OLISIKO YRITTÄJÄN TARPEEN KERRATA ASIAKASPALVELUN AAKKOSET?

Menestymisen-AjaO

Kuulin tänään uskomattomalta kuulostavan kertomuksen eräältä pienessä Viitasaarelaisessa erikoisliikkeessä asioineelta henkilöltä. Mielensä pahoittanut-, asiakkaana ollut herrasmies kertoi kauppiaan haukkuneen häntä jankuttajaksi, kun hän oli yrittänyt kuvailla tuotetta joka hänellä oli ollut aikomus hankkia. Itsekkin ymmärsin mistä tuotteesta oli kyse kun hän minulle kuvaili tuotettaan hyvin selkeästi esittäen. Kyseinen asiakas kertoi säilyttäneensä malttinsa ja rauhallisuutensa kauppiaan aiheuttamasta mielipahasta piittaamatta. Rautalangasta mallin vääntäen, kotoaan vastaavan tuotteen kauppiaalle malliksi hakien, asiakas oli saanut kauppiaan ymmärtämään puoli väkisten mistä tuotteesta oli kyse. Asiakkaana ollut herrasmies kertoi peittäneensä mielipahan ja loukatuksi tulemisen, Vastaisuudessa asianomaisen erikoinliikkeen ko. herrasmies aikoo hankkia Äänekoskelta tai Jyväskylästä.

Onko meidän rakkaan ja kauniin Viitasaaren asiakaspalvelijoina toimivilla yrittäjillä varaa haukkua asiakkaitamme jankuttajiksi? Pohdimme asiaa kahvikupin äärellä ja tulimme porukalla siihen lopputulokseen että ei meillä ole varaa unohtaa asiakasta mikäli mielimme menestyä alalla kuin alalla täällä pienellä Viitasaarella. Yksi kaupunkimme asiakaspalvelualojen suurimmista heikikkouksista ja puutteista on se että emme osaa tai emme jaksa palvella asiakkaitamme asikaspalvelulähtöisesti.

Aurinkoista kevään odotusta ja jaksamista asiakspalvelussa!

7

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WanhaTotuus

      Yrittäjän kaksi pahinta riesaa ovat asiakkaat ja työntekijät.

      Järjestys vaihtelee vähän toimialoittain ja paikkakunnittain.

    • kiitos.aloittajalle

      Asiakas on tärkein menestyvän yrittäjän kulmakivi, jota ei pidä unohtaa. Etenkin asiakspalvelualoilla on syytä kiinnittää huomiota asiakaspalvelun laatuun.
      Paha kello kauas kantaa, joten ei ihme jos asiakkaat hakevat tarvitsemansa palvelut muualta ja pieni kylä kuihtuu kuihtumistaan.

      • Ihmesakkia

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.


      • JEE.JEEE.JEEEEEEEEEEEE
        Ihmesakkia kirjoitti:

        Asiakas on aina oikeassa vaikka ei olikaan.
        Kyllä näihin hankaliin asiakkaisiin törmää esim kassalla.
        Pysykööt kotonaan jos ei edes tiedä mitä ostaa.

        Tuo on just sitä tyyliin Viitasaarelaista asiakaspalvelijoiden ajattelua.Lopputuleman voi jokkaine arvata.


    • ElämmeSuhteellisiaAikoja

      Vain maksava asiakas on oikeassa. Asiakaspalvelussa törmää kaikenlaisiin ääliöihin, mutta niin on myös tiskin toisella puolella. Palvelussa vaaditaan kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, mutta huutoa, kiroamista ja rähjäämistä ei tarvitse sietää. Herrasmies ei tosin huuda ja rähjää, vaatii kyllä oikeuksiaan.

      Myös väärässä oleva asiakas noudattaa kaavaa, jossa hyvä kello kauas kantaa, mutta huono kello vielä kauemmas. Hyvästä tuotteesta ja palvelusta kerrotaan keskimäärin kolmelle muulle, mutta huonosta kymmenelle. Some tosin on tehnyt asiasta aivan mahdottoman, sillä yksikin "äkämystynyt" asiakas saattaa saada koko yrityksen polvilleen. Ja riippumatta siitä, mitä todellisuudessa on tapahtunut.

    • huomattu-ollaan

      Viitasaarella on oikeesti vähän asiakaspalvelukykyisiä/ haluisia palvelualojen työntekijöitä. Paskaa osataan kyllä puhua ja kylän asioista juoruta. Tämän alan mestareita löytyy kylläkkii. Nooo...omien jalkojen altahan ne ammattitaidottomat syövät maata.

    • muutoksella.menestykseen

      Kyl Viitasaarelaiset saa kattoo peiliin ja syyttää itteääm vallitsevasta tilanteesta. Yleensä päättäjät ovat poikkileikkaus kuntalaisista. Ittensä näköiset ja kykyiset henkilöt päättää Viitassaren asioista. Valtuustossa ja viranhaltijoissa ei liene montaakaan sellaista henkilöö jotka kykenevät älykkyytensä ja osaamisensa vuoksi hoitelemaan niitä tehtäviä edes välttävästi, jotka heille on uskottu.

      Mitä sanoisin tämän otsikon aloittajalle, niin olen kyl kauan puhunut siitä et tääl ei ole edes vähäisiin asiakaspalvelutaitoihin kykeneviä asiakspalvelijoita. Olet kirjoituksessasi oikeassa ja kiitos että olet nostanut kissan pöydälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4158
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      81
      3880
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2418
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      64
      2276
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1955
    6. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1849
    7. 103
      1688
    8. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1642
    9. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1633
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      61
      1501
    Aihe