Hiustensiirto Suomessa?

mananappi

Onko kenelläkään kokemuksia hiustensiirrosta Suomessa? Huolestuttaa, kun sivustoilla on huomattavan vähän ennen-jälkeen kuvia, ja muutenkin kerrottu aika laihasti esimerkiksi kirurgien kokemuksesta.

Ulkomaille lähtemisessä on tietenkin omat kynnyksensä ja sieltäkin on vaikea löytää se oikea klinikka, kun mainonta on aika härskiä. Mutta toki sieltäkin voi kertoa kokemuksia.

Yleisesti ottaen varmaan vaikea saada näitä kokemuskertomuksia ja tyytyväisyyskyselyitä täältä, kun onnistuneen operaation saaneet harvemmin enää pyörivät näillä palstoilla.

7

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa selailla nettikeskusteluja ja hakea vaikka klinikoiden nimillä.
      Aika paljon löytyy tietoa.

Itsekin harkitsen operaatiota. Luultavasti otan sen ja strip-tekniikalla.
      Ja ihan Suomessa.

• Anonyymi

Itse suosittelisin ihan turkkiin lähtemistä.
      Turkki on win-win siinä suhteessa että siellä on parempi osaaminen ja paljon enemmän kokemusta ja myös hinta on halvempi.

• Anonyymi

Kävin Medousalla hiustensiirrossa. Kaikki meni hyvin ja henkilökunta oli asiantuntevan oloista.

Paikka on myös vastuullinen sikäli, että siellä ei siirretä liikaa kerralla.
      Näin voi varautua siihen, jos tulevaisuudessa tarvitsee toisen tai kolmannen siirron. Tämä riippuu tietysti siitä, onko kaljuuntuminen pysähtynyt vai ei.

Operaatiossa ainoat kivut ovat puudutusvaiheessa tai silloin, kun puudutusaineen teho alkaa heiketä. Silloin puudutusainetta lisätään. Vastaavanlaisia tuntemuksia kuin hammaslääkärin puuduttaessa. Itse tosin koin kivun lievempänä kuin hammaslääkärissä.

Tähänastisen kokemukseni perusteella en lähtisi Suomen ulkopuolelta hiustensiirtoon. Ehkä joku tunnettu klinikka kelpaisi, mutta eipä tarvitse, kun Suomessakin näemmä osataan. Jätä se kallis auto ostamatta ja sijoita itseesi. Oman pääsi kanssa olet tekemisissä 24/7. Auton kanssa tunnin päivässä.

Nyt sitten vain odotellaan hiusten kasvua.

• Anonyymi

Kärsiikö kysyä hintaa? Entä millä tekniikalla tekivät?

Mainitsit tuossa, että siirteitä voi tarvita lisää mikäli kaljuuntuminen ei ole pysähtynyt. Mutta mistä sen tietää, että onko se pysähtynyt vai ei? Olen käsittänyt, että kaljuuntuminen jatkuu hiljalleen niin kauan kuin elossa on ja hiuksia (päälaella) riittää.

• Anonyymi

Jos ei ole pysähtynyt, niin sitten uusi operaatio. Tietysti kaljuuntumisen pyäsyttämiseen auttaisi myös pillereiden syönti, joihin en itse tosin aio näillä näkymin koskea. Itselläni oli kaljuuntuminen jo sen verran pitkällä, ettei se siitä enää paljon varmaan harvene.

Mutta olen varautunut siihen, että toinen operaatio tarvitaan. Se on vain sellainen asia, joka pitää hyväksyä ja ottaa huomioon.

Hiustenlähtöni oli myös stabiloitunut jo useiden vuosien ajan, mutta niitä lähti erittäin kovan stressin ja laihdutuksen takia paljon lisää viimeisen vuoden aikana. Päätin sitten mennä operaatioon.

Tekniikka oli FUT. Valitsin sen, koska siirteiden laatu on tällöin paras. Arpi on ainakin vielä tosi ohut. Aika näyttää miten se elää.

Hinta on kalliimpi kuin Turkissa mutta ilmeisesti halvempi kuin Nordströmillä. Hinnan saa selville kysymällä klinikalta. Jokaisella työssäkäyvällä pitäisi olla moiseen varaa ilman ihmeempiä tuskia.

• Anonyymi

Itselläni hiustenlähtö on aluillaan. Edessä hiukset ovat (ehkä) heikentyneet mutta selvimmin sen huomaa päälaella missä on kaksi vierekkäistä paljasta läiskää. Siinä on kyllä päänahka paistanut aina pyörteestä johtuen mutta tuntuu että nykyisin vielä enemmän. Lisäksi minulla on aina ollut ohimoilta todella korkea hiusraja (Se ei siis ole vetäytynyt vaan on ollut ihan nuoresta lähtien korkea) ja haluaisin sitä "oikaista" suoremmaksi. Se mitä tässä mietin, on että millon hiustensiirto kannattaa mennä tekemään. Jos osaisi ennakoida mihin asti hiustenlähtö etenee niin olisi helpompi tehdä päätöksiä :)

Kävin katsomassa tuon Medousan nettisivuja ja esimerkkikuvissa ovat saaneet vakuuttavan näköistä tulosta aikaan. Löysin myös Muropaketista keskustelun, jossa joku siellä käynyt laittoi kuvia tuloksesta ja hyvältä näytti. Eli ilmeisesti on ihan päteviä tekijöitä siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni hiustenlähtö on aluillaan. Edessä hiukset ovat (ehkä) heikentyneet mutta selvimmin sen huomaa päälaella missä on kaksi vierekkäistä paljasta läiskää. Siinä on kyllä päänahka paistanut aina pyörteestä johtuen mutta tuntuu että nykyisin vielä enemmän. Lisäksi minulla on aina ollut ohimoilta todella korkea hiusraja (Se ei siis ole vetäytynyt vaan on ollut ihan nuoresta lähtien korkea) ja haluaisin sitä "oikaista" suoremmaksi. Se mitä tässä mietin, on että millon hiustensiirto kannattaa mennä tekemään. Jos osaisi ennakoida mihin asti hiustenlähtö etenee niin olisi helpompi tehdä päätöksiä :)

Kävin katsomassa tuon Medousan nettisivuja ja esimerkkikuvissa ovat saaneet vakuuttavan näköistä tulosta aikaan. Löysin myös Muropaketista keskustelun, jossa joku siellä käynyt laittoi kuvia tuloksesta ja hyvältä näytti. Eli ilmeisesti on ihan päteviä tekijöitä siellä.

Itse pohdin asiaa ainakin puoli vuotta ennen kuin menin operaatioon. Suosittelen lukemaan asiasta paljon etukäteen, olemaan yhteydessä myös valitsemaasi klinikkaan ja kysymään sieltä mieltä painavista asioista.

Minulle ohjeistettiin, että hiustensiirto voidaan tehdä "järkevästi" kolme kertaa. Eli jos hiustenlähtö jatkuu, niin ainakin kaksi kertaa voidaan vielä korjailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe