koska tuo tapa jäi pois ja mikä oli sen tarkoitus?
taputtaminen koneen laskeuduttua
8
60
Vastaukset
- Idkdbebdlgög
Kerran kone ei päässy laskeutumaan sumun takia ja myöhästyi 30-50min. Taputus tuli kunnioittamaan vaativaa suoritusta poikkeusoloissa.
Tuskin pelkkä sisämaanmatka esim hki Oulu tarvitsee aplodeja jos kaikki menee helposti - ei.luultavasti.haitaa
Juu, kyllä lentomatkoja on välillä aika haastavissa olosuhteissa (videoita paljon aiheesta netissä) pelon ? ja jännityksen lauettua, kun kone turvallisesti maassa - saa jopa taputtamaan. Harmiton , uskoisin eikä kenenkään ole pakko tietenkään taputtaa, eikä monillakaan lennoilla kukaa taputakkaan
- VanhaTapaLomalennoilla
Oman kokemuksen mukaan taputtaminen oli yleinen tapa charter-lennoilla jonnekin 1995 tienoille asti. Satunnaisia pienen porukan taputuksia olen kuullut kymmenen vuotta tuon jälkeenkin, mutta sen jälkeen on ollut taputusrintamalla hiljaista. Normaalisti menneillä reittilennoilla en muista taputuksia olleen edes 70-luvulla, jolloin itse olen koneen kyydissä ollut ensimmäisiä kertoja (kotimaa Ruotsi). Ilmeisesti taputtaminen charter-lennoilla ei ole ollut edes mikään erityinen Suomi-ilmiö, vaan ainakin muissa Pohjoismaissa tapa on ollut käytössä.
Taputtaminen on tietysti nykyisinkin luonnollinen tapa, jos hätälaskutilanne menee onnistuneesti.- hyvinmeni
Joo, juuri niiden onnistuneesti menneiden hätälaskutapausten jälkeen olen aina taputtanut.
- anustappi04
Junttitouhua
- taputapu
Suomalaiset juntit ne taputteli aikoinaan, kansainvälinen tapa se ei ollut.
- matkailuspesialisti
Nimenomaan. Maaseudulta lähtöisin olevat ikääntyvät tantat taputtivat jo Keihäsen lennoilla.
- taputapu
No sitähän ne taputteli kun lentäjä sai koneen alas 2promilen kännissä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790