Jenkkiläinen kaveri näyttää sähkölaskunsa. No perkele, missäs tuossa on sähkönsiirtomaksu ja miksi sähköenergia on tuossa suurin summa eikä siirtomaksu? Energian lisäksi tuossa on veloitettu vain ihan pikkusummia, ei Suomessa mikään lisäveloitus ole noin halpaa:
https://youtu.be/7bIBs8GuUYY?t=15
Ei kai vaan taas tyypillisesti suomalaisesti koko "siirtomaksu" ole vain suomalaisten toimijoiden keksimä kusetusmaksu jota ei ole olemassakaan missään muussa maassa ja jos vaikka USA:ssa tuollaista keksittyä loisveloitusta edes yritettäisiin ottaa käyttöön niin siellä varmaan ampuisivat varkaina ne heti.
Suomilammas sen sijaan puristaa taskun sisällä nyrkkiä ja nielee kaiken paskan ilman mitään näkyvää reaktiota ja kuvittelee että se on "älykäs" tapa toimia. Minä sanon vain että se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!!
Siirtomaksu on only-in-finland -kusetusta
10
158
Vastaukset
- mitä_seuraavaksi
Tuohan on selvä asia, eikö mistään muusta yövuoro keksi aloitusta palstan aktivoimiseksi?
- Luonnonsuojelija
Näin se on. Muistakaa kiittää vihreitäkin tästä ihanuudesta. P. Haavisto pääarkkitehtina sähköverkkojen myynnissä.
- onko.vaikee.käsittää
Suomessa sähkön voi ostaa eri yhtiöltä kuin siirron, USA:ssa ei.
- Silkkaa.KUSETUSTA
Siitä ei ole vitunkaan hyötyä kun siirtoa ei voi kilpailuttaa vaikka se on se suurin osuus sähkölaskussa! Energian osuus on niin pieni ja eri yhtiöiden erot niin vähäiset että energian kilpailutus on suuri vaiva mitättömän säästön vuoksi, ei siinä tuntipalkoille pääse eli silkkaa KUSETUSTA!!!
Lisäksi senkin kilpailitus on hyvin hankalaa kun saatanan kätyrit eli lakimiehet ovat laatineet sopimusten sisällöt niin vaikeaselkoisiksi että siitäkään ei taida piru itsekään ottaa selvää.
Sanoinko jo että koko homma on silkkaa KUSETUSTA!!!
Ja minä en kusetusta hyvällä katsele... Silkkaa.KUSETUSTA kirjoitti:
Siitä ei ole vitunkaan hyötyä kun siirtoa ei voi kilpailuttaa vaikka se on se suurin osuus sähkölaskussa! Energian osuus on niin pieni ja eri yhtiöiden erot niin vähäiset että energian kilpailutus on suuri vaiva mitättömän säästön vuoksi, ei siinä tuntipalkoille pääse eli silkkaa KUSETUSTA!!!
Lisäksi senkin kilpailitus on hyvin hankalaa kun saatanan kätyrit eli lakimiehet ovat laatineet sopimusten sisällöt niin vaikeaselkoisiksi että siitäkään ei taida piru itsekään ottaa selvää.
Sanoinko jo että koko homma on silkkaa KUSETUSTA!!!
Ja minä en kusetusta hyvällä katsele...Taidat olla niitä valittajia, jotka eivät mitään itse viitsi tehdä. Sähkön kilpailuttaminen auttaa tai jos et halua vaihtaa, niin katso ainakin määräaikainen sopimus, jolla säästää. Itse laskin, että olen vuodesta 2010 määräaikaisilla säästänyt n. 230 €. Ehkä olisin kilpailuttamalla säästänyt enemmän, mutta en ole siihen viitsinyt lähteä. Määräaikaisessa ei mikään muutu kuin laskun summa. Ei tule kahta laskua. Tammikuussa säästyi kolme euroa.
Toki määräaikaisessa estyy mahdollisuus kilpailuttaa sopimusaikana, mutta jos sitä ei kuitenkaan tee. Tyhmintä on jättää tekemättä mitään, kun ei tiedä, mikä olisi edullisin. Esimerkiksi, Helen myy nyt vuodeksi 5,99 c/kWh ilman perusmaksua verrattuna normaalihintaan säästää 1800 kWh:lla perusmaksuissa 46,08 € ja sähkössä 10,08 eli 56,16 €. Tekemällä kahdeksi vuodeksi säästää ensimmäisenä 59,76 € ja toisena 23,76 € olettaen, ettei hinnat muutu. Varsinkin tuo vuosi on riskitön, itse ottaisin, sen, jos en olisi marraskuussa ottanut huonommilla ehdoilla.
- itsenäinen-Antero
Ja meidän pitää taaskin katsella turhaa lässytystäsi Silkkaa.KUSETUSTA.
Eikö olisikin jo aika siirtyä käyttämään Anteron konsteja eikä maksella turhia siirtomaksuja:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14406342/vapautukaa-energia-orjuudesta-olkaa-itsenaisia-! Jokainen, joka valittaa sään aiheuttamista katkoista, nostaa siirtohintaa. Maakaapelointi on kallista, ja asiakashan sen maksaa. Henkilökohtaisesti olen mieluummin valmis kärsimään tilapäisistä katkoista, kuin maksamaan kiskurihintoja siirrosta.
Ivan, varsinkin kesämökkiläiselle tuollainen kaapelointi on turhaa. Jos joku viikonloppu on sähköt poikki, niin ei sitten mene sinne mökille.
- RansuPoika
Kunhan Pekka pääsee seuraavaan hallitukseen niin voidaan varautua
- Tieverkoston
- Rataverkoston
- Vesijohtoverkoston
- Viemäriverkoston
- Televerkkojen
MYYNTIIN
Tai voihan se Anttikin noi keksiä! Luitko kommentteja. Siellä ihmeteltiin miten halpa se on. Hinta oli 7.9 c/kWh. Täällä hinnassa on paljon veroja. Minä maksan sähköstä 4.98 c/kWh. Otetaan ALV pois ja se on 4.02 c/kWh. Siirto on 6.83 c/kWh. Siitä pois sähkövero niin se on 4.03 c/kWh ja sitten ALV niin se on 3.26 c/kWh. Siis yhteensä 7.46 kWh 4.35 c/kWh on veroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926