Ruostetta ja WLTP - huijausta?

Nonytkösekosahti

Ei oikein hyvältä näytä toyotan tulevaisuus.

Toyotan jatkuvista ruoste ongelmista on tullut riesa ympäri maailmaa:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotat-ruostuvat-kasiin-korjaaminen-maksaa-miljardeja/206ce55d-f506-39a2-83df-cf5da376d107

Lisäksi uusimmassa AutoBild koeajossa Toyota Rav4 hybrid maasturi kulutti käytännön ajossa 8,4 litraa bensiiniä ilmoitetun 5,7 wltp - kulutuksen sijaan.. Miten paljon vaareja on viilattu linssiin ympäri maailmaa.. Ei ole mitään merkitystä tojo ukkojen wltp - vouhotuksella..

Ruosteisilla ja janoisilla autoilla ei ole tulevaisuudessa kysyntää..

104

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vag_jyrää

      Testi oli vielä ajettu Suomen nopeusrajoituksia vastaavilla nopeuksilla ei millään Saksannopeusilla niinkuin kestotestiautoilla ajetaan..voi voi kun tojota ilmoittaa kulutus lukemat aivan valheellisesti..

      • Yarisman

        Noissa koeajoissa ne kulutustukset mitataan miten sattuu. AutoBild ei ole tasokas lehti, joten sen mittauksiin kannattaa suhtautua varauksella. WLTP- mittaus kuvaa varsin hyvin todellista kulutusta. Näissä Toyota on ilmoittanut kulutukset pikemminkin yläkanttiin kuin liian pieniksi. Todellisuudessa Toyotat kuluttaa vähemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa.


      • Onsenytkumma

        Täällä on toyotan markkina osasto näköjään liikenteessä.. Etkö ymmärrä selkeää asiaa että tehdas näkyy ilmoittavan alakanttiin aika pahasti.

        Todellisen arjen ajossa isoruokainen auto.


      • Totuus_esiin
        Yarisman kirjoitti:

        Noissa koeajoissa ne kulutustukset mitataan miten sattuu. AutoBild ei ole tasokas lehti, joten sen mittauksiin kannattaa suhtautua varauksella. WLTP- mittaus kuvaa varsin hyvin todellista kulutusta. Näissä Toyota on ilmoittanut kulutukset pikemminkin yläkanttiin kuin liian pieniksi. Todellisuudessa Toyotat kuluttaa vähemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa.

        Eiköhän tuo AutoBild tiedä paremmin kun joku varismies miten auton kulutus mitataan ...kokotalven hehkutettu pieniä wltp kulutuksia vaan totuus näkyy olevan toista 2.7 litraa enempi vie mitä luvataan..
        Voi mitä harhaanjohtamista koko hybridi vouhotus..


      • V.A.G_on_tulevaisuus
        Totuus_esiin kirjoitti:

        Eiköhän tuo AutoBild tiedä paremmin kun joku varismies miten auton kulutus mitataan ...kokotalven hehkutettu pieniä wltp kulutuksia vaan totuus näkyy olevan toista 2.7 litraa enempi vie mitä luvataan..
        Voi mitä harhaanjohtamista koko hybridi vouhotus..

        Nyt on järkipuhetta.. Tosimies myöntää kun menee hommat reisille.. Tojo pellet ei ymmärrä vaikka rautalangasta malli väännetään..


      • Euroopaneläjä
        Totuus_esiin kirjoitti:

        Eiköhän tuo AutoBild tiedä paremmin kun joku varismies miten auton kulutus mitataan ...kokotalven hehkutettu pieniä wltp kulutuksia vaan totuus näkyy olevan toista 2.7 litraa enempi vie mitä luvataan..
        Voi mitä harhaanjohtamista koko hybridi vouhotus..

        Suuri osa sekä koeajoista että kestotesteistä ajetaan Saksan moottoriteillä jotta kilometrejä karttuisi. Eivät 100tkm kestotestit muuten vuodessa valmistuisi. Bensaa palaa eri tyyliin kuin Suomen olosuhteissa.


      • Myyntituhnu_Pentti
        Totuus_esiin kirjoitti:

        Eiköhän tuo AutoBild tiedä paremmin kun joku varismies miten auton kulutus mitataan ...kokotalven hehkutettu pieniä wltp kulutuksia vaan totuus näkyy olevan toista 2.7 litraa enempi vie mitä luvataan..
        Voi mitä harhaanjohtamista koko hybridi vouhotus..

        Näin voi kirjoittaa vain epäonnistunut Vw-myyntimies tai mielenterveysongelmainen fanipoju. Kumpaa te muut veikkaatte.


      • Auto-Union-VW
        Myyntituhnu_Pentti kirjoitti:

        Näin voi kirjoittaa vain epäonnistunut Vw-myyntimies tai mielenterveysongelmainen fanipoju. Kumpaa te muut veikkaatte.

        Eivät VW myyntimiehet ole epäonnistunut, jos tietää kilpailijan tuotteista. Voisi luulla että niin sen pitääkin tietää.


      • Jorma_todella
        Onsenytkumma kirjoitti:

        Täällä on toyotan markkina osasto näköjään liikenteessä.. Etkö ymmärrä selkeää asiaa että tehdas näkyy ilmoittavan alakanttiin aika pahasti.

        Todellisen arjen ajossa isoruokainen auto.

        Tojon hehkuttajat ja ylistäjät yrittävät vaikuttaa ihmisten mielikuvaan Toyotasta.
        Onneksi ihmiset luottavat enemmän omin silmin havaitsemiinsa asioihin.


      • Paras.hintalaatu
        Jorma_todella kirjoitti:

        Tojon hehkuttajat ja ylistäjät yrittävät vaikuttaa ihmisten mielikuvaan Toyotasta.
        Onneksi ihmiset luottavat enemmän omin silmin havaitsemiinsa asioihin.

        Minulla on kymmenien vuosien kokemus Toyotasta joita on ollut useita. Ei ole minnekään mielikuviin tarvinnut tukeutua. Toisin on sinulla kun ei oleollut ensimmäistäkään. Harmittaako moniongelmainen vaginaattori?


      • Toyota.Pentti

        Toyota miehillä on yllättävän huono muisti auton vioista puhuttaessa.. On huomattu läpi vuosikymmenten tämäkin.


      • Toimintaperiaate
        Toyota.Pentti kirjoitti:

        Toyota miehillä on yllättävän huono muisti auton vioista puhuttaessa.. On huomattu läpi vuosikymmenten tämäkin.

        Lahkolaiset kieltävät kaiken negatiivisen koskien uskonkappaleitaan. Vika löytyy aina kaikista muista.


      • Avemies
        Paras.hintalaatu kirjoitti:

        Minulla on kymmenien vuosien kokemus Toyotasta joita on ollut useita. Ei ole minnekään mielikuviin tarvinnut tukeutua. Toisin on sinulla kun ei oleollut ensimmäistäkään. Harmittaako moniongelmainen vaginaattori?

        Niin minulla on viidenkymmenen vuoden kokemus Toyotan autoista. Yhdessäkään ei ole ollut ainuttakaan vikaa, vaikka niitä Toyotia on ollut kymmeniä. Mistään muusta autosta ei voi sanoa samoin. Toyota on aina panostanut laatuun, siksi sen tuotteet ovat Suomen lisäksi suosittuja myös Saksassa.


      • Anonyymi
        Avemies kirjoitti:

        Niin minulla on viidenkymmenen vuoden kokemus Toyotan autoista. Yhdessäkään ei ole ollut ainuttakaan vikaa, vaikka niitä Toyotia on ollut kymmeniä. Mistään muusta autosta ei voi sanoa samoin. Toyota on aina panostanut laatuun, siksi sen tuotteet ovat Suomen lisäksi suosittuja myös Saksassa.

        Koitas tojokauppias keksiä edes vähän uskottavampia valheita.


      • Anonyymi

        Minulla on sadan vuoden kokemus tojotasta ja aina ruostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sadan vuoden kokemus tojotasta ja aina ruostuu.

        Näin se juurikin menee. Takuulla ruostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sadan vuoden kokemus tojotasta ja aina ruostuu.

        Näin se juuri on. Toyota ruostuu jo kaupan pihassa.


    • P.e.n.t.t.i

      Eikä minunkaan tulevaisuuteni näytä mitenkään lupaavalta. Jos ei joku tule ja tapa niin mielisairaalahan minua kutsuu. Tämä skitsofrenia näyttää pahenevan päivä päivältä.

      • Skitso-Hönö

        Ota Hönö vaan ne tabletit aamuisin, niin et ala näkemään näitä Pentti-harhoja.


      • Ruostepena
        Skitso-Hönö kirjoitti:

        Ota Hönö vaan ne tabletit aamuisin, niin et ala näkemään näitä Pentti-harhoja.

        Pentti-harhat kuuluvat Toyotan luomaan kokemusmaailmaan yhdessä ruosteen kanssa.


      • Anonyymi

        Ruostehulluudeksi tuota kutsutaan.


    • Skodillacci

      Taidan vaihtaa toyotani skodaan pikimmiten vielä kun niistä jotain vaihdossa saa..

      • Anonyymi

        Älä helvetissä Skodaan. Hommaa jo vihdoin joku länsiauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä helvetissä Skodaan. Hommaa jo vihdoin joku länsiauto.

        Juu ei itäautoa toiseen kannata vaihtaa.


    • Vw_jyrää_ja_voittaa

      Toyotan neliveto ja koko hybridi järjestelmä on siis täyttä kusetusta..
      Nämä asiat kun tulevat julkisuuteen laajemmalti niin kukaan ei enää osta näitä.. Tulevaisuus on bensa ja diesel autojen varassa niin kauan kunnes sähköauto kehittyy tarpeeksi ja saadaan toimivat lataus verkostot joks paikkaan..

      • D4D

        Nehän ei osanneet edes dieseleitä tehdä.


    • Taidan_vaihtaa_leiriä

      Taidan mennä ja vaihtaa toyotan volkswageniin.. Siellä on päästöhuijaus oppirahat jo maksettu ja toyotalla se on vielä edessä näköjään.. Kävin koeajamassa uudella passatilla ja pakkohan se on myöntää että kyllä nyt taitaa lähteä avensis vaihtoon.

      • Ei_autoa_ei_rahaa

        Jakomielitautisen horinaa. Pentillä vaihtuu auto ja ammatti silmänräpäyksessä.


      • Oppiiko.mitään

        Mikä on " päästöhuijausoppiraha",


      • Anonyymi
        Oppiiko.mitään kirjoitti:

        Mikä on " päästöhuijausoppiraha",

        Koitas kovasti miettiä mikä se vois olla.


    • Rehellisesti.toyota

      Huijaus käsitteenä on varattu VW konseripetokseen. Eikä tarvi selitellä, miksi.

      • Kylläkansatietäää

        Näyttää siltä että toyota on yksi iso huijaus nykyään koko merkki..


      • Huijausonpetos
        Kylläkansatietäää kirjoitti:

        Näyttää siltä että toyota on yksi iso huijaus nykyään koko merkki..

        Aivan sama, miltä sinusta näyttää mutta minä tiedän että vain vikavaagenin on maksanut törkeästä huijaamisesta kymmeniä miljardeja ja kaikki muutkin tietää. Kiitos rehellisen ja luotettavan median.


      • Onon

        Tiedän myös sen että toyotalla on nämä oppirahojen maksut edessäpäin kun muut ovat jo ottaneet virheistään oppia. Kohta toyota liikkeissä saadaan valmistautua hiljaiseen tulevaisuuteen.


      • buahahahaa

        Tojoteron raivopaskannusta taas poistettu. Aikamoisia nuo lahkolaiset.


    • Lisäystä
      • Anonyymi

        No tojohan tuntuisi olevan näitä huijausmerkkejä.


    • Ihmettelijä_vain

      Vielä täällä tojohönöt jaksaa kehuskella keskinkertaisia kippojaan vaikka todisteita näkyy palsta täynnä ruosteesta ja kulutus huijauksesta..

      • EipäRuostukaan

        Ruosteet sulla on housuissa kun kun taas vikawagenin pajalle veit ja laskun sait!


    • Konserni.huijaa

      Niinpä tietenkin on palsta täynnä kun itse niitä työksesi kirjoittelet. Vain VW on tuomittu törkeästä tarkoituksellisesti huijaamisesta. Onko pomo vielä linnassa?

    • perä.valo

      Taitaa olla edelleen niin, että Auto Bildin koekuskit ovat pelleluokan autojen revittelijöitä, jotka eivät kuuluisi lainkaan liikenteeseen. Tyhmällä ajotavalla saa auton kuin auton kuluttamaan jopa tuplasti yli testilukemien. Hybridillä pääsee pienimmällä kulutuksella kuljettaja, joka näkee liikenteessä muutakin kuin edellä menevän perävalot.

    • Vw_jyrää_toyotan

      Autoja on varmasti muitakin jotka huijaavat, kunhan vain ilmi tulee. Vw konserni joutui ikävästi silmätikuksi, koska jäi ensimmäisenä kiinni. Myönsivät ja korjasivat virheensä kuitenkin niin kuin vastuullisen konsernin kuuluukin. Onnistuuko tämä tojo miehiltä/toyotalta? Epäilen... Kyllä hybridien kysyntä tulee vähenemään huomattavasti kunhan laajemmin tulee kansalle tietoon hybridin mitättömät jopa olemattomat säästöt. Taitaa jäädä välivaiheeksi sähköautojen tullessa. Uskon että AutoBildin testaajat osaavat kuitenkin kotteroita vertailla ja testailla paremmin kuin kukaan tällekin palstalle kirjoitteleva henkilö. Se on kuitenkin maailmanluokan autolehti, toisin kuin valittujen palojen julkaisut.

      • Ei.meille

        Mitä sekoilet? Ei rehellisyys, vastuullisuus ja VW todellakaan kuulu samaan lauseeseen,ei meillä eikä muualla. Kärähti täysin housut kintuissa. Huijarikonserni kuuluukin olla silmätikkuna varoituksena kuluttajalle jotka koko rikollisen toiminnan loppupeleissä pääsevät maksamaan. Kuka haluaa? Viisas kiertää kaukaa huijarin!


      • Jdklgldk

        Mielipiteesi ja sekoilusi ei kiinnosta ketään. Todellakin tojoterot sekoaa kun eivät totuutta kestä. Toyotalla olisi aika mennä eteenpäin niinkuin muutkin on tehneet. Ei sitä maailmaa pelkillä hybrideillä ja markkinointi osaston möykkäämisellä pelasteta..


      • Kovapaikka
        Jdklgldk kirjoitti:

        Mielipiteesi ja sekoilusi ei kiinnosta ketään. Todellakin tojoterot sekoaa kun eivät totuutta kestä. Toyotalla olisi aika mennä eteenpäin niinkuin muutkin on tehneet. Ei sitä maailmaa pelkillä hybrideillä ja markkinointi osaston möykkäämisellä pelasteta..

        Eipä tietenkään. Törkeällä päästöhuijausohjelmallko se pelastuisi ?


      • Heimutta
        Kovapaikka kirjoitti:

        Eipä tietenkään. Törkeällä päästöhuijausohjelmallko se pelastuisi ?

        Ei VWn ongelmat poista Toyotan huijauksia eikä ruosteita.


      • Yarisman
        Ei.meille kirjoitti:

        Mitä sekoilet? Ei rehellisyys, vastuullisuus ja VW todellakaan kuulu samaan lauseeseen,ei meillä eikä muualla. Kärähti täysin housut kintuissa. Huijarikonserni kuuluukin olla silmätikkuna varoituksena kuluttajalle jotka koko rikollisen toiminnan loppupeleissä pääsevät maksamaan. Kuka haluaa? Viisas kiertää kaukaa huijarin!

        Tosiaan rehellisyys ja vastuullisuus eivät kuulu volkkarin tapoihin. Toyota taitaa olla niitä harvoja rehellisiä autonvalmistajia, sillä se ei ole jäänyt kertaakaan kiinni vilunkista.


      • Anonyymi
        Yarisman kirjoitti:

        Tosiaan rehellisyys ja vastuullisuus eivät kuulu volkkarin tapoihin. Toyota taitaa olla niitä harvoja rehellisiä autonvalmistajia, sillä se ei ole jäänyt kertaakaan kiinni vilunkista.

        Johan nyt tuulipukukääkkä vitsin murjaisi.


    • Kuningaskuluttaja

      Ei ole mikään mielipide vaan pelkkää faktaa tutkitusti ja todistetusti. Totuuden myöntäminen vaatii rehellisyyttä.

    • Hahaa

      Toyotan rahoittamia juttuja ei kukaan täysillä käyvä usko..

    • Hffivfyj

      Ottakaapa huomioon, Lexus ES 300h kulutti samalla moottorilla TM:n talvitestissä 12,3 l/100km!

      • Anonyymi

        Aika hirveä kulutus nykymittapuulla.


    • Onkotämätotta

      Sitähän ei tiedä onko toyotan wltp-testiin toimittama auto ollut samoilla säädöillä kuin kuluttaja mallit? Siksipä ne kulutukset ei käytännön ajoissa pitäisi vieläkään paikkaansa.. Kyllä koijata osaa japsikin.

    • Konsernihuijaus

      Kuulostaa jo ihan vw- myyjän itkuvirreltä ja viimeiseltä oljenkorrelta?

    • ban.zai

      Näinhän se VAG-konserni yrittää. Omat kyhäelmät kun eivät tahdo päästä tavoiteltuihin päästöihin huijaamalla eikä lahjonnallakaan.

    • V.A.G_on_tulevaisuus

      Eipä tuo oikein vakuuta toyotan touhu tällä saralla.. Kulutukset jostain syystä ihan alakanttiin ilmoitettu. Mutta tuokin on silti huolista pienin kun menestystä ei tahdo testeissä tulla muutenkaan.
      Siinäpä on markkina osastolla selittäminen.

    • Korroosio_syö

      Toyotan bensa-autot ja hybridit ruostuvat samalla tavalla.

      • Yarisman

        Toyotan autot eivät ruostu juuri lainkaan. Se ruostuminen on Ranskalaisten ja Skodan ongelma. Viisi vuotiaina Ranskalaiset autot ovat aika rapeita koriltaan, mutta Toyotat ovat vielä lähes uutta vastaavassa kunnossa. Niistä ei löydä ruostetta hakemallakaan. Toyota ovat vielä 20v. vanhoina parempia kuin uusi renault.


      • Lahoaa_märkänee

        Yaris on pahimmasta päästä ruostumaan ja jenkeissä tuntuvat ruostuvan oikein ongelmaksi asti..


      • Yaris2012Sol
        Lahoaa_märkänee kirjoitti:

        Yaris on pahimmasta päästä ruostumaan ja jenkeissä tuntuvat ruostuvan oikein ongelmaksi asti..

        Älä Valehtele! 20vuotiatiata Yariksia vielä liikenteessä. Golfit mätäni alle 10:ssä vuodessa.


      • Anonyymi
        Yaris2012Sol kirjoitti:

        Älä Valehtele! 20vuotiatiata Yariksia vielä liikenteessä. Golfit mätäni alle 10:ssä vuodessa.

        Älä ite valehtele. Toyotta vaatii jo alle 10-vuotiaana niin ankaraa hitsaamista, että moni jättää homman sikseen.


    • Todellistatietoa

      Useissa testeissä toyotan hybridin kulutuksia ei edes ole uskallettu mitata.. Ilmoitetaan vain laboratoriossa mitatut arvot eikä uskalleta puuttua todellisuuteen. Noh eipä toisaalta taida olla mittaamista.. Keulalla pyörii iso bensa imuri ja akusto lisäpainoa tuomassa..

      • Anonyymi

        Huijausta koko Toyotan toiminta. Ruosteenestokin jätetään tekemättä.


    • sodkfoidf

      Tuo 8,4L on vielä keskikulutus, kokoajan ajaen.

      Ajatellaan normaalia käyttöä suurimmalla osalla.
      kylmällä moottorilla startista ajoa 5- 10km ja näin 100km asti, kulutus on yli 10L
      Puhdasta ajoa kaupungissa pätkittäin varmasti lähelle 12-13L sadalle.

      • männänrenkaat

        Ja paljonkohan tuo syö öljyä sitten?!


    • Ihjkyhk

      Onpas ollut janoinen uus hybridi! Ei kertakaikkiaan.. Miten on näin pahalle mallille toyotalla hommat päässeet.

    • Tiedonvaltaväylällä
      • Anonyymi

        Kääkkälavetin laatu mitä sattuu. Ruoste on varmaa.


    • jaromin

      OTTAA KOVILLE VW...

      • YarisYlivoimaa

        Kyllä! Ei helpota edes Toyota Laatuauton valheellinen mollaus;)
        Itse laitan 8v. "nuoren" Ruosteettoman Yariksen vaihtoon, kun tarjotaan huippuvahtohyvitys Näyttävään Yaris Y20 Edition -juhlamalliin(automaatti) nyt huippueduilla. Lisäksi 4:n vuoden huollot ilmaiseksi.


      • Vw_jyrää_ja_voittaa

        Mahtaa Teroa tosiaankin ottaa vw voittokulku koville, kun pitää itse omiin kommentteihin vastailla!
        Kyllä vw jyrää ominaisuuksilla ja laadulla toyotan alimpaan maan rakoon joka osa - alueella. Toyota terot saa vain haaveilla kunnon autosta ruostuvine riisi rasioineen.
        Tämän totuuden voit lukea alan vertailu testeistä.


    • KatkeruuskinHellittäis

      Aloittaja asuu ameriikassa;) No tuskin vaan katkera junttieinari langennut Wikavagen kusetukseen..Otan Osaa! Kun tulet järkiisi valintasi on Toyota ylivoimaa!

    • Kateuttako

      Mahtaa teroja harmittaa kun kilpailijat on karanneet kauaksi joka osa-alueella. Toyota on parhaat päivänsä nähnyt autokyhäilijä.. Menestystä ei tule oikein missään vertailuissa. Ainut missä ehkä kilpailijat voitetaan on huippuluokkaa oleva huolto.. Onneksi olkoon toyota - mekaanikot!

      • Anonyymi

        Tojon menestys perustuu enää aivopesuun, jota täälläkin riittää.


    • Eieieiei

      Milloinhan tojo saa wltp-kulutukset natsaamaan ilmoitetun ja käytännön kanssa? Ei hyvältä näytä hommat kun vielä ruostuvatkin.

      • Toyota_ruostuu

        Tojo on tyypillinen huijaripulju. Myös kalleimmat moottorikorjaukset.


      • 1024
        Toyota_ruostuu kirjoitti:

        Tojo on tyypillinen huijaripulju. Myös kalleimmat moottorikorjaukset.

        Mitä merkitystä on sillä paljonko moottori korjaus maksaa, kun sitä ei tarvitse tehdä alle miljoonakilometriä ajetuissa autoissa.


      • Anonyymi
        1024 kirjoitti:

        Mitä merkitystä on sillä paljonko moottori korjaus maksaa, kun sitä ei tarvitse tehdä alle miljoonakilometriä ajetuissa autoissa.

        Ei Toyota edes kestä miljoonaa, ruoste vie kaiken moottorin ympäriltä. Eikä ne tohjon moottoritkaan kestä miljoonaa ilman isoja remontteja.


    • 654654654

      Ainakin BMW ja Mersu käsrsii 2L dieseleissä ketjuogelmista. Bemarin 2L bemsassa lisäksi öljysihtiongelma mikä myös johtaa konevaurioon.
      Audilla nyt tietysti ne samat ketjuongelmat kuin volsulla ynnä käytökelvoton automaatti.

      Katsotaan nyt kotimaiset vertailukelpoiset testit ensin.

      Aloittajan ei toki ole pakko ostaa Ravia. Ei siihen kukaan pakota.

      • Oikeaa_tietoa

        Kaikki edellä mainitut on laatuautoja tojoon verrattuna kaikilta ominaisuuksiltaan. Ompahan niitä öljynsyönti malleja ollut tojollakin, mutta vaarit on näköjään jo unohtaneet.


      • Anonyymi

        Vanhat bensa toyotat on öljy imureita kaikki..


    • Säästöliekki

      Hybridien kulutukset ovat kyllä pahasti ristiriidassa ilmoitetun kanssa.. Olemattomalla säästöllä ei maailmaa pelasteta.

      • ettäniin

        No tojo syö sitten vielä öljyäkin.


      • Anonyymi

        Ruoste ja monet muut ongelmat riivaavat tätä venäläis-japanilaista merkkiä.


      • Anonyymi

        Tyypillistä japsimeininkiä.


    • gwweg

      Huijaus = Toyota

      • Anonyymi

        tämäse totta


      • Anonyymi

        Todellakin


    • Anonyymi

      Nykyään ei kannata enää ostaa vanhanaikaista kannattamatonta hybridiä ja maksaa siitä pientä omaisuutta. Biopolttoaineilla pääsee ympäristön säästön puolelle pienemmällä rahalla. 40 t€ hintaisen corollan investointi ei tule koskaan käntymään säästöksi kun bensan hinta kipuaa sekin ylöspäin. Fossiilinen polttoaine kun se on.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6d10e5d-4787-4975-995a-b148d3e177bd

      • Anonyymi

        Ja kun ottaa vielä huomioon tojon laatuongelmat ja ikuisen ruosteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun ottaa vielä huomioon tojon laatuongelmat ja ikuisen ruosteen.

        No Toyotan "Euroopan tehtaat" on jossain Venäjällä ja Turkissa. Selittää jotain.


      • Anonyymi

        Mistä ruoste tuodaan ruosteettomaan Eurooppaan?


    • Anonyymi

      Tojotia kasataan Turkissa ja Venäjällä. Ei ihme että laatutaso heittelee.

      • Anonyymi

        Ei se heittele vaan on tasaisen huonoa.


      • Anonyymi

        Kasaamisen lisäksi komponttien heikko laatu vaikuttaa lopputulokseen.


    • Anonyymi

      Camryt tehdään Venäjällä mutta niistä pyydetään länsiauton hinta. Mielestäni kyseessä on huijaus.

      • Anonyymi

        Toyota minimoi kustannuksia ja yrittää tehdä tulosta. Venäjän tehtaalla oli ylimääräistä kapasiteettia.


    • Anonyymi

      Huijaus- sana on varattu saksalaisen kansanautokonsernin huijausosaston käyttöön ansaitusti. Ovat maksaneetkin siitä jo huikeat 30 miljardia. Ovat oikeutettuja käyttämään sitä kaikessa toiminnassaan ikäänkuin tuotesuojasta lkään. Onhan siitä yksinoikeudesta maksettu kova hinta.

      • Anonyymi

        Toyota maksoi miljardeja ruostehuijauksestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota maksoi miljardeja ruostehuijauksestaan.

        Sinulla tietenkin on linkki esittää jostain huijauksesta, vai itsekö hädissäsi keksit kun on paniikki päällä suunnitellusta ja toteutuneesta vikavaagenhuijauksesta joka on maksanut vasta joitakin kymmeniä miljardeja. Että sellainen "dieselcase" ja lisää tulee maksamaan.


    • Anonyymi

      Camryt tehdään venäjällä alkoholisoituneiden kommunistien toimesta, turkissa muslimien toimesta ja englannissa eivät muuten vain ymmärrä autoista mitään. Työnlaatu niinkuin British Leylandin aikaan konsanaan.

      • Anonyymi

        Tässä se suurin piirtein on tohjon nykykunto.


    • Anonyymi

      WLTP-huijauksessa kärkisijoista nauttii kyllä varmasti Volvon, BMW:n ja Mersun ladattavat katusaasturit.

      Volvo XC60 T8 on selvästi myydyin plugin hybridi suomessa. Väittävät, että menis 2.1 l /100km. Minä väitän, että vähintään 6.5 l menee, jos otetaan useammasta autosta keskiarvo.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe