tohtorilla kaikki kunnossa. Jos potilas valittaa viranomaiselle ja tohtori joutuukin selittämään tapahtunutta. Ei löydy potilaskertomusta kys. toimenpiteestä, tohtori pyytää eläköityneeltä gollekalta puoltavan lausunnon. Eläköityneen golleekan tiedossa ei enää nykyaikaisia toimintatapoja, koska lääketiede ja toimenpiteet menevät eteenpäin vauhdilla. Tuo on jo iso virhe kun potilas asiakirjat eivät ole luettavissa toimenpiteestä. Mistä se kunnianloukkaus löytyy näiden karkeiden lääkärin tekemien virheiden myötä. Eipä mistään. Joten lepo vaan.

        Tämä.


    • ormt

      Valitettavasti sinä et ole se henkilö, joka päättää asiassa väitteiden todenmukaisuuden, vaan viranomainen. Siksi kannattaisi malttaa odottaa viranomaistahon päätöstä. Ei sananvapaus tarkoita sitä että elinkeinonharjoittajasta saa puhua ihan mitä tahansa missä tahansa.

      • Arpinen

        En ala sinun kanssa asioista väittelemään, koska et ole se jolle epäonnistunut leikkaus tehtiin,etkä kärsi näistä esteettisistä pysyvistä haitoista. Edelleenkin minulla on oikeus tuoda asiat esiin se on sananvapautta. Ja minkä minä sille voin jos kirurgilla ei ollut riittävää kokemusta ja ammattitaitoa mitä leikkaukseeni tulee, sen näkee jo lopputuloksesta .Tulee mieleen että oletko leikkaavan kirurgin tuttu, kun tuo sinun painostaminen kertoisi siitä. Joten en nyt jaksa käyttää aikaani sinun kanssa väittelyyn ja voisit suunnata energiasi omaan elämääsi, sielläkin voi riittää ongelmia ratkottavaksi.


      • Arpinen

        Sitten vielä sinulle minun hiostajalle. Niin tarvittaessa olen valmis tulemaan omalla nimelläni ja kuvilla leikkaustuloksesta julkisuuteen, niin sitten voidaan tarkastella asioiden todenperäisyyttä. Kysyin kirurgilta siellä viimeisen kerran käydessäni että laittaisiko hän nämä kuvat leikkaustuloksestani referensseihin, niin ei kuulema laittaisi. Se kertoo jo jotain.


      • Arpinen

        Kuvitelkaa elämässänne tilanne että menette kauneusleikkaukseen ja pyydätte että korjataan määrätty ongelma. Huomaatte sitten leikkauksen jälkeen että ongelmaa ei korjattu ja kirurgi on leikannut sieltä missä ongelmaa ei ole ja jättää jälkeensä rumat n. 11cm leikkaushaavat ja leikkaa teknisesti väärin ja aiheuttaa arpikiristyksen ja ihokiristyksen .Et voi vuoteen pukeutua sellaisiin vaatteisiin mitä haluat koska arvet näkyy ja tulevat tietyissä vaatteissa näkymään loppuelämän, koska et saa niitä piiloon. Tästä lystistä maksat muutaman tuhat euroa. Kirurgi ottaa rahat, mitä et tule saamaan takaisin ja jatkaa leikkauksia ilman omantunnon häivääkään, käärien hyväuskoilta seuraavat rahat. Ja tällaista ei pitäisi olla harmissaan.


      • Arpinen

        Ja sitten vielä kaiken lisäksi joudut menemään korjausleikkaukseen muualle, josta maksat edelleen. Kuitenkaan pysyvää esteettistä haittaa ei saada poistetuksi kokonaan ja tulet näkemään epäonnistuneen leikkauksen tulokset kehossasi loppuelämän, muistuttaen sinua tästä leikkanneesta kirurgista.


      • sesama

        Ymmärsit nyt pahasti väärin minun tarkoitukseni. En ole kirurgin tuttu, vaan seurannut erään lähipiiriini kuuluvan henkilön tilannetta, johon liittyy kunnianloukkaussyyte. Samaan tapaan on meuhkannut ympäri internetiä erään leikkauksen tuloksista.
        Sanon nyt vielä kerran että kannatan ehdottomasti sitä, että ihmiset kertovat pieleen menneistä leikkauksista ja toivoisin että useammat olisivat niin rohkeita. Ihan oman selustan turvaamiseksi se kannattaa kuitenkin tehdä sitten, kun on viranomaisen päätös tukena.
        En siis missään kohtaan ole kieltänyt kertomasta tilanteestasi. Saat ihan vapaasti tehdä mitä ikinä haluat. Yritin vain antaa järkevän neuvon, ettei käy samalla lailla kuin tutulleni.


      • Arpinen

        Itse olen siis kertonut vaan mitä leikkauksessa tapahtui totuudenmukaisesti. Tällä hetkellä joudun lähtee korjauttamaan epäonnistuneen leikkauksen tuloksia ja ensinnä toiminnallista haittaa joka tulee haittamaan kaikkea urheilu harrastuksiani jatkossa ja ylipäätään kaikkea tekemistä, jos tuota kiristystä ei saada vapautettua. Lisäksi se mitä piti leikata on siis ihan ennallaan ja olisi ollut ihan helppo leikata jos oltaisiin tehty oikealla tekniikalla. Nyt tosiaan ihoani koristaa aika reippaat arvet ja voin sanoa kun olen nyt tässä tätä leikkaustulosta kuukauden kohta katsonut ja lisäksi saanut tähän toiminnallisen haitan jatkuvineen kiristyksineen, niin tässä on ihan tarpeeksi miettittävää. Sitten vielä kuukaudeksi luopunut harrastuksista , jotta saa isot haavat umpeen ja tietenkin rahan menetykset. Siihen vielä kalliit silikonihoidot arpien päälle ja mahdolliset tulevat korjausleikkaukset. Niin voin sanoa että ei köyhää paljon lohduta.
        Vuoden säästin leikkaukseen, jotta olisin päässyt itseäni häiritsevästä esteettisestä ongelmasta eroon ja olisin voinut pukeutua kivoihin kesävaatteisiin. Nyt kävikin niin että turha haaveilla moisesta, entistä peittävämpää vaatetta saa laittaa arpien vuoksi ja tosiaan itseäni häiritsevä ongelma on ennallaan ja tuli tuplasti ongelmia lisää. Lisäksi olen ollut toipumassa pitkäkestoisesta fyysisestä sairaudesta ja en tiedä mikä idea oli nyt mennä hankkimaan itselle ongelmia lisää ja altistamaan komplikaatioille. Kait sitä ajatteli että olisi kiva palkita itseään ja korjata esteettinen ongelma, kun on taistellut sairauden kanssa ja tässä on sitten lopputulos. Antaisin kaiken jos voisin kääntää ajan takaisin päivään 14.2.2019, mutta en vaan voi.

        No minä tästä ainakin opin jotain, että on ensimmäinen ja viimeinen kauneusleikkaus mihin tulen koskaan vähiä rahoja laittamaan, saa roikkua ihan mikä paikka tahansa jatkossa. Mutta onpahan jotain kerrottavaa ihmisille kesällä, kun saa jokaiselle selittää mistä arvet on peräisin, kun olisin halunnut tiedon pitää ihan itsellä. Helpottaa tämä avautuminen, alan olemaan pikkuhiljaa sinut tämän asian kanssa ainakin yhden minuutin kerrallaan.


      • sesama

        Voimia sinne, uskon että saat apua potilasvahinkolautakunnasta. Olen kuullut että myös esim. laserhoidot saattavat auttaa häivyttämään arpia.


      • Arpinen
        sesama kirjoitti:

        Voimia sinne, uskon että saat apua potilasvahinkolautakunnasta. Olen kuullut että myös esim. laserhoidot saattavat auttaa häivyttämään arpia.

        Kiitos myötätunnosta ja ohjeista. Täytyy ensin hoitaa noita arpia silikonilla ja suojata auringolta tuleva kesä ja sitten katsella noita laserhoitoja jatkossa. Noita korvausasioita olen alkanut selvittää.


    • JokainenOnKaunis

      En nyt vähättele sun ongelmaasi ollenkaan sillä se mitä olet tuntenut ja tunnet nyt on varmaan sulle ihan täyttä totta ja ”suuri” ongelma – vaikka henki ei olekaan kyseessä.

      Kun puhutaan kauneusleikkauksista (en ole ammattilainen) niin niitäkin varmaan on erilaisia ihan esteettisistä (synnynnäinen) leikkauksista rasvaimuihin ja täysin turhanpäiväisiin implantti juttuihin. Yhteistä näille kuitenkin on että ilman tätä leikkaustakin (yleensä) elämä jatkuu ihan normaalisti, joten leikkaus ei ole mitenkään sairauden/terveyden (paitsi ehkä mielenterveys) kannalta välttämätön.

      Elämänkumppani on sairaalassa töissä ja välillä juttelee jotain ihan yleistä sieltä ja sitä kun peilaa näihin kauneusleikkauksiin niin täytyy kyllä sanoa, että pienet on murheet - yleensä.

      • Arpinen

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä ja paljon olen nähnyt sairaalaelämässä erilaisia kohtaloita ja heidän ongelmat ovat todellakin olleet suurempia kuin omani tällä hetkellä. Ja varmasti siitä syystä syytän itseäni, että olin niin turhamainen että halusin tietyn esteettisen ongelman korjauttaa, joka ei olisi ollut teknisesti vaikea toteuttaa jos kirurgilla olisi ollut kokemusta ja samalla altistin itseni komplikaatiolle. Eli mitä tästä nyt itse opin, niin on se että näitä kauneusleikkauksia, jotka ei ole välttämättömiä tehdä esim. Epämuodostuman takia, niin kannattaa harkita tosi tarkkaan ja mielellään jättää vaikka tekemättä, koska alkuperäinen ongelma mitä lähdettiin korjaamaan, niin siitä tuleekin suurempi, voi tulla vakaviakin komplikaatioita ja pysyvää haittaa loppuelämäksi. Joten tässä tilanteessa olen kiitollinen että en lähtenyt mitään kasvojen alueelle tekemään. Ja elämä kyllä jatkuu tästä eteenpäin, vaikka tuota tyhmää päätöstäni leikkaukseen menemisestä kadun. Mutta sitä nyt ei enää saa tekemättömäksi ja varmasti on hyvä taas suunnata ajatukset johonkin muuhun ja vähän suhteuttaa asioita. Kiitos kommentista.


      • Arpinen
        Arpinen kirjoitti:

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä ja paljon olen nähnyt sairaalaelämässä erilaisia kohtaloita ja heidän ongelmat ovat todellakin olleet suurempia kuin omani tällä hetkellä. Ja varmasti siitä syystä syytän itseäni, että olin niin turhamainen että halusin tietyn esteettisen ongelman korjauttaa, joka ei olisi ollut teknisesti vaikea toteuttaa jos kirurgilla olisi ollut kokemusta ja samalla altistin itseni komplikaatiolle. Eli mitä tästä nyt itse opin, niin on se että näitä kauneusleikkauksia, jotka ei ole välttämättömiä tehdä esim. Epämuodostuman takia, niin kannattaa harkita tosi tarkkaan ja mielellään jättää vaikka tekemättä, koska alkuperäinen ongelma mitä lähdettiin korjaamaan, niin siitä tuleekin suurempi, voi tulla vakaviakin komplikaatioita ja pysyvää haittaa loppuelämäksi. Joten tässä tilanteessa olen kiitollinen että en lähtenyt mitään kasvojen alueelle tekemään. Ja elämä kyllä jatkuu tästä eteenpäin, vaikka tuota tyhmää päätöstäni leikkaukseen menemisestä kadun. Mutta sitä nyt ei enää saa tekemättömäksi ja varmasti on hyvä taas suunnata ajatukset johonkin muuhun ja vähän suhteuttaa asioita. Kiitos kommentista.

        Piti korjata tuota edellistä kommenttia kun , kun tarkoitus oli siis laittaa epämuodostumat pitääkin siis korjata.


    • Arpinen

      Ja en varmasti ole ainut, jolle näin on käynyt ja yritän sopeutua tilanteeseen parhaani mukaan. Mutta tästä kokemuksesta kannattaa ottaa opiksi kuka tätä lukee ja yrittää kaikin tavoin varmistaa kirurgin pätevyys juuri siihen leikkaukseen mitä olet suunnittelemassa. Sekään ei tietenkään takaa että leikkaus onnistuu, mutta kyllä paremmat edellytykset on jos kirurgi on kokenut ja leikkaa nimenomaan esteettisen puolen leikkauksia päätoimisesti ja omaa riittävän koulutuksen. Minä en valitettavasti tehnyt niin ja nyt kannan seurauksia Ja kirjoitan näitä asioita siksi, ettei joku muu tee samaa virhettä.

      • loppuelämänharmi

        Tämä kertomasi on hyvää infoa juurikin leikkauksia suunnitteleville. Ymmärrän hyvin kuinka harmissasi olet maksettuasi kalliisti toimenpiteestä, joka sitten osoittautui lupauksista huolimatta epäonnistuneeksi. Kyllä mielestäni olet oikeutettu saamaan korvauksen tästä virheellisesti tehdystä toimenpiteestä.


      • Arpinen

        Korvaus asioita olen lähtenyt selvittämään kuluttajalautakunnan ja pkv:n kanssa .Mitään rahallista hyvitystä näissä epäonnistuneissa kauneusleikkauksissa ei yritykseltä varmaan kukaan ole suoraan saanut. Mutta jotain hyvitystä voi kuluttajalautakunnan tai pvk:n kautta saada, mutta summat on yleensä pieniä. Korjausleikkausta minulle siis tarjottiin hyvityksenä, mutta en voinut siihen suostua ja se on yleisin tapa hoitaa näitä. Mutta harva haluaa saman kirurgin leikattavaksi, joka on epäonnistunut ja aiheuttanut pysyviä haittoja. Siksi en itsekkään suostunut.


      • Arpinen

        Vielä yksi asia mitä leikkauksesta seurasi on toiminnallinen haitta,
        ja enkä tiedä kuinka pahaksi tämä tulee vielä muodostumaan nyt kun palaan harrastuksiin. Mutta ei
        nyt hyvälle tunnu. Kipua ja kiristystä on koko ajan tietyissä liikkeissä ja se johtuu siitä että kirurgi teki leikkauksen väärin ja leikkasi alueelta mistä ei olisi pitänyt leikata. Eli ei ole kysymys enään leikkauksen jälkeisestä kiristyksestä, kiinnikkeistä tai arpikudoksesta. Mutta näitäkin asioita pitää sitten jatkossa selvitellä, että tarvitaanko korjausleikkaus tähänkin vaivaan jos tämä tästä vielä pahenee.


    • Arpinen

      Haluaisitteko tällaista tikkausjälkeä näkyvälle paikalla tai kenties kasvoihin? En minäkään olisi halunnut. Haavassa ei siis ole ollut infektioita, vaan haava on alunperin tikattu näin että iho ikäänkuin rypytetty kurttuun ja arpi tulee siis jäämään suurinpiirtein tällaiseksi.
      https://aijaa.com/PGnP2M

      • nohuhhuh

        Johan on kauheen näköinen arpi.


      • Arpinen

        Niinpä ja näiden kanssa olisi sitten elettevä,sekä epäonnistuneen leikkaustuloksen kanssa ja säästettävä rahaa tulevaan arpikorjaukseen.


      • Arpinen

        Niin ja onni onnettomuudessa että nämä eivät sijaitse kasvoissa, mutta niinkin olisi voinut huonommassa tapauksessa käydä, jos kasvoihin olisi teettänyt jotain, kun katsoo tätä ""ammattitaitoista" työnjälkeä.


      • Olikoseselvinpäin

        Herranjumala! Tikkasiko se silmät kiinni?!


      • Arpinen

        Luulen että optikolle kannattaisi varmaan aika varata.=) En tiedä mitä tänne uskaltaa kirjoittaa ja kuinka kärkkäästi arvostella, vaikka minun ihosta ja pysyvästä esteettisestä haitasta on kysymys ym. Tekisi mieli laittaa pari v.. alkuista sanaa, mutta taidan säästää ne blogiin, kunhan aloittelen sitä kirjoittamaan, siellä voin sitten avautua ihan kunnolla kaikkineen traumoineni ja arpineni
        sekä kertoa tästä kaikesta.


      • arpinen

        Niin ja pahinta tässä kaikessa esteettisen haitan lisäksi on toiminnalliset haitat mitä tässä nyt alkanut ilmenemään, mistä jo tässä aiemmin kerroinkin.. Vasemmalle kyljelle en voi käydä nukkumaan, mutta sinne olen sitten unessa jossain vaiheessa kääntynyt ja heräilen sitten tuohon kipuun ja kiristykseen. Eli arpien vapautusleikkausta on varmaan jossain vaiheessa myös tiedossa, jos fysioterapialla ei saa tilannetta paremmaksi.


      • Huono_tuuri

        Tsemppiä! Älä menetä toivoa- kyllä niitä päteviä plastiikkakirurgeja on!


      • Anonyymi

        Onhan toi aika pahan näköinen arpi varsinkin kun jostain kauneusleikkauksesta kyse


      • Anonyymi

        Niin on valitettavasti. Nyt joudun siis koko kesän noita suojaamaan ja tuo arven lisäksi on vielä isompi arpi näkyvillä ja ovat siis loppuelämän. Millään vaatteilla niitä kesähelteellä ei saa piiloon. Kukaan niistä kirurgeista, jotka tällä menetelmällä muualla päin maailmaa leikkaavat eivät vedä arpia näkyville ja minunkin leikkauskertomuksessa lukee että arvet piilotetaan ja näin ei ollutkaan. Toinen kirurgi tosiaan näki leikkaustuloksen ja kysyi että kuka tämän on tehnyt ja onko leikattu ulkomailla.? Kerroin että valitettavasti on ihan Suomalainen "huippuosaaja" niinkuin hän itseään kutsuu.


      • Anonyymi

        Miksi se kirurgi ei korjaa tuota arpea?


      • Anonyymi

        Niin sanoppa se. Tai miksi ylipäätään pitää leikata jos ei osaa ja ei ole valmis itseään kouluttamaan. Itse aloittaisin ainakin ihan perusteista vaikka siitä tikkaamisesta ,kun tuota jälkeä katsoo.


    • arpinen

      Niin ja se vielä että itse olen hoitoalalla ja nähnyt ihan siistiä tikkausjälkeä ei plastiikkakirurgin tekemän leikkauksen jälkeen siellä missä olen työskennellyt ja tiedän paljon haavoista. Tällaista työnjälkeä en ole ikinä nähnyt.

    • Erikoissairaanhoitaja9

      Minkähän takia tästä ketjusta on poistettu useita, täysin asiallisia kommentteja. Pistää mietityttämään? Keskustelun aloittajalta täysin asiallinen kirjoitus eikä mielestäni sisällä mitään herjaavaa. Minusta on hyvä, että näistä asioista kerrotaan avoimesti. Olen hoitolalan ammattilainen (sairaanhoitaja) ja käynyt itsekin läpi plastiikkakirurgisia toimenpiteitä sekä hoitanut potilaita ko. operaatioiden jälkeen. Tehnyt paljon taustatyötä ja selvitellyt aina kirurgin referenssit ennenkuin olen suostunut leikattavaksi. Kohdallani kaikki on sujunut hyvin.
      Alottajalle toivon voimia toipumiseen ja toivottavasti leikkaustulosta saadaan vielä korjattua. Hyvä, kun olet kertonut avoimesti kokemuksestasi.

    • arpinen

      Leikkauksesta maksoin vajaa 4000e. Nyt tulee paljon lisäkustannuksia päälle. Silikonilevyhoito pitkään, arpikorjaukset ym. Joita ei olisi tarvittu jos leikkaus olisi tehty niin kuin se pitää. Ja voin kertoa että ottaa päähän ihan kunnolla oma tyhmyys ja en tiedä kuinka kauan tämän asian hyväksymiseen vielä menee. Joo kukaan ei ole kyllä kuollut onneksi ja henkikään ei ole mennyt, mutta silti kova paikka.

    • Arpinen

      Kiitos kolleega kommentista ja myötätunnosta. Minä tiedän vastauksen miksi poistetaan, vaikka kommentit on asiallisia, mutta sitä ei voi tänne laittaa. Koska sekin luultavammin tullaan poistamaan. Ajattelin, että voisin kirjoittaa tästä kaikesta blogia kuvien kera ja kertoa asiat totuudenmukaisesti niinkuin tähänkin asti, ilman että sensuuri käy koko ajan asiallisesta keskustelusta huolimatta. Itselleni on myös tärkeää, että näistä asioista puhutaan avoimesti. Koska meitä on varmasti useita saman tilanteen kokeneita ja monesti jäämme sitten yksin näitten asioiden kanssa. Ja halusin herättää keskustelua, kuinka tärkeää on valita näissä kauneusleikkauksissa se osaava tekijä, että ei joudu näitä asioita kokemaan.

    • Ööliä

      Omaan blogiin voit kirjoittaa ja toivottavasti laittaa kuvat myös

    • Arpinen

      Sattuuko kukaan tietämään hyvää osteopaattia / fysioterapeuttia pääkaupunkiseudulta, joka olisi hyvä hoitamaan arpikudosta ja arvioimaan ja siitä johtuvaa ihon kireyttä. ?Kun nyt on sellainen tilanne, että toiminnallinen haitta väärästä leikkaustekniikasta johtuen on aika paha, eikä kyllä näytä helpottavan omista yrityksistä huolimatta . (hieronta, venytys)Iho on todella juosteinen ja kireä ja pitäisi päästä hoitamaan tätä ongelmaa ja katsoa onko apua.

    • Arpinen

      Löysinkin jo itse , kun googletin. Katsotaan sitten mitä hän on mieltä.

    • Arpinen

      Yksi huvittava juttu vielä sattui. Että harvoinpa sitä joutuu Youtubesta katsomaan videon miten oma leikkaus oikeasti tehdään ja miten se olisi teknisesti pitänyt tehdä. Ei ainakaan muulla leikata, kun juuri niin simppelisti mitä noita katsoin , eikä löytynyt kuin yksi tapa ja tuloksetkin näyttää ihan hyvälle. Tätä omaani menetelmääni en löytänyt vielä mistään. Oliskohan ihan pitänyt laittaa pyörimään kännykkä vatsan päälle ennen nukutusaineita=)? Alkaa jo naurattaa, mutta ei yhtään hullumpi idea tai käydä vaikka leikkaustekniset seikat yhdessä läpi videolta jo konsultaatiossa jos sellainen löytyy. Olisi varmaan kehittämiskelpoinen idea, kun onhan näitä chek listoja , niin mikseipä joku leikkaustekninen video pyörisi salissa, niin voisi siitä aina tarkastella. Tosin leikattava on kyllä unessa, mutta silti=)

    • Arpinen

      Vielä tähän asiaan liittyen laitan yhden viestin tänne. Eli mainonta firman sivuilla missä osaamista olisi laihtumisen jälkeiseen ihonpoistoon, niin ei kannata uskoa. Oma iho on siis tikattu niin kireälle ja poistettu väärästä kohtaa liikaa , väärällä tekniikalla ym.ja sen aiheuttamista ongelmista olen jo aiemmin kertonut. Ja jatkossa on korjauksia paljon tulossa. Mutta nyt ei tästä enempää. Toivottavaan että en jakanut kokemustani turhaan ja se että mainontaan ei kannatta niin sokeasti uskoa. Vaan oikeasti selvittää kirurgin taustat ja osaaminen juuri siihen leikkaukseen mitä teet. Ja itsellä kävi niin, että jouduin ns." harjoittelu" kappaleeksi. Mut nyt tämä aiheesta ja olkaa fiksumpia kuin minä.

      • Arpinen

        Yksi unohtui vielä eli vartalon muotoiluun liittyvät asiat muualla kuin rintojen aluella( kun niistä ilmeisesti kokemusta) niin niissä kääntyisin myös muualle.


    • Anonyymi

      Päivitystä tilanteeseen. Leikkaustulosta näytetty toiselle plastiikkakirugille, jolla vuosien kokemus esteettisestä kirurgiasta. Leikkaus on toteutettu tämän minut leikkaneen kirurgin toimesta täysin väärin. Arvet on ovat nyt siis levinneet tässä muutaman kuukauden aikana väärästä tekniikasta johtuen, kun iho tikattiin siis liian kireälle , poistettiin väärästä kohtaa ja väärällä tekniikalla, josta syystä arvet nyt levisi teippauksista huolimatta. Arpien hoito tullut jo tähän mennessä kalliiksi ja kyllä harmittaa kauniilla kesäilmoilla nähdä tätä epäonnistunutta leikkaustulosta rumien näkyvien arpien muodossa jatkuvaan katsella. Toivotaan että nyt haalistuisivat edes vuoden kuluessa.Ensikeväänä voi vasta pvk: sta hakea korvausta noista arvista, mutta rahalliset korvaukset ei summaltaan todellakaan sitä mitä maksoin.

    • Anonyymi

      Että todellakin "alansa huippu , niinkuin itseään mainostaa. Kumma kyllä tämän 'huippuosaajan ' ammattitaitoa nyt ihmeteltiin että miten voi edes leikata noin väärin ylipäätään ja tehdä tällaista jälkeä.

      • Anonyymi

        Eli toinen kirurgi ihmetteli noiden näkyvien arpien sijaintia ( kun ei pitäisi olla edes näkyvillä) ja kaikkea muutakin. Eikä itse ylipäätään leikkaa tällä menetelmällä millä minut leikattiin ja luotan kyllä hänen sanaansa enemmän ,kun kuuluu alan kattojärjestöihin ja tekee esteettistä kirurgiaa pääsääntöisesti ja tehnyt pitkään. Toisin kun tämä ' huippuosaaja'.


    • Anonyymi

      Pitäisköhän mennä nyt seisoskelemaan heteellä tuonne Helsinkiin leikkauspaikan lähetttyville, kun arvet loistaa kilpaa auringon kanssa epäonnistuneen leikkaustuloksen lisäksi. Voisi tulla mielenkiitoisia keskusteluja ihmisten kanssa ja toimisin samalla rehellisenä mainostajana, että tälläista jälkeä on pahimmillaan luvassa " huipposaajan" käsissä=)

    • Anonyymi

      Herranen aika. Jos leikataan, tulee arpi. Luonnollista.

    • Anonyymi

      Joo mutta omassa leikkausessa arpien olisi pitänyt sijaita piilossa, nyt eivät ole. Eli minulle tehtiin 11cm leikkausarvet ilman minkäänlaista leikkaustulosta . Leikattiin väärällä tekniikalla mitä kirurgi ei edes hallinut ja se mitä piti leikata on ennallaan. Maksaisitko siis itse näkyvistä 11cm arvista 4000e , ilman mitään leikkaustulosta?

    • Anonyymi

      Eli olisko sinun mielestä esim. Ok et plastiikkakirurgi kertoisi vaikka että poistaa kasvoista luomen ja arpi tulee olemaan huomaamaton. Jostain kumman syystä kirurgi ei toimi niinkuin on sovittu. Jättää luomen poistamatta ja vetää naaman poikki 10cm haavan ja sinulle jää se häiritsevä luomi ja naaaman poikki 10 cm arpi. Omalla kohdallani toimittiin noin, tosin onneksi leikattava alue ei ollut kasvot.

    • Anonyymi

      Tässä tuossa alhaalla vielä linkki miten tämä leikkaus olisi oikeasti pitänyt tehdä. Ei siis ole teknisesti mitenkään vaikea toteuttaa. Minulle siis kiristys ja ihon leikkaus tehtiin siis ihan väärästä kohtaa, eli ihoa kiristettiin käsivarsien takaosista ja alaosasta ja sieltä leikattiin 3,5 cm ihoa pois missä ei edes ongelmaa ollut. Varsinaista löysää ihoa ei siis leikattu ollenkaan. En pystynyt kunnolla nukkumaan tuon vasemman käden takaosan kiristyksen takia muutamaan kuukauteen, kun sinne oltiin siis vedetty myös leikkaushaavaa ja kiristetty ihoa sieltä missä se on jo lähtökohtaisesti ollut kireä. Leikkaus toteuttiin kohdallani siis teknisesti täysin väärin.

      https://www.youtube.com/watch?v=11whoBEq43s

    • Anonyymi

      Suosittelisin tälle kirurgille myös anatomian kursseja , jotta osaa erottaa esim. kainalon ja käsivarren takasosan toisistaan, Sitten varmaan olisi aiheellista käydä ensin koulutus siihen leikkaukseen mitä tekee , eikä leikata kun ei yhtään tiedä mitä tekee. Eikä harjoitella maksavilla asiakkailla. Eli kun hän sivuillaan mainostaa uusimpien leikkaustekniikoiden käytöstä, niin ihmetellä täytyy , kun nyt tämä toinen kirurgi ( voisi kyllä osaajaksi jo itseään nimittää pitkän esteettisen kirurgian uran vuoksi) joka arvet näki ja epäonnistuneen leikkaustuloksen ei edes tunnistanut tätä minut leikaneen kirurgin teknikkaa. Eli missä käsivarren sisäosan ihoa pyritään kiristämään tekemällä leikkausviillot käsivarren takaosaan ja leikataan sekä kiristetään ihoa sieltä??

    • Anonyymi

      Ehkä pitänee alkaa suunnitella tatuointeja noiden rumien arpien päälle jossain vaiheessa, jos mitkään hoidot eivät tule niitä jatkossa häivyttämään . Kun ottaa niin päähän katsella näitä loppuelämän ja palauttaa joka päivä tämän "huippuosaajan" naama mieleen ja epäonnistunut leikkaus. Voin vaan kuvitella millainen olo olisi jos kasvoihin olisi tämä tehty, kun nytkin tuntuu tältä. Kun nyt mennyt jo useampi kuukausi ja enkä ole asian kanssa yhtään sinut. Kaduttaa edelleenkin että menee niin sokeasti luottamaan kirurgin osaamiseen, jolle kuitenkaan loppupelissä ei merkitse mikään muu kuin raha. Mutta nyt taidan tämän asian puimisen täällä lopettaa, kun tehtyä ei saa tekemättömäksi ja jotenkin tässä nyt vaan täytyy asia alkaa hyväksymään pikkuhiljaa. Ja onneksi tosiaan ei vielä mitään pahempaa saanut aikaseksi. . Nyt selvisin rumilla arvilla ja rahan menetyksellä. Hyvää kesää kaikille.

    • Anonyymi

      Menes kuule vaikka pihalle,siellä on nätti ilma. Tai hanki jokuj harrastus. Tuolla purkauksella vaan vaikutat epätasapainoiselta.

      • Anonyymi

        Valitettavasti mielessäni ei ole mitään vikaa ja harrastan liikuntaa ihan aktiivisesti. Myöskin ystäväni jotka tämän epäonnistuneen leikkauksen ovat nähneet ihmettelivät miten voi leikata noin epäonnistuneesti yksinkertaisen leikkauksen ja tehdä tällaista jälkeä, samoin kuin toinen kirurgi. Urheilu ei valitettavasti poista noita rumia arpia, eikä tuo rahojani takaisin.


      • Anonyymi

        Tässä nyt oli vaan hyvin nähtävissä millainen on potilaan asema näissä kauneusleikkauksissa. Plastiikkakirurgi joka ei kuulu alan kattojärjestöihin hän työtään ei tavallaan valvota. Nämä plastiikkakirurgit eivät saa myöskään koulutuksessaan esteettisen kirurgian koulutusta ja he hankkivat itse esteettisen kirurgian koulutuksen kuka mistäkin ja sitäkään ei kukaan valvo. Sitten nämä julkisessa sairaalassa leikkaavat plastikkakirurgit eivät saa kokemusta esteettisestä kirurgiasta siitä työstään, kun siellä ei tehdä kauneuskirurgiaa. Eli plastikkakirurgi voi olla kyllä pätevä julkisella puolella , mutta ei esteettisessä kirurgiassa jos ei kouluttaudu ja tee niitä leikkauksia. Joten virheestä viisastuneena en valitsisi omaan kauneusleikkaukseen kirurgia , joka tekee pääsääntöisesti uraansa julkisissa sairaaloissa, vaan sellaisen joka pääsääntöisesti tekee esteettistä kirurgiaa ja kuuluu alan kattojärjestöihin sekä kouluttautuu ja pitää osaamisensa ajantasalla.


      • Anonyymi

        Eli periatteessa kuka tahansa plastikkakirurgi voi Suomessa julistautua omasta mielestään "osaavaksi" esteettisessä kirurgiassa , vaikka ei edes kuulu alan kattojärjestöihin, hanki riittävää koulutusta ja tee esteettistä kirurgiaa pääsääntöisesi. Asiakkaan tehtävä onkin sitten aika haastava osata valita se kirurgi
        ,joka ei vaan mainosta osaamistaan vaan oikeasti osaa ja on pätevä. Sillä suhtautuisin tämän palstan " mainospuheisiin" varauksella ja muiden asiakkaiden mainostamiseen.Ehkä kiinnittäisin enemmän huomiota niihin joilla leikkaus epäonnistuu ja lukisin ne erittäin huolella, mutta niihinkään ei voi tietenkään luottaa. Itsekkin mieluusti julkaisin kuvat tästä epäonnistuneesta leikkauksesta, mutta se ei onnistu kun ne poistetaan. Toinen vaihtoehto olisi viedä asia julkiseksi ja lehdistöön, jota harkitsin pitkään, jotta asiakkaan asemaa näissä kauneusleikkauksissa voitaisiin parantaa , kun nämä epäonnistuneet leikkaukset tuodaan esiin.


      • Anonyymi

        Olen siis itse kirurgisen puolen sairaanhoitaja ja paljon on leikkauksia tullut nähtyä ja haavoja ym.
        Mutta suutarin lapsella ei ole kenkiä ja näinkin vikaan voi oma selvittelytyö pätevän kirurgin etsinnässä mennä ja joutuu sitten itse "harjoittelijan " käsiin , jolla ei riittävää koulutusta, leikkaus kokemusta nimenomaan esteettisestä kirurgiasta. Mutta jälkiviisaus on tyhmintä viisautta ja siitä nyt muistuttaa joka päivä rumat arvet ja ehkä tuolla 4000e olisi ollut näin matalapalkka-allalla työskentelevälle muuta käyttöä. Nyt menee tuplasti enemmän korjausleikkaukseen ja arpien laser häivytykseen jos niihin jatkossa ryhdyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli periatteessa kuka tahansa plastikkakirurgi voi Suomessa julistautua omasta mielestään "osaavaksi" esteettisessä kirurgiassa , vaikka ei edes kuulu alan kattojärjestöihin, hanki riittävää koulutusta ja tee esteettistä kirurgiaa pääsääntöisesi. Asiakkaan tehtävä onkin sitten aika haastava osata valita se kirurgi
        ,joka ei vaan mainosta osaamistaan vaan oikeasti osaa ja on pätevä. Sillä suhtautuisin tämän palstan " mainospuheisiin" varauksella ja muiden asiakkaiden mainostamiseen.Ehkä kiinnittäisin enemmän huomiota niihin joilla leikkaus epäonnistuu ja lukisin ne erittäin huolella, mutta niihinkään ei voi tietenkään luottaa. Itsekkin mieluusti julkaisin kuvat tästä epäonnistuneesta leikkauksesta, mutta se ei onnistu kun ne poistetaan. Toinen vaihtoehto olisi viedä asia julkiseksi ja lehdistöön, jota harkitsin pitkään, jotta asiakkaan asemaa näissä kauneusleikkauksissa voitaisiin parantaa , kun nämä epäonnistuneet leikkaukset tuodaan esiin.

        Tässäpä vielä Nodströmin, joka aiemmin leikkasi mielipide tähän plastiikkakirugien koulutukseen Suomessa. Eli miksi se kirugi pitäsi valita huolella ja tosiaan plastiikkakirugin kokemus tai työ julkisella puolella ei anna siis mitään lisäarvoa siihen, että hän olisi mitenkään pätevä kauneuskirurgiassa, jos ei kouluttaudu ja hanki leikkauskokemusta nimenomaan kauneuskirugiasta. Minun leikkauksessa tämä oli hyvin nähtävissä.

        Nordströmin mukaan Suomessa täytyy ottaa myös huomioon se, että Suomen plastiikkakirurginen koulutus, joka tapahtuu yhteiskunnan sairaaloissa, ei sisällä kauneuskirurgian opetusta käytännön tasolla, sillä näissä sairaaloissa ei saa tehdä kauneuskirurgiaa. Tuossa linkissä Nodströmin mielipide kokonaisuudessa asiasta.

        https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-47317


    • Anonyymi

      Mutta nyt tämä asian jakaminen minun osalta tässä ja jos joku tämän leikkauskokemukseni perusteella edes käyttää enemmän aikaa siihen, että valitsee huolella sen kirurgin kenen leikattavaksi menee niin se hyvä asia. Mut nyt kesän viettoon ja muihin asioihin.

      • Anonyymi

        Kiitos vaan Helsinki Clinic kesäni pilaamisesta. Helteet olivat kivoja, mutta ei minulle, kun näkyvät ja rumat levinneet arvet piti peitellä vaatteilla tuolla
        helteessä. Kesäihmisenä en voinut nauttia kesän lämmöstä yhtään, kun arvet piti suojata auringolta, joita ei pitänyt näkyville tehdä.Mitään en kadu edelleenkään niin paljon, kun sitä että annoin teidän leikata itseni ja luotin ammattitaitoon mitä teillä ei ole ja nyt kaikki kesät on elämästäni pilalla. Kauhulla ajattelen mitä muuta olisi vielä voinut käydä, jos olisite aiheuttaneet muuta pysyvää haittaa vaikka kasvojen alueelle.


    • Anonyymi

      Tekisi niin mieli astua asian kanssa julkisuuteen ja ehkä sen teen vielä, senverran tässä on joutunut kärsimään ja mielestäni muiden ei pitäisi joutua tätä samaa kokemaan. Harkitsen sitä tässä tulevan syksyn aikana.

      • Anonyymi

        Uskon että iltapäivälehdistö voisi hyvinkin olla kiinnostunut asiasta. Pääsisin myös ilman sensuuria näyttämään kuvat tästä epäonnistuneesta leikkauksesta , näkyvistä rumista arvista ja kertomaan mikä on asiakkaan asema näissä kauneusleikkauksissa, kun kirurgin toimintaa ei valvota ja mitään pätevyysvaatimuksia ei kauneuskirurgille aseteta . Luulen että itse pääsisin asian kanssa näin rauhaan, kun en hyväksy alan ihmisenä että ammattitaidoton kirurgi pilaa minun lisäksi jonkun toisen hyväuskoisen elämän tekemällä kenties vielä jotain pahempaa haittaa.


    • Anonyymi

      Sama juttu Tampereellakin. En suosittele. Pelkkä rahastus firma.

    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän siltä että et ole saamassa haluamaasi korvausta, eli jälki ei ole niin pahaa kuin väität? Olet niin katkeran kuuloinen, että en keksi muuta syytä. Muu vouhotus ei ole auttanut joten pitää lähteä ilapäivälehtiin huutelemaan?Saat kyllä Valviran kautta oikeutta jos siihen on aihetta.

      • Anonyymi

        Pystyn hakemaan Valiviran kautta korvauksia pysyvästä esteettisestä haitasta vasta vuoden kuluttua leikkauksesta, koska arpien kohdalla on niin kun arvioidaan pysyvää esteettistä haittaa. Tämä kirurgi veti siis pitkät ja rumat arvet näkyville, mitä tässä leikkausmenetelmässä ei tehdä ja minulla on lisäksi toiminnan rajoitusta vasemmassa kädessä, johtuen väärästä leikkaustekniikasta. Tämän leikkaustuloksen on nähnyt nyt toinen alalla pitkään ollut plastiikkakirurgi, joka tehnyt esteettistä kirurgiaa pääsääntöisesti vuosikausia ja on ISAPS jäsen. Niin hän sanoi, että leikkaus toteutettu teknisesti täysin väärin ja minun kohdalla olisi pitänyt leikata ihan toisella menetelmällä. Ja kyllä olen vihainen, että annoin ammattitaidottoman kirurgin leikata itseäni, jolla ei ole riittävää koulutusta leikkausmenetelmistä, ei myöskään kuulu alan kattojärjestöihin, eikä omaa esteettistä silmää. Menetin rahat ja sain pysyvät esteettiset haitat. Syystäkin olen vihainen ja surullinen.


      • Anonyymi

        Lisäksi tämä ammattitaidoton kirurgi oli vielä ollut valmis rahastamaan minua lisää korjausleikkauksesta, mihin en todellakaan suostunut. Ainut mihin asiaan voin vaikuttaa , niin on se että tuon nämä asiat esille ja koen siihen velvollisuuden ihan alan ihmisenä. Jos joku haluaa epäonnistuneesta leikkauksestani kuvia ja arvista ,niin voin lähettää . Laita vaan sähköpostiosoite tälle palstalle.


      • Anonyymi

        Ja voin myös laittaa leikkauskertomuksen kuka sen haluaa, niin laita vaan sähköpostiosoite.Kyseinen kirurgi kirjoitti leikkauskertomukseen ennen leikkausta, että leikkausviillot tulee piiloon ja myös konsultaatiossa sanoi niin ja siinä uskossa itsekkin olin siksi suostuin leikkaukseen. Kunnes tosiaan lopputulos paljastui kotona leikkauksen jälkeen näkyvineen rumine leikkausarpineen ja epäonnistunut tulos ja siitä syystä koko kesä meni pilalle, kun jouduin pukeutumaan niin että arvet ovat peitossa Arpia voin alkaa laserhoitaa vasta ensi vuonna. Täytyy toivoa että auttaisi. Laitan siis leikkauskertomuksen Valviralle sitten kun pystyn hakemaan korvauksia pysyvästä esteettisestä haitasta ja käden toiminnan rajoituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn hakemaan Valiviran kautta korvauksia pysyvästä esteettisestä haitasta vasta vuoden kuluttua leikkauksesta, koska arpien kohdalla on niin kun arvioidaan pysyvää esteettistä haittaa. Tämä kirurgi veti siis pitkät ja rumat arvet näkyville, mitä tässä leikkausmenetelmässä ei tehdä ja minulla on lisäksi toiminnan rajoitusta vasemmassa kädessä, johtuen väärästä leikkaustekniikasta. Tämän leikkaustuloksen on nähnyt nyt toinen alalla pitkään ollut plastiikkakirurgi, joka tehnyt esteettistä kirurgiaa pääsääntöisesti vuosikausia ja on ISAPS jäsen. Niin hän sanoi, että leikkaus toteutettu teknisesti täysin väärin ja minun kohdalla olisi pitänyt leikata ihan toisella menetelmällä. Ja kyllä olen vihainen, että annoin ammattitaidottoman kirurgin leikata itseäni, jolla ei ole riittävää koulutusta leikkausmenetelmistä, ei myöskään kuulu alan kattojärjestöihin, eikä omaa esteettistä silmää. Menetin rahat ja sain pysyvät esteettiset haitat. Syystäkin olen vihainen ja surullinen.

        Valvira ei maksa korvauksia vaan potilasvakuutuskeskus, jos maksaa, valitettavasti siellä katsotaan läpi sormien suuretkin virheet. Pelästyin todella, olen menossa tälle klinikalle konsultaatioon parin viikon päästä


    • Anonyymi

      Tietääkseni valviran kautta ei haeta mitään korvauksia yhtään mistään. Ja mistä tuon vuoden olet repäissyt, että sitten vasta on todettavissa pysyvä kosmeettinen haitta? Tässä jutussa on kyllä monta outoa kohtaa..

      • Anonyymi

        Kyllä se yleensä näin menee, pvk katsoo että vuoden päästä leikkaustulos on sitä mitä tulee olemaan


    • Anonyymi

      "kirjoitti leikkauskertomukseen ennen leikkausta.." mikäs se sellainen leikkauskertomus on mikä kirjoitetaan jo ennen leikkausta? Leikkauskertomus on teksti, joka kirjoitetan vasta tehdyn leikkauksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Siis haen Pvk:n kautta korvauksia, kun epähuomiossa kirjoitin Valviran. Ja olin yhteydessä Pvk:hen ja kysyin asiasta ja pysyvän esteettisen haitan arvio pystytään arpien osalta tekemään vuoden päästä leikkauksesta. Leikkaussuunnitelmassa( käyntiteksti) siis lukee, että viillot piilotetaan ja niin ei tehty. Kirurgi ei siis noudattanut sitä mitä hän konsultaatiossa minulle sanoi ja poikkesi täysin siitä mitä oltiin suunniteltu. Ja tässä leikkausmenetelmässä leikkausviiltoja ei vedetä näkyville, mitä hän minulle teki. Lisäksi hän aiheutti toiminnallisen haitan. Hän leikkaisi ihoa käsivarsien takaa, missä minulla ei ollut mitään ongelmaa ja jätti leikkaamatta sieltä missä ongelma oli. Ja tämän tuloksen on nähnyt toinen kirurgi, joka kysyi kuka tämän sinulle on tehnyt? Sinä joka epäilet tätä epäonnistunutta leikkausta, niin laita sähköpostiosoite niin laitan kuvat ja käyntitekstin ja leikkauskertomuksen. Kun en niitä tänne voi jakaa.


      • Anonyymi

        OK, nyt selvensit asiaa.


    • Anonyymi

      Katsokaa toista clinic estetic ja jouni pietilä - aloitusta sinne kirjoitin että ks lääkärin konsultaatio oli asiaton soitin Valviraan ja siellä oltiinkin kauhuissaan sillä ks henkilöllä ei ole enää lupaa toimia kirurgina eikä plastiikkakirurgina eli ammatinharjoittamista rajoitettu. Tämä näkyy teille myös julkiterhikissä. Tämä on vakava rikos että näin toimitaan. Mielenkiintoista nähdä tuleeko herralle kakkua vai ehdollista.

      • Anonyymi

        mitä voisi saada mustamaalaamisesta ?


    • Anonyymi

      Kuka kirurgi sinut leikkasi? Mikä on tämä Helsinki Clinic?

      • Anonyymi

        Mene Helsinki Clinic sivuille, sieltä löytyy kirurgin nimi. Hän omistaa paikan ja on paikan ainut kirurgi. Tekee vain sivutoimisena kauneuskirurgiaa , joten leikkauskokemusta ei ole paljon kerry. Ei kuulu alan kattojärjestöön ei siis ole ISAPS jäsen. Ei noudata konsultaatiossa sovittuja asioita ja teki minulle pysyvät esteettiset haitat ja myös toiminnallisen haitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene Helsinki Clinic sivuille, sieltä löytyy kirurgin nimi. Hän omistaa paikan ja on paikan ainut kirurgi. Tekee vain sivutoimisena kauneuskirurgiaa , joten leikkauskokemusta ei ole paljon kerry. Ei kuulu alan kattojärjestöön ei siis ole ISAPS jäsen. Ei noudata konsultaatiossa sovittuja asioita ja teki minulle pysyvät esteettiset haitat ja myös toiminnallisen haitan.

        Hei hänkin Real Plastic Surgeon - IL paljastaa: Plastiikkakirurgi ahdisteli potilaitaan - jatkaa yhä huippupalkatussa työssä https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016110322555175 Plastiikkakirurgi ahdisteli ja käytti seksuaalisesti hyväkseen potilaitaan – saa jatkaa ammatissaan
        Perverssi erikoislääkäri ei näytä ymmärtävän sitä rajaa, mikä kulkee ammatillisen käyttäytymisen ja henkilökohtaisen seksuaalisuuden välillä. Miksi todistettavasti häiriökäyttäytyvä seksirikollinen saa harjoittaa lääkärin ammattia?https://mvlehti.net/2016/11/03/plastiikkakirurgi-ahdisteli-ja-kaytti-seksuaalisesti-hyvakseen-potilaitaan-saa-jatkaa-ammatissaan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei hänkin Real Plastic Surgeon - IL paljastaa: Plastiikkakirurgi ahdisteli potilaitaan - jatkaa yhä huippupalkatussa työssä https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016110322555175 Plastiikkakirurgi ahdisteli ja käytti seksuaalisesti hyväkseen potilaitaan – saa jatkaa ammatissaan
        Perverssi erikoislääkäri ei näytä ymmärtävän sitä rajaa, mikä kulkee ammatillisen käyttäytymisen ja henkilökohtaisen seksuaalisuuden välillä. Miksi todistettavasti häiriökäyttäytyvä seksirikollinen saa harjoittaa lääkärin ammattia?https://mvlehti.net/2016/11/03/plastiikkakirurgi-ahdisteli-ja-kaytti-seksuaalisesti-hyvakseen-potilaitaan-saa-jatkaa-ammatissaan/

        Hän Tampereelta, Jouni on Helsingistä


    • Anonyymi

      Ei kukaan leikannut, thank god, olin vaan konsultaatiossa jossa tämä Pietilä käyttäytyi tosi oudosti, kiihtyi kun kysyin tarkennuksia operaatiosta (ryhtyi syyttämään minua jankkaamisesta, suositteli kokonaista faceliftiä vaikka olen nuori ja kyseli missä olen työskennellyt viime vuodet eli ihan epäolennaisia asioita). Ni huolestuin.

      • Anonyymi

        Kuvalinkin minkä jaoin ylempänä viestiketjussa olevasta yhdestä niistä rumasta leikkaus arvesta aijaa.comin kautta , mikä minulle tehtiin. Jonka varmasti moni ehti näkemään, niin näköjään on ollut jollekin taholle niin arka paikka, että on pitänyt sitten laittaa se kuva eilen niin, että sitä ei pääse näkemään ja varottaa viruksesta. Se on varmasti arka paikka, kun asiakkaalta viedään rahat ja aiheutetaan pysyvää esteettistä haittaa. Niin näköjään on pelko siitä, että asiat tulisi muiden asiakkaiden tietoon. Itse en tuota virusta ole kuvaan laittanut ja laitoin siitä ylläpitoon viestiä. Taidan oikeasti tehdä tästä leikkauksesta nyt blogin, koska kokoajan käy sensuuri kaikkeen mitä haluan tätä julkaista ja kertoa yhden epäonnistuneen kauneusleikkauksen ja mikä asema kuluttajalla näissä on. Kun rahat menee ja aiheutetaan pysyvät esteettiset haitat.


    • Anonyymi

      vaikuttaa että täällä paljon mustamaalausta ! Samat haukkutekstit mutta eri, tietystä, klinikoista. En yhtään ihmettele kuin näin omnn silmin Plastic Surgery Centerin (sen mikä pitäisi olla konkurssissa) omistajan ja seiskan, siis myös tämän palstan ylläpitäjät, yhdessä iltaa viettämässä Teatteri Vipissa 16.11.2019

      • Anonyymi

        Ihmiset. Älkää pelätkö öykkärifirmojen lääkäreitä.
        Totuuden kertominen ei ole mustamaalaamista.

        Lääkärit eivät oikeasti tajua näistä kunnianloukkausasioista yhtään mitään. Yrittävät uhkailemalla vaientaa asiakkaitaan.


      • Anonyymi

        Tämä kokemus kyseisestä paikasta ei ole mustamaalausta vaan aivan totta.


    • Anonyymi

      Joo ei ole kunnianloukkaus jos totuuden kertoo. Kyllähän nyt saat kertoa julkisesti leikkauksen lopputuloksesta, että muut osaavat varoa paikkaa ja kirurgia. Julkisuuteen vaan kaikki puoskarit!

    • Anonyymi

      Hei tämän ketjun aloittaja, mitenhän saisin sinun meiliosoitteesi? Täällä kun ei saa sitä julkaista. Olisi kiva jutella ja jakaa kokemuksia, minulla myös kasvot pilattu.

      • Anonyymi

        Olen ap. Ja tosiaan en saa meiliosoitettani sinulle ja mietin tässä keinoja millä keinon voitaisiin osoitteita jakaa, en oikein itse keksi. Mielelläni juttelisin sinun kanssa, kun tuntuu siltä, että olen yksin tämän asian kanssa ja uskon kyllä siihen, että meitä on monia jotka kokeneet saman ja millaista se on sitten katsella loppuikänsä epäonnistuneen leikkauksen tuloksia, mitä ei saa perutettua vaikka haluasi. Itsellä tämä on ollut tosi vaikeaa hyväksyä.


      • Anonyymi

        Osa täällä näköjään saa jakaa sähköpostiosoitteita ja osa ei, kun keskusteluja katsoo , voisko ylläpito kertoa miksi säännöt eivät ole kaikille samat? Että onko se niin, että juuri minä en voi keskustella tästä omasta epäonnistuneesta leikkauksestani kenenkään kanssa sähköpostitse, kun poistatte heti jakamani sähköpostiosoitteen. Haluaisin vastauksen tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa täällä näköjään saa jakaa sähköpostiosoitteita ja osa ei, kun keskusteluja katsoo , voisko ylläpito kertoa miksi säännöt eivät ole kaikille samat? Että onko se niin, että juuri minä en voi keskustella tästä omasta epäonnistuneesta leikkauksestani kenenkään kanssa sähköpostitse, kun poistatte heti jakamani sähköpostiosoitteen. Haluaisin vastauksen tähän.

        Hei, palaan tähän kun kerkeän, yritän keksiä kiertokeinon! Minäkin kaipaan kipeästi vertaistukea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ap. Ja tosiaan en saa meiliosoitettani sinulle ja mietin tässä keinoja millä keinon voitaisiin osoitteita jakaa, en oikein itse keksi. Mielelläni juttelisin sinun kanssa, kun tuntuu siltä, että olen yksin tämän asian kanssa ja uskon kyllä siihen, että meitä on monia jotka kokeneet saman ja millaista se on sitten katsella loppuikänsä epäonnistuneen leikkauksen tuloksia, mitä ei saa perutettua vaikka haluasi. Itsellä tämä on ollut tosi vaikeaa hyväksyä.

        Noniin, hetken se saikin olla tuossa.. en siis suoraan laittanut meiliosoitettani, vaan kerroin etuliitteen ja minkä operaattorin meili. Voi sanonko mikä!!! Miksei täällä saa meiliä toiselle antaa???


    • Anonyymi

      Miksi tosiaan toiset saa täällä jakaa meiliosoitteita ja toiset ei? Kaarlo- keskustelussa on jaettu meiliosoite ja se on ja pysyy siellä, miksei tässä keskustelussa saa sitten jakaa osoitteita??

      • Anonyymi

        En saanut meiliosoitettasi ja olen ap. Ihmettelen todellakin ylläpidon toimintaa, että samat säännöt ei koske kaikkia ja osa voi jakaa meiliosoitteensa. Ehkä Helsinki Clinicillä on pelko, että toisin asian julkisuuteen .Kukaan sinne ei kyllä menisi, kun näkisi kuvat mitä minulle tehtiin tämän kirurgin toimesta. Nyt tästä asiasta en voi edes keskustella kenenkään samaa kokeneen kanssa meiliosoitteita vaihtamalla. Ihme toimintaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saanut meiliosoitettasi ja olen ap. Ihmettelen todellakin ylläpidon toimintaa, että samat säännöt ei koske kaikkia ja osa voi jakaa meiliosoitteensa. Ehkä Helsinki Clinicillä on pelko, että toisin asian julkisuuteen .Kukaan sinne ei kyllä menisi, kun näkisi kuvat mitä minulle tehtiin tämän kirurgin toimesta. Nyt tästä asiasta en voi edes keskustella kenenkään samaa kokeneen kanssa meiliosoitteita vaihtamalla. Ihme toimintaa!!

        Tuntuu että kaikilla klinikoilla on pelko.. mitään et saa tuoda julkisuuteen. Klinikoiden nimiä ja kirurgien nimiä ei saa sanoa julkisesti, kun ovat sössineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että kaikilla klinikoilla on pelko.. mitään et saa tuoda julkisuuteen. Klinikoiden nimiä ja kirurgien nimiä ei saa sanoa julkisesti, kun ovat sössineet.

        Suomessa näitä puoskareita suojellaan ja edes lehdistössä ei kerrota näiden nimiä, jos joku asiakas on tuonut asian julkisuuteen. Niinpä voivat jatkaa toimintaansa ihan rauhassa.


    • Anonyymi

      Pitikö mennä jumalan töitä korjauttamaan, oi turhamaisuutta.

    • Anonyymi

      Tällähetkellä 16 poistettua viestiä ketjussa jossa asiakas asiallisesti kertoo kokemuksestaan. Vaikuttaa vahvasti klinikan vaatimilta sensuroinneilta. Vaikuttaa myös siltä että klinikan osaamisessa ja toiminnassa on isoja puutteita ja niiden korjaamisen sijaan alkaa välitön asiakkaan uhkailu ja hiljentäminen. Asiakas selkeästi ymmärtää miten mahdolliset tulehdukset ja ongelmat voisi ehkäistä mutta klinikan henkilökunta tuntuu olevan joko osaamaton tai totaalisen välinpitämätön. Hyvin hälyyttävää toimintaa eikä sensuuri todellakaan auta asiaa.

    • Anonyymi

      Voisitko kertoa kirurgin nimea

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe