OLISIKO YRITTÄJÄN TARPEEN KERRATA ASIAKASPALVELUN AAKKOSET?

Menestymisen-AjaO

Kuulin tänään uskomattomalta kuulostavan kertomuksen eräältä pienessä Viitasaarelaisessa erikoisliikkeessä asioineelta henkilöltä. Mielensä pahoittanut-, asiakkaana ollut herrasmies kertoi kauppiaan haukkuneen häntä jankuttajaksi, kun hän oli yrittänyt kuvailla tuotetta joka hänellä oli ollut aikomus hankkia. Itsekkin ymmärsin mistä tuotteesta oli kyse kun hän minulle kuvaili tuotettaan hyvin selkeästi esittäen. Kyseinen asiakas kertoi säilyttäneensä malttinsa ja rauhallisuutensa kauppiaan aiheuttamasta mielipahasta piittaamatta. Rautalangasta mallin vääntäen, kotoaan vastaavan tuotteen kauppiaalle malliksi hakien, asiakas oli saanut kauppiaan ymmärtämään puoli väkisten mistä tuotteesta oli kyse. Asiakkaana ollut herrasmies kertoi peittäneensä mielipahan ja loukatuksi tulemisen, Vastaisuudessa asianomaisen erikoinliikkeen ko. herrasmies aikoo hankkia Äänekoskelta tai Jyväskylästä.

Onko meidän rakkaan ja kauniin Viitasaaren asiakaspalvelijoina toimivilla yrittäjillä varaa haukkua asiakkaitamme jankuttajiksi? Pohdimme asiaa kahvikupin äärellä ja tulimme porukalla siihen lopputulokseen että ei meillä ole varaa unohtaa asiakasta mikäli mielimme menestyä alalla kuin alalla täällä pienellä Viitasaarella. Yksi kaupunkimme asiakaspalvelualojen suurimmista heikikkouksista ja puutteista on se että emme osaa tai emme jaksa palvella asiakkaitamme asikaspalvelulähtöisesti.

Aurinkoista kevään odotusta ja jaksamista asiakspalvelussa!

7

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WanhaTotuus

      Yrittäjän kaksi pahinta riesaa ovat asiakkaat ja työntekijät.

      Järjestys vaihtelee vähän toimialoittain ja paikkakunnittain.

    • kiitos.aloittajalle

      Asiakas on tärkein menestyvän yrittäjän kulmakivi, jota ei pidä unohtaa. Etenkin asiakspalvelualoilla on syytä kiinnittää huomiota asiakaspalvelun laatuun.
      Paha kello kauas kantaa, joten ei ihme jos asiakkaat hakevat tarvitsemansa palvelut muualta ja pieni kylä kuihtuu kuihtumistaan.

      • Ihmesakkia

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.


      • JEE.JEEE.JEEEEEEEEEEEE
        Ihmesakkia kirjoitti:

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.

        Tuo on just sitä tyyliin Viitasaarelaista asiakaspalvelijoiden ajattelua.Lopputuleman voi jokkaine arvata.


    • ElämmeSuhteellisiaAikoja

      Vain maksava asiakas on oikeassa. Asiakaspalvelussa törmää kaikenlaisiin ääliöihin, mutta niin on myös tiskin toisella puolella. Palvelussa vaaditaan kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, mutta huutoa, kiroamista ja rähjäämistä ei tarvitse sietää. Herrasmies ei tosin huuda ja rähjää, vaatii kyllä oikeuksiaan.

      Myös väärässä oleva asiakas noudattaa kaavaa, jossa hyvä kello kauas kantaa, mutta huono kello vielä kauemmas. Hyvästä tuotteesta ja palvelusta kerrotaan keskimäärin kolmelle muulle, mutta huonosta kymmenelle. Some tosin on tehnyt asiasta aivan mahdottoman, sillä yksikin "äkämystynyt" asiakas saattaa saada koko yrityksen polvilleen. Ja riippumatta siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut.

    • huomattu-ollaan

      Viitasaarella on oikeesti vähän asiakaspalvelukykyisiä/ haluisia palvelualojen työntekijöitä. Paskaa osataan kyllä puhua ja kylän asioista juoruta. Tämän alan mestareita löytyy kylläkkii. Nooo...omien jalkojen altahan ne ammattitaidottomat syövät maata.

    • muutoksella.menestykseen

      Kyl Viitasaarelaiset saa kattoo peiliin ja syyttää itteääm vallitsevasta tilanteesta. Yleensä päättäjät ovat poikkileikkaus kuntalaisista. Ittensä näköiset ja kykyiset henkilöt päättää Viitassaren asioista. Valtuustossa ja viranhaltijoissa ei liene montaakaan sellaista henkilöö jotka kykenevät älykkyytensä ja osaamisensa vuoksi hoitelemaan niitä tehtäviä edes välttävästi, jotka heille on uskottu.

      Mitä sanoisin tämän otsikon aloittajalle, niin olen kyl kauan puhunut siitä et tääl ei ole edes vähäisiin asiakaspalvelutaitoihin kykeneviä asiakspalvelijoita. Olet kirjoituksessasi oikeassa ja kiitos että olet nostanut kissan pöydälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      79
      2478
    2. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1921
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1691
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      117
      1684
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    6. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      22
      1407
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1397
    9. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    10. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe