Niin kannattaa vaihtaa öljyt aina tuossa 10000tkm kohdalla,,,niin tulee kestämään ikuisesti näin se vaan on,,Turbo on tarkka öljyistä<< olen sen oppinut yhdeltä vanhalta körmy asentajalta:
ja koskaan ei ole ollut ongelmii 40v turboo viheltänyt
JOS ON TURBO,,,,
10
910
Vastaukset
- Anonyymi
Kerrankin täällä joku puhuu asiaa.Turbo menee tukkoon ja vedot lähtee samalla koneesta jos nuukailee öljyjen kanssa.
- Anonyymi
Kovin riippuu mitä öljyä käyttää. Hyvät öljyt ja voi ajella huoletta muuttuvan huolto-ohjelman mukaan jopa 30tkm jos auto niin ilmoittaa, mutta tämä todella edellyttää suositeltujen öljyjen käyttöä. Suurin ongelmien aiheuttaja on auton omistaja joka alkaa säästää öljyn hinnasta.
- Anonyymi
Laskepa 30 tkm ajetut öljyt kuumana astiaan ja tyhjennä se. Minä tein tämän 15 tkm ajetuille öljyille, enkä pitänyt näkemästäni astian pohjalla. Saattaa itku päästä, kun ajattelet millä liemellä olet konettasi kierrättänyt. Koneessasi on varmaan samat noin neljä litraa, jotka laitoit vaihtaessasi öljyt. Jos on kierrätetty 30 litraa Long-Life öljyä à 20 euroa litra, niin en paljon puhuisi öljyn laadusta, enkä auton moottorin toimivuudesta.
Niin monesti on todettu, ettei moottoriöljyn laadulla niinkään ole merkitystä kuin vaihtovälillä. Siksi 700 tkm ajettu Opel tai muu merkki, ei ole mikään ihme 5000 tkm öljyn vaihtoväleillä. Edellisessä esimerkissä on kuljetusliikkeen auto, jota on käytetty matka-ajoon.
Mutta, omapahan on autosi ja tietosi öljyistä. Kaipa öljynvaihtoyrityksetkin jotakin tietävät alastaan, jota vahvasti haluat kyseenalaistaa. He puhuvat samoin turbosta ja EGR-venttiilistä kuin aloittaja.- Anonyymi
350tkm longlifellä ilman ongelmia ja niin myös lähes kaikilla tuntemillani ammattikuskeilla, ei kannattaisi heitellä vaarien uskomuksia 20 vuoden takaa.
- Anonyymi
Hyrskynhyrskun
- Anonyymi
Mutta valtaosa ajaa sen mitä LL-öljyillä mennään, 30 000-35 000 km vaihtovälillä ja vaihtovälin alittaminen ei todennäköisesti lisää turbon kestävyyttä sen 300 000km se kestää ellei enemmänkin normaali ajoo helposti; ainakin oma 20 v kokemus volkkareista ja niiden turboista.
- Anonyymi
Turbon saa kyllä rikki jos haluaa, mutta ei se normiajossa ja ohjelman mukaisella huollolla hajoa alle 300tkm ja kuluva osa sekin on kuten moottori, eli ei ikuinen.
- Anonyymi
Jos öljynvaihto on rahasta kiinni niin kannattaa katsella jotain pikkuisia säästöpossuja..
Nissan Micra Ford Fiesta Volkkari Polo ja mitä näitä nyt onkaan.- Anonyymi
Ei tarvi. Lincolnin 7,5 litran V8 hoitaa homman tänä päivänä edelleen tyylikkäästi, ja äänettömän eleettömästi. 15.5L satasella 1.15/l Haminassa tankattuna....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi. Lincolnin 7,5 litran V8 hoitaa homman tänä päivänä edelleen tyylikkäästi, ja äänettömän eleettömästi. 15.5L satasella 1.15/l Haminassa tankattuna....
On siellä amerikassa kaikki vaan niin valtavan ihanaa, ja paljon paremmin, kuin muualla maailmassa. Tappaja kiinanherhiläiset, Kaiken tieltään tuhoavat tornadot, Massiivisin tuloero mitä maailmassa on, terveydenhuolto päin vittua, Donald Duck pressana, ja korona virus tuhoamassa koko jenkkilän! On se vaan onnen valtakunta kertakaikkiaan!!! 😁😂🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1132435- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169