OLISIKO YRITTÄJÄN TARPEEN KERRATA ASIAKASPALVELUN AAKKOSET?

Menestymisen-AjaO

Kuulin tänään uskomattomalta kuulostavan kertomuksen eräältä pienessä Viitasaarelaisessa erikoisliikkeessä asioineelta henkilöltä. Mielensä pahoittanut-, asiakkaana ollut herrasmies kertoi kauppiaan haukkuneen häntä jankuttajaksi, kun hän oli yrittänyt kuvailla tuotetta joka hänellä oli ollut aikomus hankkia. Itsekkin ymmärsin mistä tuotteesta oli kyse kun hän minulle kuvaili tuotettaan hyvin selkeästi esittäen. Kyseinen asiakas kertoi säilyttäneensä malttinsa ja rauhallisuutensa kauppiaan aiheuttamasta mielipahasta piittaamatta. Rautalangasta mallin vääntäen, kotoaan vastaavan tuotteen kauppiaalle malliksi hakien, asiakas oli saanut kauppiaan ymmärtämään puoli väkisten mistä tuotteesta oli kyse. Asiakkaana ollut herrasmies kertoi peittäneensä mielipahan ja loukatuksi tulemisen, Vastaisuudessa asianomaisen erikoinliikkeen ko. herrasmies aikoo hankkia Äänekoskelta tai Jyväskylästä.

Onko meidän rakkaan ja kauniin Viitasaaren asiakaspalvelijoina toimivilla yrittäjillä varaa haukkua asiakkaitamme jankuttajiksi? Pohdimme asiaa kahvikupin äärellä ja tulimme porukalla siihen lopputulokseen että ei meillä ole varaa unohtaa asiakasta mikäli mielimme menestyä alalla kuin alalla täällä pienellä Viitasaarella. Yksi kaupunkimme asiakaspalvelualojen suurimmista heikikkouksista ja puutteista on se että emme osaa tai emme jaksa palvella asiakkaitamme asikaspalvelulähtöisesti.

Aurinkoista kevään odotusta ja jaksamista asiakspalvelussa!

7

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WanhaTotuus

      Yrittäjän kaksi pahinta riesaa ovat asiakkaat ja työntekijät.

      Järjestys vaihtelee vähän toimialoittain ja paikkakunnittain.

    • kiitos.aloittajalle

      Asiakas on tärkein menestyvän yrittäjän kulmakivi, jota ei pidä unohtaa. Etenkin asiakspalvelualoilla on syytä kiinnittää huomiota asiakaspalvelun laatuun.
      Paha kello kauas kantaa, joten ei ihme jos asiakkaat hakevat tarvitsemansa palvelut muualta ja pieni kylä kuihtuu kuihtumistaan.

      • Ihmesakkia

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.


      • JEE.JEEE.JEEEEEEEEEEEE
        Ihmesakkia kirjoitti:

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.

        Tuo on just sitä tyyliin Viitasaarelaista asiakaspalvelijoiden ajattelua.Lopputuleman voi jokkaine arvata.


    • ElämmeSuhteellisiaAikoja

      Vain maksava asiakas on oikeassa. Asiakaspalvelussa törmää kaikenlaisiin ääliöihin, mutta niin on myös tiskin toisella puolella. Palvelussa vaaditaan kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, mutta huutoa, kiroamista ja rähjäämistä ei tarvitse sietää. Herrasmies ei tosin huuda ja rähjää, vaatii kyllä oikeuksiaan.

      Myös väärässä oleva asiakas noudattaa kaavaa, jossa hyvä kello kauas kantaa, mutta huono kello vielä kauemmas. Hyvästä tuotteesta ja palvelusta kerrotaan keskimäärin kolmelle muulle, mutta huonosta kymmenelle. Some tosin on tehnyt asiasta aivan mahdottoman, sillä yksikin "äkämystynyt" asiakas saattaa saada koko yrityksen polvilleen. Ja riippumatta siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut.

    • huomattu-ollaan

      Viitasaarella on oikeesti vähän asiakaspalvelukykyisiä/ haluisia palvelualojen työntekijöitä. Paskaa osataan kyllä puhua ja kylän asioista juoruta. Tämän alan mestareita löytyy kylläkkii. Nooo...omien jalkojen altahan ne ammattitaidottomat syövät maata.

    • muutoksella.menestykseen

      Kyl Viitasaarelaiset saa kattoo peiliin ja syyttää itteääm vallitsevasta tilanteesta. Yleensä päättäjät ovat poikkileikkaus kuntalaisista. Ittensä näköiset ja kykyiset henkilöt päättää Viitassaren asioista. Valtuustossa ja viranhaltijoissa ei liene montaakaan sellaista henkilöö jotka kykenevät älykkyytensä ja osaamisensa vuoksi hoitelemaan niitä tehtäviä edes välttävästi, jotka heille on uskottu.

      Mitä sanoisin tämän otsikon aloittajalle, niin olen kyl kauan puhunut siitä et tääl ei ole edes vähäisiin asiakaspalvelutaitoihin kykeneviä asiakspalvelijoita. Olet kirjoituksessasi oikeassa ja kiitos että olet nostanut kissan pöydälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 341
      4938
    2. Kun katsoin häntä

      Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2266
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

      kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      194
      2119
    4. Haluisin niin

      Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1496
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

      On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      81
      1417
    6. Minkälainen koti

      kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1002
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

      Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      997
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

      Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      959
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

      Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      864
    10. Ei lumous lopu koskaan

      Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      776
    Aihe