OLISIKO YRITTÄJÄN TARPEEN KERRATA ASIAKASPALVELUN AAKKOSET?

Menestymisen-AjaO

Kuulin tänään uskomattomalta kuulostavan kertomuksen eräältä pienessä Viitasaarelaisessa erikoisliikkeessä asioineelta henkilöltä. Mielensä pahoittanut-, asiakkaana ollut herrasmies kertoi kauppiaan haukkuneen häntä jankuttajaksi, kun hän oli yrittänyt kuvailla tuotetta joka hänellä oli ollut aikomus hankkia. Itsekkin ymmärsin mistä tuotteesta oli kyse kun hän minulle kuvaili tuotettaan hyvin selkeästi esittäen. Kyseinen asiakas kertoi säilyttäneensä malttinsa ja rauhallisuutensa kauppiaan aiheuttamasta mielipahasta piittaamatta. Rautalangasta mallin vääntäen, kotoaan vastaavan tuotteen kauppiaalle malliksi hakien, asiakas oli saanut kauppiaan ymmärtämään puoli väkisten mistä tuotteesta oli kyse. Asiakkaana ollut herrasmies kertoi peittäneensä mielipahan ja loukatuksi tulemisen, Vastaisuudessa asianomaisen erikoinliikkeen ko. herrasmies aikoo hankkia Äänekoskelta tai Jyväskylästä.

Onko meidän rakkaan ja kauniin Viitasaaren asiakaspalvelijoina toimivilla yrittäjillä varaa haukkua asiakkaitamme jankuttajiksi? Pohdimme asiaa kahvikupin äärellä ja tulimme porukalla siihen lopputulokseen että ei meillä ole varaa unohtaa asiakasta mikäli mielimme menestyä alalla kuin alalla täällä pienellä Viitasaarella. Yksi kaupunkimme asiakaspalvelualojen suurimmista heikikkouksista ja puutteista on se että emme osaa tai emme jaksa palvella asiakkaitamme asikaspalvelulähtöisesti.

Aurinkoista kevään odotusta ja jaksamista asiakspalvelussa!

7

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WanhaTotuus

      Yrittäjän kaksi pahinta riesaa ovat asiakkaat ja työntekijät.

      Järjestys vaihtelee vähän toimialoittain ja paikkakunnittain.

    • kiitos.aloittajalle

      Asiakas on tärkein menestyvän yrittäjän kulmakivi, jota ei pidä unohtaa. Etenkin asiakspalvelualoilla on syytä kiinnittää huomiota asiakaspalvelun laatuun.
      Paha kello kauas kantaa, joten ei ihme jos asiakkaat hakevat tarvitsemansa palvelut muualta ja pieni kylä kuihtuu kuihtumistaan.

      • Ihmesakkia

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.


      • JEE.JEEE.JEEEEEEEEEEEE
        Ihmesakkia kirjoitti:

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.

        Tuo on just sitä tyyliin Viitasaarelaista asiakaspalvelijoiden ajattelua.Lopputuleman voi jokkaine arvata.


    • ElämmeSuhteellisiaAikoja

      Vain maksava asiakas on oikeassa. Asiakaspalvelussa törmää kaikenlaisiin ääliöihin, mutta niin on myös tiskin toisella puolella. Palvelussa vaaditaan kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, mutta huutoa, kiroamista ja rähjäämistä ei tarvitse sietää. Herrasmies ei tosin huuda ja rähjää, vaatii kyllä oikeuksiaan.

      Myös väärässä oleva asiakas noudattaa kaavaa, jossa hyvä kello kauas kantaa, mutta huono kello vielä kauemmas. Hyvästä tuotteesta ja palvelusta kerrotaan keskimäärin kolmelle muulle, mutta huonosta kymmenelle. Some tosin on tehnyt asiasta aivan mahdottoman, sillä yksikin "äkämystynyt" asiakas saattaa saada koko yrityksen polvilleen. Ja riippumatta siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut.

    • huomattu-ollaan

      Viitasaarella on oikeesti vähän asiakaspalvelukykyisiä/ haluisia palvelualojen työntekijöitä. Paskaa osataan kyllä puhua ja kylän asioista juoruta. Tämän alan mestareita löytyy kylläkkii. Nooo...omien jalkojen altahan ne ammattitaidottomat syövät maata.

    • muutoksella.menestykseen

      Kyl Viitasaarelaiset saa kattoo peiliin ja syyttää itteääm vallitsevasta tilanteesta. Yleensä päättäjät ovat poikkileikkaus kuntalaisista. Ittensä näköiset ja kykyiset henkilöt päättää Viitassaren asioista. Valtuustossa ja viranhaltijoissa ei liene montaakaan sellaista henkilöö jotka kykenevät älykkyytensä ja osaamisensa vuoksi hoitelemaan niitä tehtäviä edes välttävästi, jotka heille on uskottu.

      Mitä sanoisin tämän otsikon aloittajalle, niin olen kyl kauan puhunut siitä et tääl ei ole edes vähäisiin asiakaspalvelutaitoihin kykeneviä asiakspalvelijoita. Olet kirjoituksessasi oikeassa ja kiitos että olet nostanut kissan pöydälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5430
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      91
      3331
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      39
      3196
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      155
      2996
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      60
      2331
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      50
      2266
    7. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      70
      1837
    8. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1746
    9. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      92
      1636
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      279
      1527
    Aihe