Tämä syöpälaji havaitaan usein vasta silloin kun etäispesäkkeitä löytyy jostain muualta. Omalla kohdallani tilanne on se, että menen keuhkotähystykseen (bronkoskopia) jolloin saadaan täysi varmuus syövästä. Ja samalla selvitetään mahd. etäpesäkkeet, eli onko niitä. Tällä hetkellä oireet ovat: jatkuva yskä limaneritys (yskää ollut yli 3 vuotta). Nyt kuitenkin jo portaiden kävely toiseen kerrokseen ottaa lujille. Yleiskunto heikentynyt viimeisen puolen vuoden aikana "romahtanut". Ahtaumaläkkeiden avulla pystyn vielä liikkumaan, ja jopa ajamaan autolla. Tutkimusten jälkeen pyydän lääkäriä esittämään faktat tilanteesta. Sitten päätän itse haluanko muuta kuin olotilaani helpottavaa hoitoa. Tosiasia on, että noin joka kolmas meistä sairastuu syöpään.
Ja jos meistä miespuolisista kaikki eläisimme 100 vuotiaiksi, niin me kaikki saisimme eturauhas-syövän. Mielestäni kaikki pelko syöpää ajatellen on turhaa, johonkin meistä jokainen kuolee aikanaan. Liikenteessä kuolee joka päivä joku, itsemurhia tehdään meillä keskim. 3/vrk.ym.ym.ym. Ei kuolemaa tarvitse pelätä, sehän on meillä kaikilla edessä. Iloitaan siitä ajasta mikä meillä on vielä jäljellä.
Keuhkosyöpä.
25
13842
Vastaukset
- aiheutettua
Keuhkosyöpä on useimmiten oman toiminnan tulosta.
Keuhkosyöpäpotilailta pitäisi kieltää kaikki hoidot. Oikeasti.- korsteeni
Samalla voisi kaikkia ylipainoisia kehoittaa laihduttamaan ennenkuin mitään hoitoa annetaan. Säästysi paljon, kun diabetes, sydän, ja verisuonisairaudet, liikunta, ja tukielin viat ym.ym. sairaudet mitkä aiheutuvat pääsääntöisesti henkilön väärien ruokatottumusten, ja ylipainon johdosta. Suomalaisista suuri osa on ylipainoisia, ja he kyllä tietävät mitä kaikkea voi seurata ylipainosta. Hehän aivan tieten tahtoen vastoin lääkärien ohjeita liikaa ja väärin syömällä aiheuttavat yhteiskunnalle valtavat kustannukset.
Minä esim. jos nyt kuolen tähän keuhkosyöpään 60 vuotiaana,ei yhteiskunnan tarvitse maksaa minulle eläkettä, eikä tule valtavia sairaskustannuksia. Eikä tarvita kalliita hoitoja.
Mihin sinä vetäisit rajan itseaih. sairauden kohdalla. Niin ja vielä jos lopetetaan kaikki alkoholin liikakäyttäjien hoito. Suurin rasitus tälle yhteiskunnalle on kuitenkin ylipainoiset henkilöt ja heidän hoitonsa. Eli he syövät itsensä sairaiksi, täysin tietäen mitä tekevät. - hennajo
Nään punaista kun luen tuon viestin!! Äitini sairastui keuhkosyöpään ja hoidoilla hän sai pari vuotta lisäaikaa. Nyt hän on kuollut. Keuhkosyöpä voi myös aiheutua jostain aivan muusta, kun tupakasta! Samalla ajatus tyylillä voidaan kaikki hoidot kieltää kaikilta, koska taudin on voinut itse aiheuttaa.....Ajattele jos itse sairastut keuhkosyöpään, etkä saa hoitoa! Se on täysin mahdollista vaikka et polttaisikaan!!!!!!
- korsteeni
hennajo kirjoitti:
Nään punaista kun luen tuon viestin!! Äitini sairastui keuhkosyöpään ja hoidoilla hän sai pari vuotta lisäaikaa. Nyt hän on kuollut. Keuhkosyöpä voi myös aiheutua jostain aivan muusta, kun tupakasta! Samalla ajatus tyylillä voidaan kaikki hoidot kieltää kaikilta, koska taudin on voinut itse aiheuttaa.....Ajattele jos itse sairastut keuhkosyöpään, etkä saa hoitoa! Se on täysin mahdollista vaikka et polttaisikaan!!!!!!
Nimimerkille hennajo. Niinpä taisin nähdä minäkin punaista luettuani nimi´merkin "aiheutettua" tekstin. Vaí näitkö punaista minun vatineesta "entäs"??????????????
Itse kuulen jokapaikassa, missä tulee esiin keukosyöpä, tai keuhkoahtauma "itse olet sairauden hankkinut". Minun on aina tällaisissa tapauksissa laskettava mielessäni 20:een. Ja sitten alan udella mitkä sairaudet ovat itseaiheutettuja, ja mitkä eivät. Olen saanut paljon "vihamiehiä/naisia, koska kun minulle on sanottu että mitäs poltat tupakkaa. Jos vastapuolena sattuu olemaan naispuolinen lihavahko henkilö, ja tiedän hänellä olevan sairauksia, johtuen pääasiassa ylipainosta, olen suoraan sanonut "että sinä syöpöttelylläsi olet aih. kaikki vaivasi, vaikka lääkärisi on kehoittanut laihduttamaan, ja aiheutat sairauksillasi yhteiskunnalle turhaa rahanmenoa hoitojesi. ja lääkkeittesi muodossa. Yleisin reaktio tähän on suuttumus "sehän on aivan eri asia". - hennajo
korsteeni kirjoitti:
Nimimerkille hennajo. Niinpä taisin nähdä minäkin punaista luettuani nimi´merkin "aiheutettua" tekstin. Vaí näitkö punaista minun vatineesta "entäs"??????????????
Itse kuulen jokapaikassa, missä tulee esiin keukosyöpä, tai keuhkoahtauma "itse olet sairauden hankkinut". Minun on aina tällaisissa tapauksissa laskettava mielessäni 20:een. Ja sitten alan udella mitkä sairaudet ovat itseaiheutettuja, ja mitkä eivät. Olen saanut paljon "vihamiehiä/naisia, koska kun minulle on sanottu että mitäs poltat tupakkaa. Jos vastapuolena sattuu olemaan naispuolinen lihavahko henkilö, ja tiedän hänellä olevan sairauksia, johtuen pääasiassa ylipainosta, olen suoraan sanonut "että sinä syöpöttelylläsi olet aih. kaikki vaivasi, vaikka lääkärisi on kehoittanut laihduttamaan, ja aiheutat sairauksillasi yhteiskunnalle turhaa rahanmenoa hoitojesi. ja lääkkeittesi muodossa. Yleisin reaktio tähän on suuttumus "sehän on aivan eri asia".en nähnyt. Itse todennäköisesti sanoisin samoin. Onhan lukuisia sairauksia, joista voisi sanoa, että ne on itse aiheutettuja, mutta keuhkosyövästä toitotetaan niin paljon, että se on kaikilla päällimmäisenä mielessä ja myös se ,että sen aiheuttaa tupakka. Olen itse lopettanut polttamisen nelisen vuotta sitten, mutta enhän ole selvillä vesillä, koska voinhan sairastua 30 vuoden kuluttua ja kuka silloin sanoo mikä sen aiheutti. Ja jokainenhan maksaa veroja valtiolle ja kustantaa sillä omat hoitonsa. Enkä oikeastaan näe eroa sillä poltatko vai oletko lihava ja sairas, kyllä hoitoa pitää kuitenkin saada oli tilanne mikä tahansa.
- nimetön
korsteeni kirjoitti:
Samalla voisi kaikkia ylipainoisia kehoittaa laihduttamaan ennenkuin mitään hoitoa annetaan. Säästysi paljon, kun diabetes, sydän, ja verisuonisairaudet, liikunta, ja tukielin viat ym.ym. sairaudet mitkä aiheutuvat pääsääntöisesti henkilön väärien ruokatottumusten, ja ylipainon johdosta. Suomalaisista suuri osa on ylipainoisia, ja he kyllä tietävät mitä kaikkea voi seurata ylipainosta. Hehän aivan tieten tahtoen vastoin lääkärien ohjeita liikaa ja väärin syömällä aiheuttavat yhteiskunnalle valtavat kustannukset.
Minä esim. jos nyt kuolen tähän keuhkosyöpään 60 vuotiaana,ei yhteiskunnan tarvitse maksaa minulle eläkettä, eikä tule valtavia sairaskustannuksia. Eikä tarvita kalliita hoitoja.
Mihin sinä vetäisit rajan itseaih. sairauden kohdalla. Niin ja vielä jos lopetetaan kaikki alkoholin liikakäyttäjien hoito. Suurin rasitus tälle yhteiskunnalle on kuitenkin ylipainoiset henkilöt ja heidän hoitonsa. Eli he syövät itsensä sairaiksi, täysin tietäen mitä tekevät.syöpään sairastuneet ihmiset eivät ole rasite valtiontaloudelle. Äitini menehtyi 9 kk:ssa taudin havaitsemisesta. Pari sytostaattihoitoa ja viikko terveyskeskuksessa, jotka hän itse kustansi. Elämänsä aikana (70 vuotta) hän ei ollut kertaakaan yhteiskunnan elättinä. Isäni menehtyi kolmessa kuukaudessa, eikä eläessään ollut päivääkään yhteiskunnan elättinä. Molemmat sen sijaan maksoivat yhteiskunnalle huomattavan määrän veroja, niin että tänäkin päivänä lukemattomat sosiaalipummit voivat heidänkin maksamillaan verorahoillaan ostaa tietokoneen ja istua päivät pitkät nettisivujen keskustelupalstoilla moralisoimassa.
- Lauri
Jaa!!Kyllä on sellaista kommenttia,että huh.
Siinä näkee miten tyhmää porukkaa on osa suomalaisista!!Isäni(56v)ei ole polttanut röökiä
vaan,kertoi kuinka 70luvulla vedettiin sirkkelillä kappaleita asbestilevyistä!!!
Eikä ollut edes hengitys-suojainta.
No nyt hänellä on keuhkosyöpä,mutta toivon että
hän saa asianmukaista hoitoa ja selviää!!!
Eli painu helvettiin tällaisten kommenttien
jälkeen. - Sannuska2
Isäni sairastui vatsasyöpään ja exäni ihmetteli että aijaa, että hoidetaan kumminkin vaikka on polttanut tupakkaakin ja joskus viinaakin juonut.
Eli kuulut kommentteinesi samaan paskaryhmään exäni kanssa. Painu helvettiin. - Empatialla elämään
Kuinka voit sanoa noin? Mieheni sisko sai tietää eilen, että hänellä on pahanlaatuinen kasvain keuhkoissa, eikä ole polttanut koskaan. Häpeä!
- Vihainen tytär **
Äidillä, 75 v, on keuhkosyöpä. Ikinä ei ole polttanut tupakkaa tai käyttänyt viinaa.
Kohdallasi täytyisi muistaa, että kun sulla viiraa vielä enemmän ja olet vaaraksi; sinua ei hoideta mitenkään. - ???????
korsteeni kirjoitti:
Itse kuulen jokapaikassa, missä tulee esiin keukosyöpä, tai keuhkoahtauma "itse olet sairauden hankkinut". Minun on aina tällaisissa tapauksissa laskettava mielessäni 20:een. Ja sitten alan udella mitkä sairaudet ovat itseaiheutettuja, ja mitkä eivät. Olen saanut paljon "vihamiehiä/naisia, koska kun minulle on sanottu että mitäs poltat tupakkaa. Jos vastapuolena sattuu olemaan naispuolinen lihavahko henkilö, ja tiedän hänellä olevan sairauksia, johtuen pääasiassa ylipainosta, olen suoraan sanonut "että sinä syöpöttelylläsi olet aih. kaikki vaivasi, vaikka lääkärisi on kehoittanut laihduttamaan, ja aiheutat sairauksillasi yhteiskunnalle turhaa rahanmenoa hoitojesi. ja lääkkeittesi muodossa. Yleisin reaktio tähän on suuttumus "sehän on aivan eri asia".Juuri noin korsteeni, keuhkoahtaumatautikin voi tulla ilman tupakkaa, toisaalta taas kaikille tupakoijille ei tule keuhkosyöpää eikä keuhkoahtaumatautia. Jos aletaan ajattelemaan, niin eikös karppaajillakin ole riski sairastua paksusuolen syöpään kun eivät leipää eivätkä puuroa syö. Entä sitten kaikki muut syövät ja sairaudet, joo entisaikaan ei ollut syöpiä tai niitä ei tiedostettu kun kituivat pois. Ja kyllä ylipainoisilla ei ole mitään jakoa alkaa muita arvostelemaan, me ne uudet nivelet maksetaan, maksetaan kalliisti heidän diabeteshoidot jne. Minulla on muuten astma enkä polta tupakkaa, olen myös hoikka, mistäs voisin itseäni syyllistää, verenpaineetkin on alhaalla ja kunto hyvä ?
- marjatta
Isäni sairastui keuhkosyöpään(pienisoluinen,ei voitu leikata).Sai sädehoitoa ja sytostaatteja ja parani!! Kuoli sitten myöhemmin aivan muuhun tautiin(sydäkohtaus-äkillinen)eikä ruumiinavauksessa ollut jälkiä keuhkosyövästä.
Toivoa siis on.
Onko varmaa,ettei sulla COPD aiheuta noita oireita,varsinkin,jos siihen liittyy joku tulehdus? ja jos sen saa kuriin,tulee taas parempi olo. Ymmärrän kyllä,että mietit,haluatko hoitoja,jos dg on syöpä.Sitä sen sijaan en ymmärrä että _kenelläkään_ on varaa sanoa,kuka on oikeutettu hoitoihin ja kuka ei!! Hyi hitto!Pitäis noi perfektionistit pistää maata kiertävään kapseliin ja ampua avaruuteen!! Maailma kun ei ole täydellinen - eikä kukaan ihminenkään!!
Sulle paaaljon voimia ja haleja,arvokas olet sinäkin!- hiiru-miiru
minulla meinasi itku päästä,kun luin tuon viestin että keuhkosyöpäpotilaat ei ansaitse hoitoa..oma äitini kuoli tähän syöpään ja oli varmasti sen arvoinen ihminen että olisi ollut hänelläkin oikeus saada hoitoa.valitettavasti äidille ei voitu antaa niitä kovia hoitoja koska hänellä oli niin monta sairautta yhtä aikaa ja hän oli heikossa kunnossa.tuntui tosi pahalta tuo viesti... :(
- korsteeni
Kiitos sinulle kirjoituksestasi.Keuhkoahtauma todettiin aikoinaan, mihin minulla on lääkitys.
Tämä syöpä diaknoosi on 99,99% varmuudella todettu. Nyt tähystys sekä koepala antavat lopullisen varmuuden minkä tyyppisestä on kyse. Nuorempana jouduin tekemisiin asbestin kanssa. Tulevaisuus ei minua pelota (ainankaan vielä). Sitten kun saan tarkan diaknoosin, ja kaikki tosiasiat eteeni teen päätöksen hoidon suhteen. - enemmän
korsteeni kirjoitti:
Kiitos sinulle kirjoituksestasi.Keuhkoahtauma todettiin aikoinaan, mihin minulla on lääkitys.
Tämä syöpä diaknoosi on 99,99% varmuudella todettu. Nyt tähystys sekä koepala antavat lopullisen varmuuden minkä tyyppisestä on kyse. Nuorempana jouduin tekemisiin asbestin kanssa. Tulevaisuus ei minua pelota (ainankaan vielä). Sitten kun saan tarkan diaknoosin, ja kaikki tosiasiat eteeni teen päätöksen hoidon suhteen.Mistä päättelet 99.9%?
COPD ja flunssa aiheuttaa samat oireet.
Mun isä selvisi! Mutta serkun mies ei selvinnyt, se kuoli 4 kk kuluttua. Ja kaikkea siltä väliltä.
Jos COPD flunssa,aloita toki zyban ja heti.Ja antibiootit. Kantsuu kokeilla ainakin.
Jos jo syöpä,ota hoidot.Et menetä mitään. - Minä..vaan..
enemmän kirjoitti:
Mistä päättelet 99.9%?
COPD ja flunssa aiheuttaa samat oireet.
Mun isä selvisi! Mutta serkun mies ei selvinnyt, se kuoli 4 kk kuluttua. Ja kaikkea siltä väliltä.
Jos COPD flunssa,aloita toki zyban ja heti.Ja antibiootit. Kantsuu kokeilla ainakin.
Jos jo syöpä,ota hoidot.Et menetä mitään.Onko otettu yskösnäytteet joista löytyivät pahat solut vai miten? Joka tapauksessa kyllä hoitoa kannattaa aina yrittää sillä useimmiten jonkun verran saadaan elinaikaa lisää. Niin kuin joku totesi niin tupakoitsijat eivät todellakaan tule yhteiskunnalle kalliiksi kun useimmat eivät ehdi kovin kauaa eläkkeellä olla. Lisäksi keuhkoahtaumatauti on tietenkin paljon yleisempi kuin keuhkosyöpä jolla pelotellaan.
- haitallisille aineille
korsteeni kirjoitti:
Tämä syöpä diaknoosi on 99,99% varmuudella todettu. Nyt tähystys sekä koepala antavat lopullisen varmuuden minkä tyyppisestä on kyse. Nuorempana jouduin tekemisiin asbestin kanssa. Tulevaisuus ei minua pelota (ainankaan vielä). Sitten kun saan tarkan diaknoosin, ja kaikki tosiasiat eteeni teen päätöksen hoidon suhteen.Tein PubMed haun asbestista, tuli mm. abstrakti ruotsalaisesta tutkimuksesta:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15065829
1: Eur Respir J. 2004 Mar;23(3):402-6
Increased mortality in COPD among construction workers exposed to inorganic dust.
Bergdahl IA, Toren K, Eriksson K, Hedlund U, Nilsson T, Flodin R, Jarvholm B.
Occupational Medicine, Dept of Clinical Medicine and Public Health, Umea University, Umea, Sweden.
Siinä on huomioitu epäorgaaninen pöly (sis. mm. asbestin, mineraalivillan, sementin, yms.), kaasumaiset ja ärsyttävät aineet (epoksihartsit, isosyanaatit, orgaaniset liuottimet), ja puupöly.
Epäorgaaninen pöly oli suurin COPD:n riskitekijä myös ei-koskaan tupakoineille.
A cohort of 317,629 Swedish male construction workers was followed from 1971 to 1999.
317,629 ruotsalaista rakennustyömiestä osallistui seurantatutkimukseen vuodesta 1971 vuoteen 1999.
In conclusion, occupational exposure among construction workers increases mortality due to chronic obstructive pulmonary disease, even among never-smokers.
Yhteenvetona, työperäinen altistus rakennustyössä lisää kuolleisuutta COPD:n myös ei-tupakoivilla.
Vapaasti käännettynä.
Asbestin ja syövän yhteydestä löytyy paljon tutkimusta.
Liian vähän tiedetään monesta kemikaalista/aineesta, ja erityisesti niiden yhteisvaikutuksista ja pitkäaikaisvaikutuksista.
Monet ns. kotitalouskemikaalit sisältävät haitallisia ainesosia, ja ainesosia, joiden terveysvaikutuksista ei edes ole riittävästi tietoa.
Toivon kaikkea hyvää! - Emtiaalla elämään
Minä..vaan.. kirjoitti:
Onko otettu yskösnäytteet joista löytyivät pahat solut vai miten? Joka tapauksessa kyllä hoitoa kannattaa aina yrittää sillä useimmiten jonkun verran saadaan elinaikaa lisää. Niin kuin joku totesi niin tupakoitsijat eivät todellakaan tule yhteiskunnalle kalliiksi kun useimmat eivät ehdi kovin kauaa eläkkeellä olla. Lisäksi keuhkoahtaumatauti on tietenkin paljon yleisempi kuin keuhkosyöpä jolla pelotellaan.
Tupakoitsijathan ne maksavatkin kaikkein eniten veroa valtiolle. MUTTA, asiaan. Valtio sallii tupakan myynnin, siis maksakoon kulut , kun ihmiset sairastuu Ei sellaista myrkkyä saa myydä. hemmetti!!!
- tytär
Minun äidilläni on löytynyt syövän etäispesäkkeitä keuhkoista, ei ole eläissään polttanut!On sairastanut rintasyövän 9 vuotta sitten, nyt keuhkokuvassa siis jossain "väliosassa" kasvaimia. Epäoikeudenmukaiselta tuntuu, niitä ei pystytä edes leikkaamaan.
- nimetön
Äitini kuoli keuhkosyöpään syyskuussa 1998, sairastettuaan tautia noin 9 kk. Isäni vuoro oli lähtä viime pääsiäisenä saman taudin viemänä. Hänen lähtönsä oli tosin vieläkin nopeampi, hän oli haudassa jo 3:en kk:en jälkeen taudin antamista ensioireista. Isäni kohdalla lähtöä nopeutti syövän eteneminen keuhkoista luustoon. Muuta lääkitys mahdollisuutta ei ollut, kuin sytostaattihoito ja sitä isäni ei kestänyt ollenkaan. Eikä siinä vielä kaikki. Siskoltani (50 v.)poistettiin isäni sairastamisen aikoihin pahanlaatuinen, suurehko SARKOOMA, toisen munasarjan takaa. Viime syksyllä otetussa viipalekuvauksessa ei etäpesäkkeitä löytynyt. Sen sijaan kaksi viikkoa sitten otetuissa kuvissa löytyi. Maksaan oli ilmestynyt kaksi pesäkkettä (suurempi halkaisijaltaan 4 cm). Parasta aikaa alan ammattilaiset pohtivat eri hoitomuotoja. Kyllähän ne ovat aina ikäviä uutisia, varsinkin kun niitä sattuu useita samaan perheeseen. Suvussamme ennen viime aikoja ei ole juurikaan tavattu syöpää sairastaneita. Yleisimmin taudit ovat olleet sydän- ja verisuoni sairauksia. Vanhempani ovat siis kuolleet, siskoni suhteen toivo elää vielä. Hyvää toki potilaan kannalta on se, ettei kivuista tarvitse kärsiä, sen verran tehokkaat ovat tämän päivän kipulääkkeet. Isäni kohdalla saattohoitokin onnistui. Viimeiset viikot hoidimme me hänen lapsensa vuoroviikoin isäämme kotona. Vain vajaan viikon joutui olemaan sairaalahoidossa ennen kuolemaansa. Isäni oli myös vakaumuksellinen ortodoksi, niinpä pappi vieraili useita kertoja hänen luonaan kuolemaa edeltäneenä aikana. Niinhän se on, kun meille niin kovin rakas ihminen otetaan luotamme, emme millään antaisi pois. Kuoleman koittaessa, aika ikään kuin pysähtyy, kaikki tuntuu menettävän merkityksensä, sitten joillakin (esim. minulla) tulee valtavan suurena huutona surun tuoma tuska ulos. Sitten se ajan myötä helpottaa. Edesmenneestä läheisestä jää vain ne kauneimmat muistot mieleen. JK. Meillä ortodokseilla kuolema on ehkä helpommin hyväksyttävissä, kuin esim. luterilaisilla. Minun mielestäni me olemme täällä maanpäällisessä ajassa vain kehittymässä ja kypsymässä ns. taivasasuun ja ilman kärsimyksiä on ihmisen vaikea kehittyä ja kypsyä. Toivon runsaasti voimia Teille surunne keskellä.
- Syneus-65m
Kommentti keuhkosyövästä: Tiedän tapauksia joissa tupakoimattomat(jopa nuoret ihmiset) ovat sairastuneet keuhkosyöpään. Tupakointi tietysti lisää riskiä sairastua siihen, mutta ei tupakoitsija tietenkään tupakoi hankkiakseen keuhkosyövän itselleen. Asioilla on siis puolensa.
Mitä tulee ennusteeseen keuhkosyövästä, niin tiedossani on tapauksia jotka ovat parantuneet jopa 5.asteen keuhkosyövästä lähes ihmeenomaisesti(eräs heistä kieltäytyi leikkauksesta ja alkoi syödä hivenaineita jne. ja parani). Tietysti syövän leviämisaste vaikuttaa tottakai paranemismahdollisuuteen.
Sairastuttuaan ei todellakaan kannata miettiä sitä kuolemaa pahemmin, se odottaa jokaista jokatapauksessa, kuten sanoit ennemmin tai myöhemmin. Luullakseni parasta on keskittyä päivittäiseen elämäänsä ja mahdollisesti ottaa suositeltua hoitoa vastaan. Ja jos ainoa hoitomahdollisuus on kipuja lievittävä hoito, niin sekin on parempi kuin ei mitään. Eräs ystäväni on elänyt pelkästään kipua lievittävällä hoidolla jo pitkään(syöpä oli jo niin pahasti levinnyt, ettei edes sytostaattihoito tullut kysymykseen, siis hän on huonossa kunnossa, mutta lääkkeillä elämänlaatu paranee merkittävästi jos vertailukohtana on kovat kivut)
Vaikutat aika huonokuntoiselta, mutta toivotaan, että mahdollisen syövän laatu ei ole pahinta laatuaan. Jälleen tiedoksi yksi tapaus jossa lääkärit ilmoittivat "sairastuneelle", että hänellä on syöpä, mutta tarkemmat tutkimukset osoittivat varjostumien johtuvan ihan jostain muusta.
---
Ps. Kirjoitit: "Tällä hetkellä oireet ovat: jatkuva yskä limaneritys (yskää ollut yli 3 vuotta)."
--Mulla on just samoja oireita ollut myös kolmisen vuotta=)- kokemusta
täällä joku puhu yskösnäytteistä,joissa pahoja soluja?!ei keuhkosyöpää selvitetä ysköksiä tutkimalla!
- jonkin verran
kokemusta kirjoitti:
täällä joku puhu yskösnäytteistä,joissa pahoja soluja?!ei keuhkosyöpää selvitetä ysköksiä tutkimalla!
Yskösnäytteen solujen tutkiminen on usein ensimmäinen tutkimus, joka tehdään. Useinkaan ei varjostumia näy tavallisessa rtg-kuvassa ja teitokonetomografia on niin kallista, että ei sitä käytetä rutiininomaisesti. Sen jälkeen tutkimuksissa edetään tähystykseen, jossa otetaan koepala, jotta pystytään selvittämään, minkä tyyppisestä syövästä on kyse. Vasta kaikkien noiden jälkeen voidaan tehdä päätös hoidoista.
Keuhkosyöpä on hyvin salakavala sairaus. Usein se löydetään vasta, kun on liian myöhäistä. Isäni kuoli n. kolmen kuukauden kuluttua siitä, kun löydös oli tehty. Hänellä kasvain olei sellaisessa paikassa, että leikkaushoito ei tullut kysymykseen.
- jakardia
ensimmäisestä viestistä on jo jonkin aikaa,kysyisin nyt,ovatko asiat selkiintyneet?
itselläni on myöskin todettu COPD ja nyt on varjostuma keuhkoissa,olen vasta menossa CT:hen.
Olet oikeassa,että itse me maksamme tämän hoidon,mutta LIIKALIHAVATHAN saavat korvausta Kelasta - nimetön
Sain tänään kuulla isälläni olevan keuhkosyöpä. Nähtiin kaksi viikkoa sitten ja en huomannut mitään muita oireita, paitsi järkyttävää selkäkipua, johon popsi buranoita (luustossa etäpesäke). Isäni on vähän päälle 50 ja fyysisesti ihan hyvässä kunnossa. kasvain on keuhkojen pinnalla ja sentin kokoinen. Kuinka nopeasti hoidosta nähdään, miten kasvain reagoi siihen? Kuinka epätodennäköistä on parantua tämän tyyppisestä syövästä? Kertokaa omia kokemuksianne, mistä tahansa on nyt apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1192744- 872411
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651880- 561807
- 1721785
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581586Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461576- 1231393
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3881311Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281279