Aina hölistään ruostesuojauksesta,,koskan en ole ruostemassaa laittanut pohjaan osittain turha juttu ajanut autoilla jo 40 ja pitänyt monia merkkejä pitkäääään,,,YKSI kohta kannattaa tarkistaa jopa 5v vanha auto on läpimätä tuosta kohtaa olen jopa autoliikeissä koputellut rystysellä ja läpi on mennyt melkein<< TÄMÄ KOHTA itse kun ostan auton esin käytettynä katson esnsinmäiseksi niin että otan roiskeläpät pois edestä ja raotan sisälokasuojaa,,,,,monessa merkissä on ollut siellä roiskeläpän takana kotelossa 2kg hiekkaa kovettuna kummallakin puolella sitä vaan kerääntyy sinne ihme ja kumma se muhii siellä kosteena ja kuivana kun pestään auto tai sataa vettä vesi menee sinne sieltä ilmanottoritilän kautta kulmista niku moni tietää maahan päin...Se jää kaikilta huomaamatta tää kohta sitä' ei koskaan tarkisteta,,,,,,olen sen oppinut kurkkaaman joka autossa,,johtuu kyllä auton rakenteesta kuinka tiivis se kohta on sisälokasuojan reuna::
Katsokaa tämä kohta....
10
79
Vastaukset
- nerokasta
Ja vielä kun opettelet kirjoittamaan, niin hyvä tulee.
- oppinut
Tuossa on asiaa parivuotta sitten yhteen autoon tuli laitettua uudet sisälokasuojat,,sinne oli kerääntynyt valtava määrä hiekkaa kivikovaksi paakuksi.
- väärin-suojatut
Sisälokarit tuhoaa auton. Itse en moisia laitata enkä osta autoa jossa ne on takana. Kun tekee kunnon ruostesuojaukset niin muistaa vain pyörän koteloon laittaa lopuksi päälle iskunkestävää bitumipohjaista massaa joka kestää kiven ja irronneiden nastojen iskut. Eli 5mm bitumi kerros ja toimii paremmin kuin mitään sisälokari. Juuri leimasin pakuni 2001 japsin ja ei tippaakaan ole vielä tarvinnut hitsailla kun ei ruostetta vaan ole. Suojaus uusitaan kokonaan 4 vuoden välein ja pitää muistaa että uusinta ei tarkoita jotta apesasee alustan aj avanhan päälle uutta. Ne pitää poistaa lähes kokonaan siihen sopivalla aineella ja vasta sen jälkeen pari kerrosta uutta Tektyyliä tai muuta vastaavaa. Lukee myös ihan ohjeissakin tämä.
- Uhjn
Tuo vanhan suojauksen poistaminen ja uuden ruiskuttaminen 4 vuoden välein sopii varmaan johonkin kalliiseen arvoautoon.
Aika hyvin olen pärjännyt sillä, että kerran uutena ruostesuojatun auton pohjaa pesen säännölliseti puhtaalla vedellä painepesurilla.
Pohjassa kerroksena oleva suolainen kura irtoaa ja pohja pääsee kuivumaan. Vaikka sitä suolaa ei tietysti noin saa kokonaan irtoamaan.
Ajattelen vaan niin, että pesuaineen pintajännitystärikkovat aineosat saavat sen suolan tunkeutumaan pienimpiinkin rakoihin pohjassa.
- RuosteMuidenRiesa
Minä pääsen selvästi kaikkein helpoimmalla tuosta ruostesuojauksesta, kun vaihdan auton aina kolmen vuoden välein uuteen.
- Hölmököoot
Lompakkosi taitaa olla tyhjä.
- RuosteMuidenRiesa
Hölmököoot kirjoitti:
Lompakkosi taitaa olla tyhjä.
No mitä nyt satatuhatta käteistä rahaa siellä vaan on. Muuten kyllä on tyhjä. Ja ei ole velkarahaa.
- Ouhv
RuosteMuidenRiesa kirjoitti:
No mitä nyt satatuhatta käteistä rahaa siellä vaan on. Muuten kyllä on tyhjä. Ja ei ole velkarahaa.
Onko nyt hyvä olo kun pääsit itseäsi tuntemattomille kehuskelemaan?
- RuosteMuidenRiesa
Ouhv kirjoitti:
Onko nyt hyvä olo kun pääsit itseäsi tuntemattomille kehuskelemaan?
En tietääkseni kehuskellut. Totesin vain nimim. "Hölmököoot" sepustuksen vääräksi. Ei siitäkään sitten näköjään selvännäkijää tule.
- perussuomalainen
RuosteMuidenRiesa kirjoitti:
On tuottamatonta pitää noin paljon käteistä. Siis; Jos sitä olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819